<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

Terveisiä Lapista! Eilen kotiuduimme aivan ihanan loman jälkeen. Pallomahaisena en päässyt tällä kertaa lautailemaan, mutta onneksi mökin vierestä lähti satojen kilometrien latuverkosto upeissa maisemissa.. Mies ja poika viihtyivät paljon laskettelemassa, minä sitten hiihtelin oikein urakalla, 1-2 h lenkkejä melkein joka päivä (sykemittarin kanssa) :) Kokonaisuutena loma oli todella onnistunut ja rentouttava. Nyt jaksaa hetken vielä painaa töitä.

Täällä oli paljon kommentoitavaa...

Supistuksista, mulla ei tuolla lomalla tullut ainoatakaan vaikka hiihtelin paljon, sitä ennen satunnaisia, ei juuri kivuliaita. Tästä päättelinkin omalta osaltani työstressin ja -kiireen vaikuttavan noihin supistuksiin, tai sitten kyseessä on sattuma.. Mutta tosiaan mulla supistukset rauhoittuneet nyt toistaiseksi. Muutenkaan ei mitään vaivoja kropassa ole.

Hankinnoista, olen sitten varmaan ainoa, joka ei ole vielä hankkinut mitään :D Mulla on arki jotenkin niin hektistä töiden ja muun kanssa, että aikaa millekään muulle on nyt huonosti.. Mutta jään 19.4. jo kesälomalle ja siitä suoraan äitiyslomalle, sit täytyy ottaa spurtti hankintojen suhteen. Mahdollisimman paljon käytettynä, varsinkin kaikki vauvanvaatteet saadaan lähipiiristä. Tuosta korisängystä innostuin! Samoin Manducasta :) Sopii meidän menoon ja elämäntyyliin hyvin. Aion hankkia molemmat.

Vakuutuksesta, hain ja päätöskin tuli jo. Otettiin vakuutus Tapiolasta, siellä on esikoisen vakuutus myös. Ja sille oli käyttöä ensimmäisen parin vuoden aikana kun hänellä oli korvatulehduskierre/korvien putkitus/infektioastma... Omien kokemusten perusteella en luota tämän paikkakunnan julkiseen terveydenhuoltoon.

Miehen osallistumisesta. Meillä mies on tosi kivasti mukana odotuksessa. Tekee kotitöitä siinä missä minäkin ja antaa mun levätä, touhuilee paljon pojan kanssa. On kiinnostunut vauvasta ja itse asiassa alkoi nyt ennen mua puhua hankinnoista ja siitä, mitä/mistä hankitaan. Ainoastaan tuo kosketus- ja hellyyspuoli on sellainen, mistä olen välillä sanonut että kaipaisin sitä enemmän. Ja mies yrittää kyllä :) Tämä on asia, mistä ollaan 9 vuoden parisuhteen aikana keskusteltu ajoittain paljon, koska mies ei ole ollut tottunut läheisyyteen/hellyyteen ja minä taas kaipaan niitä kovasti. Hän on kovasti yrittänyt ottaa toiveitani huomioon ja opetella lähekkäin oloa ja kosketusta, arvostan häntä kovasti sen vuoksi. Nuo asiat kun eivät läheskään kaikilla miehillä tule itsestään eivätkä tunnu luontevilta, jos niitä ei ole koskaan elämässä ollut. Muutenkin meillä parisuhde ja tilanne nyt parempi kuin koskaan, 9 vuoteen mahtuu paljon... Ja monessa asiassa ollaan tultu lähemmäs toisiamme isojenkin kriisien jälkeen. Yksi asia, mikä tuntuu musta hurjan ihanalta, on että mies kehuu mun ulkonäköä paljon, ihan ylipäätänsä ja nyt raskaana ollessakin. Mahasta saan vain positiivisia kommentteja, on kuulemma ihana pallo ja hän tykkäisi että se olisi mulla pidempäänkin. Mulle riittä kyllä tämä raskausaika :)

Cappuccino, minkälaisia kokemuksia sulla on Kättärin tavallisesta puolesta? Me siis myös yritimme ekassa synnytyksessä Haikaranpesään, mutta päädyimme synnytyksen kulun takia tavalliselle puolelle. Synnytyskokemus oli silti hyvä, sekä salissa (vaikka siellä en ehtinyt kauaa olla) että osastolla. Ainoastaan päivystyksessä sain minäkin tylyä kohtelua :( Nyt yritetään taas Haikaranpesään, katsotaan kuinka käy.. Mutta tavalliselle puolelle menen sitten jos jotain mutkia tulee matkaan.

Eli mulle voi synnytyssairaalaksi päivittää Kät/H, vai mikä se lyhenne oli =)

Kysymys rintapumpusta, minkä merkin olette todenneet hyväksi/aiotte hankkia? Itselläni oli esikoisesta Aventin pumppu, toimi hyvin. Ainun käsinveivattava oli ihan karsea.. Mutta tämä kaikki oli v. 2004, eli mielellään kuulisin tuoreempia kokemuksia :)

Kommentoitavaa olisi vieläkin paljon, mutta nyt täytyy valmistautua töihin..

Onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille ja mukavaa alkaa viikkoa :)

Mayinga 25+0
 
Knox: Kiitos neuvosta.. Soittelin neuvolaan, ja nyt odottelen että terkkari soittelee minulle takaisin päin. :)

Tiinu85: Niinpä. Mies aikoo nyt käydä entisen koulutuksensa loppuun, joka jäi häneltä pari vuotta sitten kesken. Vähän vaan jänskättää, että pääseekö kouluun takaisin, ja ehtiikö käymään sen loppuun ja saamaan vielä töitäkin ennen vauvan syntymää. Epäilen vahvasti, mutta niinkun sanoit, jokainen tekee omat päätöksensä. "Hieman" huolestuttaa, mutta eiköhän tästä jotenkin selvitä. :)

Merlina: voi yritetty on :D ..mutta ei se järjen puhuminen mitään näköjään auta, kun hän on jo päätöksensä tehnyt. Häntä ei kuulemma kiinnosta kyseinen ala. Minusta olisi voinut kyllä tuon työharjoittelun vielä käydä, joka alkaa tosiaan ensikuussa, jonka jälkeen olisi saanut paperit käteen. Koska työpaikalla on aina ihan eri meininki kuin koulussa, ja hänellä olisi voinut motivaatio herätä kun olisi nähnyt millaista siellä hommissa sitten oikeasti on. En tajua en, mutta eihän toista pakottaa voi. : /
 
Toi anoppi/ex homma on kyllä ärsyttävä yhdistelmä!:kieh:. Mä olen meidän seurustelen alkuaikoina törmännyt miehen ja sen exän hääkuvaan sen vanhempien hyllyllä:mad:
Vaikka niiden erosta oli aikaa jo 5 vuotta.Sanoin siitä miehelle sitten kotona että olipa todella mukavaa kattoa sitä kuvaa.Se sitten sanoi siitä sen vanhemille ja ne otti sen pois.
Olivat vähän yllättynyt että se mua häiritsi kosa en kuullemma vaikuta siltä että mua häiritsee tollaiset Pikku seikat???!!.
Ja se oli kuullemma sielllä lähinnä miehen tytön takia että se näkee sen?!!.Sanoin siitä sitten anopille että kyllä miehen tyttö saa kattoa sitä vaikka kotona,että täytyy senkin ymmärtää että eri on lopullinen(julmasti sanottu,anteeksi).Meillä oli kuitenkin todella hankala uusperheen alku.
Mutta onneksi anopin kanssa aina ollut hienot välit:).
Muuten ei häiritse jos se ex käy anoppilassa noiden tytön asioilla,vaikka välillä jois kahvit siellä.

Tosta aiheesta saa varmaan ikuisuuden puhuttua:D.

Meillä oli ihana viikonloppu!.Lauantaina saatiin mun Äiti vahdiksi.Käytiin Amarillossa syömässä(ihan mahtavat ruuat:p),käytiin vähän ostoksilla.Varattiin jo aamusta hotellista huone johon mentiin jo seittemältä!.Söin irtokarkkeja,mies otti muutaman lonkeron ja kateltiin telkkaria.Nautittiin olosta ja rauhasta:).illalla käytiin hakemassa vielä iltapalaa hesestä ja syötiin huoneessa:D.Aamulla oli ihana herätä levänneenä valmiille aamupalalle:).
Kyllä tänä aamuna haavelin siitä hotelli aamupalasta:).
Eli tänä viikonloppuna on tullut syötyä hyvin!.ja saatiin piiiitkästä aikaa olla kaksin:)

Paluaa arkeen on karu:D.

Kipuja ensinnäkin taas uusia ja kovia..Vasen puoli on kipuillut jo pitkään.Välillä kipu on tosi kovaa mutta menee ohi..tänään taas viiltänyt vasemmalta tonne alas asti.
Olen jotenkin niin kyllästynyt kokoajan uusiin kipuhin.lääkäriin kyllä menen vasta kun pakko,vaikka ambulanssilla!.En jaksa ravata päivystyksessä kokoaikaa..

