<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea uusille vauvautuneille ! :flower:

:attn: Tulin vaa pikapikaa kyselee et onks kellää ollu semmosta viiltävää/pistävää hetkittäistä kipua alapäässä,että joutuu ihan säpsähtää ja suunnillee painaa sormilla alapäästä et helpottaa?? Mul tänää alkanu ja en oikee osaa paikantaa et tuntuuks se tos virtsaputkes vai missä.. ?! :| vessas joutuu käymää 5min välein pikku lirul ja tuntuu kokoajan että on kauhea paine tuol rakossa ja alamahal.. nii ja vauva Mötyää ku viimestä päivää.. AIai.. :whistle:

Voe Äiti, että on Persiistä.. sanon vaa.. ja nyt alkaa jo pelottaa se lähtökin synnärille ihan kunnol.. :headwall: :D

 
:heart: Lämpimät onnittelut Moerrille!! :heart:

Munkin mielestä kuulostais siltä, että luppa pääsee ihan pian tositoimiin. ;)

Täällä ei ainakaan vielä ole mikään järjetön "Joko, joko" kysely alkanut. Kait se alkaa sit noin viikon päästä... Äiti kyllä vastas puhelimeen, kun sille soitin, et "Nytkö??" :D
 
Onnea moerrille ja pikaista toipumista! :flower:

Nikunakulle iso :hug: toivottavasti synnytys ei nyt vielä käynnistyisi! Ikävää ettet saanut käynnistysaikaa :(

BV:lle tsemppiä matkaan, taidat saada Paprican maailmaan äitienpäiväksi!

Kissinminttu joo mä en kans tajuu että eikö ihmiset oikeesti tajuu, että kyllä sitä ehkä sitten ilmotellaan kun vauva on syntynyt. Mua kans rassaa toi jatkuva kysely, samaten se kun jatkuvasti kysellään että onko mitään tuntemuksia että alkais olla synnytys lähellä. Ei mulla koskaan ennenkään oo ollu sen kummempia tuntemuksia että synnytys käynnistyy, se vaan käynnistyy. Onhan noita supisteluja päivittäin, mutta ne mitään merkkaa tai ennakoi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Toukotytsy:
:attn: Tulin vaa pikapikaa kyselee et onks kellää ollu semmosta viiltävää/pistävää hetkittäistä kipua alapäässä,että joutuu ihan säpsähtää ja suunnillee painaa sormilla alapäästä et helpottaa?? Mul tänää alkanu ja en oikee osaa paikantaa et tuntuuks se tos virtsaputkes vai missä.. ?! :| vessas joutuu käymää 5min välein pikku lirul ja tuntuu kokoajan että on kauhea paine tuol rakossa ja alamahal.. nii ja vauva Mötyää ku viimestä päivää.. AIai.. :whistle:
Kuulostaa tutulta. Mulla tulee, kun rasittuu. Joskus saattaa kävellessäkin tulla, pitää ihan kumartua, niin helpottaa. Tuntuu alapäässä, ja alamahassa. Olisko samaa? Oon yhdistäny vauvan liikkeisiin, aina tuntuu liikkuvan, kun kipua tuntuu. Aivan kuin päällään puskisi tai jotain.. Minäkin käyn vessassa, mutta en noin usein. Välillä vauva painaa rakkoa ja käy salamannopea tunne, että kamala vessahätä, mutta menee hetkessä ohi.

BV:lle tsemppiä ja onnea matkaan! :) Ja moerrille suurensuuret onnittelut! :flower:
 
Onnea taas kaikille pikkuisen saanneille!

Bad virgin, onnea ja tsemppiä tulevaan.. siitä se lähtee!

