<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea Sannulii :heart: ja Alexandra :heart: :heart:

Ihana tuhisija Siksakkialla :heart:

Kesälomareissua ei täällä ole suunnitteilla. Ajateltiin kyllä jossain vaiheessa, että loppukesästä olisi mökki jostain vuokrattu. Mutta nyt ei olla suunniteltu enään mitään, kun miehen selkä kun on mikä on ja rahallinen tilanne sairasloman takia on myös kehnonlainen. Miehen äidille tulee matkaa 300 km, joten jos sinne pari kertaa kesässä päästään, niin sekin taitaa olla jo paljon.

Nisunen Täällä on ainakin selkeästi pitempiä jaksoja vauva hiljaisempi kuin ennen. Kävin maanantaina äippäpolila tarkistuksessa sen verenvuodon takia ja lääkärin mielestä oli ihan normaalia, että liikkeet ovat hiljenneet. Ultrassa ainakin liikkui hyvin ja syke normaali. En tuntenut ultran aikana itse liikkeitä, joten ne ovat jotenkin vaimentuneet.

Jasmin Juu, mä olen osannut varautua jo asiaan. Ja kun mulla ne ei ole pelkästään raskausajan vaiva, vaan ne on ollut mulla jo monta vuotta. Tosin harvoin tosi kipeinä. Nyt on raskausaikana toista (vai kolmatta) kertaa niin kipeänä, että ei meinaa kärsiä istua. Ja minäkin tässä olen pukamieni kanssa lukenut neljättä sivua tätä "hiljentynyttä" pinoa :kieh: Mulla oli kerran jo aika varattuna pukamien hirttoon, mutta kuinkas ollakaan kun ne hävisi muutaman päivän ennen toimenpidettä ja lääkäri yritti niitä kyllä hirttää, mutta kun ei ollut mitä hirttää :kieh: Siksi ne olisi hyvä synnytyksen jälkeen poistaa kun olisivat takuuvarmasti esillä :D

Nikunaku Mä pesin kaikki vaatteet, oli sitten kaupasta uutena ostettu tai kirpparilta.

Toukotytsy on toivottavasti jo menossa synnärille :wave:

Hmm, kuinkahan moni on tällä hetkellä nyyttiä hakemassa, niin lupaavia oireita olette eilen ja tänään kirjoitelleet. Mä en eilen jaksanut keskittyä lukemiseen ollenkaan :/
Itsellä oli eilen neuvola ja siellä ei mitään ihmelllistä. Mitään tuntemuksia ei ole suuntaan jos toiseen. Liitoskivut hankaloittavat kyllä liikkumista todella paljon. Eli puutarhatyöt jäi kesken :whistle: Siitä mies on kyllä tyytyväinen, että en ole siellä kökkimässä.
Hah, tänä aamuna piti kokeilla s:ää, mutta edellisestä kerrasta on niin paljon aikaa, että mynkään meni. Liian kauan peuhattiin muuten niin lakanoille meni :LOL: Ei paljon auta kohdunsuuta :D
Pullaa leivoin pakkaseen valmiiksi :p

Ai niin, näin viime yönä unta, että Nuppu syntyi 1.6. :heart: Eli asennoidutaan tässä sitten, että kesäkuun puolelle menee. Mutta viimeistään kuukauden päästä meillä on kaikilla Nyytti kainalossa :heart: Tosin ei taida kaikkia lohduttaa, jotka tähän mennessä ovat jo kypsiä odottamiseen :|
 
mulla on miniläppäri pitkästä aikaa...eihän se ollutkaan ku 3 kertaa huollossa.Onpa hassun pientä kaikki.

En sitte saanut vauvan vaatteita vielä koneeseen saakka kun olinki jo eilen lastannu koneen täyteen likaisia pyykkejä.No seuraava koneellinen sitten.

