Suzyanne
Hyvä pointti, kysyin tätä eilen kun oltiin ekaa kertaa Vilin kanssa neuvolassa. Punkkihan viihtyy pääasiassa heinikoissa, niitä täytyy välttää, ja pitää Viliä pääosin vaunuissa joissa on ötökköverkko.Alkuperäinen kirjoittaja alhambra:Pakko kysyä Suzyannelta, että eikö siellä viros ole hirveesti niitä vaarallisia tauteja levittäviä punkkeja. Ite pelkään niitä ja siks jo kerran ahvenanmaan lomakin peruttu, kun en halunnut iltoja käyttää lasten tarkastamiseen. Vaan tuntuupa puutiaisia nyt olevan joka puolella. Viikko sitten pojan kanssa käytiin tk:s irrottamas punkki korvasta.
Meillä on siellä ihan "normaali" kerrostaloasunto, 60 m2 kaksio, siinä maalaiskylässä on muistaakseni 7 kolmekerroksista kerrostaloa ja sitten omakotitaloja, ja kylä on järven rannalla. Parveketta ei ole, mutta talon edessä on iso , lyhyeksi ajettu nurmikenttä jossa voi olla, voipi vieda vaikka omat puutarhakalusteet. Viliäkin ajattelin nukuttaa pihalla vaunuissa, mutta tietty vain niin että itse olen vieressä, ja että vaunuissa on ötökköverkko.
Ei olla vielä lyöty lukkoon lähtöpäivää, mutta terkkaritädin mukaan kyllä jo ihan neljänkin viikon ikäisen kanssa voi matkustaa, kun välttää suuria väkijoukkoja, eli laivassa ottaa oman hytin. Calmette-rokotushan Vilille tuon Vironreissailun takia annettiin sairaalassa.
Vauvoja senkun pukkaa niin ettei perässä pysy, Onnea Ihan hillittömästi taas kaikille uusille toukokuun tuhisijan saaneille!! :heart: :heart:
Niiksu:
"Mä haluaisin vielä tuosta pienen vauvan pukemisesta keskustella, kun minullekin on moni ihminen sanonut, että vauvalla ei lämmönsäätely vielä pelaa ja siitä syystä täytyisi sisälläkin olla kaksi vaatekertaa päällä."
Joo mulle kerrottiin sairaalassa tuo sama juttu, ja olen pähkäillyt samaa. Kotiintulovaatteinahan meillä oli velourpintainen kevytvanuhaalari, suht paksu, ja sen alla body, velourhousut, sukat, puuvillatumput ja -myssy. Eilen terkkarilta kyselin vaatetuksesta, ja Ok kuulemma tuo asu.
Mutta sisävaatetusta olen miettinyt, kuinka kauan olisi hyvä pitää vaavilla puuvillamyssyä päässä sisälläkin? Sairaalassa suosittelivat alkuajaksi, juuri koska lämmönhukka on päässä runsainta. En muistanut terkkariltakaan kysyä. Koko ajan tulee mieleen ihan perusjuttuja joita tekee mieli jostain kysellä, aika "vihreitä" kun kumpikin vielä vauvanhoidossa ollaan. B)
Eka neuvolakäynti oli meillä tosiaan eilen. Kaikki oli tosi hyvin, painokin Vilillä oli jo mennyt yli syntymäpainon, eli maito mulla kuulemma riittää hyvin Vilin tarpeisiin. Kaikinpuolin terve ja jäntevä poika terkkarin mukaan. Täytyykin laittaa joku päivä kuva Vilistä niin että tukka näkyy, terkkari nimittäin naureskeli Vilin takatukkaa, muualta tukka on tasapituinen mutta takana niskassa on muuta tukkaa pidempi töyhtö josta saisi vaikka pienen ponnarin. Sinänsä huvittavaa, kun isänsä pitää pitkää tukkaansa aina ponnarilla.
Yöunista, Vili nukkuu yllättävän hyvin öisin, aikaisin aamulla vasta alkaa heräillä tiheämmin. Melkein joka yö nyt on nukkunut 4-5 asti ihan tauotta. Vili ei ole kova itkemään, enemmänkin pitää sellaista pientä ininää, johon herää helposti, varsinkin kun Vili nukkuu meidän sängyssä. Raskausaikana meinasin etten uskalla vieressä nukuttaa, mutta en sitten nyt ole raaskinutkaan häntä koppaansa laittaa. Ihan hyvin on perhepedissä nukuttu.
Pikkukundi nukahti näköjään taas "ruokapöytään", eli imetystyynyn päälle tissi suussa. :heart: Varmasti herää, kun laitan omaan koppaan. Täytyy toimia nopeasti, jos meinaisi vaikka aamupalaa ehtiä itsekin tässä ottaa. =)
Suzyanne ja Vili, 1 viikko :heart: