<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onpas tänään ollut hiljaista! Vauvautuneita onkin jo niin monta et en yhtään ihmettele :D

Hiphei.. tein eilen illalla ensimmäisen havainnon supistuksesta kun olin koko päivän siivonnu ja illalla sain miehen ylipuhuttua harrastamaan sitä yhtä ässää...
Ihanaa, ensimmäiset merkit et tää möhkäle on joskus tulos ulos

Tänään mies ollu ku myrskyn merkki töiden jälkeen.. kaipa väsynyt, mut niin oon minäkin enkä kiukuttele :(

Vauvelin pää oli viikko sit neuvolan mukaan jo kiinnittyny mut kaipa poitsu on irrottanut päänsä ruuvipenkistä kun vaihtelee pyllyn paikkaa joka päivä ja kauhee potkiminen nytkin käynnissä... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouses:
Nefeli no joo kun mua on alkanu "huolettaa" että missähän ihmeen asennossa tää meidän mukelo on kun pää on alhaalla ja viime viikol oli jo lähes kiinnittiny kokonaan, eli vähän vaan liikkui, mutta hyvin tod.näköisesti ne jalkojen paikka sijaitsee tuolla pään lähellä, eli todella alhaalla tuntuu välistä noi jalkojen liikkeet, sanoin varmaan jo aiemmin kun kuvittelin et ne ois kädet - mut kätilöopiskelija sanoi et voi olla jalatkin ja kyllä ne kantapäiltä tuntuu kun kokeilee tuosta päältä.. niin todella alhaalla vas.puolella mytkyää aina noilla jaloillaan.. sillä olen alkanut pelkäämäänkin että mitenkähän synnytys onnistuu normaalisti kun esikoisen jalat tuntui kokoajan täällä ylhäällä kylkiluiden alla loppuun asti ja tää on ihan vastapäätä alhaalla..pari viikkoa on nyt ollut tämmösessä asennossa kun aiemmin potkut tuntui ylempänä... vai voiko se olla niin pitkä pötkylä et ei mahdu suoristautumaan vai miten... apua alkaa pelottaan... :/
Samalla tavalla mulla tuntuu potkut aivan alas ja ajattelin samaa, miten se vauva oikein on. Neuvolassa juvt tänään se katsoi, että ihan raivotarjonnassa on kuin ennenkin, mutta sanoi, että se on niin kippurassa, että jalat voivat olla alhaalla. Eli ei syytä huoleen.

NEUVOLAKUULUMISIA:
painoa tullut +778, viimeks oli ollut miinuksella, jopas heittelee!
verenpaine107/81
hb 114, alin lukema tähän asti. Olen ollut ilman rautaa, mutta sanoi, että voi ottaa, mutta ei välttämätöntä enää
sf 36, sama kuin viimeks, on laskeutunut ja aika hyvin kiinnittynytkin

Vauva- arki monella alkanut, perässä tullaan joskus...
 
neitiperho
Voi herran jestas mitä määrää tänne on tekstiä ilmestynyt...Ei millään pysty lukemaan kaikkea, en edes muista mikä viimeisin teksti jonka lukenut :LOL:

Täällä aloiteltu kuitenkin arkea neidin kanssa. Sunnuntaina päästiin HooÄssän kanssa samaan aikaan kotiin :D Aivan mielettömän suloinenhan tuo tyttö on ja vienyt äidin järjen. Tosin tyttönen koettelee vanhempiaan kun yöt menee aika huonoilla unilla ja olisi tissillä jatkuvasti. Rinnat alkaakin olemaan tooooodella arat tällä mammalla. Lisäksi tietty huolettaa että saako neiti oikein riittävästi edes maitoa kun jatkuvasti söisi ja pitkiä aikoja. Maito siis ei ole VIELÄKÄÄN noussut niin hyvin että voisin sanoa että tosi täydet olisi. On toki lisääntynyt selkeästi, mutta silti.

