<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea Beijalle ja Mayalle vauvoista!!! :heart:

Tervetuloa Muumimammalle Toukokuun Tuhisijoihin! :wave:

Leylahille lämpimät halaukset, paljon olet joutunut kestämään viimeisen 9 kk aikana, toivottavasti olosi paranee kun vauva syntyy!

Kissinmintulle ja PilkkuPantterille jaksamisia ja voimia, samat on vähän fiilikset täälläkin...

Impulle kauheesti tsemppiä koitokseen!!!

Toissailtana koin sitten ekat supistukseni ikinä. Ne alkoi jo iltapäivällä kun oltiin kaverin kanssa keskustassa syömässä ja voimistui kun Suomen peli alkoi. Välillä olin jo nelinkontin lattialla kun sattui sen verran ettei pystynyt istumaan eikä makaamaan. En alkanut kellottaa suppareita kun arvasin että ne lopahtaa kuitenkin, niin monella tälläkin palstalla ollut noita harjotussuppareita. Ne loppui sit jonkin verran Suomen pelin jälkeen mutta jäljelle jäi polttava "menkkakipu" alamahassa ja selässä ja kiristävä tunne koko vatsaan. En sitten saanut koko seuraavana yönä nukuttua kun jomotti joka paikkaa ja muutenkin oli vähän jännittynyt olo. Kylläpä sit eilen väsyttikin, huh, enkä malttanut nukkua edes päikkäreitä!

Nyt päätin että tämä päivä on otettava todella rennosti vaikka olisi siivottavaa jne. Aion vaan maata sohvalla ja katsoa leffaa ja telkkaria jne ja yrittää päästä näistä kolotuksista eroon rentoutumalla. Parempi jos ei vedä itseään ihan piippuun ennen synnytystä jos hyvinkin sattuu rankka synnytys tulemaan.

Huomenna taas neuvolaan, päivittelen sitten kuulumisia tarkemmin.

Väsynyt RockMummy & sitkeä masuasukas rv 37+6 :wave:
 
Stemppiä impulle, toivotaan, että on helppo "toimitus".

Neuvola ois parin tunnin päästä. Painoa tullut taas kaks kiloa viikossa, päätä särkee ajoittain, turvotusta löytyy ja pissassa proteiini jatkuvasti yhdellä plussalla. Saa nähdä laittaisko ne tuolta neuvolasta lähetettä polille. Tosin ei yhtään huvittaisi mennä, sillä vauva ei ole kiinnittynyt, eikä mitään erityisiä merkkejä synnytyksestä ole ollut. Eli siis, en haluais ees mitään kohdunsuun ropelointia, kuitekin aivan epäkypsä tilanne..

Se tosin huolestuttaa, että onhan vauvalla kaikki ok, ettei istukka oo sanomassa itseään irti. Vauva liikkuu aika vähän, viime yönä kyllä rymys paljon. No saa nähdä mitä neuvolassa ovat mieltä.

Ihanaa, kun on satanut vettä, tuleepahan nopeasti vihreetä.

Kerttu ja nakki 39+5
 
Ekaksi onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille!!!

Neljättä odotellaan. La-aika oli 3.5. Saas nähdä kauanko vaavi vielä pysyttelee masussa.. Painoarviokin oli reilu viikko sitten jo 3.8kg. Enpä sitten tiiä onko noihin arvioihin niin luottamista.. Jännittää kuitenkin, jos vauva kasvaa kovin isoksi. Perjantaina olisi taas neuvolaan meno ja sitten ens viikolla yliaikaiskontrolli. Ai nii.. synnytän lks:ssä

Keisha ja vaavi 40+3

 
Alkuperäinen kirjoittaja kissinminttu:
Onnea Maya ja Beija! :flower: :flower:

Isot tsemppaukset Impulle tulevaan!

(.) Äh, vaikka tää nyt ei varmaan moniakaan kiinnosta mutta purkaudun silti. ...Täällä myös maha pinkeänä niin kuin PilkkuPantteri sanoi. Jotenkin silti tuntuu että tää vauva on lopettanu syntymisyrityksensä ihan kokonaan. :( Kyllä täällä supistellaan mutta tää on niin turhauttavaa että eilenkin itku tirahti.
Vauvan liikkeet vähenee..hikkaa ei enää oikeen nimeksikään. Sydän kuitenkin pumputtaa.. MIelessä pyörii vaan mietteet siitä että toimiiko istukka vielä normaalisti ja jos toimii niin mahtuuko vauva syntymään alakautta kun ei minkäänlaista arviota ole tulossa..
:ashamed:
Mun oma olotila on ankea.. En pysty juurikaan hengittämään nenän kautta, ihan tukossa. Allergiaa ja loppuraskautta jipijaijee.. Surutta olen käyttänyt nenäsuihkeita jo pitkän aikaa, ei tästä elämisestä olis mitään tullut ilman kun ei ollenkaan hengittämään pysty. :ashamed:

Jalat, etenkin nilkat on tosi kipeät iltaisin. Kävely tuntuu vaivalloiselta ja ahdistaa vaan enempi kun mies sanoo että 'ei enää kauaa'.. joopajoo. Ykskin päivä tuntuu niin halvatun pitkältä nyt. :headwall: :headwall:

voi että mua ahdistaa... |O

37+6
kuule. tänne kuulukin purkaa juuri se kaikki kipu ja turhautuminen, me ollaan sun kansa ihan samassa tilanteessa. :hug:
kävely tekee kipeetä,kun sen pää roikkuu tuolla jossakin.. henkeä ei saa kun se on niin ylhäällä.. koko ajan jomottaa menkkakipumaisesti vihloo..polttelee, mutta ei supistele!!

ja kaikki sanoo myös että ihan pian se on ohi,jaksa viellä hetki, mutta kun yksi päiväkin tuntuu kuuaudelta ja on ihan liikaa..
mäkin sain eilen viimeksi raivarin miehelleni ihan turhasta ja sitten itkin lopuksi vaan.. väsynyt oon niin tähän ja se tulevakin kuitenkin pelottaa.. miten pärjään 2 kanssa.. onko vauvalla kaikki hyvin, onko se terve?

mutat mua lohduttaa kun tiedän että ympäri suomea ja ympäri maailmaa kanssani on monta monta äitiä ihan samoissa tuskissa..
tsemppaillaan toisiamme ja :hug: sinne.
 
Onpas "mukavaa" (sori :)) kun muillakin on tuskainen olo ja mikään ei tunnu hyvältä. Itsehän oon aika hyvin voinut koko ajan, mutta nyt kun laskettu aikakin meni eilen ohi, niin alkaa hieman jo kypsyttämään. Maha on kireänä ja jomottelee sinnetänne, supistuksia on tullut selkeitä muutama kappale peräti!! Eikö oo vauva vielä valmis tulemaan maailmaan?? Sais jo tulla äitin ja isin luo tänne :heart: :heart:

Tervetuloa Keisha! Kiva kun on muitakin joilla la oli ja meni. Toivottavasti ei jouduta kauaa enää odottamaan! Tsempit sinne ja muillekkin!

miida 40+1
 
moro! pikaisen kysymyksen heitän teille vaikka ei viehättävimmästä päästä tämäkään, vaan onko noista vaivoistamme enää mikään :kieh: onko teillä muilla ollu peräpukama-vaivaa tässä loppuraskaudessa? mulla ei koskaan ole ollu aikaisemmin mutta nyt viimeisen vuorokauden aikana paheni ja olo on ihan :kieh: ei pysty istuskelemaan kauaa. ois kiva tehdä jotain sisällä / ulkona kun sata asiaa kesken niin ei. nyt nyrppii.

sain kyllä ohjetta hoitoon, kylpyä, kylmää ja rasvaa varovasti, mutta mitenkähän tästäkin pääsee eroon vai paheneeko loppua kohti?

ei muuta kun tsemppiä teille muillekin nyt ei just naurata :headwall:
 
Keisha: Tervetuloa mukaan vaan!! :wave:

Naralle tsemppiä huomiselle!!! :wave:

Jeps! Täälläkin on hengenahdistusta, en tiedä johtuuko tuosta siitepöly/huonepöly allergiasta vai siitä että vauva on niin ylhäällä.. tai sit johtuu kummastakin... :whistle: Tuntuu että koko ajan pitää haukkoa henkeä ku ei ilma kulje.. inhottavaa :|
mutta nyt pitää viedä kuopus päikkäreille :wave:
 
Suzyanne
Pikaisesti tässä kännyllä kirjoittelen. Tänään oli äippäpoli,ja kuinka ollakaan, lapsivedet tuli tutkimuspöydälle! Ottivat samantien osastolle, ja huomenna käynnistetään näillä näkymin, jos ei sitä ennen ala spontaanisti.
 
Tervetuloa Keisha! :flower:

Nisunen: Täältä löytyy yks joka viikko pari sit tuskaili oikein kivuliaan pukaman kanssa. Mikään asento ei oikeastaan ollut hyvä. Mul oli sit sopivasti neuvolalääkäri ja kysäisin mitä sille vois tehä niin sano, et kaikkia apteekin käsikauppatuotteita voi käyttää, mut kohtuudella. Marsinkin sit apteekkiin ja he suositteli sellasta Sheriproct-voidetta. Se vei multa sen pahimman kivun pois niin pysty taas istuu kunnolla. On kuulemma tehokkain apteekin tuotteista.
 
Heippa!

therean: kurjaa se teijän vesivahinko juttu, mutta onneks ei ehtiny käydä pahemmin!! ei oo kivoja tollaset yllärit tässä vaiheessa kun haluaa vaan keskittyä olennaiseen eli synnytykseen ja vauvan tuloon.. itellä ainaki sellanen olo että ei mitään ylimäärästä hässäkkää kiitos :D

:flower: ONNITTELUT kaikille vauvan saaneille!!! :flower: taitaa olla poikia enemmän kun tyttöjä,, ainakin nyt syntyneistä päätellen pojat taitaa johtaa :)

kovasti täällä kans jännitän teijän kaikkien puolesta jotka ootte jo ns. tositoimissa!!! :heart:

nikunaku: niin sen kotiavun kanssa varmaan on että kiire niilläkin on :( harmi vaan että nykypäivä on sellasta ja kaikissa kunta vaan säästää! kiva että oot tullu äitisi kanssa toimeen ja hänestä on ollu sulle apua!! muuten jos saat sen käynnistys ajan viikkoo ennen ni varmaan ollaan sit yhtaikaa sairaalassa :) musta ainaki tuntuu että kyllä tää laskettuun menee ja yli ei toivottavasti just sen painon takia paljoo päästetä..

jasmin84: kiva kuulla kuulumisia :) kerros nyt vähän kun ehdit että mitkä kokemukset sulle jäi vassista ja sen toiminnasta?? siitä kun tässä aiemmin niin keskusteltiin :) kurjaa että imetys on hankalaa, mutta onneks saat sentään pumpulla jotain irti.. mulla oli esikoisen kanssa ihan toisinpäin eli vauva kyllä imi luja ja koko ajan, mutta silti ei meinannu maito riittää ja jäi usein nälkäseks, pumpulla sain vaivaset 20 ml korkeintaan lypsettyä :) toivon kans nyt että sujuis paremmin ja maitoo tulis enemmän.. mutta en silti ota mitään paineita asiasta.. esikoistakin pystyin kuitenki 5kk osittain imettään..

toivottavasti myös siksakkia on jo vauvansa saanut eikä olis tarvinnu montaa päivää kärsiä käynnistelyistä!!

omaan napaan ei mitään kummempia kuulu.. tänään oli neuvola ja verenpaine on hiukan noussu mutta muuten kaikki ok.. kivut on edelleen kovat lantiossa ja häpyluussa sekä issias vaivaa, mutta muuten ei mitään merkkiä tai oloo että synnytys olis kovin lähellä.. eli kolmisen viikkoo tässä varmaan vielä pallomahana ollaan :D

Höpöliini ja tyttönen tasan 37 viikkoa :heart: nytkö se olis sitte täysiaikaisuus?! :)
 
Suzyannekin taitanee saada pienokaisen kohta syliin, ihanaa. Tsempit sinne!

