<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Täällä monella on kyllä lupaavia oireita :heart:

Täällä on juilinut vatsaa ja selkää särkee. Mutta ei kai varsinaisia supistuksia. Verta tullut taas muutamaan otteeseen. Aamulla käydään synnärillä näytillä niin saa varmuuden tuohon veren tuloon ja tietää onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään uutta :heart:
 
:wave: kasassa edelleen, oli mukava viikonloppu...

hetki sitten alkoi taas suppailemaan... katsotaan nyt johtaako ne mihinkään...

jaksamisia kaikille, niin ihanien vauveleiden kuin mahtavien mahojenkin kanssa!!!

Maariana83 39+1
 
Tsemppiä vaan Sompio :hug: Onneks pääset noin pian tarkistuttaa :)

Itellä ke vasta joku neuvola aika.. jossa ottaa vastaan joku harjoittelija joka viimeksikin otti varmaan 5kertaa mun verenpaineet :kieh:
En oikein luota siihen.. Todella epävarma, näkee läpi. Mutt onneks ei teekään mitään hirveän ratkaisevaa..
Tässä sitä ootellaan ukkoa kotiin ja vatsaa kiristää kuin viimistä päivää.. oliskohan enempi jo auennut ku viimeks sentin oli auki..
 
Lämpimät onnittelut kaikille pienen nyyttinsä syliin saaneille!! :flower:

Pikaisesti vain ilmoittelen, että meille syntyi torstaina 7.5 (rv.40+0 :D ) pieni ihana neiti klo. 22.44! 3630g, 50cm ja pipa 35cm. Voidaan hyvin, ja tänään kotiudittiin. Kirjoittelen enempi, kunhan vähän tässä asetutaan...

Niin ja hyvää äitienpäivää kaikille!! :wave:

Tässä meidän neiti :heart:



nasu ja neiti 3vrk
 
Suzyanne
Paljon onnea nasulle suloisesta pikku prinsessasta! Meidän poitsu on aika tarkkaan häntä 2,45 h vanhempi. =)

Ensi viikolla tulee varmaan ihan hillitön määrä vauvoja tähän pinoon! :heart:

 
Huomenta!
Täällä ei ole viime yönä nukuttu yhtään, mulla alko koko ajan voimistuvat supparit 23 aikaan ja niitä tulee edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti. Äsken kun kävin vessassa niin multa irtos limatulppa, tai ainakin iso osa siitä. Sitä on nimittäin tullut parin viime päivän aikana vähäsen kerrallaan. Päästäänköhän me jo kohta nyytinhakureissulle?

Alx & Baby 40+2
 
Onnea Nasulle pikku nyytistä.. :flower: suloinen tyttö..

Täällä jatkuu alamahakivut,pakarakivut,reisikivut ja alapään vihlonta.. mutta ei nää kyllä oo kovin kivuliaita.. tulee ja menee.. mut toivotaa että enteilis lähipäiviksi nyyttiä syliin =)

Alexandra sullakin kuulostaa jo lupaavalta ! :) Mä en oo tota limatulppaa bongannu vieläkää.. Sompiokin varmasti pääsee kohta nyytin hakuun! :)
Tassutin paljon supistustuulia sinulle.. !! :wave:

Tytsy+masukki 40+1
 
Huomenta.


Onnea vauvaantuneille. voi kuinka ihanaa kohta meillä kaikilla on omat vauvelit. :wave: :hug: :flower:

Ilta oli täynnä supistuksia.. menin kuitenkin nukkumaan ja tadaa heräsin aamulla eka 6 aikaan ja nyt nousin ylös kun kahvi tuoksui nenuun. Eli V*tutus alkaa taas nousemaan samoin paniikki... Nyt on liian hyvä olla. Siis kun ei supistuksen supistusta.

Mies siis tämän ja huomisen pois. Tänään on vielä mahdollisuus keretä mukaan kun pyörii tossa lähistöllä, mutta huomenna ei voi edes soittaa... klo 6-16 välisenä aikana huomenna en sais synnyttää mut tää syntyy kuitenki sillo.

