<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Täällä taas! Ja ihan yhdessä koossa :headwall:

Pakko oli sitten tänään(kin) raahautua neuvolaan. Aika vaappumista tuo kävely on, enkä yhtään pidemmälle kyllä tihkusateessa olisi jaksanut kävelläkään (matkaa neuvolaan huikeat 1km). Painoa tullut lisää 500g (yht. 14kg), pissa ok, mutta RR 145/95!!! Laski kyllä toisella mittauksella 133/95, mutta HUIKEA tuo alapaine on. Joko enteilee synnytystä (b d) tai alkavaa toksemiaa :eek: :kieh: :eek: Ja lähete lähti äitipolille Taysiin. Sf oli 38cm, käsikopelolla REILUSTI yli 4kg vauva. Täysin kypsä olen tähän ihanaan olooni :kieh:

Mä olen myös aivan raivoissani monta kertaa päivän aikana. Pinna palaa pienestäkin, ihme kiukkupylly. Mies ja lapsiparat! Kai se oikeesti on henkistä valmistautumista synnyttämiseen. Tarvii kypsyä kunnolla tilanteeseensa, jotta siitä malttaa luopua. Raskaanahan on OIKEASTI ihana olla :heart: Loppuaika vain nyt niin tukalaa.

Nyt taas siivoamaan, meillä huomenna keittiönäyttely. Tarvii putsata rostereista tahmatassujen jäljet pois.

Kyllä olisi taas hyvä pvm synnyttää...

Ylikypsä Bonus 40+3 |O
 
Ainii tuohon kiukutteluun.. taitaa tuo sää olla osa syy siihen. Täällä etelä-suomessa oli eilen hiostava ilma jat tänään en vielä nokkaani ole ulos laittanut.
Olen raivonnut kissanpennuille koko aamiun kun tekevät mun elämästä yhtä helvettiä...
Nytkin kirjoitan kamala veskipaperi tuppo pottuvarpaassa kun toinen pedoista erehtyi iskee kyntensä siihen.

Aloin tossa miettimään kun on noista kotiutumisvaatteiden koosta puhuttu, et meneekö 50cm vaatteet sellaselle nelikiloselle päälle?
 
miranth Mulla yliaikaiskontrolli vasta maanantaina rv 42, ja jos ei ennen sitä tuu ja käynnistellessä menee päivä-pari niin kyllä mä taidan olla se joka sen kisan voittaa :kieh: :D Mulla nyt samat viikot ku sulla, 41+2, ja alkaa OIKEESTI riittämään tämä raskaanaolo... mulla ei oo ollu edes ensimmäistäkään supistusta koko aikana, paitsi noita harjoitusversioita... |O Mutta onneksi tämä on loppujen lopuksi lyhyt aika ihmisen elämästä, ja lopussa saa sen palkinnon (toivottavasti) :heart: Voimia loppuodotukseen! :flower:
 
Bonustehtävä jänskä tuo verenpaineen seuranta, kun mulla on ollut nyt kolmisen viikkoa verenpaineen alapaine yli 90 (kotona mitattuna alhaisempi) ja pisussakin häivähdys protskua eikä mistään Taysiin menosta ole puhuttukaan.... Sanoi terkka vaan nyt maanantainakin, että jos nousee alapaine yli 100 tai yläpaine 160 , niin sitten soittelen itse synnärille. Toivottavasti sulla kaikki ok kuitenkin!!
Eipä sitä tiedä vaikka oltais yhtäaikaa Taysissa sitten ähistelemässä :)

Olenko jo kolmatta kertaa tänään täällä höpisemässä? Huoh, miten niin tekemisen puutetta?! ;)

Hannele
 
Hahaa meinasin tulla kirjottamaan että onko muilla näitä oloja että on ihan vinksahtanu pois omasta persoonastaan mutta olitte jo kerinny... Miten voi olla näin sekasin, ei ajattele mitää muuta kun omaa napaa ja kiukkuaa ja itkee vaan.

kysymys: mites kun kaikki kirjat ym. sanoo että ensin pehmenee kohdunsuu ja alkaa aukee ja sitten synnytyksen hetkillä(?) se kanava häviää, mutta mullahan se on pois kokonaan ollu jo ainakin viikon, tuleeko syöksysynnytys?!!?
ahistaa kun tuntuu ettei tiedä mistään mitään vaikka olen nyt viime päivinä jo vaivautunut lukemaan jotain kirjaakin.

