<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea taas uusille pienokaisille!! :heart:

Ihania kuvia pikkuisistanne ootte laitellu! On ne vaan kaikki niin suloisia :heart:

Ja tosi kiva on ollu lukea teidän synnytyskertomuksia =)

Tsemppiä kaikille synnyttämään lähtijöille! Toukotytsy ainakin taitaa olla nyytin haussa.

Mä oon täällä melkein kateellinen teille kellä vielä on synnytys edessä. Ne on jotenkin niin ihanan kutkuttavan jännittäviä päiviä noi vikat päivät kun saa odottaa sitä h-hetkeä. Ja vauvamasuakin on jo kovasti ikävä, ihan tyhmää kun ei oo enää sitä ;) Haikeutta on kovasti ilmassa, enkö mä tosiaan enää ikinä oo raskaana ja synnytä! Koittakaa raskaana olevat nauttia vielä näistä viimesistä hetkistä raskaana, kohta se on vääjäämättä ohi kaikilla.

Täällä sujuu vauvelin kanssa edelleen hyvin. Ainakin vielä on ollut tosi rauhallinen ja helppo tapaus, syö ja nukkuu ja kakkii :) Hereillä jaksaa olla jo vähän pidempiäkin pätkiä ja sillonkin vaan rauhallisesti katselee ympärilleen. Tuo nelonen kun oli sellanen, että kitisi kaikki ajat kun oli hereillä. Yöllä herää kaks kertaa syömään, puolen yön maissa ja neljän aikaan ja aamulla nukkuu kasiin-ysiin. Univelkaa ei oo päässyt siis mullekaan kertymään kun on saanut ihan hyvästi nukkua öisin.

villahousu & Sulo 6vrk
 
Suzyanne
Onnea Alexandralle pikku tuhisijasta! :flower: :flower: Ja kiitos synntystarinasta, kuulosti oikein rauhalliselta synnytykseltä. :heart:

Nikunakulle kiitos käenpesä-linkistä, näyttää aika kätevältä, tuollaistahan pitää harkita! Meillä on vaunuihin ötökkäverkko, mutta tuskin vaavia viitsii kesällä aina vaunuissa pitää kun ulkona paikallaan ollaan.

Kissinmintulla ei todellakaan näy maha yhtään takaa. Itselläni oli ihan sama juttu.

Maistraatista tuli tänään ne lomakkeet joilla vauvan nimi ilmoitetaan. Meille kun ei tule ristiäisiä, niin siinä luki että se lähetetään suoraan maistraattiin täytettynä. Mutta tietääkö kukaan avoliitossa oleva, että täytyykö isyys käydä tunnustamassa ennen kuin lähettää lomakkeen, jos haluaa vauvan sukunimeksi isän nimen? Ja maistraatissako sekin tunnusteaan? On niin uusia juttuja.. :ashamed: Me ollaan puhuttu että mennään jossain vaiheessa naimisiin, muttei olla päivää lukkoon lyöty. Mutta sitten kun mennään, niin on hyvä että vauvalla on jo valmiiksi isän nimi, kun se sitten yhteiseksi nimeksi otetaan. Niin, jos siis tuo mies minut vielä huolii niiden kaikkien raskausajan kiukkuiluiden jälkeen. :whistle: :D

Kävin tänään etsimässä imetyspaitoja Henkkamaukasta, mutta ei ollut sitten ainuttakaan sopivan väristä tai mallista M-koossa, ainoastaan L-tai xl-kokoja enää jäljellä. Katselin niitä jo aikaisemminkin keväällä, silloin oli kokoja, mutten vielä ostanut kun en ollut varma millaisia haluan, ja mikä on synnytyksen jälkeen sopiva koko. Ei kai auta kuin koluta kaikki mahdolliset Henkkamaukat jos jostain kokoja löytyisi, kun mitään kalliita Boob-imetyspaitoja en raaski ostaa. On mulla onneksi pari imetyspaitaa, kirppikseltä ostettuja, mutta kesäksi olisi kiva saada pari uuttakin. Harmi kun niitä on tosi huonosti kaupoissa, ei taida olla edullisia kuin H&M:llä.

