<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnittelut pikku prinsessojen syntymän johdosta narttu :flower: :heart:


Jee mä pääsin vielä kotiin tämänkin päiväiseltä käynniltä B) Paineet suht hyvät, sydänäänikäyrä hyvä ja vauva liikkuu reippaasti. Valkuainen yhdellä plussalla, mutta se nyt vaihtelee koko ajan sen 1-2 plussaa kun myrkytys kerta on päällä. Huomenna aamulla sitten lääkärille, toivottavasti laskee mut vielä kotiin äitienpäivän viettoon! Ellei sitten olis tilanne kypsynyt niin paljon että voisi käynnistää puhkaisemalla kalvot tai laittamalla tippaa. Sitä en kyllä usko, koska supistuksia ei ole ollut oikeastaan ollenkaan, jotain pieniä mutta ne nyt ei oikein mitään tunnu tekevän.
 
Tervehdys.

Onnea nartulle prinsessoista :hug: :flower:

Me ollaan taas koko päivä siivottu neidin yrjöjä mistä milloinkin :ashamed: :/

Kyllä se tästä. Nyt lähdetään ulos kun vielä kaunista. Neidillä ei siis ole mikään oksutauti vaan kirnuaa limaa ja oksentaa sitä kun ei osaa vielä niistää/sylkeä... Mukana tulee sit mitä milloinkin on syönyt. Ei niin kivaa siivottavaa... :kieh:

Täällä kaivattais suppareita. Uskon että muutkin niitä hamuilevat mutta viikonlopun jälkeen on mahdotonta saada isiä mukaan synnytykseen. :'( Ja mähän en yksin lähde... :/
 
Naralle onnittelut pojasta ja Nartulle onnittelut prinsessoista. :flower:

omaa napaa lyhyesti.Tosi sekava olo_Olin siellä synnytystapa-arviossa puolen päivän aikaan. Tää uus lääkäri ei suostunut,että sovittais synnytysen käynnistysaika nopeiden synnytysten takia. Kaks edellistä on käynnistetty juuri niiden takia. Totesi kyl että tämäkin tulee sitten nopealla toimituksella. PIdätin itkua koko tutkimuksen,nyt iski ihan mieletön pelko päälle.Pitääkö mun oikeesti pyytää mun äiti koko loppu raskaudeksi tänne meille.Jos tulee lähtö ja vauva syntyy tunnissa jos menee niinku muutki. Neuvolalääkäri jo lupaili käynnsitystä,mutta hän ei sitä päätöstä tee.

NO pääsin kotiin ja pissalle ni hups,housut on täynnä verta. :eek: Soitto synnärille ja sano että sisätutkimuksesta voi tulla muutama tippa verta.Sanoin,että verta on yhtä paljon ku olis menkat alkanu ja pyyhkiessä tulee lisää.
Piti sit lähtee näytille.
Päivystävä lääkäri ei halunnu tutkii uudelleen koska se ärsyttäis kohdunsuuta ja lisäis riskiä,että käynnistyy synnytys. Pieniä supistuksia tulee silloin tällöin. Käyrällä vauva oli tosi villi ja syke oli parin sadan pintaan. Tulin nyt kotiin ja klo 20 pitää mennä käyrälle uudestaan. Ja toivo ettei supistukset voimistu,ja jos voimistuu ni heti sinne. En millään haluis nyt synnyttää ku mies on reissussa.
Ja en ole muutenkaan ollenkaan henkisesti valmistautunut.
Voipi olla parempi että jätetään helsingin reissu väliin.en tiiä uskallanko lähtee.pitää katsella.

painoa arvio oli 2,8 kg. ja pää oli viikoihin nähden pienempi. Mut reisi ym pituudet vastas viikkoja.tuon pään pienuuden takia painoarvio kuulemma yläkanttiin. Lapsivettä vähäisesti :eek:

mut palaan myöhemmin asiaan

NN rv 36+0 (37+1)
 
Nartulle tuplaonnittelut :heart: :heart:

nikunaku ultrasiko ne sua ollenkaan,kun kävit sen verenvuodon jälkeen siellä synnärillä? Ettei vuoto tulisi vaan istukasta,niinkuin mulle kävi..tosin se veri tuli mulla istukan alta,mikä vähän ihmetyttää? Kun istukassa ei muuten ollut mitään vikaa.. :|
 
