<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Hannele76 laitoin sulle yv:tä :)

Tänne ei uutta. Ulkona syöty, *röyh* ja monta kassillista äärettömän tarpeellista tuhlattu, kun "piti" olla poissa kotoa 2,5h. Kyllähän ne velvollisuudet on hoidettava, raskaanakin :LOL:

Mitähän sitä huomiseksi keksisi, ettei ihan sekoaisi? Turha kai edes haaveilla Taysiin menosta...

Onnea vielä kaikille oman ihanan vauvan saaneille :flower: . Perästä tullaan, vaikka sitten joulukuulla!

Bonus 40+4
 
Öitä kaikille!

Täällä kukun vaikkei mitään oireiluja paljoa olekaan. Esikko kömpi tuossa kahden maissa viereen nukkumaan enkä saanut enää unta (pari supistusta tuli siinä jopa :)), joten päätin nousta ylös katsomaan olympialaisia. Kävelyähän tuolta tulee monta tuntia seuraavaksi, joten JEE, on tekemistä ;)
Kai sitä pitäisi vielä mennä petiin, kun vähän alkais unittaakin taas.
No, aattelin piristää teitä muita vielä masun kanssa roikkuvia sillä, että joku täällä kukkuu aina vaan :)

Bonus kiitos viestistä :)

Tänään siis täällä laskettu aika pamahti rikki. Anoppi on veikannut, että tämä syntyisi Iivarin päivänä ja sehän nyt sitten ois, joten katsotaan. Nyt ollaan jo tosin niiiiin pitkällä tätä päivä (kaikki 3,5 tuntia), että en usko, että tämä enää tänä päivän aikana ehtii. Mä niiiiin en jaksa uskoa lyhyeen synnytykseen (lue: alle 20 tuntia)!

Aattelin muuten tästä päivästä alkaen hieman himmata tuota syömistä. Tarkoittaa, että ei enää kovin raskasta ja paljoa. Eilen käytiin nimittäin vielä koko perheen voimin ulkona syömässä ja ahdin itseeni hirveen satsin valkosipulikermaperunoita + pihvin eikä voi sanoa, että illalla ois ollut olo kovin ihana sen jäljiltä.... Uh! Ei ois ollut kiva lähteä synnyttämään siinä olossa.

Nyt taidan sulkea pelit ja vehkeet, käyn pisulla ja sitten miehen ja esikon viereen tuutimaan. Mihellä soi herätyskello vasta 6.15, joten ehtishän tässä vielä ottaa kunnon torkut!

Hannnele 40+0
 
jos tässä samalla kun vauvaa imetän kirjoittelen miten sairaala reissu meni =)

