<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea moerri ja bad virgin! :flower: Toiset ne vaan saa vauvoja :headwall: :D

Sompiolle ja Niisku-Rouvalle tsemppiä. Kurjaa, kun täytyy näin onnellisessa elämäntilanteessa murehtia asioita.

Täällä oli eilen vatsassa jotain poikkeuksellista menoa koko illan ja tänään on tullut normaalia reilummin jotain nestettä (ei valkovuodon tyyppistä, kai) Täytyy seurailla, jos jatkuu, niin sehän voisi olla vaikka lapsivettä. Tai sitten ei... Tämä loppuvaihe muistuttaa kaikkine oirekyttäilyineen aika pajon raskauden alkuaikaa, kun ei vielä voinut testata, mutta mietti koko ajan: "Onkohan tämä raskausoire? Entäs sitten tämä? Tämän täytyy olla ainakin!" :D Eilen sain jo aika hyvin rauhoituttua näiden spekulointien suhteen, mutta illalla ne alkoivat taas... Syntyy, kun syntyy. Piste. B)

Onko muilla nälkä IHAN KOKO AJAN? Mulla on.

PilkkuPantteri & Jyvä 39+4
 
Onnittelut BV

Sompio ja Niisku-Rouva :hug: Kyllä meilläkin on ollut havaittavista pientä hermojen kiristymistä, mutta olen ajatellut sen kuuluvan asiaan. Kai se tuleva vanhemmuus vähän jännittää molempia.

PilkkuPantteri Täällä kanssa yksi jolla on nälkä koko ajan :wave:

(.) Aamulla ja yöllä tuli jo oikeasti NAPAKOITA suppareita, mutta yllätys-yllätys... ne loppuivat. :kieh: Odotellaan...

-pallomaha ja peikko 39+5 (40+2)
 
PilkkuPantteri Mulla kans kokoajan nälkä tai ei ees nälkäkään välttämättä vaan tekee kokoajan mieli syyä jotain.. :wave: Mietinkii että ei taia olla synnytys lähellä kun eikös silloin monella vähene nää syömis himot?! :) ja mulla senkus vaan Lisääntyy.. :D

ONNEA BV:lle !!! :flower: :heart:

Hui mitkä Ukkospilvet lähenee.. tuli ihan pimeää .. :whistle: ja äsken mollotti aurinko niin nätisti!
 
Paljon onnea Nara, Moerri,Narttu,BV!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: paljon ehtinyt tapahtua, kun 1 päivä jää väliin, ettei koneelle ehdi...

Toukotytsy: itse paikannan vihlovaa kipua häpyluuhun ja kohdun suulle. häpyluuhun koskee tietyt asennot ja nojaamiset, kohdunsuulle taas vauvan "poraaminen" alaspäin ja suppareitten aikana vihloo myös... eiköhän ne vihlomiset ole kypsymisen merkkejä ;) (toivotaan) :LOL:

Kerttu84: supistuksista: harjotussupparit itsellä kiristänyt mahaa, mutta nyt näitä "parempia" suppareita, kova kipu alamahassa ja ennenkaikkea ristiselässä, oksettaa ja vihloo myös kohdunkaulaa.. että tämmösiä, ainakin täällä..

Mitä lähemmäs la( siis sehän on huomenna) tuntuu että vähemmän supistellu, ku koko kuukauteen.. :/ bläääh, itse ainakin olisin täysin valmis lähtemään synnyttämään, mutta köllykkä ei ilmeisesti vielä.. :whistle:

39+6 !! (Mamcellilla tais olla kans sama la..?) voisivat jo tulla, vielä joku ehtii hyvin huomiseksi =)
 
Tervehdys teille toukokuun tuhisijat! :wave:

Aattelin loikata käymään myös täällä teiän luona, kun itse oon tuolta huhtikuisista ja viimoinen semmoinen... Kaikki on jo saaneet käärönsä kainaloon, paitsi minä! :/
...siellä pinossa kun on vähän yksinäistä tällä hetkellä... Pääsiskö teiän mukaan jännäilemään, kun tästä vauvasta tuleekin toukokuun tuhisija?! :saint:

Omasta tilanteesta: Kaksi lasta ennestään (esikoinen kohta 5v ja kuopus 2,5v) ja Etelä-Suomesta päin ollaan. Nyt on meneillään rv 41+3 (laskettu aika oli 29.4.) ja kovasti tässä jo siis ootellaan, että vauva tulisi maailmaan!! Polttavatkin supparit on kiusanneet lasketun ajan tienoilla usein öisin, niin että yöunet on jääneet välillä vähäisiksi. Nyt taas ei ole tapahtunut mitään päiviin ja yöunetkin on olleet oikein hyvät... Turvotusta piisaa ja verenpaine vähän koholla. Muuten olo ok, kunhan pystyy liikkua eteenpäin jonkin verran tän ison masun kanssa... =)

Täällä onkin monella jännät paikat meneillään ja vauveleita senkun syntyy! :D Tsemppejä ja jaksuja kaikille + suppareita ja lapsivesien menoja täältä lähettelen!! :)

Tassutin 41+3
 
Onnea Bad Virgin prinsessasta :heart: :heart:

Kiitos mammat tsemppaamisesta :heart: Vähän on jo parempi mieli, kun äsken köllöteltiin kainalossa ja juteltiin. Mutta ahdistaa silti tulevaisuus, kun sitä alkaa miettimään. Noh, toisaalta sitä ei voi miettiä ennenkuin miehen selkä kestää töihinpaluuta niin sitten aletaan miettimään, että mistä niitä töitä tänä päivänä saa :|

Tervetuloa Tassutin mukaan :heart:
 
Pikainen pyörähdys koneella, ja kamalasti tapahtunu kaikkee!!

Onnittelut vauvoista Narttu, Moerri ja BV! "muoks" ja EM :heart:

Lohtuhali Niisku-Rouva ja Sompio! :hug:

Tsemppiä kovasti, Villahousu! Toivottavasti pääset tositoimiin!

Tervetuloa Tassutin! :flower:

Ja vielä PikkuPantteri: viimesen viikon aikana ei ole ollut nälkä ollenkaan, ennemminkin etoo koko ajan.

Huoh. Onneksi ehdin pikaisesti kommentoimaan, etten sentään koko viikonloppua ollut pois koneelta kuten oletin.. eihän täällä meinaa perässä pysyä!!

Mokka ja Hikka 37+6
 
No nyt niita vauvoja sitten poksahtelee oikein urakalla :). Ihan hirveasti onnea kaikille nyyteista!!! :flower:

Laitan nyt tata synnytystarinaa kun tuo tuhisee tuossa vieressa niin rauhallisen oloisena. Eli:

Lauantaina aamuyolla herasin kivuliaaseen supistukseen, joka kesti viela ihan hyva aikaa. En uskaltanut toivoa mitaan, kavin vessassa ja takaisin nukkumaan. 20 minuutin paasta sama kuitenkin toistui...ja taas 20 minuutin paasta...ja taas. Puolitorkuin sitten puoli yhdeksaan asti ja supistuksia tuli koko ajan, yhdessa valissa sain 1,5h nukkumatauon. Ysin jalkeen supistukset alkoivat tihenemaan, ja niita tuli n. 10 minuutin valein. Tassa vaiheessa aloin olla jo toiveikas. Siina sitten istuin koko paivan koneella ja kellottelin suppareita aina valilla. Tihenivat 7 minuuttiin neljan aikaan iltapaivalla ja lopulta 2-5 minuuttiin kahdeksan aikaan. Soitin sairaalaan, mutta kaskivat menna kylpyyn ja odotella, etta tulevat saannollisesti 3 min valein ja sitten soittamaan uudestaan. Reilun tunnin kestin, sitten soitin ja sanoin, etta enaa en kesta ja kaskivat tulla paikan paalle. Matkalla supparit voimistuivat paljon, kaytossa oli TENS mutta itkua silti vakersin. Matka sairaalan parkkipaikalta synnytysosatolle 3. kerrokseen kesti 45 minuuttia kun n. minuutin valein jouduin hengittelemaan. Siella jouduttiin odottelemaan viela ennen kuin paasin lopulta kayralle. Supistukset oli tosi vahvoja, mutta eivat saannollisia (vali vaihteli edelleen yhdesta kuuteen minuuttiin) ja siksi jouduin makaamaan kayralla ihan ikuisuuden tuskissani. Lopulta tehtiin sisatukimus ja olin 1cm auki melkein vuorokauden supistelujen jalkeen! Katilo sanoi, etta normaalisti lahettavat tassa tilanteessa takaisin kotiin, mutta koska supparit olivat niin vahvoja sain jaada sisaan ja petidiinipiikin. Olin osastolla puoli komelta yolla ja mies lahetettiin kotiin. Petidiini autoi sen verran etta sain vahan torkuttua, mutta kuudelta herasin taas ihan jarkyttaviin supistuksiin, jotka eivat mahtuneet enaa siihen paperille edes. Rukoilin lisaa petidiinia, mutta koska vauvan sydanaanissa oli jotain pienta haikkaa ei sita uskallettu antaa. Olin edelleen auki vain 2cm eli epiduraalille oli liian aikaista. 2 tuntia kestin ennen kuin olin lopulta ihan krampissa ja siirsivat mut saliin siita huutamasta. Luojan kiitos olin 3cm auki ja sain epiduraalin aika pian. Se oli kylla niin taivas, itkin helpotuksesta ja makasin vaan siina sangylla ja hymyilin. Laittoivat myos katetrin paikoilleen. Mies tuli tassa vaiheessa takaisin ja siita alkoi pitka odotus. Kolmelta iltapaivalla olin 7cm auki, kahdeksalta illalla vasta 9cm ja ne viimeiset reunat eivat meinanneet lahtea millaan. Kaytossa oli vahva tippa suppareita voimistamaan, mutta vaikka ne edelleen olivat tosi vahvoja, ne eivat olleet tarpeeksi saannollisia avaamaan paikkoja tehokkaasti. Laakari saapui paikalle kymmenen aikaan ja sanoi, etta jos ei kohta ala tapahtua niin sektioon. Antoi armonaikaa keskiyohon. No, silloin olin edelleen sen 9cm, mutta laakari sai onneksi survottua kasin ne reunat pois ja sain alkaa ponnistaa. Ongelmana oli vain, etta epiduraali oli lakannut toimimasta toiselta puolelta kokonaan vahan aikaisemmin (jalkeenpain selvisi, etta oli osittain irronnut selasta vaikka anestesialaakari muuta vaitti) ja oli joutunut ottamaan lisaa puudutetta. Olin vasynyt ja niin puuduksisa, etta ponnistamisesta ei tullut mitaan. Yritin 2 ja puoli tuntia, mutta vauvan paa ei vain tullut sen mutkan ali millaan enka voinut olla missaan muussa asennossa kuin selallaan kun olin niin puuduksissa ja heikko. Epis ei enaa toiminut vasemmalla puolella ollenkaan, kivut tunsin, mutta en ponnistustarvetta tai lantionphjan lihaksia. Laakari palasi paikalle ennen kolmea ja sanoi, etta nyt lahdetaan leikkaussaliin ja han yrittaa avittaa pihdeilla, mutta jos ei tule niin leikataan saman tien. Siina olikin sitten edessa elamani kivuliain tunti, kun kaikki puudutteet lakkasivat, vasynyt keho ei jaksanut enaa ja jostain syysta mikaan puudute ei enaa toiminut ja jouduttiin odottelemaan ja odottelemaan ja olin ihan paniikissa etta joudun sektioon ilman etta olen puuduksissa. Lopulta joku bosterispinaali vei tunnon tisseista alaspain kokonaan ja paastiin aloittamaan. Itse syntyma olikin sitten helppo, aloin taas ponnistaa vaikka ei mitaan tuntoa ollutkaan mutta jotenkin ihmeen kaupalla se onnistui ja vauva oli ulkona viidessa minuutissa kello 04.25. En saanut vauvaa syliin, koska vahvat puudutteet vaikuttivat niin etta vapisin ihan horkassa joka puolelta, mutta mies piteli vauvaa ja koetti itse pysya pystyssa kun oli niin vasynyt. Laakri tikkasi epparihaavan umpeen ja paastiin pois leikkaussalista ja sielta sitten osastolle, nukahdin tosi pian. Tunto palasi jalkoihin niin etta paasin kavelemaan joskus kymmenen aikaan aamulla ja siita lahti toipuminen. Synnytyksen kestoksi merkattu 1. vaihe 31h 30min, 2. vaihe 3h15min ja 3. vaihe 3min.

