<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

:wave:

Tänään tuli mammapakkaus :)

Neitin kans tosiaan olin tänään 2v neuvolassa ja nyt kasvu meneekin keskikäyrällä kun se vielä vuosi sitten meni alakäyrillä.
Pituutta typyllä oli 86,6cm ja painoakin jo 11,5kg :)
Mutta kyllä mulla vähä siellä keittikin.
Siis kun se mun tausta tän tytön isän kanssa ei ole mitään kaunista luettavaa,niin olis ollu kyllä tosi hemmetin hyvä asia et tää terkka olis lukenut taustat loppuun eikä vaan sitä pahinta kohtaa niistä.
Taas jälleen kerran,kuinka mones kerta jo olikaan,sain selittää miksi multa ja tytöltä otettiin huumeseulat ja miksi mulla lukee että olen muka alkoholisti ja lääkkeiden väärinkäyttäjä.Siksi koska tytön isä oli nämä jutut liikkeell pistänyt ja kun hän oli mahtava manipuloija,kukaan ei kuunnellu mua kun sanoin että ottais hältä samat testit!!!!(kuolinsyyspaperissa nää sitte lukikin oikein mukavissa korkeuksissa..)
No meillä tietty oli kaikki ok,ikinä en ole huumeita edes kokeillu ja alkoholiakin osaan ihan käyttää jos sille päälle satun (viime kerrasta 3v).
Sitte taas kyseltiin että
-näkeekö tyttö isäänsä?
-Ei
-Miksi?
No koska se on KUOLLU!!
Hitto,lukis ne paperit hei oikeesti!
No sitte taas selitellään
-miksi ja miten se kuoli?
No voi vittu se hirtti ittensä,niistä papereista selviää sanasta sanaan kaikki kun viitti lukee!!!

Ääh!!!!

Mun ei tosiaankaan tee mieli niitä aikoja muistella ja sitten mä joudun ne kerta kerran jälkeen läpikäymään uudestaan ja uudestaan..menee hermo oikeesti!!

Joo,mut muuten oli ihan jees käynti ja neiti oli oikein ilonen ja plaa plaa,mitä ny puheterapeuttia se koittaa ny puolen vuoden päästä saada jos neiti ei puhu kokonaisia lauseita ja paljon??
Voi huh huh!!
No en tyttöö sellaseen kyl vie ku tasan tien et osaa puhua ja oppii niit lauseitaki vielä kun kerkee,ja kouluunki vielä menee,kumma juttu!!

:D

Ei oo yhtään piuhat tänää kireellä :D :D :D :D

No,kohta meen saunaan ja sitten suht ajois koitan päästä nukkuun sit aamulla lähetäänki ajeleen.

Oikein hyvää viikonloppua teille mammat ja pitäkää huolta rakkaistanne :heart:

Nenna ja Möykkyli
 
Inhottavaa tosiaan Nenna, kun eivät lue papereita loppuun ja oikeasti anna jo tuollaisten asioiden olla. Tai hyvähän se on, että kyselevät, miten olet jaksanut yms, mutta tuo uudestaan samojen asioiden vatvominen on rankkaa. Itse pyörryin ensimmäisessä raskaudessa joskus vko 30+ ja jouduin ambulanssilla sairaalaan. Mulla oli tosi alhainen verenpaine ja pyörrytti aina ylös noustessa, kerran sitten tosiaan lähti taju, kun yöllä lähdin vessaan. Yksin olin kotona, kun mies oli mökkireissulla. Jouduin sitten sairaalassa selvittelemään kahden eri sosiaalityöntekijän kanssa, että olenko aivan varma, ettei minua ole pahoinpidelty. Mitään jälkiä sellaisesta ei ollut, ainoastaan takaraivossa kuhmu ja pakarassa mustelma kaatumisesta. Yritin niille sitten selittää, että tosiaan yksin olin kotona, mutta tuumailavat, että naiset suojelevat aina näissä tapauksissa miehiään yms. Hermohan siinä meni ja papereihin jäi sitten merkintä perheväkivaltaepäilystä, sitä sitten usein neuvolassa käsitelty ja kyselty, että vieläkö olen samaa mieltä tapahtumien kulusta. Ja ymmärrän kyllä, että työtään tekevät ja varmasti apua heistä ollut muille, mutta kyllä siinä epätoivo iski moneen kertaan, kun mitään sanomaani ei tunnuttu uskovan.

Mulla alkaa muisti pettää pahemman kerran... Usein päivän mittaan pyörin kotona miettien, mitä olinkaan tekemässä, unohdan ripustaa pyykit jne. Illalla eilen sitten miehelle tätä ihmettelin ja siihen totesi, että ainahan sä olet kulta ollut raskaana tuollainen lahopää :LOL:. Enpä muista sellaistakaan... Ehkä se tästä, onneksi ei tarvitse tehdä mitään suuria ihmiskuntaan vaikuttavia päätöksiä tällä hetkellä

:wave: Eikö kukaan tosiaan ole vetoketjua neuleeseen ommellut?

