<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Alkuperäinen kirjoittaja pije:
RockMummy: maito valuu toisesta rinnasta iloisesti, paita märkä jos ei rintsikoita, toinen vähän tihkuttaa, osa kirkasta ja osa ihan keltaista, paksua, maitoa. varsinki kuumassa suihkussa ja saunassa alkaa herumaan, sama oli esikoisen aikaan...
Ihan sama juttu täällä, paljon tulee ihan keltaista maitoa ja välillä sitten ihan kirkasta. Liivisuojat on olleet käytössä jo monta viikkoa, ekan kerranhan paita kastui läpi jo tammikuun alussa :p

Beijalle onnea! Ja Jasminille kiitos synnytyskertomuksesta. Kahden tunnin ponnistusvaihe kuulostaa aivan kauhealta... Olit siis superreipas!

Tänään kävin ostamassa Aventin manuaalirintapumpun alesta, jossa mukana pari pikkupulloa. Alessa oli myös isompia pulloja ja ostin niitä kaksi. Eiköhän noilla pärjätä.

Jossain vaiheessa tänää taas supisteli vajaan tunnin verran vähän napakammin, mutta siihen se taas jäi.

Hirveä nälkä. Vapun ylijäämänakit muuttuvat keitoksi. Miksi edes ostin niitä typeriä nakkeja, suurin osa keitetyistä meni biojätteisiin ja jääkaapissa majailee kaksi pakettia...?




 
Onnea Beija! :flower: :flower:

Ja tosiaan 2h ponnistamista..huhhuh... nostan hattua...

Itse niin väsynyt koko ajan että hyvä kun jaksaa pyykkiä pestä..ja viemärit tukossa!! |O :kieh: Hienoahienoahienoa...

Therean&Neiti 37+1
 
Beijalle onnittelut pikku prinsessasta. :flower:
olikohan muita?

Jasmin tehnyt kyllä mielettömän työn. :heart:

Itsekin mietin joko Mayaxs on päässy tosi toimiin.

Tajusin just,että apua pe mulla on 4 viikkoa laskettuun aikaa ja jos käynnistetään viikko ennen ni enää 3 viikkoa.Itse kun olen jotenki ajatellu,että tässä on vielä monen monta viikkoa jäljellä.
Alkanu synnytys jännittää.Voiko se menny yhtä hyvin ku edellisetkin.
Vauva on alkanut hikkaamaan nyt kunnolla.Parin päivän aikana ja muutaman kerran päivässä.Turvotus pysyy vielä suht inhimillisenä tukisukkien avulla.

Tulipa mieleen synnyttäneistä onko kaikilla pitäny sukupuoli veikkaukset paikkaansa?

päivällä mietin tuota maito juttua ja tiedän,että maitoa tulee taas niin paljon,että joudun pumppailemaan. Mietin jaksaisinko alkaa uudelleen siihen maidonluovutus rumbaan?! Täytyy puhuu miehen kanssa kun hän tulee kotiin äitienpäivä iltana.

Äidin kanssa on menny ihmeen hyvin. :eek: Pakko hehkuttaa ku olin luonut niitä kauhukuvia ja tienny kokemuksesta mitä se yleensä on.Mutta eipä äiti ole pistäny mua siivoilemaan.On itse pihalla tehny hommia ja haravonut paljon ja mikä ihaninta ollu lastenlapsiensa kanssa enemmän ku koskaan aikasemmin yhteensä. Selvästi nauttii pikkuisista.Varsinki toi meidän nuorin on hurmannu hänet täysin. Tuskin mutsi enää jaksaa teeskennellä ja olla vieraskorea. :saint: on jo viikon ollu meillä.

