<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Mua taas jotenkin helpotti tuo sairaalasarjan rääkkisynnytys jos joku kestää tuollaisen niin hitto pakko munkin on kestää ton rinnalla normisynnytys on helppo :whistle: oli jotenkin veemäinen se lääkäri joka veti sitä vauvaa. Tuli tunne että TÄÄ KUULE SATTUU mutta niin sen kuuluukin jo se äänenpaino sai niskavillat pystyyn.
En oo vieläkään pakannut sairaalakassia :D odotan että lapset painuu nukkumaan nyt on jotenkin hermo kireellä mutta olo taas hieman rauhallisempi varmaan kukaan täällä panikoi niin paljon kuin minä :ashamed: :snotty: melkeistä hävettää kun tietää että niin moni toivoo jo synnytystä ja mä vaan ruikutan. :/ tuli itsellekkin yllätyksenä että iski tällainen loppu paniikki.
 
Mun on pakko kysyä et miten paljon teidän vauvat liikkuu näillä viikoilla ja kuinka voimakkaasti? En tiedä miksi oon näin huolissani koko aika liikkeistä ja niiden voimakkuudesta..
Itsellä siis liikkuu kyllä useita kertoja päivässä mutta liikkeet (potkut tms.) eivät ole missään raskauden vaiheessa mitenkään sattuneet tai tuntuneet tosi voimakkailta. Sellasia kivoja muljahduksia lähinnä vaan nykyäänkin (tyyliin vaihtaa asentoa) ja raajaa työnnetään kummuksi masulle. Potkutkin ylipäänsä alkaa olla tosi vähissä..
Kun tuntuu et kaikilla liikkuu ja möyrii ja potkii koko aika niin et kylkiluut hellänä, mut ei kyl tää meidän kaveri.. Onkohan se vaan sit jotenkin rauhallinen luonteeltaan vai onkohan siellä kaikki ihan ok? raskausviikkoja nyt siis 37+0.
 
Huonosti liikkuu monta kertaa saanut panikoida kummasti sitten KTG;llä vauvan sydän hakkaa välistä tuhatta ja sataa että kyllä se siellä liikkuu. Ei oo kauaa kun melskas kuin mikäkin tainnut tila loppua kyllä se välillä pelottaa kun saa millään liikkumaan.
 
Sarama tää meiän vaavi on ainaki ollu koko raskaudenajan aika hissukka.. ei oo oikeestaa potkinu yhtää, muutamia kertoja.. nyt viimesillä viikoilla ei oo paljoo liikuskellu ja jos liikkuu niin just vaan nostaa jollaa pyllyllään mahaa koholle tai möyrii hiljaksee .. Liikkeet ei oo kertaakaa sattunu muhun ! :) Uskon että kaikki ihan OK.. Rauhallisia tapauksia vaan! :D ja hyvä niin.. mulla viikkoja nyt 39+4
 
Voi miten paljon alkaa olla toukokuisissa vauvoja. Onnea kaikille! :heart:

MayaXs Kerroit aikaisemmin, että sinulla on synnytyksessä TENS käytössä. Oliko laitteesta apua? Minäkin sain laitteen lainaan ja mielenkiinnolla kuulisin kokemuksia. Toivon todella, että laite auttaa kestämään kipua.

Sarama Meillä liikkeet ovat olleet todella voimakkaita, mutta viime aikoina terävät potkut ovat jääneet tilan puutteen takia vähemmälle. Vauva vain möyrii ja muljuaa ympäriinsä. Tuollakin puuhalla se saa venytettyä vatsanahkaan hurjia kumpareita.
 
Kiitos kaikille onnen toivotuksista kääntö yritykseen!
Onnea Karkkille nyytistä :heart: :flower:
Liikkeitä täällä on kanssa liikkeet rauhoittuneet.
Synttäri onnittelut ovat ilmeisesti paikallaan Sompiolle!
Sairaala sarjasta. Minuakin tuo imukuppi synnytys antoi uskoa. Kyllä minäkin p*rkele kestän. Olen niin asennoitunut tuohon alatie synnytykseen vaikka imukupin kanssa.

