<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea kaikille vauvaantuneille :hug: :flower:

Täällä ei mitään muutosta. 3 tunnin soppailureissu ei tuottanut tulosta. Tuntuu jotenkin kauheelta edesauttaa tätä naperoa syntymään (siis kaikki nää keinot kun on 3 S ja sitä rataa...), mutta olisiko kiva kertoa lapselle vanhempana että isi ei ollut sun syntymähetkessä mukana, mutta siskon oli... :whistle: Kaikkea sitä alkaa ajattelemaan kun pelkää pahinta. :/
 
Onnea EM pikku prinsessan johdosta ja Tuulimielelle prinssin johdosta :heart:
Mayaxs Kiitos sunnytys kertomuksesta. Olipas rankka kokemus. Mutta "palkinto" mitä mainioin.
Tervetuloa Tassutin :wave: Minä olen käynnyt siellä huhtikuun pinossa lukemassa synnytys kertomuksia ja pistin merkille että sinä yksinään olet enään vauvautumatta. Oiken rutkasti suppari tuulia sinne :whistle:
(.) Tänään käytiin surkun tytön 5-vuotis syntymä päivillä. Mun serkut ovat pistäneet veikkauksen päälle milloin Papu syntyy. Ei viitsitty kertoa että lääkärihän on jo päivämäärän ilmoittanut. Tosin kummitöttöni on veikannut 24. päivää joten se osuu lähimmäksi. B)

Tytti ja Papu 36+6
 
Tulimielelle kovasti onnea poikavauvasta!! :flower: :flower:

Ja MayaXs:llä olikin piiiiitkä synnytys! Onneksi se on nyt ohi ja ihana vauva sylissä!! Onnea kovasti vauvasta!! :flower: :flower:

Ja kiitokset kaikille tsempeistä!! :heart: :heart:
Jospa tänne tulisi ihana äitienpäivälahja!!! :D :heart: :heart:
Jos ei, niin ya-kontrolli olisi maanantaina, kun on viikot 41+5 täynnä. Voi kiesus, että näitä viikkoja riittää!! :x

Onko kukaan teistä ollut yliaikaiskontrollissa? Mitä siellä tehdään?? Näiden kahden lapsen kohdalla ei ole raskaus vielä niin pitkälle edennyt, että olisi semmoisessa tarvinnut käydä... Ykkönen syntyi rv 40+2 ja kakkonen virallisesti 41+3, mutta mun laskujen mukaan 40+2.
Oon lueskellut joidenkin kokemuksia, ja että jos sattuu "mukava" lääkäri, niin ehdottelee käynnistystä vaikkei mitään erikoisuuksia tai ongelmia tms. ole raskauden kanssa sillä hetkellä, tai sitten passitetaan kotiin koska äidin ja vauvan tila on ihan hyvä...

Eikun herkkuja syömään ja sohvalle, saa vähän lohtua tähän ikuiseen odotteluun!! :kieh:

Tassutin
 
heipat!

Meille syntyi tänään rv 39+2 klo 15.27 pikkumies mitoin 3545g ja 49cm!
Kaikki meni hyvin, ei nyt kuitenkaan polikliinista synnytystä tullu ku menis kotiin lähtö niin myöhään, mut aamulla sitten jos ei yön aikana tuu mitään ihmeellistä.

Villahousu & Sulo
 
Suzyanne
Onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower: :flower:

Luen myöhemmin tarkemmin keitä kaikkia teitä onkaan, ja myös muut teidän kuulumiset, kotiuduimme juuri naistenklinikalta.

Meille syntyi to 7.5 klo 19.58 , rv 40+1 poika, 3778 g, 51 cm, pipo 36 cm. :heart: :heart:

Suzyanne ja Vili Vilperi 2 vrk :heart:
 
ONNEA taasen Uusille Vauvautuneille! :heart: :flower:

Hui.. olipa MayaXs:lla pitkä synnytys.. :eek: Toivon todella että itsellä avautuis paikat nopeesti.. Alkanu jonkii verran pelottamaan tuo synnytyskipu kuitenkin.. :whistle: Mutta loppuhyvin, kaikkihyvin :)
Jokohan se ois mun vuoro yöllä tai huomen lähteä pusaamaan poitsu ulos.. ;)
 
Onnea kaikille vauvautuneille, pitkä odotus palkittu!

Kyllä alkaa hermoa kiristämään ihan kiitettävästi. Paljon sympatiaa tassuttimelle , toivotaan, että pääset pian synnyttämään. Musta tuntuu, että maha roikkuu kohta polvissa ja selkä ei oikein tykkää hyvää. Ajoittain ilmestyy ruskeaa vuotoa, mitä lie. Sitä on ollut kohta varmaan viikon verran. Kyllä on pitkiä nämä päivät, kun ei oikein mitään voi tehdä. Mies lähti hakemaan mäkistä salaattia ja huoltsikalta karkkia... Sen jälkeen se pakenee kaverille pelaamaan pokeria, mä oon nääs tosi herttaista seuraa.

