<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Minäkin täällä taas!

Vointi ennallaan kaikin puolin |O :kieh: |O . Keittiön ikkunasta on hyvä huokailla Taysiin päin. Viime yönä taas supisteli "kahden ässän" jälkeen lupaavasti, mutta tuntiin hyytyivät. Onneksi täällä on meitä muitakin "joulukuisia". Eikä kutsua äitipolille kuulu, ei näy :/

Noh, iltapäivällä ulos syömään ja shoppailemaan, se ainakin piristää :D Onhan nuo äitiyspäivärahat vähän toista kuin kotihoidontuki.

Bonus 40+4
 
Moips!
Voisin lähettää teille näitä vauvan liikkeitä mielelläni... on niin aktiivinen sen vartin verran tunnista et meinaa nahka revetä!

Olin aamulla 7.45 tk:ssa sokerirasitustestiä oottamassa. Kasilta kun pääsin labraan niin jouduin sielläkin odottaman vartin et hoitaja tulee. Olin vähällä jo hermostua kun nälkäinen ja väsynyt ja kaks tuntia odottelua vielä edessä. selvisin kuitenkin tuosta urakasta.
Ei voinu ku nauraa ku lähin pois sielt käsivarret täynnä reikiä :LOL:

Mainitsin isännälle eilen et tunsin ekan kunnon supistuksen, sehän meinas sit et joko kohta mennään. Hetken päästä sano kuitenkin et jos ei viel viikonloppuna syntyis kun oli suunnitellu autoa laittavansa.. :kieh:


Maanantaina olis neuvola, tädille kyl sanoin jo kaksviikko sit et ei me enää olla tulos mut haha..
Taidampa alkaa siivoilla kun olo on taas virkeä

Niin ja onnea vauvautuneille jos niitä oli
 
Onnea vauvautuneille :heart: :flower: Ja kärvistelijöille :hug:
En ole paljon kerennyt täällä pyörimään, on ihana tyttönen viemäässä suurimman osan vähästä ajasta, ja ihana esikko sen lopun.. :) Meillä nukutaan ihan kohtuullisesti öisin, parin tunnin välein syödään, mutta nyt on alkanut pikkasen mahasta vääntämään, joten aloin tänään antamaan Cuplatonia..Sitten kuulin että se toinen, mikälie Disfatyl on paljon helpompi, annetaan kai
vain kerran päivässä..Eilen oli eka neuvola ja neidillä oli painoa jo 3390 (syntyessä 3140) :D Kyllä sitä tissiä on syötykin:D
Ja vieraita ravaa vieläkin..taas pitäs siivota..

f ja tyttö 11 pvää
 
Alkuperäinen kirjoittaja jennika1983:
Moiks!

Eilen illalla jo luulin et lähtö olis tullu... Housuihin tiputteli jotain eikä se ollu pissaa! Kätilö sano tiistaina neuvolassa et mulla ei varmaan vedet silleen holahtamalla mene enää kun on vauvan pää tulppana tiellä. Et just tolleen tiputtelemalla liikkeitten myötä. No mä innostuin ja aloin seurailla tulisko enemmän tai alkaisko supisteleen. Mies innoissaan pakkaili jo kasseja... Ja EI MITÄÄN!!! Vuoto loppui tasan siihen kun vaihdoin toiset alushousut et paremmin näkis tuleeks lisää ja paria harjoitus-feikki-supistusta lukuunottamatta ei minkäänlaista supistustuntemusta! Pidettiin laukut varoiks pakattuna jos kumminkin yöllä tulis lähtö, mut ketun vitut... Aamulla heräsin 7:45 herätyskellon pirinään lähettämään poikaa eskariin ilman ensimmäistäkään muistikuvaa et olisin heränny edes kuselle yöllä! Tää alkaa olla jo aika tuskastuttavaa! Mitä lie valkovuodon perkelettä lie ne mun "lapsivesitipat" sit ollu... :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O

terv. aurinkoisena uuteen päivään; jennika1983 rv 41+3
:LOL: :LOL: kiitos Jennika1983 ...tekstisi sai ainakin mut nauraan railakkaasti, kun tiedän tuon tunteen vähän liiankin hyvin. Me ollaan tyksissä varmaan yhtäaikaa maanantaina huutamassa polin täteille, että p-kele nyt me tultiin synnyttään eikä pois lähdetä :LOL: :kieh:

Soma, jolla vain päivä vähemmän vkoja kuin Jennikalla
 
Oho, tuli jostain syystä alleviivaukset kaupan päälle... nooh menköön.