Kuinkas nopeasti muilla synnyttäneillä on paino pudonnut synnytyksen jälkeen, joko tässä tai sitten aiemmassa/aiemmissa raskauksissa? Itselläni on pudonnut nopeammin kuin ikinä uskoinkaan, täytyy varmaan yrittää syödä enemmän, nimittäin tätä menoa mennään viikossa jo alle lähtöpainon, vaikka mulle tuli raskausaikana 17 kiloa!! Lähtöpaino mulla oli 64 kg, huipussaan se oli 81 kg, ja nyt 67 kg, eli 14 kg lähtenyt, vaikka olen yrittänyt syödä ja juoda hyvin. No, ei tässä mitään, kivahan se on kun kilot karisee, mutta pääasia etten ihan kuihdu. No, siitä ei ole ainakaan vielä mitään pelkoa. B)

Pallomahoille reippaita supistustuulia sekä runsaasti jaksuja! :hug: :flower:

Suzyanne ja Vili 1 vk 1 pv :heart:
 
Mulla se vuoto tuli istukan alta ja sit ne piti mua pari päivää tarkkailussa ja vuotoa ei enää tullut.
Siitä meni sitten pari päivää kun yhtäkkiä yllättämättä meni illalla lapsivedet,yhtään supparia ei ollut tullut päivän mittaan,muutamaa harjoitussupparia lukuunottamatta.
Siitä sitten lähdettiin Koksiin heti ku kerettiin ja seuraavana aamuna 5.32 likka syntyi :heart:

Mä olen siitä kiitollinen,että jos tämä oli mun viimeinen raskaus,niin sain kokea myös luonnollisesti käyntiin lähteneen synnytyksen =)

BV ja Paprica 6vrk
 
suzyanne Mulla on lähtenyt kaikki raskauskilot pois joita ei onneks tässä raskaudessa tullutkaan ku n.8kg. Luulen että lähtee lisää vaikka ekana/ekoina viikkoina lähtee eniten, sitten se tasottuu toiset tietty laihtuu imettäessä, mutta mä en oo ainakaan aiemmin. Ekoina viikkoina lähtee siksikin reilusti että mahdolliset nesteet lähtee vauhdilla ei se rasva jos sellaista on kertynyt ihan niin nopeeta lähde. :p teitty jos unohtaa syödä mutta pitää muistaa syödä varsinkin kun imettää ja että jaksaa.

Bv:n viestistä tuli mieleen että olen kiitollinen heh että sain käynnistetyn "luonnollisen" synnytyksen niitäkin on kaks rajua käynnistystä takana ja tää meni niin ettei edes lääkärit tienneet että synnytän. :LOL:

mä en oo kotona pitänyt imetysliivejä ollenkaan tiukkoja puuvillatoppeja paljon miellyttävämpiä käyttää. Ihan hyvin pysyy suojatkin paikoillaan.
 
Suzyanne
Nara sama täällä, en tykkää pitää kotosalla imetysliivejä, kun en muutenkaan koskaan kotosalla ole tottunut rintsikoita pitämään. Tänään juuri H&M<.stä ostin pari napakkaa imetystoppia, on tosiaan käteviä, kun liivinsuojatkin niissä pysyy hyvin.

luppa kiitos vastauksesta kysymykseeni. Täytyypä varata se aika heti maanantaina.

 
Onnea taas kerran pikkuisen saanneille :flower: :hug:

Itse vielä yhdessä kappaleessa... Tänää tuli siivottua, pestyy lattiat ja kaikkea häärättyy mutta ei.. ei niin mitään. Ollut muutenki masukki tosi rauhallinen tänää, outoa?

Tahtois jo lähtee synnyttää.. mun kärsivällisyys ei muutenkaan ole mikään parhaasta päästä..