Knox ja Papu 21+1
 
Kukkaiskeiju Mä olin sitten ymmärtänyt asian hieman eritavalla tai väärin. Mä ymmärsin että etistä istukkaa on kahta erilaista eli se tulee joko osittain kohdun suun päälle tai kokonaan. Jos ei tule kohdunsuun päälle vaan matalalle/lähelle niin se on ns. marginaalinen istukka eli ei enää "varsinaisesti" etinen. Vaikka sekin vissiin vähän riippuu siitä haluaako lääkäri sitä nimittää etiseksi :D. No pilkunviilaustahan tämä on, mutta mulle sanottiin nimenomaan että ei ole etinen istukka vaan tulee matalalle kohdunsuun viereen. Siksi mulla on suuremmat toivot, että se siitä vielä siirtyy! Haluaisin niin kovin normisynnytyksen just niine jännäyksineen että koska tulee lähtö sairaalaan ja miten pian etenee jne.=) Toivotaan parasta Neamma, ja toisaalta tulee miten tulee kunhan tulee!

Nenna tosi raivostuttavaa käytöstä! Ottaisivat selvää ennen kun tekevät jo johtopäätöksensä. Mulla papereissa lukee syömishäiriö koska silloin kun lähdin perhesuunnitteluneuvolaan kuukautisia metsästämään niin yks ääliö lääkäri sanos että ei ne tolla painolla tulekkaan. Olin kyllä normaalipainoinen satun vaan olemaan myös lyhyt! Se sitten kirjoitti papereihin, että kuukautiset puuttuvat syömishäiriön vuoksi, mutta pyynöstäni myös määräs labroja joista sitten lopulta selvis syytkin. Harmittaa vaan tollanen merkintä.
Ja sitten viimeks kun kävin neuvolassa niin tädillä oli kone auki ajanvarauspäiväkirjan kohdalla ja kas kumma huomasin et just pari tuntia mua ennen oli käynyt lapsuusajan ystäväni ja nimen perässä luki isolla KESKENMENO, eipä ollut kiva tietää toisen noin henkilökohtaisia asioita ihan vaan sattumalta. En tietenkään ole kellekkään siitä kertonut mutta entä jos en olisikaan niin "ymmärtäväinen" vaan kailottaisin asiaa ympäri kaupunkia. Siinä kyllä meni tietosuojaoikeus!


Mulle on iskemässä kevät flunssa, just kun olen kaikille kehuskellut kuinka terve olen ollut. Harmittaa ihan älysti kun just on tulossa nätit säät ja liikuntaa tekis mieli harrastaa!!

Tiinu ja Jäppinen 20+3
 
Huomenta!

Enpäs ole hetkeen kirjoitellut, lukenut teidän viestejä kylläkin. Katselin tuota tyttö-ja poikalupauslistaa ja siellä ei näkynytkään minun tyttölupausta. Joten ollaan yhden tytön voitolla :). Tyttöjä 20 ja poikia 19?

Täällä palstalla on ollut vaikka mitä vilskettä.Kukkiksella varsinkin. Uskon, että vuoto on todella säikäyttänyt. On monesti kyllä käynyt mielessä sinun juttu. Ihana asia on se, että teillä on kaikki kuitenkin kunnossa ja lepäilette nyt sitten ihan urakalla.:heart:

Nenna oli kirjoittanut neuvolakäynnistä. Argh...kuulosti ärsyttävältä. Saitko selvennettyä tilanteen kuitenkin sille terveydenhoitajalle,jottei vastaavaa enää tapahdu?

Monet olivat pohtineet rintapumppuasiaa... Hmm, vaikuttaa ihan fiksulta kapistukselta ja voi olla että sellainen kannattaisi hankkia. Hinnoista mulla ei kyllä ole vielä hajuakaan, saatika miltä sellainen vempele näyttää. Imetyksen tukeminen/avustaminen vaan vaikuttaa aika tärkeältä asialta, että siihen kannattaisi panostaa.

Mulla ei oo ollut tässä muutamana viikkona mitään kummempia oireita tms. , tosin masuasukin potkut tuntuu jo aika selvästi ja eilen maha ihan heilui tömistelystä.

