<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Mä haluaisin vielä tuosta pienen vauvan pukemisesta keskustella, kun minullekin on moni ihminen sanonut, että vauvalla ei lämmönsäätely vielä pelaa ja siitä syystä täytyisi sisälläkin olla kaksi vaatekertaa päällä. ONKO NÄIN? Tuntuu, että itsellä on lähdössä synnärille hirveästi vaatetta vauvalle, mahdanko tukehduttaa hänet? :ashamed: Ajattelin nimittäin pukea kaksi vaatekertaa ja lisäksi ottaa mukaan äitiyspakkauksessa tulleen vanupuvun. Ja meillä sentään la touko-kesäkuun vaihteessa. Mä oon ihan varma, että en osaa pukea vauvaa, sillä on joko kylmä tai on hiestä märkänä..

Keishalle onnittelut ja ketäs muita vauvautuneita taas olikaan! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiksu:
Mä haluaisin vielä tuosta pienen vauvan pukemisesta keskustella, kun minullekin on moni ihminen sanonut, että vauvalla ei lämmönsäätely vielä pelaa ja siitä syystä täytyisi sisälläkin olla kaksi vaatekertaa päällä. ONKO NÄIN? Tuntuu, että itsellä on lähdössä synnärille hirveästi vaatetta vauvalle, mahdanko tukehduttaa hänet? :ashamed: Ajattelin nimittäin pukea kaksi vaatekertaa ja lisäksi ottaa mukaan äitiyspakkauksessa tulleen vanupuvun. Ja meillä sentään la touko-kesäkuun vaihteessa. Mä oon ihan varma, että en osaa pukea vauvaa, sillä on joko kylmä tai on hiestä märkänä..

Keishalle onnittelut ja ketäs muita vauvautuneita taas olikaan! :flower:
Riippuu kuinka lämmin teillä on sisällä. Sitä nyt voi seurata minkälainen lämpöpatteri se oma vaavi on. Varaa joku pieni peitto ulkoilmaan siirtyessä jos huolettaa kamalasti. Kunhan muistat ottaa sen pois autossa missä ei tuule. :) Minkä jo varmasti tiesitkin.
Itsellä Lokakuun lopussa ja Helmikuun alussa syntyneet tytöt joten vähän kanssa joutuu miettii ilmoja tarkemmin nyt.
 
RockMummy Mun miehellä on pienenä tehty joku leikkaus mistä sit seuras toi kauhea kuorsaus ja uniapnea oireet.. ja nyt vast sain sen patistettuu lääkärii kun tosiaan on jo niin voimakasta että tääl huushollissa ei nuku kukaan jos sitä ei hoideta.. Kaipa siinä joku leikkaus on edessä sitten.. mut elämä helpottaa kummasti kun sen saa hoitoon! :D

ONNITTELUT erica87 !! :flower:
 
Meille syntyi kaunis tyttö 8.5.09 klo 09.40. Sektio meni hienosti ja tänään päästiin kotiin! :heart: Neiti painoi syntyessään 3736 g ja oli 50 cm pitkä. Neiti on IHANA ja sulattanut meidän sydämet ihan täysin!!! Nyt opetellaan vauva-arkea pinkeiden tissien ja kipeiden nännien kera.... :LOL: :x

Onnea muillekin vauvautuneille ja tsemppiä muille viime metreille!!!!

EM ja Neiti 4 vrk :heart:
 
Onnea keishalle ja ericalle prinssoista :heart: :flower:
Onnea myös EM prinsessan johdosta :heart: :flower: Kun jaksat niin niin minä ainakin odotan tuota sinun synnytys kertomusta kun itselläni tuo sektio edessä myöskin :wave:
 
Poika tuli! Perjantaina 8.5. aamulla klo4.45 hän näki maailman valon. Paino 3710, pituus 52 cm, pipo 36cm =) Tänään mekin kotiuduttiin. ElinaMaria, oltiin sitten samaan aikaan sairaalassa :)

Myöhemmin lisää... Onnea muillekkin vauvan saaneille!!! :heart:
 
Onnea Keisha ja erica prinsessoista :heart: ja miida pojasta :heart:

Kiva kuulla että EM päässyt myös kotiin lasareetista :heart:

(.) Koko illan on taas supistellut noin 10 min välein, mutta en jaksa uskoa että lähtö tänäänkään näillä tulee.

