<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Villahousulla on aivan valloittavan suloinen Sulo :heart:
Hyvä että kaikki on kunnossa Sompio :heart:
Toukotytsy Täälläkin saa vähän väliä ravata vessassa.
(.) Täällä Niisku-Rouvan tavoin on vähän touhuttu. laitoin kaikki vihdoin ja viimein Pavun tavarat valmiiksi. Sitten innostuin öljyämään meidän puutarha kalusteet :/ Kannoin ne pois kuistilta ja käsittelin niitä kun mies tuli koti aamuvuorosta ja sai "hepulin." Kun olin siirrellyt täyspuisia puutarha kalusteita. :ashamed: Ja taashan meinasi perheriita olla pystyssä. Mies ei antanut edes ruokaa laittaa tai paljoa sohvalta liikahtaa.
Saapas nähdä laskeeko minut sunnuntaina Heinolaan vai vahtiiko joka liikettä ;) Taitaa tuo tuleva isä hermoilla enemmän kuin minä.
Huomenna taas neuvolaan.

Tytti ja Papu 37+1
 
Olette mammat saaneet sitten kolme sivua tekstiä luettavaksi :wave:

Mokka Mä olen sentäs hieman positiivisempi kun sanon kaikille, että syntyy juhannuksena :D

Kiitos Naralle synnytystarinasta :heart: Inhottavaa, kun ei ole taas äidin oloon ja tuntemuksiin luotettu :kieh: Onneksi kaikki meni hyvin ja kipu oli sinulle positiivinen yllätys =)

Villahousun Sulo on kyllä suloinen :heart: Ja muutkin kuvat ovat ihania :heart: :heart: Ihana katsella ja ajatella, että meilläkin viimeistään kuukauden päästä olisi oma nyytti :heart:

Tytti Meillä kanssa mies ei antaisi tehdä oikein mitään, varsinkin nyt kun sitä verenvuotoa on. Yritin sanoa, että täytyy vähän edes touhuta, että synnytys etenisi. Jos vain makaan paikoillani, niin paikat pysyy kiinni. En tiedä onko sillä oikeasti mitään tekemistä keskenään, mutta en nyt aio vuodelevossa olla, kun ei sellaista käskyä lääkäriltä ole tullut. Viikkoja on kuitenkin niin, että saa syntyä kun on syntyäkseen :D
 
muumimamma85 muutettu on.

Että on hermo kireällä, ollaan sivistyneesti vaihdettu miehen kanssa "että minua sitten ärsyttää esim tämä likainen pannu tmv. Ja minua taas ärsyttää se ja se..."

Ei olla juuri riitaa saatu vielä aikaseksi, tosin ei tuo mies varmaan haluakaan....olen ihan hirveä kun suutun... :ashamed:
 
Iltoja.

Täällä menee hermo ihan huvin vuoksi :LOL: :LOL: :LOL:

Pissalla ravaan myös minä.. makuuasennossa helpottaa mutta jos kävelee tuntuu siltä että kohta on housuissa jos en mene heti vessaan... ja tulos pari tippaa :kieh: :kieh: :kieh:

Menen tästä seuraavaksi nukkumaan ja toivon ettei vauva ala tunkemaan itseään ulos seuraavaan 24 tuntiin.

Hyvää yötä ei tästä sillainen kyllä tule tiedän nyt jo että itkeä vollotan koko yön...

Huomenna neuvola palailen kertolemaan kuulumiset puolilta päivän.

Niisku-rouva & pp 39+5 :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvaantuneille :heart:

Täällä myös ravataan vessassa ehtimiseen. Masu on kuin liian täysi potkupallo, kiristää ja vihloo ajoittain, pahoinvointikaan ei ole kaukana. Supistelut vaan jatkuu epäsäännöllisinä. Onneksi vauva on pysynyt RT, kun oli silloin vielä pääsiäisenä perätilassa.
Tälläviikolla on taas kontrollikäynti tuolla polilla ja neuvolassakin pitäisi käydä keskiviikkona. Kutina on siirtynyt jaloista vatsaan :headwall: Ei kiva juttu ollenkaan. Väsyttää tosi paljon, mutta nukkumisesta ei tule mitään. Ja päiväunia ei tosiaan voi ottaa kun kukaan ei ole noiden muksujen kanssa. Auts sentään täähän alkaa kuulostaa jo valitukselta, sorry!! Raskasta olla raskaana...