18.8 elikkä maanantaina alkoi supisteleen n. klo 7 aamulla ja heti suurin piirtein 10 minuutin välein, rv 41+2. Näin jatkuin koko päivän, välillä kävin suihkussa, mut ku ne supparit ei ollu kippeitä vaikka siskolle jo aamulla ilmoitin et tulee nuita supistuksia jo het niin tiheästi et jos tulis kaveriksi ja tulihan hän.
Joskus 14.00 aikoihin nukahdinki hetkeksi ja ku sit heräsin pikku nokosilta, alko supparit pikku hiljaa kovenemaan mut hyvin pärjäs. Illalla sit kuuden jälkeen aloin puhumaan miehelle et jos käytäs näytillä sairaalassa et miten pitkälle tässä on edetty. Tyttö vietiin yöksi sit miehen siskolle ja me oltiin oyssissa klo 20.30. Käyrää otettiin ja suppareita tuli n 10-7min välein, 2cm olin auki mut kanavaa hiukan jäljellä, saatiin kuitenki jäädä sairaalaan ku oli kuitenki jo 9 päivää yli lasketun ajan. Mentiin sit saliin siitä ja otettiin käyrää, minä sit
suihkussa kävin ja siellä suihkuttelin tunnin verran ja supistukset alko tuntuu jo aika ilkeiltä.
Aikani kärvistelin ja sit käskin miehen soittaa kelloa, et voisin jo ottaa vaikka sen ilokaasun ja koittaa sillä lievittää kipuja. Olin 5cm tässä vaiheessa auki ja klo n. 22.45. Kiikku tuolissa sit kiskoin ilo kaasua, mut ei siitä ollu sit apua ja pyysin et jos jotai muuta saisin.
Lääkäri kävi sit laittamassa kohdunkaula puudutteen klo 23.15 ja puhkas kalvot.
Muutama suppari sit piti odotella et vaikutus alkaa ja saan nousta taas kävelemään.Puudutus vei suppareista sen ihan terävimmän kärjen et ihan hyvin autto.
Sit ku olin nousemassa, alko samoten ponnistuttaa ja mies soitti sit kätilön paikalle.
Täysin auki ja 10min ponnistuksella syntyi klo 23.47 ihana 9 pisteen poika vauva.
Pituus: 50cm, Paino: 3585g pään ymp.: 35.5cm
Jälkeen päin ku mietti niin oisin kyllä ilman kivun lievityksiä pärjänny, ja supistuksetkaan ei tullu kuin tiheimmin 7min välein, mut halusin ku aattelin et ne muuttuu taas sellaisiksi ku esikoista synnyttäessä et tulee ihan yhtenään..mut silloin minulla oliki oksitosiini tippa millä vauhditettiin synnytystä. Episotomia tehtiin enkä sit muuten revenny yhtään.
Tyytyväinen olen synnytykseen, et ei jääny hampaan koloon mitään vaivaamaan.
enmppu ja 3vrk ikäinen ihana poika. :heart:

 
enmppu niin paljon onnea pienenstä pojast (jos en oo aiemmin onnitellu!) :flower:

Mulle on tullu illoista "pelote" kun tämä alkaa aina mönkiä ja hillua niin kowasti iltaisin et tuntuu et tulee muuta kautta ulos kun alakautta! :LOL: Mutta eilis iltana sain rueta nukkuun suht ajoissa ettei tarwinnu lähteä tänne koneelle istuskelemaan ja sai nukkua suht hywin wiime yön! :)
 
Tulipa käytyä heti aamutuimaa päivystyksessa:

Mul alko aamulla kuudelta ihan järkyttävä alavatsakipu, koko ajan särki ja vähän väliä tuli sellanen kramppimainen kipu. Otin särkylääkkeenki, mut ei tuntunu helpottavan. Kävin heti miettii, et varmaan joku saakelin kohtutulehdus nyt sit iski.
No, ottivat kokeita, teki sisätutkimuksen ja ultras. Kaikki oli ihan niinku pitääki, verikokeitten tulokset soittelee puolen päivän jälkee. Lääkäri meinas, että kivut oli jälkisuppareita. Huh, mä olin jo varma, että joudun kaavintaa tai jotain muuta ei niin kivaa. :/

Terkka oli käyny sillä aikaa kotikäynnillä. Painoa tullu tytölle viikossa 200g lisää.
Ihme, ettei sen enempää, ku musta posket on levinny. :D
2.9 mennään sit seuraavan kerran neuvolaa.

Nyt kuuluu kutsuhuuto. :wave:

HooÄs ja Pimatsu 1vko
 
Huomenta!
Täällä suht hyvin nukuttu yö takana... ja limatulppaa tais tulla aamulla, kun tuntu oikein että jtn lorahti housuun ja menin vessaan ja limaahan sieltä tuli, ja aavistuksen verran punasta viirua mukana :x Mutta sehän ei kai kerro vielä mitään, vaikka se tulppa sieltä tuliskin...?

Tänään olis LA, niinkun myös Hannele76 on... Juu, tuskin ihmettä tapahtuu ja tää täältä tänään tulee...