Piti vielä onnittelemani vauvan saaneita :flower: :flower:

Kirjotelkaahan jo synnyttäneet taas synnytyskertomuksia kun vaan ehditte ja jaksatte

Onko Upp3 vielä sairaalassa? Entä Tatjana80? Sone? TK-75? Ja monet muut??? Ilmotelkaahan kuulumisianne!

Nyt kun pääsin kirjottelemisen alkuun niin kommentoin paria muistamaani juttua:

Täälläkin on hermot piukassa, v-tutuskäyrä on täällä aika korkeella versus itkuherkkyys, eli ei tarvii paljoa kun rähähdän tai pillahdan itkuun. Mies koittaa luovia parhaansa mukaan etten ärsyyntyisi, joskin selkeesti on hälläkin hermot jo koetuksella. Onneks ei ainaka toistaiseksi ole riitaa syntyny.

Varpajaiset: Mies ei tällä hetkellä ole lainkaan varma pitääkö varpajaisia ollenkaan, vaikka niitä muutama kaverinsa odottelee... Meinasi, että ain joku jää mutisemaan miksei häntä kutsuttu jne... No saa itse toimia miten tahtoo. Toivomuksena on, että jos pitää varpajaiset, niin ne olis sinä aikana kun ollaan sairaalassa vauvan kanssa. Tahi sitte pitää ne jossain muualla... Olishan se kiva jos juhlistaisi isäksi tuloaan :)

Vauvan liikkeet: hetkellisesti kun on hiljempaa niin ehdin jo huolestuun, mutta sitte alkaakin taas sen muotoinen touhuuminen ettei tarvii kahta kertaa epäillä tuleeko tunnin sisään vaadittavat 10 liikettä...

Eilisessä nlassa sf-mitta ei ollu enää kasvanu - jee! Eli 39 pysähdyttiin täällä :) Ja terkka meinas, että vauvan pää olis ny kiinnittynyt...

Limaa ei ole tullut pariin päivään, eikä supistellutkaan maanantain jälkeen ja sekös pistää ärsyttään kun ei homma etene lainkaan...

...onneksi maanantai on jo pian!!! Ja hyvällä tuurillahan Vaavi syntyy jo ennen, mutta ainakin viikon sisällä meillä on viimeinkin oma rakas vauvelimme sylissämme :heart:

...oho sainpas positiivista tekstiä :eek: :LOL: ...no joskus näinkin!

Ihanaa vauva-arkea jo kaikille kotiutuneille ja meille jakautumattomille paljon paljon tsemppiä ja voimia ja positiivisuutta!!!!!!!!!!!! (voi kunpa sitä saisi jostain hamstrata kilokaupalla niin riittäis taas huonoihinkin hetkiin!)

Soma & Vaavi 41+2
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower: :heart:

Edelleen jaksuja kotona kärvistelijöille :hug:

Molemmat tytöt nukkuu päikkyjä ,joten hetki aikaa lorvailla. Miehellä viimeinen isyyslomapäivä. Olihan tuo jo melkein neljä päivää kotona. Pääosin kylläkin naputtanut meidän autokatosta valmiiksi. Itsekin aloitan työt sunnuntaina ,mutta vain sen 15-17h/viikko.

Terveydenhoitaja kävi tänään. Nyt painoa 3700g eli 200 g tullut viikossa, joten hyvin kasvetaan. Meillä tyttö syö noin 3h välien. Toissa yönä meidän oikein säikäytti aamulla ,kun nukkua posotti 6h putkeen. Eipä tänne mitään erikoista.. kaikki on sujunut niin mukavasti.

