<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea Mamcelli ja teretulemast uudet eli Taiguliini ja hannatyttoe :D Ja joku (en muista kuka :ashamed: ) oli valmistunutkin, suuret onnittelut, itseltä se jäi vielä tältä keväältä. Jos sitten syksyllä..

Huonosti nukutaan täälläkin.. Monta yötä mennyt vajailla yöunilla ja tänä aamuna olisi ollut mahdollisuus nukkua pitkään, mutta eipä sitä unta meinannut millään riittää. Selvästi on erilainen tarve tuon nukkumisen kanssa, on se luonto viisas... Tosin sitten päivällä kostautuu, pitäis saada päikät ottaa.

Mutta tämä lähtee nyt jotain touhuilemaan ja lounastamaan! :wave:

Ja vielä muoks: ONNEA Kaptah!! :flower:

Niiksu


 
Onnea prinsessasta Kaptah!!! :heart:

Ja Mamcellille synttärionnittelut!!! :flower:

Tervetuloa Taiguliini ja hannatyttoe :hug:

Joo taitaa olla Eemelin äiti kaksosiaan hakemassa ja ehkäpä tosiaan Narttukin =)

Tää loppuaika on niin kutkuttavan jännää aikaa kun koskaan ei tiiä koska saa lähteä vauvanhakuun. Itse oon vielä ainakin malttanut pysyä varsin rauhallisena, lähinnä vaan jännityksellä ootan koska saa lähteä, mutta mitään tuskastuneisuutta ei ole ilmassa. Vähän on alkanut tuntumaan siltä että saattaa mennä ainakin sinne laskettuun aikaan, ehkä jopa ylikin. Aiemmat lapset on syntyneet 38+5-40+0 viikoilla, mutta taitaa tää tehdä poikkeuksen ja mennä yli lasketun. Yöt nukun edelleen tosi hyvin eikä vessaankaan tartte nousta ku ehkä kerran tai kaks yössä. Muistan kyllä edellisissä raskauksissa kärsineeni loppuvaiheessa unettomuudesta, mutta nyt sitä ei ole ilmaantunut. Voimia vaan kaikille ketkä kukkuu yöt, tiedän että se on todella raivostuttavaa!

villahousu & Sulo 38+4 :heart:
 
Kasassa täälläkin=)
Ei tullu illalla pöllyteltyä kuitenkaan... yöllä taas juili ja aamuyöllä jouduin pojan takia heräämään, kun oli pisu tullu. ja sain sen onneksi sitten mehua juomaan kanssa. aamulla oli kuumetta 38.8, mutta kuumelääkkeen kanssa laski ja jakso jo hiukan leikkiäkin.

eilen sitä toivo et pääsis jo hommiin ja tänään toivoo, ettei ainakaan vielä syntyis, et sais pojan kuntoon ensin. Meillä siis vuosi ja 11kk huomenna täyttää tuo meidän yhteinen. Tuntuu pikkumies jo odottavan vauvaa aika tavalla, vaikkei sen tulemisen merkitystä ihan taida ymmärtääkkään. Pinnasängyssä käy reunan yli kurkkimassa, totee sitten että-höh-höh(tarkottaa tyhjää) vauva ja lähtee sitten taas omille teilleen leikkimään.

Pakkailin tossa itelleni sairaalakassia kuntoon... pesuvehkeitä, hiusvärkkejä ja imetysliivit ja liivinsuojia, jotain kotiutumisvaatteita otin, vaikka en tiedä tuleeko nytkään tarpeeseen=) vauvalle on kotiutumisvaatteet ja harso eri kassissa ollut jo katottuna varmaan kuukauden=) siteitä en kanna mukaan, kun kerta voi ihan hyvin sairaalan siteellä lähteä kotiin, samaa ajattelin vauvan vaipastakin, laitetaan sairaalasta vaippa kun kotiin lähetään, turha niitä on kassissa ees taas kantaa, kun sairaalasta tullaan kumminkin suoraan kotiin.