No mutta nyt suihkuun. Palaan vaikkapa huomenna kertomaan sitä synnytyskertomusta, jonka tosin taisin jo luvata muutama päivä sitten.
Onnittelut muillekin vauvansa saaneille, odottajille vielä viime hetken tsemppiä. Vai onko täällä kohta enää odottajia, tuntuu että urakalla suloisia vauvoja ilmestynyt maailmaan, ihanaaa!!!

Neitiperho+"Iines" 5vrk
 
Huomenta kaikille! :wave:

itse nukahdin joskus puolen yön jälkeen ja kuinka ollakaan, nukuin putkeen heräämättä johonki puol kuuteen - siis eihän se paljon ole, mutta kumman erivirkeeks se tekee kun ei tarvinnu vessaan herätä! :D nyt tässä mussutan mansikoita :p tuli eilen käytyä ostamassa kesän viimeiset mansikat joista osan pistin pakkaseen talven herkuiks! että mua ärsytti eilen noi ihmiset! mies käytti ulkona tota meidän sakemannia joka ois halunnu tutustua muihin koiriin/ihmisiin niin ihmiset olivat pitäneet tätä suurena petona ja veemäisesti sanoneet siitä hänelle...uhanneet poliisilla jos ei veisi pois sitä!!! :kieh: jestas sentään kun toinen ei ollut tehnyt mitään, ei edes murissut eikä uhannut eikä mitään, olisi vaan halunnut nuuhkaista!
noh, meitä on moneksi....
 
Käyn lueskelemassa välillä tätä teidänki pinoa, ku H-hetket on teillä tässä kuussa käsillä :D Ihana lukea aina synnytyskertomuksia ja heitä jotka vaavin on saanut syliin..oma on tulossa sitte joulukuun lopulla :heart:
rouses meillä ollut kans sakemanneja 3 kpl+pentue kun olin nuoorempi, ja ne ei todellakaan ole petoja..ihania otuksia :heart: :heart:

vauvis ja prinsessa 21+3
 
Sone
Taas uusi aamu ja läjässä ollaan!!

Eile illan supisteli ja samoin yön, aika epäsäännöllisen säännöllistä. Yöllä sitten ramppasin veskissä ja siinä pissalla ollessa tuli voimakas supistus ja holahti kirkasta verta vähän, ei siis mitään desikaupalla vaan silleen ku olis menkat. Mietin et soitanko polille mut en soittanu ku ei tullu enenpää eikä supparit mennä kipeemmäks ja vauva liikku. Sen jälkeen vähän pientä punertavaa vuotoa. Pitää varmaan soittaa kasilta neuvolaan ja kysellä seurailenko tuota vuotoa vaan vai pitääkö pyörähtää näytillä..

Olis jo luullu et viime yönä olis ottanu tulta alleen, mut ei niin ei. :headwall:

Damn!!!
 
Sone ilmailehan kuulumisia että miten hommat etenee! :)

vauvahaaveita juu siis ei aina voi käsittää että minkä vuoksi sitä pidetään kamalana petona tuota rotua.. koon vuoksi? onhan niissä niitäkin äkäsiä mut riippuu niin paljon kasvatuksesta. kyllähän tämä meidänkin neiti osaa äkäinen olla ja kova on omaansa pitämään ja suojeluvaisto on välistä valtava, mutta niinhän se noilla nartuilla tahtoo olla.. Lasten kanssa kuitenkin kuin enkeli! välistä tuntuu et ne pienet koirat tahtoo olla niitä äkäsempiä jotka on heti housunlahkeessa kiinni kun liikahtaa vähän.. mutta nää taas näitä aamun purnauksia! :D
 
rouses kasvatus ja koulutushan ne on mitkä tekee koirasta koiran :D Meilläki vanhemmat käytti niitä ToKossa ja kenneleissä yms. muissa ja lisäksi oli vartijakoirina (isä on vartija)...Ja mulla itsellä on 4 pienempää sisarusta joten oli myös lapsirakkaita koiria :heart: Meillä oli kans narttuja...sit toinen astutettiin ja meille tuli 9 pentua, mistä sitte yks jätettiin itselle...mutta ne on jo koirientaivaassa :heart:

Nyt mun vanhemmilla on valkoinen paimenkoira (täysin samannäköinen ku sakemanni mutta valkoinen,luonne vaan ei oo samanlainen), Bordercollie , Shetlanninlammaskoira ja Chihuahua. Et on siellä elämää.... :LOL: Nii ja kissakin löytyy... =)
 
Sone
Rouses: No ei taida edetä ees sen vertaa eettä sais neuvolasta jonkun kiinni.. Kuulemma soittelevat takasipäin tässä aamun kuluessa.. Varmaan sanovat että mennä käymään polilla ja sitten laittavat kotiin sieltä. Tai sitten vaan käskeevät öhmöttää kotona :/
 
:wave: Huomenta kaikille!
Ja onnea vaavin kainaloon saaneille! :heart:

Täällä yhdessä koossa rv 39+5.
Aamulla tikutin kotona pisusta sitä proteiinia, yhdellä plussalla oli. Nyt on tosin verenpaineet eilen ja tänään olleet aivan normaalit, joten tiedä näistä sitten mitä tarkoittavat. Noh, jos tikuttelisin tuota proteiinia vielä iltapäiväll uudestaan, kun kerran noita tikkuja neuvolasta sain. Ellei mee useammalle plussalle, niin saa sitten odotella huomiseen (ellei muuta oiretta tule) ja katotaan aamulla neuvolassa uusiks.

Suppareita tule edelleen silloin tällöin, mutta ei säännöllisesti eikä kipeitä. Mutta edes jotain vinkkiä siitä, että ne on olemassa :)

Jahas, jos vielä mylläis tuon sairaalakassin ympäri :) Ja sit ryhtyis katsomaan Serranon perhettä!

Sone toivottavasti saat pian vastauksia! Ikävää tuo odottelu....

Neitiperhon ynnytyskertomusta odotellen :)
 
Täällä myös edelleen yhdessä kasassa vaikkakin ilmoittelu jäänyt! :ashamed: nyt meneillään 39+6 joten huomenna se maaginen pv virallisesti. Ilmoittelen kyllä miten asia etenee!

Hei muuten, kun mitataan tuota valkuaista pissasta nuilla tikuilla (compur) niin mihin asti sitä tikkua pitää kastella ja mistä laatikosta se tulos katsotaan? sain nlasta tikkuja varmuuden vuoksi ku verenpaine nousussa,mutta ei se täti (enkä minäkään....) muistanu sit kysyä että miten se toimii. Osaisko joku selittää näin virtuaalisesti? :ashamed:
 
Huomenia!

Antsu85 Mieki taisin saada ensimmäisen oikeen supistuksen eilen. Olin taas koko päivän touhunnu, ensin istutin kukkia, sitten pesin taas muutaman maton ja iltasella viel suihkun lattian. siitä kun sohvalle rauhoituin niin maha pullistui ihan kovaksi, alapäässä tuntui painetta ja alaselkään tuli kipeä kohta :eek: :eek: Kertokee taulapäälle, kuulostaako tutulta!!

Tänään aattelin mennä kaivelemaan äitin kangasvarastoja ja ompelemaan muutaman vaipan(äitini ompelija ja hänellä huimat varastot),,, jotenkin tuntuu, että niitä ei varmaan ole liikaa, siis vaippoja. Onko kukaan käyttänyt pelkkiä harsoja tai flanellipaloja imuina pikkupallerolle, nekin varmaan alkuun riittäis, mutta miestä varten olen tehny myös täyttövaippoja jotka pesun jälkeen kokoan valmiiksi.

Mitäs mieltä olette autoilusta. Olen lähössä nyt perjantaina Rovaniemelle ja tarkoitus olis mennä yksin autolla. n. 300 km. Ihmettelen vaan sitä ku niin monet on asiasta ihan kauhuissaan.... Kyllähän mie autolla osaan ajaa vaikka raskaana olenkin, ja järkikin sen sanoo, että jos kivuliaita suppareita sattuis tulemaan, niin sitähän pysäyttää auton eikä jatka hampaat irvessä eteenpäin. Uskaltaisitteko ite viel auton rattiin pitkälle matkalle kun viikkoja takana 38+4?