Kättärillä synnytin esikoisen ja sinne en mene enää ikinä!.Kaikki olivat todella tympeitä ja mokasivat synnytyksessä niin etten halua sinne enään.vauva ei huutanut aluksi,eivätkä kätilöt tehneet mitään vaikka sanottiin että vauva ei hengitä kunnolla,vartin kuluttua uskoivat/huomasivat ettei se tosiaan hengitä!.siitä sitten hirveetä kyytiä lastenklinikalle teholle,siellä oltiin viikko josta vauva oli 3pv tajuttomana.sieltä päästiin valvonta osastolle ja 9pv synnytkestä kotiin."Diagnoosi" oli aikuisen kuehkokuumetta vastaava tila.Vettä keuhkoissa niin paljon ettei saanut siksi itse hengittää,olisi varmaan kannattanut imeä ne samantien kun sanottiin että vauva hengitä..no joo.mutta traumat jäi ja naistenklinikalla siitä lähtien olen synnyttänyt:)

mulla olisi ilman näitä kipuja mahtava keskiraskauden aika:).En edes tajuaisi että maha kasvaa(ilman kipuja) kun tissit kasvaa kokoajan askeleen edellä:D.
Hyvä olo on kropan kanssa,vielä mahtuu kivoihin vaatteisiin ja näyttää hyvältä:)

Mayinga,oliko teillä pitkä matka lappiin?.Millä kuljitte?.
Ajattelin noita automatkoja,uskaltaako tehdä monen tunnin reissuja vielä?

Mutta nyt taas mentävä.en muista läheskään kaikkea mihin piti vastata:D

Vointeja!! Mm itu 23+2
 
Nopea kommentti ennen töitä, illalla taas paremmalla ajalla :)

Emilien, olen ihan samaa mieltä kuin Knox noista supistuksista. Kerran äityivät kipeiksi minullakin, ja silloin neuvolasta käskivät soittaa aina heti, jos kipeitä suppareita tässä vaiheessa tulee. Sain sitten lähetteen ä-polillekin saman tien noiden takia. Eli kipeät supparit eivät ainakaan mun tapaamien lääkärien mielestä kuulu normaaliin raskauteen tässä vaiheessa. Kirjoittelin tästä samasta jutusta jo tuossa vähän aiemmin :)
 
Ihanat kirjoitusvirheet:D.Sen verran vielä että sain vihdoin haettua kalkki tabletit!.samalla kun hain vitamiinit niin muistin ne:).En juo maitoa yhtään ja juustoa,jukurttia aika harvoin.Onpahan nyt huolehdittu senkin saannista:)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :wave:

Emilien: toivottavasti saisit puhuttua miehen vielä ympäri (ehkäpä sen lopettamisen voisi vielä kumota keskustelemalla opettajien kanssa) . Todella ikävä temppu tehdä tuollainen päätös yhtäkkiä omin päin, varsinkin kun vauva on tulossa eikä kouluakaan olisi enää paljoa jäljellä. Kyseessä kun ei ikävä kyllä ole enää hänen oma asiansa, vaan koko perheeseen vaikuttava niin ymmärrän hyvin suuttumuksesi. Ja vaikka ala ei tuntuisikaan omalta, suosittelen lämpimästi koulutuksen loppuun käymistä. Merkintä papereissa jonkin alan koulutuksesta on aina iso plussa vaikka hakisikin eri alan töihin. Meillä ainakin kun käydään työhakemuksia läpi ei lähdetä siitä, että pitää olla tohtorin paperit kädessä juuri ko. aiheesta vaan siitä, että ihminen osoittaa olleensa aktiivinen juurikin koulutuksen myötä. Ja palkka-asiatkin lähtevät silloin eri viivalta, jos tutkintopaperit ovat kädessä ;)

Hankinnoista: meillä on jo vaatteita osteltu mutta isommat ostokset odottavat vielä rempan valmistumista. Valinnat ovat kuitenkin jo melko lailla selvillä, joten tuskinpa tästä stressiä saadaan. Vaatteita olen ostanut enemmän noita 60 cm-kokoisia, koska ollaan miehen kanssa oltu molemmat melko pitkiä syntyessä. Mutta varoiksi koitan kyllä vielä haalia noita 50 cm pienempiä versioitakin, kunhan kivoja löytyy, niin ei sitten poju huku vaatteisiin ihan alussakaan. Kalliimmat merkkivaatteet olen kuitenkin ostanut suosiolla isompina, ettei sitten harmita jos kävisikin niin ettei poju niihin mahdu lainkaan :D Vaunuissa olen ihastunut Akjax - mallistoon, joka on Suomessa melko harvinainen ilmeisesti (yhden maahantuojan olen löytänyt). Jos jollakulla on kokemuksia niin mieluusti otan vastaan! Ja ehdottomasti muutkin vaunuja paremmin tuntevat saavat käydä kurkkaamassa mallia ja kommentoimassa, jos jotakin mieleen tulee teknisten tietojen perusteella. Muksumessuilla olisi tarkoitus käydä koeajamassa.

Miehen osallistumisesta: Meillä mies elää aivan täysillä mukana odotuksessa silitellen ja jutellen masulle sekä tietenkin huolehtimalla minun syömisestäni ja jaksamisestani. En voisi enempää toivoa :heart: Joskus olen huolissani höpötänkö liikaa vauvasta mutta kiinnostuneena tuo ainakin vielä kuuntelee, joten tuskinpa sitten.. :D

Työhön paluusta täällä oli keskustelua aiemmin ja itse olen päättänyt palata vuoden sisällä töihin. Lomia hamstraan tuonne vanhempainvapaan loppuun ja pidän sitten ensi kesänä pois niin poika menee hoitoon vuoden ikäisenä. Mulla on niin ihana työ ja työpaikka, että varmasti saan tarvittaessa joustoa, joten en koe tarpeelliseksi pidempää poissaoloa.

