<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Niisku-Rouva Mie niiiin tiedän ton tunteen. Käytiin nimittäin toissailtana synnärillä kun oli supistellu 5 min välein melkein 4h. Otti jo selkään ja reisiinkin... Lopputulos oli että makasin käyrällä ja supistelut lieveni ja katosi, pari hassua tuli vaan. Mulla oli sentään kaula ilmeisesti hävinnyt, mutta kohdunsuu oli kiinni. Ilmoitin sitten että en ainakaan sinne jää,kerran supistuksetkin katosivat. Yllättäen sitten alkoivat taas kun päästiin sieltä autoon :LOL: Mulle sanoi kanssa, että "tulet sitten huomenna takaisin tai vasta parin viikon päästä." tosi lohdullista, jos näitä jatkuu vielä vaikka semmoisen 3 vkoa... :kieh:

JeAnkalle onnittelut vauvasta :heart:

(.) Ukko vahtii nyt sitten ihan hulluna sen sairaalassa käynnin jälkeen. Ei anna ees mennä pihalle kukkapenkkejä kaivamaan tai haravoimaan. Olin sitten eilen niin näppärä likka, että pudotin korvikset vessan viemäriin. Kunhan isäntä tulee töistä niin saa alkaa irroittelemaan hajulukkoa :whistle: Ei siinä muuten mitään, mutta olivat rippilahja mun sylikummilta, joten en ihan haluaisi niitä kokonaan hukata :ashamed: Supistelee edelleen, mutta se alkaa olemaan jo aika normaali olotila.

-pallomaha ja itsepäinen myllääjä-peikko 38+6
 
No niin!

To 23.4 haravoin 3 tuntia...
Illalla klo 20 alkoi lorahteleen lapsivettä, epäsäännöllisin supparein....
Soitin ja käskivät jossain vaiheessa yön aikaan näytille....
Mentiin puolen yön jälkeen.
Olisin päässyt kotia mutta iltapäivällä olisi pitänyt palata pysyvästi koska piti ottaa se strepto-B näyte ja aloittaa antibiootti kunnes saa tulokset siitä (joku on tästä täällä puhunut, mä en tiennyt siitä mitään, ei multa ole tutkittu, sanoivat että on normaali toimi kun lapsivesiä mennyt)

Jäin sairaallaan koska vesiä lorahteli koko ajan, tämä oli niin sanottu "korkea vedenmeno" eli vedet tuli jostain muualta kuin kohdunsuulta??? näin ne mulle sanoi...

Perjantain kävelin sairaalan pihalla ja rapuissa ees taas, olin välillä tipassa ja käyrällä ja ottivat verinäytteet ja nukuin... Muutamia suppareita vain...

La aamuna tulehdusarvot olivat nousussa ja laittoivat tippaan suppareita käynnistävät aineet...
Ne toimikin pian ja alkoi KIPEÄT supparit, huusin ja itkin.

Saliin siirryttiin ja sain kaasua joka vähän auttoi. Sain epiduraalin. jota pelkäsin ( eka synnytys imukupilla, luulen että en osannut ponnistaa oikein epiduraalin takia) en tavallaan halunnut sitä.... ja sen laitto pelotti, kun onhan siinä riskinsä.
Se kyllä auttoi ja olo oli ihana!

Noh, sydänäänet romahteli ja yhtäkkiä oli 6 ihmistä huoneessa ja ottivat vauvan päästä verinäytteet, se ei sattunut mutta taas pelotti, puhuivat sektiosta...
ne olikin ok!

epiduraali alkoi loppua ja lupasi uuden mutta sitten olikin tarve ponnistaa ja lupakin tuli.. huusin ja itkiin kun halusin epiduraalia lisää, en saanu.

ponnistuksen aikana (nooin 20 min) sydän äänet katosi ja kätilö karjuu käytävälle että leikkaukseen ja taas pelotti!!!
onneksi ne palasi ja ponnistus jatkui..
kun pää oli ulkona, napanuora oli niin tiukkana kaulan ympärillä että ei päässyt syntymään jos sitä ei katkaistu heti..
Syntyessään oli ihan valkoinen kun liian ajoissa katkaistiin, ei saanut verta enää... Kerkesin jo todeta että nyt se kuoli ja kätilöstäkin näin että oli huolissaan kunnes kuului se rääkäisy
:heart:

Ja oli muutama juttu vielä mikä hankaloitti ja pelotti mutta tässäkin jo tarpeeksi!

Eli to-pe yönä mentiin ja lauantaina iltäpäivällä syntyi.


Osastolla veriarvot huonot ja niitä seurattiin, onneksi nousi ja ei jouduttu verta tiputtamaan, nyt lääkitys kotona ja labraseuranta.

