<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Onpa tosiaan mukavaa kuulla taustaa vähän teistä muista marrasmassukoista. :) Itellä unohtui kertoa, että naimisissa mekin ollaan ja kotieläimenä kissa (joka niiiin "rakastaa" tota meijän poikaa) :D Tahtoo olla välillä turhan kovakourainen tuota kissaraukkaa kohtaan. Asutaan rivarissa 4h+ keittiö, 100m, myöskin yhdessä tasossa. Koulut ja päiväkodit on lähellä eikä keskustaankaan ole kuin reilu 2 kilsaa. Ostettiin tämä ihan vasta, joten tässä varmaan asutaan vielä monta vuotta. Uudelle tulokkaallekin on sitten oma huone, joka nyt on vierashuoneena.
 
Jipii! Onpa kiva kun näin paljon jo jutustellaan! Me asustellaan vanhassa omakotitalossa (120 neliötä) ihan loistavalla paikalla kaikkien palvelujen kannalta. Säilytystila on se mikä meiltä taitaa loppua. Naimisissa olen ja elämääni sulostuttaa kaksi ihanaa tytöntylleröä. Vanhempi täyttää pian 6, ja pienempi täytti juur 3 vuotta. Meillä tytöt puhuu jatkuvasti, että voisko meille tulla vauva.. Vielä ei meinata kertoa heille kyllä yhtään mitään muutamaan viikkoon, noilta totuuden torvilta ei kyllä mikään pysy salassa :D Toivottavasti pystyttäs pitään ultraan asti ite suut supussa. Mites te tunnutte kaikki olevan joukolla menossa varhaisultraan..? Aika jännä et jonkun neuvolastakin oli ehdotettu. Täytyykin tuota vähän itekin miettiä, hmm..
 
Ehkäpä minäkin uskallan tänne siirtyä tuolta lapsettomien pinosta... Hoitoja takana vuosi ovulaation induktiolla, ja nyt sitten 4+2, eli la 7.11.2011. Rinnat valtavat ja kipeät, etenkin nännit, tyhjän vatsan kuvotusta ja kaameat ilmavaivat:p Esikoinen tiedossa jos kaikki hyvin menee. Olen 29-vuotias sairaanhoitaja, sairaala TYKS.
 
Tervetulloo thunderbird! :wave: Lisäsin sinut listalle tonne etusivulle. Minullakin nämä molemmat raskaudet saaneet alkunsa ovulaation induktiolla! Mitä lääkkeitä sulla oli käytössä? Mulla clomit molemmilla kerroilla. Esikko tärppäsi 1 tabletilla 4. clomikierrosta, mutta tähän kakkoseen tarvittiin tupla-annos ja "vasta" 6. clomikierto toi toivotun tuloksen.

Nojanda, mä oon ainakin niin hermoheikko että pakko päästä mahdollisimman pian ultraan katsomaan onko kaikki kunnossa. Pieni pelko jäi viime raskaudesta, kun ihan alussa (viikolla 6) alkoi tuhruttamaan verta ja olin varma keskenmenosta tai tuulimunasta. Varmaan siksi nytkin haluan varmistaa mahdollisimman pian että kaikki on kunnossa ja toivottavasti nyt ei ala tuhruttamaan. Makso mitä makso. :D

Tuli muuten oireita vielä mieleen, että mullakin on rinnat/nännit ollu arkana (esikoisesta ei ollu näin alussa vielä) ja ilmavaivat kiusaa. :ashamed: Tänäänkin piti kaupasta luikkia mahdollisimman pian pois etten siellä ala töräyttelemään. Oli kyllä hilkulla ettei venttiili vuotanut. :D

Aiotteko muuten ruveta syömään mitään ravintolisää nyt raskausaikana? Mä kävin tänään ostamassa apteekista multivita raskaus & imetys monivitamiinia. Esikoisen aikaan söin multitabsin raskaus vitamiinia. Tuo multivita on tullut vasta sen jälkeen markkinoille. Ja jännä muuten että kasviksia tulee kuin huomaamatta syötyä nyt enemmän mitä ei-raskaana. Mulla on oikein himo tomaatteihin. :p Äskenkin tein tuossa feta-broilerisalaattia johon laitoin kunnolla kasviksia. Saakohan muuten fetaa syödä raskausaikana... :eek:
 
