<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Mokka onnittelut :flower:

No mä meinaankin yrittää pumppailla tolla rintapumpulla maitoa P.lle tissillä olon lisäksi,keskiviikkona kyllä luulen että paino on noussut,sen verran tiuhaan imettelen ja piää herätellä vauvaa syömään kunnolla =)
 
Onnittelut Mokka prinssistä! :heart:

Auroralle ja Kissinmintulle pidetään peukut pystyssä, että pääsisitte piakkoin tositoimiin.

Närästystä on täälläkin, välillä enemmän valillä vähemmän. Tänään piti kipasta apteekista taas uus paketti Rennietä.
 
Kiitos kaikille hauskoista kommenteista kahluualtaasta, olen täällä kikatellut niille niin että pissat on meinannut tulla housuun! :LOL: Se mielikuva vaan on niin hauska! Vielä en sinne suostunut menemään, mutta totta, pakkohan sitä on kokeilla kun toinen on varta vasten sen puhaltanutkin! :LOL:

Auroran ja Kissinmintun oireet kuulostaa lupaavilta, nyt toivotaan että yö tuo tullessaan lapsiveden menon tai kunnon supparit!! :wave:

Onnea Mokka vauvelista!!! :heart: :heart:

Mulla ollut tänään kans suppareita muttei niitä tarpeeksi kovia vielä. Käytiin tänään maisema-ajelulla kun halusin päästä neljän seinän sisältä ulos. No sieltähän mä sain järkyttävän oksettavan olon kun ajeltiin Bodom-järven rantaa pitkin mutkasta pikkutietä.. |O Mentiin kuitenkin siitä vielä syömään yhteen ravintolaan jossa tuli sellasia paineaaltoja tonne alapäähän että olin aivan varma että kohta poksahtaa vedet pitkin ravintolan penkkejä. Samat paineaallot on jatkunut nyt kotona, käytiin äsken saunassa ja siihen ne sit loppukin.. Eli tuskimpa yöllä päästään vielä tositoimiin..

Mulle tuo mies kantoi tänään apteekista lakritsin makuista Rennietä, suosittelen, oli paljon parempaa kun ne normaalit!
 
Alkuperäinen kirjoittaja snowball:
Piina Onnea matkaan. Taisin olla juuri odotushuoneessa odottamassa omaa vuoroani kun saavuit paikalle... kellonajasta ja siellä kuullusta keskustelusta päätellen... :D




:ashamed: Mä olin kaikka muuta kuin rauhallinen ja hiljainen synnyttäjä.

Eli meille syntyi 20.5 klo 14.33 tyttö, 3640kg ja 51cm.

Tarinoin samalla:

Mullahan oli supistellut taasen kivuttomia supistuksia jo useamman päivän putkeen ja niin supisteli synnytysaamunakin. Aamutoimien jälkeen saatoin pojan taksiin ja vein tytön hoitoon, silloin alkoi supistukset tuntumaan jo pikkuisen selässä. Päivän mittaan pikkuhiljaa kivut lisääntyivät ja siinä puolen päivän aikaan olivat jo tuntuvia. Menin maate vähän kuin kokeeksi, että loppuvatko kivut vai pysyvätkö ennalleen. N. puoli yksi torkahdin hetkeksi ja supistuksen tullessa kalvot sanoivat poks ja vedet menivät kaikki kerrallaan.

Tilasin taksin, joka lupasi tulla puolen tunnin kuluttua. Taksiin otin alaselälle valmiiski lämmitetyn kaurapussin, jota olin jo kotonakin taksia odotellessa käyttänyt kivunlievityksessä ja se oli tosi mukava apu taksissakin. Matkaa meiltä sairaalalle meni vajaa tunti ja se sujui oikein mukavasti taksikuskin kanssa rupatellessa ja supistuksetkin olvat ihan siedettäviä... kunnes nousin taksista sairaalan pihalla ja supistus tuli niin voimalla, että jalat eivät enään meinanneet kantaa.

Sairaalassa pyysin heti päästä maate ja pääsinkin tutkimushuoneeseen, josta parin supistuksen jälkeen heti synnytyssaliin. Salissa kivut olivat jo kamalat ja piti vain kestää niitä kaikkia piuhojen laittoja ja kyselyitä. Kätilö katsoi kohunsuun olevan 4-5cm auki ja aloin anomaan kaikkea mahdollista kivunlievitystä. Ilokaasua hönkäilin ja akvarakkuloitakin sain lantioon, mutta ei mennyt kuin pari supistusta siitä kun kätilö oli kohdunsuun tsekannut alkoi ponnistuttaa... kohdunsuu oli 9cm auki ja seuraavalla supistuksella jo täysin ja sain ponnistaa.

Kätilö kertoi veden olleen vihreää, joten heidän tarvitsi imeä vauvan röörit heti kun pää tulee näkyviin... Noh, mulle sitten muutaman työnnön jälkeen sanottiin, että ei saa ponnistaa ja että huokaile, mä sitten huokailin ja ihmettelin, että sinne kanavaanko ne laitteet laittavat ja putsaavat röörit ja kysyin, että mitä sielä tapahtuu... sanoivat että vauva syntyy ja sain ponnistaa vielä kerran ja kas kummaa siinähän se koko tyttö olikin jo ulkona.

Synnytyksen kestosta en osaa sanoa, milloin alkoi. Mutta salissa olin 13 (kivuliasta) minuuttia josta ponnistus kesti 3min.

Ajatuksen tasolla olin ajatellut, että loppuun asti hengittelen syvään ja pidän itseni rentona. Mutta se viimeinen 13 minuuttiin mun kroppa ei totellut minua lainkaan ja olin kaikkea muuta kuin rento. Vartalo jäykkänä yritin anoa vain jotain lääkettää, joka rentouttaisi, kun en itse siihen pystynyt :ashamed:

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja nyt ollaan vauvan kanssa kotona ja totutellaan taas normaaliin arkeen =)
 
Terkut terassilta! Oman mielenterveyteni nimissä lähdinkin miehen ja sen kavereiden matkaan terassille. Avasin samalla fillarikauden! Pari alkoholitonta olutta ihmisten ilmoilla olikin paikallaan, nyt on paljon parempi mieli kuin aiemmin päivällä. B) Vähän kyllä maha keräsi katseita, eihän ne ihmiset heti tajua, että lasissa on limun vahvuista olutta. :LOL:

Nyt Sopranos ja sitten nukkumaan. Huomenna jo 41+4...
 
Loistava päätös PilkkuPantteri ja hatunnosto että lähdit terdelle vielä noilla viikoilla! :wave: Mäkin olen nyt vielä käynyt silloin tällöin kavereiden tai miehen kanssa terassilla parilla alkoholittomalla ja aina olen ollut paremmalla tuulella kun olen tullut pois! :) Se jotenkin virkistää kun saa muuta ajateltavaa, täälä neljän seinän sisällä levii äkkiä pää..

Jee toivottavasti Kissinminttu pääsee tänään vihdoin lähtemään!!!!!!!! Tsemppiä kovasti, hyvin se sujuu!!! :wave:
 
kissinmintulle onnea matkaan! :wave:
*kai minäkin joskus...* :xmas:

Ja olikos edellisen onnitteluni jälkeen uusia vauvojakin ilmaantunut...
Lämpimät onnittelut tasapuolisesti kaikille vauvan saaneille! :heart: :heart:

Täällä ei niin mitään tunnu tapahtuvan. Paitsi kirkasta limaa tulee alapäästä. Muuten ollut kyllä melkoisen oireeton päivä. :whistle:

39+3 :heart:
 
Jahas, yhtäkkiä alkoi molemmista rinnoista yhtä aikaa valua kirkasta nestettä.. hassua mutta kaiketikin oikein normaalia tässä vaiheessa.. :)

Voi kun toivoin jo että tänä yönä pääsis lähtemään mutta supparit ja kamala paineentunne lakkasi jälleen...

Mun ongelma tässä vaiheessa on se että mä en saa nukuttua minään vuorokauden aikana. Ihan sekopäisen pirteä olo vaikka väsyttääkin fyysisesti.. hmm. outoa.. :/ Viime yökin meni valvoessa melkein kokonaan.

Huomenna kummitytön synttäreille hakemaan vauhtia synnytykseen! :)

Kohta jo 40+2! :wave:
 
Oikein paljon onnea Piinalle :heart: Nopea toimitus teillä :heart: Antaa vähän lohtua tänne, jossa ei mitään supistuksia ole kuulunut, että nopeasti se sitten voi tapahtua, kun niikseen on :D

Mikähän on Kissinmintun ja Auroran tilanne nyt aamulla, joka ollaan laitoksella :wave: :heart:

Heidsulle iso hali :hug:

PilkkuPantteri pistänyt elämän risaiseksi :heart:

RockMummy Minulla tuli kanssa tässä pari iltaa sitten, tai oikeastaan vain oikeanpuoleisesta rinnasta.
 
Minä ainakin vielä kotona :wave:
Yöllä en saanut kunnolla nukutuksi kun menkkamaista särkyä ja välillä supisteli..mutta ei säännöllisesti. Nyt kun nousin ylös..alkoi heti supistelemaan ja tuntuu että alapää räjähtää. :eek: Saasnähdä koska lähtö tulee..odotan että ne lapsivedet menisi. :p

kissaminttu taitaa olla jo laitoksella :D Kullostaa oireet siltä.
 
ONNEA vauvautuneille!! Tulee niin monta ettei voi erikseen alkaa luettelemaan ilman että ensin kirjoittaisi johonkin ylös, joten ONNEA näin yhteisesti! :flower:

Suzyanne Ikävää kun cuplaton ei tehonnut. Mulla on nyt yrityksessä ProbioottiBaby niminen jauhe. Siskoni opiskelee terveydenhoitajaksi ja jollain luennolla oli ravitsemusterapeutti suositellut vauvan vatsavaivoihin noita probiootteja. Käytiin siis hakemassa paketti ja kovasti se myyjäkin sano että tehoaa paljon paremmin kuin cuplaton. Tätä ihmejauhetta saa siis luontaistuotekaupasta, pieni määrä sekoitetaan maitoon ja annetaan tyhjään mahaan kerran päivässä. Vaikee sanoo vielä tepsiikö kun vasta eilen aloitettiin mutta tosiaan olen kyllä valmis kaikkea kokeilemaan! Näitä probiootteja on tarkotus antaa myös ennalta ehkäisevästi mutta kyllä se myyjä vakuutti että tehoaa vaikka "vahinko" onkin jo tapahtunut :D

Niiksu Meilläkin tosi höveli koiruus ja vähän itsekin mietin että miten suhtautuu vauvaan kun on ollut sellainen äidin kultapoika koko elämänsä :) Kovasti oli tarkoitus viedä koiralle etukäteen sairaalasta jokin vauvalle tuoksuva vaate että saa hajun mutta eipä sitä sitten tullut tehtyä :ashamed: Mutta mun sisko ja sen koira tuli meille kylään sillon kotiintulopäivänä joten koiramme huomio kiinnittyi siihen siskon koiraan eikä siis oikein vauvaa edes huomannut. Kun vieraat lähtivät niin vauva oli jo mennyt siinä sivussa. Ei siihen paljoakaan huomiota kiinnitä, joskus öisin on ulvonut kun vauva on itkenyt =) Pyrin kuitenkin antamaan aikaa ja seuraa myös yksin koiralle ilman että vauva on mukana, näin säilyttää oman turvallisen paikkansa perheessä.

toukotytsy Mäkin olen täällä valitellut armottomasta päänsärystä. Hartiat tuppaa jumittumaan kun pitää vauvaa pitkiä aikoja. Myös se teettää päänsärkyä kun ei muista juoda tarpeeksi. Olen yrittänyt siinä kunnostautua ja joka välissä jotain juoda ja kyllä se selkeästi vähän auttaa. Jälkitarkastuksen yhteydessä ajattelin kuitenkin pyytää lääkäriä kirjottamaan jotakin vahvempaa särkylääkettä koska ei noi tavispanadolit auta yhtään. Ja yritä tosiaan hoitaa vauvaa kun päätä särkee niin että on koko ajan oksennus kurkussa ja tuntuu että taju lähtee :'(

Miten menee kissinmintulla? Mahtaako tulla enää kommentoimaan ilman vauvaa? :D



Jasmin ja kiukkupussi-poika 3,5vk :heart:
 
Heiiiii!

ONNEA VAUVOISTA!!

"time goes by so slowly for those who wait"

Oih ja voih täällä edelleen minäkin. :( Kipeitä suppareita tuli vaihteeksi taas eilen(niinkuin itseasiasiassa nyt joka päivä kolmen päivän ajan), oksettaa ja maha muutenkin kummallinen. Nukkumaan mennessä alaselkää särki kunnes taas loppui sekin. Äsken kun heräsin alkoi taas särkeä. Voi kun se nyt alkais jo...maanantaina mies taas töihin. Olisi ollut niin hyvä tässä synnytellä kun mies lomailee kotona lasten kanssa. mutta pöh...eipä taida nuo vauvelit meidän toiveita kuunnella...