Tyttö nukkuu paljon ja itkee vähän, maitoo on riittävästi ellei liikaakin, esikoinen on ollut kilttinä.

Että näin! Onnea kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä niille joilla edessä :flower:

JeAnKa ja tyttö 8pvä
 
Miljoonasti onnea JeAnKa :flower: Hienoa, että kaikki on nyt kuitenkin hyvin, ja pienokainen kotona!! :heart:

Onnea myös muille vauvaantuneille, jos on jäänyt jotain onnittelematta!!!! :)

Lukemassa olen käynyt, mutta nyt kaikki aika ja energia menee esikoisen hoitoon, joka oksentaa ja on kuumeessa. :(
Ensimmäistä kertaa toivon, että pikkuinen ei syntyisi vielä pariin päivään, että saisi tuon prinsessan ensin terveeksi. Olisi mukavampi sitten tyttö jättää kotiin, kun lähtö tulee. Tosin ei vieläkään minkäänlaisia merkkejä, että nuppunen olisi syntymässä.

Jaksamisia tasapuolisesti kaikille!! :wave:

nasu ja nipsu 39+3
 
POIKA SYNTYI 28.4. :)

Pituutta 50 cm ja painoa 3580 g. Synnytys käynnistyi todella yllättäen aamuyöstä klo 5 verisellä vuodolla ja supistuksilla. Poika putkahti maailmaan jo klo 13.56. Kotiin päästiin perjantaina. :)

Onnellinen Uneksija ja poika
 
Onnittelut Uneksijalle pojasta! :heart:

Johan niitä vauveleita alkoi tulemaan kun päästiin oikean kuun puolelle =)
Täällä tosin ei mitään synnytykseen viittaavaa, hyvin on rauhallista.

Fox, 37+0 POKS!
 
Suzyanne
Uneksijalle onnea pikku prinssistä! :flower: :heart:

JeAnkalle kiitos synnytystarinasta, hyvä että kaikki kuitenkin loppujen lopuksi meni hyvin! :heart:

Täällä ei tänään supparin supparia. :/ Yksi kaverini sanoi eilen että oli saanut jonkun aavistuksen että tänään syntyisi meidän vaavi. Mutta eipä taida syntyä, kun vähän päälle 7 h enää tätä vrk:ta jäljellä. B)

Kyselyitä tulee tutuilta täälläkin ihan yhtenään. Olenkin sitten vaan kaikille sanonut, että ilmoitetaan kyllä sitten kun vauva on syntynyt.. B)

Suzyanne 39+4

 
Uneksija onnea paljon pojan syntymän johdosta! :heart:

Viime yönä ja tänään lupaavia kipeitä suppareita, mut ei minkäänlaista säännöllisyyttä. Vessassakin on hyppyyttänyt useampaan otteeseen. Taitaa kuitenkin olla turhaa edes toivoa merkkien tarkoittavan yhtään mitään. Viikkoja kun VASTA 37+0. Haluaisin niin laittaa tuolla kukkapenkkiä ja touhuta pihalla muutenkin, mutta kun ei perhana jaksa kumarrella ja kyykkiä.

Totaalisesti vatsaan kyllästynyt Mokka
 
Onnea Uneksijalle Prinssistä!

Joo, kyselijöistä äiti aloitti jo pari viikkoa sitten jos en vastannut puhelimeen että joko jouduin laitokselle. Kaippa se alkaa pahentua nyt kun huomenna poksuu täysille viikoille. :headwall:

Säännöllisen epäsäännöllisesti supistellut, jotkut kipeitä. Mutta eiköhän sen sitten huomaa kun alkaa olee lähtö. :)

Jaksuja kaikille odottajille ja jo vauvaantuneille! :heart:

Therean&Neiti 36+6
 
Uneksijalle onnittelut pojasta!

BVhyvänkokoinen vauva tosiaan on jo onneksi. Mun esikoinen painoi syntyessään 2480 ja kahden teholla vietetyn jälkeen on menny kaikki ihan normaalisti ja hyvin. Tsemppiä loppumetreille!

(.)Verilimavuoto on jatkunut koko päivän. Mut ei supistele. Toivottavasti synnytys nyt käynnistys, viimeksi viikko sitten tuli veristä vuotoa mutta nyt se on ollu paljon selvempää ja sitä on tullut joka vessakäynnin yhteydessä. Kuinkakohan pitkään tässä vielä menee....???