Hankintoja oon nyt vasta viikko sitten alkanut tehdä ja aloitin ihan urakalla. Menin kirppikselle ja hankin sieltä kerralla ison kassillisen pieniä vaatteita; tyylillä 10 valkoista potkupukua, upeita samettimekkoja ja toppahaalaria, ym. Miehellä oli kyllä pokassa pitelemistä kun tuli hakemaan mua ja ostoksia.:D
Huuto.netistä huusin pari päivää sitten Britaxin Vigour-yhdistelmävaunut joissa on myös se auton turvaistuin ja telakka. En ole vielä noutanut niitä, joten saa nähdä mitä tuli ostettua, mutta veikkaan ihan mukaviksi ja ketteriksi vaunuiksi kaupunkiin.

Ihnaa ja auringontäyteistä päivää kaikille,

Luglio 22+6
 
Päivää!

Tiinu: jeps, varmasti lääkäreillä eroja, enkä sitten tiedä, kuinka lähellä kohdunsuuta tuo istukka vielä saa olla että on marginaalinen... Siis jos on vaikka sentin päässä niin toisen mielestä voi olla ja toisen ei. Mulla tosiaan oli alkuraskauden ultrassa sama tilanne, nyt oli noussut tosiaan ihan takaseinään. Onhan siinä jännäyksensä kyllä...mäkin jännään sitä synnytykseen lähtöä vaikka ekassa ei ollutmitään epäselvää millon lähteä. Meillä yks kätilö neuvo, että lähdet sairaalaan kun haluat alkaa purra ovenripaa ja miehen käsi on jo tuusannuuskana :) Ehkä näitä ohjeita tulee enemmän kun lähestytään kesää :D Ja koitahan parantua, flunssa on tosi ärsyttävä!

Nenna: Voi ei, tosi kurja tilanne neuvolassa tuommonen! Luulis, että olis ollut selvillä. No toivottavasti jatkossa vältyt moiselta! Ei ihme jos on pinna kireällä.

knox: Tuo raskausdementia on muuten ihan totta! Musta ainakin tuntuu kans että meillä joku kuljettelee tavaroita mihin sattuu ja mieskään ei näköjään osaa lukea ajatuksia kun unohdan kertoa sille jotain :D

).( Käytiin äsken mieh nja tytön kanssa tuossa viereisessä leikkipuistossa, mä ihan vaan kävelin mukana, siellä istuskelin, muttakotiin tullessa oli pikkuhousunsuoja taas sen näkönen niinkun oltas luumusosetta siihen levitetty. Vanhaa vertahan tuo on, mutta mutta...kun tulee vaan jos liikun niin sit vähän kuitenkin kauhistuttaa. Kun oonhan mä tässä kotona kävellyt kuitenkin ja ollut sillai pystyssä, mutta tosiaan jos yhtään enempää lähden niin sit näköjään tulee. Eilen oli sama kun kävin kaupassa. Mä taidan soittaa tänään tuonne äitipolille ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi, kun sit viikonloppuna on kuitenkin vaan päivystys... Ei onneks varsinaisesti supista, pari kertaa yöllä ja nyt tuntuu sellasta menkkamaista selässä...

Mutta onneksi ulkona on edes kaunis ilma ja meidän pikkuneiti on hyväntuulinen :D
Kukkis ja neiti 22+6
 
Huomenta!

Taas menny koko viikko ihan liian kiireisenä :/ ja onneksi on ollut hyviäkin juttuja monen huonosti menneen asian jälkeen.

Tänään tuli kelan rahat tilille!!! Ei mitään roimasti koska olen osan työttömyysajastani ollut saikkarilla jossa 9 päivän omavastuu joten työttömyyttä korvattiin 14 päivältä ja saikkaria 7 päivältä. Eilen se itketti ja suututti, mutta on se nyt hyvä että edes jotain tipahti tilille.

Sitten edellispäivä eli keskiviikkona Tyksistä soitettiin. Tunnistin heti äänestä että kyseessä oli ultralääkäri joka teki minulle rakenneultran. Pelottavaa... hän esitti asian niinki jännästi kun että, teillähän ei saatu näkyviin kaikkia oleellisia asioita ultrassa. Olen täällä lueskellut ultrausraporttia ja tulisitko ensiviikolla ylimääräiseen ultraan:O Jonka jälkeen hän selitti että unkarista asti on tullut/tulossa joku professori joka haluaa tutkia 4-D menetelmää täällä suomessa ja juuri tyksissä ja haluaa ultrata juuri mun vauvoja. Hiukan pelottaa, mut eiköhän se siitä sitten kun pääsee sinne asti, ja lääkäri sanoi että siinä menee sitten aikaa enemmän kuin rakenteessa ja ilmaiseksi pääsen ja jos ei vieläkään saada kaikkea kunnolla näkyviin niin sitten uutta aikaa. :confused: Sitten hän tarjosi mulle saikkarilappua koska joudun olemaan pois töistä. Vastasin siihen että en ole töissä ollutkaan että kipuja on ollut ihan raskaudesta riippumattomia ja raskauteen liittyviä, mutta mulle ei ole myönnetty saikkari kuin väsymyksen/uupumisen vuoksi. 2,5 vko sihe se lääkäri tokas että asiat laitetaan sitten niin että olet saikkarilla ä-loman alkuun asti, mutta saikkari kirjoitetaan kahdessa osassa kun viikkoja on näin vähän.