Nyt aamupalalle!
-Heitsu&Papu rv tasan 40-
 
ONNEA KOVASTI KAIKILLE NYYTIN SAANEILLE :heart: :flower: :heart: :flower:
Täällä vauva-arkea vietetään. Neiti tänään 1kk. :heart:
Ihana ja kiltti tyttö, kova syömään. Mulla ei tissimaito riitä, vaan juodaan lisämaitoa n.4xpvä imetyksen jälkeen. Hassua, kun maitoa tuntuu kuitenkin suihkuavan. Ilmeisesti neiti ei viitsi kovin ahkerasti imeä, kun tietää, että pullosta saa helpommalla. Tais oppia sen jo laitoksella, kun sokeriarvojen takia annettiin alusta lähtien pullosta lisämaitoa. :p

Ei enää kauaa, niin kaikki elokuulaiset ovat saaneet nyyttinsä =)
 
Eli meille syntyi VIHDOIN pitkän käynnistyksen ja lyhyen, "omituisen" luomusynnytyksen jälkeen ihana tyttövauva Alma 4070g ja 51cm :heart: Eilen kotiuduttiin tänne isosiskojen luokse ja opetellaan elämää melkein suurperheenä :heart: Kerron synnytystarinan myöhemmin, nyt jatkuu arkinen aherrus hyvinvalvotun yön jälkeen :xmas:

Jabba ja Alma 4 päivää
 
Jättisuuret onnittelut vauvautuneille :flower: :heart: ja kovasti tsempityksiä vielä odottaville :hug:

Lauren: Meillä poika syö vaihtelevasti 80-100 ml kerralla. Ikää nyt päivää vaille 3 viikkoa. Toisaalta meillä on kyllä ollutkin sen painon kanssa ongelmia... Tai tuntuu, että suurimmat ongelmat on neuvolan päässä, kun kilokäyrä ei vetelekään sitä tahtia, kun ohjelman mukaan pitäisi :kieh: ja silti poika on tyytyväinen, rauhallinen, nukkuu hyvin ja kastelee kunnolla monta vaippaa päivässä :D

Nukkumisesta taisit myös kysellä; Elmeri nukkuu öisin kolmesta viiteen tuntiin tosi vaihdellen. Yleensä mennään kahdella syötöllä - siinä yhden ja neljän maissa. Päivisin nukkuu myös tuon kolme tuntia kerralla, harvemmin enemmän. Iltapäivisin pojalla on seurusteluvaihde päällä ja silloin valvotaan tuo kolme tuntia ja sylitellään ja ihmetellään maailmaa =) :heart:

Annilia: Meillä on neuvola ollut joka viikko (just tuon painon takia), mutta muuten olis suunnilleen kerran kolmessa viikossa näin aluksi.

Ristiäiset on 27.09. Pappi on varattu ja kotona juhlat pidetään, mutta muuten suunnitelmat on vielä ihan auki. Toisin sanoen ei olla miehen kanssa puhuttu vielä asiasta mitään ja se nimikin on edelleen harkinnassa :whistle:

Neitiperho: Mulla on maidontulon kanssa edelleen ongelmia :headwall: Imetän kyllä, mutta poika turhautuu rinnalla nopsaan, kun paljoo ei irtoa eli täällä mennään suurimmaksi osaksi pulloruokinnalla... Ja toivotaan, että päästään joskus täysimetykselle, mutta alkaa kyllä jo epäilyttää...

V**uttaa ihan satasella, kun miehellä piti olla tää kuukausi kesälomaa ja isyyslomaa, mutta firmassa päätti sitten kaikki asiat alkaa laukeilemaan käsiin ja piti aloittaa hommat jo tämän viikon maanantaina :headwall: Tänäänkin sillä piti olla vapaa, mutta niin vaan paloi sekin alta |O !!!!!!!!!!! (Anteeksi valitusvirsi :ashamed: ) Toivottavasti pystyy olemaan edes viikonlopusta osan kotona, kun vieraita on tulossa molempina päivinä...

