<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Chicco ihan hyvä. Kiitos kysymästä! =) Varmasti ihan turhaa panikointia.

epa_88 Tervetuloa! :wave:

Tiukutus varmasti normaalia tuo vihlonta, tai ainakin tosi monella näyttäisi sitä olevan. =)

Sitten joku kysyi koska aiotaan kertoa vauvasta.. hmm, jotenkin on sellanen olo, että en aio tällä kertaa mitenkään erikoisemmin kertoa kenellekkään, huomaavat sitten kun on iso maha! :D
 
Tervetuloa Epa_88! :wave: Lisäsin sinut listalle.

Mulla ei juurikaan rinnat suurentunut esikoisen aikaan. Imetyskään ei ottanut onnistuakseen eikä maitoakaan hirveästi herunut, joten imetin poikaa 2 viikkoa ja sen jälkeen siirryttiin kokonaan korvikkeeseen. Stressasin asiaa ihan hirveästi eikä imetys tuntunut omalta jutulta joten terkkarinkin mielestä oli parasta siirtyä korvikkeeseen. Kasvaahan ne lapset silläkin. :) Päätin, että jos joskus toisen lapsen saan niin yritän imetystä pontevammin. Esikko oli niin mahdottoman pieni syntyissään niin tarvitsi jo sairaalassa lisämaitoa. 2680g & 46cm oli mitat pienellä. :heart: Ja mulla oli vielä raskausdiabetes ja silloinhan yleensä vauva kasvaa liikaa. Meillä kävi sitten noinpäin että ukkeli kasvoi hitaanlaisesti.

Nyt ulkoilemaan!

Diinu & Pipana 5+0 (poks!)
 
karoliina87 ihanaa, että on joku muukin joka vetää kahden edestä :D mullakin menee ruokaa nyt ihan tuhottomia määriä. Olen tosin yrittänyt vähän katsoa mitä syön, mutta kun nälkä yllättää niin menee mikä vaan :D

Ja sama kuin tryffellä makea ei maistu, mutta sitten senkin edestä menisi kaikkea suolaista, joita tosin vältän nyt etten turpoaisi enempää :D

Chicco olo on oikein hyvä nyt :) Iltaisin ja öisin minulla on aina kovimmat kivut ja eilen koko yönkin kipu tuntui enemmän tuossa vasemmalla johon se repäisy tuli. Ja kieltämättä naurattaa nyt muakin itkevä lenkkeilijä :D

ja kyllä heti kun viikkoja 12 niin ostan kyllä varmasti jotakin vauvalle :heart:

Hyvä että jennaenkin olo on hyvä =)

Tervetuloa Epa_88
 
Eikös sitä sanota, että suolaisen himo on merkki poikavauvasta. ;) Mulla on tällähetkellä suurempi himo makeaan, mutta heti plussan aikaan kyllä maistui suolainen. :p

Mulla on muuten PAHOINVOINTIA!!! :cool: Äsken tuli ihan muutama yökkäys. Mahassa on kans kokoajan semmonen "jännä" olo, ei siis mitenkään varsinaisesti kipeä mutta jotain pientä kipristelyä.

Tein tuossa äsken ruuaksi pippurikanaa, johon tulee tuorejuustoa, joka tosin kypsennetään. Rupesin pöljänä miettimään, että kai sitä tuorejuustoa nyt kuumennettuna saa syödä ilman että on listerian vaaraa... :confused:
 
Chicco ihan mielenkiinnosta kyselen kun vielä ainakin toistaiseksi itekin asun täällä porojen keskellä (en tosin ihan lapissa mutta poronhoitoalueella kuitenkin) että kuinka iso lauma teillä on poroja? :) Muutaman vuoden saanut sivusta seurailla porojen kasvatusta ja nostan kyllä hattua sitä työtä tekeville! Mukavaa kun kerrot päivistäsi meille =)

Ja tänään vihdoin löysin sen mitä minulla on tehnyt mieli!! Savuluita!! Nam! Poron savuluut aivan parhaita, mutta nyt juuri kun niitä kaipaisi niin kaupassa oli vain sian savuluita. Saa nyt kelvata ensihätään :LOL: Tietääkö kukaan onko nuo jotenkin haitallisia raskaana? Yritin googletella, mutta ei ainakaan löytynyt mitään tietoa. Kypsiähän ne on, mutta onko kypsentämis tavalla jotakin väliä :confused:
 