Itsellä kyllä ei mitään fiiliksiä, että synnytys olisi lähellä. Toki laskettuun aikaankin on vielä reilu kolme viikkoa, mutta tosiaan, aivan normi olo (jos nyt näin voi sanoa :D). Supistuksen supistusta en ole tuntenut, en edes tiedä mitä ne on :LOL:

Pitää kyllä monta kertaa päivässä käydä kurkkimassa täällä, miten muilla etenee. Kiva on myös lukea jo synnyttäneiden kuulumisia ja että miten on arki lähtenyt rullaamaan!

Odottelua, odottelua..

Niiksu ja taitaapi olla 36+3.
 
Mä olen kanssa ihan valmis. Ei jaksais enää montaa kipuilevaa päivää.

No yritetään nyt jaksaa ei enää montaa päivää/viikkoa tarvitse kärvistellä :whistle:

Mies yritti eilen lohduttaa minua ja sanoi nukkumaan mentäessä, että hänellä on takalistossa sellainen tunne että vaavi syntyy ennen viikonloppua. :whistle: No olisi sitä mukava olla vauvelin kanssa viettämässä äitienpäivää kotona eikä osastolla tai massu pystyssä... Olisi juuri sopiva äitienpäivä lahja. Muuta en halua. ;)
 
Täällä supistellut jo kaksi päivää, muttei näillä vielä synnyttämään mennä |O

Kaikki olis niin valmiina nyt, navetalla lomittaja joka pärjää yksin, isännällä ei vielä kiire pellolle ja minä totaalisen valmis vauvan vastaanottoon. No, terkka sanoi jo kirjanneensa kotikäynnin ens keskiviikolle klo 11.00 :LOL: Toivottavasti olis oikeessa.
Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Painokin on viikko viikolta pudonnut, joten kokonaissaldo taisi jäädä 8 kg:n. Vauvakin on hyvin lähtökuopissa, joten ei muuta kuin odotellaan. Ässätkin on jo niin monesti kokeiltu eikä apuja heru. Tsemppiä kaikille

viikuna ja toukka 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja nisunen:
moro! pikaisen kysymyksen heitän teille vaikka ei viehättävimmästä päästä tämäkään, vaan onko noista vaivoistamme enää mikään :kieh: onko teillä muilla ollu peräpukama-vaivaa tässä loppuraskaudessa? mulla ei koskaan ole ollu aikaisemmin mutta nyt viimeisen vuorokauden aikana paheni ja olo on ihan :kieh: ei pysty istuskelemaan kauaa. ois kiva tehdä jotain sisällä / ulkona kun sata asiaa kesken niin ei. nyt nyrppii.

sain kyllä ohjetta hoitoon, kylpyä, kylmää ja rasvaa varovasti, mutta mitenkähän tästäkin pääsee eroon vai paheneeko loppua kohti?

ei muuta kun tsemppiä teille muillekin nyt ei just naurata :headwall:
Mulla kans tuli peräpukama (ulkoinen) pari päivää sitte..hain apteekista rasvaa. Aluksi oli kipeä, mutta nyt ei edes tunnu ja pienentynyt. Aika normaali loppuraskauden vaiva. Mullakaan ei ole koskaan ennen ollut vaikka olen jo 3 synnyttänyt. Olin silloin niin nuori :D Tässä raskaudessa on ollut kaikki vaivat. :kieh: Tämä vaiva pitäisi hävitä synnytyksen jälkeen.
 
Kiitos PilkkuPantteri ja Sannulii :hug: Jostain syystä se kyllä helpottaa kun kuulee ettei ookaan yksin näiden tuntemusten kanssa..

Mulla on tänään jotenkin epätavallisen 'luovuttanut' olo. Sitä tuossa miehelle jo jonkin aikaa itkeskelinkin. En ymmärrä tätä koko tilannetta, supistelee ja supistelee mutta mitään ei kerrassaan yhtään mitään tapahdu..ja tämä kun on ollut päivittäistä viikolta 28 lähtien. Huomenna tulee täyteen 10vkoa jokapäiväistä mietintää lähteekö se tänään syntymään. Myönnän olevani väsynyt tähän halvatun 'valppauteen'.. :ashamed: Mä nään usein unia missä tää on syntynyt tai me tuodaan tää ekaa kertaa kotiin. Todella turhauttavaa herätä ja tajuta ettei se päivä ookaan vielä koittanut. Imettämisestä oon myös vähän mietteissäni. oon valmis antamaan korviketta jos imetys ei lähdekään sujumaan. Ketuttaa vaan sit jos sairaalassa ne pihistelee sen antamista ja vauva on nälissään. Siskolleni on molempien lasten kanssa käynyt KOKSissa noin.

Mä mietin myös sitä, että miten sitä oikeesti jaksaa sitten kun vauvan kanssa kotiutuu. Luotan kyllä läheisiini että niiltä saan sitä tukea ja apua mitä tarviin, jos tarviin.

Huomenna on neuvola, jospa sieltä sais jotain irti mikä helpottais omia mietteitä.
Niin ja Onnittelut jo etukäteen teille kenellä on huomenna suunniteltu käynnistys tai sektio :flower:

kissinminttu joka olis jo niin valmis hakemaan tuhisijansa kotiin.
 
:wave: Terveiset neuvolasta! Täällä on taas niin sattunut ja tapahtunut, että en muista mitään, mitä piti kirjoittaa...
Mulla oli lääkäri neuvola. Kaikki ok. Vähän pehmentynyt oli, mutta ei kerrassaan mitään uutta, joten täällä ei vielä odotella synnytystä viikkoihin käynnistyväksi. Mennään siis vanhalla kaavalla reippaasti yli lasketun, jos ei ihmettä tapahdu. Sanoi kyllä, että on vatsa vauvaa täynnä :/ Joku nelikiloinen tulos. No eipä tässä suurempia vaivojakaan. Välillä ottaa iskiashermoon niin kovasti, että käveleminen on ihan mahdotonta!

Voimia ja :hug: teille jokaiselle!

Alhambra + Napero 38+2
 
Tervehdys

Onkos teillä muilla tuskaisilla ongelmana hikoilu? Siis tää on jotain käsittämätöntä olen litimärkä vaikka vaan istun. Kämmenistäkin tihkuu oikein hiki on koko läppis märkä kun koneella kirjottelen. :/ Yöks.

Limaa on tullut taas koko päivän. :whistle:

Mäkin olen väsynyt tähän valppaana oloon ku joka ikinen päivä on jotain oloja ja kun on toi neitikin tuossa ja sit mies töissä ja auto rikki (meni eilen) niin ei oikein uskalla mennä mihinkään kävellen jos rupee siellä tapahtumaan. Ja mihin neiti viedään ja tuntuu että kaikki voimat menee vauvan syntymisen miettimiseen.

Mulla on huomenna neuvola. Johon en ajatellu mennä vaan ajattelin olla jo nyytti kainalossa osastolla. Joopa joo toiveajattelua. Neuvolantäti nauraa hiukan kun kuulee mun turhasta käynnistä synnärillä. :LOL: :LOL: :LOL: :whistle:
 
Tevetuloa muumimamma ja keisha :wave: !!!
Tsemppiä naralle huomiseen.
Leylah iso lämmin halaus :hug: minultakin. Sinulla on ollut kaikkea muuta kuin normaali odotus aika.
Toivottavasti Kissanminttu, pikkupantteri ja kaikki muut jotka tuskastelevat supistuksien kanssa pääsisivät nyytin haku reissuun. :heart:
(.) Tänään pakkasin vähän sairaala kassia. Tietysti muutama tavara puuttuu. Pinnasänkykin on valmiina.
Huomenna 8.15 on ulkokääntö yritys edessä. Toivottavasti Papu suostuu kääntymään.
Mies näki muutama viikko sitten unta että käännös yrityksen seurauksena Papu päättikin syntyä. Olisikohan enne uni? B) No kaikki on kyllä valmiina. Olen kyllä aivan varma että jos Papu kääntyy niin ei ennen käynnistystä synny :kieh: Jos on yhtä itsepäinen kuin äitinsä.