BV eivät ultranneet vuodon jälkeen ollenkaan. Lääkäri luki papereista,että siinä pari tuntia aikasemmin tehdyssä ultrassa istukka oli edessä ja korkealla.Joten uskoivat että vuoto tulee kohdunsuulta. Klo 20 menen sinne uudestaan.Katsellaan jos ne päättää ultraa silloin.Kai tärkeintä on,ettei synnytyskäynnisty ja vauva liikkuu.
Mutta eivät ala estelemään jos on syntyäkseen. Kiva tilanne ku mutsi odottaa kotiin pääsyä,isä äitiä kotiin ja äitienpäivää viettämään meidän kanssa. Ja musta tuntuu,etten uskalla lähteä koska tässä tulee pieniä supistuksia vähä väliä-en tod. usko että synnytys on käynnistymässä tai edes halua sitä.Pelkään vaan,että kolmen pienen kanssa la shoppailu sellossa viimeistään käynnistää synnytyksen eikä kolmen tunnin ajomatka ole paras mahdollinen vaihtoehto nyt.
 
Nikunaku Parempi tosiaan varmaan jäädä kotiin lepäilemään. Mutta jos äitisi lähtee kotiin, niin tuleeko siitä lepäilystä mitään :/ Koska miehesi tulee kotiin (laho pää, kun ei muista :whistle: )

*muoks* Kutsu isäsi teille viikonlopuksi ja vietätte teillä porukalla äitienpäivää =)
 
kyllä me varmaan tehdään niin että jäädään tänne ja mun isä käy hakemassa mieheni su 17.30 koneelta ja ajaa sen kotiin ja hakee sitte äitini kotiin.

Meinaa supistaa ku liikkuu vähän enemmän.yritän nyt vaan ottaa rauhallisesti.
 
Nikunakulle haleja! Sulla ollut kyllä tapahtumarikas päivä! Jospa asiat järjestyy ja tietysti vielä parhainpäin!

Mulla tänään kanssa taisi supistaa, kun maha oli kova potkupallo ja todella pyöreä ja erottuva. Mutta kipeältä ei tuntunut.

Nyt syömään, mies grillasi ;)
 
Nikunaku :hug:

Ymmärrän oikein hyvin, että panikoit tulevaa nopeaa synnytystä. Mulla edellinen synnytys kesti sen 1,5h ja matkaa synnärille 90km ja käynnistystä en saa. Joten kyllähän tuo mietityttää, aina enemmän mitä lähempänä la on.
Toivottavasti synnärillä selviää mistä vuoto tulee. Ja toivotaan ettei synnytys ihan vielä käynnistyisi. :hug:

stk ja minivitonen 37+3 :heart:
 
Kissinminttu: Kyllä luulevat... Meillä miehen äiti kyselee jatkuvasti vaan vointia. ti&ke tuli viestit ja tänään soitti eli sellaset 3-4 krt/vko. Ihan ku vointi ehtis muuttua kauhiasti parissa päivässä?!
 
onnea Nartulle
Nyt on pakko tuijottaa omaa napaa ja valittaa..täs on muutama päivä mennyt niin että mikään ei pysy sisällä,pari kertaa oksentanu mutta saan koko ajan käydä vessassa isommalla hädällä,siis ihan koko ajan..Tuossa vähän aikaa sitten kun oksentelin taas niin tais jotain alapäässä tapahtua,sattuu meinaan (ärrinpurrin) todella paljon!! nyt ei sitten pysty kunnolla istumaan eikä seisomaan..huh huh.ja ei saa yöllä nukuttuu,alan kohta olla ku mikäkin zombie :) taitaapi olla parempi että mies ei enää ens viikolla mene töihin jos tää näin jatkuu,varsinkin kun koko ajan pitäisi juosta tuon 11kk:n perässä..sekin on kyllä varmaan näky kun puhisen täällä kivusta :)
no jos taas lähtis vessaan,hitsiläinen

luppa- ja kirppu rv 38+0
 
Kissinminttu: Olikohan se keskiviikko ku mul soi puhelin aika ahkerasti. Pari työkaveria ja kaveri soitti ihan muissa asioissa ja kysäs sit ihan vaan ohimennen vointia... Mikähän oli puhelun oikea tarkoitusperä?! Kaverit on onneks viel jättäneet rauhaan, mitä nyt facebookin kautta on saattanut tulla viestiä...
 