Toukotytsy, itellä ihan samaa meneillään nyt. Lisäksi kyljet ovat arkana todella usein..
Inhottaa tuo jatkuva wc ravaaminen.. onneks silti yöt saan nukuttua ettei tarvii mennä. Nyt olisin kyllä niin valmis lähtee nyytin hakuun. sentin olin toissa päivänä auki.. ja paikat kuulemma erittäin kypsät.. joten sais jo tulla! :kieh: :LOL:
 
Moerrille onnittelut pikku prinsessasta! :flower:

BV:lle stemppiä matkaan! :heart:

Olin just mesessä yhteydessä mieheen ja se oli sitä mieltä,että yritetään kysyy toiselta lääkäriltä.Ku kaks viimeistä on käynnistetty nopeiden synnytysten takia.Viime kerrallakin lääkäri totesi,että käynnistys on molempien äidin ja vauvan turvallisuuden takia oikea vaihtoehto.Huh ku toka synty spontaanisti 46min EKAsta supistuksesta jalat ristissä ambulanssissa.2.45 sairaalaan ovien luona klo 2.56 syntyi ku sai luvan näyttää alapäätä kätilölle.

Kai sitä pitää alkaa pikku hiljaa asennoitumaan synnytykseen. Pitäiskö vauvan vaatteita alkaa pesemään pikku hiljaa. :whistle:

Niin ja vauva näytti edelleen enemmän tytöltä ku pojalta.Ei saanu ihan kunnon näkymää tai poikkileikkausta tms. Mutta sanoi ettei siellä kyllä selvästikään näy mitään pojan vehkeitä.

NN rv 36+0 (37+1)
 
Tsemppiä Bad Virgin :hug: :heart:

Toukotytsy Mulla ainakin kaikenmaailman vihlontaa ja juilintaa on tuolla alapäässä. En tiedä mikä on liitoskipuja ja mikä on Nupun liikkeistä ja mikä mistäkin. Mutta vihloo ja painaa virtsarakkoon kyllä lähes koko ajan :kieh: Silti en pissalla käy noin usein, vaikka koko ajan melkein onkin vessahädän tunne.

Nikunaku Nyt vaatteita pesemään :D Alkais olla jo varmaan aika.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
Sompio: teidän vauvan painoarvio oli n.2800g nyt,paljonko lääkäri arvioi,että vauva painaa syntyessään?
Ei sanonut muuta kuin, että maksimissaan vauva kasvaa 250 g/viikko, joten LA:n mennessä max 3800 g. Mutta ei sen parempaa arviota antanut.
 
Onnea moerri tyttö vauvan johdosta :heart: :flower:
Nikunaku toivottavasti saat käynnistys ajan.
Kissanminttu Viellä ei hirveesti ole ollut kyselijötä. Mutta nyt voi sanoa että jos ei aikaisemmin synny niin sitten viimeistään 25 päivä. :D Mutta kyllä se joko joka kyselyt on tosi ärsyttävää.
BV Tsemppiä koitokseen. Ei sitten päästy samaan aikaan.
(.) Kyllä on jalat kipeät on taas ehkä liikaa touhuttu. Ja vähän on supistellut mutta ei mitenkään kipeästi eikä säännölisesti joten eiköhän Papu pysy yksiössään viellä tovin.
 
Olipa ihania vauvauutisia, onnea Nara, Moerri ja Narttu!!!

Täällä ei paljon öisin nukuta mut en malta kyl päivisinkään nukkua joten vähän alkaa yliväsymyksen puolelle mennä.. Tänään tsemppasin keskustaan ja olipa kiva päivä: ensin lounaalle vanhojen duunikavereiden kanssa, sitten käväsee työpaikalla moikkaa tuttuja, Stokkalle ostamaan vauvakirja, siitä jätskille ja terassille (aurinko paistoi ihanasti!), sit viel illalliselle toisen kaverin kanssa josta vielä alkoholittomille drinksuille yhteen kivaan baariin kaverin ja miehen kanssa! :) Nyt kotona, heitin viel miehen parille oluselle lähibaariin kun ei oo missään pitkään aikaa käynyt siinä "pelossa" että vauva lähtee syntyy ja hän ei oo ajokunnossa. No toivottavasti ei vaavi päätä tänään lähtee syntymään! :D

Huomenna pitäs saada aikaseks vähän siivota ja sit taas luvassa kiva päivä hyvän ystävän kanssa jolla on melkein sama laskettu aika kun mulla! :heart:

Vauva möyrinyt tänään pitkästä aikaa taas ihan urakalla, päätä ruuvailee niin kovaa että ihan vihloo! EI haittaa, sitä parempi mitä alemmaksi tulee vaan, hehe.