Mietin vaan, annanko exän tunnustaa isyytensä vai en? Sama isä on siis esikoisen kanssa, mutta mietin vaan.. Alkaa taas ahdistaa kun ajattelenkin ko.asiaa :ashamed:
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
Pesettekö uudet vauvan vaatteet? :ashamed: Kai ne olis hyvä pestä.
Mä pesen kaikki vauvan vaatteet ym. mitä tulee ihoa vasten. Myös makuupussin, äp:n täkin yms. pesin. Niissä kuitenkin uutena niin paljon käsittelyaineita (ainakin luulen niin) ja vauvan iho kovin herkkä etten viitti ottaa riskiä että jotain kamalaa ihottumaa tulis.
Ja kyllä pesin myös kaikki sellaisetkin vaatteet nyt uudelleen jotka on laitettu esikoisen vauva-ajan jälkeen pestynä laatikkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
Minne se keskiraskauden energisyys on kadonnut???
Mulla sitä energisyyttä ei tullut ollenkaan :LOL:
Joo mä kuulun myös niihin joilla ei ollut missään vaiheessa sitä energistä vaihetta :LOL: Jäin odottelemaan sitä mutta koska sitä ei koskaan tullut niin kaikki jäi ihan viime tippaan. Sängynkin laitoin vauvalle vasta kun kotiuduttiin nyytin kanssa sairaalasta :saint:

kissinmintulla
ihana masu :D Mulla oli kans tollanen ettei takaapäin näkynyt yhtään että olen raskaana. Sf-mittakin huiteli yläkäyrän yläpuolella.

Suzyanne: Mä en ainakaan ole nähnyt imetyspaitoja H&M:n hintaluokassa missään kaupassa, kun KappAhl ja Lindex lopettivat molemmat äitiys-/imetysvaatteiden mallistot. En tiedä olisko jotain nettikauppaa, en ole ehtinyt googletella.

Painoa mulle tuli 7,8kg ja vauvan synnyttyä painoin 400g vähemmän mitä silloin kuin raskaus alkoi B) Vauva ja istukka painoivat yhteensä n. 4,5kg ja lapsivettähän ei ollut kuin pieni tilkka joten siitä ei paljon painoa ollut, taisi olla turvotusta sitten enemmän kuin tajusinkaan :whistle:

Esikoisen synnyttyä kävi sama juttu, että paino oli jo seuraavana päivänä alle lähtöpainon, mutta silloin painoa tuli vain alle 6kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä olen siitä kiitollinen,että jos tämä oli mun viimeinen raskaus, niin sain kokea myös luonnollisesti käyntiin lähteneen synnytyksen =)
Sama juttu mulla, oon tosi onnellinen sain kokea itsekseen käyntiin lähteneen synnytyksen nyt!
Kun esikoisen synnytys käynnistettiin ja nyt ei lähtenyt käyntiin edes niistä 17:sta cytotecista huolimatta niin jo ihan varma että mun elimistössä on jotain vikaa ettei synnytys käynnisty normaalisti! Ajattelin jo että tää menee sen reilut 2vkoa yli ja lopulta leikataan kun ei muuten suostu tulee ulos :snotty:
Mutta positiivinen yllätys oli kun sitten alkoikin ihan omilla supistuksilla :heart:

Mutta sen ainakin opin cytotec-leikistä että ei ne vauvat synny ennen kuin on valmiita ja oikea aika, eli ei aina edes käynnistely auta jos ei tilanne ole vielä tarpeeksi kypsä. Puhumattakaan että siivoaminen, hullun lailla juokseminen tai muut "käynnistyskikat" mitään tekisi ellei synnytys muutenkin olisi käynnistymässä. Ainoa keino sitten leikkaamalla saada syntymään!
Se tuli nyt ainakin mun kohdalla todistettua, koska mähän jouduin olemaan lepo-potilaana sen raskausmyrkytyksen takia.
Jos vielä joskus meille kolmas lapsi suodaan niin ihana kun tietää että on se mahdollista mullekin synnyttää ilman käynnistystä :heart:
 
Huomenta!