Vastatkaapa joku pliis tuohon jos tiedätte vaan jotain, pysyn tässä koneella...

38+4 kai
 
Bonustehtävä kovasti jaksamista :hug:

Ollaan täälläkin pinna kireällä ja kun ei ole kyl paljon taukoja, että sais hengähtää. Ehkä hiekkalaatikon reunalle joskus, kun lapset sattuvat leikkimään hetken rauhassa puistossa :) . Tekemistäkin riittää niin paljon, että vähän jännittää, kerkeenkö enää mitään kuin kolmas tulee...Tästä vatsasta jokatapaukses haluis jo pikkuhiljaa eroon, vaikka olenkin ollut aina onnellinen odottaja ja tuskin tähän kolmanteenkaan jää, jos lisää vielä suodaan.
Ärsyttää, kun olen niin hirmusen tarkka, mikään ei sais olla sekasin eikä likaisena, aina tarttis olla monipuoliset kotiruoat, kahvileivät itse leivottuna, lapset siisteinä ja heidän kans ehtiä leikkiä, pyykit pestynä ja viikattuna. Huh. Mutta eipä täällä maailmassa voikaan tulla kaikki valmiiksi. Samanlainen perfektionisti, ellei pahenmpikin, tuo mies. Kaadoin eilen maitolasin ja hän vakavissaan mulle sanoi, että miten niin saatoin :eek: . Viimeks ei me muuta voitu kun nauraa, miten typerän tarkkoja joka asiassa olemme. :headwall:
 
Miranth ja Jennika1983: Minäkin olen vielä täällä ja samat päivät menossa, mutta mulla on huomenna yliaikaistarkistus ja katsotaan nyt mitä sanovat. Tänään on selkää jäytänyt vähän väliä ja vessahätä vaivaa vähän väliä, mutta ei kuitenkaan mitään sen suurempaa.
Pitää tänään katsoa toi laukku valmiiksi, jos vaikka huomenna jään suoraan laitokselle.
Alkaa pikku hiljaa mullakin pinna olemaan kireällä siitä että tyyppi ei tahdo tulla ulos, sillä kävely on aika hankalaa jo, koskee nivustaipeisiin todella herkästi ja nukkuma-asennon löytäminen on työn ja tuskan takana, mutta kun nukahdan niin ei sitten ole enää mitään ongelmia.

shihtzu + pikku apina 41+2
 
eccu Ei se mun tietääkseni sitä tarkoita et syöksysynnytys tulisi jos kaula häviää aikaisemmin... Äitini syöksysynnytti kolmannen lapsensa ja se lähti kyllä suht kypsymättömästä tilanteesta. Ei sitä voi mitenkään ennustaa. Kyllä sulla voi ihan normaalisti supistuksilla tai vesien menolla synnytys alkaa ja ihan "pitkän" kaavan mukaan... Näin mä ajattelisin. En tosin oo kyl mikään lääkäri... :ashamed:
 
terve.
onnea vauvoista.
mitä siellä yliaikais kontrollissa tapahatuu? mulla on se perjantaina ja jänskättää. katsooko ne ultralla vauvan kokoa? ja varmaan sitä kohdunsuun tilannetta? entäs muuta?
tää loppuraskaus on perseestä enkä saa nukuttua kun närästää koko ajan!! närästääkö muita?joudun vetämään täyden annoksen rennietä päivässä..
-nea ja vauva rv 41-
 
Moi!!!