Ihan ja ymmärtäväinen mieslääkäri.

Mitä kipuihin tulee niin; Eilen en pystynyt lainkaan istumaan, ja lonkat klopsuu... se tekee aika kipeetä :/ ja peilillä katsoessa alapää on todella turvonnut ja sinertävä... onko se mennyt ihan suonikohjuille :O

Rappusissa kulkeminen on aika haastavaa, varsinkin kun olen yksin kotona. ylös noustessa alkaa supistella ja alastullessa olo on ihan kamala tuntuu ettei jalat kanna :(

Ajattelin jäädä nyt alakertaan arki-iltoina... viikonloppuisin on mies tukemassa liikkumistani.

Kyl tää on vaikeeta. Toivottavasti tää menis edes kk viel pois nää kivut ja sit voin kärsiä mut ei nyt ku kaikki on tekemättä ja asiat ihan rempallaan...

Eilen taas poksus!!! Äkkii nää viikot menee ko ei paikat särkis... nyt vaan lasken tunteja päivässä ja makoilen...

Niisku-rouva + prinsessat

 
Saikkua tuli täälläkin. Rannekanavaoireyhtymä, nyt ensin viikko ja sitten katsotaan uusiksi. sormista ja kämmenistä katoaa tunto ja yöllä on kauheat säryt käsissä. Tätä nyt on jatkunut jo melkein neljä viikkoa joten en usko viikon sairasloman parantavan oireita. Luin jostain että pitäis helpottaa synnytyksen myötä (jos vaiva tulee raskausaikana). Eli jonku kuukauden saa vielä kärsiä. Töihin en hinkua kun ei kädet toimi on vaikea toimia tarjoilijana, eli saikulle haen jatkoa viikon päästä. :kieh: Onneksi muita vaivoja ei ainakaan vielä ole. Maanantaina neuvolaan.
 
Nii... mun piti viel kommentoida kun joku oli sanonut et rintapumpun kanssa stimuloi maidontuotantoa enne synnytystä... ni mä olen ollut siinä käsityksessä että rintoja ei saa mennä pumppaamaan raskaana ollessa ja kun googlasin löysin syynki siihen http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/966112-haittaako-rintapumpun-kaytto/ keskustelussa oli kysymys nänneistä ja niiden muokkaamisesta mut pumppaus on joka tapauksessa vaarallista.

sit niistä rintapumpuista kun kyselin niin itselläni on sähkökäyttöinen rintapumppu... mutta niin kovaääninen että en pidä siitä! Ja en tiedä onko edes hyvä...

Lovi silikoninen rintapumppu | Pikku Pingviini

Lovi Senso rintapumppu | Pikku Pingviini

Avent Isis rintapumppu | Pikku Pingviini

Avent Isis IQ rintapumppu | Pikku Pingviini

voi ku olis tienny ni tälläistä olisin tarvinnu jo aikasemmin... toisesta rinnasta aina herus niin et poika oli ihan litimärkä jaloista... :D

Avent maidonkerjt | Pikku Pingviini

Mutta niin aika hintavaa touhua tämä vauvojen saaminen... ja mä kun olen imettäny kumpaakin maks 4kk... ni kannattaako mun edes hommata mitään tuollaisia pumppuja... ehkä se halvin rintapumppu mikä oli käsikäyttönen ni vois olla hyvä varoiks... hmm... ja kun nyt ei varmaan tää imettäminen suju muittamutkitta ku on kaks... kauheen vaikeeta.
 
Heippa pitkästä aikaa!!

Olen kyllä yrittänyt teidän kuulumisia käydä seurailemassa, mutta tekstiä tulee siihen tahtiin, että en ole ihan kärryllä kaikkien kuulumisista :/

Raskausdementiasta oli nyt kuitenkin pakko tulla kommentoimaan, kun itselläni niin mahdottomia unohduksia, että ei aina edes naurata...

Viime viikonloppuna lauantaina unohdin kotipihassa auton peräluukun auki KOKO päiväksi kun ajattelin, että kohta jatketaan matkaa... naapuri tuli pimpotteleen illalla, että ois varmaan yöksi syytä laittaa kiinni...

Sunnuntaina käytiin sitten tyttöjen kanssa Terrassa ja tadaa... olin jättänyt kauppareissun ajaksi kuskin oven apposen auki... olin melkoisen hämmentynyt parkkikselle saavuttuani...