Odottelen,että miehellä alkaisi aamu siellä ni pääsis meseen jutskaa sen kaa. :heart: Kamala ikävä.Mä olen ihan varma,että ku mennään su lentokentälle hakemaan häntä ni mä itken onnesta. :heart: ja laspet varmaan halkeaa onnesta ku isä tulee kotiin.

nn rv 35+4 (36+5)
 
täälläkin koko päivän ollut kipeenä paikat, reidet pehva ja alapää.. särkee vähän väliä, todella kipeetä, mutta ei kuitenkaan ihan oikeata supistusta..
varsinkin kun tuon 3 vuotiaan kanssa koko päivän oluut menossa.. puistossa.. kerhossa ym, niin koko ajan polttelee /särkee...

taitaa kumminkin haluta pysytellä tuolla viellä suunniteltuun maanantain sektioon asti..kuka tietää..

rv 38
 
Heipä hei,

Tänään käytiin sitten siinä kokoarviossa..vaavelin paino nyt n.3,4kg..ja keskikäyrän vähän yläpuolella mennään. Mulla iso maha joten epäilin jättiläistä (kaikki kauhistelee mun masua |O ) Meinas että noin 3,8kg syntyessään..mulle ihan sopivan kokonen kun oon synnytänyt 4400kg pojan 11v sitte.. :whistle: Hartioista jäi kiinni mutta tuli kuiteski. :D
Kohdunsuu oli vähän auki, mutta kohdunkaulaa vielä jäljellä 3cm..eli ei tapahtunu mitään!! :eek: |O Sanoi että vauvan koon takia ei tarvitse käynnistystä tehdä, mutta minun voinnin vuoksi voidaan käynnistää. (paha turvotus, iskiaskipuja, kädet puutuu) sain sitten uuden ajan ensi viikon torstaille. Kamalan kovakouraisesti teki sisätutkimuksen ja kyllä sattui! :eek: Mieskin oli mukana..näki eka kertaa kun tehdään sisätutkimusta :whistle: Sanoi vaan että eihän sitä kiva oo katella kun toista sattuu :)

Kysyttiin taas kumpi siellä on..pieneksi tytön tylleröksi veikkasi edelleen :heart: :heart:

ONNEA Beija :flower: :flower:

Aurora ja kultapieni 37+5
 
Vitsi, nyt on taas pakko käydä kurkkimassa että mitä täällä tapahtuu seuraavaksi. Jännittää teidän muiden puolesta! =)

Pauzi Mulla on pojan kanssa samoja ongelmia imetyksen suhteen. Imenyt alusta asti tosi laiskasti ja saa herkästi raivarit jos ei heti maitoa tule. Eli nyt minäkin pumppaan aina kun aika ja voimat sallivat ja osan saa meilläkin korviketta. Vielä kuitenkin rinnastakin imenyt joitakin kertoja päivässä. Mutta se vaatii sen että auttaa pumpulla maidon valumaan tissistä ja sitten poika syömään, muuten ei toivoakaan. Eli on aika ruljanssi nuo syöttöhetket.
Siitä pitikin sanoa että tuo rintapumppu on ihan ehdoton varuste! Itse en olisi keksinyt sellaista tarvitsevani ja olen kiitollinen nikunakulle joka lahjoitti minulle yhden omistaan! En pärjäisi ilman!

Tänään tipahti pojalta navantynkä vaippaa vaihdettaessa, kaunis pikku napa sieltä alta paljastui =)

Mites muilla synnyttäneillä, paljonko kiloja jäi laitokselle?
Multa lähti 7kg ja nyt näinä kotipäivinä on pudonnut kolmisen kiloa lisää. Toivottavasti jatkuu samana tämä suunta! Olo on muutenkin ihanan kevyt ja on kumma tunne miten vaatteet ovat taas mahtuneet päälle :D

Odotellaan tässä että poika nukahtaisi ja pääsisi itsekkin lepäämään.

Hyvät yöt ja voimia jälleen kaikille!

Jasmin ja poika :heart:
 
Onnea Beija :heart: :flower:
Kiitos Jasminille synnytys kertomuksesta. Tuo 2 tunnin ponnistus vaihe kuulostaa aika hurjalta näin ensisynnyttäjän korvaan.
Mutta ei yksikään vauva ole mahaankaan jäännyt. :)
(.) Maitoa on vissiin alkanut nousta? Rinnoista tulee tipoittain kirkastanestettä. Tänään sain sain pikku "raivarin". Mies haki auton huolosta ja vein omalla autolla hänet sinne. Minun piti käydä taksin tulllessa kaupassa mutta UNOHDIN. :ashamed: Olin takaisin kotona ja muistin ainiin kaupassa piti käydä. No itkuhan siinä pääsi. Istuin sitten autossa itkien kun mies tuli perästä kotiin. No siittenhän suutuin miehelle, Ihan turhaan. EIhän se hänen vika ollut että unohdin käydä kaupassa.
No mies lähti sitten kauppaan, minä jäin kotiin itkemään ja mököttämään. Mies parka ei tiennyt mitä tehdä. No nyt taas tilanne on normaali, mutta voi mies parkaa. Mitähän joutuu kestämään ennekun Papu syntyy.
Saapas nähdä millasen raivarin saan synnytyksen koittaessa
:ashamed:

Tytti ja Papu 26+2
 
Suzyanne
Onnea Beija! :flower:

Kiitos Jasminille synnytyskertomuksesta. Melkoisen rankalta kuulosti tuo noin pitkä ponnistusvaihe. Mutta onneksi se on nyt sinulla ohi, ja pikkunyytti sylissä!! :heart:

Maitoa on täälläkin tullut tipoittain, ja samoin kuin joku kertoi, että välillä ihan keltaista, ja välillä kirkasta nestettä. Kokeilin yksi päivä ihan huvikseni rintapumppua, ja kyllähän se sai tippoja tulemaan. B) Normaalistikaan niitä ei itsekseen tule, vain puristamalla.

(.) Jonkin verran on tänään supistellut ihan pienen kivun kanssa, muttei mitenkään säännöllisesti, ihan satunnaisesti. Sen lisäksi vatsa on vaan jotenkin kipeän ja jomottavan tuntuinen eri tavalla kuin ennen, mutta tuo jomotus on yhtäjaksoista eikä liity suppareihin.

Huomenna äippäpoli, saa nähdä mitä lääkäri sanoo, varmaan ei mitään käynnistystä vielä lupaile, vaikka tämän tukalan olon, ahkeran alapäävihlomisen sekä -poraamisen, käsien puutumisen ja ihan kammottavan, pääosin jaloissa olevan turvotuksen ja kivun takia kyllä toivoisin että pikkuinen poistuisi yksiöstään mahdollisimman pian.

Kysymys: Voiko käynnistystä pyytää, jos vauva on täysiaikainen, ja itsellä paljon vaivoja? Vai käynnistetäänkö normaalisti vasta viikon 42 jälkeen? Auroralle Ilmeisesti jo käynnistystä vaivojen takia lupailtu, koska se tehdään? Mulla ei kyllä ole esim. mitään iskiaskipuja tms. ihan vaan noita normaaleja vaivoja, varmaan vaan lääkäri sanoo että täytyy vaan rauhassa odotella. Mutta kun ei jaksaisi millään, haluisi jo vaavin syliin ja vaivoista eroon.. :ashamed:


Suzyanne 39+6
 
Suzyanne mulle oltais käynnistetty 38-39 viikolla jo, mutta kun kohdunsuu ei ole lyhentynyt eikä pehmeä..silloin käynnnistystä ei edes aloiteta. Käynnistys nimittäin vaatii että paikat jo pehmeät ja että kohdunkaula lyhentynyt..ns.valmiina synnytykseen. Sanoi myös että käynnistys ei ole paras vaihtoehto..koska ne ei yleensä etene niin kuin haluttais ja monesti päädytään lopuksi sektioon. Mulla nyt ens viikon torstaina uusinta käynti (silloin 39rv)..katotaan onko paikat pehmentynyt yhtään. Mulla kans näitä vaivoja aikaslailla..jalat on turvonneet mahottomaksi..paineli niitä ja vähän kauhisteli. Tutkimuspöydältä en omin neuvoin pysty nousemaan tuon iskiaskivun vuoksi. Toinen seikka mitä tässä seurataan on vauvan koko..nyt näyttäis että ei suuri olisi. Mutta mitähän näyttää viikon päästä :whistle:
Kyllä ne mua ainakin kuunteli näiden vaivojen suhteen..kantsii mainita huomenna kun meet.
Kait se on kiinni lääkäristäkin..ja sairaalasta.
 