Etta sellaista, onneksi en tiennyt etukateen mita oli edessa. Olo on nyt hyva, mutta oli tuo sen verran rankka kokemus, etta ihan heti en tuohon uudestaan lahde.On nyytti silti sen arvoinen ehdottomasti! Laitan kuvan myohemmin kun saan siirrettya koneelle, nyt se maiskutelee tuolla tissin peraan.


Katilo tulossa vieraillulle tanaan, mutta ei tietoa mihin aikaan ollenkaan. Harmittaa kun haluaisn lahtea meidan ensimmaiselle liinailulenkille ulos.
Anteeksi oma napa, niin paljon tullut tekstia etta tosi paha lahtea oikein mitaan kommetoimaan...no myohemmin.

Tsempit tulevaan viela odottaville!

Maya ja poika 5vrk
 
Oli Mayalla tosiaan rankka reissu. Esikko syntyi vähän saman kaavan mukaan, muttei kestänyt kuitenkaan noin kauaa. Onneksi sen unohtaa ja palkinto on ihana. Täällä yhdes koos edelleen ja olen kurkkuani myöten täynnä joko joko kyselyjä. Taidan pistää kohta puhelimen kiinni ihan ilkeyttäni. Vähän on mieli maassa, kun isännällä loppuu loma huomenna ja peltotyöt alkaa painaa päälle. Nyt olis ollut niin hyvä synnyttää. No, toivotaan että kerkeis mukaan, vaikka työt painaakin päälle.

viikuna ja toukka 40+5
 
Moikka pitkästä aikaa ja ihan ensiksi onnittelut jo vauvan saaneille ja jaksamista niille, jotka vielä odottelevat!

Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan, että meille syntyi 22.4. poika rv 38+6, mitat 3700 ja pituus 50,5. Kaikki meni hyvin, synnytys oli nopea ja helppo. Vauva-arki sujuu mukavasti, tosin aikamoinen yökukkuja pieni vielä on. Esikoinen pitää päivät hereillä, joten hieman alkaa väsy painaa. Eiköhän tämä tästä, onneksi mies on ihanasti apuna :).

Palaillaan!

Tulimieli & vauva
 
Heippa!

ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :flower: :flower:

mayaxs on sulla ollut tosiaan kokemus :hug: onneks kuitenkin nyt takanapäin ja ison urakan "palkinto" onnellisesti maailmassa :heart:

tuota just eniten itekin pelkää että jos avautumisvaihe kestää kauheen kauan niin sitte on voimat jo ihan loppu kun tulee varsinainen ponnistusvaihe.. esikoisesta se kesti vissiin jonkun 12 tuntia ja se oli ihan siedettävä aika, varsinkin kun vain noin 2 viimestä tuntia oli sellasta kipeetä aikaa, mutta joku yli 30 tunnin raju supistelu ni :eek: hui kauhistus sentään!!

villahousulle ja kaikille muillekin jotka nyt vauvanhakureissulla tai hyvin pian sinne lähdössä niin oikein paljon tsemppiä matkaan!!!

jasmin: kurjaa että sulla oli samanlainen kokemus vassin osastolla kun mulla esikoisesta :( oli nimittäin sun teksti ihan niinku kopio mun osastolla olo ajasta esikoisen aikaan (2005). jos mies ei olis ollu siellä niin paljon kun oli niin hukassa olisin ollu, suihkuunkaan en olis voinu lähtee ellei mies olis ollu vauvan kans kun en sitä halunnu yksin huoneeseen jättää.. kerran pyysin hoitajalta uutta tyynyliinaa niin hän vastasi vaan että liinavaatevarasto on käytävällä että hakee sieltä vaan itse! enkä myöskään kans saanu yhtään siellä nukuttua.. mutta tosiaan nyt kun tietää hiukan varautua jo siihen ni toivoo vaan eniten sitä että pääsis mahd. nopeesti kotiin kun vauva syntyy ja tietää sen että jos siellä jotain haluaa ni ite pitää pyytää ja vaatia mitään ei muuten saa!

