<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Huomenta,

Täällä taas kohtalaisesti nukutun yön jälkeen.. Heräsin tosin 2 tunnin välein "menkkajomotukseen" ja pissahätään. Onneksi sain aina uudestaan unta, kun mieskin suostui nukkumaan sohvalla että ei herätä minua koko ajan kuorsauksellaan. Kiltti mies mulla! :heart:

Aurora72, kohtalotovereita siis löytyy.. :) En muista yhtään oletko kertonut jo aiemmin, mutta miksi sulla käynnistetään synnytys? Jännityksellä seurailen kuulumisiasi! :)

Alhambra, kiitos halauksesta ja onnea lasketun ajan täyttymisestä, toivottavasti kohta pääset tositoimiin!

Tsempit Pilkkupantterille ja Niisku-Rouvalle!

RockMummy 39+4, LA lähestyy... en olis ikinä uskonut että tässä vielä ollaan näin lähellä laskettua aikaa.. :whistle:
 
Heipparallaa!

Just tulin neuvolasta...

Tälläinen oli tulokset tällä kertaa:

Painoa -400g
Verenpaine 109/62
Kohdunpohjankorkeus laskeutunut -1cm, 33 cm
Tarjonta rt
Sydämensyke 136
Liikkeet ++

Neuvola seuravaan kerran tämän viikon pe jos lapsi syntyy sitä ennen. Ja laittavat silloin äp lähetteen/ajan sinne. Puhu käynnistämisestä, mutta toivon että ei niin kävisi :/ Alkaa hirvittää ajatus, hui.....

Onnea lopuille synnytykseen ja supistumistuulia kaikille!

Muumimamma85 ja pikku kakkonen 40+1
 
Huomenta

suppareita nille jotka niitä kaipaa!

Mä näin viime yönä unta,että oltiin lähdöddä sinne Englantiin ja vauva ei ollu vielä syntynyt.Toivottavasti ei ihan niin pitkälle mene.Heinäkuun puolessa välissä ollaan menossa. :D
Aamulla heräsin klo6.30 ja en meinannu saada enää unta sen jälkeen.Aloin miettimään sigtä soittoa sille ylilääkärille.Mietin esim. sitä,että jos se lähtö synnyttämään tulee keskellä yötä tai päivällä ku lapset on päiväunilla.Miten ihmeessä mä saan itseni puolessa tunnissa synnärille,kuka hoitaa siellä lapsia jos en saa hoitajaa kotiin. Ja mitä jos synnytän kotiin? Pelkohan tässä tuppaa tulemaan väkisinkin.

Pitäiskö hyppää autoon ja mennä jonnekin.

Eihän täällä ollu eilen mitkään kaupat auki.Ruokakaupat vaan. Oltiin jo lähdetty ajaa Tampereelle ku muistin,että kolmen tunnin päästä alkaa leffa johon oli liput varattuna.Jäi sitte sekin reissu väliin.
Hmm...saisinkohan mä mitenkään sitä kestopuuta käytyä itse ostamassa.No tuskin ku ei ole peräkäryrä saatika koukkua enkä edes osaisi varmaan peräkärryn kaa ajaa.Voi harmi.Toi Rautia taitaa mennä jo klo18 kiinni ja mies on ma-ke reissu hommissa.Olis olluat vaan toi to vapaa päivä,olis hyvin voinut rakentaa sitä hiekkalaatikkoa silloin.

kai mä alan suunnittelee jotain ohjelmaa tälle päivälle.

NN rv 37+3 (38+4)
 
Rockmummy: tääl voidaan hyvin. Äskeinen kävelylenkki sai jotain supistuksia aikaiseksi, mutta ei mitään kivuliasta ja nekin loppui samalla kuin lenkkikin. Mä olen varmaan ihan samassa jamassa, paikat on varmaan ihan epäkypsät mihinkään. Tänään olis vielä perhevalmennusta toiseks viimeisen kerran. Ja huomiselle varasin itselleni jalkahoidon...

Onnea vauvatuneille!
 
Alhambra ja Rockmummy
Lääkäristä kotiuduttu ja huomenna sitten osastolle heti aamusta sisään ja käynnistellään lääkkeillä..Jännää :eek: :D
Mulla tosi paha turvotus (turvotuksesta johtuvaa raajojen puutumista) ja selkävaivoja. Vaikka selvää raskausmyrkytystä ei olekaan koska paineet ok ja pissa puhdas niin ovat kuitenkin olleet huolissaan mun voinnista. Mulla ikääkin 36v..en tiedä vaikuttaako.
Alhambra sä voit olla yhtä aikaa mun kanssa laitoksella..kukaties ;)
Käynnistely voi kestää jopa 3 päivääkin.. |O Uudelleen synnyttäjällä kuulemma lähtee nopeammin käyntiin. Kohdunsuu auki 1cm tänään.. eli edistystä oli tapahtunut :p
Toivottavasti sinäkin Rockmummy pääset kohta tositoimiin :D Mullakin ollut tuota menkkajomotusta ja kohdunsuulla oli tapahtunut edistystä..ehkä se sullakin on sitä :p
 
Täällä myös yksi väsynyt pallomaha ilmoittautuu koossa olevaksi!

