Huomenta taas!
Ompa tosiaan mukavaa ko kaikki on niin aktiivisia tämän kirjottelun kanssa, mukava ku on luettavaa ko tänne tullee kattelemaan =)
Mieki se olen udellu muitten elämästä enkä sitte itte ole mittään kertonu... :ashamed:
Mutta siis, mie asun täälä aivan pohjosessa, keskellä mettää ja kaukana sivistyksestä
Porotilallisina isossa 6huoneen talossa, lasten, koiran ja porojen kanssa
Lähimpään pikkukauppaan on matkaa 10km, samoin kouluun. Lähin terveyskeskus on 50km päässä, ja synnytyssairaalaan on matkaa 350km!! =) Pitkät välimatkat teki kuopuksen kohalla sen, että ei mittään toivoa ollu ehtiä sairaalaan synnyttämään, vaan piiperö päätti sitte syntyä ambulanssissa
opcorn: Tämän kanssa varmaan täytyy mennä kahta viikkoa ennen laskettua aikaa makuupussissa jonottamaan keskussairaalan ovelle että kerkiäis etes sisälle enneku papu putkahtaa maailmaan!:kieh:
Ite olen töissä läheisessä nuorisokeskuksessa, Saamen radiolla ja lisäksi olen poronhoitajana. Kaks ensimmäistä on semmosia lisäjopeja, pääsääntönen elanto tulee poronhoijosta. Se on aika rankkaa työtä, saa nähä kauanko pystyn tohisemaan matkassa ennenko alakaa maha olleen tiellä.. : / Lisäksi olen matkassa semmosenssa liikuntaprojektissa ohjaajana.. Miehen mielestä liikaa joka paikassa!
Minun intohimoinen harrastus on kelekkailu, sekä vesillä että lumilla, ja sen vuoksi en parempaa ammattia vois keksiä kun tässä työssä joutuu kelekkailemaan työn puolesta joka päivä! =) =) Kesällä kulkupelinä on sitte mönkijät
Toinen harrastus on lukeminen (jos vain ehin) ja käsityöt.
Ja tässä kaukana asumisessa on paljon hyviä puolia, mm. 7v. koululainen haetaan kotipihasta taksilla kouluun puoli ysiltä, ja taksi tuo koulun jälkeen takasin 13:25
Luksusta etten sanois!
Minun normaali päivärutiini jos en mettään ole lähössä, on aamukahavin kanssa konneelle foorumille kurkkimaan (
), sen jälkeen pihaporot ruokkimaan, nuoremman neitokaisen kanssa aamulenkki, ja sen jälkeen joko tehhään käsitöitä tai sitte käynnistellään kelekka ja lähetään paimentamaan ja heinittämään poroja mettään =) Muutoin aamu alakaa jo ennen kello kuutta, ja mettään ollaan menossa jo ennen seittemää, ja sielä rieuhutaanki sitte pimiälle saakka... Siinä saa hyvvää liikuntaa, harvoin on paita kuivana ko kevät hangilta kotia ennättää
Mie huolestuin vähän eilen, ko olen jostaki lukenu että kohdunulkoisen raskauden oireita on pistävä kipu vasemmassa olokapäässä, ja paineen tunne peräsuolessa.... :O Alamaha on vieläki niinku menkkoja tekis, muuten ei ole kipua. Nyt tietenki kaikki maholliset kauhuskenariot läpi että näinkö tässä kävi... =( Pittää vissin soitella sinne neuvolaan, jos vaikka sais parin viikon päähän sen ultra ajan niin sais mielen rauhan. Tässä alakaa muuten hysteeriseksi eikä uskalla normaalisti ellääkkään!
JA PAHOINVOINTIA EI OLE VIELÄKÄÄN!!! Mie olen varmaan ihan hullu ko sitä toivon ja ootan, mutta se on mulle se selevä merkki siitä että kaikki olis hyvin mitä huonompi olo on...
Täälä on ihan jumalaton tuuli! Vähän maailmanlopun meininkiä
Tuulee niinko venäläisissä elokuvissa
Nyt kahestoista kuppi kahavia ja viltin alle kuuntelemaan myräkkää =)
Mukavaa päivää kaikille! =)
Chicco ja "pikkupekka" 4+4