Onkos teistä synnyttäneistä kukaan ollut TAYS:ssa?
kiinnostaisi vain tietää mikä tilanne siellä on nyt? Onko ruuhkaa? Ei sillä että uskoisin sinne ihan heti edes päätyväni... :LOL:

Ja sitten Liikkuminen synnytyksen aloittajana käynnistäjänä? antaako ne tuota ihan ohjeeksi lääkärit? Täällä aletaan olla epätoivoisia... :snotty: ei viitsisi huvikseen noita kerrostalon portaita juosta jos ei niistä mitään mainittavaa apua ole :D Saunaan pääsis tänään, peittoja ei täällä enää pöllytellä EI, tuntuu niin inhalle ettei vaan pysty :x , siivousta harrastan joka päivä.

Turvotuksia ei täällä kummemmin ole ollut, jännä juttu että jotkut siitä kärsii noinkin pahasti kuin sinä Suzyanne mahtoi olla tuskaista...

Kaikkea piti taas kommentoida..niin hermot taas kireällä...lapsukaiset ottaa aivoon kun ei usko mitään, ihanaa kun kuopus päättä kiljua samalla kun mulle iskee kivulias supistus! Kiukkuhermo venyy ja paukkuu. SYNNY JO!!!!!!!

Leylah ja masukki 40+3

 
Väsy väsy väsyyyy...alku yö menee hyvin sitten alkaa 4 jälkeen örinä muistan että edellinenkin vauva örisi nukkuu pikkupätkän muka herää mutta ei just heti herääkään mutta jossain vaiheessa kuitenkin herää syömään about 10krtaa saa aamuyöstä aamustakin syöttää,, itse ei tietenkään saa nukkua ja aamusta alkaa isommat elämöimään mahtaa olla hauskaa kun koulut loppuu ole hetken rauhaa tässä talossa. Onneks tarhalainen on vain heinäkuun kotona. On tää pikkuvauva aika melko puuduttavaa hommaa enempi sitä nauttii sitten kun saa itsekkin nukkua ja vauvakin on kiinnostunut muustakin kuin tissistä ja "nukkumisesta". :D Edellisen vauvan kanssa oli ihan eri tilanne kun se nukku hyvin yöt alusta asti. Ens viikolla voi olla jo taas eritilanne ainahan nää vauvojen rytmit muuttuu toivottavasti parempaan suuntaan. Pääasia että vauva ei ole itkuinen tuntuu ilmakin hyvin ulos tulevan ettei jää mahaan kiertämään. Päätä täälläkin särkee aina välistä ja selkä on ihan jumissa..

kissoista vielä että meilläkinhän on 3 kissaa nuo mitään tuosta vauvasta virkanneet käyvät välillä haistelemassa varovasti ja hiippailevat veke heh..eivät edes yritä mennä enää vauvan vaunuihin tai sitteriin/kaukaloon makoilemaan taitaa olla vauvanhaju hyvä karkotin .. :p

kauppaan pitäs jaksaa huoh...vähän kooma olotila..

onnea vauvan saaneet ja vauvaa hakemaan lähteneet tuntuu kovin etäisiltä ajatuksilta jo raskausvaivat ja synnytys heh niin se aika menee ...kääntyy aina uusi sivu elämässä.

nara ja poika 2vkoa ja yks päivä heh...
 
Eipä se terassireissu synnytystä saanut aikaan, mutta ihan hyvä mieli vielä tänäänkin. Paineentunnetta on ja maha kivikova pallo, mutta tuskin tässä mitään ihmeitä enää ehtii ennen huomisaamua tapahtua.

Nyt pitäisi keksiä tälle päivälle jotain tekemistä. Lattia näyttää kyllä olevan niin täynnä koiran tassujen jälkiä, että voisin ainakin imuroida ja mopata. Jos vaikka huomenna käynnistävät ja pääsisinkin joskus ensi viikolla sitten jo vauvan kanssa kotiin.

PilkkuPantteri & Jyvä 41+4

 
Kuinka monta päivää/viikkoa muilla on se napatynkä jumittanut paikoillaan :p on sitkeä napatynkä tällä kertaa kun jo kolmatta viikkoa on ja pysyy...kai se joskus irtoaa. Kävin ostaan tänään uudestaan d-vitskuja kun se Jekovit on hirveetä tavaraa maistuu ihan karseelle. Vanhat kunnon De-vitolit kehiin ne maistu milleen helpommin kai mahaa ärsyttävät kun ovat rasvaliukoisia, mutta muille on ainakin sopineet. Kummasti tuo aamukooma aina väistyy onneksi,,mä en oo mikään aamuihminen varsinkaan jos pitää herätä sataan kertaan. :kieh:
ruuan tekoon sais taas energiaa..
hirvee taas tuo ampumishommakin. Mikä noita ihmisiä riivaa?? kun pitää tuntemattomia lähtä räiskimään :(
 

Yhteistyössä