<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Meiän Poitsulta irtos napatynkä 6 päivän ikäsenä .. !

ompas vähän tylsää, vettä sataa ja poika nukkuu ja plää.. ei mitäään tekemistä! |O

Mä oon miettiny et kuinka nopeesti tommosen pienenkaa uskaltais lähtee liikkuu ihmistenilmoille,kyläilee,kauppaa yms.? Ois kiva päästä jo jonnekkii..
 
Heippa!

:flower: Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: mukavaa lueskella teijän synnytyksistä ja arjen sujumisesta!!

itse en ole juurikaan taas saanu aikaseks kirjotella tänne mut ahkerasti lueskelen kumminki teijän tekstejä!! :)

käväsin kans tossa eilen äitipolilla vauvan painoarviossa ja isohan se jo on eli nyt 39+2 oli painoarviona 4100g jos tässä ny viikko tai ylikin vielä menee ni herran jestan tää vauveli voi tosiaan olla vaikka 5 kilonen :eek: no toivotaan ettei ihan!!

hiukan on kans ollu noita raskausmyrkytyksen oireita :( muutaman kerran pissassa proteiinia,verenpaineet hiukan koholla, päätä särkee usein ja olo on muutenki aika huono välillä.. sain nyt neuvolasta verenpainemittarin ja niitä pissa liuskoja ni voin sitte itte tarkkailla kotona.. tulis vaan tehtyä niitä pissakokeita ja mittailtua paineita :whistle:

vauvan masuvaivoista: meillä tuli ainakin esikoiselle vauvana siitä cuplatonista entistä pahemmat mahakivut ja ilmavaivat.. relatipat oli se joka meillä auttoi ja niitä käytettiin varmaan reilusti yli vuoden vanhaks ja nykyäänkin vielä aina antibioottikuurien aikaan..

jasmin: saako vassista vielä sitä ilmaista vauvahierontaa?? ootteko käyneet? harmittaa kun silloin esikoisen aikaan ei tullu mentyä ja käytettyä niitä ilmaiskertoja mut nyt jos sitä vielä saa ni olis kiva mennä vauvan kans ku kuulemma vauvat siitä tykkää :)

oon kans tässä todennu että ei tähän synnytyksen käynnistymiseen kyllä auta sitte yhtään mikään :D ei mitkään ässät tai muutkaan poppakonstit!! kai se vaan on uskottava että sitten se käynnistyy kun sen aika on ja ODOTELLA kärsivällisesti :)

Höpöliini ja tyttönen 39+3
 
toukotytsy: kyllä me ainaki esikoisen kans alettiin ihan heti kyläillä mummuloissa ja kauppareissulla käytiin jo laitokselta tullessa :) kavereille yms.. mentiin sitten vasta jonkin ajan päästä,, olisko poika ollu jo lähemmäs kuukauden..
 
therean Äkkiä vaan kertomaan että meidän neidin pipo oli 36cm.

vauva edelleen keskolassa, kun epäillään tulehdusta. Itse aion öiksi tulla kotiin, muuten pysyn siellä edelleen. Kamalaa kun saa nyyttiä kotiin :'(
Voi kyllä hyvin, mutta kun nukkuu sikeästi on saturaatio hiukan liian alhainen.. Illalla saadaan varmat tulokset onko tulehdusta ja huomenna lääkärit päättää jatkosta...

äippä ja neiti 2vrk
 
Pääsihän Kissinminttukin tositoimiin :D Oikein paljon onnea prinsessasta :heart: :heart:

Voih, toivottavasti pian 3xäippä saisi vaavin pian kotiin :heart: Mutta hyvässä hoidossa siellä keskolassa on ja toivottavasti pian pieni paranee :heart:

Höpöliini Ainakin jossain VAS:n esitteessä niin luvatiin, mitä odotushuoneessa luin. Muistaakseni kolme kertaa vauvahierontaa siihen kuului.
 
Onnea Kissanmintulle ja muille taas nyytin saanneille :heart: :flower:
Toivottavasti 3xäippä saa pian vauvan kotiin :heart: :hug:
(.) Täällä on kotiuduttu kisoista ja odotetaan saunan lämpenemistä. Vähänhän tässä väsyttää tuo koko päivä ulkona olo. |O No täytyy viellä nauttia siitä että saa nukkua yönsä rauhassa kohta se on historiaa...

Tytti ja Papu 38+6
 
:heart: Hurjasti onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart:

Toivottavasti pian 3xäippä saa vauvan kotiin mahdollisimman nopeasti! :hug:

Täällä nukuttiin yö kuin tukki. Olo muutenkin ihan ok. Nyt loppui näköjään lupailutkin mahdollisesta synnytyksestä! Jo toista päivää liian hyvä olo! Uskomatonta, ärsyttävää ja herrrmoja kiristävää odottelua... odottelua... odottelua... ja odottelua! :kieh:

39+4 :heart:
 
Jes, Kissinminttu korkkasi meidän 21.5. la porukan nyytinhaun, ONNEA tosi paljon pienestä tytöstä! :heart:

Mulla tullut tänään hieman pyyhkiessä aina välillä vaaleanpunertavaa vuotoa, laitoin siteenkin ja siihenkin sitä oli hieman tullut.. mitähän mahtaa olla, onko kellään kokemusta? Voisiko mahdollisesti tarkoittaa että kohdunsuu on kypsymään päin...? Toivossa on taas hyvä elää! :)

RockMummy rv 40+2
 
Hyvä kissaminttu ja paljon ONNEA! :flower: :D
Mites muut 21.5 La porukka voi? :D Mulla edelleen supistuksia..mutta kun ne ei oo säännöllisiä ja eivätkä kestä tarpeeksi kauan. :kieh: Huomenna onkin aamulla taas osastolle meno..tai siis käynti. Katotaan kohdunsuun tilanne ja päättävät sitten käynnistelläänkö. |O Tuntuu että tässä on yritetty synnyttää jo ikuisuus |O
Pitää vissiin lopettaa odottaminen :D Paitsi että tämä olotila ei kyllä anna unohtaa ihan noin vain :snotty:
Rockmummy se vuoto on varmasti limatulppaa ja että kohdunsuu alkaa valmistua synnytykseen. Hyvä merkki ;) Voi jopa aueta.. mulla limatulppa tuli toissapäivänä.
 
Vauvoja tulee lisää joka päivä. :heart: Onnittelut kaikille! :flower:

Kai se on itselläkin edessä lähiaikoina-viikkoina. Eilen illalla ku oltiin ajelemassa ni alko supistelee.Mä menin melkein paniikkiin. EI VIELÄ! Mä haluan odottaa sitä ke lääkäriä ja mieluiten sitä käynnistystä. Eilen niitä supistuksia tuli sellasen ½h-45min,pelottavinta oli se,että ne heti tuli 2-4 min välein ja ne sattu.Mut ei kummiskaan sattunu niin niinkuin synnytys supistukset. Onneks loppuivat. Laitoin sitte paremman digikameran lataukseen jolla meinataan syntymä kuvata. Kai se sairaalakassikin olis ihan pakko jo pakkaa.

Kädet on niin truvoksissa nyt aamulla ettei saa käsiä kunnolla nyrkkiin.Ihanan näköinen ilma näin heti aamusta. Näin unta,että olin siellä ylilääkärillä puhumassa.Siellä oli monta muutakin lääkäriä ja kätilöä paikalla. He kovasti miettivät suostuvatko ja sanoivat,että mun pitää odottaa aulassa ja siihen ilmoitustaululle tulee vastaus. Siinä luki väliaikatietona,että Se on siinä ja siinä suostuuko. Hemmetti sitte soi herätyskello ku mulla oli kebab uunissa.En sitte saanu sitä vastausta. :LOL:

Joo siis eilen illalla päätin tehdä samalla uunin lämmityksellä pellillisen lihapullia ja mies on toivonut kebabia.Sen sitte laitoin uuniin,en jääny vahtii vaan laitoin herätyskellon soimaan. Mies on ollu hereillä ku asentelee tietokonetta sedälleen.
Miehestä puheen olleen,sillä meni selkä/ niska ihan jumiiin.Kävi lääkärillä ja sai kahta eri tosi vahvaa kolmio lääketta kuurina kolme kertaa päivässä. Olis saanut sairaslomaa,muttei sitä ottanut. :eek: Ne lääkkeet on niin vahvoja,että ku se ottaa ne ni on eka ku olis pienessä humalassa ja sitte iskee "krapula" ja on ihan tosi väsynyt. Oisko kannattanu ottaa saikkua.Mut ei! Kai sitä painaa ku kesäloma alkaa kesäkuun alussa. Työt sillä on taas kerran vaan lisääntynyt ku hänen työkaverinsa on lomautettu 3kk.

Onkohan Janzkuuu päässy jo tosi toimiin?
Höpöliini ku kävin Jasminin vauvaa ihastelemassa sairaalassa ni näin lastenhoitohuoneen ovessa sen lapun jossa mainostettiin ilmaista vauvahierontaa. Suosittelen Jasmin,että viettte pikkusen sinne. Meillä auttoi se ilmavaivoihin tosi hyvin.Tais olla 5 kertaa ilmaiseksi.

jaa-a aamupalaa tekemään.2 viidestä on hereillä.

NN rv 38+2 ( 39+3)
 
onnea, kissinminttu! :flower:

nara :hug: Yritä jaksaa, eihän se tosiaan ikuisuutta kestä se jatkuva tissitys ja heräilyruljanssi! mua rasittaa jo kaksi kertaa yössä nouseminen kun oon sellanen nukkumatti! :ashamed: mutta poika tosiaan joka kerta kukkuu vähintään puolitoista tuntia, eli ei mitään syödään ja jatketaan unia-meininkiä... ja sylissä täytyy pitää koko se aika, muuten tulee huuto.. istu siinä sitten yövalon hämärässä tuntitolkulla ja kattele kun toisella ei ole aikomustakaan nukahtaa vielä moneen aikaan... yöllä on niin kiva valvoa |O
eli täydet sympatiat sulle, ymmärrän että väsyttää ja ottaa päähän!

...multa puuttuu isot kirjaimet ja muut kun on vaan toinen käsi käytössä, toinen keikuttaa poikaa ja pitää sitä tyytyväisenä :D ..muutenkin on saanut tottua hoitamaan useimmat asiat yhdellä kädellä.. kahvinkeiton, ruokailun.. joskus jopa vessareissun! :eek:

höpöliini juu, kyllä sieltä sitä vauvahirontaa saa, en vaan muista että mikä siinä oli se suositusikäraja.. kun ei ihan vastasyntynyt siitä hieronnasta oikein kuulemma nauti.. noh, poika on nyt 3,5vk eli jokohan vois viedä.. pitää se kyllä hyödyntää koska on tosiaan kuulemma tehokasta touhua!

miehen isyysloma loppuu ensi viikon jälkeen! :snotty: ..sitten ollaan vauvan kans kaksistaan... no ei mua muut vuorot häiritse kuin yövuoro.. mä oon tosiaan niin hankala valvoja toisin kuin tää poitsu.. elikäs aika stressaavia öitä tod. näk. tiedossa! kauheeta miten aika juoksee, vastahan meidän känkkäränkkä syntyi!! :eek: =)

huomenna ekaa kertaa lastenneuvolaan, sen ihan ekan kerranhan tuo meillä kotona vieraili. jännää saada tietää miten on taas painoa kertynyt tälle pötkylälle!

meillä vauva aloitti tutustumisen kodin ulkopuoliseen elämään siinä reilun viikon iässä. siinä kierrettiin mummit, vaarit ja muutama kauppakeskus =)
aika kova shoppailija tämä pakkaus onkin, nukkuu rauhaksiin ja antaa vanhempien kiertää kauppoja :D

..nyt taisi nukahtaa syliin... pitäskös itsekin mennä vähän uinimaan... toisaalta tuo keittiökin kaipais siivoojaa :whistle:

jännittävää päivää lopuille odottajille ja energiaa vauvautuneille! :hug:

jasmin ja poika 3,5vk :heart:
 
täytyy tulla kertomaan että makasin sitten eilisen aamun ensiavussa lääketiputuksessa aamupäivän.ihan mielettömät vatsakivut,ei vielä silloin tiedetty että mikä on mutta iltäpäivälä nous 39 kuume ja oksentelin ja kivut vaan ylty..menin sitten illalla kun pääsin sängystä ylös ni takasin,eiköhän ollut kohtutulehdus,2 antibioottikuuria ja tulehduskipulääkkeitä sain ja nyt alkaa elämä voittaa,josko sitä pian sais edes vähän nukuttua..
 
Suzyanne
Onnea taasen uusille vauvautuneille! :heart: :heart: :flower: :flower:

Kiitos ilmavaivalääkevinkeistä, Cuplaton tosiaan loppujen lopuksi vaan pahensi. Eilen ostettiin Disflatyliä, kaksi kertaa olen nyt antanut sitä, ja viime yö oli ainakin vähän helpompi kuin muutama edellinen, mutta aika näyttää tepsiikö se. Jos ei, niin sitten pitää vielä kokeilla sitä Probioottibabya ja Relatippoja, sekä vyöhyketerapiaa. Miehen kanssa eilen ihmeteltiin, miksei eläinten poikaset kärsi ilmavaivoista, vain ihmisten. Onko muka kaikilla eläimillä syntyessään jotenkin kehittyneempi suoliston rakenne tms. Tai sitten eläinten poikaset eivät vaan osaa ilmaista vatsakipujaan, jos niillä sellaisia on. Kaikkea sitä tuleekin pohdiskeltua.

Tuli tuosta pohdiskelusta mieleen, että mulla lievähkö babyblues ilmenee juuri pohdiskelulla, (vaikka tuo äskeinen ei tosiaankaan ollut syvällisimmästä päästä B) ) lisäksi olen paljon tavallista herkempi loukkaantumaan. Lähes joka päivä purskahdan ainakin kerran itkuun jostain mitä mies sanoo, vaikkei hän todellakaan ole edes kauhean pahasti sanonut, eilen esim. vedin herneet nenään kun hän ihan nätisti sanoi että voisin yrittää muistaa tyhjentää kuivausrummun nukkasihdin, kun se oli jäljiltäni täysain tukkeessa. Aika paljon samanlainen herkistyminen mulla oli ihan alkuraskaudessa, ja lopussakin, välillä oli vähän vähemmän herkkä kausi.. voi miesparkaa, sitten hän saa minua lohdutella, vaikkei ole alunperinkään edes mitenkään pahasti sanonut. Hormonien lisäksi väsymyskin tekee tehtävänsä. Viime yönä tosin saimme ihan suht kivasti nukuttua, Vili nukkui alkuyöstä yli 4 h ihan putkeen, ennenkuin alkoi heräillä tunnin välein.

Hehe, hauska tuo Rockmummyn miehen hankkima lasten allasjuttu. :LOL: Jokos olet kokeillut sitä? :D

Vauvan kanssa liikkumisesta, Vili oli viitisen päivää vanha kun kävimme ekaa kertaa porukalla kaupassa. Autolla menimme ovelta ovelle, Vili oli turvakaukalossa. Vili oli 6 pv, kun kävimme ekan kerran vaunuilemassa. Oli aika kömpelö fiilis aluksi työnnellä vaunuja, kun ei kumpikaan koskaan aiemmin oltu vaunuja työnnelty. B) Mutta äkkiä siihen tottui.

Onkos täällä muuten kaikilla uudet vaunut? Meillä on tosiaan käytettynä ostetut, ja netistä löysin että ne ovat vuoden -00 Emmaljungat. Ovat kyllä erittäin siistissä kunnossa, mutta jostain syystä minua hävettää aika tavalla niitä työnnellä. Mieshän ne osti, minä olisin halunnut uudet, mutta sitten kuitenkin myönnyin noihin. Itse olisin ostanut ainakin muutaman vuoden uudemmat käytetytkin.. no eihän sillä periaatteessa ole väliä millaiset vaunut on, mutta varsinkin kun olen muutenkin nyt yliherkässä tilassa, tuntuu että koko ajan vaan kyttään että katsooko joku vaunuja, ja että ajatteleekohan tuo että tosi kauheat vaunut..no joo on mulla kotkotukset. :whistle: :D

Jasmin, heh, yksikätiseksi olen minäkin tässä kovasti opetellut. Muu menee, mutta vessassa käynti on hieman hankalaa, pitäisiköhän hommata joku helpompi kotiasu, minkä saisi yhdellä kädellä pois edestä. :D

Toivottavasti 3xäippä saa nyytin pian kotiin!! :hug:

Nyt kirppikselle hietsun torille.

Suzyanne ja Vili Vilperi, 2 vk 3 pv :heart:
 
Kiitti Jasmin sympatioista, onneks viime yönä saikin nukkua vissiin 6h putkeen *tuuletus* mä olin ite siinä hereillä että miksei se nyt herää syömään. Heti on itsellä ihan eri olo kun saanut nukkua pitemmän pätkän putkeen. Ens yöstä ei taas tiedä..
Mahavaivoista joissakin maissahan kyseistä vaivaa ei tunneta ollenkaan liekö johtuu jatkuvasta liinassa kantamisesta? tms.. enpä tiedä eläinten masuvaivoista heh ihmisillä on laajempi ruokavaliokin imettäjällä siis ja sitten d-vitskut voi aiheuttaa jne.
Suzyanne tuskinpa ihmiset teidän vaunuja arvostelee heh kyllä mä oon nähnyt vaikka 20.v vaunuja enkä ole nyt aatellut että onpa rupot vaunut ja mitä sen on väliä mitä ihmiset aattelee. Kyllä se on heidän häpeensä...kierrätys kunniaan. Itselle ois kyllä kelvannut vanhat hyväkuntoisetkin mutta laiskana hommasin uudet sitten kuitenkin hommaa taas vuoden päästä jotkun keveemmät että juu... :whistle:

lupalle :hug:
 
Nyt sitten on vauva-arki alkanut. Tänään mieskin tulee töistä kotiin ja näkee vauvan ensikertaa =) ja onkin koko ensiviikon kotona.

Tyttö oikeastaan vain syö, kukkuu ja kakkii, joten ihan helpolla olen päässyt nämä ensimmäiset päivät. Eikä noi isommatkaan ole mulle viitsineet kovin kiukutella. Innoissaan ovat olleet vauvasta. 3v tyttöä ei tosin ihan vahtimatta voi antaa vauvaa hoitaa, kun käsittelisi tätä kuin nukkea.

Ilmavaivat: Muistatteko röyhtäyttää vauvan joka syötön jälkeen ja missä asennossa syötätte? Niin paljon kuin nykyään perhepetiä suositaankin, niin silti kannattaisi kuitenkin joka syötön jälkeen nousta vauva röyhtäyttämään, koska muuten se ilma jää sinne mahaan ja saa aikaan kipuja pienelle. Mulla myös auttaa, kun syötän vauvan mahdollisimman pystyssä. Vaakatasossa olevalle vauvalle jää enemmin ilmaa, kuin pystyssä syövälle, massuun.

piina ja tyttö, ip tulee 4pv täyteen.
 
Lupalle jaksuja :hug: Toivottavasti paranet pian :heart:

Suzyanne Meillä on uudet vaunut, vaikka käytettyjä alunperin meinattiin. Mutta sitten ostettiin tammikuun alussa viime vuoden mallia olevat -30 %:n alennuksella. Mun mielestä on pääasia, että on siistit, ei tarvi olla uudet. Ja mä en ole perillä noista malleista/vuosista, että kuinka vanhat on jotkut vastaantulevat vaunut tai muut. Kirppariltakin olen kyllä ostanut esim. äitiyspakkausten vaatteita, jos ne muuten ovat miellyttäneet.
 
hoh hoijakkaa...niin sitä vaan herättiin kotona tähänkin aamuun. B) mies on ottanut tavakseen kysyä aina aamulla et "ai, sä oot vielä täällä?" ei kauheesti naurata... :kieh:

Ihana lämmin päivä, nyt kun vielä löytäis jotain päälle pantavaa. Mulla maha myös niin alhaalla että mitkään housut ei enää istu, paitsi nuo iänikuiset velourit.... |O

juu ei ole mitään järkevää sanottavaa...olisi niin ihana jo saada pikkuinen syliin.

Jaksuja muille kärvistelijöille ja voimia myös masuvaivaisten pikkuisten vanhemmille :hug:

Leylah+masukki 40+4 :p
 
Heijaa, terkut yliaikaiskontrollista. Vauvalla kaikki hyvin, virtaukset ok ja lapsivettä tarpeeksi eli ei tehty mitään... |O Tiistaina käynnistys, jos ei synny ennen sitä.

No, hyvä juttu on kuitenkin se, että heräämisestälähtien on suppaillut tasaisesti muutaman minuutin välein ja nyt alkaa jo olla kipeitäkin. Ja näitä on jatkunut nyt jo neljä tuntia. Lisäksi verensekaista vuotoa, joka ei kyllä kätilössä tai lääkärissä herättänyt mitään ihmetystä. Kohdunkaula auki sormelle ja vielä aika kiinteä... Mutta ehkä tässä nyt jotain tapahtuu itsestään! Pitäkäähän peukkuja, pliis.

Onnea uusien vauvojen äideille!

PilkkuPantteri & Jyvä 41+5 :flower:
 
Oksettaa, jomottelee.. Illalla ei tullut uni silmään, kun pikkuinen mahassa pukki alas varmaan sen pari tuntia. Mukavasti aina vihlasi.. Muuten menee aika jees. Vieraitakin tulossa :)

Kissinmintulle onnitteluja tytöstä!

Niiksu 39+0
 

Yhteistyössä