 
Mun vauva potkiskelee ja liikkuu niin reilusti, että meinaa välillä sattua. Tämä on ilmennyt ehkä viimeisen kahden viikon aikana. Oikealle puolelle alamahaan työntää mahdollisesti kättä, se meinaa sattua ja sitten välillä tuonne alas, pukkisko päätä?! Että liikkeet eivät ole enää ihan niin nautittavia, kun jossain vaiheessa olivat, mutta pääasia, että liikkuu! :) Mä en onneksi nähny sitä tv-sarjaa.. vois paniikki iskeä :|

Jänniä päiviä monilla edessä. Naralle tsemppiä matkaan! Ja toivotaan, että Tytin vauva kääntyisi.
 
sarama: tuskin mitään hätää vauvalla kuitenkaan on, toiset vaan liikkuu enemmän kuin toiset vauvat :) tiedätkö istukan paikkaa? jos se on etuseinämässä niin silloin potkut ei välttämättä kunnolla tunnu koko raskausaikana eikä ainakaan terävinä! ja lapsiveden määrä myös vaikuttaa siihen että miten liikkeet tuntuu.. meillä muuten samana päivänä laskettu aika :)

voi siksakkia toivoin jo niin että olisit saanut vauvan kainaloon! ei voi kun antaa monta :hug: ja paljon kärsivällisyyttä koko perheelle!

toivottavasti naralla menee kaikki hyvin ja joutuisasti huomenna, tsemppiä kovasti!!!

voi että tuo sairaala ohjelma munki piti kattoa mut unohdin vallan,, nooh.. ehkä ihan hyvä jos kerran siinä jotain tollasta oli :)

sitten takasin jääkiekon pariin...

 
joo, mulla on istukka kyllä etuseinässä et voihan sekin tosiaan vaikuttaa. hassua kun tuntuu et kaikki täällä on jo synnyttämässä ja itsellä saattaa olla vielä monta viikkoa edessä raskautta. Et toivottavasti ainakin sä höpöliini jännität mun kanssa vielä hetken aikaa ennen synnärille lähtöä.. =)
 
Siksakkialle tsemppiä ja pitkää pinnaa käynnistykseen. Meille juuri tänään sanottiin synnärikierroksella, että käynnistys kypsyttää enemmän päänuppia kuin alapäätä. Että täytyy olla kärsivällinen :hug:

Nikunaku ja Tytti Kiitos :heart: Oli jo eilen, mutta unohdin mainita :ashamed:

Nikunaku Juu, tyttöä on sanottu nyt 3 kertaa. Tänään Nuppu oli ujolla tuulella ja ei näyttänyt jalkoväliä. Sivuprofiilista lääkäri veikkaisi tyttöä (näki mielestään häpykumpua tai jotain), mutta ei pysty mitään varmaksi sanomaan.

*muoks* Oltiin tänään synnärikierroksella ja oli kyllä hyvä kierros ja kiva kätilö :D Tuli tosi paljon asiaa, sellaistakin mitä ei osannut edes itse ajatella etukäteen.
 
Siksakkia varmasti tosi raskasta ja puuduttavaa, kun käynnistellään päiväkausia ja mitään ei tapahdu :hug:

Vauvan liikkeistä: Kun esikoista odotin niin mulla oli istukka edessä ja liikkeet oli silloin tosi vaimeita kun vertaa näihin muihin raskauksiin..
 
Heip!

Vielä äitipolin kontrolli kullumisia ennen nukkumaan menoa. paineet 138/89, pissa puhdas. Kaikenlaisia mittoja taas otettiin ultralla vauvasta ja painoarvio ois nyt 3,9kg ja viikkoja 38+4. Päätettiin ettei käynnistetä, kun sokerit ja muut on ihan kunnossa. Yliaikaiskontrolliin antovat ajan 25.5. (rv41+2) toivottavasti ei todellakaan tarvi mennä. Istukka kuulemma näytti kalkkiselta mut virtaukset oli kunnossa... tuskinpa se vauva sit enää kovin kauaa asustaa tuolla, kun alkaa tila ja istukka olla lopussa=) turvotusta on vähän.

mua vaivaa närästys, HIKOILU, unettomuus, suonenveto, jano ja vessahätä. Välillä tekee ihan pahaakin, mut ei oo tarvinnu onneks pyttyä kaulailla.