Tytti ja Papu 36+3
 
AARGH. Olisin äsken voinut tappaa mun miehen. Tosin se ei taida puhelimitse onnistua... Lupasin sille, että voin käydä vaihdattamassa autin renkaat (joo, on jäänyt vähän roikkumaan) ja äsken se soitti, että sopiiko. Sanoin, että ok menen vaikka heti vai onko joku aika varattuna, mutta en saa niiden varastolla itse kyllä nostettua renkaita kyytiin ja kysyin onko siellä ketään. Vähän aikaa ynisi jotain ja sanoi sitten, että jos on noin vaikeeta niin ei tartte mennä ollenkaan ja löi luurin korvaan. Siis MITÄ *ITTUA?! Ihme paskiainen. |O Muutenkin se on ollut jotenkin tosi ankea koko alkuviikon. Menee hermot. Herran ei tartte tehdä täällä kotona yhtään mitään, ruuat on valmiina kun tulee töistä, pyykkihuolto ja siivous toimii ja sitten kehtaa tehdä noin. Jos voisin olla varma, että vauva ei synny vielä hetkeen, niin häipyisin täältä jonnekin viikoksi. Vieläkin itkettää, kun olen niin RAIVONA. Onko raskaus lieventävä seikka oikeudessa, jos ajaudun väkivaltaiseen tekoon?! :kieh:

Nyt mä lähden kävelylle ja kävelen, kunnes tämä vauva syntyy.
 
PilkkuPantteri :hug: Tiedän tunteen ja mies monta kertaa ottanut jalat alleen ja pötkinyt pakoon kun mulla on kilahtanut. Johtuu tästä raskaudesta olen niin kiukkuinen jatkuvasti että mieskin kotona varpasillaan pelkää että hermostun taas jostain mitättömästä pikkuasiasta :LOL: :LOL: :LOL: :ashamed:
 
Olipas taas tullut tekstiä vajaassa vuorokaudessa :eek:

Onnittelut Mayalle ja perheelle :heart: :heart:

Tsemppiä Impulle ja Narakos se huomenna oli lähdössä käynnistykseen :heart: :heart:

Tervetuloa Muumimamma ja Keisha :heart:
 
Pikaisesti jos ehtisin naputella ennenku vauva ja esikko herää.

Kiitos kaikille onnitteluista!

Tosiaan eka suppari tuli maanantai-iltana klo 22.10, seuraavaa oottelin 30minuuttia ja tulin sen jälkeen koneelle roikkumaan. Aika nopeesti supparit kävi kovemmiksi mutta tosi harvakseltaan niitä tuli. Ajattelin mennä suihkuun, mut alko tuntumaan taas kerran kakkahätää mutta kun olin just käynyt kaksi kertaa ni tajusin, et jaa..olo on samanlainen ku esikoisen ponnistusvaiheessa. kelasin kuitenkin et suppareita on ollu vajaa kaks tuntia eikä niitä tuu edes viiden minsan välein. Sanoin kumminki miehelle et lähetään käymään. Soitin matkalta ja sanoin et nauratte mut ulos, mut mua huolestuttaa tuo kakkahätä...Oltiin sairaalassa joskus puolen yön jälkeen. Kätilö totes et oon 10cm auki ja tuli kauhee kiire saliin..kätilö ei löytäny rullatuoli ja juoksenteli paniikissa ympäriinsä niin mies työnsi mut sit konttorituolilla saliin :) Sit vaan kysyttiin et no kuinkas haluut ponnistaa ja mä siinä testailin kaikkia mahollisia asentoja. Suppareita tuli edelleenkin tosi harvakseltaan mut ei se kuulemma haitannu. Olin kieltäny piuhat, letkut ja lääkkeet, annoin laittaa vaan vauvan sydänääniseurannan mutta en supistusanturia. Ponnistaminen kesti kyllä melkein tunnin kun vasta viimenen asento polviseisonnassa oli hyvä. Ja niin tyttö putkahti maailmaan klo1.41, 3.5h ekasta supparista. Mitään kivunlievitystä en kokenu tarvitsevani ja kaikki meni muutenki ihan nappiin. Se ponnistaminen on kyllä ihan kamalaa mutta palkinto senmukainen. Osastolla kätilöt suhtautu tosi nihkeesti poliklinikkasynnytykseen, mutta sain taisteltua meidät kotiin klo 15.30. Käytiin äsken näytillä ja kaikki oli hyvin. Vauva syö hyvin rintaa, mutta on kyllä aika paljon hereillä ja kitisee..pitää vaan tiheemmin imettää. Se sattuu kyllä vielä aika paljon, mutta varmaan pian helpottaa. Imuote on mun näkemyksen mukaan kumminkin kunnossa. Esikoinen suhtautuu oletettavasti..vauva on ihana mut isi ja äiti peestä :)