Diinu: ei TYKSissä uskota vissiin luomuseksiin ollenkaan, meillä hypättiin suoraan inseminaatioihin huolimatta isännän laatuspermasta. Liekö tilastojen kaunistelua..? Kyllähän suurin osa poleista ohittaa inseminaation jos sperma on ok, niin silloin normiyhdyntä hoitaa hommansa. Ja itsekin kroppani tuntevana ajattelin, että kun ovulaatio saadaan onnistumaan lääkkein, niin kyllä meiltä peittojen heiluttelu luonnistuu:p

Mä jo oikein odotan pahoinvointia, ihan niinkuin se jotenkin olis viimeinen sinetti. Eka neuvolahan onkin jo 2,5 viikon päästä ja siitä viikko varhaisultraan, ehkä se sitten vielä todentuu. Onko kukaan huomannut rintojen arkuudessa vaihtelua, mulla on tosi hellät päivällä, mut yöllä ihan kivuttomat. Normaalia?
 
Heippa kaikki, täältä ilmoittautuu taas yksi uusi joukkoon mukaan! :)

Tänään tein vihdoin testin, kun kuukautisia ei kuulunut, ja plussaahan se näytti. Uskomatonta! Esikoinen täyttää pian kaksi, ja tämä uusi matkalainen tarttui kyytiin jo heti ekasta kierrosta. Esikoista tehtiin yli vuosi. Jo senkin takia tuntuu ihan uskomattomalta...!! Rinnoissa nipistelee, samoin alavatsalla ja selässä. Muita tuntemuksia ei ole. Esikoisesta oksensin aamuin illoin alkaen rv 9 aina rv 20 asti. Toivottavasti tämä raskaus olisi tuon osalta helpompi!

Tässä vielä etusivun tietoja; LA 3.11 Emelie/26v/toinen

Neuvolaan aikaa varailemaan jo ensi viikolla, jotta pääsee sinne jossain vaiheessa töiden lomasta, varhaisultraan ei mennä. Näkee sitten vasta nt-ultrassa vko 10-12, onko kaikki kunnossa.

Kaikille muillekin valtavasti onnea!! :heart:

Myöhemmin lisää...

Pää pilvissä leijuva Emelie 5+
 
Taas on paljon juttuja tänne ilmestynyt :)

epa_88 älä rehki liikaa töissä, kun on kuitenkin noin ruumillisesti vaativaa hommaa :)

Tiukutus :D Hyvä, en sitten olekkaan täysin epänormaali, kun kierrän kaikki makeat, mutta suolainen kyllä maistuu. Toistaiseksi olen onneksi pysynyt leivässä, eikä ole muuta suolaista tullut syötyä. Vaikkakin alkoi vähän suolapähkinät eilen päivällä himottamaan :p

Tuon saman minäkin olen kuullut, kuin Diinu. Jos odotusaikana tekee mieli enemmän makeaa on tulossa tyttö ja jos vastaavasti taas suolasta on tulokas poika. Ja kiinalainen horoskooppi, jonka joku tänne laittoikin sanoi meille tulevan poika :) Joten saa nähä :D

Emelie Paaaaaljo, paljon onnea Ihanista uutisista ja tervetuloa marraskuun pinoon :heart:

Mulla on tänään ollut tosi hyvä päivää, välillä vähän nippailee, mutta alkuviikon väsymys on hävinnyt jonnekkin. Eikä ole öklöolokaan päivällä. Kahtena aamuna on nyt peräkkäin ollut vähän outo olo, mutta keksi suuhun ja taas on parempi olo. :) Aloin jo epäilemään, että olenko mä sittenkään odottamassa, kun on niin hyvä olo ollut tänään ja kaikille teille muille näyttää ilmaantuvan vaikka mikä oireita...piti sitten tikuttaa kun kaapissa on vielä pari testiä...:snotty:
Mutta kaksiviivaahan sieltä taas tuli samantein. :kiss:

Kaikille leppoisaa viikonloppua :)

-NeuroottinenJaSkeptinen Tryffe
 
Onkos kukaan kokeillut tai aikooko kokeilla kestovaippailua? Itse tänään luin (taas) siitä lisää ja kiinnostaisi kovasti kokeilla, jos ei ihan täysin, mutta ajattelin ainakin muutamia kestiksiä kaappiin ostaa. Kertakäyttövaipoista tulee niin kamalat jätevuoret, että kiinnostaa sen takia kestoilu ja toisaalta luulisin niiden tuntuvan vauvan päällä mukavammilta kuin perusvaipat. Jos joku on noita aijempien vauvojen kanssa kokeillut niin kertokaahan kokemuksia :)
 
Tervetuloa, Emelie! Lisäsin sinut listaan. :)

thunderbird, tosi outoa tuo tyksin homma. Yleensähän kun miehen sperma on kunnossa ja jos vikaa on naisen ovuloimattomuudessa niin eka vaihtoehto on pelkät clomit.

