<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja alhambra:
Pakko kysyä Suzyannelta, että eikö siellä viros ole hirveesti niitä vaarallisia tauteja levittäviä punkkeja. Ite pelkään niitä ja siks jo kerran ahvenanmaan lomakin peruttu, kun en halunnut iltoja käyttää lasten tarkastamiseen. Vaan tuntuupa puutiaisia nyt olevan joka puolella. Viikko sitten pojan kanssa käytiin tk:s irrottamas punkki korvasta.
Hyvä pointti, kysyin tätä eilen kun oltiin ekaa kertaa Vilin kanssa neuvolassa. Punkkihan viihtyy pääasiassa heinikoissa, niitä täytyy välttää, ja pitää Viliä pääosin vaunuissa joissa on ötökköverkko.

Meillä on siellä ihan "normaali" kerrostaloasunto, 60 m2 kaksio, siinä maalaiskylässä on muistaakseni 7 kolmekerroksista kerrostaloa ja sitten omakotitaloja, ja kylä on järven rannalla. Parveketta ei ole, mutta talon edessä on iso , lyhyeksi ajettu nurmikenttä jossa voi olla, voipi vieda vaikka omat puutarhakalusteet. Viliäkin ajattelin nukuttaa pihalla vaunuissa, mutta tietty vain niin että itse olen vieressä, ja että vaunuissa on ötökköverkko.

Ei olla vielä lyöty lukkoon lähtöpäivää, mutta terkkaritädin mukaan kyllä jo ihan neljänkin viikon ikäisen kanssa voi matkustaa, kun välttää suuria väkijoukkoja, eli laivassa ottaa oman hytin. Calmette-rokotushan Vilille tuon Vironreissailun takia annettiin sairaalassa.

Vauvoja senkun pukkaa niin ettei perässä pysy, Onnea Ihan hillittömästi taas kaikille uusille toukokuun tuhisijan saaneille!! :heart: :heart:

Niiksu:
"Mä haluaisin vielä tuosta pienen vauvan pukemisesta keskustella, kun minullekin on moni ihminen sanonut, että vauvalla ei lämmönsäätely vielä pelaa ja siitä syystä täytyisi sisälläkin olla kaksi vaatekertaa päällä."

Joo mulle kerrottiin sairaalassa tuo sama juttu, ja olen pähkäillyt samaa. Kotiintulovaatteinahan meillä oli velourpintainen kevytvanuhaalari, suht paksu, ja sen alla body, velourhousut, sukat, puuvillatumput ja -myssy. Eilen terkkarilta kyselin vaatetuksesta, ja Ok kuulemma tuo asu.

Mutta sisävaatetusta olen miettinyt, kuinka kauan olisi hyvä pitää vaavilla puuvillamyssyä päässä sisälläkin? Sairaalassa suosittelivat alkuajaksi, juuri koska lämmönhukka on päässä runsainta. En muistanut terkkariltakaan kysyä. Koko ajan tulee mieleen ihan perusjuttuja joita tekee mieli jostain kysellä, aika "vihreitä" kun kumpikin vielä vauvanhoidossa ollaan. B)

Eka neuvolakäynti oli meillä tosiaan eilen. Kaikki oli tosi hyvin, painokin Vilillä oli jo mennyt yli syntymäpainon, eli maito mulla kuulemma riittää hyvin Vilin tarpeisiin. Kaikinpuolin terve ja jäntevä poika terkkarin mukaan. Täytyykin laittaa joku päivä kuva Vilistä niin että tukka näkyy, terkkari nimittäin naureskeli Vilin takatukkaa, muualta tukka on tasapituinen mutta takana niskassa on muuta tukkaa pidempi töyhtö josta saisi vaikka pienen ponnarin. Sinänsä huvittavaa, kun isänsä pitää pitkää tukkaansa aina ponnarilla. :D

Yöunista, Vili nukkuu yllättävän hyvin öisin, aikaisin aamulla vasta alkaa heräillä tiheämmin. Melkein joka yö nyt on nukkunut 4-5 asti ihan tauotta. Vili ei ole kova itkemään, enemmänkin pitää sellaista pientä ininää, johon herää helposti, varsinkin kun Vili nukkuu meidän sängyssä. Raskausaikana meinasin etten uskalla vieressä nukuttaa, mutta en sitten nyt ole raaskinutkaan häntä koppaansa laittaa. Ihan hyvin on perhepedissä nukuttu.

Pikkukundi nukahti näköjään taas "ruokapöytään", eli imetystyynyn päälle tissi suussa. :heart: Varmasti herää, kun laitan omaan koppaan. Täytyy toimia nopeasti, jos meinaisi vaikka aamupalaa ehtiä itsekin tässä ottaa. =)

Suzyanne ja Vili, 1 viikko :heart:
 
:wave:

Neuvolassa käyty aamulla. Kuulumiset sieltä :

rv 38+2
painonmuutos +700g / vko
verenpaine 140/ 81
pissa puhdas
hb 118
sf mitta 33
raivotarjonta
sykkeet +150
liikkeet ++

Olikos niin, että verenpaineen perusteella vois edes epätoivoisena päätellä et synnytys lähellä?? Mulla kun paineet tähän asti ollut monen monta neuvolakertaa n. 130/ 70 ja nyt sitten noinkin korkeat. Vanhoja ä-kortteja katselin, ja viimeisillä neuvolakerroilla on paineet ollut korkeammalla kuin aiemmin pitkään aikaan. *minäkö koitan toiveikkaana etsiä merkkejä synnytyksen alkamisesta* :saint:

Niin, täällä moni jo kirjoittikin omat tuntemukseni. Joten saa ne turhautumiset ja ei-enää-jaksa-olla-raskaana-mietteet jäädä kirjoittamatta. Tiistaina taas neuvolaan. Voishan sitä tietty synnyttää ennen sitä. ;)

Taidan mennä siivoileen, oikein kunnolla.

stk ja minivitonen 38+2 :heart:
(viikkoja "vasta" tän verran ja ihan kypsä alan olemaan... )


:heart: :heart: ILOISET ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE!! :heart: :heart:
 
Täälläkään tapahdu mitään muuta kuin peräpukamat kasvaa päivä päivältä :kieh:

Olisikohan synnärillä lääkäriä, joka samalla laittaisi synnytyksen jälkeen pukamiin ne hirttokumilenkit :whistle: Menisi samaan kipuun :D
 
Onnea uusille vauvaantuneille :heart:

Kättärillä ainakaan kehotettu pitämään kaksinkertaista vaatetusta sitä pidetään vain alilämpöisillä vauvoilla jotta energiaa ei kulu lämmön ylläpitämiseen. Meilläkin oli kaks ekaa päivää villahaalareita myöden koska vauvan lämpö oli 35.5. Ihan normaali vaatetukseen siirryttiin kun lämpö nousi normaaliksi ja hoitsukin sano ettei tarvi olla kaksinkertaisia vaatetuksia. Kyllä sen kokeilemallakin huomaa onko vauva lämmin vain viileä. myssyäkään ei tarvi pitää kuin ekan päivän syntymän jälkeen liekö eri ohjeet joka paikassa, mutta en mä ainakaan pidä myssyä ku ulkona.

Ihanaa nyt on saanut nukkuakin himo syöminen on loppunut ettei tarvi tunnin välein imettää ja itsekkin saa nukkua.

Koittakaahan mahakkaat jaksaa ... kohta ne syntyy ja sitten onkin jo uudet vaivat :D

nara ja poika 6vrk
 
Ei mitään mullistavaa :attn:

Menin eilen nukkumaan siinä klo 23 pintaan heräsin virkeänä kello 6 kun neiti huus. Olin kylläkin käynyt puoli 2 maissa vessassa :D
Ja tadaa kuinka mä tässä onnistun klo 7.30 taju kankaalle ja unta kupoliin. Heräsin äsken. :LOL: :LOL: :LOL:

Noh menee nää päivät nukkuessaankin. Hermostuttaa vaan et jos elimistö kerää tälläisiä määriä energiaa niin kuinka vaikea mahtaa olla synnytys. En mä neidistä mitään päiväunia nukkunu 5 tuntia yössä riitti ja korkeintaan tunti pari päivällä jos satuin saamaan unta.