Vakuutusta: meille ei oteta erikseen. Vauvan vaari hoitaa terveysasiat tarvittaessa ammattinsa puolesta.

Liikunnasta: kuntosalilla olen jälleen käynyt mutta viime viikolla saleilun jälkeen alavatsa kipuili hieman ja suorassa kävely oli epämukavaa. En ole enää rehkinyt kovilla sykkeillä ja tehnyt liikkeitä oman mukavuustason puitteissa mutta nyt pohdinkin pitäisikö se salikortti jo laittaa jäähylle? Muilta liikkujilta kaipaisin kokemuksia. Mulle liikunta raskausaikana on niin uutta ja ihmeellistä vaikka aina olenkin liikkunut.

O.N.:Täällä on oikein mukavat keskiraskauden fiilikset. Mihinkään ei kolota ja pahat olot sekä päänsäryt on voitettu, joten olo on mitä mainioin. Masuasukki on erittäin aktiivinen poika, potkut ja mylläämiset alkoivat jo rv. 15 ja ovat kovasti voimistuneet viikon aikana. Aamuisin toinen venyttelee oikein antaumuksella. Ihanaa :heart:

Nyt jatkamaan hommia, paljon on vielä projektia kesken, jotta ehtii sitten mammalomalle kesäkuussa. Mukavaa maanantaita kaikille!

Zemar & Nasu (21+2)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Täällä kanssa odotellaan josko mammapakkaus tällä viikolla tulisi :)
Mulle meinaa iskee ajoittain masis tän yksinäisyyden kanssa.
Oikeestaan mulla ei ole muuta elämää kun tämä ja fb.
Mä en liiku missään,en käy missään eikä täällä mun luona käy ketään ja kun olis tulos,keksin selityksiä ettei kukaan tuliskaan.
Kaikki olis niin toisin jos en odottais näin konkreettisen yksin :(

No mä ajattelin sit piristää itteeni ja meinaan tänään mennä parturiin. Mä en semmosiin paljo tuhlaile,siis itseni kanssa. Lapsia kyllä kuskaan partureihin mutta itse oon yleensä aina kaverin avustuksella näissä asioissa liikkeellä.Nyt ajattelin kyllä ihan kevään kunniaks toimia toisin.
Lisäks ostin itellein uuden kännykän. Pakko joskus tuhlata itseenkin.

Lisäks odotan perjantaita kun on se reissu tiedossa. Vaikka matka on pitkä,on ihana päästä ihmisten keskuuteen jossa mulla on oikeesti jotain arvoa!! Vaikkakin vain pariksi päiväksi.

Odotan myös kevätspurttia jolloin alan tekeen kevätsiivousta. Ehkä hullua mutta näin se menee joka vuosi. Kohta jo siirretään kellojakin kesäaikaan,ens viikolla,miten ihanaa :heart:

Viime yönä pääsin nukkumaan vasta kahden aikaan yöllä kun möykky väsy potkimiseen :D
Oli ihan armoton meno vatsassa,neiti pisti oikeen kunnolla jumpaksi :) Ihanaa.

Nyt toi mun 4v poikaki on alkanu tunteen ja näkeen potkuja ja ymmärtää että se on se vauva mikä siellä potkii.
Aina laittaa kättä masulle ja odottaa potkuja,ja usein möykky potkiikin kun joku vaan käden laittaa masulle.
Lisäks poika antaa aina suukkoja vauvalle :heart:
Nuorin ei tajua ollenkaan mitä on tapahtumassa,mutta se kerkee kyllä sittenkin kun vauva on syntyny.

Mutta nyt vois mennä vaihtaa yökkärin pois ja odotteleen lapsenammaa et pääsen sinne parturiin.
Jakselkaas mammat!!

Nenna ja
 
Ultrassa käyty ja kaikki kunnossa, vastasi täysin viikkoja. Painoarvio oli 370, kuulemma just keskikäyrällä. Poikalupaus tuli, eikä kyllä ollut epäselvyyksiä siitä, niin esitteli kalleuksiaan miehekkäästi :whistle:. Mies on jatkuvasti ollut sitä mieltä, että poika olis tulossa, itsellä ei ole ollut mitään oloja sen suhteen. Tuleva isoveli on innoissaan, tuumasi, että onneksi ei enempää tyttöjä tule tähän taloon :LOL:.