Kyllä mulla aloitettiin 5.v sitten käynnistelyt, vaikka paikat oli kiinni ja kiinteät. Se vaan kestää kauemmin se homma kun ns.kypsytellään. Luulen kyllä että tällä kerta ei olis käynnistystä määrätty ihan näin pian jossei paikat olis olleet kypsyneet, koska vauva ei paina niin paljoa. Tosin täällä ei käynnistellä sen takia, että äidillä on vaivoja kelläpä niitä ei olis heh..tietty raskausmyrkytys/hepatoosit/rd erikseen joista on oikeasti vaaraa äidille ja lapselle. Kyllä luonnollisesti alkanut synnytys on aina se paras vaihtoehto jos unohdetaan nuo uhkatekijät. Se käynnistetty synnytys on pahimmillaan aika rajua hommaa kun ei ehdi edes kivunlievityksiä saada vaan paikat aukeaa hetkessä se jos mikä on tuskaa. En tätä itsekkään mitenkään rauhallisilla mielillä odota vaikka aina se on parempi vaihtoehto omalla kohdalla kuin kasvattaa liian iso lapsi mahassa.
 
Moikka! Nopeasti paivitan, etta ne lauantain supparit johtivat kuin johtivatkin maailman suloisimman pojan syntymaan (tosin vasta 48 tunnin urakan jalkeen...mutta siita laitan tarkempaa tarinaa myohemmin). 3550g 52cm pipo 33cm, syntyi rv 40+1. Tanaan illalla kotiuduttiin ja molemmat voidaan oikein hyvin.

Luen pinoakin tarkemmin paremmalla ajalla, mutta sita odotellessa todella paljon onnea muille talla valilla vauvautuneille ja supistuksia niille jotka viela odottelevat!

Maya ja poika 1,5vrk
 
Onnittelut vauvaantuneille!

Täällähän on tosissaan ollut vilkasta, kun ei hetkeen ole itse päässyt koneelle edes lukemaan kuulumisia. Uusiakin toukokuisia on tullut mukaan, tervetuloa myös minun puolestani.

Oma (.) on jo tosi pinkeä, vauva niin alhaalla että istuminen normaalissa asennossa on ihan mahdotonta. Supparit epäsäännöllisiä ja loppuu aina... Alapäässä valtavasti paineen tunnetta kuitenkin. Huomenna taas kontrolli äp-polilla. Eilen painoarvio 3,1 kg. "Kiva" käydä näytillä melkein joka toinen tai kolmas päivä. (tän RD:n ja hepatoosin takia seurataan) Olo kuin neulatyynyllä, eilenkin otettiin verikokeet taas. No yritän tässä itseäni tsempata että vauvan parhaaksi tämä on.

Taidan mennä nukkumaan ja toivon suppareita niitä kaipaaville ja tarrasukkia niille joiden vauvat saisivat hetken vielä masuissa kestää.


Fox82 Meillähän olis sama suunta ja LA niin jokos sulla ois hyvä hetki lähiaikoina lähteä vauvan hakuun? Mä jo kätilölle tossa sanoin että ensiviikolla tulen sit synnyttämään...(menee sit varmaan pari viikkoa yli LA:n, ennenkuin tämä tästä päättää syntyä)

Mantelinkukka + vekara

 
Huomenta!

Onnea MayaXs pojasta :heart:

Täällä todella huonosti nukuttu yö takana. .. kipuja oli eikä saanut kunnolla nukutuksi.. niin kiukkuinen olo nyt. Ja tietysti tyttöni herätti jo kuudelta :saint: otti vähän päähän.
Onneksi anoppi ottaa tytön iltapäivällä 3 tunniksi hoitoon, niin saan hetken levähtää. ..
Sanoi tietävänsä kuinka rankkaa tämä loppuvaihe on, onhan se itsekkin kestänyt tämän aikoinaan 4 kertaa. ..huh :D

Mukavaa päivää silti kaikille :wave:
Jaksamisia kaikille viellä ison masunsa kanssa painiville. :hug:

rv 38+1
 
Huomenta kaikille,

Mulla meni aamuyöllä lapsivedet. Tuli vähän yllätyksenä kun rv37+5 ja oltiin suunniteltu käynnistys rv39. Tässä kotona nyt odottelen supistuksia voimistuvaksi. Nyt toistaiseksi tuntuu vielä lievinä kuukautismaisina kipuina..mieskin joutui lähtemään jo kuudelta töihin kun eipä sekään ollut varautunut näin aikaiseen synnytykseen..Tsemppiä myös muille ketkä odottelevat suppareiden voimistumista :)

Imppu-83 ja Mustikka rv37+5
 
Huomenta.