Huomenna kirjoittelen lisää, nyt otan vähän miehen tekemään kinkku-aurajuustopastaa yöpalaksi.. naughty.. :ashamed:

RockMummy + potkunyrkkeilijä rv 38+2
 
Öitä taas!!

Oli pakko nousta petiltä ylös, kun polttelee tuolla alhaalla... ajattelin jos helpottas, mutta ei se kyllä nyt helpota=)
Anopin "käskystä" kävin esikon kanssa tuossa illalla n. 45 minsan reippaan lenkin rattailla... selästä alko poltteleen ja sitte vielä käytiin saunassa... taas alko suppaileen... ei niin kipeitä ku eilen eikä säännöllisesti, mutta koko ajan kummallista juilimista... on se kumma kun toisella kerralla nyt tuntuu ihan erilaiselta tää homma...

mahdetaankohan meille saada äitienpäivä vauva?? en kyllä haluis olla sunnuntaina synnärille, mut eipä siihen juurikaan taida voida vaikuttaa=)

Tänään ollaan miehen kanssa oltu viis vuotta yhdessä, semmonen yhdessäolo lahjakin ois tosi kiva saada... sen voisin kyllä synnärin kautta hakea=)

Aamulla ois tarkotus mennä anopin luo viettelemään äitienpäivää... -> toisin sanoen valmiiseen pöytään huilimaan=) mun vanhempien luona juotiin äp-kahvit jo tiistaina, kun muuttavat tänään ja sunnuntaina lähtevät reissuun... ilmotin ajoissa, et en aio mihinkään liikkua sunnuntaina, et vietän MUN äitienpäivää.... toivottavasti saan kakkua(prinsessakakun oon "tilannu" katsotaan tuleeko se pakastealtaasta vai leipomosta :p ) ja kahvia aamulla. Lahjan sain jo etukäteen, kun oli epilaattori tarjouksessa, vielä en oo uskaltanu koittaa sitä, mutta jo monta vuotta oon halunnu semmosen. En tiiä sit onko kuin tarpeellinen, mutta nyt semmonen ainakin on=) niin että en odota mitään lahjoja sen enempää... jos vaikka aamutoimet mies hoitais esikon kanssa ja antasivat tänä vuonna äidin nukkua aamulla... siinä ois jo lahjaa kerrakseen... toivottavasti en vaan oo laitoksella....jotenkin niin kovat odotukset tuon äitienpäivän suhteen, etten halua että ne menee plörinäksi, kun viime vuonna en saanu edes nukkua aamulla, vaikka olin sitä niin kovasti odottanu... toiveistaan tietysti ehkä kannattaa puhua ääneen ja nyt oonki markkinoinu noita aamutoimia ja aamupala äidille keittiöön-ideaa jo parisenkin kuuklautta;) pitää ottaa varman päälle, että tulee ymmärretyksi...

mutta särky helpotti alakerrassa vähän, joten kaippa sitä vois lähteä koittaan saisko nukutuksi vai alkaako heti kun menee maate...

ai niin POKS 39
 
Huomenta.

Täällähän on jännää... Tsemppiä Bv :hug:

Oma olo. Heräsin tuossa 20 min sitten järkyttävään päänsärkyyn ja ahdistukseen. Nyt olen itkeä vollottanut koko hereillä olo ajan. Pää särkee entistä enemmän. Olo on ihan kummallinen. Ihan ku en olisi ollenkaan nukkunut :eek:

Saatiin eilen tietää että mies on alkuviikosta poissa kaupugista ja juuri kun meillä on LA keskiviikkona. Ei paljoa naurattanut ja varmaan alitajunnassa olen sitä pyörittänyt koko yön mielessäni mitä jos mies ei kerkeäkkään synnytykseen. Miten parisuhteen käy? on se kuitenkin aika iso juttu. Ja entä jos mulle käy jotain. Olis sekin nyt ihan hirveetä.