Kantelin sitten kiviä tuossa päivällä, kun vähän kukkapenkkiä virittelin ja nyt on sitten värkki niin kipeä, ettette uskokaan :LOL: Ajattelin, että alan nyt kuitenkin virittelemään jo istutuksia kun ei tämä jupura täältä kuitenkaan ihan heti synny. Mie saan parissa viikossa penkit jo ihan hyvään kuosiin :saint: . Kaivaminen ja kontillaan turpeessa olo alkaa olla vaan hankalaa ja sitten tuo ukkokulta vahtii kun haukka etten tee mitään "liian rasittavaa". Onneksi meni tänääkin jo klo 12 töihin, niin oli iltapäivä aikaa mönkiä pihalla. Vauhti kun ei jostain kumman syystä päätä huimaa... Mullahan siis on tässä semmoinen "mahtava" naisen logiikka, että kun alkaa tekemään jotain semmoista mitä ei malttaisi eikä viitsisi jättää kesken vaan haluaa saada äkkiä valmiiksi, niin silloin tämä jääräpää päättää sitten syntyä :saint: Joo, epätoivoista on, tiedän :p

-pallomaha ja peikko 40+1 (40+5)
 
Mulla on kanssa pakattuna synnärikassiin vauvalle 2 vaatekertaa ja se äp:n vanuhaalari. Toinen vaatekerta ihan varalta mukana, jos sattuu kylmä/ sateinen ilma kun kotiudutaan. Mut jos lämmin ja aurinkoinen, jää se toinen vaatekerta varmaankin käyttämättä.

Itse en ihan sokeasti aina vaan pue vauvaa sisällä kahteen vaatekertaan, vaikka niin jossain sanottaisiinkin. Kokeilemalla se selviää... itse olen aina miettinyt, et helpompi on vähentää vaatetta, kuin lisätä, jos vaikka kauppareissulla on vauvan kanssa. Mua on neuvottu koittamaan vauvan niskasta onko sopivasti vaatetta päällä. Vaikka meille jo viides tulossa, silti sitä tarvii välillä miettiä, et mites nyt onkaan sopivasti. Sairaalakassiakin kun pakkasin, mietin moneen kertaan, et mites sitä ihan pikkuvauvaa oikein pitikään pukea. :heart: :D

stk ja minivitonen 38+0 :heart:
 
Snowball Mä huomasin kanssa tänään pihaa laittaessa, että ei oikein meinaa saada sellaista asentoa, että työt hoituisi. Ja mies täälläkin vahti kuin haukka. Huomenna ei kuulemma saa jatkaa :p

Oikein paljon onnea Erica, EM ja Miida :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Jee LA LA LA... :D :LOL:

Mitäs sitä tänään tekis... hmm... voishan sitä mennä synnyttäää :whistle: Ehkä se ei vaan miettimällä todeudu... :LOL: :LOL: :LOL:
Onnea poksuista..vai pitäiskö sanoa otan osaa tässä vaiheessa? :flower: Toivotaan että nuo supparit olis saanut jotain aikaseksi vaikka et nyyttiä ole vielä saanutkaan. :)

Täytyy suunnistaa suihkuun..neuvolatädin kanssa treffit. Pitäkää peukkuja että valkuaiset ei olis plussalla enää eikä muitakaan oireita tulis.

Therean&Neiti 38+2
 
Juu, minäkin aattelin synnyttää ennen seuraavaa neuvolaa, mikä on huomenna aamulla. Vähiin vaan käy aika... :whistle: Eilen illalla oli sellanen olo, et toiveikkaana odotin, JOS alkaisi tapahtumaan, mutta niin varmaan... Mun omistamilla hermoilla tää loppusuora on aina niiiiiin matelemista! :D

stk ja minivitonen 38+1 :heart:
 
Kyllä tämä tästä... Masua taas kiristelee... Hiljaa hyvä tulee :whistle:

Olen toiveikkain mielin tästä päivästä sillä esikoinenkin päätti syntyä laskettunapäivänä ja se päivä oli 13.2. keskiviikko

Ja mikäs tänään on 13 päivä keskiviikko... odotetaan... :D

Lapsille tulisi siis tasan 1v 3kk ikäeroksi... :D
 
Niisku-Rouvalle ja muillekin supparituulia :whistle: :wave:

Mulla on nyt ekaa kertaa sellainen olo, että en jaksa olla raskaana. Eilisten pihatöiden jäljiltä on niin hellänä paikat, että ei tänään tarvi mennä kyllä jatkamaan. Tuntuu, että koko lantion seutu on tulessa. Häpyliitokset entistä kipeämmät ja koko alaselkää särkee. Niskatkin jostain syystä jumissa ja hyvää asentoa ei löydä istuallaan eikä makuullaan.

Mutta eiköhän se tästä olo kohene =)
 
Syntymätarinaa...