Mantelinkukka + vekara 38+1 muistaakseni
 
:wave:
Täälläkin rampataan vessassa, riistetään tukkaa ihan ihme asioista!!!
Pikkumies onneksi jo parempi, mutta itse ihan tukossa koivun kukinnan takia, ei meinaa henki kulkea eteen eikä taaksepäin... onneksi ei tarvi juuri lähteä synnyttämään kun on tämmönen olo.... heti kun tää tukkosuus loppuu, niin voisin mennäkin =)

neuvolan siirsin huomiselta keskiviikolle, kun en saanut lapsenvahtia huomiskesi päiväksi... osu aika pojan päikkäri ajalle... niin nyt sitte mennään pikkumiehen kanssa keskiviikkona yhessä sitte neuvolaan... pikkumies pitää mua niin lujaa sormesta kiinni ku terkka mittaa paineita tai hemppaa tai kuuntelee sykkeitä... äitin oma prinssi uljas suojelee äitiä... ja taitaa itse vähän pelätä... mut onneks jo tuttua puuhaa, kun on jo monta kertaa käyty=)

Juuri kun meinasin sanoa, että tänään ei olekaan sitten suppaillu, niin sitte ne alko... joka hemmetin yö supistelee ja aika kipeetäkin... aamulla on alakerrassa ihan hakattu olo... voisin sen puoleen kyllä mennä vaikka heti synnyttämään, niin loppus tää jahkailu ja sattuminen...

mut nyt taas koittamaan nukkumista suppareiden ja tukkosen nenän kanssa=)

jaksuja kaikille!!

Maariana + pikkuveli(?) rv 39+2
(oon muuten alkanu miettiin, et jos se onkin tyttö... nään tyttö unia ja mahan laskeuduttua on ihan tyttö maha.... tulis jo niin näkis et kumpi on...)
 
Huomenta.

klo 1.30 asti suppaillu... Ei vielä kipeästi eikä ole säännöllisyyttä kuten arvata saattaa mutta älytön hiki niistä nousee otsalle. Ihmettelen.... :whistle:

Muutenkin omituinen olo. Vessassa olen käynyt vain kerran 1.30-5 välisenä aikana ja muuten olen makoillut sängyllä hereillä.

Äsken keitin kahvia ja tein miehelle aamupalan. :whistle: Kävin herättämässä hänet ja raukka luuli että nyt täytyy lähteä. Noh ei hän mukaan enää kerkeisi. No sitten kerroin että olen pykertänyt hänelle aamupalan ni hän vastasi... voi rakas kun mä saisin viel nukkua puoli tuntia. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Niin tyypillistä. :whistle: Kyllähän mäkin saisin. Kello soittaa vasta 7.20 mut täällä mä koneella hillun. Ja kuulemani perusteella meidän neitikin päätti herätä joten se siitä... :D

Mahtaakos tänään alkaa tapahtumaan... mies on klo 16 takasin kotona. Siihen asti kun ei vaan sattuis mitään... ;)

Niisku-rouva &pp 39+6/41+0 :LOL:
 
Niisku-Rouva nyt sitten jalat ristiin siihen klo 16 asti :LOL:

Täällä valvotaan ihan vaan valvomisen ilosta taas :kieh: Mun ei pitäisi päivällä niitä päikkäreitä nukkua :kieh:

Tein äsken ostoslistaa, että mitä kaikkea puutarhaan yms. pitäisi hakea. Tänään aion laittaa pihan kuntoon. Jos sää sallii :whistle: Kaikki oireet mistään synnytyksestä hävisi eilen totaalisesti. Tosin eihän mulla tässä kiire ole, mutta hieman on malttamattomaksi käynyt olo :whistle:
 