Anoppi ja ex Mä kyllä jotenkin ymmärrän, että ovat tekemisissä, jos ovat ystävystyneet suhteen aikana. Eihän sen ero kosketa oikeastaan anoppia kuitenkaan siltä osin. Meillä miehen ex on miehen pikkusiskon kummi ja siis paljonkin ollut aina siellä, olen sitten ajatellut itse sen niin, että onhan se ihmisenä paljon muutakin kuin vain jonkun ex. Siis, jos sillä kiusaa tehdään, niin en tietenkään pitäisi, mutta jos vaan sattuvat tulemaan hyvin toimeen ja pitävät toisistaan, niin miksi eivät voisi tavallisten ystävien tapaan olla tekemisissä... Pääasia, että miehelle on selvää, että ex on sen elämässä todellakin ex. Tässä ei ymmärrystä löytyisi minulta sitten lainkaan, jos olisi toisin.

Ja sitten patonkia leipomaan, mies vihjaisi, että tekis mieli =).

Knox ja Papu 20+4
 
Tervehdys!
Mun edellisviestissä (lauantaina) juuri hehkutin kuinka kaunis päivä ja varmaan tulee hyvä päivä. No se oli kaikkea muuta kun hyvä. Kävin siellä vatsatanssissa, normi harkat, en revitellyt, eikä supistanut yms. No lähdetiin sieltä kauppaan ja kotiin niin kotimatkalla alko aivan järetön verenvuoto! Tuli ihan lorisemalla. Supisti koko ajan, ei tosin kipeästi, mutta maha oli aivan kivikova. No paniikkiinhan mä menin ja mä olin ihan varma että tää oli nyt sit tässä. sisko käänty samantien autolla ympäri ja lähti sairaalaa kohti. Mä jo sit soitin kuitenkin matkalla sinne. No päästiin perille, mulla oli housut sukkia myöten veressä, auton penkkiä en viitsinyt edes katsoa...Enkä oikeastaan mitään muutakaan, mulla oli joku shokkipaniikki ja sisko kisko mut kädestä synnärille. No pääsin suoraan lääkärille, joka ultras ja LUOJAN KIITOS vauvalla oli kaikki hyvin!

No Olin siellä tiputuksessa ja vuodelevossa eiliseen asti. Ultrattiin monesti, mutta vuodon syytä ei löytynyt?! Istukka on korkealla takana, eli ei mitenkään lähellä kohdunsuuta. Muutenkin ihan ehjän näköinen. Kohdunsuu oli täysmittainen ja täysin kiinni. Supistuksia tuli ja meni, mutta levossa nekin rauhoittui. Eikä ne ollut missään vaiheessa oikeastaan kipeitä, mutta tosi napakoita! Olisivat eilen päästäneet jo pois jos ois tiedetty mistä veri tulee, mutta kun ei tiedetä niin pitivät vielä seurannassa. Eilen vuotokin jo vähän niinkun loppu kokonaan, mutta tänään taas tuli ehkä saman verran kun menkoissa. Se aina hulahtaa ja sit voi olla monta tuntia ettei tule ollenkaan. Mutta nyt siis pääsin tänään kotiin kun raskauden osalta kaikki on hyvin ja viikon päästä on sit kontrolliaika. Huomenna neuvola.

Mä säikähdin niin perusteellisesti, samoin mies, se onkin tän viikon kotona. Mutta oon mä kyllä ajatellut, että oli mulla niin monta onnellista sattumaa matkassa vaikka noin kamala tapaus olikin. Ensinnäkin mentiin siskon autolla harkkoihin, mähän olisin ollut ihan pulassa jos olisin ollut ajamassa! Sit ylipäänsä että olin jonkun aikuisen kanssa enkä yksin tai meidän tytön kanssa tyyliin kaupassa. Ja vielä sekin, että me oltiin just harkoista tulossa, meidän harkka paikka on aivan sairaalan vieressä, eli me oltiin tosi nopeesti siellä. Ja vielä että kaikki oli hyvin! Vauva potkii paljon ja sen puolesta kaikki on kunnossa.

Nyt sitten saan kuulemma normaalisti jatkaa arkea, ei revittelyjä, maalaisjärki mukana. Vatsatanssi nyt jää, mutta se nyt on pieni paha tässä tilanteessa. Sano kuitenkin, että pitää muistaa pitää vähän liikettäkin yllä ettei tule veritulppaa, rauhallisia kävelyjä ym. Neitiä saan nostella sen minkä on pakko. Bakteeriviljelyt otettiin yms. Sano vaan että nyt jos tää jäis tähän niin pikkuhiljaa voi sit normaalisti sitä liikuntaa lisätä jos ei supistuksia sen myötä ala tulla.

Tulikohan hirmu sekava sepustus...no, sekava on vielä mielikin... Jäi kyllä nyt kummitytön synttärikakku tekemättä...

Kukkis ja pieni 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi Kukkista, miten rankkaa on varmasti ollut. Onneksi kaikki nyt hyvin! Rauhassa sitten vaan otat. Toivottavasti kummityttösi sai muualta kauniin kakun.