Jos muuten mielialat heittelee raskausainaka niin täällä se on jatkunut synnytyksen jälkeenkin. Lapset on ihania ja niiden kanssa jaksan vallan hyvin ,mutta mies ottaa hermoille. Siksi olenkin ihan tyytyväinen ,että lähtee huomenna töihin. Meneehän siinä tosiaan aikansa ,että hormoonit taas tasoittuu.
-Poni ja vauva 1vk5pv
 
heippa kaikille!rv39+3 17.8.08. syntyi 50cm, 3370kg, suloinen pikku poika! Olen jo tiistaina päässyt kotiin tai oikeastaan pyysin päästä, koska vauvalla oli kaikki ok ja itsellä oli niin kauhea koti-ikävä, että itkin sen toisen päivän sairaalassa ihan taukoamatta. Synnytys alkoi supistuksilla tasaisesi 10min välein jotka sitte kovenivat pikkuhiljaa ja kokemattomana ajattelin soittaa synnärille että alanko tulemaan jo sinne päin. Sieltä vaan sanottiin että kuulostan hyvin voivalta ja pystyn puhumaan ihan hyvin että tuskin kannattaa läheä vielä.(ihmettelin vähän tuotakin neuvoa meinasiko se että soitan samaan aikaan kuin supistelee.No lopetin puhelun ja odottelin vähän aikaa ja supistukset senkun koveni ja sitte ei enää uskaltanut jäädä kotiin vaan lähdettiin mieheni kanssa laitokselle. Vedet meni kun astuin ovesta sisään ja sitte alko supistukset olee niin kovia ja tulemaan tiheästi oli pakko pyytää epiduraali ja tuntui ikuisuudelta odottaa 15min lääkärin tuloa. Kipulääke tehosi ja 2tuntia meni niin kohduunsuu oli kokonaan auki ja sitte alkoi ponnistusvaihe joka kesti 59 min. voimat yksinkertaisesti loppuivat mutta kätilöt painoivat mahaani ja saatiin poika ulos. Repesin todella pahoin, siksi he eivät mielellään olisi päästäneet minua niin aikaisin kotiin, mutta kotonahan pääsen helpommalla ,koska mies on auttamassa ja omassa pehmeässä sängyssä on paljon mukavampaa maata. Sairaalassa ajattelin että tämä oli ensimmäinen ja viimeinen lapsi, mutta nyt kun olo on jo paranemaan niin eiköst sitä vielä toisenkin joskus vois pyöräyttää. On se vaan niin ihana pikkunen pallero. Onnea muille nyytin saaneille sekä niille jotka pian lähtevät nyyttiänsä hakemaan! :flower:
 
Onnittelut taas vauvautuneille :heart: :heart:

(.) Tänään oli neuvola ja muuten kaikki ok, mut proteiinia oli pissassa ja sain kotia liuskoja ja verenpainetta pitää myös tarkkailla.. :( Mä oon muutenkin ollu tän raskauden ajan kauhee hermoilija ni sit vielä tämmöstä tähän loppuun. Vaikka eihän tuo nyt r.myrkytystä tarkotakaan, mut silti jo panikoin ja kyttään oireita..
Liikkeistä täällä ollu puhetta, meilläkin vauveli ajoittain tosi rauhallinen, mut joka päivä kuitenkin liikkuu. Aina ei ole selviä potkuja vaan semmosta mönkimistä. Musta tuntuu et mitä lähemmäks synnytys tulee sitä enemmän mä panikoin et onko vauvalla kaikki hyvin..sen puoleen jo toivonkin et synnytys käynnistyis ni pääsis näistä hermoiluista..No onneks terkka oli sitä mieltä et kovin paljoo ylite ei hänen mielestään kannattais päästää ku käteenkin vauva tuntuu ihan hyvän kokoselle..Mut saa nähä mitä mieltä ovat äitipolilla sit jos synnytys menee ylite.