Tää alkaa olemaan niin perseestä. Eilen illalla en kyennyt edes kirjoittamaan tänne mahtavista supistuksistani, jotka laantuivat tunnin kidutuksen jälkeen.

Olimme jopa lähdössä ja mies joutui pukemaan mut en pystynyt mihinkään kun sattui niin kovin ja kaikki lämpimät kaurapussitkin käytössä.

Mut ei vaan ota onkeen... en mä jaksa. Se väsytti taas niin paljon et nukun koko päivän. Missä mä teen väärin ku ne vaan loppuu.. Siinäkö että menen nukkumaan... en mä vaan jaksa odottaa seuraavaa ja seuraavaa ku ei sillasta välttis tule. Mul on hermokin niin kireä että taidan kohta ruveta vaan itkemään.

Vai tuleeko tästä joku syöksy synnytys etten kerkeä mihinkään kun se alkaa tulemaan. Kun kerran paikat jo noinkin kovin treenaa.

Anteeksi omanapainen valitus. EI vaan ymmärrä... :kieh:

Niisku-rouva&pp 40+3/41+4
 
Täällä myös jännäillään, et pääsiskö pikkuhiljaa jakautumaan. Vessassa pyyhkiessä ilmestyi tummanruskeaa limaa, vanhan veren näköistä ja vähän epämiellyttävän tuntuisia supistuksia tulee kans. Alkavat tuntua enemmän selän puolella sellaisena korvennuksena. Nyt pitäis laittaa jäitä hattuun, mikäli lopahtavat, mut vähän hankalaahan se on.

Niisku-rouva pidetään sormet ristissä, et päästään jakautumaan, ois se jo aikakin..

Kerttu ja nakki 41+1
 
Niisku-rouva ihan ku mun suusta! Mä kärvistelin eilen jostain 20 asti ja välillä oli tositosi kipeitä suppareita ja ihan muutaman minuutin väliin. MUt kas kas yöllä hävis kaikki. Oli niin masentavaa herätä taas tähänkin aamuun todetakseen et kas kas siellähän se meinaa edelleen pysyä!

fiodetta isyyden tunnustus on syvältä, mut pitää sun saada elatusmaksut kummiskin! Ilman tunnustusta et saa niitä lainkaan! Eli kannatan menee, vaikka se tulee tylsää olemaankin. Meillä kans se edessä!

Ihanaa la päivää kaikille! Toivottavasti kaikki pallomaha kärvistelijät pääsis tänään jo tositoimiin! :heart:

äippä ja masukki 39+3
 
Kiitos Alexsandralle synnytys kertomuksesta :heart:
Ja aivan ihana pikkumies teillä :heart:
Kissanminttulla on aivan mahtava massu. Tosin sama vika täälläkin maha ei näy taakse päin ollenkaan ja Sf-mitta huitelee koko ajan yli yläkäyrän :whistle:
Isyyden tunnustus on täälläkin edessä. :wave: Meidän kaupungissa on ilmeisesti sellainen käytäntö että tulee kutsu isyyden tunnustamiseen. En ole kyllä aivan varma onko näin...
JAKSAMISTA KAIKILLE PALLOMAHA KUMPPANEILLE! :hug:
JA PALJON SUPISTUKSIA, MITKÄ EI LAANNU B)

Tytti ja Papu 37+6
 
Plaah, plaah ja plaah. Ei sitten niin mitään merkkejä tulevasta. Olen koittanut olla liikkeella mahdollisimman paljon. Vointi on niin hyvä, ettei tämä ennusta kyllä yhtään tulevasta koitoksesta. En oikein osaa päättää, tahdonko, että syntyisi vasta la:na tai sen jälkeen, jolloin mieskin olisi samalla mantereella vaiko jo nyt, jolloin pitäisi koitoksesta selvitä yksin. Taitaapa mies ennättää kyllä hyvin mukaan.