Kuinkas Emilienin vaiva ratkesi, pääsitkö lääkäriin?
 
juu, kylläpä mun siskokin sai kakun tehtyä ja sehän oli kaiken lisäksi hienoin kakku ikinä kun oli äitin tekemä :D Eli ei käynyt vahinkoa siinäkään xD

Ja knoxille onnittelut vielä poikalupauksesta!

Niin Emilien, kyllä mäkin sinuna sinne neuvolaan vaikka ainakin soittaisin!
 
Juu mä juttelin terkkarin kanssa puhelimessa, ja hän oli sitä mieltä, että vain lepäilen tämän päivän enkä tee yhtään mitään muuta kun makaan. Jos supistuksia nyt tulee vielä, niin heti tarkistuttamaan. Tilanne kyllä tuntuu vähän rauhoittuneen. Eli seurailen ja tarkkailen, ja jos tarvis, meen käymään tarkistuksessa. :) Kiitos neuvoista! :hug: Ilmoittelen ja päivittelen jos tässä nyt lähtö tuonne sairaalalle tulee.. Toivotaan että lepäilemällä menisi ohi.. Keskiviikkona on neuvola ja viikon päästä lääkärin tarkistus, että varmaankin viimeistään siellä katsotaan tilanne ellei nyt tarvi tuonne lähteä :)
 
Tulin pikaiseen kertomaan, meillä tänään rakenneultra, kaikki hyvin, kaikki mittaukset vastasivat viikkoja, päivän heittolla. Ötökkä piti jalkansa tiiviisti yhdessä ja koukussa, joten sukupuoli jäi näkemättä ja se kyllä harmittaa! Mutta eiköhän se sitten kuitenkin jossain vaiheessa selviä :D
Kaikki Kuitenkin kunnossa ja paikoillaan.
 
Heissan!

Jo on tullut taukoa kirjoitteluun, vaikka käynkin lukemassa..

Supistuksia
Noup, ei oo ollut yhtään.

Kela/ä-pakkaus
Vielä(kään) ei olla päätetty otetaanko rahana vai pakkauksena.. Kai sitä voi kuvia käydä hiukka kattoo..
Kauheesti kun on jo vaatteita yms ja ite teen makuupussei vauvoille, ni silleen sitä pakkausta ei tarvita, mutta se raha .. se sit menee ”johki vaan”.

Hankinnat
Tosiaan pinnasänky oli ainut mitä vauva tarvii ja ostettiin käytettynä samanlainen mitä kuopuksella on.
Muuten ostetaan sit kun vauva syntynyt ja huomataan et jotain puuttuu. Vaippoja ehkä ennen sitä ?

Sanle
Onnea uuteen raskauteen!!

Jasmin
Meillä on myös rakenneultra nyt keskiviikkona!!

Mies hoivaa
Kyllä. Tekee ruuat, pesee pyykit, siivoo, tiskaa yms.

Neuvola
Oon käynyt kerran neuvolassa neuvolantädin luona ja kerran neuvolalääkärissä.

Vauvavakuutus
Kaikille on otettu se 3kk ennen syntymää vakuutus ja niin tehdään nytkin. Toistaiseksi vain yksi lapsista on sitä _oikeesti_ tarvinnut ja on kyllä maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin. Itse haluan sen ottaa, jo siltä varalta, et jos jotain synnytyksessä / sen jälkeen kävis..

Paino
Tullut nyt ehkä n3kg.

MommysM
Mä taas haluan synnyttää kättärillä, en naikkarilla =) Ja nythän Kättäri ja Jorvi tekee remppaa jotta niillä tilaa Naikkarin ”potilaille” kun Naikkarilla alkaa se iso remppa. Mä meinaan porvooseen jos kättärillä sulku tai sinne ei muuten mahdu/pääse.

Knox
ONNEA poikalupauksesta!!

Kukkis
Onneks kaikki oli ok!!!


(.)
Tänne ei kummempaa. Ultrassa käytiin viimeviikolla, kun liikkeitä ei vaan viikoista huolimatta tunnu.
Kaikki oli ok ja vauva on massussa poikittain, potkii selkää ja istukka etuseinämässä ja teki ultrauksesta todella vaikeaa. Lääkäri sanoi vaan, et turha odotella liikkeitä..
Keskiviikkona on sit rakenneultra, sitä odotellessa :)