Kerttu ja nakki 40+1
 
Onnittelut Tulimieli, Villahousu, EM ja Suzyanne :flower: :flower: :heart:

Tervetuloa uudet mukaan :wave:

Täällä siivottu koko päivä..muutamia suppareita on ilmennyt, mutta ei mitään säännöllisiä.
Luulen ettei tässä synnytys aivan lähellä vielä ole.

Aurora ja kultapieni 38+2


 
Miten mä aina eksyn jonnekin muualla,enkä pääse tänne asti ikinä? :/

Onnea hurjasti kaikille jotka jo vauvan ovat saaneet :hug: :flower: :heart:

Täällä ootellaan vielä,vaikkakin koko päivän on mahassa ollut outo tunne. Ehkä se enteilee jotain,tai sitten vaan haaveilen :LOL:
Mieskin on niin "ihana",että meinaa huomenna lähteä vanhempiensa kanssa n.60 kilsan päähän jollekin asunnolle. Suutuinkin tästä aikeesta ja ihan huusin,että toivottavasti lapses syntyy sinä aikana kun oot siellä! Oompas kamala,mutta alko niin hurjasti ärsyttää!

Hannatyttoe ja "muikkunen" 39+4
 
Synnytystarina

Eli tässä meidän synnytys joka olikin oikein mukava tapahtuma. Tyttöhän syntyi silloin torstaina 30.4. ja mitat oli 2565g ja 48cm.

Maanantaina ja tiistaina alkoi olla melko napakoita supistuksia epäsäännöllisesti ja tiistai-yönä ne muuttuivat jo kipeiksi ja alkoivat tuntua selässä. Niin kipeitä ne eivät olleet että olisin jotain kipulääkettä tarvinnut, mutta nukkuminen oli hankalaa kun heräsin aina supistukseen noin 20 min välein. Keskiviikkona supistelut jatkuivat kipeinä mutta siedettävinä ja onneksi mies oli hieromassa selkää ja pitämässä seuraa, pari kävelylenkkiäkin tehtiin. Limatulppa irtosi aamulla.

Greyn anatomian jälkeen soittelin Haikaranpesään jos pääsisin näytille - saisi vähän motivaatiota jos tietäisi että kohdunsuulla tapahtuu jotain. Kätilö ehdotti suihkua ja panadolia, mutta vonkasin tarpeeksi ja saimme luvan tulla käymään. Supistuksia tuli edelleen siedettävinä 10-5 min välein ja ne kestivät vain hetken.

Ennen puoltayötä pääsin käyrille ja kätilö tsekkasi kohdunsuun tilanteen. Oltiin miehen kanssa ihan varmoja että meidät lähetetään takaisin kotiin, joten oli suuri yllätys kun kätilö totesi paikkojen olevan auki 7 cm. Ei siis tultu liian aikaisin!

Yhdeltä kätilö pisti alaselkääni kolme aqua-rakkulaa, ne puuduttivat selän ihanasti. Seurannan aikana Haikaranpesän ammehuone oli vapautunut ja siivottu, joten pääsimme sinne - aivan loistava juttu. Makoilin ammeessa klo 1.20-2.30, juteltiin miehen kanssa niitä näitä ja kuunneltiin hyvää musiikkia.

Puoli kolmelta tsekattiin kohdunsuu joka oli 8 cm auki. Supistukset olivat edelleen aika heikkoja ja lyhytkestoisia, joten kätilö ehdotti kalvojen puhkaisua. Oltiin miehen kanssa samaa mieltä ja lääkäri kävi puhkaisemassa kalvot klo 2.50. Sitten jytisi ja ne oikeat kunnon synnytyssupistukset alkoivat. Menin ihan omaan maailmaani enkä halunnut vielä mitään lääkkeitä. Ilokaasua kokeilin mutta en osannut hengittää sitä ja viskasin sen pois.

Klo 3.30 alkoi ponnistuttaa todella voimakkaasti ja vauva olikin onneksi alhaalla. Kesti hetken aikaa ennen kuin tajusin tekniikan ja suunnan. Kipua ei oikeastaan tuntunut, vain hillitön ponnistamisen tarve. Mihinkään jakkaralle en enää jaksanut kiivetä vaan ponnistin ensin kyljelläni ja sitten puoli-istuvassa. Klo 3.54 tyttö syntyi nyrkki poskella ja karjui jo kun pelkkä pää oli ulkona. Sai kymmenen pistettä. Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla kun sain tytön syliini, minä vain nauroin ja mies itki.

Ihanat muistot siis jäi synnytyksestä. Tuntuu kivalta että meni luomuna, mutta jos synnytys olisi alkanut vesien menolla niin olisi varmaan ollut eri juttu. Ilman miestä en olisi mitenkään selvinnyt, hän oli aivan mieletön tuki. Kätilökin oli aivan loistava.