En kyllä ihmettele päänsärkyäni enää yhtään kun päässäni pyörii vain kauheuksia. :'(

Miks kaiken täytyy mennä aina niin helveten vaikeasti. :headwall: :headwall: :headwall:
 
Niiksu ja sompio joo taitaa olla tuota ihan samaa... pakko vaan kestää.. :whistle:
Niisku-Rouva :hug:

Lonkkiin ja alaselkään on koskenut eilisestä.. tai eilen oli vasen lonkka/jalka tulessa ja tänää aamulla herätessä oikea lonkka/jalja ja selkä.. |O Ihanaa tää loppuaika..
Huomen ois sitte se eräpäivä, mutta tuskinpa poitsu näkee sillon vielä päivänvaloa..

tytsy+masukki 39+6 HUOMENNA POKSPOKS 40+0 :heart: =)
 
Niisku-Rouva Onko miehesi niin kaukana, että ei pääse jos soitat että synnytys alkaa? Tai sellaisessa tilanteessa, että ei voi lähteä pois? Toivotaan, että pikkuinen pysyy masussa niin kauan että isä ehtii mukaan =)

Täällä on kanssa mieli maassa, kun miestä painaa taloudellinen tilanne ja oma terveys. Selkä kai kuitenkin leikataan kesällä. On tämä vatkaamista. Ja hän miettii ja murehtii asioita yksin ja jättää minut ulkopuolelle. Samalla jättää meidän parisuhteen ulkopuolelle. Ei ole enään samallatavalla hellyyttä ja aamuisin kainalossa olemista yms. Äsken yritin jutella tilanteesta, mutta miehen mielestä tämä ei vaikuta parisuhteeseen. Käänsi kylkeä ja jatkoi unia. Minä nousin itku kurkussa ylös :'(
 
160km päässä... :/

Ja kun esikoista odotettiin niin mies sanoi monta viikkoa ennen syntymää että ei sitten tona päivänä ja kyllä juuri sinä kiellettynä päivänä alkoi tapahtumaan vaikka se oli vaan se yks päivä! Silloin mies vaan jätti hommat kesken ja tuli synnytykseen mukaan.Tällä kertaa se on mahdotonta. Tai voi hän jäädä odottamaan synnytystä mun kanssa kotiin mut sit ei ole 2 kk töitä ja joudutaan todella isoon ahdinkoon. Kui kaiken täytyy mennä näin vaikeasti. Mies jo sanoi että jos vauva vielä maanantaina masussa hän jää kotiin mut sitten ei ole rahaa. :/
 
Harmillisen moni joutunut aloittamaan päivänsä kurjilla fiiliksillä :| Tsemppiä Niisku-Rouva ja Sompio :hug:

Me lähdetään lähikaupunkiin ostamaan tavaraa uuteen asuntoon. Toivottavasti jaksan tämän reissun, meinaa jo ruokakaupassa käynti ottaa voimille :whistle:

Kuinkahan moni tänään ilmoittaa iloisista vauvauutisista?!
 
Lohturutistukset Sompiolle ja Niisku-Rouvalle :hug:

(.) ..Eilen tuntui illalla taas supistukset kohdunsuulla asti. Ja nyt taas ei mitään. :headwall:
Mä huomaan jatkuvasti jännittäväni vatsalihaksia ihan alitajuisesti, onkohan sillä jotenkin vaikutusta tähän suppailun ns 'tehottomuuteen' ? Ainakin synnytysvalmennuksessa terkka kehoitti supparin aikana olemaan mahdollisimman rentona, myös yläkroppa, että vaikutus olis tehokkainta. :/

kissinminttu 38+2
 
Paljon onnea Bad Virginille pienestä tytöntylleröstä :flower:

Mä luulen, että täällä lähetään tänään kans vauvanhakuun. Puoli kahdeksasta asti supistellut selkeesti erilaisia supistuksia mitä on ennakoivat ollu. Sattuu just siihen samaan malliin kun ennenkin kun synnytys on käynnistynyt. Vähän meinaa iskee paniikki kun sattuu niin kovaa, eiks tätä hommaa vielä vois perua ;)

villahousu & Sulo 39+2
 

Yhteistyössä