On se kumma, kun näin raskaana ollessa sitä muka antaa itselleen luvan mässäillä melkein ihan miten huvittaa. Tänäänkin tuli ostettua iso pussillinen karkkia ja kohta kaikki jo vedetty napaan. :ashamed: Mutta teinpä myös terveellistä, nimittäin savulohisalaattia jossa paljon kasviksia ja olipa hyvää! :p Mulla on nyt tullu joku himo erilaisiin salaatteihin vaikka oon niistä kyllä aina tykännytkin.

Mutta nyt saunaan lämmittelemään ja sittenkai sitä joutaa nukkumaan kun alkaa jo väsyttää kivasti. |O
 
Unohtui noista kestovaipoista kirjoittaa... Mä taidan kakkosellakin käyttää kertiksiä. Taidan olla sen verran laiska etten jaksa alkaa pesemään kestoja. Jätettähän kertiksistä kyllä tulee melkoisesti ja se tympii. Mut laiska mikä laiska. Muutenkin jo tympii tuo ainainen pyykkivuori niin sitten jos vielä pitäis vaipat pestä niin en tiiä miten pää kestäis sitä pyykkirumbaa. Nostan kyllä hattua niille jotka kestoja käyttää! =)
 
No joo se on kyllä totta että pyykkääminen lisääntyy :D meillä ei hirveästi nyt pyykkiä tule kun vain kaksi ihmistä sottaamassa, mutta vauvan myötä pyykki lisääntyy ja siinä samalla sitten helppo heittää vaipatkin koneeseen :) varmaan juurikin hankalaa jos monen ihmisen pyykit huollettavana.
 
Hyvää lauantaita kaikille Marrasmasuille! :heart:

On se kumma että sillonku kerranki sais nukkua, pitää herätä jo ennen seiskaa?


Tiukutus kävin eilen kauppareissulla ja ostin elämäni ensimmäisen vauva-lehden! Ihan hyvää asiaa oli kyllä, ja just jossain jutussa luki noista kestovaipoista, saattas sitä kokeilla jos ostais niitä ja sitten kertiksiä päälle.. Se on kyllä totta että kauhea jätekasahan noista kertavaipoista syntyy.. :)

Emilie- Tervetuloa pinoon! :wave:

Välistä itelläki tuntuu ettei ees olis raskaana, ku mitää pahoinvointeja ei ole.. ja kahvi maistuu! olo on oikeastaan aika hyvä. Rinnat on kyllä niin kipeät aamulla sängystä noustessa ai että ennenku saa liivit päälle :/ ehkä oireilu tulee vähän myöhemmin kuvioihin.. Oletteko muuten kiinnittäny huomiota ihon /naaman kuntoon nyt alkuraskaudessa? Jotkut listaa oireisiin että naama menee huonoon kuntoon tulee näppyjä yms. Mulla ei talvisaikaan oo koskaan ollu täydellinen iho ku kuivuu niin helposti, mutta nyt ihan ihmetyttää ku naama ei kuki ollenkaa ei finnin finniä vaikka yleensä tähän aikaan vuojesta pitäs just olla kaikenmaailman epäpuhtauksia... Luin myös jostain että tämä ihon hyvä kunto viittaa poikaan ja finnit tyttöön :LOL: en sitte tiijä mistä tuo on keksitty :) Heti plussan jälkeen naamasta tuli siliä ku vauvan pylly :LOL: on tää ihmeellistä :D ehkä se on nyt tasapainossa ku hormoonit tuottaa lisää ihon rasvaa??
 
Heippa kaikille, itsekin uskaltaudun ehkä ilmoittautumaan mukaan :)

Plussatestin (tai kaksi varmuuden vuoksi) tein 1.3. Esikoinen olisi tulossa, jota on puoli vuotta ahkerasti yritetty ja kovasti toivottu ennen kuin tärppäsi. Nyt jännityksellä ja vähän huolissaankin odotellaan miten menee...
Olen 26v ja naimisissa, miehen lisäksi kotoa löytyy koira.