Pääsimme perhehuoneeseen, eikä sairaala-ajasta ole muuta valittamista kuin vauvan jatkuva piikittäminen sokeriarvojen tarkkailun vuoksi - vauvan kannalta tärkeää, mutta sydän itki verta joka kerta. Mysteeriksi jäi, miksi vauva oli näin pienipainoinen vaikka täysiaikaisena syntyi.

Pian on syntymäpaino saavutettu, hyvin on alkanut syömään rintaa ja muutenkin kaikki on mukavasti!

Kaptah ja prinsessa 9 vrk
 
Onnea vauvaantuneille :hug: :flower:

Tuleepas niitä nyt kuin sieniä sateella... :LOL:

Itse en oikein tajua omaa masuani. Se on ihan kivikova pallo ja tosi kovin kiristää nahka! Kuitenkin samalla vauveli riehuu ja mua vaan tää ahdistaa ei satu.

Onko tämä jotain harjoittelua vieläkin. :kieh:

Ärsyttävää.... Jos menen maate niin alkaa reidet sattumaan ja alaselkä. Ja kun nousen ylös meinaa koko alapää haljeta ja alkaa taas masun kovettuminen + ahdistus. Mä en enää tiedä mitä pitäis tehdä. itkeä vai nauraa...

kokeilen seuraavaksi sohvaa jos tulis nukkumisesta jotain. :whistle:
 
tääl yx toukomassu joka alkaa pikku hiljaa masentuu paljo,ku ei maha asukki ilmota mitään et olis tulos ulos...viikkoja jo 39+6, eli huomen olis laskettu aika,mut ei taida sillonkaa tulla....kumma juttu ku kax aikasempaa raskautta on päättyny synnytykseen viikoilla 38+3 ja 39+3,mut taitaa täl maha asukilla mennä tooooooosi piiiiitkään vielä.....ei jaksais enää :'(
 
Huomenta

Kaptah olipa ihanan ja rauhallisen kuuloinen tuo sinun synnytystarinasi.. :heart:
Tuli itselleenkin todella rauhallinen olo.. =)

Tänään 6 asti 10-30min välein suppailut tuntunut hiukka kovemmilta kuin yleensä alamahalla ja alaselällä myös reisiä ja pakaroita koskenut mukavastee .. AUTS :D

:flower: HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE!! :flower:

TÄNÄÄ TASAN 40+0 :heart:
 
Kasassa isolla K :LOL: Tää vauva syntyy kun mies ei ole paikalla. Olen koko yön asennoitunut siihen. Vaikeinta on vaan miettiä kenet otan tukihenkilöksi. Siitä tulee kyllä pitkä masennus jakso itselleni tiedän sen jo valmiiksi. Haluanko ryhtyä siihen en tiedä. Sit ollaan taas monta kuukautta riidoissa ja syyttely on kovaa. :'( Ikuinen pessimisti. ;)

Hyvää äitienpäivää kaikille! :flower:

Niisku-rouva& neiti 1v +jääräpää 39+4 :heart:
 
paljon onnea vauvan saaneille :) :hug:

Tänään olen jo saanut peräti yläkerran ikkunat pestyä,nyt pakko pitää pieni tauko ja jatkaa alakertaa..jos tämä vaikka auttais että alkais suppailee :)

luppa- ja kirppu rv 38+2
 
Moni saanut ihanan äitienpäivälahjan :heart: Onnittelut heille! Kaptahilla ihanan rauhoittava synnytystarina. Taidan jättää tuon viimeiseksi synnytystarinaksi, jonka luen ennen omaa lähtöä..

Täällä on näin äitienpäivänä havaittavissa vähän alakuloa, erinäisistä syistä, mutta silittelen massua ja koitan nauttia aurinkoisesta päivästä.

Hyvää äitienpäivää kaikille! :flower:

Niiksu 37+0
 
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKKILLE JO OLEVILLE JA TULEVILLE ÄIDEILLE!!! :flower:

Kiitos kaptah synnytyskertomuksesta. Sulla oli todella rauhallisen kuuloinen synnytys.
Saakohan meistä joku tänään äitienpäivä lahjaksi oman nyyttinsä syliin? B) Pikkuveljeni on aikoinaan syntynyt äitienpäivänä.
(.) Taidampa lähteä vähäksi aikaa pihalle puuhastelemaan enenkuin lähdetään äitienpäivän viettoon. Täällä taas eilen supisteli muttei mitenkään säännöllisesti. Supistuksia on tullut paljon enemmän sen jälkeen kun sovittiin tuo sektio aika :whistle: Odottaisi tuo Papu nyt siihen asti, vaikka lääkäri kyllä sanoi että on jo niin hyvän kokoinen että jos päättää aikaisemmin syntyä niin ei huolta.

Tytti ja Papu The Big Bang 37+0!!!
 

Yhteistyössä