Nempu ja pikkunen tasan 39
 
voi video tätä tuskaa.. mahassa on ihmeellisiä tuntemuksia ja se on koko ajan kova kuin kivi. vauvan pääkin on niin alhaalla että tuntuu siltä että se hetkenä minä hyvänsä tulee ulos, joten käveleminenkin tuottaa vaikeuksia. onkohan täällä tapahtumassa jotakin? ei uskalla liikoja toivoa kun viimeksikin sai pettyä |O

-Triinu rv 40
 
:wave:
Poika syntyi 18.8.2008 klo 23.47 rv 41+2
Painoa 3580g ja pituutta 50cm
Tänään kotiudumme, tulen myöhemmin kunhan kerkiän kertomaan paremmin kuulumisia ja vähä kertomusta miten synnytys meni. Mut hyvin voidaan ja vauva ihana ja rauhallinen :heart: :heart: :heart:
enmppu ja poika 3vrk
 
Onnea taas kaikki vauvautuneet!!! :flower: :hug: :heart:

Onkohan Upp3 vieläkin sairaalassa kun ei ole mitään kirjoitellut? Tai sitten pitää kiirettä vauvelin kanssa?:)

Lauren-78 kyseli miten on lähtenyt menemään vauvelin kanssa. Meillähän tuo neiti on jo yli 3 viikkoa ja hyvin on mennyt! Mulla on tullut maitoa ihan hyvin, alkuun jouduin lypsämään enimpiä pois, mut nyt on maidon tulo tasoittunut. Jos on pitempi syöntiväli, niin maitoa tulee tosi runsaasti, mut sitte taas välillä vauva saattaa olla melkein tunninkin tissillä ja sillon tuntuu ettei maito riitä. Mut ihan hyvin on kuitenki riittäny ja se rintatulehduski lopulta parani!! Ihanaa! Vauva on kyllä ollu edelleen tosi kiltti ja ihana! :heart: D-vitamiinitki aloitettiin eikä ainakaa vielä oo massukipuja ollu..

Kuin tiheään muuten teillä on neuvoloita vastasyntyneen kanssa? Mua vähän ihmetyttää, ku esikoisen aikaan vastasyntyneen kans käytiin neuvolassa viikon tai kork. 2 viikon välein, ni nyt meillä oli eka neuvola vasta ku neiti oli 2 viikkoa ja terkka laitto seuraavan ajan vasta 3 viikon päähän.. :eek: Tuntuu että kauheen pitkä väli kyllä tulee eikä yhtää tiiä miten vauvalla paino nousee jne.. :/ Mut kai se täytyy luottaa että vauva vaan saa tarpeeksi tuota maitoa.. en tiiä vaikuttaako sitte se, että täällä oli kesällä sulku-aika tk:ssa ja neuvolassa ni sitte on niin ruuhkaa ettei saa tiheämpään noita aikoja..

Jokos ootte"vauvautuneet" muuten alkaneet miettiä ristiäisiä? Meillä pitäs kohta päättää ajankohta, varmaan tuonne syyskuun loppupuolelle se menee.. aikamoinen ressi niistäki, mut eiköhän noista selvitä... :whistle:

Tsemppiä vielä teille kaikille vauvamasuille loppumetreille!!! :hug: :hug:

Annilia& Nuppuliini 3vkoa ja 3pv :heart:
 
neitiperho
Onnea hirmuisesti taas vauvautuneille. Nyt oli pakko pikaiseen tänne sännätä, kun vielä kerkeää ennen kuin neiti taas herää. Taitaa tyttö olla tehny iskän kanssa sopimuksen, kun heti kun avaan koneen ja varsinkin kun pääsen tänne kaksplussan sivuille, neiti räväyttää silmät auki ja mojauttaa kunnon nälkä huudon päälle. No sillä saa ainakin tän äipän toimimaan :D Joten anteeksi, tässä syy miksi synnärikertomus on viipynyt...vo VIIKON.

Kaikki siis alkoi viime viikon ke iltana. Valittelinkin to aamuna kuinka koko yön oli supistellut 10min välein ja tosiaan yhtään en nukkunut tuona yönä. Aamulla sitten viimeisen kerran kun tänne kirjoittelin nukahdinkin tunniksi ja herättyäni masennuin täysin, en ollut siis kertaakaan herännyt 8-9 supistuksiin. Puoli kymmenen sitten tajusin, että en ole kyllä myöskään liikkeitä tuntenut yhden yhtä sitten...öö..muista edes siis koska viimeksi. Reipas tunti meni ja vieläkään ei mitään. Soitin kätilölleni joka pyysi tulemaan näytille keskussairaalaan. Sairaalassa nyt tietysti liikkeet alkoi ja voi juma kun hävetti tätä mammaa. No lääkäri vihdoin yhden aikaa päivällä tutki vielä paikat, kertoi mun olevan 2cm auki, mutta kotiin saadaan lähteä. Tuolloin hetki aiemmin oli supparit jälleen alkaneet 10min välein.