Omat lääkkeet ja muuta täytyy sitten vielä napata veskaan, laturi yms... kun lähtö tulee... hammasvehkeitä mietein, et jos ostaisi kassiin bvalmiiksi ja jotain pientä naposteltavaa täytyy kanssa muistaa ottaa mukaan... viimeksi kun mentiin, niin mentiin ajatuksella, että käydään nyt tarkastuttamassa ja sisälle ne otti kumminkin... nälkähän sitä yöllä tuli ja kun mies lähti käymään kotona hakemassa eväitä, niin olin sitte jo tippaan joutunu ennen ku ehtti takasi leipien kanssa, niin ei saanu syödä enää. Jos tälläkertaa ois viisaampi=)

hirveesti täälläkin synnytys mietityttää edelleen.... mutta kyllä se sieltä sitte tulee, kun on "kypsä", en oo turhaan alkanu rääkkäämään itteeni, kun ei rasitussuppareista oo kerta mitään hyötyä syntymisen kannalta. Älkää tekään siellä turhaan itteänne rääkkäilkö, kyllä ne vauvat hylkää yksiönsä kun on siihen valmis, eipä sinne kukaan ole tähänpäivään mennessä jääny =)

jaksamista kaikille!!!

maariana
 
Eli miten se lapsivesitesti käytännössä synnärillä tehdään, kun eihän sitä voi ennakoida eikä hallita että koska sitä lorahtelee? Musta tuntuu että sitä tuli pöksyihin kun nousin päiväunilta, mut en viittis lähteä synnärille joku tikku kädessä vessaan odottelemaan että koskakohan tulis ja miten sen saa tikkuun...

Eli kellään käytännön kokemusta aiheesta?Esikolta meni vedet kerrallalätäköksi parketille joten ei ollut epäselvyyttä..
 
Onnea Kaptah prinsessan johdosta :heart: :flower:
Ihan jännittää joka kerta kun tulee lukemaan että kukas on saanut jo nyytin syliin. B)
Onnittilut myös macelille synttäreitten johdosta.
Tervetuloa hannatyttoe! :wave:
(.) Tänään on tämä maha alkanut "ahdistamaan" Mihinkään ei taivu ja kaikki vaatii suurta voiman ponnistusta.
Mies on alkanut vahtimaan joka liikettä. Jos vaikuttaa että hänen mielestä touhuan liikaa niin heti tule komento: "Älä riehu liikaa" tai "ota rauhallisesti"
Kun minulla vaan on niin tylsää tämä kotona olo, niin pitää keksiä kaikkea mahdollista.

Tytti ja Papu 36+1
 
Uusille tervetuloa loppumetreille jännittää.

Kaptah:ille onnittelut pikku prinsessasta. :flower:

Niisku-Rouva: miten sulla on merkattu tolleen että LA 5.5 ja todennäköinen LA 13.5?Kumman mukaan LA on kelalle ilmoitettu?
Mulla on menkkojen mukaan la 28.5 ja kahdessa ultrassa vauva ollu pienempi joten La siirretty 5.6 kun on eroa sen 8 päivää.
Täällä oli aika monella ultrassa siirtynyt LA pitemmälle ku menkkojen mukaan.

Voi,että mä odotan innolla ja kauhulla sitä pe äippäpolia.Alapäähän tullu ihme kipuja lisää päivän aikana. Vielä pitäis muutama viikko ihan rauhassa olla masussa.

On se jännä ku tietää vauvan syntymäpäivän etukäteen.
Nää mun 2 viimeistä on käynnistetty ni kyllä sitä on jännittäny etukäteen.Mua itseasiassa jännitti kyllä enemmän etukäteen se,ettei vaan synnytys käynnisty ennen käynnistystä.

Niin höpöliini: meillä on käyny kunnan kautta lastenhoitaja/kodinhoitaja mutta niistä on huutava pula ja viikoiksi eteenpäin varattu joten tuskin auttaa mun tilanteessa ku lapset on syntynyt tunnissa ensimmäisestä supistuksesta.Joten uskon,että taas kerran päädytään kaikkien hyvinvoinnin kannalta käynnistykseen.

jospa alkais köllöttää ja jatkais pipo projektia.



 
Mä en kyllä tiedä vielä vauvan syntymäpäivää vaikka käynnistyspäivän tiedänkin :p en tiedä kumpi ois pahempi monen päivän käynnistys vai että joutus heti saliin kalvojen puhkaisuun ja vauva ois tunnissa sylissä. :eek: jos sais sellaisen välimuodon aamusta käynnistys ja illasta synnytys :D saahan sitä haaveilla. :LOL:
 
Suzyanne
Kaptah paljon onnea tytöstä! :flower: :

Tervetuloa uusille! :flower:

Beija minä kävin viime ke lapsivesitestissä äippäpolin päivystyksessä. Kätilö tutki minut, ja otti tikulla näytteen siinä samalla, siellä oli sellaisia tikkutestejä, johon tuli yksi viiva jos neste ei ole lapsivettä, ja kaksi viivaa, jos oli. Mulla se ei ollut. Mutta mielellään kuulemma ottavat aina sinne tarkistukseen jos itse epäilee lapsiveden tihkumista. Vettä ei tarvitse siis tulla juuri silloin kun testi otetaan, vaan siellä "sisuksissa" sitä kuulemma on, jos se sitä on ollut. No joo, osasinpa taas selkeästi selittää, toivottavasti sait edes jotain tolkkua! :whistle: :D