Vitamiineista sen verran, että tänään kaupassa oli PAKKO saada ostaa jotain vauvaan liittyvää, joten nappasin kärryyn ladyvita mamma vitamiineja :D Noita nyt siis popsin, mutta tuon paketin jälkeen varmaan vaihdan myöskin multivitaan :)

Ja menitkin Diinu mainitsemaan tomaatit, huh, kamala himo niihin, mutta allergia vaivana joten en voi niitä popsia. Senkin edestä mennyt nyt omenoita ja banaaneja vaikka kaipaankin kokoajan tomaatin makua :p

Ja itsestäni kerron enemmän sitten kunhan saatu muuttoasiat kuntoon :D Suunnataan pohjanmaalle kolmioon, rivitaloon luultavimmin. Kotona pari koiraa ja hevoset harrastuksena :) Mutta kerron sitten enemmän kunhan tosiaan muutettu niin on sitten oikeaa tietoa :$
 
Hei taas!

Onnea kaikille uusille tulokkaille minunkin puolestani! :)Sain sähköpostissa ultrakuvat eiliseltä ja yhdessä niistä oli raskauspussin pituuden mukaan arvioitu kestoksi viikot 4+5, eli tänään 4+6. Olen menossa uudelleen ultraan 14.3. , siellä pitäisi näkyä sitten enemmän, esimerkiksi se onko kyseessä tuulimuna vai ihan oikea vauvanalku. Jännittää.
Mulla on perinnöllinen hyytymishäiriö, jonka vuoksi keskenmenoriski on kohonnut, samoin riski kohtukuolemaan. Tähän mennessä raskaudet ovat sujuneet oikein hyvin ja vasta kuopuksen syntymän jälkeen aloin piikittelemään verenohennuslääkettä lapsivuodeaikana. Seuraavan ultran jälkeen ois sitten meno äitiyspolille(mikäli masussa on raskauspussin lisäksi myös alkio ja syke näkyy) ja sieltä luultavasti saan piikkireseptin kouraani. Mä niin vihaan niitä neuloja, mutta pakko kai se on pistää, kun se on vauvan parhaaksi. :/

Itsestäni vielä sen verran, että asun Oulussa aviomieheni ja kahden tyttäreni kanssa. Vuokra-asuntomme on surkeat 71m2(3h+k+s), ja olemmekin etsineet sopivaa omistusasuntoa jo lähes kolme vuotta sitä kuitenkaan löytämättä. Nyt todellakin olisi korkea aika löytää sellainen. En voi käsittää, minne saadaan vielä kolmannen lapset tavarat mahtumaan tänne..!
Olen ollut syksystä 2009 saakka kotiäitinä, kuopukseni syntyi joulukuussa 2009. Ammatiltani olen opettaja.

Ja ruokavaliosta..Mä olen ainakin syönyt fetajuustoa raskauden aikana. Olen tosin katsonut, että viimeinen käyttöpäivä on vielä kaukana ja juusto on tehty pastöroidusta maidosta. Olen muutenkin aivan hulluna hyviin juustoihin. Ainoa asia, mitä olen raskausaikana todella surrut, on se,etten voi syödä niitä ihana tahmaisia juustotiskin sinihomejuustoja!Kun illanistujaisissa muut syövät niitä, mä saan taas jyystää kivikovaan goudankänttyä! Yhyy!

Ja raskausoireista vielä. Mulla on ollut tällä hetkellä ainoana oireena ihan julmettu palelu ja yöhikoilu. Nytkin istun koneella termopeite ympärilläni. Yöllä herään vaatteet hiestä märkinä ja tärisen kylmästä. Pelkäsin jo, et mulla on enneaikaiset vaihdevuodet!
Aiemmissa raskauksissa ei ole todellakaan ollut tämänkaltaisia oireita, ainoastaan käsittämättömän voimakasta pahoinvointia. Esikoisesta oksensin noin 25. viikolle saakka ja kuopuksesta vkot 6-12. Jälkimmäisellä kerralla jopa laihduin 3kg. Tuolloin pahoinvoinnin syynä saattoi olla alkanut kaksosraskaus, josta tosin vain toinen alkio jatkoi kehitystään ja toinen vain surkastui ja katosi pois.

Pidetään peukut pystyssä kaikille marraskuulaisille!

