<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Toukotytsy

Paljos sulla se väli niitten suppareitten välil on ? olipas vaikee kysymys tai vaikeesti kysytty :D
Millasia sulla muuten on ne supparit ??


No hei on tää koominen.. :D mie ainakin jo tosiaan haluisin hommiin ja takas kotiin :D hahah:D mutta ei auta. kun tulis ees ne supparit. Mo
 
ja toukotytsy. voithan sä soittaa että mitä mieltä synnärillä ovat. onhan noi jo kestäny useamman tunnin. osaavat sulle siellä sanoa. jos matka ei ole pitkä niin kotona voi helpommin olla pitempään.kipu on niin subjektiivinen kokemus. mulla keskimmäisen pojan syntymässä voimakkaita supistuksia oli ainakin 6 h ja kun matkaa kuitenkin 94 km niin mentiin sitten kun olin jo tosi kipee. ei kuitenkaan ollu auennu kuin 2 cm ja poika syntyi vasta 2 pv päästä. Nyt kun kävin ma lääkärissä niin on jo auki kolmelle sormelle eikä kanavaa ole enää jäljellä ja tämä on tullu ilman kipua. eli milloinkahan sitä tajuaa itse lähteä :whistle: kun aika tulee...
 
Heidsu nää tuntuu tosi kovina menkkamaisina kipuina alamahalla ja alaselällä,tulee sillai aalloittain suurin osa 4-8min välein ! Saan ihan vängertää (ompas sanavarasto) :D sohvalla ku senverran kovaa tuntuu..

nisunen mä just tota mietinkii et ei kai täs nyt mikää hengenhätä oo lähtee ku siinä kuitenkin kestää kun vielä ensimmäinen lapsi kyseessä.. ja en kyllä halua sairaalassa montaa päivää maata ja odotella että synnytys käynnistyisi.. :whistle: Meiltä sairaalaa matkaa n60km..
 
Toukotytsy soita ihmeessä synnärille..siellähän ne on juuri sitä varten. Osaavat neuvoa sua. Onnea matkaan.. :D

Täällä suoli tyhjeni oikein urakalla yöllä..johtuikohan syömästäni kebabista vai enteileekö jotain muuta.. :p
 
oi, toukotytsy taitaakin lähteä pian nyytin hakuun!! :D Mulla esikoisen synnytys alkoi alaselkäsäryllä. Heräsin aamulla vaan ihmeelliseen oloon, kun en saanut sängyssä hyvää asentoa. Enkä saanut hyvää asentoa kyllä hereilläkään, taahasin vaan huoneita ympäri ja mietin et mikä on. Sitten juilinta alkoi tuntuun mahan puolellakin, ja vasta sitten tajusin, et onko tää nyt SITÄ. :D Oli vielä lasketun päivän aamu aikainen, ja olin koko ajan ajatellut, et ainakaan juuri sinä la:na ei kuitenkaan synny. :D Sit pian kivut kovenikin, tuli limatulppa ja hyvin pian lähtö synnärille. :heart:

Täällä on tosiaan jännä aamu ollut/ on monella! Mä jännäilen täällä teidän puolesta, kun itsellä ei tällä hetkellä edes lupaile et pääsis synnyttään. Oikeestaan epäilyttävän rauhallista mun kropassa. :saint: Yleensä se pitää sitä lupailua yllä, mut ei kuitenkaan ala NE supparit.

stk ja minivitonen 38+3 :heart:
 
Hiukan kateellisena luen, kun teillä muilla on niin paljon tuntemuksia. :/ Kävin illalla kävelemäs sentään viis kilsaa pururadalla, myös mäkiä... No pohkeet on vähän kipeät, mutta ei juuri muuta ;) Silloin tällöin supistuksia. On niis voimaa, mutta tulevat tosi harvoin. Loppuviikko on ohjelmaa täynnä. Edelleen sillä mielellä, että tulee kun tulee.

En tiedä miks en niin edes odota itse synnytystä... Sen rääkin tietäen :p Mut sitä hetkeä odotan, että sen pienen palleron saa paidan alle. Eikä siihen taida oikotietä olla. :whistle:
Täältä saa kivasti tsemppiä, kun te muut olette niin odottamassa supistuksia.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja kukkakimppu :flower: taas teille, jotka olette nyt saaneet käärönne.