Ei varmaan synny tänään kun taas on sellaiset karkelot et jösses kun paikat paukkuu.

Anteeksi valitus alan olemaan jo ihan paniikissa... :'(
 
Lauantain käyntini jälkeen onkin taas tapahtunut, neljä uutta vauvaa eli; Hurjan paljon onnea Tulimieli, Villahousu, Suzyanne sekä Nasu22! :heart:

Itsellä on kaikki merkit synnytyksen lähenemisestä loppuneet. Eilen ei ainuttakaan supistusta, ja olen jotenkin.. "seesteinen", lakannut odottamasta.. kyselijöille olen sanonut ettei tämä täältä synny, esikoiseni kirjoittaa ylioppilaaksi ja kuopus pääsee ripille ja minä vaan olen raskaana.. (ovat siis nyt 8 ja 4 vuotiaat..) Mut tuskailla en enää jaksa, vaikka olo onkin välillä tosi tukala.

Mokka ja Hikka 38+1
 
hehh Mokka :LOL:
Kai se vaan menee taas niin ettei pitäis ajatella ko.raskautta niin johan varmaan alkas tapahtumaan..
Itellä taas huonosti nukuttu yö ja paikat kipeet..
Nyt lähti viikko 38 käyntiin...ihan pelottaa.Ensi synnyttäjän olo. Kai pitäs niitä sairaala kassia kattoo samoin tytön mummula vaatteet....
 
Onnea nasu22 :flower:

Mä oon imettänyt nyt about 12h putkeen tunnin ja puolen tunnin välein ja joo en ole nukkunut. :/
Ai vauvat pitää herättää 3-4h välein syömään meidän vauva herää ihan itse :D rinnanpäät on niin kipeet ja pikkusen väsyttää...

SYNNYTYSTARINA

Mähän jännitin sinä synnytystä=KIPUA etukäteen hirveesti monta unetonta yötä jne..

7.5 sitten menin kättärille käynnistykseen. Aamusta pantiin ekat satsi cytotecia olin sormelle auki ja täyspitkä kanava. Pientä jomottelua tuli vain ja aamupäivä meni huonetoverin kanssa jutellessa. Sitten pantiin toinen satsi cytotecia n 4h päästä ja olin tiukasti kahdelle sormelle auki. Huonekaveri lähti jo synnytyssaliin ja mä jäin yksin. Noin kello 16 alko tulee 10min välein pientä jomottelua taas mutta käyrille ei piirtynyt mitään. Illasta pantiin sitten uus satsi cytotecejä ja olin löysästi kahdelle sormelle auki. Koko illlan nää jomottelut jatku mutta käyrillä ei edelleenkään mitään paitsi että vauvan sydänäänet romahti yhtäkkiä laski 50;neen,,huoneeseen kiirehti heti lekuri ja perään toinen olin kontalleen sängyllä ei mitään sitten käsky toiselle kyljelle ja äänet palas..mutta suppareita ei näkynyt. En itsekkään uskonut että synnytys alkaisi. Iltapalan jälkeen tuli itselle hirveä olo kylmän hiki ahdistus jne..sokerit oli laskenut kolmeen. Siinä vaiheessa psyyke rakoili jo sen verran että märisin siellä hoitsujen ja lääkäreiden edessä plus että soittelin miehelle hysteerisenä mies ois tullut mutta en tajunnut että synnytys käynnissä. Sain rauhottavaa ja kipulääkettä niihin "kuviteltuihin" suppareihin. Siinä illan yön mittaan kivut ylty mutta kukaan edelleenkään uskonut että supistelen oikeasti ja paikat vain kahdelle sormelle auki. Kävin suihkussa ja sain suoraan reiteenkin litalginia ja kuumavesipullo että pääsisin NUKKUMAAN! Yksi lääkäri oli jo yhdessä välissä käskenyt tipputtaa mulle ne antibiootit siihen streptokokkiin niin eiköhän sillo ku vauvan sydänäänet laski toinen lääkäri kieltänyt että synnärillä vasta voi v*ttu oispitänyt saada kaks satsia niitä 4h välein arvaa ehdinkö...kahdelta sitten painoin sitä supistusanturia täysillä mahaa että joha prle jossei nämä supistukset näy missä niin näkyhän ne sitten mutta ei ilman painamista vasta tässä vaiheessa ne tajus että mä tosiaan synnytän. Kivut oli suht kovat mutta osasin hengittää tosi hyvin ja rentouttaa lantiota mikä oli suuri apu. Reilusti ilmaa nenän kautta sisään ja hitaasti huulet rentona ulos. Kahdelta yöllä sitten tiputettiin antibiootit suoneen ja sen jälkeen kysy hoitsu tarvisitko ilokaasu ja vaan että voisin mä tarvita olin muka edelleen sen 2cm auki sitten käppäiltiin synnärille ja tsekattiin kohdunsuun tilanne volaa 7 cm auki ei oo synnytys käynnissä no eipä :kieh: supistelin tosin harvakseltaan sen 10min välein ja menin ottamaan sen pudentiaalipuudutuksen luoja että se sattu potkasin sitä hoitajaakin hehe eikä se auttanut mitää tai ponnistamiseen sen pitäs vaikuttaa. Salissa ehdin olla tunnin ja varmaan 5 supistuksen ajan joista selvisi ILOKAASULLA aivan mahtava keksintö vetelin sitä ihan huvikseenkin että sain pään sekasin :p Kaikki supparit oli täysin hallitavissa ja kokoajan kätilö komensi rentouttamaan lantiota. Vikat kolme supparia oli hirveimmät kun alkoin ponnistuttamaan mutta ei saanut koska oli vielä pieni lippa sielä jäljellä kohdunsuulla..Sitten saikin jo luvan ponnistaa jostain syystä ponnistaminen oli tällä kertaa tosi tuskallista mutta kuitenkin 5min ohi...verta meni vain 150ml ja pieni naarmu virtsaputken suulla ei tikkejä istukassa oli joku rasvainfarkti 2cm X2cm eli istukka ei toiminut enää tolla alueella mutta vauva voi hyvin ja äiti selvis urakasta joka oli henkisesti kovempi urakka kuin fyysisesti.