Hyvin nukuttu yö takana. Menin nukkumaan puolenyön paikkeilla ja äsken heräsin. :D Seuraavaksi soittelen lääkäriin. Neidillä lääkekuurin aikana uusiutus korvatulehdus ja nyt on keuhkoissakin rohinaa ja ei hengitä mielestäni norm. Kiva antaa meille jotain sekunda lääkettä vaikka nimenomaan sanoin että tujua tavaraa sitten kun ei neidin korviin tehoa mikään. :kieh:

Masu möyriää ja pienet jalat yrittävät saada kylkiluuni poikki. :LOL:

Onnea MayXs pojasta :hug: :flower:

Hyvää matkaa impulle loppukoitokseen. :wave: :hug:
 
Huomenta täältäkin!

Mies lähti viemään autoa huoltoon niin päätin minäkin nousta ylös samalla ja syödä aamupuurot. Miehellä alkoi eilen työt, mutta tänään jo vapaapäivä. :| Olivat kuulemma saaneet hommat sellaseen vaiheeseen, että tänään ei kannata mennä, kun asukkaille on ilmoitettu myöhemmästä ajankohdasta parvekerempan suhteen.
Täällä tuli eilen ehkä kaks supparia vaan! :headwall: Lisää mulle niitä, kun haluaisin kanssa näistä vaivoista jo eroon.

Mutta onnea Beijalle ja MayaXs! :flower:

Täytyy nostaa Jasminille hattua, että on jaksanut noin pitkän ponnistusvaiheen vetää loppuun asti. Huhhu rupes vähän itteenikin hirvittää.

No nauttikaahan kaikki vauvaantuneet nyyteistänne ja me jakaantumattomat nautitaan näistä ihanista vaivoista. :LOL:

No taidanpa mennä suihkuun ja jos lähtis sitten vaikka torille markkinoille.

:wave: Hannapur 38+0
 
Huomenta ja paljon Onnea MayaXs! :flower: :flower:

Se eilinen tukos mistä puhuin..jos joku muistaa... ( huomaa että on paljon kotona kun ei juuri ihmeempiä tapahdu )
Olikin sitten kunnon tukos...onneks oltiin jo loka auto soitettu koska tukos oli niin syvällä ja paha että alkoi seinän välistä tihkuttaa vettä..eihän siinä muu auttanut kun repiä vessan seinä auki... Ettei sitten pahempaa vesivauriota syntynyt...
:headwall:
Mutta kyllä jonkun verran supisteli illan järkytyksestä kun ehdin jo saada painajaisia kamalasta vesivahingosta... :/ Mutta niin kuin sanoin...onneksi oli jo ammattimies paikalla kun tilanne paheni... Meiän pitikin maalata vessa uudestaan..käy se noinkin...
No joo..että sellaista...vielä silti yhdessä kasassa ollaan täällä... :wave:
Tänään pitäis kisua viedä rokotettavaksi joten sinänsä hyvä että vielä olen yhtenä kappaleena.

Muuten ihan samoja vaivoja kuin suurimmalla osalla täällä, mut jotenkin tän kolmannen kohdalla jotenkin pitää kaikkia kolotuksia ja supistelua normaalina.. Saas nähdä osaanko lähteä sairaalaan ajoissa just tuon takia.. :D Tosin mies hötkyilee varmasti sitten...

Hermo kireällä edelleen vaikka sain viime yönä nukuttua 6h yhteen putkeen! :heart:

Leylahille piti jo aikasemmin sanoa että toivottavasti mielialasi on parempi jo, tiedän tunteen niin hyvin että sympatia haleja lähetän. :hug:
Joskus tuntuu ettei millään jaksais ja mikään ei kiinnosta sekä itkettää koko ajan. Väsymys ei ainakaan paranna oloa ja itse olen ainakin sellainen että pitkään pidän pahan olon itselläni ennen kuin alkaa näkyä ulospäin..

Kaikille muillekin jaksuja :heart:

Therean&Neiti37+2
 

Yhteistyössä