<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea Tassutin ja Pije vauveleista :flower: :heart:

Siksakkia meille tuli paperit srk:sta muistaakseni torstaina, eli vauva oli sillon 5vrk, että täällä ainakaan ei kovin kauaa kestänyt.

Lupalle
tsemppiä! Toivottavasti synnytys lähtee siitä vauhtiin ja saat nyytin pian kainaloon!
 
Onnea nyyteistä Tassutin ja pije

Täällä ollaan kotona myös..vatsa kovettuu ja sitä painetta alapäässä niin ettei välillä kävelemään pääse..muttei kunnon supistuksia. :kieh:
Eilen käytiin etsimässä keinua meidän pihaan..sellaista puista jossa katos. Siinä on kiva olla vaavelinkin kanssa kun on vähän auringon suojaa. :D Ottaa joskus vaikka torkut B)
Ovat vaan aika kalliita..maskussa oli laadukas ja maksoi 430e..pehmusteineen. Halvemmat näytti ihan hyvältä, mutta kun niihin istui (minä ja mies about 200kg :LOL: ) ne natisi ja kitisi..tuntu että ne hajoo alle :D

Aurora72 ja kultapieni 39+3
 
Suzyanne Juu, tervetuloa todelliseen vauva-arkeen! Mekin se reilu eka viikko ihmeteltiin että kylläpä on tyytyväinen ja helppo tapaus! Nyt lähenee kolmen viikon ikää ja tuntuu että kitisee päivä päivältä enemmän! Valvoo pidempiä aikoja ja tosiaan sylissä pitäisi vaan pidellä. Monesti oon tehny niin että syömisen jälkeen oon hetken sylitellyt ja seurustellut ja kun se yletön kitinä ja tyytymättömyys alkaa niin puen vaatteet niskaan ja lähdetään kärrylenkille. Lopuu huuto tohon talon nurkalle :D Ollaan myös ostettu se itsekseen kiikkuva keinu, siinä viihtyy hetken itsekseenkin ihmetellen.
Meillä on kakat myös tosi löysää velliä, en siitä oo huolissani ollut kun näyttää voivan hyvin, on perustyytyväinen ja paino nousee tasaiseen tahtiin. Masua kipristää, huomaa kun poika taittuu välistä melkein kaksin kerroin ja naama rypistyy. Auttaa kun häntä heijaa vatsallaan tossa käsivarsien päällä. Kyllä tuota aika helposti pystyy lukemaan että mikä auttaa pahaan oloon ja mieleen.


ONNEA Tassutin ja Pije! :heart:


Nyt täytyy lähteä siivoilemaan kun tänään aletaan ristiäisiä suunnittelemaan pojan tulevan kummin kanssa! =)

Supistuksia odottajille ja voimia vauvaantuneille! :hug:

Jasmin ja poika 2vk4vrk :heart:
 
tämä tyttö tuli takas kotiin,ei mitään edistystä eilisestä,oisin saanut jäädä nukkumaan sinne,olisivat antaneet lääkkeitä mutta mieluummin olen kotona kuin siellä..kaippa se tässä joku päivä tulee..täytyy vaan toivoa että tuo lapsenvahti jaksaa meitä vielä muutaman päivän,tuli eilen

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kauas muuten kelakortilla kestää tulla,vauvalle siis?
Esikoiselle ainakin Kela-kortti tuli tosi pian ristiäisten jälkeen, eiköhän ne heti naputtele sen valmiiksi kun nimitiedot saavat.

Meidänkin vauvalta irtosi jo napatynkä perjantaina, eli 4vrk iässä jo.

jasmin84: Mikä d-vitamiini teillä on käytössä? Mä huomasin esikoisen kohdalla että selvästi tuli masuvaivat siinä vaiheessa kun aloitettiin jekovit-tipat. Terkkari sanoi että se on kaikista masuystävällisin kun on vesipohjainen, mutta eri terkkarit suosii eri merkkiä niin tiedä sitten. Annettiin niitä sitten hyvin pehmeällä laskulla, kun ohje oli että ekana päivänä yksi tippa, toisena kaksi, kolmantena kolme jne. viiteen tippaan asti. Mutta annettiin monta päivää yksi tippa, sitten taas useampana kaksi ettei heti nostettu annosta niin rajusti. Se auttoi vähän masuvaivoihin ja sitten cuplaton-tipat ennen syöntiä myös.
 