Huomenia kaikille! Minä kävin jo toista aamua labrassa antamassa verta. Oikean rinnan alla on neljättä päivää kipu. Tuntuu hengittäessä syvään, yskiessä, kylkeä kääntäessä yms. Itkuhan se on ollut työnä, kun tukalan olon lisäksi tuommoinen ja hermoja kiristää. Lääkäri epäili vain jotain lihasperäistä (juu, pesin ison maton yhtenä päivänä ), mutta otatti varalta erilaisia kokeita, maksa-arvoja yms. Jospa kaikki ok. Mietin itse, jos vauva olisi potkuillaan tehnyt, että on mennyt araksi, mutta en tiedä.. Kovasti se tuolla mujuaa :heart:

Tänään tulee vieraita, joten JES, saa mukavaa tekemistä päiväksi! =) Minä en hätäilekään synnytystä, se tulee kun on tullakseen. Luulen, että menee vielä pitkään. Ehkä parin viikon päästä alkaa jo tosissaan toivomaan, että synny jo!

Tsemppiä kaikille erilaisten kiristysten kanssa :D

Niiksu 37+2
 
Kuulumisia:klo:1.00 ekan kerran viljatyynyä lämmitin suppareitten takia, kolmeen-neljään asti sillontällön suht kipeitä, mut sain torkaheltua välillä.. Sitten klo:4.00 eteenpäin, täysin hereillä, KIPEITÄ suppareita siitä asti 10-15 min välein, viljatyynykään ei oikeen enää auta... tässä odottelen että vakiintus tohon viiteen minuuttiin, tai vielä kipeytyy lisää ennen ku lähen synnäriä kohti... mies vehtas ja hötkyili tossa eestakas,ku heräs, käskin töihin ja lupasin soittaa heti ku etenee. ( työmatka kestää n.4 min, joten ehtii pian hakemaan..)

Ja (yök juttu) eilen illal ja tänä aamuna limaa tullut hirveesti, jossa veri-viiruja mukana..
Jospa nämä supparit ei nyt loppus, ja pääsis tänään köllykkää hakemaan :wave:

40+2 |O ja sattuuuu !!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pije:
Kuulumisia:klo:1.00 ekan kerran viljatyynyä lämmitin suppareitten takia, kolmeen-neljään asti sillontällön suht kipeitä, mut sain torkaheltua välillä.. Sitten klo:4.00 eteenpäin, täysin hereillä, KIPEITÄ suppareita siitä asti 10-15 min välein, viljatyynykään ei oikeen enää auta... tässä odottelen että vakiintus tohon viiteen minuuttiin, tai vielä kipeytyy lisää ennen ku lähen synnäriä kohti... mies vehtas ja hötkyili tossa eestakas,ku heräs, käskin töihin ja lupasin soittaa heti ku etenee. ( työmatka kestää n.4 min, joten ehtii pian hakemaan..)

Ja (yök juttu) eilen illal ja tänä aamuna limaa tullut hirveesti, jossa veri-viiruja mukana..
Jospa nämä supparit ei nyt loppus, ja pääsis tänään köllykkää hakemaan :wave:

40+2 |O ja sattuuuu !!!
Onnea matkaan, kuulostaa todella lupaavalta! :heart:

Therean&Neiti 38+1 ( epäsäännöllisten kipeiden supistelujen, menkkajomotusten sekä selkäkipujen keskeltä )
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille! :flower: :heart: :heart: Nyt näitä uutisia tulee ihan tulvimalla.Ja lähtijöitä on kokoajan. Apua,oma vuorokin on sitten jossain vaiheessa tulossa.

Mielettömän stressin sain kun sitä käynnistystä en saanut. Jasmin se totesi hyvän pointin,että ku synnytyspelkoon voi saada sektion!niin miksi ihmeessä en kolmen syöksysynnytyksen aika lyhyillä ikäeroilla olen läpikäynyt ja pelko ja riski on suuri ja oikea.Niin miksi ihmeessä en voi saada käynnistystä siihen kun se on 2 kertaa aikasemmin tehty sen takia. Luulis,että leikkauksessa on suuremmat riskit.
On tosi kurjaa,ettei äidin pelkoa oteta tosissaan.
Mun äiti lähti eilen takaisin kotiin.On siellä nyt jonkin aikaa,tää tilanne ku meni tälläiseksi panikoimiseksi niin täytyy varmaan pyytää äiti meille lähempänä laskettua aikaa muutamaksi viikoksi pahimmillaan.