Onnea kaikille vauvautuneille :flower: :heart:
ja jaksuja vielä odottaville :hug:
meillä on arki lähtenyt meneen ihan hyvin, isotveljet on ottanut veljen hyvin vastaan.
vauva nukkuu n.3h pätkiä ja on yhen pitemmän pätkän hereilläkin.
elikkäs tässä ois vähän tarinaa synnytyksen kulusta: elikkäs menin silloin 14 pvä aamulla neuvolaan ja kerroin tätille että vauva on ollut taas hiljaisempi ja limatulppaa on tullut nyt reilusti 2pvän ajan ja edellisenä iltana tuli hieman ihan puhdasta verta no täti kuunteli vauvan sykkeet jotka oli n.120 ja vaikka täti koitti töniä ja painella vauvaa niin ei saanut sykkeitä nousemaan. terkka soitti äippäpolille että mitäs nyt tehään niin ne käski mun mennä sinne näytille no minähän menin ja kätilö laittoi mut käyrään joka oli kans ykstoikkoinen syke oli sitä 120. lääkäri tutki sitten kohdunsuun tilanteen ja yllätykseksi olin jo 6cm auki ja lääkäri vilkas pikaisesti ultralla mahaan ja kaikki oli ok mut tuumas kumminkin että eiköhän lähetä suoraan synnytys saliin ja puhkaistaan kalvot niin saadan vauva ulos tarkastettavaksi no klo.12.05 kalvot puhki ja supparit alkoi heti ja koveni pikkuhiljaa ja n.klo.14.00 laitettiin spinaalipuudutus ja varalta se supistuksia vauhdittava tippa no kolmen jälkeen ruvettin valmistautuun ponnistusvaiheeseen ja vauvanpään synnyttyä huomattiin että napanuora oli kiertynyt kaulan ympäri ja ponnistaminen piti lopettaa ja kätilö joutui katkaseen napanuoran joka oli sitten 4xkaulanympäri no sitten loppuvauva pihalle ja nopeasti poitsu sitten virkku siinä pissas heti äitin massun päälle. napanuoraa jäi sen verran pitkästi että sai isäkin sitä hieman lyhentää.
sairaalassa jouduttiin olemaan hieman pitempään kun vauvan verensokerit oli pitkään matalalla ja syömäänkin rupes vasta toisena päivänä. mut sunnuntaina kotiuduttiin ja kaikki on mennyt hyvin paitsi että itse olin eiliseen asti kuumeessa mut nyt on kaikki hyvin.
toivottavasti tästä sepustuksesta saatta jotain selvää, pää on vielä onnesta sekaisin :)

jyffe ja pikkuinen poitsu
 
Tyttö vauvan kanssa kotiuduttiin tänään!! Pitkään antoi odotuttaa itseään, mutta sitten syntyikin nopeesti!! Eli rv 41+5, 17.8. klo 8.47 syntyi tyttö, 3655g ja 49cm.

Synnytys siis lähti käyntiin ilman kummempia ÄSSIÄ, yöllä 3 aikaan herasin supistuksiin, sairaalaan mentiin 6.30. klo 7 olin jo 4cm auki. Päästiin saliin suoraan, siellä jo melkeen kokonaan auki. puhkastiin kalvot ja melkeen siitä sitten ponnistamaan. 12min ponnistus, ja klo 8.47 tyttö synty. ei hirveesti repemää, peräsuoleen päin kyllä (ei kiva..). sitten tuli itelle vähän härdelliä, mutta siitä myöhemmin.. ei kerenny mitään kipulääkkeitä antaa/saaha. ilokaasua, mutta mitään ei auttanu!

Nyt kaikki hyvin ja kotona ihmetellään pientä tyttöä!!!

myöhemmin palaan taas!!

äiti lpr ja tyty 3vrk

Onnea muillekin vauvautuneille ja tsemppiä kärvistelijöille!!!
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille! :flower:

Täällä edelleen ollaan ja odotellaan perjantaita, jolloin olis siis LA... että eipä tässä vielä mitään hätää, vaikka toivoisinkin jo kovasti pikkuisen syntyvän! :heart:
Limaa tullut tässä nyt muutamana päivänä, toisinaan vähän enemmän ja toisinaan vähemmän.. :x
Mieskin sitten tuumas kun koitin ehdotella sitä yhtä ässää, että ei taida huvittaa... Että ei sitten voi ukko sen vertaa jeesata että edes kokeiltais sitä :whistle: Taitaa sitä pelottaa että tulee sitten oikeesti lähtö synnärille :LOL:
Tänään ajattelin kuitenkin taas kerran kokeilla tota saunaa ja siivousta... Siivoominen ei kyllä huvita ollenkaan, mutta pakkohan se on, alkaa noita villakoiria olla jo nilkoissa :LOL:

Nyt siis harkitseen sitä imuroimista...
 
äiti lpr Onnittelut pikkuisesta tytöstä! :flower: :heart:

nea85 Mä en oikeastaan tiedä mitä siellä tehdään. Ainakin kohdunsuun tilanne katotaan ja kai ne ultraakin istukan takia... Jos ei muuten ultraa ni mä ainakin meinaan pyytää vauvan koon takia... Mulla on viikkoja sit maanantaina jo sen verran et mä en luultavasti sieltä enää kotiin tuu synnyttämättä... :D
 
Onnea äiti lpr ja pieni tyttö! Teidän kuulumisia täällä on jänskännyt yksi jos toinen. Ja muutkin mammat yhtälailla!!!