Sairaalasta sitten päästiin jopa kahden kilometrin päähän työpaikalleni käymään kun supparit alkoi 5min välein. Nälkäkin oli aivan hirvee joten ilmoitin miehelle että ruokaa käydää hakemassa hesestä eikä mihinkään sairaalaan turhaan. Hesen autokaistalla oli tytöllä mennä naama valkoiseksi kun puhisin apukuskin paikalla ja mies yritti samaan aikaan kaikessa rauhassa tilata kana-ateriaa :LOL: Vielä vaan sitten jatkettiin matkaa kotiin, vaikka mies vielä hesen pihassa kysyi josko mennään takas sairaalaan.
Kotona supistukset tuli 4min välein, kello tällöin siis ennen kahta. Hieman ennen kolmea menin sitten kuumaan suihkuun. Siellä sitten välillä huokailin, itkin ja tärisin. Supparit oli tosi vahvat ja edelleen 4min välein. Vartin yli kolme luovutin ja pyysin miestä pukemaan mulle päälle. Tuntui ettei jalat oikein enää kanna. No tietty puoli neljä...ruuhka aikaan...olimme matkalla sairaalaan, TAAS.
Varttia vaille synnärillä kätilö kerkesi kysymään että mikäs meillä hätänä, kunnes näki mun naaman ilmeestä että jahas, tervetuloa, oikeassa paikassa ollaan. Muutoksia alakerrassa ei vielä ollut tapahtunut eli edelleen 2cm auki, mutta supparit kovat ja 3min välein. Puoli viisi pääsin omasta toiveestani ammeeseen, jossa pystyin kärvistelemään vähän vajaan tunnin. Siitä siirryttiin sitte salin puolelle ja kaasua hengittelemään. Lievää helpotusta kaasusta sain, mutta ei nyt merkittävää. Puoli seitsemään asti jouduin kuitenkin epiduraalia odottamaan, kunnes anestesialääkäri tuli sen laittamaan. Sitä ennen lääkäri tuli puhkaisemaan kalvot, jotta saatiin lapseen kiinni anturi. Ongelmana kun muutamaan otteeseen olikin että käyrää ei enää saatu ja sykkeet katosi.
18.56 olin neljä senttiä auki, 10 min päästä laitettiin sitten oksitoonitippa menemään. Epiduraali alkoi vaikuttaa tosin hyvin nopeasti tajusin, että vain toispuoleisesti. Kivut siis sain kärsiä vasemmalla puolella kroppaa täysin. 19.20 kerroin että kivut edelleen tuntuu ja kätilö lupasikin kohta lisää lääkettä...no toisin kävi. Kätilö kun tuli takaisin 19.36 niin kappas, olinkin jo täysin auki ja täti ilmoitti että nythän sitten ponnistetaan. Olin aivan kauhuissani, mähän p***rkle tunnen kaiken.
No kaikesta huolimatta 19.57 neiti oli syntynyt 17min ponnistuksen tuloksena. Muistoksi sain epparin, kuulemma pienen sellaisen joka tuntui tosin jättimäiseltä. Muutama pieni nirhauma lisäksi, arvioitiin toisen asteen repeämäksi. Tikkejä tuntui tulevan miljoona, vaikka kätilö sanoi että muutama hassu. Kuka tekee paria hassua tikkiä TUNNIN!! Ja mikä ilo tähän päälle, saina tuntea jokaisen tikin laitonkin kaupan päälle. Kätilö aina jaksoi vain jankata että "ota äiti vielä vähän kaasua, tää voi tuntua...vielä yksi tikki". Tunnin päästä olin valmis jo potkasemaan sitä tätiä kunnes se vihdoin lopetti sen tuherruksen.