Maariana83 Mulla aika samanmoiset mietteet synnytysajankohdan suhteen, ajatelen että kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen, tai sitten jos ei tule ennen vkoa 42 ja risat, niin sitten käynnistämällä ainakin tulee. En jaksa alkaa yrittää nopeuttaa syntymää itse, olen siihen ihan liian laiska sitäpaitsi. :LOL:

(.) Tänään on ollut jotenkin tukala olo, ei varsinaisesti ole supistellut kuitenkaan, jotenkin on vaan olo kokonaisvaltaisen hankala, mitenkään päin ei ole hyvä olla. Kävin Uffin alepäivillä ja kirjastossa, ja vaikka mies kuskasi autolla molempiin paikkoihin ihan ovelle, niin vähäkin kävely tuntui jotenkin ihan kamalalta, joka askeleella vihloi ja painoi paljon enemmän kuin aiemmin. Että kaipa se vaavi nyt sitten on ihan niin alhaalla kuin vain pääsee. B)

Mies on aivan ihana, tuntuu jotenkin mielettömän ihanalta kun joku huolehtii ja passaa. :heart: :heart: Kotitöihin en enää ehdi juuri ollenkaan koskemaan, kun mies tekee pyytämättä kaiken, ja lisäksi auttaa minua pukemisessa, liikkumisessa tms., eilenkin juoksi nostamaan minut autosta kun oli vaikeaa nousta, ja vaan ähisin ja puhisin. :whistle: Sukatkin laittaa mulle jalkaa kun en meinaa taipua itse. Lisäksi jos on käymässä jossain, niin soittelee parin tunnin välein, että onko kaikki hyvin. Minä tykkään ihan hulluna tuollaisesta, voi kun se olisi tällaista aina, mutta eipä se taida olla, kun kohta kumpikin vaan paapotaan pikkuista. =) Mutta ei se mitään, minä nyt sitten nautin tästä huolenpidosta ihan täysin siemauksin. :heart:

Suzyanne 39+5
 
nikunaku muistaakseni se on laitettu ton 13.5 mukaan. Ja niin mullakin kävi että menkkojen mukaan piti olla LA 5.5 mutta ultrassa oli paljon pienempi ja LA muutettiin.

Kaikissa papereissa mennään ton myöhemmän LA mukaan. Mutta hauskaa ajatella että la olisi huomenna vaikka ei ne vauvat sitä päivää kato.

Esikoinen tuli kyllä jämptisti laskettunapäivänä. :D
 
Beija Mulla lääkäri otti sisätutkimuksen yhteydessä jostain siitä huomaamattani näytteen ja sanoi, että lapsivettä ei ole tihkunut. En tiedä minkälainen systeemi se on, mutta ei siis vaadi vessassakäyntiä tai itse tikuttamista.
 
Tervetuloa Uusille! :wave:

ONNEA KAPTAH vaavista ! :heart:

Onnea Mamcelli ! :flower:

Tää heilu äsken haravankaa ulkona ihan urakalla ja kanteli lehtikasoja kompostiin !! (ei oo kottikärryjä ) :kieh: :D Huili taukoa tulin pitelemään ja lueskelemaan uusia juttuja.. ja niitähän oli taas tullukki! =)

 
Kiitos Sompio ja Suzyanne vastauksista. Soittelin synnärille ja mennään käymään näytillä kun saadaan esikoinen yöunille klo 20. Toivottavasti supparit kuitenkin alkais ennen sitä, niin sit vois lähteä oikeesti synnyttämään. Mä en haluis millään et luonnollisen synnytyksen kulkuun puututtas niin siks en oikein haluis mennä näytille ku pelkään et ne tökkää mut johonkin tippaan kun viikkojakin on jo näin paljon.

Onnea nyytistä kaptah ja uusille tervetuloa joukkoon!!!


 
felicia
No nyt alkaa jotain tapahtua. Noin 1,5 tuntia on supistellut 5 min välein.
Reisissä ja selässä tuntuu poltetta. Alkoi ihan yhtäkkiä ilman sen kummempaa
rasitusta.
Jos tää nyt vihdoinkin olis sitä.. Monen lapsen äitinä jo pitäis tietää, mut aina se
yllättää. Tuntuu vaan niin tutulta olotilalta.
No, jos minusta ei kuulu mitään, olen sitten synnärillä.

felicia 40+1
 

Yhteistyössä