nikunakulla kans ollu jännät paikat, toivottavasti nyt vauva pysyy masussa jonkin aikaa ja tosiaan koita nyt ihmeessä vaatia se käynnistysaika, toivottavasti jotenkin onnistuu!!

toivottelen nyt jo kaikille oikein HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ :flower: :flower: kun en varmaan ehdi huomenna kirjotella :)

Höpöliini ja tyttönen 37+3
 
Täällä taas, pitkästä aikaa :) Muutto on nyt takana päin, ja kaikki tavarat alkaa olla omilla paikoillaan. Ei ole kyllä mitään hirmu ihanaa puuhaa muuttaa, kun on viimesillään raskaana, mutta onneksi kaikki meni hyvin. Ja nyt on ihana olla uudessa kodissa, ekassa omassa :)

Sydämelliset onnittelut kaikille vauvan saaneille :heart:

Täällä siis vielä yhtenä kappaleena, ja tänään olisi tasan 40+0. Eikä niin mitään merkkejä siitä, että jotain olisi pian tapahtumassa. Moni muukin täällä oli todennut, että ensin on ollut vaikka kuinka kaikkia synnytyksen lähestymiseen viittaavia merkkejä, ja nyt kun olis aika, niin ei mitään. Välillä öisin supistelee, niin että sitä on jo ihan fiiliksissä, ja ajattelee, että kohta päästään tositoimiin, mutta sitten ne loppuu, voi blaah :D

Kukas se sanokaan, että oli ajatellut sulkea puhelimen? Mä suljin puhelimen eilen, kun koko ajan kaikki kyselee, että "Joko, joko?" Aamulla, kun avasin puhelimen, niin oli viestimuisti täynnä, samoin vastaaja. Kaikki oli ajatellut, että nyt sillä on puhelin kiinni, koska se on nyytinhakureissulla. Kyllähän me nyt ilmoitetaan, kun jotain tapahtuu. Ymmärrän kyllä, että kaikki odottaa uutista jo malttamattomina, mutta silti...

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta pääsi jo unohtumaan :ashamed:
Toivottelen kaikille ihanaa viikonloppua ja oikein paljon jaksuja :flower:

Alex & Baby 40+0 POKSSSSSSSS

 
...tietenkin tuo herää kun tartun tähän näppäimistöön... :whistle:

Mies lähti viettämään varpajaisiaan ja ollaan kaksistaan huomiseen. Taidetan jäädä alakertaan nukkumaan, helpompi lämmitellä maitoa kun ei tarvitse silmät ristissä yläkerasta ravata.. |O

Onnea tulimieli ja EM!

Tervetuloa tassutin kyllä se sinunkin vauva kohta tupsahtaa kun noinkin reippailla viikoilla menet, tsemppiä! :hug:

Ja Mayan kokemus kuulosti karmivalta. Minä jo pelkän ponnistusvaiheen takia olen sillä linjalla että uudestaan ei heti mennä! Onneksi teillä kaikki nyt hyvin!

Villahousulle voimia matkaan! :wave:

No niin, kitinää kuuluu... menoksi..

Jasmin ja prinssi
 
Onnittelut EM:lle pikku prinsessasta sekä Tulimielelle pikku prinssistä! :heart:

Tervetuloa Tassutin joukkoon jännäilemään! :flower:

MayaXs: Onpas sulla ollu rankka kokemus, mut onneks palkinto on sen arvoinen.
 
Onnittelut tytöitä ElinaMaria ja Bad Virgin ja pojasta Tulimieli :flower:

Tervetuloa Tassutin :wave:

Huh miten rankka synnytys MayaXs :hug: Onneksi kaikki lopulta hyvin kun saitte parhaan palkinnon :heart:

Pääsin kuin pääsinkin tämänkin päiväiseltä synnärikäynniltä kotiin vielä kun oireet ei tästä ole pahentuneet. Ja huomiselle lääkäri jopa lupasi vapaapäivän, sitten maanantaina taas seuraava käynti.


Siksakkia 40+1
 

Yhteistyössä