:hug: kaikille odottaville kärvistelijöille!
Tosi kummaa kun ei itse enää kanna tuota aarrettaan masussaan!

ONNEA Nara ja Narttu! :flower: :heart: Sillä lailla!

Tänään kävi neuvolan täti ja hänelle avauduin osaston kohtelusta. Helpotti vähän. Kehui paljon poikaa ja painokin nyt tasan syntymäpainon verra että hyvin on lähtenyt nousuun.
Tänään mennään kylpemään, katsotaan millainen parku pojalta pääsee kun tuo pepun pesukin on hälle niin traumaattista :D

Mies kävi ostamassa terassille keinun, ihana siinä vauvan kanssa istuksia ja ihmetellä!

Vatsa on ollut tosi kovalla synnytyksen jälkeen, pitää monta kertaa juosta vessassa mut mitään ei tuu...silti on kova hätä :'(
Tänään aloitin luumukuurin. =)

Alkaa heräilemään tuo tapaus, täytyy taas paremmalla ajalla!

Kuu on alussa mutta niin moni saanut jo nyyttinsä. Hyvä hyvä!

Jasmin ja pikkumies 9vrk :heart:
 
Nikunakulle iso :hug: Toivottavasti kaikki on kunnossa. Voisko siihen käynnistykseen yrittää vielä saada lupaa toiselta lääkäriltä? Ite ainakin huomannu nyt tässä parin viikon sairaalassa oloni ajan että eri lääkärit on TODELLA eri linjoilla monien asioiden suhteen :/ :attn:

Juu tuo kun ihmiset kyselee päivittäin on todella ärsyttävää :kieh: Mä oon kans miettinyt että eikö ne luota siihen että kyllä sitten ilmoitetaan kun se vauva syntyy :headwall: Ymmärrän kyllä että varmaan hyvällä (ainakin osa) kyselevät vointia jne. mutta itestä se tuntuu rasittavalta ja ikävältä varsinkin tässä tilanteessa kun on huoli että vauva varmasti voi hyvin raskausmyrkytyksestä huolimatta. Ei yhtään jaksain enää vastailla samoihin kysymyksiin samoille ihmisille joka päivä.

Pahimmille utelijoille (kokemuksesta esikoisen aikaan) ei edes kerrottu tarkkaa laskettua aikaa, sanottiin vaan että menee varmaan ainakin toukokuun puoleen väliin niin ne nyt on suht hiljaa malttaneet olla ;) Olin niin varma sillon alussa jo että yli tämäkin menee ja niin nyt meneekin, tänään laskettu aika mutta ei tää kyllä enää ehdi syntyä.


moerri
: Onnittelut prinsessasta :heart:
 
Onnittelut Nartulle ja moerrille :heart:

Kissinminttu Täällä vähän samat fiilikset, puhelin soi monta kertaa päivässä ja yleisin kysymys on, joko on syntynyt... Mutta kai se on ihan luonnollista, että kavereita kiinnostaa...

luppa
jos sie pääsisit kohta laitokselle, eikös sen sanota joku merkki olevan, että kroppa tyhjentää itsensä?

(.)
Supistelee taas, eli ei mitään uutta... ei näillä vielä telakalle lähdetä. Jos menisi huomenna vaikka taas reippaammalle kävelylle, joku väitti, että pystyasento ja kävely nopeuttaa käynnistymistä... Uskokoon ken tahtoo, mutta mitä sitä ei kokeilisi... :whistle:

-pallomaha ja peikko 39+4 (40+1)
 
nikunaku toivotaan että vauva pysyy vielä muutaman viikon masussa =) :hug:

luppa jaksuja sinnekin :hug:

moerri onnittelut ja pikaista paranemista =)

Nyt on siivokset tehty,jee! Loppuillan jos vaan olisi ja laiskottelisi :D
Eikä tämän päiväsellä ollut mitään vaikutusta babyyn,viime viikolla olin niin kipeänä suppareiden takia, hyvä että pääsi kävelemään edes.

BV ja P 36+5

 

Yhteistyössä