Nyt keskiviikkona mies tuli töistä ja pyynnöstäni toi leipää tullessaan. Illalla piti sitten toimittaa muita asioita ja kun puuttui sitä maitoakin niin täytyi käydä kaupassa... Kaupassa ostin leipää ja maitoa... Kotiin tullessani sitten ihmettelin, että mistäs tänne olikin jo tää leipäpussi ilmestynyt...

:kieh: Tässä vaiheessa tällaista, mitä se on sitten kun pidemmälle päästään... huh, huh!!!

Dementiaa lukuunottamatta olot muuten ok. Vasemmassa lonkassa(?) ajoittain kipuilee ja pohjaton väsymys vaivaa vaikka hb onkin ok...

eipä kai nyt muuta, yritän päästä kärrylle muiden kuulumisista!!!

MimSe ja edelleen nimetön pikku muksiainen 23+4
 
Rintapumpusta on kokemusta vain sen verran että itseltäni löytyy Ainun rintapumppu (Käsikäyttöinen Rintapumppu - Tuotteet - Ainu.fi) eikä kyllä esikoisen aikana tullut käytettyä kun ehkä muutaman kerran? Joten en kyllä lähde ostelemaan mitään sähkökäyttöistäkään. Ei sitä maitoa niin vauhdilla tullut että olisi pumppaamaan tarvinnun.. Ja jos olin pojasta erossa muutaman tunnin, niin imetin ennen lähtöä ja sitte jos halusi sillä aikaa ruokaa niin annettiin korviketta, jota ei edes mennyt paljoa tuona imetysaikana..
Tämän "tyynen" ajattelin imettää lähemmäs puolivuotiaaksi asti ainakin, tai edes siihen asti että alkaa sitten kiinteitä syömään. Tosin vaikeahan sitä on vielä sanoa kun ei tiedä miten maitoa tulee. Nyt jo on kyllä tissit alkanut vuotamaan, joten voi ollakkin että onnistuisi hienosti.

Vauvan vaatteita tuli taas ostettua kirppikseltä.. ja H&M:ltä 3 paria sukkia. :)

Äitiyspakkauksesta haluaisin sen 2011-version, vaikka sitä en ole nähnytkään vielä. (vielä kk julkaisuun :rolleyes: )
Mutta kun kelallahan on että viim. kaksi kuukautta ennen laskettuaaikaa pitää se hakemus lähettää.
Niin onko se nyt sitte niin että pitää olla viimeistään rv 32 olla lähetettynä hakemus?
laskin että kun la on 8.7 niin tuo rv 32 olis sitte niinku 13.5.
Tosin jos se uus pakkaus onkin ihan tylsän värinen niin sitte otan rahana :D

kuva päivitystä väliin:


POKS 24+0

SaaBas & "tyyne" 24+0
 
heips,
mäkin tulin äkkiä tuosta rintapumppu asiasta kommentoimaan. Mulla oli tuo sama kun saabaksella, ainun siis. Ja sit oli myös se ihan perinteinen putki vaan millä pumpataan. No mä en saanut kummallakaan irtoamaan mitään ennen 3kk, vaikka maitoa siis kyllä oli ihan riittävästi ja välillä vuolaastikin. pumpuilla ei vaan irronnut ja käsinlypsyllä sain kuitenkin ihan niin paljon kun jaksoin lypsää. Alkuun keräsin sillä "kerääjällä" aina samalla kun imetin toisesta rinnasta ja sillon tuli tosi hyvin, koko kerääjä aina täynnä. Oli oikeastaan pakkokin laittaa tuo kerääjä, kun muuten olis ollut paita aivan märkänä, siinä ei paljon liivinsuoja auttanut. Nyt en aio uusia pumppujakaan hommata, menen noilla sen mitä tarvii. Esikoista imetin puolivuotiaaks täysimetyksellä ja kokonaan lopetettiin 1v 1kk. Nyt en mene sanomaan yhtään, katsotaan miten tämä vauva sitten syö.

Ai niin, ja Saabas, ihana masukuva! Vitsi kun sais itsekin aikaseks ensinnäkin ottaa sen kuvan, saatika lisätä sen tänne :)
 
Viimeksi muokattu:
hk
Minä olen nyt muutaman viikon tehnyt aktiivisesti ja paljon töitä, mutta reilu viikko ja sitten jään lomalle.

Kivuista Niitä on lonkissa ja mahassa jatkuvasti samoin kuin supistuksia tullut reilummin. Itse olen päättänyt vielä viikon tehdä töitä ja katsoa, onnistuuko noiden töiden tekeminen enää toukokuussa ja mitä tuolla sairaalassa sanotaan huhtikuun lopussa tuosta tilanteesta :)

Rintapumpuista Mulla on ollut sellainen ainun käsikäyttöinen pumppu esikoisella ja sit tarpeeseen oli maidonkeräilijä. Keräilijää käytin kaksosilla myös jokaisen imetyksen yhteydessä, mutta tuota pumppua tosi harvoin. Nyt jos vaan aikaa ja halua riittää kokeillaan tuota pumppausta, niin ei niitä korvikkeita tartte ostella. Kaksosilla käytin korvikkeita jonkin verran.

