<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea kaikille vauvautuneille! teitä on jo niin monta, etten muista kaikkia. Synnytyskertomuksia on ollut mukavaa lukea! Ja uusiakin oli ilmaantunut, heille tervetuloa!

Therean: nou hätä päivittämisen suhteen!

TYtti: hyvä, että äippäpoli meni sit kuitenkin hyvin, vaikka tuo teidän papu aika omapäinen näyttää olevankin :) , taitaa olla samaa vikaa myös Siksakkian vauvassa, kun ei tahdo syntyä.

Jonz: johan on suloinen tapaus!

Jasmin84: toivottavasti meidän synnärillä ei olisi touhu tuollaista. Mähän olisin ihan paniikissa siellä yksin hoitamassa aluksi vaavia, jos mies ei ehdi heti alkuun mukaan.

Sompio: Synttärionnittelut!

Mulla oli tänään äippäpolilla ultra vauvan tilan tarkistamiseksi. Vauva oli onneksi oikein päin, ja alkoi olla kuulemma jo sen verran kiinnittynyt, ettei enää kääntyisi. Se oli iso helpotus kuulla. Synnytyksestä ei täällä vielä ole merkkejä. La:han on tasan 2 vkoa.

Pianissimo ja Tahvo rv 38+0
 
ihana kuva pikku miehestä jonz :D kaikkea se hermojen kiristys teettää:ajattelin laittaa pyykit ulos, naru meni poikki. mun toinen pyykkiteline pihalla on ollu roudan ylös nostama ja narut huonosti. no siitä suivaannuin ja lapioin telineen uudelleen syvälle maahan, laitoin narut ja pyykit on pihalla :LOL: nyt on vaan sitte kipeä tuo peräpukamaosasto,että makoillaan läppärin ka sohvalla. auttas muuhunkin etenemiseen, vaan turha luulo :kieh:
sainpas tehtyä sen mikä on jo kauan ollu isännän homma ;)
 
Hyvä nisunen! Erinomaisesti kanavoitu hermostuminen johonkin hyödylliseen toimintaan. Täytyy kokeilla itsekin... No, nyt aion ainakin laittaa ruuat tulille - pakko olla kiltti, kun olin aamulla niin hullu :saint:

Tuleeko muuten muille päänsärkyä, jos ei muista juoda tarpeeksi vettä? Mulle tulee, just taas tajusin, että en ole moneen tuntiin juonut mitään...
 
Jonz: Aivan ihan kuva vauvasta!! :heart:

Villahousu: Kylläpä oli törkeä hoitsu sulla aikoinaan jos ei kuivaa vaatetta anna vaan rupiaa arvostelemaan!! Aivan kuin nuorelle äidille olisi lupa sanoa mitä vaan!!!!!! |O

Tytti83 No, nyt sinäkin sitten tiedät milloin vauva viimestään syntyy ja kyllä minuakin jännittää sektio vaikka onkin kolmas sektio edessä, mutta mehän ollaan ammattitaoitoisten ihmisten leikeltävänä eli eiköhän kaikki hyvin mene =)
 
Neuvolassa käyty aamulla. Kuulumiset sieltä...

Rv 37+2
Painonmuutos +-0, sama kuin viikko sitten.
(Liekö siihen vaikuttanut, kun pari päivää ollut maha jotenkin sekaisin?? )
Verenpaine 135/77
Pissa puhdas
Hb 112
sf-mitta 32
Raivotarjonta
Sykkeet +150
Liikkeet ++

Vauva kuulemma laskeutunut niin alas, ettei neuvolassa saanut enää kunnon tuntumaa vauvan päähän. Ensin säikäytti mua miettimällä, onko vauva kääntynyt perätilaan. Mutta sitten liikkeiden, sydänäänten ja melko pitkän tunnustelun perusteella sanoi, että on raivotarjonnassa, pää vain niin alhaalla jo. Toivottavasti tosiaan on ja pysyy pää alaspäin! Liikkeet ainakin taaskin tuntuu samaan kohtaan kuin jo kauan aikaa tuntunut. Vasemmalle ylös.