Vauvalla oli sokerit hyvät synnytyksen jälkeen kuin myös itsellä. Vauva oli juonut lapsivettä tosi reilusti ja pulautteli sitä kaks päivää ja söi huonosti mutta sokerit kuitenkin nousi ja oli hyvät ja CRP oli normaali ettei ainakaan toistaiseksi saanut sitä streptokokkia vaikka vain yhdet antibiootit kerkesin saamaan.Tosin vauvan lämpö oli aluksi liian alhainen ja eka päivä oltiin tuplavaatetuksella plus villahaalarissa ja kuumavesipussi ja untuvapeitolla. Sain olla koko sairaalassa olo ajan yksin huoneessa mikä oli tosi hyvä jo mun väsymyksen takia plus hoitsu tosi hyvin hoiti vauvaa vaikka en ollut mikään ensisynnyttäjä jopa imetyksessä oli avustamassa heh . :D Ehkä se oli parempi että pelkäsi koko ajan sitä pahinta kipua niin kipu ei päässyt yllättämään oikeastaan missään vaiheessa vain ponnistaminen sattu ihan oikeen oikeesti ....

tosi sekava juttu mutta ei näillä unilla kovin kummosempaa jaksanut väsätä
niin ja tod.näk tuo vauvan himosyöminen johtuu nyt tuosta kun ei syönyt pariin päivää niin tankkaa nyt ja tietty tilaa lisää maitoa toivottavasti tasottuu..paino laski sairaalassa 200g mutta lähti vikana yönä jo nousuun 50g ja varmaan noussut tuolla syömisellä jo syntymäpainoon.

nara ja poika 3vrk
 
Hellurei :heart:

Onnittelut vauvan saaneille<3.
Eilen jo meinasin käydä ilmoittamassa, että meille syntyi kaksi vallan ihanaa poikaa
4.5. Klo 18.10 ja 18.25.