Juupajuu eipä tässä kummempata tällä haavaa, sitteriä lähden nyt putsaamaan entisen omistajan ruokajämistä.

PS: Tasan viikko BB:n alkuun JIHUU :wave:
 
Tiippana Mulla erimerkkiset tikut (Uristick), joten en osaa sanoa. Mun tikuista näkee samalla sekä sokrut että proteiinit ja niissä on värikoodit, jotka vaihtuu sen mukaan miten paljon on protskua tai sokeria pisussa. Ja näistä tikuista kastetaan koko testipää (värilliset osat) pissaan. No, ei tämä varmaan sinua auta. Koititko googlata tikuistasi? Tai sitten soittelet neuvolaan ja kysyt, eiköhän ne auta!

Taivaannasta: Mä en lähtis enää noin pitkälle ajelulle. Mulle kävi niin, että huomasin tuossa reilu viikko sitten, että ns. pelkääjän paikalla voin autossa istua vielä pitkiäkin matkoja, koska penkin voi laittaa hyvään takakenoon, mutta itse ajaessa ei penkkiä todellakaan voi pitää tarpeeksi takakenossa, jotta pystyisi vielä kunnolla ajamaankin. Ihan max. 10-15 km matkoja pystyn istumaan niin pystyssä kuskin paikalla, että ajaminen on miellyttävää. Ja vältän myös isoja teitä ja nopeita vauhteja, kaupunkiajo saa riittää minulle, koska kuitenkaan ei koskaan tiedä miten nopeesti joku supparikipukin iskee.
Mutta itsehän toki olosi parhaiten tunnet!

Hannele
 
Jälleen onnittelut uusista vauvoista! Kuvittelenko, vai onko elokuussa syntynyt tyttöjä enemmän kuin poikia?

Mä kirjoitin aiemmin niistä biohajoavista kertiksistä. Luin niistä niinkin lapsi-aiheisesta lehdestä kuin S-ryhmän henkilöstölehdestä (mies siellä töissä)! Ja meillä siis kestoillaan, paitsi reissuissa ollut kertikset, nyt meinasin ottaa sit reissuihin mukaan nuo biohajoavat, kotona edelleen kestoillaan.

Varpajaisia meillä ei ollut esikoiselta, tuskin on toiseltakaan. Tai ei tuo mies oo ainakaan mitään puhunut.

Supparilukemat mulla tais olla kovemmat kun käytiin äippäpolilla n.2 viikkoa ennen synnytystä, mitä varsinaisessa synnytyksessä!! Kätilöt ei silloin millään meinanneet uskoa, ettei supparit satu, synnytyksessä kyllä tuntuivat, sanoisinko riittävästi! Yli 100 ne meni, mutta en muista tarkkoja lukemia... on siitä kuitenkin jo 3,5v aikaa. Esikoinen oli syntyessään 50,5cm ja 3940g, eka kuukaus meni 50cm vaatteilla, toinen 56cm, kolmas 62cm jne. Nopeaan nuo vauvat kasvavat.

Eilen olin lääkärineuvolassa. Sf-mitta oli 36cm, ihan yläkäyrällä, pian mennään sen yli! Tosin vauva on edelleen ylhäällä, lääkäri sanoi, et on ne yleensä näillä viikoilla jo laskeutuneet. Esikoinen laskeutui vasta vesien mentyä, joten en jaksa siitä stressata. Painoa oli tullut 1,225kg/vko, huhhuh. Nyt on +16,5kg. Kunhan ei pauku uudet kymmenet painokiloissa... (vielä pari kiloa matkaa...)
Kohdunsuun tilanne tsekattiin, kaula lyhentynyt n.2cm:iin, suu pehmeä mutta kiinni. Kivuliaita suppareita on ollut enemmän/aikaisemmin, mitä esikoiselta oli, mutta eipä ne näköjään paljoa ole tehneet -> odotettavissa jälleen piiiiiiiitkä synnytys... mulle laitettiin viimeeksi kestoksi 26,5tuntia. Avautumisvaihe n. 25t, ekoista säännöllisistä suppareista aloittivat laskennan, tulivat silloin heti n.5min välein, ponnistus reilu tunti ja jälkeiset sit n.15min. Sairaalassa oltiin n. 13t ja vedet meni n.tunti -puolitoista ennen pojan syntymää.