Näihin tunnelmiin tänään,
Finja
 
Finjalle kovasti tsemppiä! Toivottavasti tämäkin raskautesi menisi hyvin! :)

Huhhuh.. Kävin äsken puntarilla ja parin kilon turvotus nyt :O Miten tämä on edes mahdollista??? :D Piti jo eka kuva ottaa mahasta kun on niin iso. Mieskin jo mietti että montako sieltä tulee :') Niin ja siis kahden koiran lisäksi kotoa löytyy tietysti myöskin kihlattu :) Unohtui mainita tuossa äsköisessä viestissä, pahoittelut siis miehelle :saint:
Ja tämä palelu on nyt tänään ollut hirvittävää. Ulkona auringossa oli tänään mahtavat 10 astetta lämmintä ja minä touhusin toppatakki päällä takapihalla vaikka pihassa ei ollut varjon varjoa :D ja pää ollu kipeä koko päivän, vaikka yrittänyt syödä hyvin, ulkoilla paljon ja levätäkin. Ei auta nyt mikään. Ja nyt tässä joutunut olemaan lämpövesipullo mahan päällä, kun sen verran nyt tuntuu taas tuota menkkamaista kipua. Ei onneksi kuitenkaan pahasti satu, mutta sen verran, että paljon tällä hetkellä lämipiä asioita :D
 
Iltaa!

On muuten tosi mukavaa kun on aktiivinen pino ja on aina jotain mukavaa luettavaa kun istahtaa tähän koneelle.

Minä olen myös huomannut turvotuksen joka onki ihan järkyttävää. Mulla on vielä edellisestä raskaudesta kiloja jäljellä ja vatsiksetkaan ei missään priimakunnossa joten tuo maha pömpöttää todella pahasti! Kerkesin juuri hommata salille kortin ja ajattelin siellä myös käydä säännöllisesti jos vain kykenen. Esikoisesta sain liikuntakiellon muistaakseni rv 16 ja 25 viikolla olin eka kertaa suppareita stoppaamassa osastolla. Kaikesta huolimatta poika syntyi jo rv 32 kun lapsivedet meni ja tulehdusarvot alkoi nousta (oli siis pakko käynnistää synnytys). Nyt toivon kädet kyynärpäitä myöden ristissä että tämä raskaus ei olisi yhtä vaikea vaan voisin olla vähän aktiivisempi vähän kauemmin.

Meillä lapsettomuuden syy on mun endo ja lasta on toivottu 2006 vuodesta lähtien. Meille kerettiin tehdä muutama pakastetunalkion siirto ennenkuin tuli raskaaksi vuonna 2009 ja poika syntyi siis 2010. Neljä vuotta ehdittiin toivoa vauvaa ennenkuin haikara vieraili. Tätä toista kokeiltiin eka kerran jo viime syystalvella mutta eipä onnistunut ja nyt meille siirrettiin sitten viimeinen pakkasessa ollut rupu-alkio joka oli jo kertaalleen sulatettu ja uudelleen pakastettu. Joten todellinen sissi on kun mukaan tarttui!

Sen verran itsestäni kerron että olen siis 26 vee (toukokuussa 27), naimissa ja meillä on kaksi koiraa. Asutaan omakotitalossa maalla (130m2) ja sain juuri paria päivää ennen ekaa plussaa elämäni ekan vakinaisen työn. Olen siis tehnyt tähän asti pätkätöitä ja jotenkin oli niin kohtalon ivaa kun sitten r-testikin oli plussaa! :LOL: Työt alkaisivat ensi viikolla ja toivon tosiaan että voisin olla töissä loppuun asti. Toisaalta pelkään että tämä kakkonenkin syntyy keskosena (jos sinne asti päästään) ja ajattelinkin kysyä ekassa neuvolassa onko se kuinka todennäköistä että sama käy uudestaan.

Mulla on ihan kamala flunssa päällä ja tuntuu että se ei mene millään ohi! Varmaan johtuu siitä että limakalvot on myöskin melko turpeat raskauden takia ja vastustuskyky myöskin vähän alhainen. Toivottavasti tauti hellittäisi viikonlopun aikana että pääsisin töihin!