Hannele76 Aika tavalla eroavat nuo RR-seurannat tosiaan. Mulla tosin kaksi aiempaa isoa lasta, jotka syntyneet jo rv 38. Esikoisesta olin reilu 3pv Cytotec-kypsyttelyissä Taysissa, kun painoarviot vauvan koosta heittivät häränpyllyä. Veikattiin 4,5kg (äitipolilla), mutta olikin "vain" 3810g. Samaan aikaan ollaan varmaan punnertamassa =) No, sehän olisi vaan kivaa! Mulla myös sf-mitta on korkealla ja maha "täynnä vauvaa", joten terkka yrittää saada mut pikaisesti ä-polille. Kauhean helposti eivät sinne ota, ruuhkaa taitaa olla. Eikä tietty ole mitään järkeä antaa vauvan kasvaa 5-kiloiseksi. Sektiota en missään nimessä halua, siitä kun toipuu niin paljon hitaammin kuin alatiesynnytyksestä. Tosin en halua kauheasti revetäkään. Niin ja kaikilla meidän pojilla on vielä olleet isot päät, tälläkin vesselillä jo viikolla 36 vastasi viikon 40-42 päänmittoja. Ja vauva tietty yhä kiinnittymätön, eli syntyy taatusti otsa edellä kuten veljensä, jolloin "pää on vielä suurempi" kuin norm. raivotarjonnassa. Sen näkee. Ilman verta, hikeä ja kyyneleitä ei yksikään vauva synny :LOL:

Eccu: Kyllähän nuo syöksysynnytykset ovat tooosi harvinaisia, etenkin ensisynnyttäjillä. Kohtuhan tarvitsee tuhansia supistuksia (tosi lohduttavaa), jotta kanava lyhenee ja kohdunsuu aukeaa. Mulla mol. aiemmissa synntyksissä alkuun meno ollut hidasta ja sitten yks-kaks alkanut tohinalla tapahtua. Kuitenkin tuo avautumisvaihe kestää usein tunteja, ensisynnyttäjän keskivertosynnytys kestää n. 20h. Jos asia arveluttaa, kannattaa lähteä sairaalalle aiemmin. Kyllähän ne siellä katsovat tilanteen ja passittavat tarvittaessa kotiin odottelemaan. Kyllä siellä synnytysvastaanotollakin on tylsää tunteja kärvistellä. Helpottiko yhtään?

Nea85: Mä vedän kanssa Rennietä kaksin käsin. Toinen jätti-rennie-spearmint-paketti menossa + pari pikkupakettiakin vedetty. Yliaikakontrollissa tsekataan vauvan vointi:ajetaan käyrää, tarkistetaan napasuonten virtaukset, istukan tilanne, lapsiveden määrä. Tarvittaessa tehdään synnytystapa-arviota, painoarviota ym. sekä tsekataan norm. neuvolarutiinit: pissa, RR ym.

Ei taida mullakaan muuta elämää olla kuin täällä notkuminen. Jospa pelais poikien kanssa vähän aikaa Puuhis-lottoa ja alkais väntytä ruokaa. Piiitkäksi käy odottavan aika, etenkin kun ajattelin, että näihin aikoihin mulla on jo 2-viikkoinen vauva kainalossa :heart: No, lapset ei näköjään synny samalla tapaa, eikä samoilla viikoilla.

Isot voima- :hug: kaikille niitä tarvitseville!

Ei-niin-äkäinen-Bonus-päikkäreiden-jälkeen 40+3
 
Onnea äiti lpr tyttövauvasta :flower:

Mullakin se yliaikakontrolli perjantaina ja sanottiin suoraan että siellä vaan tutkitaan ja sitten parin-kolmen päivän päästä (eli luult. ma rv 42) sisään sairaalaan ja käynnistellään, siltä reissulta ei toivottavasti enää tarvi ilman vauvaa palata.
Siellä perjantaina ilmeisesti ultrataan vauvan kokoa ja istukkaa ja tehdään sisätutkimus kuulemma tarkoituksella vähän 'kovemmalla kädellä' mikä usein myös käynnistää synnytyksen.
Eikö se ollut Poipi joka pääsi yliaikakontrollissa suoraan synnyttämään, ite en kyllä usko että mulla on paikat siinä kunnossa että pääsisi, eikä kyllä viikonloppua vastaan ruveta varmasti käynnistämään. Mutta pitää toivoa että edes jotain edistystä tuolla alakerrassa olisi tapahtunut ettei käynnistellessä ihan viikkoa mene.