Niisku-rouva En tiedä onko tästä hyötyä, mutta olit pohtinut tuota imettämistä.... Mulle painotettiin sairaalassa, jotta omaa aikaa säästääkseen kannattaa kaksoset imettää yhtä aikaa, mut ku mulla oli jo tuo herra 2 v, niin yhtäaikaisesta imettämisestä ei tarttenu haaveilla muulloin kun vapaasti pystyy itse istumaan keskellä sänkyä ittekseen ja joku on avustamassa noissa nostoissa ja toisten vahtimisessa. Silloin kuin olin itsekseni imetin molemmat erikseen ja en herättänyt saman aikaisesti toista syömään unilta. Yöt mieskin osallistui ruokintoihin, jolloin toinen syötettiin rinnasta ja toinen pullolla ja molemmat herätettiin kerralla ja jokatoinen syöttö toisin päin. Voi sitä aikaa!!! Nyt jo nukutaan yöt läpi ilman tuota rumbaa...

Joku oli linkittänyt tuollaisen kuvan neulotusta kastemekosta...... mun äiti teki koneella neuloen omalle kummitytölleen sellaisen ja kaksosista toinen käytti sitä sitten ristiäisissä. Meillä on mun mummon tekemä mekko, johon jokaisen nimi ja vuosi kirjotaan ja se mekko otetaan nyt tällekin pikkuiselle.

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta ei nyt vaan muista... masussa menossa sellainen jumppa, että oksat pois!!

mut nyt pitää ryhtyä etsimään sapuskaa tällä isompien joukkueelle!!

hk
 
A-H
Hellou!

Neuvolakuulumisia tulin kertomaan :)

paino 65,2kg (+2,1kg edilliskertaan)
RR 112/68
pissa puhdas
B-Hb 121
SF 23,5
Syke +130
Liikkeet ++

Kelan paperit sain = todistuksen raskaudesta kelalle vietäväks ja sen ohjeen miten lippulaput täytetään. Sit täti sanoi, et netissä voi täyttää ja kelalta saa laput, jos haluaa ihan paperiversiot täytellä. Ok, nyt on sit viety kelalle raskaustodistus ja hakemukset rustasin netissä, eli äitiyspakkausta odottelemaan :)

Rintapumppuna mulla oli just se ainun käsikäyttöinen ja oli kyllä mielestäni ihan täysi p*ska! Maitoa tuli suihkuamalla, mutta pumppaaminen oli lähes mahdotonta imetyksen aikana. Pumpulla en saanut mitään herumaan ilman, että samalla olisin imetänyt. Lypsämään joutui kuumassa suihkussa,ettei rintatulehdusta olisi tullut. Nyt meinasin sitten jonkun pumpun ostaa mitä voi yhdellä kädellä käyttää imettäessä.

Eipä kai muuta, pikaisesti vaan tulin nuo neuvolakuulumiset kirjoittamaan ja nyt painelen ruokaa laittamaan :)

A-H & Pikku-A 24+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa täältäkin...
Hieman on matalaliitoa pidellyt, johtuen kaikesta kiireestä. Isäni hautajaiset ja niiden järjestäminen sekä kaikki muu asioiden hoitaminen on vienyt kyllä mehut aika totaallisesti. Itse hautajaisista selviydyin ihan ok, vaikka pelkäsinkin pyörtyväni tai ainakin itkeväni silmät päästäni päivän aikana..
Meillä ollaan myös sairasteltu ihan liikaa ja koko ajan! Tälläkin viikolla esikoinen on ollut vatsataudissa ja nuorempi koko viikon kuumeessa ja kamalassa yskässä!
Itse kaaduin tuossa toissa viikolla ja loukkasin selkäni ja nyt muutaman päivän ajan vatsan alue ollut toooosi kipeä ja tänään oli pakko mennä lääkäriin joka laittoi sitten lähetteen ultraan Jorviin. Onneksi masussa kaikki hyvin ja kivut johtuvat vatsalihasten revähdyksestä. Saimme samalla POIKALUPAUKSEN. Hieman olimme salaa toivoneet tyttöä, mutta meille on tärkeintä että vauvalla on kaikki hyvin! Ja nyt kun tuota poikalupausta on maisteltu niin ihanalta tuntuu!!! <3
Kelaan pitäis minunkin paperit laittaa, mutta en vaan ole ehtinyt... pakkaus otetaan vaikka kolmas lapsi jo onkin. Musta on vaan niin ihanaa avata se paketti ja alkaa pesemään niitä kaappiin valmiiksi!
Vaunujen kanssa olen edelleen pähkäillyt mitä tekis.. Ostaisko Emmaljungan duo edget vai tuplat, kun nuorempi on 3v mutta pidempiä kävelylenkkejä ei vielä jaksa kuitenkaan kävellä... seisomalaudan saisi noihin emmaljungiin kiinni... Pitää jatkaa miettimistä vielä.