Rockmummy: Olin jo ihan varma, että olet päässyt vauvan hakuun, kun en "nähnyt" sinua muutamaan päivään. Ja Kissinminttukin siis la-kaimana on pitänyt vauvansa vielä masussa.n
 
Tsemppiä kovasti kaikille odottaville, en unohda sitä tuskaista oloa, sympatiat ovat teidän puolellanne. Mutta vakuutan että se palkkio on sen kaiken vaivan arvoinen! :heart:
Vaikkakin sitten on uudet vaivat ja haasteet edessä. .. :whistle:

Täällä voidaan hyvin. Yöt nukuttu vaihtelevalla menestyksellä, tyttö on terve ja voi hyvin.
Äiti on toipilas leikkauksesta. Sektiohaava jo kerran prepesi kun en osaa olla tarpeeksi rauhassa. Nyt se on teipattu kasaan ja mies vaihtii kun haukka että en edes kumarru lattialta mitään nostamaan.
Vauva on aivan ihana :heart: Taapero on mustasukkainen, mutta kaippa se ohi mneee tai tasoittuu.
Tietääkö joku onko kaksplus palstalla jo ryhmää toukokuussa syntyneille?
Laitatteko joku mulle sen nimeä tai perustajaa?
kiitos.

Supistuksia lähettelen niitä kaipaaville :hug:
 
joo,voipi olla et tulee automaattisesti,taisin olla itse niin nopee ettei kerennyt..varasin itse ajan..
no niin,ja nyt saa nauraa :LOL: , alkoi sitten aamulla suppailee,ei vielkään mitenkään hirveen tasasesti mut alkaa jo vähän kipeetä tekee(toivossa on hyvä elää että nää on nyt sitten niitä) ,koomista: meil on pojan kaverisynttärit alkamassa parin tunnin päästä,et nyt en sitten tiedä toivonko et nää jatkuu vai ei..

luppa- ja kirppu rv 39+1
 
Päiviä

Nyt ei mene mikään niinku pitäis. Ahdistus on valtava. Huono äiti fiilis jatkuvasti... ikkunasta näen pihalle kuinka muut äidit leikkivät pikkuistensa kanssa ulkona ja minä istun sisällä kiukuttelevan/syömättömän mukulan kanssa. Itkeä vollotan ja on tosi huono olla. Kohta miehelläkin menee hermo ja on sota pystyssä.

Mä en vaan tajua miksi lapsi ei syö kotona tai ylipäätänsä mun tai isän seurassa. Mitä yrittää viestittää??? Ei pysty ymmärtämään. Hoidossa kuitenkin syö kiltisti kaiken ruuan mitä annetaan. Eikä tarvitse enempää taistella.

Neiti siis syönyt viimeksi eilen klo 14 hoidossa sen jälkeen ei ole kelvannut yhtään mikään.

Tietenkin kaikki sanovat että kyllä lapsi syö kun sille tulee nälkä tai yritä antaa mitä vaan vaikka herkkuja. Onko tämä oikein että lapsi oppii siihen että kotona syödään vaanherkkuja kun tarpeeksi vollotan ja muualla olen kiltisti.

Tämän neidin syömättömyydenkin jotenkin sain käännettyä omaksi viaksi että olen huono äiti kun en saa lastani syömään. Sitä nyt klo 8 asti itkenyt.

Tähän päälle vielä turhat supistukset ja puhelin soitot joko jo??? Olen kohta suljetulla lataamassa akkuja... :LOL:

Kait tämä tästä.

Toivottavasti muilla helpottaa ja pääsette hakemaan nyyttiänne. :hug:
 
Ihana synnytyskertomus ja aivan ihana vauva kuvassa!! :heart: :heart:

Jatkuikos lupan supistelut?? :wave:

En saanut eiliselle ostosreissulle tilaamaani synnytystä, ainoastaan tuntuvia supistuksia. Joten odotellaan, odotellaan. Plaah.