Olettaisin, että kuulun marraskuisten porukkaan, koska pitkän kierron takia oviskin oli varmaan aika myöhään, neuvolaan kun soittelin niin selviää kuulemma ekassa ultrassa vasta se LA. Mutta nettilaskureiden mukaan 5.11. :)

Itsellä oireina turvonnut maha ja rinnat, rinnat myös aika kipeät... Muutaman kerran on ällöttänyt aamulla tai illalla, mutta ei varsinaista pahoinvointia. Kahvikin maistuu ja kaikki ruoat. Alavatsassa on sellaista puristavaa tunnetta tai painon tunnetta melkein koko ajan, yöllä tuntuu joskus vihlaisuja. Jännittää ihan kauheasti kaikki!! 14.3. olis eka neuvola, eli viikon verran pitää odotella.

En ole vielä varannut mitään ultraa, mutta täytyy varmaan harkita sitä varhaisultraa jos neuvolassa se tulee kovin myöhään? VAU.fi raskauslaskurin mukaan oisin nyt tasan 5 viikkoa raskaana, vaikea uskoa todeksi vielä koko asiaa...
 
Tervetuloa Mariska* =)

Tiukutus on meillä karjaa lähemmäs tuhannen päätä, tarkkaa lukua en nyt ossaa sanoa. Ihan nokko kuitenki =) Missäpäin sie asustitkaan? Olet sie sen saattanu jo sanoa mutta en nyt tähän hättään muista...

Mulla on ollu yökylässä lauma lapsia, kaikki alle kouluikäsiä! :xmas: Eilen kävin kelekkailemassa illasta heän kanssa, nuorimmainen istu kelekan sarvissa ja loppu lauma reessä. Kohtalaisen haasteellista kaikkine pukemisineen mutta silti sitä pittää saaha nostalgian tunnelmissa touhuta kaikkia älytöntä lapsilauman kanssa!!! :p Ja tulipahan muistutusta myös yövalvomisiin ku 1vuotias käpisi yöllä... mietin kolomelta aamulla että eikö olis sama jo noussa ylös??? ;) Mutta sinnittelin sitte seittemään saakka.

Minusta ei tunnu ollenkaan että olis vauva tulossa? : / Tissit on kyllä kipiät, varsinki ku sängystä nousee ylös, vessassa joutuu juossa kerta yössä, alamahassa paineen tunne, mutta mittään muuta ei oo. Paitsi. Mulla kukkiin naama ihan järtsysti!! :kieh: Kauheita paukamia joka puolella.. Tyttöjä oottaessa ei tämmöstä ilmiötä ollu. Ja sen kiinalaisen taulukon mukkaan minkä joku tuonne laitto, minun kaks edellistä olis pitäny olla poikia, ja nyt tämän pitäis olla tyttö... eli tottapa ne mennee sittä päinvastoin ainaki minun kohalla! ;)

Nyt pittää rientää siivoamaan ennenku nuo ipanat ehtii hajottaa koko huushollin... ;) ;) ;)

Chicco ja "pikkupekka" 4+6 =)
 
Tiukutus, kyllä mulla sauna auttaa viluun ainakin hetkellisesti silloin kun istun lauteilla. Mut heti kun saunasta tulen pois niin suihkussakin monesti palelen.

Tervetuloa, Mariska! Päivitin sinut listaan. :)

Eikös se niin ole että tyttövauva vie äidin kauneuden. :D Eli siksi siis niitä finnejä muka pukkais. Mut tosiasiassa mä en yhtään usko noihin. Enkä siihenkään että tyttöä odottaessa oksentais enemmän. Sitten kun masu kasvaa niin sen muodosta ehkä voi jotain päätellä, että kumpi ois tulossa mut sekin iso ehkä. Mutta noista finneistä... Mä en kyllä muista että esikon aikaan (joka siis poika) olis ollu isommin finnejä. Nyt niitä tuli melkoisesti jo ennen plussaa eikä loppua näy. Samoin tässä raskaudessa on erilaista se, että rinnat kipeytyi jo heti alussa, kun taas esikosta niin ei käynyt. Samaa on se, ettei kahvi maistu ollenkaan. :x