palaillaan

 
Joo ihme päivä toi 11.8. Tänään kuulin, että pikkuserkullani on ollut laskettuaika myös 11.8. ja hän sai tänään tytön, että pitkäksi meni heilläkin :)

Huomenna se nähdään tulenko vielä kotiin vai jäänkö sinne, tosin olen ihan varma että kotiin ne sieltä passittavat, se olisi sitä mun tuuria.
 
Sitten seuraa valivalivalivalia:

..tänään siis laskettu aika, eikä merkkiäkään. Turhautunut ja ärsyyntynyt ja argh -olo.. :headwall: Ja tänään on alkanut jo itkettääkin kaikki.. :'( Jotain uuttakin, finnejä oli ilmestynyt yhtäkkiä naama puolilleen, josko joku hormoonimuutos ennen synnytystä?? Jotta valokuvissa näyttää murrosikäiseltä.. (ENKÄ OLE EDES SYÖNYT SUKLAATA JA JUUSTOJA!!!, PrKL..)

Pelottaa oikeasti se vauvan koko, kun terveydenhoitaja ei ota yhtään tosissaan vaikka olen sanonut siitä ja lääkärikin epäili suurta vauvaa, silloin 35+6 kun kävin.. Mutta terveydenhoitajan mielestä on max se kolme kiloa.. No, täytyy huomenna taas yrittää sanoa, vaikka taas käyntini mennee vaan painostani huolehtimiseen... Ja tosiaan kerran se yliaikaiskontrolli on vasta 2 viikon kuluttua, niin argh.. :headwall:

Tuu jo vauva pois, tuu.. :(

Nucca,joka ei nyt jotenkin osaa nauttia vauvattomuudestaan, vaikka kaikkien mielestä pitäisi ja onhan minulla tuo Mahatyyppikin mukana ja 40+0

Ja :heart: ONNEA VAUVAANTUNEILLE ! ! ! :heart:
 
Onnittelut vauvan saaneille :flower: :flower:

Itselle ei mitään uutta auringon alla, jos ei viimistä neuvolakäyntiä tänään lasketa.

Rikkaruohojen parissa olen kyykistellyt kukkamaalla ja huomiseksi ajattelin päällään seisomista :whistle:

Tympiintynyt Soma, joka pyytää anteeksi ettei jaksa kommentoida yhtään mitään... Niin ja Vaavi, joka jo 41+1 köllinyt masussa. Tylsää jos hänestä tuleekin horoskoopiltaan neitsyt :( ...mutta toisaalta se on kyllä huolista pienin :LOL:
 
Monen monta vauvaa taas syntynyt!isot onnittelut! :flower:

omaan vauva-arkeen kuuluu pelkästään hyvää.neiti on kiltti kuin unelma ja ruoka maistuu!
syntymäpaino 3420 grammaa, kotiinlähtöpaino 3200 grammaa ja viiden kotonaolo päivän jälkeen paino jo 3680grammaa!! hyvin tissi maistuu :)
eilen oltiin ulkona jo vaunuilemassa ja tänään ollaan vauvan kanssa kyläilemässä käyty.napakin tippui toissapäivänä.
kaikki on uutta ja ihmeellistä,mutta jotenkin kuitenkin niin luontevaa!niin onnellinen olen :heart: (nyt en enää ihan koko ajan ole itkemässä,muutamat ensimmäiset päivät vauvan syntymän jälkeen parkusin onnesta pelkästään katsoessani vauvaa :ashamed: )

vointeja kaikille!!

ajatar&vekara 8vrk
 
Heivaan,

Ei en minäkään ole synnyttänyt |O |O |O

Olo on kuin vappupallolla..
Tänään on myös sellainen olo kuin olisi vesimelooni haarukassa..Painaa ja painaa.. :ashamed: |O |O

Eipä noilla oireilla synnyttään taida päästä. :/ |O
 

Yhteistyössä