Ette usko kuinka kivasti meikän puhelin face ja mese laulaa... täytyy varmaan ruveta vastailee ettei ole kohta porukka oven takana! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Hirveän erilaisia ohjeita tulee sitten tuohon pukemiseen, toisaalla neuvovat erilailla. Siskon esikoisen (syntyi toukokuussa) kohdalla terveydenhoitaja kävi ensimmäisen tarkistuksen kotona ja oli ihmetellyt, miksei vauvalla ollut kuin yksi vaatekerta päällä. Sisko oli valmiiksi riisunut päällyskerroksen pois, että jouhevammin saa sitten tutkittua.. Eilen kyselin neuvolassa ja yksi vaatekerta + vanupuku kuulemma riittää kotiin hakiessa, jos on lämmintä. Varalta kuulemma voi ottaa toisenkin vaatekerran mukaan. Miksi tuntuu, että pukeminen (ja myös imetys!!) on melkoista salatiedettä :LOL: Ja mulle on selvästi tullut tästä asiasta stressi, hah.

Niin tosiaan, millaisia kesälomareissuja teillä on suunnitteilla? Uskaltaako pienen vauvan kanssa millaisille reissuille?
 
Meidän tyttö syntyi maanantaina suunnitelulla sektiolla kello 13.52.
Mitat olivat: 50cm ja 3510g

Tyttö on kova nukkumaan. Ja valloittanut meidän perheen sydämen ja sukulaisten teitysti myös :heart: :heart: :heart:

Pääsin siis jo kotiin 2 vuorokauden päästä leikkauksesta. Siellä oli todella kova pula hoitajista .. sai odotella hoitajaa aika pitkiä aikoja. Siksi varmaan päästivat jopa sekiolal synnyttäneen niin ajoissa pois, kun itse tahdoin lähteä.

Toisen lapsen kanssa kun homman jo osaa niin itsellä helpompi olla kotona eikä odottaa siellä että saa jotain luvan tehdä..

Nyt lueskelemaan viiemin teidän 2päivän aikana kirjoitettuja tekstejä!
 
Suzyanne
Sannuliille onnea pikku prinsessasta! :flower: :heart:

Tuosta matkailusta vauvan kanssa, niinkuin pukemisestakin, tulee varmaan monesta paikasta erilaista infoa. Meidän terkka tosiaan sanoi että jo 4 viikon ikäisen kanssa voi matkustaa Viroon, mutta ihan takuulla siitäkin on paljon erilaisia suosituksia. Meinaan kuitenkin katsoa ihan että miten tässä kaikki lähtee menemään. Jos Vili on tuossa kesälläkin vielä ihan terve ja tyytyväinen vauva, kasvanut hyvin jne., niin varmaan sitä uskaltaisi Viroon lähteä, laivalla ja omalla autolla. Hytin ottaisimme laivasta, niin olisi oma rauha. Automatkalla täytyy huolehtia ettei aurinko häikäise, ja ettei ole liian kuuma. Paras olisi lähteä suht viileällä ja pilvisellä säällä. Niin, matkalle edellytyksenä on tietysti passin saanti vauvalle, saa nähdä kauanko siinä menee.
 
Täällä ollaan kuoleman väsyneitä ja lähdössä päiväunile, kunhan kuulumiset kuittaan=)

Eilen kävin päivystyksessä astman ja allergian takia ja sain kahteen otteeseen siellä avaavaa lääkettä. allergialääkkeet mies haki sitten apteekista ja ne väsyttää ihan sairaan paljon. Olo tuntuu suht koht inhimilliseltä, mutta aika "pöllyiseltä". Ulos ei tahtoisi mennä kun tuuli pyörittää pölyjä, mut pikkumies meinaa raastaa hermoja läpsimällä ja oikuttelemalla. Taitaa olla hermostunut, kun sitä saamarin vauvaa ei vieläkään näy. Oisin mäkin hermostunu, jos ois kaksi tyhjää sänkyä likellä eikä kumpaankaan saa mennä!! lastenhuoneessa on kerrossänky ja yläpetillä nukkuu velipuoli joka toinen viikonloppu ja nyt on sit ollu jo yli kuukauden pinnasänky makkarissa. Siirsin sen vielä lähemmäs meidän sänkyä, että saatiin keinutuolille tilaa makkariin ja nyt sitte pitäs ukon päästä pinnariin huilimaan... hokee vaan vauva-vauva... ja näyttää äitin masua, on alkanu tyhjennellä vauvan vaatteita pois hoitopöydän laatikoista ja nyppii hoitoalustaa alas ja menee sen päälle makaamaan selälleen ja hokee vaippa-vauva-vaippa.... sais kyllä syntyä jo, et rauhottus tää hermostusta tuottava tilanne täällä... kunpa vaan allergia oireet nyt helpottais ja astma pysyis kunnossa... menen nyt nukkumaan, et sais tätä väsymystä pois, kun ei sitä ikinä tiedä, millon se lähtö iskee päälle=)

vointeja!!!

maariana + pikkuveli(?) 39+5
 
Onnea taas uusista vauvakuulumisista! Niitä tulee päivittäin.