Alhambra + Napero 39+4 :heart: :heart: :heart:
 
Huih, jännää seurata tätä keskustelua! Lähtekääs joo joukolla nyt kaikki! =)

Puhuiko joku pinon hiljenemisestä? Ei tää musta ole kyllä hiljentynyt, eilen en päässyt koko päivänä ja tänään on siis saanut kahlata jo muutaman sivun.. =)
Vauvaantuneet ei varmaan ehdi enää roikkua niin usein päivittämässä itseään nyt kun asukas vaatii huomiota aivan eri tavalla... Mulla ainakin päivät liukuu käsistä jos jonkinmoisessa puuhassa. Poika vaatii hereillä ollessan kontaktia ja kun nukahtaa niin edessä on kotihommia loputtomiin ja itsekin haluaisi jossain välissä torkahtaa kun ei koskaan tiedä millainen seuraava yö on. Plus tietenkin mua vaivaa päänsärky joka kans rajoittaa.. eilen pojan nukkuessa ois halunnu telkkaria vilkaista mutta ei pysty kun makaamaan kun päätä jomottaa..

Ketäs täällä oli taas ehtinyt vauvautumaan? Hmm, ainakin Siksakkia, viikuna ja sannulii! ONNEA PALJON!! :heart: Ja muutkin jotka unohdin :ashamed:

Ihanaa kun kohta päästään kaikki keskustelemaan vauvan kakkojen väristä B)

Sompio en mitenkään halua pahentaa fiiliksiä, mutta mullakin tuota peräpukamavaivaa ja tietäisit miten ne "räjähti" synnytyksen aikana! Tuntui että kasvoivat kaksinkertaisiksi! Kätilö tuumasi vain että juttelet sitten jälkitarkastuksen yhteydessä mahdollisesta poistosta :kieh: Eli kärvistelet sitten vielä monta viikkoa synnytyksen jälkeen jos eivät ala itekseen lähtemään...ja mun ei tod. ala!

Jaa, selasin vähän ylöspäin..Alexandrakin oli hakenut pikkuisensa, onnea! :heart:


Joo..mutta ei taida kahvi riittää aamupalaksi, täytyy lähteä väsäämään jotain..


Jaksamisia kaikille, kohtapuoliin jokaisella vauva sylissä!!


Jasmin ja poika reippaat 2vkoa :heart:
 
Huomenta!

Täällä onkin ollut kiivas meno aamulla - toivottavasti tuloksista kuullaan pian :D Itse kävin neuvolassa ja hyvä uutinen on se, että lapsivettä on kuulemma selvästi vähemmän kuin toissapäivänä. Ja neuvolatäti ei antanut enää uutta aikaa! Tosin olen menossa ä-polille ensi viikon alussa sitten kuitenkin kokoarvioon, kun vauva on niin ylhäällä. Th alkoi miettiä, että onkohan laskeutumisen tiellä jotain esteitä.

Eilen siivosin, istutin parvekekukat, saunoin (kuin hullu) ja sain illalla vielä houkuteltua miehenkin pöllyttämään vällyjä. Tuloksena muutama hassu suppari ja huonosti nukuttu yö |O Kyllä kohtu on juuri tällä hetkelläkin ihan pinkeä, mutta nyt aamulla ei ole tullut mitään edes semikunnolliseksi suppariksi hyväksyttävää.

Tytti83 - minulla on tihkunut maitoa rinnoista jo jostain viikolta 25 lähtien, joten täällä se ei ainakaan ole ollut merkki synnytyksestä. Ja viimeiset pari kuukautta sitä on tullut välillä siis ihan urakalla tyyliin liiveistä läpi, jos ei ole ollut liivinsuojia. Ja yöllä on saattanut herätä siihen, että sänky ihan märkä. Mutta ehkä se sulla ennakoi jotain! Toivotaan niin.

nisunen
ko kyselit vauvan liikkumisesta? Tämä neiti ainakin möyrii edelleen iltaisin todella kovasti ja pitkiäkin aikoja - mahanahka vaan venyy ja paukkuu. Myös tänä aamuna, kun heräsin joskus klo 4 aikaan, niin oli sutinat päällä.

Onnea matkaan kaikille, jotka jo jalka oven raossa ovat menossa ja isot onnittelut taas uusille vauvautuneille! :flower: Kateushan se vähän meinaa jyllätä mielessä, mutta näillä mennään. :saint:

PilkkuPantteri & Jyvä 40+3
 
Niisku-rouva :hug: Älä huoli, mä en jätä sua yksin tänne... ;) Ollaan varmaan vielä juhannuksenakin pitämässä pinoa pystyssä ja valitetaan kun supistelee... :LOL:

Eilen kokeiltu kaikki temput saunomisesta seksin kautta lenkkeilyyn. Illalla supistelikin ihan hyvin, mutta ne taas sitten yllättäen hävisivät kuin p.... saharaan. Kohta pitäisi lähteä neuvolaan, kiinnostaa tosi paljon... :kieh:

Toukotytsy Mitä jos mennään vaan molemmat sinne koksin ovelle, ja ilmoitetaan, ettei lähdetä pois ennenkun kaverit syntyvät? Meillä muuten aika liki sama matka sairaalalle...