T.Beija rv 40+6
 
felicia
Enpä olis uskonut et näin pitkälle menis raskaus, supistuksia oli jo 3-4vk sitten.
Tänään tosiaan 40vk tasan! Yli siis mennään, toivottavasti ei kuitenkaan kahta
viikkoa.
Ei varmaan neuvolan terkka usko silmiään kun tepastelen keskiviikkona paikalle.
En usko et syntyy vielä vähään aikaan, ehtii sitten vielä shoppailla yms.
Mun lapset sairastaa taas oikein urakalla, et olen voinut suosiolla unohtaa
suursiivoukset yms. energiaa vievät kotikonstit. En vaan jaksa mitään
ylimääräistä.
Mun 3v poika juoksi rinnettä alas ja kaatui asfalttiin pää edellä, onneks selvis
hengissä, iso haava tuli otsaan. Säikähdin ihan älyttömästi ja varauduin jo
tilaamaan ambulanssia. Mun yksi raskaus lähti käyntiin samantapaisen
järkytyksen jälkeen.

felicia 40 poks
 
Uneksijalle paljon onnea!!! :heart: Ja JeAnKalle kiitos synnytystarinasta, onpa ollut todella jännät paikat mutta onneksi kaikki meni lopulta hyvin!

Tsemppiä Beijalle odotukseen, voin uskoa että alkaa jo kypsyttämään kun vauvaa ei kuulu mutta viikkoja jo kohta 41.

Täälläkin kovasti odotellaan jo milloin se synnytys mahtaisi käynnistyä vaikka viikkoja vasta 37+3. Jotenkin malttamaton olo vaikka mikäs tässä odotellessa aurinkoisella säällä.. :) Mut ei vaan oo enää mikään asento hyvä kun istuessa sattuu selkään, selällään vauva painaa sisäelimiä ja rakkoa niin että sattuu, kyljellään vielä pystyy olee mut ajan kanssa kyljetkin alkaa puutua.. ei oo helppoo tää loppuaika! :LOL:

Hassua kun tää vauva on jo niin laskeutunut ja kiinnittynyt että liikkeitä ei enää ole niin paljon. Välillä tuntee kun puskee päätään alaspäin, mut esim. käsiä en oo tuntenut moneen viikkoon, ne on varmaan niin kippurassa siellä. Vauvan tuntee hyvin mahan läpi, voi aina kokeilla että tossa on selkä, tossa peppu, tossa kantapää.. :) Eniten se jumppailee paikallaan ja nostelee peppuaan niin että tuntuu että vatsanahka repeää.. ja sit silloin tällöin monottaa vasemmalle puolelle mahaa niin että kantapäästä saa kiinni! :D

Miten muiden vauvat liikkuu näillä viikoilla? Vieläkö pyörii ja sätkii miten sattuu?

RockMummy rv 37+3
 
:flower: ONNEA UNEKSIJA :flower:

Täällä vauva liikkuu selvästi vähemmän kuin ennen mutta liikkuu kuitenkin ja hikkaa mutta hikkaahan ei lasketa liikkeisiin.

Mä oon sitten varmaan ainut joka ei odota synnytystä paremminkin pelkää heh varsinkin kun tiedän että mitkään supparit tai verenvuodot ei tätä käynnistä, joten kiltisti odotan että lekurit avittaa tän maailmaan. Tietty on eri asia odottaa jotain tiettyä päivää kuin miettiä, että milläköhän viikolla vauva syntyy kyllähän se hermostuttaa varsinkin jos ollaan jo yli LA:n.
Toivottavasti Beija pääsee pian synnyttämään =) kuin myös Felicia tiedä vaikka olis tunneista kiinni.

Hitsit jossei ens yönäkään saa nukuttua. Tänäänkin mulle naureskeltiin kun nuokuin pöydän päässä on vaan niin hirveä väsy päivisin, kun ei saa yöllä kunnolla nukuttua, eikä näin viikonloppuna päivisin kun kaikki lapset on kotona. Huomenna sitten nukun univelkoja veke...
 
Onnea Uneksija pikku prinssin johdosta :heart: :flower:
JeAnkalle kiitos synnytys tarinasta
Tsemppiä Bejalle ja felicialle ja suppareita, että pääsette nyytin hakuun. Kaikki muut ovat nähtävästi päässeet ennen laskettua aikaa.
Liikkeistä Papu puskee täällä edeleen päätä kylkiluitten alle ja välillä on poikittain. Rakko edelleen potkupallon korvikeena. Siis ei vielläkään ole suostunut kääntymään omin avuin :headwall:
(.) Täällä tänään on taas nipistellyt mahaa. Uutena on tullut pistely ylävatsaan.
Onko kenellekään muulla "pistävää" kipua tai vastaavaa tuntemusta ylävatsassa?
Välillä pistää niin että sattuu.
Tänään kasattiin pinnasänky vihdoin ja viimein. Täytyy varmaankin pakata myös sairaala kassi mikä on viellä pakkaamatta. Täällä on niin moni päässyt synnyttämään ennen laskettua aikaa niin kai se on parempi varauta kanssa äikkilähtöön. Tietysti minä kuitenkin kärvistelen viellä kesäkuun puolellakin


Tytti ja Itsepäinen Papu 36+0!
Viikko ja minun puolesta Papu saa syntyä B)
 
Onnittelut Uneksijalle :flower:

..mä haluun sen saakelin kokoarvion , mut paskanmarjat ne sanoo vaan et edellinen kohdunsuun tsekkaus viikolla 34 korvaa viimisen neuvolalääkärin ! :kieh: :kieh:

Tytti Mulla on ollut pistävää/ vähän riipivääkin kipua ylävatsalla, tai siis kohdun yläreunassa. Veikkaisin lihaskrampiksi tjn..