Diinu & Pipana 5+1
 
Mariska tervotuloa ja onne :)

Samaa olen kuullut kuin Diinu. Poika saa äidin hehkumaan ja tyttö taas vie kiillon hiuksista ja saa äipän näyttämään nuuntuneemmalta. :) Mutta tiiä häntä sitten. :)
Mulla on todella kuiva iho ja finnejä on viimeksi tullut joskus 10 vuotta sitten, joten jos sieltä nyt jostain ilmestyy lähiaikoinan finni, on se yksi merkki siitä että olen raskaana. Muuten en ookkaan vieläkään siitä varma. Pitäis kuitenkin mennä jo jossain viikoilla 5-6.

Koskas se hirveä väsyminen pitäisi alkaa? Joskus viikolla 8? Tässä olisi nyt vaikka mitä tarjolla menojen puolesta seuraavat 3 viikkoa, joten saa nähä koska tuo väsymys iskee ja kuinka sitten jaksaa.Sitä tässä nyt eniten mietin, kuinka syvää tää tuleva väsymys oikeesti tulee olemaan.:confused:

Vilu täälläkin on melkein kokoajan. Paitsi viime yönnä heräsi siihen, että oli selkä märkä. :O
 
Tryffe, minäkin oon nyt useampana yönä (tai aamuyöstä) heränny siihen, että niska ja pää on hiessä. : / Joku muukin kirjoitteli täällä, että plussan jälkeen on tullut yöhikoilua. Kait sekin ihan normaalia on...

Mä en ainakaan muista että esikkoa odottaessa olisin alkuvaiheessa ollut hirveän väsynyt. Tai en kyllä muista että olisin koko raskauden aikana ollut ihan hirmu väsy. Tietysti päikkärit piti ottaa melkein jokapäivä raskauden puolenvälin jälkeen.
 
Heippa kaikille! olen vanha palstalla kävijä ja nyt melkein parin vuoden tauon jälkeen taas odotuspuolella :) toivottavasti myös pysyn täällä. onkohan täälä ketään tuttua eri nimimerkillä..? mulla aina ollut sama ja tosiaan ennen esikoisen syntymää täällä pyörin kolmisen vuotta aktiivisesti ja joistakin palstalaisita tuli oikeen ystäviä, monesta tuttavia, ainakin facebookissa ;)

Nyt näyttäisi olevan niin että toinen on aluillaan rv 4+2 ja la olisi 10.11. olen kohta 25 vuotias ja synnärinä TAYS. Pääsisiköhän listoille mukaan? jännittävä odotus tulee..ennen esikoista oli 2 keskenmenoa ja lopuksi clomifen toi avun ja raskaus sai sillä kertaa jatkua. koko raskaus oli aikasmoista panikointia, vaikka loppujen lopuksi kaikki menikin hyvin ja poika syntyi 40+0. tällä kertaa onkin ihan eri tilanne, isoja muutoksia elämässä tulossa ja tuskin tuon pikkuveijarin kanssa ehtii niinkään panikoimaan ja muutenkin varmempi olo.
 
Karoliina87 missä lehdessä se juttu on? :) Voisin kanssa sen ostaa ja lueskella :)

Tervetuloa mariska* mukaan! :wave:

No huh, on teillä Chicco ainakin iso lauma sarvipäitä! :D en ole tainnut mainita, mutta tällä hetkellä asustellaan Pohjois-Pohjanmaalla ja sitten kunhan paremmat viikot niin suunnataan sitten Seinäjoelle :)

Minusta kyllä tuntuu, että minulla tuo kova väsymys on jo iskemässä. Nukkua voisi kellon ympäri ja jalkoja jomottaa jo heti aamusta, aivan kuin olisi kovastikin rehkinyt. Päikkäreitä en uskalla ottaa koska nukkuisin varmasti seuraavaan aamuun :D

Eilen löysin netistä jo unelmieni turvakaukalon ja kivan näköiset vaunut :) vaunuista en vain tiedä vielä kun itsellä nyt ei varaa olisi mihinkään hirmuisen kalliisiin ja luultavasti kuitenkin oma äitini haluaa auttaa isommissa ostoksissa. Nyt kuitenkin katsoin omalle budjetille sopivia ja kyllä noita yhdistelmiä onneksi löytyy laidasta laitaan :) kun vaan pääsisi jo ostamaan! :D
 

Yhteistyössä