Sanoin eilen miehelle,että mä olen lihonnut muuten 14 kg. Se oli jotenki ihan kauhistunut.Oli ehkä huono sanavalinta,että lihonnut...ois pitän sanoo,että tää raskaus on tuonu painoa nyt 14 kg.Sanoin,että suht normaali painon nousu on 12 kg. Enkä viitsiny jatkaa,että tytöistä paino on noussu 24 kg.Turvotus alkaa vaivaa enemmän ja enemmän.Tukisukat on joka aamu pakko laittaa ensimmäisenä jalkaan.Pitää nyt pikkusen sitä turvotusta aisoissa. Mä todella toivon,että tässä raskaudessa säästyisin siltä ihan mielettömän pahalta turvotukselta.

ruokaa uuniin.Onko muita yhtä laiskoja....nakkeja ja ranskalaisia.Mikä saamattomuus mua vaivaa?? Päivälläiseksi nimpparisankari toivoi spagettia.
Minne se keskiraskauden energisyys on kadonnut???

 
Alkuperäinen kirjoittaja snowball:
Niisku-rouva
Toukotytsy Mitä jos mennään vaan molemmat sinne koksin ovelle, ja ilmoitetaan, ettei lähdetä pois ennenkun kaverit syntyvät? Meillä muuten aika liki sama matka sairaalalle...

-pallomaha ja peikko 40+4 (41+1) :/


Meitä onkin jo useampi la:n ohittanut KOKSiin menossa
=) Saa nähdä, päästääkö me toukotytsin perään, jos vaikka samaan aikaan oltaisiin osastolla.

Mulla ei kyllä vain ole mitään tuntemuksia vielä, että lähtö tulisi, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä lähipäivinä tapahtuu.
 
Mulla oli eilen neuvola ja muuten oli kaikki hyvin, mutta proteiinit oli kahdella plussalla, niitä pitäisi sitten seurata. Kiva vain, kun auto on ollut rikki ja miehen oli pakko ottaa toinen auto, jotta pääsee sitten tarpeentullen kotiin, jos mulle tulee lähtö sairaalaan. Tällä kulkee bussit niin harvoin, että hankalaa on niillä neuvolassa käydä. Eilen se onnistui ihan hyvin, mutta jos ei ensiviikoksi saada autoa kuntoon, lupasivat tulle kotikäynnille ottamaan pissanäytteen ja verenpaineet :flower:

Jotenkin on nyt nuutunut olo näitä synnytyskertomuksia yms. lukiessa. Oma fiilis on alakantissa, kun toisaalta tekisi mieli päästä jo itsekin synnyttämään, mutta kun sille asialle ei itse voi mitenkään vaikuttaa... turhaudututtaa :/

rv 40+3
 
Toukotytsylle hurjasti onnea matkaan! :wave:

Meillä olis tarkoitus suunnata tänään iltapäivällä Jyväskylään kaupoilla käymään. Tilasin synnytyksen sillä reissulla alkavaksi, kävis niin kätevästi, ei tarviis sitten sitä ambulanssia soitella. :D No, ainahan sitä tilailla ja toivoa voi! :whistle:

38+3 :heart:
 
Heippa kaikille! :wave:

Mukava lukea näitä jänniä kuulumisia ja hauska huomata miten kaikki huokailee samojen asioiden kanssa mitkä itseäkin ärsyttää, tulee parempi mieli kun huomaa ettei ole yksin! :)

Mulla on joka toinen päivä ihan hyvä päivä ja joka toinen päivä ihan p*ska. Tänään on onneksi hyvä päivä ja positiivinen mieli. Tuli eilen jo parempi olo kun kävin neuvolassa ja täti oli niin kiva. Mulla oli toissailtana kunnon supistuksia noin 1,5 h ja ehkä 15min välein mutta sitten ne lakkasi ja jäi vaan jomotus ja huonot yöunet. Tuota sitten terkkatädille tuskailin niin hän sanoi jotenkin ihanasti että "älä huoli, ei ne hukkaan mene vaan valmistelee kohdunsuuta synnytykseen ja on sitten aina sen verran pois kipua ja aikaa siitä itse synnytyksestä". Toivottavasti pitää paikkansa, tuli ainakin parempi mieli että ei nämä tuskailut hukkaan mene! :)

Muuten neuvolakuulumiset:

Paino +600g (Nyt tullut sit yhteensä 18kg.. :p )
Turvotus +-
Paineet 117/81 (laskenut edellisestä mittauksesta, hyvä!)
Hemoglobiini 132!!! (ei ole ikinä ollut noin hyvä, edes ennen raskautta! :) Viime neuvolassa oli 121)
Sf 34 (sama kun viime kerralla)
Tarjonta RT ja vauva erittäin alhaalle laskeutunut
Sykkeet 135-140

Kotona pitäis pestä ikkunat ja sauna ja vähän muutenkin siivota mutta taidampa jättää suuremmat touhuilut tänään väliin ja nauttia yksinolosta TV:n äärellä kun vielä pystyn.. :) Vois kattoa vaikka jonkun leffan. Ihanaa kun ei oo koko ajan ihan stressaantunut fiilis että tulis jo, jotenkin oon saanut itteni nyt levollisemmalle mielelle että kyllä se sieltä tulee sitten kun on valmis. Ainoa asia mikä vähän ressaa on se että terkka arvioi painoksi vauvalle nyt 4kg joten vähän jännittää että jos menee paljon yli lasketun niin minkä kokoinen jötkäle sieltä tulee.. :whistle:

Ja toisekseen olisi kiva jos vauva tulisi pian niin päästäisin suuremmalla todennäköisyydellä lähtemään juhannukseksi mökille, koska vauva olisi sitten jo kuukauden ikäinen. Mökille tosin on matkaa melkein 600km mutta jos ajelisi rauhassa ja pysähtyisi parin tunnin välein syöttämään vauvaa niin ei kai se mahdottomuus olisi..? Mökillä on kuitenkin kaikki mukavuudet, sähkö, juokseva vesi jne..

Pääsiköhän Toukotytsy tositoimiin jo? Jos kyllä niin tosi paljon tsemppiä!!! :wave:

Onnea todella paljon Alexandralle!!! :heart:

Ja kiitos vielä Thereanille että jaksat päivitellä tätä pinoa, onkin varmaan paljon hommaa nyt kun vauvoja pukkaa kun sieniä sateella. Jaksamisia sinne!!!

RockMummy + pieni mahamönkijä 39+1
 
piina: Mikäköhän näitä kymenlaakson kevätvauvoja vaivaa,kun yhdellä ja toisella tuntuu menevän la:n yli?! Mie olisin kyllä ihan valmis jo lähtemään toukotytsyn perään... Mutta samat fiilikset tuntuu olevan täällä yhdellä jos toisellakin...

(.) Neuvolassa käyty rv 40+4
paino oli tippunut kilon edellisestä käynnistä, nyt siis saldo on 18,1 kg lähtöpainosta :whistle:
Pissa puhdas
RR 132/86
turvotus +
sf 34 (edelleen...)
Vauva on rt:ssa, tiukasti kiinnittynyt (ollut jo 3 vkoa) ja sykkeet 130

Seuraava käynti onkin sitten koksiin kontrollin varaamista varten, sitä sitten vaan odotellessa...

-pallomaha ja peikko 40+4
 
kroohpyyh. Toista päivää jo väsyttää ihan hirveesti ja koko ajan on paha olo. Ei okseta varsinaisesti, mutta ehkä se etominen ois se sana. Mutta ei tunnu, että ois kipee mitenkään... Mikä lie :|

Nikunaku, mä kans pesen kyl kaikki vauvan vaatteet. Uudet haisee ihan teollisuudelle ja kirpparilta muuten vaan, vaikka oliski pesty.

Onnea muuten taas, jos oli tullut uusia vauvoja. Ei tällä väsymyksellä muista enää mitään :ashamed:

Jatketaan odottelua. Mäkin oon täällä vielä kaaaauan. Täähän ei ennen kesäkuuta pois tule.

ansku 38+2
 
Heh, mä innokkaasti keitin äsken kaikki tuttipullot :D Mä olen ostanut vaikka mitä kaikkia hienoja koliikkituttipulloja yms. Piti keittää ne yksi kerrallaan, että en heti sekoita osia keskenään. Liian teknisiäkin vempaimia osa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Heh, mä innokkaasti keitin äsken kaikki tuttipullot :D Mä olen ostanut vaikka mitä kaikkia hienoja koliikkituttipulloja yms. Piti keittää ne yksi kerrallaan, että en heti sekoita osia keskenään. Liian teknisiäkin vempaimia osa :LOL:

Joo, minäkin alkuviikosta keittelin niitä ihan into piukassa... Meillä taas kaikki pullot on Aventin samanlaisia (kahta eri kokoa ja kahta eri tuttia), kun ne sopii näppärästi kiinni rintapumppuun. Toivottavasti noilla nyt pärjätään. Aika paljon oli muuten siinä pumpussa liikkuvia osia.. :) Ostin eilen myös Tomme Tippee vaipparoskiksen miehen hartaasta pyynnöstä. Tarkoitushan on pääasiassa kestoilla, mutta voihan tuonne laittaa ne kuivaliinatkin. Enkä voi pakottaa miestä kestoilemaan. No, pikkuhiljaa :saint:

Nyt on kyllä päiväunien aika.
 
Vauvan saaneille taas ONNEA! :heart:

Mulla ei tullut supparit missään vaiheessa 5min välein vaan harvakseltaan 10min ei edes lopussa..vaikka oli oksitosiinitipassa. Ettei kannata ootella kellon mukaan vaan omien tuntemuksien mullahan ei edes supparit piirtynyt käyrille ei edes 70-80 voimakkuuden .. jotain 19 piirsi käyrälle katoin salissa että 30 joo niin varmaan .... todellisuudessa hipoo jotain sataa jo salissa..
 
Ompas tullut tekstiä!
Toukotytsy on varmastikkin jo nyytin haussa. :heart:
Snowball ja piina täällä kanssa oltaisiin kovasti KOKSiin menossa :wave: Mutta Papu viihtyy yksiössään. No minun onni on että jos ei aikaisemmin synny niin 25 päivä sitten. Mutta odottavan aika on pitkä |O . Mutta jos sovitaan yhteinen päivä milloin lähdetään ja otetaan viellä kissanmittu mukaan. Saataisiinkohan vähän säpinää aikaseksi synnärillä? :kieh: :kieh: :kieh:
(.) Tänään kävin kosmetologilla kasvojen puhdistuksessa ja värjäytin ripset ja kulmat. Nyt tämä äiti on valmiina lähtemään laitokselle.
Mies lähti iltavuoroon taidampa siivota jälleen kerran :kieh:

Tytti ja Papu 37+5
 
Taisi tulla Toukotytsyn vuoro! :D Hieno homma. Mulla ei muuten ole tämän synnytyksen kanssa hätää ja kiirettä, mutta alkaa olla vaikea olla. En tiedä onko nämä kamalat vihlomiset ja kipuilut kuinka normaalia sitten, mutta kun vauva alkaa melskaamaan mahassa, niin seisominen ja kävely on aivan mahdotonta hetkittäin. Itsestä tuntuu, kuin se oikein vauhdilla runttaisi itseään tuonne alas. Leivoin äsken tiikerikakun, niin välillä piti kumarassa seisoa, kun vauva siellä otti vauhtia. Ja kävelylenkit on rajoittuneet ihan joihinkin satoihin metreihin. Että siinä mielessä helpottais, kun vauvan sais masun ulkopuolelle, mutta pitää tässä malttaa vielä tovi.

Jaahas, mitähän seuraavaksi.. Onneksi tulee viikonloppu ja mieskin on kotona päivät.

Iloista viikonloppua odottajille ja vauvan jo saaneille :)

Niiksu 37+5
 
mäkin odotan viikonloppua innolla ku mies on kotona. Tänään taas Espoossa yö myöhään saakka.Samoin ma ja ti on koulutuksessa Espoossa. Mies kuuli just,että heillä oli yt neuvottelut sen reissun aikana.Häntä ei onneksi lomautettu,mutta työt vaan lisääntyy ku hänen työkaveri lomautettiin 3kk. Heti oli puhelin soinut,että miehen pitää tulla korvaamaan tää työkaveri siihen ja siihen projektiin. Lomat pitäisi saada pidettyä normaalisti.Aloittaa kesäloman kesäkuun alussa. Mutta paljosta vetoa,ni tekee kotoa käsin töitä. :| :|

Väännettiin just tekstareilla vähä kättä juhannuksesta. Miehen vanhemmat on kutsunut kaikki lapsensa perheineen (yht. 18 henk) mökille juhannukseksi.Mua ei kiinnosta tippaakaan varsinki ku vauva on vielä niin pieni ja tää mökki jonka ne on vuokrannu on pieni,joten suurin osa nukkuis teltassa.