*muoks* päivitän nyt sitten tännekin tuon masukuvan, eli 37+3.
Välillä tuntuu isommalta kuin on ja välillä näyttää isommalta kuin tuntuu. :p

:heart: :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower:

Itse täällä turvonneena istuskelen. Torstaina oli neuvola ja yleensä matalat verenpaineeni olivat nousseet (128 ja 78) ja proteiinia pissassa... sen lisäksi olen turvoksissa. Huomenna on tytön 3v neuvola ja samalla tytön terkka saa ottaa pissan ja verenpaineet.

Mä en koskaan aiemmin ole ollut näin turvoksissa. Jakapohjatkin on ihan kiperät ja tekisi mieleni vain pötkötellä päivät pitkät. Nyt tekisi mieleni jo päästä synnyttämään.

Vauvan kokoarvio oli 2 viikkoa sitten 3300g ja tuola se taas nytkin meuhkaa täysillä voimillaan. Välillä tuntuu, että käsi olisi peräsuolessani, välillä vihloo etupuolella, välilä pylly nousee kylkiluiden päälle... Voi kun olisin itse vähän pidempi, niin vauvallakin olisi enemmän tilaa myllertää. Vettähän mulla riittää ja kohtukin iso, mutta kun noi mun sisäelimet ja kylkiluutkin pitäisi mahtua samaan mahaan. Juu taitaa olla aika tuttu tunne kaikille tässä ketjussa tässä kuussa ;)

38+5
 
täältäkin onnea vauvautuneille! Meillekin poika syntyi tänä aamuna 8.04, rv. 40+4. kaikki sujui ihan hyvin ja nyt täällä sairaalassa makoillaan. :) 3885g 49.5cm ja pipo oli 36.5cm Nyt en puhelimella jaksa lukea kaikkia juttuja joten ehkä sitten kun kotiin päästään. =) T. Onnellinen Jonz&mahasta vihdoin ulos tullut Tessu
 
Oikein paljon onnea Jonz ja Uneksija :heart: :heart:

JeAnkalle kiitos synnärikertomuksesta. Onneksi kaikki on kuitenkin loppujen lopuksi hyvin :heart:

Tänään tuli taas tippa verta, ihan niinkuin silloin monta viikkoa sitten. Nyt en ole varma kyllä mistä tuli, kun pyyhin niin pitkällä vedolla. Voi tulla siis peräaukostakin, kun pukamat on ummetuksen takia pikkaisen kovilla olleet pari päivää. Seuraillaan... Keskiviikkona on kyllä lääkäri, mutta sinne on pitkä aika odottaa :|
 
Suzyanne
Jonzin eilisiltaiset supparit olivatkin sitten "niitä" suppareita, kiva! Paljon onnea pojasta!! :flower:

Liikkeistä, rauhoittuneet ovat täälläkin vähän, peppu muljuaa välillä tuossa kylkiluiden alapuolella, ja jalat tekevät ulospäin nähtäviä möykkyjä oikeaan kylkeen. B)

Tänään aamulla oli vatsa ihan löysällä, ja ehdin jo ajatella sen tarkoittavan jotain, eikös monella synnytys sillä ala. Mutta ei minulla ainakaan. :headwall:
 
JonzOnnea Onnea! Mä taidan nyt sit olla ainut yliaikainen :)

Lähdetään miehen kanssa vielä tohon metsään kävelemään josko niitä suppareita jostain ilmestys. Ja kaipa sitä seksiäkin on vielä pakko harrastaa ettei vaan tuntus siltä et on joku keino jääny käyttämättä ;)

T.Beija 40+6
 
Onnea uusille vauvautuneille :flower: :heart:

Minä sitten suuntaan taas aamulla kimpsuineni takaisin osastolle lepoon :| Kuvittelin silloin kun sain ekat cytotecit että syntyis ennen la:a mutta enää en usko siihen, eli varmaan pitkä reissu tiedossa jos ei nyt ihmeen kaupalla se kohdunkaula häviä ja puhkota kalvoja/laiteta tippaan.

Seuraavan kerran kun palstalle pääsen on varmaan jo iso osa vauvoista syntynyt :) Onnea matkaan kaikille :wave:


Siksakkia 39+2
 

Yhteistyössä