Haave & Sissi 4+4
 
Huomenta taas!
Ompa tosiaan mukavaa ko kaikki on niin aktiivisia tämän kirjottelun kanssa, mukava ku on luettavaa ko tänne tullee kattelemaan =)

Mieki se olen udellu muitten elämästä enkä sitte itte ole mittään kertonu... :ashamed:
Mutta siis, mie asun täälä aivan pohjosessa, keskellä mettää ja kaukana sivistyksestä ;)
Porotilallisina isossa 6huoneen talossa, lasten, koiran ja porojen kanssa :D Lähimpään pikkukauppaan on matkaa 10km, samoin kouluun. Lähin terveyskeskus on 50km päässä, ja synnytyssairaalaan on matkaa 350km!! =) Pitkät välimatkat teki kuopuksen kohalla sen, että ei mittään toivoa ollu ehtiä sairaalaan synnyttämään, vaan piiperö päätti sitte syntyä ambulanssissa :popcorn: Tämän kanssa varmaan täytyy mennä kahta viikkoa ennen laskettua aikaa makuupussissa jonottamaan keskussairaalan ovelle että kerkiäis etes sisälle enneku papu putkahtaa maailmaan!:kieh:

Ite olen töissä läheisessä nuorisokeskuksessa, Saamen radiolla ja lisäksi olen poronhoitajana. Kaks ensimmäistä on semmosia lisäjopeja, pääsääntönen elanto tulee poronhoijosta. Se on aika rankkaa työtä, saa nähä kauanko pystyn tohisemaan matkassa ennenko alakaa maha olleen tiellä.. : / Lisäksi olen matkassa semmosenssa liikuntaprojektissa ohjaajana.. Miehen mielestä liikaa joka paikassa! :D

Minun intohimoinen harrastus on kelekkailu, sekä vesillä että lumilla, ja sen vuoksi en parempaa ammattia vois keksiä kun tässä työssä joutuu kelekkailemaan työn puolesta joka päivä! =) =) Kesällä kulkupelinä on sitte mönkijät ;) Toinen harrastus on lukeminen (jos vain ehin) ja käsityöt.

Ja tässä kaukana asumisessa on paljon hyviä puolia, mm. 7v. koululainen haetaan kotipihasta taksilla kouluun puoli ysiltä, ja taksi tuo koulun jälkeen takasin 13:25 :) Luksusta etten sanois! ;)
Minun normaali päivärutiini jos en mettään ole lähössä, on aamukahavin kanssa konneelle foorumille kurkkimaan ( ;) ), sen jälkeen pihaporot ruokkimaan, nuoremman neitokaisen kanssa aamulenkki, ja sen jälkeen joko tehhään käsitöitä tai sitte käynnistellään kelekka ja lähetään paimentamaan ja heinittämään poroja mettään =) Muutoin aamu alakaa jo ennen kello kuutta, ja mettään ollaan menossa jo ennen seittemää, ja sielä rieuhutaanki sitte pimiälle saakka... Siinä saa hyvvää liikuntaa, harvoin on paita kuivana ko kevät hangilta kotia ennättää :LOL:

Mie huolestuin vähän eilen, ko olen jostaki lukenu että kohdunulkoisen raskauden oireita on pistävä kipu vasemmassa olokapäässä, ja paineen tunne peräsuolessa.... :O Alamaha on vieläki niinku menkkoja tekis, muuten ei ole kipua. Nyt tietenki kaikki maholliset kauhuskenariot läpi että näinkö tässä kävi... =( Pittää vissin soitella sinne neuvolaan, jos vaikka sais parin viikon päähän sen ultra ajan niin sais mielen rauhan. Tässä alakaa muuten hysteeriseksi eikä uskalla normaalisti ellääkkään! :( JA PAHOINVOINTIA EI OLE VIELÄKÄÄN!!! Mie olen varmaan ihan hullu ko sitä toivon ja ootan, mutta se on mulle se selevä merkki siitä että kaikki olis hyvin mitä huonompi olo on...