Ilma ainakin on ihana, ulos suunnataan pian!

stk ja minivitonen 38+4 :heart:
 
Niisku-Rouva älä huoli. Ihan sama fiilis ja kaikki ärsyttää/itkettää!
Meillä esikoinen teki täyttäessään 1v, ettei syönyt oikeastaan mitään koko kesänä. Kun lämpö laski ja tuli syksy niin alkoi taas maittaa. Älä siis huoli, lapsi kyllä syö sen minkä tarvitsee!

Täällä vaan kamala selkäsärky, mikään ei hyvä asento! Kaikki ottaa päähän..
 
Sannulii Aikaisemmin oli puhetta, että tämä porukka siirtyy kesäkuun alusta tuonne vauvapuolelle ja tämä toukokuu ollaan vielä täällä odotuspuolella. Ettei tarvitse seurata kuin yhtä pinoa =)

Anteeksi, että hehkutan, mutta mulla ei ole tällä hetkellä kiire synnyttämään. Tai vielä oikeastaan kunnolla ollutkaan. Liitoskivut on edelleen inhottavat, mutta niiden kanssa on oltu tässä jo monta kuukautta, että kyllä tämä viimeinen pariviikkoinen tässä menee. Suuremmin ei ahdista eikä kiukuta =) Tosin ei vielä supistelekaan juurikaan ja nekin mitä oli, eivät ole tulleet takaisin :/ Ehkä se olo muuttuu vielä tukalammaksi, kun alkaa tulemaan kipeitä supistuksia ja lähtöä ei vain kuulu :/
 
voi p...mulla iski tää liitoskivut kunnolla päälle.Sängystä ei meinaa päsätä ylös ja käveleminen on tuskaa jos on hetken istunut. Aamupäivä raivattiin miehen kanssa kahta lastenhuonetta. Tuntu,että kaikki mahdolliset lelut oli lattialla. Kumartelu on tuskaa.Mut pakko oli siivoo ku otti se sekasotku päähän. Katsoin illalla Sillä Siisti jaksoja netistä ja yöks hyi pakko oli siivoo senki takia,ettei tilanne mene tuohon.

isyyden tunnustuksen tuli täällä Sastamalassa noin viikossa. Melkein heti ku on sairaalasta menny tieto eteenpäin syntyneestä vauvasta ni kutsu tullu muutaman päivän päästä. Hesassa oli mun mielestä melkein samassa ajassa. Täällä mentiin heti miehen kanssa ku aikoja oli runsaasti,mut Suzyanne: suosittelen,että soitat itse ma ja varaat ajan lastenvalvojalle.Hesassa noi jonot on eri luokkaa. Tämä vauva onkin ensimmäinen josta isyyden tunnustusta ei tartte tehdä. :whistle:

Miehen piti tän viikon jälkeen olla vaan Tampereella töissä,no ma-ti Espoossa ja ke kuulemma Lahdessa.Varmasti selviää muitakin päiviä kuhan vaan jaksan kysellä.
Eilen illalla nukkumaan menessä jomotteli pahemmin kohdunsuulla. Pisti miettimään koska mun pitäis mun äiti tänne pyytää avuksi. Ei hänkään täällä jaksa varmaan 3 viikkoa olla. Se kesäkuun eka viikko on sellainen,että vaik vauva olis jo syntynyt silloin ni äitin olis hyvä olla apuna täällä.Mun esikoinen on sen ekan viikon meillä lomalla ja hänellä on kolmena eri päivänä lääkäriä,terapiaa ja hammaslääkäriä.Melkeinpä toivon,että vauva olis syntynyt silloin,esikoinen ei ehkä kestä sellaista panikointia ja joko nyt joko nyt meininkiä.

NN rv 37+1 (38+2)
 
pärskule sentään..koht 11h suppaillu välil 20min,välil 4min. välein..mietin tässä et pitäsköhän mennä näytille et jos ne kattois onks yhtää auki,alkaa olla meinaa aika sietämätön olo välillä
 

Yhteistyössä