Ai tästä tuli mieleen Suzyanne: mulla on sellanen kesäpesä niminen systeemi vauvalle.Olen sen jo kolmoselle ostanu,mutta hän oli kesällä liian iso vauva siihen,nelonen taas syntyi niin kesän lopussa ettei ollu käyttöä.kokeile googlettaa sitä tai mä etsin kohta.sitä teidän matkaa ja ötököitä ku mietin.

nyt pitää mennä laittaa neiti nukkuu,oltiin just pari tuntia pihalla.
 
Synnytyskertomus

Tosiaan sunnuntain ja maanantain välinen yö meni suppareiden kanssa valvoessa. En kuitenkaan niitä ruvennut kellottamaan, koska ajattelin, että kuiteskin ne loppuu jossain vaiheessa, kuten monena edeltävänäkin yönä. Eipäs ne loppunetkaan, 5 aikaan maanantai aamuna nousin sitten ylös ja sanoin miehelle, että lähipäivinä varmasti tapahtuu. Mies lähti hieman vastahakoisesti töihin ja pyysi soittamaan heti, jos jotain tapahtuu.

Siinä sitten aamun torkuin sohvalla, ja edelleen suppaili, mutta kipu ei ollut mitenkään kauhea. Soitin 9 jälkeen Kättärille ja kerroin tilanteen. Lupasin odotella kotona niin kauan kuin pystyn. Kävin pariin otteeseen lämpösessä suihkussa ja otin yhden Panadol Forten. Sitten tuntui jotenkin jo helpottavan, ja ajattelin, että ehkä se olikin sitten siinä. Soitin kuitenkin miehelle 10, että tulis kotiin. Sitten jotenkin supistukset helpotti hetkeksi ja lähdettiin yhdessä hauvan kanssa pitkälle lenkille. Lenkin aikana tuli muutama kipeä supistus, ja kun kotiin päästiin niin supistuksia alkoi tulla 4min välein. Soitin Kättärille ja lupasin odottaa vielä tunnin pari kotosalla. Sitten neljältä soittelin uudelleen, että täältä tullaan. Kun päästiin 16.30 aikaan Kättärille niin olin jo 7 cm auki ja supistuksien väli oli tuon 4-6 min. Siitä sitten synnytyshuoneeseen, jossa miehen kanssa kuunneltiin musiikkia ja jutusteltiin samalla kun olin käyrässä. Kohdunsuulla ei sitten tapahtunutkaan mitään moneen tuntiin, ja kätilön kanssa yhdessä päätettiin, että puhkaistaan kalvot. Sain lisäksi oksitosiinia supistuksien voimistamiseksi. Sitten mulle laitettiin 4 aqua -rakkulaa alamasulle. Oksitosiini annosta lisättiin vähän kerrallaan, ja sitten alkoikin tapahtua. Pyysin vielä lisää aqua -rakkuloita, joita laitettiin 4 alamasulle ja 4 alaselkään. Sitten alkoikin jo ponnistuttaa, oli niin helpotus kun sai ponnistaa. Ponnistusvaihe kesti 17 min ja poika- 3008g 48cm pipo 33 cm - syntyi klo 03.12. Kyllä siinä itku tuli niin mulle kuin miehellekin :heart: Synnytys oli ihana kokemus, ja oli hienoa kun sekä mies että kätilö tsemppas ja voi että mikä palkinto :heart: Tuohon listaan voi korjailla, että synnytin rv 40+3 :)
Lisäilen kuvan meidän pojasta, kunhan ensin opiskelen, miten se tapahtuu.