No nyt kuitenkin onneksi kaikki takana, kivut on unohtuneet, vointi aika hyvä. Tietty kun oon tällainen hätä housu joka kuvittelee pystyvänsä mihin vaan ja heitin sitten lenkin tänään niin tietty sain vähän araksi taas paikat. Muuten kuitenkin vointi hyvä ja neiti sulattanut mun sydämen. Öisin kun herättääkin niin vaan enää naurattaa, että se on mun lapsi :LOL:

Ristiäisiä tosiaan pitäis alkaa miettimään. Onkos muilla maitoa tullut hyvin?? Mulla se vaan tuntuu vaihtelevan ja välillä tuntuu että vaikka neiti syöny jo molemmat rinnat niin vielä menisi lisämaitoa. Toisinaan sitten taas ei, hmm..

Mutta nyt romaani taas päättyy. Sori oikeesti PITKÄ kertomus.

Neitiperho ja Iines 1vkon vanha
 
Kotona taas ollaan ja ei tietoakaan et tää joskus syntyisi. Kohdunkaulaakin on vielä jäljellä 2,5 cm, mutta on se kuitenkin alkanut pehmenemään, jotain edes.

Ei edes lääkärin kopelointi aiheuttanut supistuksia ja käyräkin oli niin tasainen. Painoarvio on nyt n. 3,5kg, että alkoi ihan hirvittämään, mutta pitäisi kuulemma mahtua.

Lauantaina-aamuna seuraavan kerran äippäpolille ja taas katsotaan mitä tehdään, vai laitetaanko vieläkin kotiin, mutta lupaili että maanantaina sitten viimeistään yritettäisiin käynnistää jos ei sitä ennen tule. Tosin lääkäri siinä totesi myös että se voi tulla milloin vaan.
Vertasi synnytystä auton starttiin, tosin sillä erolla, että auto kuulemma starttaa paljon herkemmin ja varmemmin :LOL:

Ei siinä mitään, mutta tapasin kaverini äippäpolillä, en edes tiennyt hänen olevan raskaana, oli vasta puolen välin ultrassa, joten hänellä vielä puolet raskaudesta jäljellä.

shihtzu + pikku apina-joka-on-päättänyt-jäädä-masuasukiksi 41+3
 
Hei!
Lauren -78 kyseli miten yot sujuvat nyytin kanssa. Meilla tytto on nyt 10 paivaa vanha ja 2-3 kertaa on tahan asti heraillyt yossa. Syo ja nukahtaa uudelleen. Paivisin on nukkunut todella paljon, valilla herannyt tankkaamaan ja jatkanut uniaan, mutta on hanella myos pari kertaa paivassa sellainen vahan pitempi hereilla olon jakso, maksimissa pari tuntia.
Eilen illalla oltiin miehen siskolla, siella vietettiin heidan tyttarensa 18-vuotispaivia grillauksen merkeissa, oli aika paljon vakea ja metelia, ja vauva oli ihan levoton. :( Olin etukateen ollut varma, etta han nukkuu koko siella olemisen ajan, mutta toisin siis kavi, itkua ja kitinaa, vain sylissa viihtyi vaivoin. Yo meni onneksi hyvin, mutta tanaankin on kitissyt, en tieda sitten olisiko vatsavaivat saapuneet tanne... :(
Kaksi isosiskoa ja yksi isoveli pitavat huolen viihdytyspuolesta ja ovat aina valmiina ottamaan pikkusiskon syliinsa hellaan huomaan, vahan turhankin innokkaasti ;) mutta hyva niin!
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower: , ja voimia viimeisille metreille niille joilla se on edessa - ihan kohta!! :)

Helmi71 ja prinsessa 10 paivaa
 
Onnea vauvautuneille :flower:

rouses mullakaan ei sopinut Obsidan rautalääke, mutta sain avun Spartocine merkkisestä raudasta, jota sain neuvolasta. Sitä "ehdin" eli muistin syödä n.kuukauden ja tällä viikolla piruuttani soitin neuvolaan ja kysyin ehtiikö joku ottaa multa Hb:n kun ei sitä olla katsottu pitkään aikaan. No, Hb oli sitten 140, että ei ole tällä mammalla huono veri:) Tosiaan oli hyvin noussut tuosta 114.