Ihana kuva vauvasta oli laitettu! :heart: :heart:

Synnytystarinat on aina niin ihania lukea! :heart: :D

Ja tervetuloa uusille! :wave:

stk ja minivitonen 37+2 :heart:
 
Tervetuloa mukaan joukkoon janzkuuu! :flower:

Sompiolle synttärionnittelut! :flower:

Jonz: Ihana kuva :heart:

Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä paitsi hermot alkaa mennä miehen äidin kuinka voit kyselyihin. Viikon sisään kolme tekstaria ja yks puhelu... Tiedän, et hyvää vaan tarkottaa, mut käy vaan ärsyttää utelut ku ei tässä olossa mitään uutta oo. Pitäis vissiin infota hälle, et kyl me infotaan, jos ja kun jotain radikaalia tapahtuu.

Fox, 37+4
 
Kiitos Toukotytsy , PilkkuPantteri, Villahousu, Pianissimo ja Fox :heart:

Villahousu Siinä vesien menossa varmaan ehtiikin tajuta alkaa riisumaan, että vaatteet pysyy kuivana :eek: On kyllä inhottavaa, kun on tuollaisia kokemuksia. Ja aika monella taitaa olla inhottava kokemus muistona. Onneksi mies on tulossa mukaan ja jäämässä perhehuoneeseen niin pitää mun puolia :) Ainakin tuossa selän sairastamisessa on se hyvä puoli, että tiedetään varmaksi, että mies ehtii mukaan synnytykseen. Kun kotoa sitten samalla kyydillä lähdetään.

Menetko Tytti vielä seurantaan Pavun kääntymisestä vai miten se todetaan, että missä asennossa on ennen sektiota? Harmi, kun ei kääntynyt, mutta hyvin se sektiokin menee =)

Suloinen Tessu :heart: :heart:

Täällä on ollut ihmeen rauhallista. Noinniinkuin ärsyyntymisen ja kiukkuilun suhteen =) Olen ollut kyllä tosi naatti koko päivän ja nukuin äsken päiväunetkin. Ollut vähän flunssaa tuloillaan ja kai sekin väsyttää. Kieleen on tullut ihme ruskea rakkula, mikähän lienee. Ei ole kipeä, mutta tuntee sen välillä.
 
nasu22 toivottavasti ne supparit siitä vahvistuu ja eiköhän ne kuitenkin jotain saa aikaiseksi kun oikein kipeitäkin on :hug:

Täälläkin esikoisen kanssa imetyksen ohjaus jäi vähälle,joka harmittaa nyt,toki sain pitkin hampain häntä imetettyä 7kk ikään asti.
Nyt mulla on imetystukiryhmän yhteystiedot ylhäällä ja jos siellä sitten kävisi tämän kakkosen kanssa muutamaan otteeseen,että imetys toivonmukaan jatkuisi tuohon yhteen ikävuoteen asti =)

janzkuu tervetuloa :wave:

Jonz ihana vauva,toivottavasti pian on omakin nyytti sylissä :heart:

Omaan oloon ei kuulu kummempia,harjoitussuppareita satelee ja sitä limatulppaa,sitäkin tullut jo vajaan viikon verran että näin :D

BV ja P 36+4

 
mä olen ihan poikki.Imuroin alakerran ja pesin lattiat. Nuorimmainen oppinu karkaa pinnasängystä ja riisuu unipussinsa.Ei nukahda päiväunille.Yks yö heräili ½ h välein.

Stemppiä tosi toimissa oleville! Onneks ei ole vielä edessä itselläni.

Sompio: oliks äippäpolilla ajat ajallaan? Täytyy toivoo,ettei olisivat pahasti myöhässä.Viime raskaudessa ne oli aina 1-2 h myöhässä.

Rintapumpulle herumisesta.Mulla itsellä on rinnat ollu aina ihan täynnä ja totesin,että rinnat herui tosi huonosti pumpulle. Mutta kun jatkoin sitkeesti pumppaamista 10-15 min ni sitte aukes hanat ja maitoa tuli 1-1½dl. Noin viikossa rinta oppi herumaan myös pumpulle. Kun luovutin maitoa ni pumpparin sähkökäyttöisellä pumpulla samaa aikaa ku vauva oli toisella rinnalla.