Mies tuli sunnuntaina kotiin. :heart: Ja nyt taas Vantaalla töissä.Aika paljon sillä on noita reissaamisia vielä edessä. Pitää alkaa kirjoittaa ikean ostoslistaa miehelle ku on siellä päin.Mun piti viime viikonloppuna siellä itse käydä,mutta ku päätettiin jäädä kotiin. Vuoto on onneks nyt loppunut.Ja supistelut on kadonneet.

Ai niin eilen neuvolassa neuvolatäti oli sitä mieltä ettei vauva voi todellakaan olla vaan 2,8 kg nyt. Tosi lohduttavaa. :eek: :( No mutta vielä viikko kaks sitten neuvolatäti ei ole edes osannu sanoa kuinka päin vauva masussa on. Hän vaan tuijotti sitä että nelonen painoin 3,9kg ja tän kuulemma on pakko painaa yli sen syntyessään.
Verenpaineen alapaine oli koholla ja sain mittarit kotiin.No stressi nostaa painetta ja varmaan tekee hyvää äidille ja vauvalle stressaa tulevaa synnytystä. Mä kun olin jo ehtiny toivoo,että tässä synnytyksessä ehtis saamaan kivunlievitystä.

Ostin jopa vauvalle vaippoja ja pesuaineet joten alan pikku hiljaa pesemään vauvan vaatteita. Eka kyllä pitää pestä vähän tyhjemmäksi pyykkikoreja.Kummasti sitä pyykkiä tulee joka päivä.

Ai niin Suzyanne: Olen niin onnellinen teidän puolestanne! :heart: :heart: :heart: Eilen kävin lukemassa kaikki kirjoitukset ja sinun kirjoitus sai minut itkemään onnesta,eikä kirjotitamisesta tullut enään mitään. Aivan uskomattoman ihanaa.Ja ihania kuvia olit laittanut.

mut nyt sitä ikean sivua selaamaan...lapset leikkii tosi tyytyväisenä.

NN rv 36+4
 
Meille syntyi 9.5 tyttö klo 5.32 2635g ja 48cm
Synnytys kesti vain 3h ja ponnistus 1-2min,en tiedä kumman ne merkkasi papereihin,yhdellä ponnistuksella tuli maailmaan :heart:
Ja raskausviikkoja oli kasassa 36+6 ja kaikki meni alusta asti hyvin,eilen päivällä kotiuduttiin =)

BV ja Paprica 3vrk
 
onnea vielä bad virgin :hug:
neuvolasta kotiuduttu,paineet hyvät,sydänäänet n.130 ja oma paino laskenut viikossa 1kg (peräti,siis näillä oksenteluilla ja täysistunnoilla). terkka halusi tehdä sisätutkimuksen, kaula hävinnyt,kohdunsuu vähän vinossa mutta arveli että kiinni vielä on,sanoi vain että hei,hänhän tuntee vauvan pään tässä ihan alhaalla.. :) no jospa ei ens viikolla enää tarttis mennä sinne,jospa tuo sisätutkimus edes vähän ärsytti(toivossa on hyvä elää)

luppa- ja kirppu rv 38+4
 
Onnittelut vielä Bad Virgin :heart: On se tieto jo kantautunut tännekin pinoon ennen ilmoitustasi :heart:

Pijelle Onnea matkaan! Ei kauaa kyllä mene kun pääset nyyttiä hakemaan :heart:

Nikunaku Saatkohan toisen lääkärin mielipidettä? Vähän menee viime tippaan, mutta saisitko vielä neuvolasta lähetteen pelkopolille ja kätulön kanssa vielä juttelisit käynnityksestä. Saisiko sitä kautta sitten vielä mahdollisesti käynnistyksen?
Ei ole kyllä todellakaan hyvä stressata asiaa loppuaikaa :|
 
Paljon paljon onnea koko Bad Virginin perheelle!!! :flower: Nopea synnytys, toivottavasti ei ollut kamalan kivulias nopeudesta huolimatta!

