<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnittelut jeAnkalle!! :flower:

Ja onhan taalla monia aika lupaavine oireineen jo :). Tai no lupaavine ja lupaavine...sehan tassa loppuraskaudessa ottaakin paahan, kun merkit on sellaisia etta hyvin todennakoisesti synnytys on "lahella" mutta kun se "lahella" voi olla pari tuntia tai pari viikkoa... Toivottavasti lahempana tuota paria tuntia kuitenkin :)

Bad Virginille tsemppia (vaikka myohassa varmaan tuleekin), pidat vaan mielessa sen lampoisen tuhisevan kaaron joka lopussa odottaa :).

Aika monille annettu jo h-hetken paivamaara. Varmasti hurja tunne ja uskon etta jannittaa (mutta toisaalta eipa tarvitse elaa epatietoisuudessa). Mua edelleen hirvittaa kun ei tosiaan ole vauvan kokoa ollenkaan seurailtu; jos olisin Suomessa olisivat ihan hyvin mullakin jo voineet kaynnistaa synnytyksen kun oli sen verran rivakkaa kasvua siina yhdessa vaiheessa. No ei auta kuin olla luottavaisin mielin.

Omaa pallonapaa: viimeinkin taallakin on jotain sentaan tapahtumassa (ehka kahden viikon paasta...:)) Jostain kolmesta yolla on tullut ihan oikeasti kipeita suppareita, suurimman osan aikaa 20 minuutin valein, muutamia 10 minuutin valein, mutta oli tuossa 2 jopa 1,5 tunnin taukoa niin eta jomotteli vaan sen verran etta tuli uneen mutta ei herattanyt kun torkuin. Supistus aina alkaa alamahasta, kohoaa siihen kipuhuippuun joka vihloo niin etta pitaa liikuttaa lantiota ja puristaa silmat kiinni ja sitten halvenee hiljalleen ja jaa alaselkaan jomottelemaan pariksi minuutiksi. Mahakin tyhjeni, mutta se kylla tapahtuu ihan menkkakivuistakin mulla. Viidelt yolla oli pakko nousta olkkariin pallon paalle pomppimaan. Pessimistisesti kylla pelkaan, etta nama tasta viela lopahtaa.... mutta luulisi etta ovat jotain ainakin kohdunsulla tehneet. Mutta voisihan se olla, etta meidan pieni ajoittaa itseaan tasmallisesti huomiselle :).


Maya ja poika 39+6
 
Tytti Olisipa ihana olla oma retkeilyvälinevarasto :D Meillä kanssa makuupusseja, telttoja yms. on miljoona, kun molemmat ollaan harrastettu retkeilyä ja yhteen muuttaessa ei oikein niistä kannattanut luopua. Kun niille kuitenkin on käyttöä toivottavasti taas tulevaisuudessa. Nyt tosin lupasin kummipojalle mun yhden makuupussin ikuiseen lainaan. Yksi makuualusta ja rinkka niillä jo onkin ikuisessa lainassa =) Mulla on tuo melonta jäänyt jo monta vuotta, mutta olisi kyllä ihana päästä taas kunnon melontaretkelle. Meidän lippukunnassa se tapa on hiipunut vuosien varrella, mutta löysin pari kivaa melontaporukkaa joissa pyörin. Ja edellisessä työpaikassa sai meloa kyllä ihan mukavasti :D
 
ONNEA UUSILLE VAUVAANTUNEILLE :flower:

BV:llä onkin siellä jännät paikat! Kovasti paljon tsemppiä sinne!!

MayaXs:llakin
ollut lupaavan kuulosia suppareita! Toivottavasti ovat johtaneet tositoimiin :)

(.) Täällä ei merkittäviä suppareita eikä muutakaan synnytykseen viittaavaa. Tosin ihan yllättäen aikasemmatkin synnytykset ovat käynnistyneet. Mieli on kuitenkin ihan rauhallinen, ei tässä vielä mikään kiire ole, vaikka tottakai se olis kiva jo käydä putkauttamassa pikkuinen maailmaan :)

villahousu & Sulo 38+2
 
Hipshei, täällä ollaan ! Eikä ole kyllä sitten merkkiäkään alkavasta synnytyksestä, tosin mullahan on vielä laskettuunkin aikaan vielä paaaaaljon aikaa. Taitaa nyt olla rv 37+2. Tosin tällä hetkellä tän mahan kanssa olo on taas ihan kivaa. Issias-kipu vaivaa enää tosi vähän ja liikkuminen onnistuu kivasti. Mikäs sitä on näillä keleillä lomailla. Tosin alkaa tuo maha kyllä jo kunnon päälle käymään. Ei meinannut jaksaa enää viime viikolla kunnon shoppailukierrosta Jumbossa. Piti välillä levätä kahvilla ja jatkaa sitten taas.

Rockmummy: meillä tosiaan sama la ja sama synnäri. Mä kävin tällä viikolla tutustumassa siihen synnäriin ja vielä on edessä se "ensi päivät tutuksi" -juttu.
Mulla onkin nyt aika kiirettä kaikkien noiden juttujen kanssa, kun mulla on vielä 3 perhevalmennustakin käymättä (kaikkia en ehkä ennätä, ellei vauva synny vasta rv 42...), sit kun hyppään vielä neuvolassa kerran viikossa ja kerran pitäis käydä vielä Jorvissa ultrassakin tuo vauvan tila selvittämässä.

Sairaalakassin pakkasin tällä viikolla. Tosin joka päivä tulee mieleen jotain, mitä sieltä puuttuu. Vauvan vaatteet on pesty ja peti pedattu äippäpakkaukseen (sain muuten sen tällä viikolla ja tuli vielä 2008 -version onneksi). Miehen vanhemmat osti meille kantokopan ja matkarattaat ja ne kävin eilen hakemassa. Vaunutkin on valmiina. Eli periaatteessa vauva voisi jo tulla. *vink vink* Vauvan kotiutumisvaatteet pitäis vielä valkata.

Mies on vain vielä Kiinassa. Oli saanut luvan työnantajaltaan lentää vasta 20.5. eli päivää ennen laskettua aikaa. Tosin jos synnytys alkaa ennen sitä, niin sit saa lähteä aiemmin. Eli nyt kyllä hieman jopa toivon, että tuo ipana pysyisi mahassa la:han saakka.

Ja nyt takaisin aurinkoon, vaikka nenä jo vähän punoittaakin...
 
RockMummy Ei täällä suuria muutoksia ole, tänään oli hieman sellaista repivää kipua kohdun yläreunassa, liekö ollut lihas krampissa vai mitä lie..hävisi kuitenkin. Jonkin aikaa pisteli ihan ympäriinsä kohtua. Nyt on vihlonut häpyluun tietämille ja edelleen supistelee yhtä ahkerasti kuin tähänkin asti.
 
Taallakin suppaillaan edelleen. N. 10 minuutin valein on nyt sitten tullut aamukahdeksasta asti (kello taalla tulossa 15). Valilla on ollut muutama jopa 5min mutta sitten tasoitukseksi vierahtaa kauemmin. Huoh, inhottavaa kun ei ne tuosta tihene eika myoskaan harvene etta voisin levata. Pelottaa kylla menna pitkakseen jos nama sitten vaikka lopahtaa kuin seinaan, kellon ympari sentaan karsitty niin saisi jo johonkin johtaa!
Just olin paattanyt, etta rauhallisin mielin vaan odotan enka stressaa niin sitten pitaa alkaa herattelemaan toiveita... :).
 
Ei tule vauva vielä ulos,ei ne käynnistäkään ja sanoi lekuri tänään ettei se veri muka istukasta tullut,no mistä sitten :eek:
Luultavasti mut kotiutetaan muutaman päivän sisällä,pelottaa vaan että jos kotona se verenvuoto alkaa :/
Sori jos mulla on omanapaista kirjoitusta koko ajan,mietityttää vaan kaikki asiat :ashamed:
 
BV :hug: luulisi nyt että tutkivat kunnolla ennenkuin päästävät kotiin...ei tee hyvää äidin jatkuva stressi vauvallekaan. VOIMIA!

Onnea niille joilla jo vauva sylissä on :flower:

Täällä olo vain pahenee. Hypin ihan jatkuvasti seinille kaikesta. Tämä on todella raskasta koko perheelle. En enää tiedä mitä tehdä...mikään ei tunnu mielialaa helpottavan. Joka aamu herään pikkuisen huonommalla mielellä :'( nyt on alkanut pelottaa että entäs jos tämä ei helpota edes vauvan synnyttyä...ei auta kun purra hammasta ja odottaa niin sitten sen näkee. Synnytyksen jälkeistä masennusta on niin paljon helpompi hoitaa kuin raskaudenaikaista...olin vielä kk sitten ihan innoissani vauvasta, mutta nyt en saa edes siitä kovin suurta iloa... :ashamed: olo on kertakaikkiaan vaan niin ikävä...

itkusilmä-Leylah ja masukki 37+3
 
Voi ei mita uutisia BV :(. Miten ne tuolla lailla soutavat ja huopaavat?! :hug:

Ma kytkin juuri TENSin paalle. Hassu tunne. En kylla tieda paljonko tuosta apua on kun suurin kipu tuossa alamahassa eika selassa.
 
Leylah tsemppiä ja jaksuja sinulle! Sen kun tietäis et mikä siihen (tähän) oloon helpottais. Saattaa olla et kun vauva syntyy niin yks kaks se mielikin virkistyy...

Niisku-Rouva, tsemppiä! Toivotaan et se on menoa nyt. :) Sitä oottelen itekkin täällä et päästäis lähtee, mut ei merkkiäkään...

Miten muuten on, jos asuu ihan lähellä, vain 3km päässä synnytyssairaalasta, niin laittaakohan ne kotiin odottamaan sen jälkeen kun on niitä käynnistys juttuja aloiteltu? Jos suoraan pääsee niitä kalvoja puhkoo ei varmaan sit enää, mutta entä jos niillä kapseleilla? Onks kellään tietoa?

(.) Tänään käytiin ostaa Gracon matkarattaat, joihin saa sen turvakaukalon kiinni. Sininen väri oli poistossa, niin makso 89e.. Anopin lahja meille... ;) Tai siis sanotaan sille, että antaa siihen rahan kun hän joku aika sitten kysy et mitä vois ostaa, nyt me ostettiin ite ja hän voi maksaa ne meille...

Tsemppiä kaikille ja suppareita hyvillä viikoilla jo oleville!! :)

 
Sairaalaan ottivat mut taas torstaina ä-polilta niin kuin arvelinkin :attn: Sain torstaina sekä eilen taas tabletteja, mutta eipä ne vieläkään mitään sen kummempaa tehneet. Oon nyt saanu niitä yhteensä 14kpl jo ja ei juuri mitään edistystä! Kohdunsuu pehmeä ja sisäsuu reilusti kahdelle sormelle auki, mutta kanavaa 2cm jäljellä niin eivät vielä puhkaise kalvoja tai laita tippaan. Lääkäri vaan sano torstaina että pitäis saada muutaman päivän sisään syntymään mutta kun ei synny niin ei synny :kieh:

Alkaa olla aika turhautunut olo jo, huolestuttaa mitä tää raskausmyrkytys vielä saa aikaan :'( Pääsin tänään kotiin kun olis muutenkin ollut välipäivä käynnistelystä, maanantaina pitää mennä takaisin osastolle heti aamulla ja jatketaan varmaan taas niillä cytoteceilla :attn:
Kotonakin pitää vaan levätä ja olla pitkällään, mitään ei saa tehdä mutta onneksi sentään edes pääsin kotiin, ikävä on ollut kamalan kova!

Onnittelut vauvan saaneille :flower: ja tsemppiä muille loppuodotukseen :hug:

Siksakkia 39+1
 
BV:lle :hug: ,ompa kummaa että nyt noin päättivätkin ?! :/

Niisku-Rouva Tsemityksiä täältä tositoimiin ... :wave:

VAUVAUTUNEILLE Paljon ONNEA !! :flower: :heart:

Mun yks kaveri lähti tänää synnärille käynnistykseen.. :) Kyllä sais täälläkii alkaa suppailee,mutta ei mitäää!! :kieh: HITTO!! :D

tytsy+masukki HUOMENNA TASAN 39
 
Karkki-82 tuskinpa laittaa kotiin. Lääkäri käy 3 krt päivässä ronkkimassa alakertaa ja sydänkäyrää pitää ottaa tunti ennen ja jälkeen tms. Itse olin viimeksi 2pvää sairaalassa yhden kotona mutta yöksi ei saanut jäädä ja neljännen päivän yönä synty vauva.

Siksakilla sitkee vauva...toivottavasti alkas jo tulemaan. Ai kalvoja ei puhkasta jos kanavaa jäljellä? netistä kun lukee toisilla on puhkottu taas näitä sairaalakohtaisia juttujako?

leylah :hug: toivottavasti ei oo mitään muuta kuin hormoonien aiheuttamaa. Itsellä kans taas vaihteeksi itkuista ja ahdistavaa. Oksettaa ja väsyttää mutta nukkuakaan ei saa..eiköhän ne vauvahormoonit nosta taas olon pilviin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
Siksakilla sitkee vauva...toivottavasti alkas jo tulemaan. Ai kalvoja ei puhkasta jos kanavaa jäljellä? netistä kun lukee toisilla on puhkottu taas näitä sairaalakohtaisia juttujako?
Sitkee on tosiaan! Esikoista odottaessa meni vähän alle 3vrk ekoista tableteista siihen kun syntyi, tosin viikkoja oli sillon enemmän.
Joo kaksikin eri lääkäriä sanoi (jo silloin viimeksi sairaalassa ollessani) että pitäis saada vauva syntymään jo tuon rm:n takia , mutta kalvoja ei kuulema voi puhkaista tai laittaa tippaa ennen kuin kanava hävinnyt. Jos se sitten on sairaalasta kiinni |O Mutta kun ei ne cytotecit ole nyt tehneet edes kunnon supistuksia! 10min. välein niitä kyllä tullut mutta olleet TOSI lyhyitä ja ei juurikaan kipeitä.
 
Voi BV tuo tuntuu varmaan tosi kurjalta kun olit jo henkisesti valmistunut ja odottanut vauvan syntymää pian ja sitten viellä se huoli siitä pikuisesta ja mistä se veri oiken tuli.
Ei kai auta kun yrittää sun luottaa siihen lääkäriin .. voimia :hug:

Niisku-rouva mä olen ihan kateellinen sun suppareille, mäkin haluun synnyttämään.. ihan kummallista kun ollaan nyt sitten katellisia toisen kivuille.. :whistle: no onnea ja tsemppiä myös sinne! :heart:

itsellä ei supistele, mutta maha toiselta puolelta todella kipee ollut. ja täältä myös.. repivän vihlovaa kipua. . eivät nämä potkujakaan ole.. vaan varmaan kohtu ja paikat venyy, mutta voikohan se tehdä mäin kipeää..?
mitä luulette???
oitääkö mun nyt soittaa tästä jollekkin , vaiko vauhkoilenko taas :ashamed:
 
Hitto mäkin joudun sitten varmaan taas päiväkausia noitten tabujen kanssa sitä synnytystä odottamaan heh..kun viimeksi oli kanavaa vähän vajaa 2cm jossei ole nyt hävinnyt. Mullakaan ei viimeksi tullut cytoteceistä supparin supparia sillo 4.pvänä meni vaan vedet ja siitä sitten alko supparit etten sanos SUPPARIT :D Sitähän ei tiiä jos siksakkia sullakin menee vedet vaikka ens yönä sitten kannattaakin mennä sukkelaan kohti sairaalaa. Ei taida olla nopeeta ratkaisua tohon synnytyksen alkamiseen kun sektio :p
 

Yhteistyössä