Ja malttia kanssaodottajille. Mä lupaan viihtyä täällä pitkään. Yönkin nukuin kuin tukki...

Kissinminttu:" Viimeaikojen kivuista sen verran että nivuset ja oikeestaan vois sanoa melkein koko alapää on aika liikeherkkänä. Eilen joku hermo iski salamoita vasempaan jalkaan nivusesta alkaen, ihan kunnon jysäreitä." Toi kuulosti just mun vaivalta, toi nivusesta lähtevät hermojysärit. Ja toiset paikallistuu sitten iskiakseen pakarasta lähtien... Onneksi edes eri jaloissa eri vaivat. Mut kyl ne kestää, kun niitä tulee vaan silloin tällöin. Ja kuten Nara kirjoitti, niin sitten kun on vauva, niin on uudet vaivat

Mulla sellainen fiilis, että tulee kun on valmis.

Suzyanne: Varmasti noin pienen kans on turvallista olla punkkialueilla, kun pystyy varjella kosteikoilta ja pitkältä ruoholta. Meillä olis ollut joukko seikkailunhaluisia lapsia, jotka ei taatusti olisi pysyneet silmien alla.

Alhambra + Napero 39+3
 
Onnea ainakin Siksakille, viikunalle ja Sannuliille vauvoista :flower: (toivottavasti muistin kaikki...

Täällä on muitakin joita alkaa jo kyllöittämään tämä ainainen odottelu. Eilen illalla ja tänä aamuna tuli pari oikeasti KIPEÄÄ supistusta ja tänään on ollut sitten maha ihan ruikulilla, muttamutta... TÄÄ ON NIIN TÄTÄ! Ei näillä eväillä vielä vähään aikaan lähdetä... Vaikka miten suppaileekoko ajan, niin ei tästä valmista tunnu tulevan. :kieh: Mie oletan, että te muutkin tiedätte miltä musta tuntuu... :whistle: Huomenna ois neuvola aamulla ja kiinnostaa kun kilo p....aa. Se täti sanoo TAAS kerran, että "miten sinä vielä tulet, olin ihan varma, että olet jo lähtenyt" Niin se on sanonu nyt kohta 3 viikkoa :kieh:

Ehkä parempisiirtyä pois koneelta, kun tuntuu tulevan niin positiivista tekstiä taasen... Jaksuja rakkaat kanssasisaret. :hug:

-pallomaha ja peikko 40+3 (41+0) :kieh:
 
Heips :wave:

:flower: ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAN JO SAANEILLE :flower: :flower: ihanaa kun nin moni jo taas kertonut saaneensa vauvan kainaloon :heart:

kirjoittelu jäänyt hiukan vähemmälle kun eipä tässä oikein ole kun tätä ODOTTELUA :D verenpaineet on koholla ja levätä kuulemma tarvis mutta eipä se ton 3½ vuotiaan kanssa oikein onnistu kun ulkoilla tarvii paljon ja tekemistä keksiä koko ajan!!

jotenki nyt ollu tällä viikolla sellanen entistäkin väsyneempi ja "kankeempi" olo että en tiä sitten josko kumminki olis jotain enteitä synnytyksestä.. maha ollu myös kipee ja ihan sekasin muutaman päivää.. mutta voi olla että vaan kuvittelen ku niin paljo haluis jo synnyttään :)