Seuraa omanapaista valitusta:
Ei tässä muuten mitään, mutta illalla oli jo hieman kenkku olo ja yöllä sitten iski flunssan päälle. Räkää valuu ja kurkku on ihan pirun kipeä. TÄMÄ TÄSTÄ VIELÄ PUUTTUIKIN! kiva lähteä puolitehoisena synnärille, kun kuuluu vielä olevan sisukasta sorttia tämä flunssavirus. Soitin aamulla jo neuvolaankin tästä taudista ja sovittiin että huomenna kun on käynti joka tapauksessa niin katsotaan sitten uudestaan tarviiko lääkäriaikaa vai ei. Lisäksi supistelee taas ihan mukavasti, mutta eiköhän nämä ole taas vaan harjoitussuppareita, ihan kun ei niitäkin olisi jo tarpeeksi ollut :kieh:

Pallomaha ja peikko 41+0 (41+4) POKS :snotty:
 
Pianissimo sullakin sama laskettuaika..katotaan tuleeko kellään laskettuna päivänä. Mulla voi mennä aika lähelle.. :D Kyllä ne pienetkin/epäsäännölliset supistukset tekee töitä tuolla alakerrassa..ainakin on merkki että jotain tapahtuu :p
 
Mä taidan lähtee kirpparille siivomaan pöytää (mulla paikka siellä) nyt kun ei hetkeen sinne pääse. :wave:

Onko täällä jollakin kokemusta lääkkeillä käynnistetystä synnytyksestä? :attn:
En muista miten muilla :ashamed:
 
Täälläkin havaittavissa menkkamaista jomotusta, tosin melko lievää. Aamulla säteili reisiin ja oli sen verran kenkku olo, että otin Panadolia. Eilen illalla kahteen kertaan kävi mahaan, mutta en osaa ollenkaan sanoa oliko supistusta vai jotain aivan muuta. Maha kyllä pojotti kovana, mutta se nyt näkyy aina olevan.. Kyllähän tämä on jännää.

Nikunaku jännäsi lasten hoitoon saamista, minä jännään koiran hoidon järjestymistä :| Meillä kun ei täällä ole juuri ketään semmoista tuttua, kelle sen voisi viedä. Veljelle tarkoitus viedä, asuvat samassa kaupungissa kun itsellä synnytys, mutta hekin ovat työelämässä/koulussa, joten ei ihan niin yksinkertaista välttämättä. Ja trimmuullekin tuo karvakasa pitäisi vielä saada tässä, huh, jännäks menee :whistle:

Niiksu
 
Tsemppiä Nikunakulle :hug: lastenhoidon järjestymisessä. Soita ihmeessä ylilääkärille, jos siitä jotain apua olisi käynnistykseen =)

Tsemppiä muillekin ja jaksamista tähän piiitkäään loppuodotukseen :hug: Vaikka mua itseäni ei juurikaan kyllä ahdista. Kesäkuulle tässä ollaan menossa :whistle:
 
Kovasti voimia, tsemppiä ja malttia teille kellä vielä vauva masussa :hug:
Jotenkin tuntuu ihan hassulta lukea noita odotusjuttuja, tuntuu että omasta raskaudesta ja synnytyksestä on jo ihan ikuisuus.

Onnea Yellow vauvelista!

Täällä kävi aamusella neuvolantäti kotikäynnillä vauvan tarkastamassa. Hyvä vauva oli =) Paino oli nyt n. 3630g, ihan tarkka tuo ei ole, kun on punnittu haikarapussissa kalavaakalla, täällä vielä käytetään tota vanhanaikasta systeemiä näillä kotikäynneillä. No jokatapauksessa hyvin on paino noussu, viime tiistaina se oli n.3360g. Kaks viikkoseks mennessä kuulema pitäis olla syntymäpaino saavutettu ja nythän se oli jo n. 100g ylikin ja ikää siis 9vrk. Eli oma maito riittää hienosti ja kyllä mä sen tiesinkin, sen verran hyvin heruu.

Eilen Sulo pääsi ekaa kertaa ulkoilemaan. Alkuviikko oli täällä sen verran koleaa ja kamalan tuulista niin en aiemmin viittiny ulos viedä. Eilen oli sitten oikein mukavan lämpöstä niin pistin ulos nukkumaan.