Täälä on ihan jumalaton tuuli! Vähän maailmanlopun meininkiä :whistle: Tuulee niinko venäläisissä elokuvissa ;) Nyt kahestoista kuppi kahavia ja viltin alle kuuntelemaan myräkkää =)

Mukavaa päivää kaikille! =)

Chicco ja "pikkupekka" 4+4
 
Ei mulla oikein mitään asiaa ollut, oon jo tottunut kirjoittelemaan, joten pitää tavoistaan pitää kii :D

Koskahan ne aamupahoinvoinnit alkaa, jos on alkaakseen? Mulla ollut nyt pari päivää hyvä olo, ei masustakaan ole nipistellyt, vaikka kokoajan on sellainen tädit tulee kohta tunne masussa. Iltapäivästä väsyy, eikä illalla jaksaisi kuin istua,lukea ja telkkaa katsoa. On fyysisesti väsy. Erinlaista väsymystä kyllä kuin normaalisti, en oo päikkäreitä ottanut kun ei ole sellaista unen tarve väsymystä. :)

Vitamiineja, niitä mä ostin heti seuraavana päivänä plussasta. :D Ostin Multi Vitaa. Aloin senkin takia syömään heti, että mulla on varmaan jotain vitamiini puutoksia muutenkin ilman raskauksia. Allergien takia en saa oikein mitään hedelmiä tai vihanneksia syödä, eikä ole tavallisia vitamiineja tullut syötyä vaikka syytä olis...laiska mikä laiska. :ashamed:

Kaikki makee öklöttää eikä tee mieli syödä. Ja jano on huomattavasti enemmän kuin ennen, juon paljon enemmän kuin ennen. Mutta silti tarttee vessassa juosta ihmeen vähän. :confused:

Kaikille aurinkoista päivää ja nautitaan tästä jänskästä odottelusta :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Chicco, olipa jännä lukea sinun tekstiä kun se oli niin erilainen kuin kellään vielä tähän mennessä! =) Varmasti oman jännityksensä synnytyksiin tuo juuri tuo pitkä matka synnytyssairaalaan. Mutta sullahan kuitenkin on nyt kokemus ambulanssissa synnyttämisestäkin joten ei ole uusi juttu jos tämäkin sinne syntyy. :D Mutta sun elämä kyllä kuulostaa mielenkiintoiselta ja mukavan erikoiselta. Niin muuten, ei ole mullakaan vielä pahoinvointia. Tai muutamana päivänä on ollut vähän yökkö-olo, muttei muuta. Tosin, eipä tuota ollut esikoisen aikaankaan eikä tarvinnut kertaakaan pönttöä halailla.

Tryffe, mäkin oon muuten huomannu että janottaa enemmän. Ja mä joudun jo nyt käymään kerran yössä (tai aamuyöstä) vessassa ja päivisinkin normaalia enemmän. : /

Minä pölvästi tein sitten tänä aamuna vielä tuon clearbluen digitaalisen testin. Kait se nyt on uskottava kun tulos oli tämä: ;)



Piakkoin soittelen neuvolaan, kunhan siellä puhelintunti alkaa. Huomenna paukkuu viikot! :D

Diinu & Pipana 4+6
 
Ui, että Diinu tuo testin katsominen on niin ihanaa :heart: Tuo viesti, kun ei tuossa kauaa säily mä menin ottamaan siitä kännyllä kuvan ja aina kun tulee fiilis, olenko nähnyt unta, että olisin plussannut kurkkaan kuvaa kännystä :D Huvinsa kullakin :D

Mä käyn muutenkin melkein joka yö vessassa, joten en oo varmaan siksikään huomannu eroa tässä suhteessa. Koskaan illalla en saa puolta tuntia ennen nukkumaan menoa juoda mitään, muuten ihan varmana pitää nousta yöllä.:)
 
Haave, unohtui sulle äsken kommentoida. Todellinen sissi tämä teidän masu-asukki kuulostaa olevan! Mahtavaa, että lähti kasvamaan vaikka alkio ei ollut parasta mahdollista laatuaan. Teilläkin monen vuoden lapsettomuushistoria takana. Onneksi kuitenkin pitkä odotus palkittiin ja saitte oman lapsosen ja nyt vielä toinen tulossa. :) Niin ja onnea vakituisesta työpaikasta! Onpa kyllä monta ihanaa asiaa sattunut yhtäaikaa. ;)
 