vaatetuksesta: mä en muista esikoisesta mitään ohjeita saaneeni mistään mutta vaikka hän syntyi syyskuun lopulla ja talvi vastassa niin IKINÄ en ole voinut meillä sisällä hänellä pitää kahta vaatekertaa päällä!! ja meillä siis huonelämpötila noin 24 astetta. ihan syntymästä asti oli joko body ja puolipotkarit tai body ja koko potkari ja paidat jäi lähes käyttämättä juuri sen takia kun tuo body oli parempi ja molempia ei voinut päälekkäin laittaa muuten pojala oli AINA hiki ja sitten itki tuskaisena kuumuuttaan.. kaikkein tyytyväisin oli ihan alusta asti kun sai olla täysin ilman vaatteita ja vaippaa :D sitten tietty kun mentiin kylään jonnekin tai mummulaan niin puin sen mukaan jos oli viileempi talo.. eli kyllä mun mielestä sen ihan hyvin aika pian huomaa kuinka paljon vauvalle pitää pukee.. niin kauan ei huolta vaikka olis kolmet vaatteet päälekkäin jos vauvalla ei oo hiki ja on tyytyväinen :)
kotiintulovaatteita oon kattellu hiukan valmiiks ja pakkaan kassiin jonka mies sitten tuo kun hakee meijät. laitan ainaki parit vaihtoehdot valmiiks kun ei tosiaan tiä onko loppukuussa lämmintä +10 vai +25 vai jotain siltä väliltä :) ja omalla autolla mennään kans ihan ovelta ovelle..

ja ei muutaku hyvää loppuodottelua kaikille joilla vielä vauva masussa ja synnyttäneet: tosi kiva lukea teijän kertomuksia ja miten päivät vauvan kans sujuu :)

Höpöliini ja tyttönen 38+1
 
No heipa vaan hei

Neuvolassa tuli käytyä:

rv 38+1
painonmuutos +321g / vko Yhteensä nyt tullu n. 7 kg
verenpaine 113/77
pissa puhdas
hb 123 (vihdoinki noussu, viimeks oli 110)
sf mitta 29 eli kai se on nyt sitte vähän menny alaspäin ku mitta on tipahtanu. 3 viikkoa sitten oli 30, joka olikin sitten meidän korkein mitattu mitta...
raivotarjonta
sykkeet 126-150 (vähän laajempi otos kaverilla :D )
liikkeet ++

Seuraavaks on sit kasvukontrolli polilla ens maanantaina ja neuvola-ajan anto 27.5... joka on hitto laskettu aika... mutta ei tää täältä vielä sillon ole tullut, I know. No mutta edelleen, antaa toisen kasvaa. Terkka toivo, että nyt nousis pienellä paino 150g viikossa niin saatais edes sellanen 2800g kasaan. No toivotaan.

Reissaamisesta, me ei varmaan kummemmin mihinkään muualle lähdetä kun mökille, joka on samassa kaupungissa. Tosin veneellä pitää mennä, autolla ei pääse. Toivottavasti ei oo kova kakkaamaan, koska ei siellä mitään mukavuuksia ole :saint: Kattoo nyt sitte viittiikö lähtee käymään Kajaanissa miehen vanhempien luona.. Ehkä ei, tulkoot ne tänne. Kuitenki aika pitkä matka ja pitäis lainata autooki mun vanhemmilta, kun tuohon meidän loistavaan perheautoon - Ford Ka - ei ihan taida vaunut mahtua :D

On ollu kyllästyttävä päivä tänään ja oli eilen. Eilen tuli vissiin lopullinen kyllästyminen miehen pitkiin päiviin. Sitä se varmaan just tarvii; eka oot 12 tuntia töissä nimellisillä tauoilla ja sit tuut kotiin äkäsen vaimon luo, joka keksii valitettavaa IHAN kaikesta. Onneks se vaan jakso naureskella... ehkä se ymmärtää. Ja onneks sillä alkaa ihan kohta loma ja tää viikko on viimenen ku on noin pitkiä päiviä.

Tänään ollu myös etova olo... mistähän sekin johtuu...

Taas niin omanapaista paasausta, että lopetan.

Onnittelen jälleen vauvan saaneita :heart: ihania asioita.

Ansku ja pieni 38+1
 
moi! huikkaan myös omat kuulumset. eli kokonaisena ollaan. Ompa yllättävää :kieh: olen nukkunu viime päivät tosi huonosti osin kun ukon kanssa on ollu kiistaa. nyt se on kuitenkin selvitetty ja itselläkin mukava olo ja energisempi. mullakin tää odottaminen himmaa hermoja. anoppi ja sysse soittaa joka päivä supistaako? kai sitä sitte ilmoittaisin :headwall: itse asiassa maha on ollu pari päivää sekaisin, ja paksu limamainen vuoto on lisääntynyt. nyt eilen yöllä ja tänä aamuna oli vähän kivuliaampaa supisteluakin, ehkä nuo petipuuhat ne vähän aktivoi ;) sitä siis lisää :LOL: olisin jo ihan valmis!

eli 39+2 taidan mennä ulos maalaamaan pihakalusteita kun on kesken, sain myös taimia laitettua kasvihuoneeseen. siis minäkö hermostunu :whistle: toivottavasti saa pian liittyä teidän vauvautuneiden joukkoon!
 