Ristiäisistä mä sain eilen soitettua kirkkoherranvirastoon ja ristiäiset olis 7.9. Olis saanu jo tän kuukauden lopulle, mutta musta tuli liian äkkiä. Kotona pidetään ja vain lähimmät ollaan ajateltu kutsua. Ei siis toisia häitä aleta järkkään:D

 
Bella-Lumia no ku mä yritin sanoa että jos kokeilisin jotain muuta rautalääkettä niin sanoi waan et ei kannata enää wiikon tai parin takia uutta pakettia ostaa.. mutta hiisi wieköön ei yhtään huwita alkaa napsia niitä naamaan!!!! :(

ja paljon paljon onnea waan wauwaantuneille!

kohta kait minä täällä yksin bongailen, mut eipä siin mitään, perästä tullaan - ennemmin tai myöhemmin!! :D :wave:

nyt salkkareitten kimppuun!
 
Jouduttiin koukkasemaan taas sairaalan kautta. On mulla sitkeessä noi tulehdukset. Nyt se välilihan leikkaushaavakin on sit jo vähän tulehtunut ja joudun syömään 2 eri antibioottia :headwall:

Meillä vauva-arki on alkanut ihan hyvin alkukankeuksien jälkeen. Mitä nyt viime yönä ei nukuttu lainkaan heh. Vissiin pitäisi itsekin koittaa noita cuplattomia...Mistäs sen tietää kuin paljon vauva syö :snotty: Ei meillä oo niin tarkkaa vaakaa että näyttäis. Mä olen luottanut siihen, että saa ruokaa tarpeeksi koska ei valita kuitenkaan ja nukahtaa aina tyytyväisenä. Maitoa mulla tulee vieläkin niin, että välillä meinaa hukkua sen määrään :D Senkin takia on välillä vähän sellanen olo, että saakohan poika tarpeeksi ruokaa kun syö välillä vaan yhdestä rinnasta. Neuvolatäti sanoi että vähintään se 10 minuuttia yhestä, että takamaidot tulee kanssa. Noh onneks ens keskiviikkona on neuvola ja siellä sit punnitus ni nähään miten painoa on tullut :) Nyt oli tullut sairaalasta ku lähettiin pe ja maanantaina punnittiin joku tullu joku 190 g lisää painoa.

Mulla on tullu kauhee huoli vauvasta...et entäs jos sille tapahtuu jotain ja kaikkea jopa ihan naurettavaa. Jopa noi meen elukat hermostusttaa välillä ihan liikaa, vaikka ne on tosi hyvin sopeutunut. Jaha kait mä meen tota nyyttiä hoivaan tonne :heart: ja lepään, et jaksaa yöllä :D
 
Hellou!!!

Onnea vauvautuneille, enää ei tarvii katkerana ja kateellisena sanoo sitä :D

Kyllä voi pitää kiirettä kotona, ja yhtään ei helpota, että takapuoleni sanoi sopimuksen irti ja tänään on kirjaimellisesti kaivanu paskaa ulos perseestä :kieh: :LOL: ETTÄ JUOKA ARVON NAISET LUUMU MEHUA JA LEVOLAKKIA SYNNYTYKSEN JÄLKEEN!!!!! Neuvolaan soitin apua, ja täti sano et peräruiskeita ostamaan.. no kolmen ruiskeen jälkeen sain tulpan pois, ja huh-huh mikä olo :D

Neiti on kiltti, nukkuu paljon, syö tosi paljon, maitoa tulee tosi hyvin. Esikoinen känkkäilee, mutta pärjä'tään hänenkin kanssa. Ja vauva kuulema haisee pahalle :kieh: , mutta silti vauvalle pitää koko ajan näyttää missä isoveikka menee ja mitä tekee :heart:

Nyt meen pelastaan mein suihkun tolta 4 veen käsittelystä!!