Harmi ku Jasmin sai noin huonoa palvelua. Oiskohan vappu ja niiden muutto vaikuttanut asiaan. :( :eek: Täytyy kyllä sanoo,että kättärilläkin imetys opastaminen oli juuri tuota tungetaan tissi vauvan suuhun. Kovin itsenäisestihän nykyään halutaan ilmeisesti joka paikassa,että vauvaa hoidetaan. VAS:issa olisimme saaneet vauvan hoito-opastusta vaikka saimme kolmannen siellä. Siellä oli hoitsuna sellanen vanhempi lastenhoitaja viime kerrallakin josta en ollenkaan tykänny.
Vieläkö pojulla on ilmavaivoja? Muista kysyy antaako ne vielä vauvahierontaa siellä VAS:in osastolla. Meillä auttoi ne vauva hieronnat tosi hyvin.Ja ovat siis ilmaisia.

Broileri on uunissa ja riisit kiehuu. Kaipa alan tekee loputkin valmiiksi.

NN rv 35+6 ( 37+0)


 
Ellu Niin syntymäpäivän tietää on se hyvä niin. Ja kyllä minä luotan lääkäreitten ammattitaitoon. Kyllä minä nyt ennemmän jännitän sitä sektiota kun alatie synnytystä. Kun en ole aikaisemmin mitään "leikelty." No en ole kyllä aikaisemmin synnyttänytkään...
Sompio Neuvolassa suorataan tilannetta ja sektio päivän aamuna ultrataan että onko kääntynyt vai ei.
Sain painoarvionkin unohdin aikasemmin kirjottaa. Papu painaa tällä hetkellä 3200g ja syntymä paino on siinä 3500-4000g. Eli aivan hyvän kokoinen vauva on tulossa :whistle:
 
Nikunaku Ihan ajallaan oli. Aikaisemminkin olivat aikataulussaan, kun siellä pelkopolilla kävin. Ainakin vauvahieronta lukee VAS:n jossain esitteessä mitä luin odotushuoneessa.

Tytillähän on mukavan kokoinen Papu tulossa :D
 
Tytti harmi ettei kääntynyt.Ehkä papu on syystäkin väärin päin jos esim. napanuora on jotenkin huonosti ku kerran sydänäänet heikkeni käännösyrityksessä.Varmasti sektio on ihan oikea päätös!. :heart:

mua jännittää huominen äippäpoli.Outoa mennä sinne ilman miestä.Jännittää vauvan koko ja kohdunsuun tilanne. Ja miten onnistuu tuo käynnistyksen saaminen. Riippuu kummiski lääkäristä.Onhan siellä 2 kertaa aikasemminki suostuttu käynnistykseen järkisyistä ja paikat ollu jo kypsiä.

jotain muutakin piti kirjottaa mut en muista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja janzkuuu:
Vieläkö mahtaisi mahtua joukkoon yksi odottaja? Löysin yllättäen tälläisen palstan.:) Esikoista odotan ja laskettuaika olisi 21.5 ja synnytyssairaala olisi vassi..:(
Missä päin asustelet? Meitä on täällä muutama muu Sastamalasta ja Sompio on tulossa muualta päin Vas:iin synnyttää. :wave:
 
ONNEA kaikille vauvansa saaneille. :flower:

Meillä on huomenna sektiopäivä. Jännittää tosi paljon... =)
Tulen sitten ensi viikolla kertomaan miten kaikki meni.
Pääsen juhlimaan ensimmäistä äitienpäivääni sunnuntaina :heart:

EM ja Dodoliina 39+2 :heart:
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Hurjan paljon onnea vauvautuneille!!!! :flower:

Jaksuja odottajille, kipuilijoille, suppailijoille, ja muillekkin.