Ei mitään... :LOL: :LOL: :LOL:

Vois sitä yhtä s vielä kerran kokeilla jos tehois... 3 kerta toden sanoo. Ekalla kerralla alkoi säännöllisesti supistaa 2-5 min välein 2-3 tunnin ajan... Toisella kerralla ei mitään ei yhtään mitään. Ni jos nyt sit kolmannella pääsis...

Mul on sentään menny ylitte molemmista LA rv 40+1/41+2 :LOL: :LOL: :LOL:

No kait me kohta päästään kaikki...

Oliko joku vielä tyksiin menijä???
 
Onnea viikunalle ja sanuliinille nyyttien johdosta :heart: :flower:
Haluaa jo oman nyytin syliin |O
Noista punkeista koko ikäni olen rannikolla asunut enkä ole punkkeja itseeni saanut. Mutta tuo punkki tarkastus on jotenkin niin "arkipäiväinen" juttu, että en viellä ainakaan sterssaa siitä. Partio leireilläkin täällä meillä päin lapset osaavat joka ilta tarkistaa punkit. Ja punkin puremilta ollaan vältytty.
Reissaamisesta Jos johon ollaan menossa niin kesämökille joskus heinäkuussa jos Papu on terve. Mökki on Joensuun lähellä joten matkaa tulee 300km ja veneellä pitää mennä saareen. Mutta mökillä on kyllä ihan hyvät oltavat.
Kiva että vauvatuneet olette jaksaneet kirjotella miten arki on ruvennut vauvan kanssa luistamaan. Näin esikoista odavan on mukava lukea
(.) Täällä on taas kukkasia istutettu. Tylsistyttää ihan hirveästi ja on ihan malttamaton olo. Vaikka sektio aika on sovittu niin siltä täällä odotetaan että supistukset alkaisi tai lapsivettä alkaisi tihkumaan :ashamed:
Nyt kaikki itsepäiset maha asukkaat: Ylös ja ulos!!! Tämä on käsky :LOL:
Kaikki pallomaha tovereille OIKEIN PALJON SUPISTUKSIA!!!

Tytti ja Papu 37+4
 
Ei täälläkään sairaalassa annettu ohjetta että pitäis kaksi vaatekertaa olla sisällä päällä automaattisesti, oliskohan se jo hieman vanhentunut ohjeistus :whistle: Paremmin selviää kun maalaisjärkeä käyttää siinä vauvankin pukemisessa, siihen kun vaikuttaa niin moni asia miten on millekin vauvalle hyvä/tarpeeksi vaatetus.
Synnytyssalissa vauvalle puettiin tumppuhihainen paita, toinen lämpimämpi paita ja potkuhousut sekä myssy päähän. Sitten vaan kapaloon. Mutta jo reilun vuorokauden ikäisenä se oli selvästi liikaa kun ähräsi ja ähräsi ja oli ihan kuuma koko poika. Silloin hoitajakin sanoi ettei tarvii hattua.
Poitsu kun oli syntyessään ihan "normaalin" kokoinen, esikoinen aikoinaan painoi alle 3kg vaikka viikon la:n jälkeen tulikin, niin oli villavaatteet päällä alkuun sairaalassakin.

Täällä kotona oon kyllä pitänyt kaksi kerrosta vaatetusta ja pipoa kun tuntuu olevan vähän viileämpää kuin sairaalassa. Minusta se kapaloon kääriminen on hyvä keino lämmittää vauvaa niin ei tarvii aina niin paljon olla päällä vaatetta. Ja on sillä muutenkin varmaan turvallinen olo sellaisessa pienessä mytyssä vähän kuin kohdussa olis edelleen :)

Meillä eilinen oli siis ensimmäinen kotipäivä ja hyvin meni. Esikoinen on ollut ihanan kiinnostunut vauvasta, halailee ja haluaa hoitaa. Auttaa antamalla vaatteita ja vaippaa yms. Mustasukkaisuutta ilmeni lähinnä vaan kun imetin vauvaa, silloin yritti työntää päällään vauvaa pois tissiltä ja tulla siihen itse tilalle :| Vieläköhän 1v9kk ikäinen voi muistaa sen kun vielä häntä imetin, lopetin viime syksynä vasta jolloin esikoinen oli 1v2kk?