Nyt se esikon lenssu on mullakin, nenä vuotaa ja yskittää ihan pirusti, huomenna koitan, jos päästäs pojan kanssa lääkäriin. ei sillä, kyllä mä ite pärjään, kun vaan lisään (ja oon lisännykin) astmalääkettä, mutta tuo pojan köhä alkaa olla aika kamalan kuulosta... ja parempi tarkistaa ettei oo mitää keuhkoptkentulehdusta tms. liikkeellä.

ens viikolla neuvolaan, jos vielä kasassa...

onnea kaikille vauvaantuneille ja jaksamista meille muille!!!

maariana83 + pikkuveli(?) 38+4
 
Hmph, mullakin on istukka etuseinässä ja liikkeet tuntuu voimakkaina. Vauva on ollut jo tosi pitkään rt:ssa ja potkut tuntuvat ylhäällä, käsien liikkeet ilmeisesti alhaalla. Se vaan, etten voi verrata mihinkään, kun ensimmäinen raskaus, että liikkuuko tämä paljon vai ei :)

Kävipä ohrasesti jääkiekossa :/
 
Lämpimät onnittelut Karkki! :heart:

Voimahali siksakille, tsemppiä Naralle koitokseen ja mitäs vielä..

Supistukset valvottaa, n. 10 minuuttia väli, ja joka toinen on oikein mukava ja lupaava selkään ja reisiin repivä. Joka toinen on sit iisimpi. Perhana kun nää oikeesti johtais johonkin etten tässä turhaan valvo ja kärvistele.. olis niin kiva soittaa neuvolaan aamulla etten tulekkaan! Mut jos tää on vaan härnäystä taas niin palaan sitten kertomaan neuvolakuulumisia.

Mokka ja Hikka 37+4
 
Heips!
Täälläkin manataan suomipoikia,perskule :headwall: :headwall: :headwall:

Mulla myös istukka etuseinämässä ja silloin kun mua supisteli parinapäivänä,niin vauveli liikkui melkein ihan koko ajan ja osaltaan sekin aiheutti niitä supistuksia,muuten P on rauhallinen vauva,nukkuu paljon mutta kääntyileekin päivän mittaan usein.
Toki potkuja ei enää niin satele,kun alkaa olla jo sen verran ahdasta masussa =)

Bv ja P 36+4
 
huomenta

kasassa ollaan ja toivon mukaan ollaan maanantaihin asti. silloin pääsen suunniteltuun sektioon siis.
siihen enää 4 päivää, joten nyt toivon jo että saa pysyä masussa nämä 4 viimestä päivää..
mutta kai se nyt sitten päättää syntyä kun olen alkanut toivoa sen sisällä pysymistä :D

Liikkeitä täälläkin vähemmän, mutta sitten kun syön jotakin makeaa niin riehuu mahassa niin että sattuu.. joka päivä kuitenkin olen syönyt makeaa, että en pääse huolestumaan. .

tsemppiä kaikille :hug:

rv 38+2
 
Tää huikkasee tänne että kasassa ollaan, ja huutaa samalla kaikki osaamansa kirosanat..! |O

P**kele melkein aamuun asti piti tota supistelua ja luulin todella että nyt on tosi kyseessä, sen verran kipeetä teki ja mitäs sitten.. loppuivat kuin seinään!!

Lähden tästä kohtapuoliin neuvolaan, palaan myöhemmin ne kuulumiset sieltä kertomaan.

Umpiväsynyt Mokka ja Hikka 37+4
 
Täällä annettiin vauvalle lupa syntyä, kun Suomelle kävi huonosti lätkässä!!! Oispa ollut hauskaa olla synnyttämässä samalla kun Suomi pelaa finaalissa, heh! :LOL:

Huomenna neuvola, johon en myöskään haluis enää mennä.. Ei vaan innosta enää, mutta onhan se kai hyvä että ne seuraa onko kaikki kunnossa! Katotaan saanko viettää sitä varsinaista ekaa äitienpäivää tänä vuonna? =)

miida 40+2 (koko ajan saa juosta vessassa, huomaa että ollaan aika loppumetreillä!!!!)
 