Niin juu, napatynkä irtosi Sulolta perjantaina, eli 6 vrk:n iässä.

villahousu & Sulo 9 vrk
 
Merkkailen vain. :wave:

Pakko on kyllä pikaisesti kommentoida snowball tuota sinun flunssaasi. Itselleni iski kurkkukipu ja ihan ÄLYTÖN räkätauti samana aamuna kun prinsessa syntyi illalla. Olo oli ihan kauhea, kun supisti ja räkä valui pitkin poskia. Päivällä silmätkin jo vuotivat ja hyvä, että sain ne auki. Ajattelinkin, että miten tämä siitepöly allergia nyt näin iski ihan yks´kaks... Mutta kuinka ollakaan synnytyksen edetessä olo koheni, ja synnytyksen jälkeen ei tiennyt mitään "flunssaista" oloa olleenkaan... :whistle:
Että, jospa se olisikin vain merkki lähestyvästä synnytyksestä...??? :D

nasu ja typy 1,5vk
 
Yhtenä osana täälläkin! 2 päivää olis laskettuun aikaan, ja ei vaan synny vaikka tekis mitä! Nurmikkoa ajattelin just lähteä leikkaa. Muuten osuu liian hyvin silmiin kun laitokselta kotiutuu! Eilen alkoi illalla lupaavat supistelut, menkkakipuineen yms. Puolen yön aikaan tuli vartin välein ja tosi pahoja. Mutta kas kas tässä ollaan silti. Oon tosi väsy ja odotan kans et pääsis heti ke tyksiin ja suunnittelis sen käynnistyksen sitten vaikka..
Mullahan oli 1.5vkoa sitten jo 1.5cm kaulaa ja 2 sormelle auki, mut hyötyä ei näemmä! Itsellä paikat alkaa särkeä heti jos on paikallaan ja yöt menee valvoessa..
Sori itsekäs selitys!

OIkein hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja paljon supistustuulia niitä tarvitseville!!!

äippä ja "en tule koskaan masusta ulos" masukki 39+5
 
Aurora72 todentotta, sinäkin olet la-kaima. Me 21.5 aikaiset ollaankin kaikki tääl vielä läsnä. Sinä taidat kuitenkin voittaa tämän meidän "kisan". Me ensikertalaiset jäädään tänne vielä jännittämään (ellei Janzkuu ole jo vauvan haussa).

Kyllä minäkin toivon, että nuo kävelyjen aikaiset supistukset jotain saisi aikaan. Äsken kävin kaupassa ja kyllä silläkin matkalla pari supistusta tuli. Vauvan liikkeet on muutaman päivän aikana olleet iltaisin todella voimakkaita. Myllää, myllää ja myllää. Ymmärtäisi vaan myllätä itsensä ulos, eikä vain käännellä pyllyään ympäri mahaa.

Nikunaku: kannattaisi varmaan yrittää soittaa ylilääkärille, sillä tuohan todella tarkoittaa kohta sitä, että synnytät kotona, kun eihän teidän pikkuisia voi yksinkään sinne kotiin jättää.

Niisku-rouva: sä taidat olla sitten se seuraava lähtijä, tsemppiä!
 
Täällä ei mitääääääääääääääääääään uutta...kaikkea on kokeiltu et tajuis tulla ulos...
alkaa jo tosiaan ahistamaan..välillä nippailee alapäätä ja selkään särkee..siinäpä ne..huoooh !!! |O
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja jasmin84:
Suzyanne Juu, tervetuloa todelliseen vauva-arkeen! Mekin se reilu eka viikko ihmeteltiin että kylläpä on tyytyväinen ja helppo tapaus! Nyt lähenee kolmen viikon ikää ja tuntuu että kitisee päivä päivältä enemmän! Valvoo pidempiä aikoja ja tosiaan sylissä pitäisi vaan pidellä. Monesti oon tehny niin että syömisen jälkeen oon hetken sylitellyt ja seurustellut ja kun se yletön kitinä ja tyytymättömyys alkaa niin puen vaatteet niskaan ja lähdetään kärrylenkille. Lopuu huuto tohon talon nurkalle :D Ollaan myös ostettu se itsekseen kiikkuva keinu, siinä viihtyy hetken itsekseenkin ihmetellen.
Meillä on kakat myös tosi löysää velliä, en siitä oo huolissani ollut kun näyttää voivan hyvin, on perustyytyväinen ja paino nousee tasaiseen tahtiin. Masua kipristää, huomaa kun poika taittuu välistä melkein kaksin kerroin ja naama rypistyy. Auttaa kun häntä heijaa vatsallaan tossa käsivarsien päällä. Kyllä tuota aika helposti pystyy lukemaan että mikä auttaa pahaan oloon ja mieleen.
Kiitos Jasmin neuvoista! :flower: Tänään ajattelin ostaa Cuplatonia, neuvola-aikaa kun varasin puhelimitse niin terkkarikin meinasi että ilmavaivoilta ne kipristelyt kuulostavat. Omaa rauhaa ei nyt tässä pariin päivään ole juurikaan ollut, mutta onneksi tuo mies pitää pikkuiselle välillä sen verran seuraa, että saan syötyä tai pääsen suihkuun tms. Vaunulenkki tosiaan meilläkin rauhoittaa vaavin tosi hyvin, ja autolenkki myös. Eilen kun oltiin autoajelulla, niin aina kun pysähdyttiin liikennevaloihin, niin pieneltä pääsi itku, mutta kun auto lähti taas liikkeelle, rauhoittui samantien. B)