Ihana ilma ulkona, lähdetään tänään kaverin kanssa kirppikselle, jee! Tosin mulla ei mahdu nytkään vauvelin vaatteet kaappiin kun hänelle ei oo varattu kun vaan kaksi hyllyä.. :) No jospa vaikka löytäis itelle jotain kivaa.

Öisin on kyllä suppareita tullut mutta ei niin kivuliaita ettei saisi niiden takia nukuttua. Ennemminkin tää jatkuva vessassa ravaaminen herättää noin 0,5 - 1 h välein.. :kieh: Ja sit on välillä vaikee saada uudestaan unta kun mies-parkakin kuorsaa vielä.. :( Onneks sil on tän kuun lopussa aika unitutkimukseen ja keuhkolääkärille Jorviin jos vaikka selviäis tuo kuorsauksen syy. Ei paljon nimittäin enää auta Silencet ja nenäsumutteet..

Maha kovettuu vähän väliä, yleensä silleen hassusti ylhäältä päin. Nämä on niitä kivuttomia.. Sitten kun kovettuu alhaalta päin niin yleensä sattuu jonkin verran, kohdunsuulle etenkin.

Raskausarpia on tullut navan alapuolelle (ja nyt pikkuhiljaa myös yläpuolelle) viimesen viikon aikana aika paljon, hitsit.. Vauva on niin alhaalle nyt laskeutunut että todella painaa pelkästään tossa alavatsalla. No kaipa ne haalenee siitä sitten..

Ihanaa, aurinkoista päivää kaikille!!!!

RockMummy rv 38+5
 
Soitin äsken Kelaan kun en ole vieläkään saanut äippärahapäätöstä. Eivät muka ole saanet palkanlaskijan lähettämiä palkkatietoja, jotka ovat menneet sinne 1½ kk sitten :kieh:
No, palkanlaskija lähettää tiedot uudelleen ja kai mä päätöksen saan ennenkuin Nuppu pääsee ripille :D
 
Onnea Eemelin äiti :heart: ja muut uudet vauvautuneet.. :flower:
Pijelle Tsemit ! :wave:

Neuvolas taas käyty kaik oli hyvin.. paineet 132/89, vaavin syke 140 ja painoo tullu +400/vko ja Sf kasvanu taas sentin 35.. Sanoinkii et hää taitaa kasvaa siel pituutta ihan urakal kun on kuitenkii jo ihan alhaalla neuvolantätskyn mukaa.. :D ja ei pitäs mennä kauaa kun tää täältä ulostautuu !! =)

tytsy+masukki 40+2
 
Voih, täällä taas pääsee jotkut tositoimiin! Ihanaa! Onnea matkaan!! :D :heart:

Bad Virginille Paljon Onnea pikku prinsessasta!! :heart:

Poksumisen kunniaksi otin kuvan pötsistä :D



Tää vois kyllä lähteä jo synnyttään! Mut ei lupailuista huolimatta ala NE supparit. Pöh!

stk ja minivitonen 38+0 :heart: :heart:
 
RockMummy munkin miehellä nyt 22pvä kuorsauksen takia kotkassa tutkimukset.. siihen kyllä tiedetään syy mutta sille on jotain tehtävä kun on niin voimakasta ja hengitys katkeilee.. myös ajatellen minua ja vauvaa tietenkin! :) Toivonkin että tää meidän vauva suvaitsis saapua maailmaan ennen tota koska muuten mulla sattuu samalle päivälle se yliaikakontrolli.. tai hyvähän se sit olis kuitenkii et samana päivänä niin ei tarvis montaa kertaa ajella eestaas..

Stk ihana massu!! :)
 
Joku taisi aikaisemmin kysyä, mutta en muista onko tullut vastauksia. Anteeksi siis, jos toistan samaa :ashamed:

Mitä teillä on ollut kotiintulovaatteina vauvalla päällä, jotka ovat autolla sairaalasta kotiutuneet? :attn: Lähinnä siis mietin, että montako kerrosta vaatetta pakkaan mukaan...
 

Yhteistyössä