Tekstiä tulee kuin liukuhihnalta, en mä mitenkään muista kaikkea mitä haluaisi kommentoida :ashamed:

Mutta siksakkialle kärsivällisyyttä. Kyllä tuollainen voi vähän naista syödä! :hug:

Karkki Lämpimät onnittelut! :flower:

Myöskin Sompio myöhästyneet onnittelut synttäreistä! =)

Höpöliini Mulle jäi tosi ikävä maku synnytysosaston meiningistä :|
Synnytyksen hoitanut henkilökunta oli aivan ihanaa ja kannustavaa mutta osastoaika oli kamalaa. Hoitajat saivat kyllä tämän ensisynnyttäjän tuntemaan olonsa niin epävarmaksi, riittämättömäksi ja onnettomaksi äidiksi. Imetyssertifikaattisairaala? Paskanmarjat! Kun pyysin apua imetykseen, hoitajat vain tarttuivat vauvaa niskasta kiinni ja tunkivat tissin kerta toisensä jälkeen suuhun. Lopulta toivat rintakumin että koita tuolla. Mitään muuta apua tai ohjeistusta en saanut. Keksin itse lopulta nousta istualteen imettämään, tuntui edes vähän paremmin onnistuvan. Myöskään en saanut mitään opastusta vauvan hoitoon, en edes tiennyt saanko itse vaihtaa sille vaipan vai onko sekin jotenkin väärin tehty! :eek:
Kukaan kun ei puhunut mitään eikä käynyt luonani kuin pyydettäessä. Katselin kun muita äitejä ja isiä opastettiin vauvan hoidossa ja pesussa lastenhoitohuoneessa, me emme sinnekään päässeet koskaan. Oli tosi hylätty olo enkä nukkunutkaan tuntiakaan sairaalassaoloaikana. Olin niin väsynyt että vaadin päästä kotiin päivää ennen kuin olisivat antaneet. Oli pakko päästä lepäämään! Nyt olemme itse opetelleet imetystä ja vauvanhoitoa omin keinoin ja niksein. Onneksi on tullut muiden vauvoja hoidettua sen verran ettei ole ihan ummikko. Ehkä toisen lapsen kohdalla on kokemusta jo niin paljon ettei osastolla olo tunnu enää niin pahalta, mutta tämän ensimmäisen kanssa olin kyllä itkua vääntämässä ja epätoivoinen!

Nyt täytyy ruveta siivoilemaan kun neuvolantäti tulee huomenna kylään!

Jasmin ja poika 8vrk :heart:
 
Mokka. Täällä samanlaisia turhautumisen tunteita!!
Eilis iltana suisteli 3h, ja kun menin saunaan, loppuivat supistukset siihen. :kieh:
Nyt on supistellut kuudesta asti 5-30min välein. Välillä jopa niin kipeästi, että itku on päässyt. Nyt supistusten väli vain pitenee, eivätkä olekaan niin kipeitä enää... :(
Olin jo niin täpinöissäni, kun supistuksia ei ole ennen näitä ollut, että nyt lähdetään, niin taitaapa vain olla toive ajattelua...
Jospa teidän vauva vaikka vähän hermostuisi neuvola reissusta, ja saisi siten lisäpuhtia supistuksiin.
Jaksamisia!! :hug:

nasu ja nipsu 40+0 :heart:
 
Onnea vauvaantuneille ja tervetuloa uusille!

Kiitos kommentista meiän viemäri ongelmaan, juurikin noin..tahtois keskittyä muihin asioihin eikä tuollaiseen.. :/

Leylah
Kiva kuulla että voit jo paremmin. :hug:

Siksakkia Iso :hug: ! Sitkeä kaveri..

Therean&Neiti 37+3
 

Yhteistyössä