heippa vaan pitkästä aikaa!
meille syntyi ihana poika 11.5. 2815g ja 48cm ja pipo oli 34cm, viikkoja silloin kasassa 39+4. kotiin päästiin vasta eilen kaikkien vastoinkäymisten jälkeen.
synnytys alkoi vesien menolla 10.5. klo 19.30, sairaalassa oltiin n. 01.15. kohdunsuu oli auki silloin 2 cm ja supistuksia 5 min välein.
pääsin ammeeseen, jossa pystyin olla n. 10 min, kunnes en enää supistuksia kestänyt. siirryttiin synnytyssaliin klo 02.15, ilokaasu auttoi ja epiduraalin sain n. klo 03.15, kohdunsuun ollessa auki 4cm.
epiduraali vaikutti mulla ihan toispuoleisesti ja auttoi vaan oikean puolen suppareihin. kätilö sanoi kutsuvansa anestesialääkärin takaisin, mutta katsoi ensin kohdunsuun tilanteen. klo oli 03.50 ja 10cm oli auki, eli ponnistus alkoi. kipeetä teki ja vauvallakin sydänäänet laski alle sadan. toinen kätilö tuli avuksi ja kuulin kuinka ne keskenään puhuivat, että jos ei seuraavalla synny, niin haetaan lääkäri. ja seuraavallahan se syntyi klo 04.10! aikamoiset voimavarat ja kivunsieto ihmiseltä näkyy löytyvän tosipaikan tullen :)
napanuora oli vauvalla kaulan ympäri ja se oli kovin eloton vielä kun nostettiin mun rinnalle. juuri olivat lähdössä viemään vauvaa, kun se vihdoin alkoi ähisemään ja virkosi :heart:

osastolla sitten ensin tarkailtiin vauvan sokereita, sitten mulla nousi korkea kuume ja tulehdusarvot pompsahti 150:n ja vielä vauvan bilirubiinit kohos 263:n. mä jouduin antibioottitippaan ja tulehduksen syytä selviteltiin pari päivää. ilmeisesti mulla oli virtsatietulehdus edennyt munuaisiin asti, joka ei siis liity synnytykseen, tuli vaan sopivasti esiin sairaalassa. valittelinkin ekoina päivinä kovaa selkä- ja kylkikipua, mutta luulin sen kuuluvan asiaan.

no, kotona ollaan ja kaikki alkaa olla kunnossa. viime yönä tosin heräsin tosi kovaan alavatsakipuun ja jouduin miehen herättämään. en tiedä oliko ne vielä jälkisupistuksia, ohi menivät kun särkylääkecoctail alkoi vaikuttaa.

onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä lopuille loppumetreille!

yellow
 
Onnea vauvoista Tassutin,pije ja yellow. :flower:

Apua,tää on kyllä aika kamalaa olla pinon loppu päässä.Kaikilla muilla tuo koetos on jo takana mulla vasta edessä.

Siksakkia
: kiitos nimistä,harmi ku mies ei innostunut Coca-Cola yhdistelmään. :saint: cokis addiktina se olis oiva nimi mun lapselle. Löysin sitten muutaman nimen jonka mieskin sulattaisi ja kriteerit täyttyisi.Ei tainnu olla sun listalla sitä,mutta löytyi kun etsiskelin selityksiä muutamalla listasi nimelle. Tuo joka läydettiin alkaa siis C:llä ja tarkoittaa taivasta.
Mies kyllä meinas hankaloittaa juttua vähän liikaa alkamalla jo vaihtaa etunimeäkin.

Kohta suunnataan katsomaan onko täällä mikään kauppa auki vai pitääkö suuntaa matka Tampereelle. Rakennetaan lapsille isompi hiekkalaatikko.

NN rv 37+2
 
Onnittelut vauvan saaneille :flower:

Täällä ihan tosi levoton yö takana, illalla yli tunnin kivuliaita supistuksia, sitten ei taas mitään. Yöllä viideltä uudestaan ja sitten loppui taas. Nyt sit uudestaan alkoi kipuilu, mutta missä supistukset? Omituisen paha olo vaan...ja väsynyt kun tuli valvottua.