Hyvää viikonloppua kaikille toivotellen, kaneliomena ja Elmeri (2 vko+6 pv)
 
Onnea JabbaTheHut vauvelista! :heart: :flower:

Tuli muuten mieleen että onko teillä muilla mennyt välillä seistessä tai istuessa toinen tai molemmat jalat siniseksi? Mulla on nyt pari kertaa käynyt niin että on mennyt siniseksi toinen jalka (vaaleilla läikillä ) ja kutiaa... Vauva vissiin painaa jotain suonia, mutta onkohan tuo vaarallista... Ongelma poistuu kun menen selinmakuulle jalat koukussa... :/ Mies pelästyi kun hälle näytin mutta se nyt skitsoaa kaikesta pienestäkin... Mutta mietitytti vaan kun ex-sairaanhoitaja-ystäväni vaikutti vähän huolestuneelta kun hälle kerroin... Hän ei tosin ollut erikoistunut raskauksiin eikä vauvoihin...
 
Näki päivänvalon vauva soma, meille kaikki kaikessa ja ikioma! Tyttö 18.08.2008 klo: 11.26. Paino 4130 g, pituus 52,5 cm ja pipo 36,5 cm!!

Yliaikais- ja painokontrolli suuren koon vuoksi olis ollut 20.8.

OMAT supistukset alkoi 17.-18.8. välisenä yönä klo: 1.50. Seurasin niitä 4.20 asti ja tulivat suht säännöllisesti ja kipeinä. Soitin sairaalaan ja pyysivät tulemaan. Sairaalaan päästyämme klo: 6.00 miehen kanssa olin auki jo 4 cm. Käyrillä olin tunnin ja siitä sitten saliin. Salissa tulin erittäin kipeäksi joskus ennen aamu yhdeksää ja olin auki 6-7 cm. Ilokaasukaan ei noihin enää auttanut, vaan huusin. Spinaalin sain ollessani auki 7-8 cm ja ah mikä autuus!!! Ponnistuttanut ei sitten tippaakaan, vaan kun olin 10 cm auki klo: 11.06 aloin supistusten tahtiin ponnistella. Tyttö oli erittäin vaikea saada synnytettyä, kun oli mun kropalle liian suuri. Kuitenkin taitavan vanhemman kätilön ansiosta välilihaa ei tarvinnut leikata enkä revennyt tippaakaan!!

Siinä äkkiseltään, pakko mennä, neiti kaipaa ruokaa :D

Tatjana80 ja saan huokaista helpotuksesta!!!!
 
Jennika onko sulla jalat kovin turvoksissa, entä kipeät? Kannattaisi käydä lääkärillä näytillä jos tuo vielä jatkuu.

Vauva synny jo! En enää jaksa tätä olotilaa..kiukuttelukin vaan lisääntyy päivä päivältä. Mies menettää kohta hermonsa muhun |O kaikenkukkuraksi on hammasta alkanut särkemään, enkä hammaslääkäriin voi mennä ennen vauvan syntymää, koska en pysty selälläni makaamaan niin kauaa. Eli yötkin saan vaivoin nukuttua panadolin avustuksella :(

Jabballe ja muille vauvautuneille oikein paljon onnea :flower: :hug:
 
Mulle soitettiin tänää Nkl, että siirtävät maanantaisen leikkauspäivän keskiviikolle, kun on ruuhkaa :headwall: kyllä harmittaa, kun olin niin menossa maanantaina. Ompas nyt todella rauhallinen olo, kun tietää että siellä on vieläkin ruuhkasta :(
 
heipsan! pikaiseen synnytyskertomusta kun poika on unilla. eli viikko sitte torstain ja perjantain välisenä yönä 12 aikaan kipristi kovasti alamahaa ja lorahti jotain vetistä. siinä sit mietittiin et oliko se lapsivettä vai mitä ja kohta tuli uudestaan ja vertaki oli mukana. mentiin nukkumaan ja sit puol 5 heräsin supistuksiin, kaikkea 4 ja 20 minsan välillä. ei ollu hirveen kipeitä mut ei enää uni tullut. perjantaina 1 maissa päivällä mentiin sairaalaan koska supistuksen 4-10 minsan välein vaikkei vielä ihan kauheen kipeitä ollutkaan. siellä tutkivat ja tiukasti sormelle auki ja kanavaa vähän jäljellä eikä kuulemma näkynyt lapsivettä. oltiin siellä 4 tuntia seurannassa mut pistivät kotiin odottelemaan. supparit ei loppunu missään välissä mut sit 12 aikaan yöllä alkoivat tehä tosi kipeää. veristä vuotoa oli kans koko ajan. hereillä meni sekin yö suihkussa ja kaurapussin avulla kärvistellessä. 8 maissa la aamuna lähettiin taas sairaalaan kun itku tuli jo supistuksen ollessä päällä. 2 senttiä auki ja kanava hävinny. sain peräruiskeen ja olin vähän aikaa kuumassa suihkussa. päästiin jo puol 10 maissa saliin, oli vissiin hiljasta. pärjäilin vielä ilman mitään supistusten kanssa, mies hiero selkää aina ku oli päällä. pari tuntia meni ja pyysin ilokaasua joka autto kyllä jonkin verran kun vain sain ajoitettua henkäilyn oikein mitä ei tapahtunu kovin usein. tutkittiin taas eikä oikeen mitään ollu tapahtunu. sit lääkäri tuli ja puhkastiin kalvot, sain jatkuvan epiduraalin ja oksitosiinitippaan. kivut lähti, supparit tuntu vain paineena. tippaa nostettiin tasaiseen ja 2 kertaa maksimin yliki mut avautuminen ei alkanut nopeutua. sit nousi lämpö ja jouduin antibioottitippaanki. siinä siis meni koko lauantaipäivä ja sit sunnuntain puolella 1.30 lääkäri tuli ja totesi että jos ei seuraavan tunnin aikana aukea 1 cm (olin siinä vaiheessa vasta 5 senttiä auki) niin lähetään leikkaussaliin. itkuhan siinä tuli ja tunnin päästä olin vain puoli senttiä lisää auki mut kätilö meinas et tuntui kyllä muutosta. meni soittamaan lääkärille joka meinasti että katotaan vielä toinen tunti. sen tunnin aikana alkoki sitte tapahtua, supistukset alko tuntumaan kipeänä paineena ja sitten lopulta 3.30 aloin ponnistamaan. ponnustusten suunta oli ensin hakusessa ja koska epiduraali tuntu et ei enää auttanu yhtään, joka supistus tuntu aivan kauhealta. ponnistin 43 minuuttia ja sitten poika oli maailmassa. eppari leikattiin ja pari 1 asteen repeämää mut kaikenkaikkiaan aika vähällä päästiin. poika siis 3310g ja 48 senttiä ja ihan järettömän kokoset pallit:D yhteensä synnytyksen kestoksi tuli siis 28 tuntia, vähän meinasi väsyttää. sairaalassa en saanu oikeen levättyä, sain edelleen antibioottia suoneen ke aamuun asti ja suun kauttaki 3x pvässä. vauvan paino laski turhan paljon joten sain siitäki stressin itelleni mut sit maito nousi lopulta kunnolla ti-ke yönä ja kotouduttiin ke ja nyt opetellaan vauva-arkea. maitoa tulee tosi hyvin mut joudun käyttämään rintakumia aina välillä kun nännin päät on rikki ja ei meinaa poika aina saada otetta. yöt menee aika levottomasti mut näin päivällä nukkuu 4-5 tuntiaki putkeen joten väsyneenä mut onnellisena täällä ollaan! profiilissa kuva pojasta.
 
neitiperho
Hyvin on sitten vauvoja tullut maailmaan. Ja ihana että Tatjana sai myös vihdoin oman pienokaisen maailmaan,onnea! Sen olet vilpittömästi ansainnut.