Lehtis kera pikkulehden *20+2*
 
Mayinga Koin että synnytyksen aikana kätilö ei puhunut mulle mitään ja yhtäkkiä oltiinkin jo leikkaussalissa kun alatiesynnytys ei onnistunut komplikaatioiden vuoksi. Lapsivuodeosastolla sain inhottavia kommentteja kun imetys ei lähtenyt käyntiin sektion jälkeen. Painostettiin kauheasti vaikka itsekkin halusin imettää. Lisämaitoa piti ruikuttaa ja saatiin sit sitä vasta kun pojan paino ja verensokerit oli laskenut kun lehmänhäntä ja lastenlääkäri määräsi lisämaitoa 3 tunnin välein annettavaksi!
Kotona ei mennyt kun kaks päivää (viikko synnytyksestä) kun jätettiin kaikki lisämaito pois ja imetin ainoastaan. Tuntui et ne ajatteli et ihan niinkun en aikoisi imettää lasta ollenkaan...
Siinä vasta osa... En oo edes ajatellut miten paljon mua inhottaa edellinen kerta, kunnes nyt raskaana on tullut sellanen tunne, et en halua sinne normiosastolle enää. Muista paikoista en tiedä kun ei oo kun yks lapsi mut jos vaihtais ja kokeilis kepillä jäätä :whistle: Haikaranpesään oon nyt kuitenkin ilmoittautunut et voi olla et heinäkuussa nähdään siellä =)

Vakuutus otetaan jos myönnetään. Paperit odottaa tuossa et postitan takaisin ja Fenniasta otetaan. Meillä on siellä muutkin vakuutukset. Esikoisen vakuutus on maksanut itsensä takaisin mm. 2 putkitusta korvatulehduskierteiden vuoksi.

Sanle suuret onnittelut plussasta! Toivottavasti nyt pääset maaliin asti :heart: Kaikkea hyvää raskauteesi!

Cappuccino ja papunen 21+4
 
Rottinkikehdoista olette haaveilleet. Meillä haaveissa katosta roikkuva kehto, lähinnä Leander-kehto tai Haikarapussi. Onko kokemuksia?

Syntymän jälkeen otetusta vakuutuksesta rajataan kai pois syntymässä havaitut tai niiden parin ekan kuukauden aikana havaitut sairaudet.

Eilen olin tapahtumassa, jossa tuli käveltyä ja oltua pystyssä n. 3,5h. Illalla maha oli kipeä ja kivikova. Onneksi ei supistuksia. Tänään on jo ollut normaalimpi. Tänään oksensin "oikeasti" keskellä päivää kaiken syömäni (nykyään oksennan vain aamuisin limaa ja vatsanesteitä), en tiedä liittyykö eiliseen rasitukseen. Täytyy siis muistaa vastaisuudessa istua välilllä!

Kukkiksen vuoto tosi pelottavan oloista! Onneksi kuitenkin vauvalla kaikki hyvin! Koita jaksaa ottaa rauhallisesti, että vuoto loppuisi.

Anna&Urmas 21+3
 
Vakuutuksesta ei olla juteltu sen enempää asiasta, sillä ei tuota rahaa oikein "ylimääräistä" tule olemaan. Esikoiselle otin vasta syntymän jälkeen, on nyt ollut vajaan vuoden ja ajattelin että jos sitä jotenkin rajais että sais pienemmäksi summaa (melkein 400e) vuodessa.. huh huh.. Vakuutuksesta ei ole ollut mitään hyötyä ainakaan vielä, sillä tuolloin siitä rajattiin heti korvatulehdukset pois, kun niitä oli ollut 2-3. Nyt sitte ei korvaa siis mitään korvatulehduksia ym.

En edes tiedä saisiko tälle pikkuselle etukäteen vakuutusta, sillä rakenneultrassa sillon huomattiin se "golf-pallo" joka on siis vaaraton.. Mutta eihän noi vakuutus yhtiöt voi ottaa sitä riskiä et se sitte onki vaarallinen.

Kipeitä Supistuksia on ollut muutama, tulee juurikin jos rehkii paljon :stick: Mutta on ollut sitte lyhkäsiä ja menneet nopeesti ohi. Muutaman kerran on tullut rajummasta seksistä supistus mutta mennyt sitte ohi kun ottaa rauhallisemmin. :)

Painoa on tullut joku kuutisen kiloa, omat farkut menee just ja just jalkaan pesun jälkeen.. mutta löystyy sitte kun hetken pitää päällä.. vyötäröstä tosin alkaa jo kinnaamaan. :popcorn:
Johtuisko että maha olis alempana tai jotain...? Esikoisesta meni omat norm. vaatteet koko raskaus ajan päälle ja silloin mielestäni maha oli jotenkin ylempänä.

Hankinnoistakin ollut puhetta.. Suurimmaksi hankinnaksi jää tuplat, muuten kaikkea alkaa olla. Jos nyt varmistuu tuo tyttölupaus niin sitte uskallan ostaa enemmän vaatteita, nyt on tullut ostettua vaan muutamat housut, bobyt, sukat..

Ex-anopit sun muut ymmärrän varmasti miltä tuntuu että anopilla käy miehen eksä.. Itse käyn myös entisen miehen äidillä, koska onhan hän sentään esikoisen mummi ja haluan kuitenkin säilyttää välit. Hän itse meitä sinne pyytää, enkä näe omasta puolesta ongelmaa tuossa. Tosin sitte voisi olla eri asia jos ex-mies seurustelisi ja nainenkin kävisi siellä.. mutta meillä asiaa helpottaa onneksi hyvät välit.