Mistähän sitä saisi lapsenvahdin näille isommille :/
 
nikunaku: Mäkin katselin noista nimistä että Coca-Cola olis loistava yhdistelmä :LOL: Vois olla ettei menis nimilautakunnan käsittelyssä läpi :whistle: Tuo lista oli ne harvinaiset nimet. Katsoitko sitä kohtaa jossa luki ne nimet joita lapsille on yritetty antaa muttei ole menneet läpi? :xmas:

Meilläkin taitaa nimi olla päätetty jo. Eilen kyllä yritin vielä ehdottaa yhtä toista, mutta mies ei sitä halua koska on liian erikoinen. Minusta se oli kaunis, mutta harvinainen tosiaan kun oli vaan 23 sitä nimeä koskaan annettu.
 
Päiviä.

4 aikaa heräsin ja piti mennä takaisin nukkumaan, mutta jäinkin valveille. Sit kävin huoltoasemalla kaupassa kun jääkaappi ihan tyhjä ja maha murisi. :LOL:

Koko aamun siinä tuli supistuksia ja limaa valuu. Sit ajattelin kömpiä hetkeksi päikkäreille jos kuitenkin päästäis lähtemään tänään olisi mullakin voimia. :whistle:

Noh eipä me ainakaan vielä tänään mihinkään mennä... Ei supista taaskaan yhtään. Limaa ei tule. Neitikin aloitti päivittäisen kiukkuraivarit. No edes jotain tekemistä kun yrittää saada sen päikkäreille.

Ei jaksa enää itkeä vaikka mieli tekis.

Onnea vauvan saanneille :hug: :flower:

Kait minäkin joku päivä.... :ashamed:
 
Onnea yellow! :flower:

Täällä tänään taas vähän parempi päivä. Kai. Olen edelleen tukka pystyssä pyjama päällä :LOL: Täytyy kyllä ryhdistäytyä ennen kuin mies tulee kotiin, eihän tällaista jaksa katsella kukaan.

Aika paljon tullut kyselyjä "jokojoko", vaikka olen yrittänyt fb:n kautta pitää ihmisiä infottuna. Vielä olen jaksanut aika kiltisti vastailla.

Tekisi muuten mieli muuttaa johonkin muuhun kaupunkiin, alkaa tuo anoppi ottaa kupoliin jo aika kovasti. Ja vauva ei vielä ole edes syntynyt!!! :eek:

PilkkuPantteri & Jyvä 40+5
 
Yellow sydämelliset onnitelut!! :heart:

Täällä koko eilispäivän supisteli mut epäsäännöllisesti. Yön kuitenkin nukuin ihan OK. Tänään menkkajomotusta alavatsalla ja selässä, ja nyt se sit irtos se kuuluisa limatulppa. Kummallinen on raskaana olevan mieli; limatulppa kun antoi uutta virtaa ja ajatusta, että kyllä tämä vielä tästä, kyllä se vauva sieltä vielä syntyy.. Pienestä on mieli hyvä!!

Jaksuja kaikille malttamattomille odottajille.


Mokka ja Hikka 39+0
 
Onnittelut Tassutin, pije ja yellow nyyteistä :heart:

(.) Nyt on myllätty aamusta asti ulkona - kasvimaalle on siemenet laitettu, iso kukkapenkki kaivettu ylös ja muutama kesäkukka istutettu takaterassille. Mikä on lopputulos? Ei yhtään ainutta supparia KOKO päivässä, vaikka työasennot ei ole olleet kovin masuystävällisiä ja koko päivän olen viilettänyt menemään... :LOL: Ainoa "tulos" on se, että jalat on niin turvonneet ettei mitkään omat läpsykkäätkään mene jalkaan :p Great. Just tätä mä hainkin... Mutta tulipahan ainakin pihahommat tehtyä. Vielä kun joku jaksaisi siivota täällä sisällä... Ehkä jätän sen homman huomiselle :whistle:

Tsemppiä muillekin pallomahaisille kanssakärvistelijöille :D

-pallomaha ja peikko 40+6 (41+3) :eek:
 
Kiitokset vauvan syntymän onniteluista!! =) :heart: :heart:

Täällä arki 3 lapsen kanssa on mennyt mukavasti! Vauva on nukkunut hyvin --> äiti on pirteänä :D
Vauva syö maitoa hyvin ja on tyytyväinen! Toisaalta nyt on viikonloppu ja mies auttamassa kaikissa touhuissa, kun huomenna alkaa arki ja mies tekee töitä, voi olla vähän enemmän härdelliä tässä talossa... Onneksi lasten mummu ottaa nämä kaksi isompaa huomenna hoiviinsa hetkeksi niin äippä voi rentoutua kaksin vauvan kanssa!! :D :D

Miten teillä muilla, joilla on vauva kans jo syykissä tai tietenkin miksei muutkin asiasta tietoiset :D niin mitä teille sanottiin vauvan kanssa ulos lähtemisestä?? Sanottiinko synnärillä / neuvolassa, että saako heti lähteä ulkoilemaan vai pitääkö vielä odotella kotona muutamia päiviä ennen kuin lähtee ulos?? Ei olla vielä viety vauvaa ulos, kun raukalla oli joku infektio sairaalassa ja sai antibiootteja, toiseksi vaunujen päälliset on pesussa, ja ei ole vielä kuivuneet...

luppa-, kuulostaa nuo sinun supparit aika lupaavilta, toivotaan että pääset pian vauvanhakureissulle!! Tsemppiä ja onnea matkaan!! =)

Tassutin ja baby 6vrk
 
Onnea uudet vauvautuneet :flower: :heart: häpeäkseni en pysy enää nikeissä perässä.

Tassutin luin ainakin sairaalasta saadusta ohjevihkosesta että kesävauvan kanssa voi lähtä ulos kun vauvan kakka on muuttunut maitokakaksi ettei ole enää sitä vauvan pihkaa. En tiiä miten liittyy asiaan mutta me mentiin n. 5pvän iässä. Jaksanut ens alkuu edes lähtä mihinkään. Eipä me nytkään käydä ku kaupassa ..
onneks tosiaan huomenna taas maanantai saa olla vauvan kanssa kahden ja NUKKUA päivällä jos nukuttaa. =) vauva-arki on rauhallista kova poika syömään..ei oo tarvinnut rintapumppua käyttää eikä kärsiä suihkutisseistä sen verta tiuhempaan syö tuo kuin nuo muut lapset vauvana. Nyt on nahan luonti käynnissä joka paikka kesii. Öljyllä lähtee hyvin ne nahanriekaleet.

nara ja poika 9vrk
 
:heart: :heart: Lämpimät onnittelut yellow!! :heart: :heart:

Pääsikös luppa nyt nyytin hakuun?? :heart: :D

Ei sitten auttanut eilinen pihan myllääminen. Yhtenä kappaleena ollaan edelleen. Tänään päivä mennytkin mukavasti ulkona, niin ihana auringon paiste ollut! B) Miehellä alkaa sitten huomisesta kesäloma, ihanaa! On sitten täällä heti kun lähtö tulee. Outoa vaan laittaa esikoinen kouluun ja keskimmäiset kerhoon, kun mies on kotona. :whistle:

Koitetaan jaksella masujen kanssa vielä hetki! Loppusuoralla kaikki jo kuitenkin ollaan. *helpommin sanottu kuin tehty, tiedän* :wave:

stk ja minivitonen 38+5 :heart:
 
Onnea kaikkille vauvan saanneille!!! :heart: :flower:
Lupalle tsemppiä nyytin hakuun!
Täällä on vietetty kanssa koko päivä ulkona B) Heinolassa olin seuraamassa auto urheilua. Eikä yhtään supistusta. Pavusta taitaa tulla auto urheilija kuten enostansakkin. Ainakun pikkuveljeni ajoi niin mahassa alkoi myllerrys. Taisi harjoitella kaasujalan käyttöä B)
Kiitos BV! Eli kutsu tulee kun tulee. En siis stressaa asiasta.

Tytti ja Papu 38+0 :heart:
 

Yhteistyössä