Äiti lpr ja neiti 4vrk

JA HIRVEESTI TSEMPPII KAIKILLE KELLÄ ON VIELÄ VAAVI MASUSSA, TIEDÄN TUNTEEN TASANTARKKAAN!!! Ja se muuten pitää paikkansa että toinen lapsi syntyy ennemmin kun eka. meillä eka synty rv 41+6 ja toinen rv 41+5 :kieh: :kieh: :LOL:
 
vauva-ajan alkamisesta, täällä lähtenyt ihan hyvin käyntiin, tyttö lähinnä syö ja nukkuu ja kakkii. :D jotkut yöt on hankalampia, kun on saanut imetettyä, tyttö nukahtaa, laitan omaan sänkyyn ja samantien alkaa kitinä/itku, vasta sitten kun ottaa syliin rauhottuu, nukahtaa ja kun laittaa sänkyyn, sama rumba taas.. ja nälästä ei ole kyse.

ennu puhu tosta huolesta, mulla on kanssa, pelkään ihan sairaana että jotain käy.

ja tosta kohdunkaulan pituudesta ennen synnytystä mulla oli edellisenä päivänä kohdunkaulaa jäljellä 3cm, ulkosuu sormelle auki, sisäsuu pehmennyt mutta ei muuta. olin ihan varma ettei se sieltä tule, ja seuraavana iltana alkoi supistukset tulla suoraan 3min välein ihan kuin salamaniskusta ja 1,5h ensimmäisestä supistuksesta olin auki 5cm ja siitä suoraan sitten synnytyssaliin. synnytyksen pituudeksi merkittiin 6,29h, ponnistusvaihe 6min.

onnea kovasti täältäkin vauvaantuneille ja jaksamisia edelleen kasassa oleville!!!! :hug:

t. hosso ja kullanmuru 9pvää
 
Mulle on myös tullut sellainen pelko, että vauvalle tapahtuu jotain kuolee tms. :'( Ihan kamalaa. Tyty on sellainen äidin pieni kullanmuru, että olisi kauheaa jos jotain pahaa sattuisi. Mutta ei auta alkaa liikaa pelkäämään. Hulluksihan sitä muuten tulee.

Ristiäisistä vielä sen verran, että mitenköhän pystyn siellä olemaan parkumatta. Tuli tuossa mieleen, että varmaan alan sielläkin vetistelemään :ashamed:

Ja vielä vähän kevyempää...mun pyrstövaivat tuli vasta pari viikkoa sitten. Ei ihan synnytyksen jälkeen. Piti käydä myös ostamassa potullinen Levolacia :LOL: Ei ole paljon apua ollut, pitänee huomenna käydä ostamassa luumumehua...
 
Mariska, enmppu ja kaikki muut vauvan syliinsä saaneet... Onnea ja halauksia!

sitten pikaiset kuulumiset, ennen kuin jatkan pakkaamista...

Neuvolassa on taas käyty ja kaikki ok. rv 38+5, sf 31 ja Möykyn syke127-136. Painoa oli meikäläisellä vähemmän kuin edelliskerralla ja hyvä niin.
neuvolakortin mukaan vauveli kulki viikolle 30 keskikäyrän mukaan, mutta siitä kahdessa viikossa tipahti alemmalle käyrälle mutta ei siitä kukaan ole mitään huomauttanut. On vaan sanottu että hyvänkokoinen vauva synnyttää... ehkä tässä tapauksessa on katsottu myös äitiä koska olen hädintuskin 160cm pitkä.

Mie sitten rohkaisin mieleni ja lähden huomena ajelemaan kohti rovaniemeä,,, kyllä se matka onnistuu kunhan muistaa piettää kunnon jalottelutaukoja. Ja kun miettii että näin matka synnärille muuttuu 300 km:stä vajaaseen kilometriin, niin sillä voimalla jaksaa. kotiin olis tarkitus siis tulla vasta vaavi kainalossa.. Onneksi opiskelu pitää minut kiireisenä, vaikka vaavi ei ulos haluais tullakaan
 
Iltaa mammat!

Juu ja päivällä kun kirjottelin että masussa on hiljasempaa, mitä vielä! Tänään ollu oikein vilkas päivä pikkusella! :LOL: Tuntuu että on ollu koko illan hereillä, ihmeellistä.

Mua närästää koko ajan ihan hulluna! Tää on ihan kauheeta....

No jos sitä koittais kuitenkin mennä nukkumaan... ÖITÄ!
 

Yhteistyössä