Vaatteiden kanssa on tuskailtu täälläkin. MIKÄÄN ei enää peitä mahaa! Mikä on vielä ihan täynnä raskausarpia... tai joo, sadetakki peittää, se on ainoo vaate, missä enää kehtaa lähteä minnekään... on vaan vähän turhan hiostava!

Pari päivää ollaan kymytty sieni- ja marjametsässä. Eilen löydettiin hyvä mustikkapaikka, ISOJA marjoja vaikka kuinka paljon, ja samaan paikkaan tulee PALJON kanttarellejä, täytyy vielä loppuviikosta käydä poimii ne, ettei muut ehi ensin... Ehotin jo miehelle, et mentäiskö su kuuntelee Timo Rautiaista, kun esiintyy täällä, tuskin vauva on ennen sitä syntynyt. Mummo ja pappa tulee sunnuntaina hakee pojan ja koiran sinne hoitoon, saa nähä, miten pitkä hoitorupeama heille tulee... LA ois la tai ma (Suomen/Norjan laskujen mukaan). Kyllä nää viimeset päivät vaan on pitkiä...

Hemuli 39+4
 
Taivaannasta: en mäkään ihan noin pitkälle matkalle lähtis!
Ite pystyn kyl autos istuu pitempiäkin matkoja niin kuskin kuin apparin paikalla mut oon niin lyhyt (160cm) ja maha on niin iso et kolahtaa rattiin jos sattuu kolari... siis turvavyöstä huolimatta! Ja on alkanu tuntuu et oon alkanu imee itteeni noita idiootteja liikenteessä kun maha kasvanu :kieh: :kieh:
pari viikkoa sitte meinasin yksin ahjellessa saada auton kylkeen.. joku idiootti ei huomannu et ajoin vierellä ja meinas vaihtaa kaistaa mun kylkeen 50 km vauhdissa ja motarilla kun ajettiin miehen kanssa niin sielläkin joku törttö meinas tulla kylkeen.... eikä oo ainoita kertoja!
Omiin ajotaitoihini luotan mut kun on noi muut autoilijat
Mut jos olo sellainen et voit ja jaksat lähtee ni miksei
Nii ja tuo supistus(ko??) kuulostaa tutulta, mulla vaan lähti kipu ylä masusta ja alhaalla poltteli jonkin aikaa! Ensikertalainen kun olen niin en kyl oo varma

Antsuja Ippe 38+3
 
Heippa hei :) nyt sitten ollaan käyty äippäpolilla, kaikki hyvin ja vauvan painoarvio olisi nyt 3100g. Huomenna sitten onkin jo laskettuaika. Kätilö tuolla sanoikin että jos kymmenen päivää menee yli niin aletaan jo käynnistelemään :eek: on se näköjään niin paikkakuntakohtaista.. mutta toivottavasti tämä nyt syntyisi spontaanisti, viime yönäkin niin lupavasti supisteli. Nyt sitten sain kokeidenkin tulokset ja ei mulla mitään tulehdusta ole. Pissanäyte oli lähetetty labraan ja se oli ihan puhdas, mitähän se kätilö oikein sitten sähläsi siellä vuodeosastolla :LOL:

Alkaako muilla olemaan pinna kireällä
? Kun minusta on tullu hirmu äkänen, koko ajan miehelle naputan jostakin ja tänään suutuspäissäni sanoin, etten halua sitä mukaan synnytykseen mukaan ollenkaan |O Eilen kilahdin siitä kun olin nukkumassa päikkäreitä, oli hirmunen päänsärky, niin eikös ihana anoppi päätä tulla juuri silloin yllätysvierailulle. Tuli sitten kalkattamaan jotain makuuhuoneen ovelle kun tämä äkäinen, raskaana olemiseen kyllästynyt, migreenipotilas yrittää nukkua. Käämit paloi sitten ihan täysin, kun näin että hän oli ottanut koiransakin mukaan ja päästänyt sen sohvalla, vaikka tietää että olen allerginen. monta kertaa olen sanonut ettei saa koiraa tuoda meille ja sanoin nytkin korottaen ääntäni, joten siitähän tämä otti nokkiinsa ja kuulin miten motkotti miehelleni että ei saa kyläänkään tulla. Ei tarvitse tulla kylään jos tuottaa ongelmia ottaa toisen sairaus huomioon :kieh: vaikka koirista hirmuisesti tykkäänkin,niin en voi sille mitään että en pysty niiden kanssa olemaan kauaa saman katon alla kun alkaa heti nokka ja silmät vuotamaan.. itseltänihän se on pois kun en voi koiraa lemmikiksi ottaa, vaikka haluaisin :headwall: :ashamed:

Taivaannasta itse en kyllä uskaltaisi yksin lähteä ajamaan tuollaista matkaa, olisi se hyvä että joku olisi mukana jos vain mahdollista :whistle:

 
Triinu Kuulostaa niiin tutulta! Mies on sanonut jo monta kertaa et toivois että synnyttäisin jo tän lapsen kun ei ymmärrä mua enää kun hormonit on sekottanu ja ihan ihme kohtauksia aina saan!! joko tiuskin ja kiukuttelen tai yhen äkin itken hirveesti! :LOL: on muuten tullu huomattua että tuo alkuraskauden itkuherkkyys on tullut takas koputteleen...
 
Rouses lohduttavaa kuulla että en ole ainut. Ihan kuin ei tuntisi enää itseään, kun näitä ihme kohtauksia tulee. Oon miettinytkin että hulluksiko tässä on tulossa kun en pysty yhtään hallitsemaan mielialojani. Välillä on pirteä kuin peipponen ja toisena päivänä sitten ei muuta tee kuin valita ja haluaisi vain nukkua huonon päivän pois. Oliskohan tämäkin jotain synnytystä enteilevää, jos kroppa viimein alkaisi tajuamaan että pitää saada tuo pieni alivuokralainen ulos :LOL:
 
Onnittelut taas uusille vauvautuneille :flower:

Minä taidan vetää enkat siinä 'kuka on kauimmin raskaana'-kisassa :LOL: , enpä kyllä uskonut että näin kauan menisi. Nyt kun sain sen yliaikakontrollin varattua perjantaille niin tuntuu että kaikki vähätkin supparit ja oireentyngät on kadonneet.
Ja toisaalta toivon että sinne perjantaille mennään näin niin katsoisivat tuota lantiota siellä lääkärissä onko siinä oikeasti joku este että vauva ei mahdu tulemaan kun ei ole ollenkaan laskeutunut niin tietäisivät sitten leikata suosiolla.

Siellä oli joku muukin tainnut varata kirpparipöytää, mekin tehtiin niin ja hyvää ajankulua oli tuo tavaroiden lajittelu : )

Nyt tuntuu jo myös että hermot ei enää niin kireällä ole mitä vielä hetki aiemmin, tietysti kun tietää että viikon sisällä vauvan pitäisi viimeistään olla täällä niin mitä sitä enää hermoilemaan, onhan tässä jo odotettukin niin meneehän se yksi viikko vielä. =)

voimia kaikille viime metreille!

miranth rv 41+2
 
on kyllä ollu vähä ihme tuntemuksia tänään, toivottavasti EI enteilis mitään synnytykseen viittaavaa...... :/ esikoiselle ois kotiin hoitajaa vasta ens viikolla joten soisin että tämä olis vielä sinne asti edes masussa... piti vähän siivoillakin tuossa, tulee vieraita käymään... toivottavasti tästä ei tulis vielä mitään! *puhaltaa supistustuulahdukset ym oireet muille* :whistle:
 

Yhteistyössä