Täällä aletaan ollakin maito ongelma voitettu. Mulla vaan ei noussut se maito niin kuin aina sanotaan, että yllättäen kunnolla nousee. Siis on kyllä noussut mutta ei niin selkeästi. Nykyään neiti siis syö tyytyväisenä ja saadaan sitä yötä varten pulloonkin jemmaan. Syöttö kerrat kuitenkin vielä tooooodella pitkiä istuntoja, sellaisia tunnista jopa kahteen. Meillä ei siis hoppuilla.

Mites teillä kilot karisseet? Pakko kysyä kun itselle tuo paino näköään piikki perseessä, heh. Hirvee into olisi jo jumppaan mutta pakko vaan jarruttaa itteä ja mieskin onneksi jarruna :D Sairaalasta kun kotiuduin oli paino tippunut noin 7kg ja nyt tänään kun kävin, oli taas tippunut vielä 6kg. Nyt siis jo 13kg. Painoahan mulle kuitenkin tuli raskauden aikana se kiitettävät 18kg. Mietin tosin jo et onkohan meidän vaaka ehjä, onko muka noin paljon paino jo pudonnu? Tosin en valita. Tarkoitus olisi vielä 10kg saada pois niin sitten olisi taas siinä painossa kuin ennen häitä...häämatka vähän lihotti viime vuonna.

Neitiperho ja Iines 8vrk
 
piti kysyä onko muille tapahtunu samaa, keskiviikkoiltana turpos nilkat ja jalkapöydät jotain ihan mahotonta ja koko ajan nyt on turvoksissa. luin et olis ihan normaalia maidon nousuun liittyvää mut aattelin et onko muille tapahtunu samaa?

ahistaa kun on pakko käyttää tuota rintakumia et kohta vauva ei enää huoli paljasta nänniä. maitoa tulis tosi paljon mut en tiiä uskallanko pumpata kuinka ettei sit aivan tuu yli äyräiden. miten te kokeneemmat, oliko se niin et pumpatun maidon voi laittaa esim minigrip-pussiin ja jääkaapin kautta pakkaseen? pitääkö ne pussit pestä jotenki eka vai suoraan sinne vaan?

pää on sumussa kun en oo periaatteessa viikkoon nukkunu ehjää yötä mut tätä kai se vaan on ennen ku arki alkaa luistaa sujuvasti. onko muita joilla vauvan yöt tosi levottomia? mistä tietää että onko vauvalla vatsavaivoja? tuntuu et kun se syö tuon rintakumin kanssa niin saa tosi paljon ilmaa mahaansa mut ei se kyllä jatkuvaan näytä siltä et kipristelis mahaa.

kysymyksiä täynnä oleva salamanteri ja Bayden Pyry 5vrk :heart:
 
Halojaa pallomahat, täällä minä =) Ja suuret onnittelut uusille kansalaisille vanhempineen!

Vointi yhä :kieh: :( |O . Äitipoliajankin sain vasta ensi tiistaiksi, ihan kukkua siis kaikki puheet, että ajoissa otetaan tarkkailuun / kypsyteltäväksi, vaikka tiedossa iso vauva. Jotenkin tänään ollut ihan p*rsepäivä. Mikään ei huvita, mitään ei jaksa. No, sängyt taas puhtaaksi pedattu, kaupassa käyty, pojat ruokittu ja nukkuvat autuaallisesti päikkäreitä. Jos tuon rakkineen vielä pissattaisi ja löhähtäisi itsekin sohvalle |O

Parempia vointeja teille muille!

Bonus 40+5 ja tosi hiljainen masukki
 

Yhteistyössä