Onneksi on anoppi laittamassa ruokaa, voidaan miehen kanssa keskittyä lapsiin :)

Nyt pitää mennä.Palailen myöhemmin. Onnea muillekin vauvautuneille!

T.Beija ja neitokainen 1 vrk
 
helpottava kuulla että toisillakin tätä vaivaa. kiitos kommentista aurora 82 ja fox72, mullakin toi rasvamekki käytös. jos alkais helpottamaan. :ashamed: suzannelle tsemppiä tositoimiin.

taitaa olla miehilläkin jo niin jännää että purkautuu turhanpäiväisenä sanomisena. meillä yrittää isäntä saada epätoivoisesti keskeneräisiä rakennushommia ja muuta tehtyä ku alkaa odottaminen käydä hermoille, kai se kokemus silti rauhoittaa, vaikka hermona ollaankin niin huumoria löytyy aikaisempia odotuksia enemmän molemmilta.

nyt uhmaan kyllä vaivojani ja otan haravan hetkeksi käteen. sateen jälkeen alkoi aurinko paistaa B)ulos siis!
 
keisha : tervetuloa :wave:

Suzyanne: jospa se tulis itsestään ens yön aikana, kun vedetkin meni... *peukut pystyssä*

Kissinmintulle iiisooo hali! :hug:

Niisku- rouva: täällä hikoillaan ku pikkupossu, sukat oltava jaloissa, muuten jää laminaattiin hikiset jalanjäljet. :LOL: kämmenet hikoaa myös ja yöllä saa nakuna nukkua ja peiton heittää pois moneen kertaan.. normaalisti olen mahdoton vilukissa ja nukun villasukat jalassa juhannukselle....

Tytille tsemppiä käännökseen! toivotaan että on yhteistyöhaluinen kaveri..

Beijalle kiitos synnytystarinasta, suhteellisen "helpolta" vaikuttanut synnytys,( sikälimikäli nyt yleensä voi synnytystä helpoksi sanoa) paitsi pitkä ponnistusvaihe.. mukava kun olet päässyt jo kotiin nyytin kanssa :flower:

Pilkkupantterille myös iso hali! :hug: olipas huonosti mies käyttäytynyt, jospa silläkin hormooni-myrsky vaivaa ja synnytys jännittää...? :x

Neuvolassa käyty: pissa puhdas, vp hyvä, paino -600/vk, turvotusta vähemmän... vauvan sykkeitä seurailtiin normaalia pitempään: selällään ollessa vauvan sykkeet tippu reilusti alle 130, mut kylelleen ollessani ja vauvan liikkuessa nousi hyvin... terkkari sanoikin että ei saisi olla enää pitkiä aikoja selällään, vauva painaa isoja verisuonia, että vaikka oma olo ei heti huononisikaan, vauvalla voi olla tukalaa... lähemmäs nelikiloista veikkaili, mahan päältä kokeillessa ja edellisen ultran painoarvion mukaan... esikoinen painoi 3990g joten lähelle voi mennä.. kohdun korkeus oli pienentynyt edellisestä ja pää oli alempana, viimeksi sai vähän liikuteltua sitä, mut nyt ei.. että jotakin ne suppailutkin tehnyt..:p

39+3 :malttamattomaksi ja levottomaksi alkaa olo käydä...
 

Yhteistyössä