Ihan joka asiaan ei kelpuuttanut isiä, vaan käski että äitin pitää tulla, esim. kaatamaan hänelle maitoa mukiin, laittamaan housuja jalkaan yms. Tänään nuo imetyshetketkin on alkaneet sujua paremmin jo, isoveli tulee kyllä viereen ihan lähelle katsomaan touhua mutta sanoo vaan "tissi, vauva syö maitoa" ja siihen heti perään "haistaa" ja haistaa sitten onko vauvalla vaipassa mitä :xmas: :heart: Ihana pikku apulainen :heart:

Kesälomareissulle me ei varmaan lähdetä ainakaan minnekään kovin pitkälle. Mies kun joutuikin vaihtamaan kesälomakseen tämän toukokuun minun sairaalassaolojen takia että saatiin esikoisen hoito järjestettyä. Pitää nyt vielä viikon isyyslomaa eli on vielä kesäkuun ensimmäisen viikon kotona, sitten varmaan aika tiiviisti töissä. Niillä on yleensä kesällä paljon ylitöitä kun porukkaa vähemmän ja työtä yhtä paljon kuin muuhunkin aikaan, jos ei jopa enemmän.
Mun vanhempien mökillä varmaan tulee jonkun verran käytyä mutta se on tuossa ihan lähellä reilu 20km.


Siksakkia & pikku prinssi 3vrk
 
alhambra mut toi jysärivaiva yllätti ihan täysin kun ei oo aiemmin ollut ja eilen illalla kävellessä alkoi. Tota issias-kipua mulla ei oo ollut sen jälkeen kun vaaveli kääntyi pää alaspäin.

Niisku-Rouva Täälläkin on tilattu synnytyksenkäynnistysseksiä. :LOL:

Kaverilla kävin kyläilemässä ja tuli touhuttua taas sen 2 ja 1 vuotiaiden ipanoiden kanssa. Aivan ihanan hellyttäviä lapsosia, molemmat jatkuvasti syliin kiipesivät ja siitäkös tää masuasukas vähän keljuuntui. :snotty:

No nyt kaihertaa pistelevästi ( ...! ) kohdunsuulla. Mitähän tääkin on taas...? :whistle:

 
Oikein paljon onnea taas niille onnekkaille, ketä jo vauvan saanut syliinsä!

Niisku-Rouva täällä ollaan kans menossa TYKSiin. Toivottavasti vaikka jo ensi yönä. Tosin olo ei oikeen oo sellanen. Supistelee kyl päivittäin, mut jos erehdyn sanoo asian ääneen tai kellotan niitä, niin kas loppuu ku seinään!
Seksiä täällä koitettu vaivaiset 3vkoa joka päivä ja tuloksena ei paria supistusta enempää! Eli toivotonta, samoin ku sauna ja siivoaminen!
Mulla kaikkein tukalinta ylävatsassa, kun tää pieni ei tule alemmas vaikka tekis mitä. Sama juttu oli isommilla veljillä. Tulivat alas vasta kun kalvot puhkastiin, ja silloin sitten tosi rytinällä!
Noista vaatteista. Itse oon pienenä tottunu, et kämpässä on viileää (syntynyt tammikk) ja aina kun mentiin mun kummeille, missä edelleen lämmin. Niin en ollut muuta kuin kitissyt ja ollut huonotuulinen.
Se kun joku heitti niskasta lämmön koittamisen, tuli ainakin hyväksi todetuksi vanhempien kanssa!

Supisteluja paljon kaikille niitä tarvitseville!
 
sannulii onnittelut :heart:

Siksakkia ihana vauva :heart:

Jotenkin tässä kaiholla muistelee vielä masua,kun toi Papricakin tuli niin yllättäen maailmaan :heart:
Jos vielä joskus kerran vielä elämässään olisi raskaana,mutta se ei ole lähivuosien juttu =)
 

Yhteistyössä