Nyt pitää jatkaa tämän pöpöpesän siivoamista, jos vaikka itse säästyis taudeilta!

viivi ja vagner sekä poika 23+1
 
Viimeksi muokattu:
Meille Ei äitiyspakkausta oteta.Nyt päätin:).Kun ei siellä ole kun muutama kiva vaate.Kaikkea kuitenkin meiltä löytyy.:)

Meilläkin on Ainun käsikäyttöinen pumppu ja kyllä oon tykännyt siitä.On niitä varmaan parempiakin mutta niistä en tiedä;).Tolla ajattelin pärjätä.Olisi nyt ihan kiva kun se imetys onnistuisi edes kerran mutta saa nähdä.

Suonenvetoja ei nyt ole ollut.En muistanut hakea niitä magnesium(?) tabletteja.Kyllä ne vielä tulee pahempana,sitä odotellessa.

Tänään taas ollut kauhea päivä.Aamusta siivosin ja ulkoiltiin,sitten alkoikin taas tuntua niin kova paine ja tuli muutama supistus..Välillä tuntuu että kohtu tippuu tuolta tai jtn: /
Supistuksia on nyt päivittäin,6-15.ja samalla toi paine..
Kolmosen kohdalla nää alkoi vasta rv30-> ja kyllä ne siellä ainakin silloin jotain teki(yhdessä sen kanssa että vauva oli tooooosi alhaalla),Vikassa lääkäri neuvolassa sanottiin että tuskimpa menee ostus loppuun asti,varmana tulee muutama viikko ennen.Tuli sitten rv 41.

nyt nää on alkanut jo näin aikasin,saa nähdä meneekö tällä kertaa "yli" kun kaikki muut mennyt:)

ja lääkäriin kyllä menen.Päivystykseen en halua soittaa kun ne haluaa kuitenkin näytille.neuvola terkka oli vuosilomalla tän viikon.Maanantaina soitan sille ja koitan aikaistaa lääkäri neuvolaa joka olisi 6.4.
Kannakkeet paukkuu ja tuntuu ettei mitään pysty tekemään.Pitäisi koittaa nauttia tästä odotuksesta kun luultavasti viimeinen vauva on.Aika hankalaa vaan..

Painoa ei ole tullut lisää parin viikon takaisesta neuvolasta.Samassa on:).Eli yhteensä nyt n.6kiloa tullut.

Täällä oli jollain rakennekynnet?.Olisiko jotain vinkkejä millaiset on hyvät?.Pääätin nyt ne käydä ottamassa kun nämä omat on niin onnettomat:)

Uutisissa oli tosta sairastelusta eilen.Kun tänä talvena ei ole tullut ollenkaan hiljaisempaa kautta vaan lapset on sairastellut paljon viime elokuusta lähtien.Siltä se kyllä tuntuukin.

Hieno homma niisku että kerrankin joku toimii sunkin kohdalla!:).Tosi hyvä että osui nyt hyvä lääkäri sulle,siitä se henkinenkin puoli helpottaa:)

Mutta jotain hyvääkin!.Huomenna selviää haluaako toi meidän naapuri vaihtaa meidän kanssa asuntoja:).Aika varma se on mutta huomenna varmistuu.Se tarvitsee kolmion ja me neliö:)
Muuttamaan päästäisi toukokuun alussa,olisi kyllä aivan mahtavaa!!.Eikä tarvisi muuttaa kuin viereiseen rappuun:).

Mutta hauskaa vkloppua kaikille ja vointeja:)

Mm itu 23+6.
 
rintapumpusta..meillä on esikoisen jälkeen vielä tallella toi avent isis rintapumppu ja se on ihan hyvä mielestäni..ei sille esikoisen aikana ollu kamalasti käyttöä mutta kun tutuilta saatiin se ilmaiseksi niin tottakai ilolla otettiin vastaan :)
Nennalla oli inhottavia neuvolakuulumisia..olis kyllä tosiaan voinu neuvolatäti lukee paperit ensin kunnolla ettei tulis tollasia inhottavia tilanteita..
kävin äsken kelan sivuilta kattomassa ja meille oli näköjään tehty päätökset..otettiin äitiyspakkaus rahana kun esikoiselta on ihan kaikki tallella ja saahan sillä 140 eurolla ihan kivoja vaatteita lindexsiltä ja h&m:ltä jne :)
MommysMonsters..mulla ainaki on rakennekynnet..mulla on geelikynnet,mulla ne kestää paremmin eikä lohkeile tms mut se on niin ihmisestä kiinni..mut enemmän oon kuullu tutuiltakin positiivista palautetta geelikynsistä kuin akryylikynsistä.. :)
mut me lähetään kohta tytön kanssa saunaan ja ottamaan jotain hyvää iltapalaa..
mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Hei vaan!