-pallomaha ja peikko 40+4 (41+1) :/
 
EI vieläkään mitään. :LOL: :LOL: :LOL:

Mies käski mun lähteä lenkille et saadaa toi "SUN" vauvas syntymään... Tais mies seisoa piuhojensa päällä... kyllä tähän hommaan molempia tarvitaan... :LOL: :LOL: :LOL:

Noh katotaan mitä viikonloppu tuo tullessaan. Eilen siivoilin hiki hatussa ja kyllä siitä sai mojovat säryt kohdun suulle+ muutaman kipeän supistuksen.. loput suppailut olikin sit vaan niitä "kiristää mukavasti suppailuja" :LOL: :LOL:
 
Onnittelut Alexandra-85 pikku prinssistä ! :heart:

Jopas on ollut vilkasta tänä aamuna verrattuna alkuviikkoon...

Toukotytsy: Mulle sanottiin täl viikol neuvolas, et sit pitää lähtee sairaalaan kun supistukset tulee n. 5 min välein niin että kovenevat eli kuten BV sanoi sitten kun ei pysty enää olemaan kotona. Mut eiklhän tuo sulla ole hyvin lähellä. Tsemppiä!

Niisku-Rouva: Mie oon tääl sun seurana sinne aina sinne kesäkuun alkupuolelle. Tuskin tää kaveri tahtoo pihalle ennen sitä, kun ei mitään merkkejä oo ilmassa.

Tytti83: Täällä tosiaan kanssa rinnat tihkutellu jostain viikosta 20 asti. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Lämmin suihku/sauna lisää tihkuttelua huomattavasti.

Fox, 38+5
 
huomenta

nyt toukotytsy lähtee nyyttiä hakemaan.Mä lähtisin jo sairalaan. :wave:

Täällä on niin jännät paikat etten uskalla kohta lukea. Apua kohta se synnytys on sitte itselläkin edessä. Mäkin voisin sen toimituksen skippaa ja suoraan siihen,että saan vauvan syliini.

Eipä tänne ihmeellisempää.Pyykkivuorta eilen purkasin neljän koneellisen verran.Kai sitä nyt vois pikku hiljaa alkaa pesee vauvalle niitä kotiutumisvaatteita.
Lattialta tavaroiden nostaminen on ihan tuskaa ja sitähän tää meidän siivoaminen just on,tavaroiden/lelujen/vaatteiden nostamista lattialta.

Meillä vietetään tänään 4½ v nimppareita.Eihän niitä ole odotettu ku viime syksystä saakka.Joka päivä tullu pettymys ku pikku kakkosessa ei taaskaan sanottu hänen nimipäiväänsä.Nimipäivästä puheen ollen...meillä onki alkanu mieli muuttumaan vauvan nimen suhteen. :eek: Nyt pitäis vaan keksiä C:llä alkava toinen nimi tytölle joka liittyisi jotenki tähdet,kuu avaruus linjaan. Löysin yhden mut mies ei niin tykkää siitä.

mut nyt hommiin.lapset katsoo nauhalta aamun pikku kakkosta ja lähden viikka kuivia vaatteita kaappeihin.Sit pesen edes yhden koneellisen vauvan pyykkiä. Pesettekö uudet vauvan vaatteet? :ashamed: Kai ne olis hyvä pestä.

NN poks rv 37+0 ( 38+1)
 
Toivotaan että toukotytsy nyt pääsis hakee vauvaa. :wave: Onnea vauvaantuneille! :flower:

Ja joo, päivittäjällä on nimikin..sori huonoookin huonompi päivä. Päivittäjä kuulostaa enemmänkin siltä että olisin töissä täällä. :p

Tosiaan ihan samat fiilikset kuin monella muullakin, ärsyttää kun supistelee kipeästikin, selkää joimii...menkkajomotuksia..mutta ei sitten mitään tapahdu..onko tässä vauva sylissä..no eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii pelkkiä kipuja ilman mitään palkintoa, kun se on joka päiväistä täälläkin! :kieh:

Therean ( erittäin ärsyyntyneenä ja todennäköisesti myös vielä juhannuksenakin täällä maha pystyssä ) & Neiti 38+4

 

Yhteistyössä