Tryffe, joo niinhän tuossa testin ohjeissa luki että n. 24 tuntia säilyy tuo teksti. :) Huvitti kun mun mies luuli tuota testiä sellaiseksi jota voi käyttää useita kertoja. Luuli että siihen vaihdetaan aina vaan se testipää. :D Kun se kuuli, että testi on kertakäyttöinen niin oli ihan järkyttyny että miten kallis yks raskaustesti voi olla. Ja sitten vielä kun testiä ei kannata säilyttää kun siinä ei se teksti pysy. Se oli piste iin päälle. :D No, mutta onneksi kuvasin tuon niin voi tosiaan kuvista sitä "ihailla". :p
 
Huomaa kyllä, ettei mulla oo muuta tekemistä kun surffailla netissä. :D Kamala äiti, pistin vaan esikon kattomaan olkkariin muumeja. Yrittelin tuossa neuvolaan soittaa, mutta siellä oli just se meidän alueen terkkari sairastunu ja joku opiskelija vastasi eikä uskaltanu aikaa antaa.

Tuli muuten vielä noista oireista mieleen, että mulla on alkanu kovat vihlaisut alavatsalla äkillisiä liikkeitä tehdessä. Esim. yöllä heräsin siihen kun käänsin kylkeä niin vihlaisi kipeästi toiselle puolelle alavatsaa. Ja menkkakipuja on aina päiväsaikaan. Nytkin. :/ Mut oloa kuitenkin helpottaa, kun oireita löytyy niin on jotenkin varmempi olo että on raskaana. Vaikka eihän ne oireet mitään loppupelissä kerro. Onko muilla samanlaisia vihlaisuja?
 
Miuski00 kiitti vinkistä, mie vain olisin nolo jos pitäis jollekki kertoa tuommonen tulehus syyksi antibiottikuurille.... :xmas: Sanosin varmaan tositilanteessaki että keuhkopöhöhän se vaan...... :LOL:
Heh, en mäkään nyt kovaan ääneen ole huudellut, että "Hei, mulla on römpsätulehdus!" :LOL:

Olen todennut vain tyynesti, että on naistenvaivoihin antiboottikuuri. :D Emätintulehdushan on hyvin hyvin yleinen ja suurimmaksi osaksi sitä ei edes hoideta, kun ajatellaan, että on mahd. hiivaa taikka ph-tasapainon järkkymistä. Mulla on tasan kerran ollut niin pahana, että kipuili jopa, muuten se vaan ollaan huomattu gynellä käydessä.

-Miuski :wave:
 
Miuski00 : Heh, en mäkään nyt kovaan ääneen ole huudellut, että "Hei, mulla on römpsätulehdus!" :LOL:

Totta! :LOL: No katotaan miten käy. ;)

Soitin tännään neuvolaanki ja varasin sen ajan siihen varhaisultraan. Se on 17.3, kun aikasintaan sillon kuulemma kuuluu/ näkkyy sydänäänet. Neuvola aikaa varataan vasta sitte ko näkkee onko kaikki niinku pittää. Raskausviikkoja on tuolloin 6+4. Toivon totisesti että sielä pikkunen syän pumputtaa! :heart:

Mie totesin tuossa aamulla että juon ihan kamalasti kahavia.... : / Pitäis se vissin lopettaa tai ainaki vähentää roisisti. Jännä miten verrattuna ensimmäistä lasta oottaessa sitä oli niiiiiin neuroottinen kaiken suhteen, kahavia ei voinu juua tilkkaakaan ku olin lukenu jostaki että se on haitallista.. joku ko tupakoi niin seisoin tuulen yläpuolella ja saunaolutta ei puhettakaan että olis voinu ees maistaa!!!:D Toista se on nyt.. tupakan olen heittäny kokonaan poies, siitä olen ylpiä. :wave: Punaviiniä saatan joskus lasin pohojallisen juua, se ei varmasti huonoa tehe. Ja kahavi. MITEN SITÄ NYT VOIS JÄTTÄÄ POIES????? :headwall: Totta sei ole vaarallista jos kohtuuella juo? eihän?

Mie vähän sallaa haaveilen ja suunnittelen täälä jo vauvan sängyn paikkaa..... :p hih!
 
Viimeksi muokattu:
Jännä miten verrattuna ensimmäistä lasta oottaessa sitä oli niiiiiin neuroottinen kaiken suhteen
Täällä yksi alkava neuroottinen esikoisäippä :wave: :D Kahvista en oo koskaan välittänyt, joten siinä ei ongelmaa, mutta oon sitten juonut teetä. Paitsi sen aamun jälkeen kun plussasin. Kahvitauolla töissä istun ilman hyöryävaa mukia edessä, koska en muista kotoota tuoda kofeiinittomia teepusseja tänne :) Mä varmaan rauhotun sen ekan ultran jälkeen, kun näen että täällä tosiaan on joku. (toivon niin ;) )

Tänään ei oo ollut mitään tuntemuksia. Kahtena peräkkäisenä päivänä tuli yhden kerran täysin ruskea, melkein musta vuoto. Olen itselleni sanonut, että ne oli tyhjennysvuodot. Mutta nyt kun tänään ei ole ollut mitään ihmeellistä tuntemusta missään alkaa miettii taas kaikkea...
en oikeesti tienny olevani näin neuroottinen :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Tryffe ole ihan rauhassa neuroottinen =) Ei se kettään luulis haittaavan jos siinä saa itte piettyä ittensä paremmin kasassa ja kaikki kontrollin hypysissä :cool:
Minkälaista teetä on kofeiinittomana? Voishan sitä kokeilla opetella sitä juomaan, ko aamulla se kuiten on saatava se kuppi höyryävää että saa silimät auki :whistle: Ja joku korvikehan se kaikelle olla pittää.. -tupakalle hammastikut, tietokoneelle ja telkkarille kirjat, karkille xylitoli, etc. ;) No joo. =)

Onko kellään teheny tiukkaa olla kertomatta suurta uutista kenellekkään? Mie ihmettelin oikein miten ei oo tullu semmosta tarvetta vielä ollenkaan... eilenki kävi kylästelijöitä jotka naimisiin menon johdosta onnitteli ja suoraan kysy että koskas sitte vauvaa saa ootella saapuvaksi, niin ei teheny tiukkaa valehella päin naamaa että katotaan jos tuossa parin vuojen päästä, mikä hoppu tässä on ja että miten se ei niin heleposti käy vaikka tahtoski...!:saint::cool:

Nyt imuroimaan, illalla pittää lähtiä liikuntatoimen koulutukseen edustammaan meän pitäjää. Pitkät matkat täälä on jokapaikkaan, tämäki koulutus on 50km päässä kotoa. : / Eli 100km eestaas. Mutta näillä mennään! =)
 
Minäkin olin esikon aikaan neuroottinen! :wave: Lueskelin netistä kaikenlaista ja mielikuvitus lähti laukkaamaan jonka takia sitten olin täysin hysteerinen. Esim. luin netistä että kissan ulosteesta voi saada toksoplasmoosi-tartunnan josta on vauvalle haittaa ja meillähän siis on kissa, vieläpä sisäkissa joka tekee tarpeet hiekkalaatikkoon. Tokihan minä olin kissan paskoja puhistellut silloinkin, tietysti aina lapiolla ja sen jälkeen käsienpesu, mutta kun asiasta luin niin olin ihan varma että mulle on tullu toksoplasmoosi. Soitin hädissään neuvolaan ja mun mielenrauhan vuoksi terkkari sanoi, että käy verikokeessa. No, ei ollu toksoa.

Chicco, meillä on samana päivänä alkuraskauden uä! :D

Nyt ulos tuon elohopean kanssa, kun aurinkokin paistaa!
 
mitä mieltä ootte, kun digitaalinen näyttää edelleen "raskaana 1-2", eli että hedelmöityksestä olisi 1-2 viikkoa. Nyt pitäisi olla 4+2, ekan testin tein 3+8 jolloin näytti siis tota samaa... hmmm, eiks nyt pitäis kuitenkin näyttää jo "2-3"? nyt panikoin täällä, että kesken on menossa! :'(
 
jennae älä hättäile! :kiss: Testit on vain testejä, ja ehkä niissä on jonku päivän heitto toellisuuesta.. ja voihan se olla että huomena näyttääki vasta sen 2-3 =) Ikuinen optimisti täälä terve! :D:wave: Mutta älä huoli, onko ollu mittään muita oireita keskenmenoon viitaten?

Diinu ai sinullaki on sillon 17pvä? =) Ompa kiva! Katotaan mitä ne meille sannoo. Mie piän kyllä peukkuja pystyssä sinulle! Ja tietysti kaikille muillekki! :kiss:
 

Yhteistyössä