Pitkästä aikaa taas täällä.

Käytiin viikolla rakenneultrassa. Vauveli ei ollut oikein yhteistyöhaluinen, vaan pysytteli itsepintaisesti tiukalla kippuralla, mikä vaikeutti rakenteiden tutkimista. Pääpiirteissään kuitenkin kaikki hyvin, siltä osin mitä tutkittua saatiin. Itseä jäi tosin huolettamaan, kun päästä löytyi kystia, mutta koska muita hälyyttäviä merkkejä ei löydetty, ei saatu seuranta-aikaa. Ei kuulemma pitäisi olla aihetta huoleen, vaan kystat katoavat yleensä itsestään kehityksen myötä. Onko kellään tästä kokemuksia?

Sukupuolesta ultraaja suostui antamaan valistuneen arvauksen, mutta varmaksi ei uskaltanut sanoa. Tyttöä kuitenkin veikkaili, itsellä tosin on ollut poikaolo :D No, kumpi tahansa kelpaa, kun vain kaikki olisi ok. Kooltaan oli vähän pienempi kuin vastaavat viikot, muttei erityisen paljoa.

Töistä sen verran, että mulla on lomia sen verran paljon pitämättä, että pääsisin kesälomalle jo toukokuun alusta. Itse olisin kuitenkin mielelläni töissä vielä toukokuun loppuun asti, mutta saa nähdä järjestyykö lomien saaminen rahana. Toisaalta mikseipäs se voisi olla mukava jäädä hyvissä ajoin kotiin lepäilemäänkin :whistle:

Lupus 21+0
 
Pikainen poikkeaminen vaan...

Lupus
Kystat päässä (ja vatsassa) vauvalla on oikeesti tosi yleisiä. Harvoin niistä ees kerrotaan äidille/vanhemmille. Kystan läpimitta pitäisi olla tosi iso, jotta siitä pitäis "huolestua" tai että antaisivat kontrolliaikaa. Tosin varmasti on sairaaloissa (ultraajissa) eroja kontrolliaikojen suhteen.
Ja tosiaan suurin osa kystista häviää vauvan kasvaessa. Mitään prosenttei en osaa kertoa, mutta todella on harvassa ne, joille joitain rakenneultran aikaisista kystista jäisi.
(opiskelijana seuraamassa ultria ja näin opasti ultraaja minua...)
 
:attn::attn:ONKO NE TYTTÖ- JA POIKALUPAUKSET KOVINKI VAIKEA LAITTAA NIIN, ETTÄ NE HUOMAA HELPOSTI?!:attn::attn: Tosi ärsyttävää, yrittää ettiä niitä sitten tuolta kaiken tekstin keskeltä.

Mun selkä varmaan kuolee :( Ihan hirvee kipu vaikka tänään en oo edes töissä ollu.

Rakennekynsistä mullla ei oo kokemusta kun geelikynsistä, ja niistä oon kyllä tykännyt.
 
Rakenneultrassa käyty, pikkuisella kaikki kuten pitääkin. Sukupuolta ei saatu selville, kun kaveri istuu niin tukevasti tuolla masussa ettei päässyt oikein näkemään. Pääasia tientenkin että kaikki on kunnossa, kyllä sen sitte heinäkuussa näkee kumpainen hän on =)

Eipä tänne oikein ihmeitä. Esikoisen vaatteita olen käynyt vähän läpi ja osan laittanut menemään eteenpäin ja (suurimman)osa jätin tuonne vaatehuoneeseen. Katsotaan sitten syksyllä mitä niille tehdään, meneekö käyttöön vai laitanko eteenpäin.

Rintapumpuista ootte puhellu. Mulla on tuolla Aventin käsikäyttöinen pumppu ja sen mitä sitä tarttin viimeks niin hyväksi totesin.

Viikon päästä maanantaina on seuraavan neuvola. Saas nähdä paljonko on tullu painoa :whistle: Oman vaakan mukaan olisi tullut tähän mennessä noin nelisen kiloa, mutta ehtiihän tässä reilussa viikossa tapahtua mitä vaan....

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Lohikäärme Justus ja "justiina" 22
 

Yhteistyössä