Painoa pojilla oli n.2700g, 8g erolla ja pituutta tasan47cm.
Omat supistukset ei sitä synnytystä jaksaneet laittaa käyntiin vaan 37+5 vietiin kalvojen puhkaisuun. Sitten supistusta lisäävä tippa. Se oli menoa sen jälkeen.
Miehelle täydet kympit mukana olosta, en olisi ilman sitä jaksanut :heart:

Sairaalaan otettiin 29.4 ja katseltiin ja odoteltiin tuonne 4.5 asti. Supisteli koko ajan jonkin verran. Verotti voimia aikalailla :|


Lauantaina kotiuduttiin ja pojat nukkuu ja syö tasaisesti, ei turhia huudella. :heart:


Hyvää kesänalkua kaikille. Nyt syömään ennen kuin pojat tahtoo syömistä =)

Eemelin äiti ja kaksi pojan vesseliä 1vko :heart: :heart:
http://pikkukuvaaja.kuvat.fi/kuvat/masu/Pienet+kullannuput /Poikavauvat+028.jpg
 
Nara mun poika 11v sitte söi rintaa myös puolen- tunnin välein ekan kuukauden. Rinnat kipeyty koska maito ei ehtinyt nousta..annoin sitten välillä lisämaitoa (jota oisin voinut antaa enemmänkin, mutta jotenkin pelkäsin ettei imetys tuu onnistumaan sitten). Oli aika rankkaa kun ei saanut nukkua. |O Poika painoi syntyessään 4400 joten luulen että tarvitsi kunnon satsit maitoa tullakseen kylläiseksi. Sitte vaan yhtäkkiä rupes nukkuun 6h yöunia :D
Voimia sulle..

Eemelin äidille tupla ONNITTELUT kahdesta komeasta pojasta! :flower: :flower:
 
Onnea Nara ja Eemelin äiti! :flower:

Mokka76 on kyllä päässyt ajattelussaan ja synnytyksen odottamisessa korkeammalle tasolle. Toivottavasti se on tarttuvaa. Täältä on nimittäin aivan turha mitään zen-rauhallisuuttaa etsiä. :kieh: Äskeinen aamukävely koiran kanssa oli jotain säälittävää tepastelua, kun koko kroppa on ihan jumissa. Pitäisi venytellä, ehdottomasti. Eilen jo jonkin verran venyttelinkin, mutta kun sekin tuntui niin tuskalliselta. Valivalivalivalivalivali. Kaikki on siis varsin hyvin, mutta jotenkin hajottaa. :headwall:

PilkkuPantteri & Jyvä 39+6
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvaantuneille :flower: :heart:

Täällä supistelee ja pahasti, mutta tuntuu, että mtn ei vaan tapahdu. Toisaalta kanavaa enää se 1.5cm ja paikat auki, et pitäis tapahtua. MUTTA ei niin ei. Mä hypin seinille ja vaan raivoan. En yksinkertasesti jaksa enää.
Sori oma (.)

Hyvää viikonalkua kaikille!
 
Onnea Eemelin äiti :heart: :heart:

Aurora72
mulla on kyllä maitoa yllin kyllin eilen oli ihan kipeet jo siitä maitomäärästä ihmeen paljon noin pieneen ihmiseen mahtuu maitoa. Yritin kyllä yöllä antaa myös lisämaitoa mutta pari kertaa imas vain. Toivottavasti vain tätä alun tankkausta pääsis sitten jossain vaiheessa kunnolla nukkumaankin. Nyt vauveli nukkuu hyvin että täytyy itsekkin mennä päiväunille kun kerran pystyy.. aaa aaa Zzzz

heh nasun vauvan on melkein samannäköinen kuin meidän vauva paitsi että meillä on vaan toista plaatua.. :p
 
Onnittelut Nasulle neidistä sekä eemelin äidille pojista! :heart: :heart:

Ihania kuvia olitte laittaneet.

Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä. Yhessä paketissa ollaan, eikä löhdöstä tietoakaan. Pientä menkkajomotusta silloin tällöin mahalla sekä selkää jomottelee, muttei muuta. Taidan alkaa asennoitua siihen ettei tää kaveri tuu pihalle ennen kesäkuuta...