Eli suuniteltu sektio oli meillä silloin 8.5. Mentiin sairaalaan 7 aikaan aamulla ensin äitiyspolille tarkistamaan ettei vauva ollut kääntynyt itsekseen takaisin. No eihän se ollut ja samantien meidät lähetettiin synnyttäneiden vuodeosastolle valmisteltavaksi. Siellä ajeltiin vähän karvoitusta leikkausalueelta, asetettiin virtsakatetri (yök) ja laitettiin tippa. Kaamea jano ja nälkä oli koko ajan kun oli pitänyt olla syömättä ja juomatta edellisestä yöstä klo 02 saakka. No siinä sitten odoteltiin vuodeosastolla kunnes meidän kutsu kävi. Jännitti ihan hirveesti!! Mut kärräiltiin sinne leikkaussaliin ja isä lähetettiin vaihtamaan vaatteita. Sitten piti laittaa selkä köyryyn ja alettiin laittamaan puudutetta. Tais olla spinaalipuudutus. Vähän se sai tökkiä sinne kun oli kuulemma ahtaat nikamavälit mutta viimein alkoi toimimaan puudute ja ne aloittivat hommat. Mulla oli ihana anestesiahoitaja joka jutteli koko ajan kaikkea mahollista siinä vieressä niin ei kiinnittänyt liikaa huomiota niihin tuntemuksiin mitä tunsi kun masua leivottiin. Se oli hassua kun tunsi että siellä kaivetaan jotain mahasta ulos mutta ei kuitenkaan satu. :D Niin ja isä istui siinä vieressä tärisemässä. :D Pian sitten tunsinkin sellaisen plumpsahduksen ja heti alkoi kuulumaan itkua. Tyttö syntyi jalat ihan sinisenä. Vähän aikaa niitä hieroskeltiin siinä lämpölampun alla ja hengittelyssäkin kesti hetken ennen kuin tasaantui mutta onhan tuo aikamoinen shokki tulla maailmaan tuolla tavalla. Sitten vähän tervehdittiin tulokasta ja isä lähti vauvan kanssa vuodeosastolle. Minut kursittiin kasaan ja vietiin heräämöön. Kauhea tärinä tuli kaikista lääkkeistä mutta mitään suurta kipua ei tuntunut missään vaiheessa. Sitten vauva tuli ekalle syötölle käymään heräämöön. voi miten se olikaan ihana!!! :D Pari tuntia heräämössä ja pääsin vuodeosastolle vauvan kanssa. Kertakaikkiaan ihan hyvä kokemus vaikka inhottavinta on se kun ei itse pääse heti hoitamaan vauvaa. Hoitajat kävivät kyllä ahkerasti aina auttamassa kun painoi nappia. :) Toipuminen on alkanut hyvin ja haavakipua ei juurikaan ole, varsinkaan kun syön jonkun verran vielä lääkkeitä lääkärin suosituksesta.

Olisi se kiva kuitenkin kokea se alatiesynnytyskin jossain vaiheessa. :)

EM ja Neiti 5 vrk.
 
Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: *kateellisena huutelee* Ja ElinaMarialle kiitos sektiokertomuksesta, kivaa lukea myös sellainen.

Eilen taas vaihteeksi siivosin, raahasin maton pesulaan, samoin jotain vaatteita, jotka ovat sitä odottaaneet jo jonkin aikaa. Ei mitään vaikutusta. Nyt aamulla pystyin tekemään helposti tunnin kävelylenkin :kieh: Onhan se kiva, olla edelleen ihan voimissaan, mutta vielä kivempaa olisi lähteä synnyttämään. Tosin just nyt suppailee taas jonkin verran, joten kai tässä jotain kehitystä tapahtuu kuitenkin koko ajan.

TUnnin päästä neuvola, nyt suihkuun.

PilkkuPantteri & Jyvä 40+1
 
Onnea keisha, erica ja ElinaMaria perheille! :flower: :flower: :flower:

Kiitos Suzyanne Kyllä te vielä opitte vauvaa pukemaan..siihen menee oma aikansa.
Ei se rikki mene vaikka vähän itkisikin puettaessa :D sekin on niin yksilöllistä..toiset ei koskaan tykkää pukemisesta ja toiset ei piittaa mitään. Minulle lasten hoito on niin tuttua jo teini iästä asti. Olen hoitanut muiden lapsia lukuisia kertoja. :p

Täällä ei mitään uutta..vatsa kovettuu ja kamala paine tulee alavatsalle. Öisin ei mitään :ashamed: Huomenna onkin äitipolilla käynti..saas nähdä käynnistävätkö vai odotetaanko vielä.

Aurora72 ja kultapieni 38+6
 
Jaa, ois hyvä päivä synnyttää.. Kroppa ei ole vaan lähtenyt mukaan yhteistyöhön. Pari päivää oli jalat aika hyvällä mallilla, tänään taas on ihan turvoksissa. Mä alan nyt erakoitua kotiin, ei jaksa enää vastailla ihmisten kysymyksiin.. Kyllähän tuo ennemmin tai myöhemmin syntyy, toivottavasti vielä tämän viikon aikana.

Ihan omanapaisa vain, ei pysty oikein enää keskittymään, alkaa kuuppa rakoilemaan.

Kerttu ja nakki 40+5
 

Yhteistyössä