Alx & Baby Boy 3vrk
 
http://www.saunalahti.fi/waronen/Crete2004/images/CIMG0726.JPG

tollanen.mut tossa on se vetoketju kuvassa auki.Makso n. 20-30 e lastentarvikkeessa.Menee pieneen kasaan litteeseen pussiin.


Ja päivän paras :LOL: mä ku laiskana tein lapsille nakkeja ja ranskalaisia ni meidän 4½ v totesi ruokapöydässä,että äiti on mestari kokki. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiksu:
En tiedä onko nämä kamalat vihlomiset ja kipuilut kuinka normaalia sitten, mutta kun vauva alkaa melskaamaan mahassa, niin seisominen ja kävely on aivan mahdotonta hetkittäin. Itsestä tuntuu, kuin se oikein vauhdilla runttaisi itseään tuonne alas. Leivoin äsken tiikerikakun, niin välillä piti kumarassa seisoa, kun vauva siellä otti vauhtia. Ja kävelylenkit on rajoittuneet ihan joihinkin satoihin metreihin. Että siinä mielessä helpottais, kun vauvan sais masun ulkopuolelle, mutta pitää tässä malttaa vielä tovi.
Täällä aivan sama juttu :wave: Välillä voihkin kivusta, kun Nuppu melskaa. Tuntuu niin kovina vihlaisuina tuolla alhaalla. Kävellen mäkään en kuvittele enään meneväni mihinkään pidemmälle. Mulle riitti tässä kerran, kun olin Ideaparkissa toisessa päässä missä auto oli ja mietin, että millä hemmetillä mä sinne pääsen. Tilaanko taksi lähimmälle ovelle viemään mut omalle autolle :LOL:

*muoks* Kiitos Alexandralle synnytystarinasta :heart:
 
Voi ihanuus mikä pikku prinssi :heart: Synnytyskin kuulosti tosi helpolle.

Nukuin sitte pojan vieressä tunnin.Olis maistunu un pitempäänkin. |O ihme olo.

BV: Mulla on voinut mennä vähän ohi ku viime aikoina äidin täällä ollessa en roikkunu netissä vähä väliä...että selviskö se koskaan mistä se sun verenvuoto johtui? Ja kuinka pikkunen päätti synytyä näin ajoissa?

mietin vaan omaa vuotoa ja tilannetta.Olen kyllä jotenki täysin asennoitunut ettei synny vielä viikkoihin.
 
täällä ei sitten edelleen mitään..alapäätä on aina välillä vihlonut,juuri muuta ei. seksiäkin on kokeiltu kun neuvolassa niin neuvoivat mutta eipä........inhottava tilanne.

Heidsu + Kakkone 39 <3
 
Koksiin..joo-o..

Mä luulen että tää synnytys käynnistyy kaikille osapuolille niin odottamattomalla hetkellä että enpä enää kaavaile mitään synnärille lähtöjä. :whistle:

neuvola oli tänään, kaikki arvot oikeen hyviä.
Ensviikon perjantaille uus aika sitten..

Nostan hattua Thereanille päivittämisestä! Melkoinen perässä pysyminen varmasti.

Raskaana? 39+1...

...kyllä vaan.

:D

kissinminttu & pipana
 
Wow, Kissinmintulla säilynyt vyötärö aivan uskomattoman kunnioitettavasti, ei yhtään takaapäin huomaisi raskautta!!! Onnea sulle, mä luulen että me kaikki ollaan vähän kateellisia.. ;) Ja masukin on niin kaunis!

Voi kun ois ihana terassikeli, arska paistaa ja kaikki kaverit ties millä terasseilla juhlimassa viikonlopun alkua.. Sopisi mullekin jos jaksaisin tästä kotoa johonkin liikahtaa mutta ei jaksa enää lähteä tuonne Helsingin keskustaan tunkemaan, eikä se ole sama olla alkoholittomalla linjalla.. No vielä mekin päästään! :) Synnytykseen lähtökin inspiroisi kovasti, hyvä olla innoissaan kun ensisynnyttäjänä ei ole vielä kokemusta niistä kauheista synnytyskivuista.. :LOL: :LOL:

RockMummy + mahamöngertäjä 39+1
 

Yhteistyössä