Fox, 38+1
 
Onnea Nasu pikku tyttön johdosta :heart: :flower:
Eemelin äidille onnea kaksos poikien johdosta :heart: :flower:
Tännehän vauvoja syntyy tasaseen tahtiin B)
Kiitos Naralle synnytys kertomuksesta.
Jaksamista kaikkille nyytin saanneille ja pallomaha kumppaneille.
 
Suzyannelle vielä kerran isot onnittelut, oli kyllä niin ihana tarina, että tuli itsellekin kyynel silmään (sehän ei onneksi tässä tilassa kovin herkässä muutenkaan ole... :whistle: )

Eemelin äiti onnittelut pojista :heart: :heart: ja Nasu22 onnittelut tytöstä :heart:

Alexandra85
: Toivottavasti pääset pian hakemaan omaa nyyttiäsi, lupaavilta kuulostaa oireet

Täällä tuntui olevan muitakin, joilla alkaa pää hajoamaan... Kaipa se on ihan normaalia tässä vaiheessa... Omaan (isoon) napaan ei mitään uutta. Alapäätä vihloo ja supistelee, mutta tuskin tässä EDELLEENKÄÄN mihinkään lähdetään. :kieh:

-pallomaha ja peikko 40+0 (tai 40+4) (ISO POKS!)
 
No niin...nyt kun sain ylös vauvautuneet ja uudet tulokkaat parin päivän ajalta niin en oikeastaan muista enää mitä mun piti kommentoida..meni viime yö supisteluja ja selkäsärkyä potiessa... nukuin peräti 3h. Sauna ja lämmin suihku rauhoitti kipeähköt supparit. Katotaan alkaako uudestaan.. :/ Ja nyt iski paniikki että eihän mulla oo kaikki valmiina.. :headwall:

ONNEA VAUVAANTUNEILLE JA TERVETULOA AINAKIN TASSUTIN p.s. toivottavasti pääset pian synnyttää.

Suzyannen tarinaa lukiessa itku tuli silmään... Olen todella onnellinen puolestasi. :hug: :heart:

Ja TOSIAAN Tytin sanoja lainatakseni jaksamisia kaikille nyytin saanneille ja PALLOMAHA KUMPPANEILLE! :heart:

No nyt tuntuu taas nipistelyä...syntyis sitten eikä piinais.. :kieh: Väsyttää...

Therean&Neiti 38+0 POKS
 
Onnea vauvansa saaneille :heart: :flower:

Omaa napaa vaan.....

Mä kävin viime viikolla äippäpolilla. Painoarvio(rv37+3) oli 3,4kg, mutta lääkärin mukaan hartiat ja vartalo isompi, eli saattaa olla painavampi.

Mulla nää kaks nuorinta siis syntyneet 41+2 ja 41+1 painaen ~4,5 ja 5kiloo pituutta se 56cm.

Viimeks kuopusta odottaessa siis ei nähty ison koon olevan syy käynnistykseen, enkä halunnutkaan. JA isot mahtuu siis tulemaan, ei oo ollut ongelmia..

No nyt lääkäreiden mielipide on kuitenkin muuttunut, vaikka löysin netistä HYKSin lääkäreiden kirjoituksen synnytyksen käynnistämisestä, jossa oli et itsestään käynnistynyt synnytys on toivottavaa, vaikka sikiö olisikin iso..... Mut se oli vuodelta 9/06

Eli mulla LA 25.5. Mutta nyt sitten lääkäri oli sitä mieltä että viikkoa ennen LA käynnistys..
Eli maanantaina 18.5 mä sit menen äippäpolille, ja näillä näkymin sitten käynnistellään..

Toivon vaan ettei siinä sit mene montaa päivää... ku mitä ideaa siinä sit on, jos viikkokin menee käynnistellessä... Paikat onneksi pehmenneet, kanavaa tosin 2cm, ja sormelle auki..
Saa sit nähdä...

Mulle oikeastaan ihan sama jos käynnistellään.. toisaalta haluaisin kyl odottaa et käynnistyis itekseen.. vaikeeta..
 

Yhteistyössä