Täällä nukutaan todella huonosti, yöt wc sänky väliä ravausta, puolentunnin tunnin välein. Ylös nousu on yhtä tuskaa, selkä sairaan kipeä. Supistelee, PALJON ja JOKA PÄIVÄ. kk lyhentynyt 1,5cm ja auki sormelle. Hiukan lohduttaa että edes jtkn on nää kivut saaneet aikaan. Mutta näitä vaivoja taisi olla aikasta monella. Joten todella jaksuja teillekin ja :hug:
Tokihan tää on suppaillut sieltä rv 25 asti, aina vaan kivuliaammaksi käy. Masukki on hiljentynyt viimeisen viikon aikaan pelottavan paljon, on meinaa ollut Todella liikkuvainen kaveri tähän asti. Nyt käski liike laskennan aloittaa.. sehän vasta ressaakin. Muutenkin jaksaminen kortilla näiden kipujen kanssa. Kaaduin tuossa yks pv, ja säikähdin todella, mutta onneksi ei käynyt kuinkaan.

miimaamuu ja masukki 39+2
 
Bad Virgin Meille on sitten veikkailtu aika samankokoisia vauveleita. Meillähän on LA:ssa päivä eroa ja eilen meidän Nupun painoarvio oli 2800 g :heart:

EM:lle hurjasti tsemppiä ja onnea :heart: :heart:
 
EM:lläkin jännät paikat.Hyvin se menee! :heart: Huomenna saatte nähdä jo vauvan. :heart:

Mua jännittää Naran,Suzyannen ja impun puolesta.Varmaan joku heistä on jo ihan varmasti saanut vauvan syliinsä. :heart:

 
Heissan, täällä myös yksi yöt huonosti nukkuva hermoheikko. Harmittaa lasten ja miehen puolesta, kun tulee turhaankin äksyiltyä. Mulla on kohtu vielä korkealla, joten eiköhän tässä joudu vielä kärvistelemään pidempääkin niin pitäisi vain pysyä rentona, mutta kait sitä alkaa alitajuntaisesti jo synnytyskin jännittämään.

Onnea kaikille vauvansaaneille :flower: ja kyssäri teille. Mitä teillä oli vauvoilla päällä kun autoilitte laitokselta? Jos tässä vaikka joku päivä saisi aikaiseksi pakattua sairaalakassin ja vauvalle kotiutumisvaatekassin.

rv 39+2
 
jos joku ei ole vielä itkuhälytintä ostanut,niin huomasin että Lidlissä oli vähä aikaa sitte myynnissä radiopuhelimet itkuhälytin toiminnolla.Olivat nyt alennettuun hintaan 32?.

Kirppiksellä näin tosi edullisesti gracon autobaby+ jalustan,vaaan 40 ?.piti muutaman kerran miettiä tarvitaanko me toista esim. miehen autoon. Oli tummansininen seashell kuosinen jota myytiin sillo kesällä 04 ku meidän eka yhteinen syntyi.

Vieläkö Siksakkia on kotona vai onko tullu jo lähtö synnyttämään?

 
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
Vieläkö Siksakkia on kotona vai onko tullu jo lähtö synnyttämään?
Kotona olen, en usko että ihan heti tarvii lähteä synnyttämään. Kunhan nyt vaan saisi olla kotona tän loppuraskauden eikä tarviis enää mennä sairaalaan makaamaan :/

Jotenkin sellainen olo että viikko ainakin vielä menee enkä osaa ajatella että ilman käynnistystä lähtis syntymään. Kun ei ole lähtenyt edes niistä 17 tabletistakaan :LOL: tarvii varmaan puhkoa kalvot tai jotain että tää kaveri haluaa ulos yksiöstään :whistle:

Tänään kävin synnärillä sydänäänikäyrässä, se oli hyvä. Valkuainen taas kahdella plussalla ja paineetkin vähän korkeemmat vaikka se verenpainelääkitys menny nyt sen pari viikkoa. Tuon lääkityksen takia vauvan sokereita pitää seurata ainakin kaksi vuorokautta syntymän jälkeen että me ei ihan heti päästä laitokselta kotiin sittenkään. Toivottavasti pikkuinen vaan voisi hyvin!

Kiitos kaikille myötätunnosta, se sairaalassa olo tosiaan on puuduttavaa kun ei mitään tapahdu edes käynnistelyistä huolimatta.

Onnittelut vauvautuneille ja tervetuloa uusille :wave:


Siksakkia 39+6
 

Yhteistyössä