Napatynkä irtosi tuossa pari tuntia sitten. Meille kun annettiin ohjeet neuvolasta viime viikolla, että vauvan voi kylvettää vasta napatyngän irtoamisen jälkeen kokonaan, niin tänään illemmalla sitten meinataan kylvettää Vili ekaa kertaa omassa ammeessaan.

Ulkona oltiin ekaa kertaa kun Vili oli 6 päivää vanha, vaunulenkillä käytiin. Nyt ollaan joka päivä yritetty käydä ainakin pienellä vaunulenkillä.

Heh, tänään keksittiin uusi ilmaus, kaarikakka. Se on sellainen löysä uloste, joka on kiva ampua paineella äidin päälle hoitopöydältä, juuri kun äiti on kumartunut ottamaan vaippaa.. sellainen nähtiin täällä tänään.. :LOL: :LOL:

Suzyanne ja Vili Vilperi, 11 pv
 
viikonloppu meni taas ja koossa edelleen B) ja heti kun on pari päivää lukematta niin tapahtuu. onnea uusile vauvautuneille :flower: mä olen vk:loppuna touhunnu pihalla ja eilinen miehen apuna olo aidan pystytyksessä oli liikaa. tosi kipeä selkä ja vatsa koko illan. piti vaan pötkötellä . tänäänkin pystyasento on tuntunu pahalta. kävin kaupassa ja sama kipu palasi. eli kai se nyt vaan on otettava rauhallisesti ja oltava ylhäällä vähän kerrallaan. tänään 40 VK täynnä.

tosi väsyny olo koko ajan. nukun kyllä kohtuu hyvin. mutta pisähätä on jatkuva. sama oli ennen pojan syntymää joten jos tää vähän ennakois. ihmettelen vaan kun jo viime viikolla oli paikat ihan valmiit ku ä-polilla kävin niin miksei mitään tapahdu :kieh: nyt ei innostas enää yhtään. ja tutut kyselee kauppareissulla että vieläkn sä olet kasassa, kiitos vaan kun ei itse huomais :kieh:
jokohan nisku-rouva lähti tositoimiin?
 
:heart: Eli perjantaina 15.5 tupasahti meidän nyytti maailman.. 49cm,3330g,pipo 35,5cm
Synnytys oli nopea ja kivuton.. Juuri sellainen kun olin toivonut.. mutta tuun paremmalla ajalla kertoilee lisää.. juuri kotiuduttiin! :wave:
 
voi apua,omaa napaa vaan.Soitin just sille ylilääkärille ja täytyy sanoo että sydän hakkaa kurkussa jännityksen takia. Hän kyllä koasti myötäili kaikkia pointteja jotka sanoin ja sanoi että se tilanne pitää uudelleen arvioida. Ja ymmärsin,että käynnistys olisi hyvä äidin ja vauvan kannalta. Hän menee kätilöille sanomaan,että mulle pitää antaa uusi aika.Sanoin että mulla on polille aika 2 päivää ennen LA ja hän sanoi että sitä pitää aikaistaa.
Hän totesi myös että vauvoilla on taipumus mitä useampi raskaus on takana ni sitä lähemmäksi laskettua aikaa pysytellä masussa ellei yli.

Mutta ihana helpotus ku joku oikeesti kuunteli ja tuntui ymmärtävän mun huolen!

en osaa valitettavasti muuta nyt sanoo ja ajatella ku toivoa,että pääsen sinne polille viiko tms päästä ja vauva pysyy sisällä.Ja saan suostumuksen siihen käynnistykseen.Ku mulla pahimmassa tapauksessa on aikaa vaan se tunti jos sitäkään.Synnytys on muutenki niin nopea,että olisi kivampi synnyttää kontrolloidusti tietäen,että apua on lähellä.

 

Yhteistyössä