Äitiyspakkaus tekisi hirveästi mieli ottaa, tosin haluaisin varmaankin sitte sen 2011 version.. En oikein tykkää tuosta 2010.
Mutta sitte järjen kanssa kun lähtee miettimään niin esikoiselta on kaikki "hyvät" edut pakkauksesta tallella (haalari, tumput/töppöset, makuupussi..) Niin miksi ottaa uusia tilalle, kun ne ei sitte kuitenkaa mee kauaa. Tuolla 140e oikeasti saa paljon uusia vaatteita kaupasta, kunhan ei nyt ihan mitään merkkivaatteita lähde ostelemaan, meille kun kelpaa "halppis" vaatteetkin.

Nyt jos menis nukkumaan, kun esikoinen on sairastellut lauantaista asti.. tosin nyt alkais jo ehkä helpottamaan!

SaaBas & Tyyne 23+3
 
Rakenneultrassa käyty: Rakenteet oli kaikki kunnossa, ja vauvelin paino 390g. Oltiin päivän ekat asiakkaat niin päästiin poikkeuksellisesti siihen 4d ultraan, aivan ihania kuvia!!!! Sitten sukupuoli kysyttiin nyt ekaa kertaa, ja näin sen oikeestaan jo ennen kun kysyttiin...Kätilön mukaan 100% varmuudella kolmas poika olis tulossa. Tiedän olen ihan kamala, kun näin ajattelin, mutta hetken mulla oli vähän "pettynyt" olo, kun olin salaa toivonut tyttöä kun 2 poikaa jo on. Sitten kun näin sen 4d kuvan kun pikkunen nojas omaan käteensä, niin rupesin itkeen, että kuinka voin edes noin ajatella! Jotenkin tuli vaan hetki, että en sitten sitä prinsessaa luultavasti ikinä saa! Tiedän olen kamala, kun näin ajattelin... Nyt kun ajatusta on ajatellut tämän päivän, niin tottakai se on kolmas poika, sitäpaitsi olinhan siitä koko ajan ihan varma! Kellekään ei kerrota sukupuolta, pojille vaan pitää ruveta vähän vihjaileen, koska meillä molemmat toivoo kovasti tyttöä...=)

Minttu-82 ja Ilmari 20+4 :heart:
 
Iltaa kaikille!

Ja ihan aluksi onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Minttu just luin kaksplussan uusimmasta lehdestä jutun siitä miten joku oli ihan masentunut kun sai rakenneultrassa toisen poika lupauksen! Että ihan normaalejahan nuo tuntemukset on! Ja hienoa, että se ensimmäinen ajatus kuitenkin muuttui! Tunnustan, mulle kävi vähän samanlainen tunnereaktio ihan ekana, mutta mä luulen, että se johtus lähinnä siitä, että ihan kaikki läheiset on kokoajan olleet sitä mieltä että minä en voi saada muuta kuin prinsessan! Nyt jo rakastan ihan täysillä äidin pikkukullanmuru Jäppistä!

Tosi raskas iltavuoro takana päin ja jalat tuntuvat ihan muussilta!
Aamulla luin Maygin viestiä ja ihan kade olin lomasta ja liikunnoista. Päätin sitten itsekkin lähteä kunnon sauvakävelylenkille ja näin päivän lopuksi voin todeta että työpäivänä vois kyllä ihan suosiolla jättää liikkumiset vähän vähemmälle.

Kukkis
Toivottavasti vuoto lakkaa ja kaikki on jatkossakin hyvin, ihan hirveetä tommonen stressi! Mä muistan että mun serkku joka myös harrasti vatsatanssia oli määrätty (lääkäri) lopettamaan se jo ihan raskauden alussa. Ja joskus aikoinaan kun täällä juteltiin zumpasta niin mä liittäisin sen kyllä jollakin tasolla samaan kategoriaan vatsatanssin kanssa ja siksi en sitä itse ole uskaltanut harrastaakkaan enää (en kuitenkaan kiellä toisia zumpaamasta =)). Tosin voihan olla että vuodolla ei ollut mitään tekemistä vatsatanssin kanssa!

Merlina hyvä että välit anoppiin on kuitenkin kunnossa. Ja otahan se exäkin sillä asenteella että luotat täysillä miehees joten tollanen vaan vahvistaa teidän suhdetta! Älä anna sen exän ärsyttää itseäs liikaa! Taitaa olla sun miehes aika komia kun tuntuis tota vientiä olevan! ;)

Vakuutuksesta: ajateltiin kilpailuttaa vakuutusyhtiöt jahka mä saan aikaseks. Mies on ihan uuno noissa asioissa, mutta mä oon usein saanut meille superhyviä sopimuksia puhumalla viisaita. Kerran keskusteltiin 1,5h vakuutusmyyjän konttorissa ja kun en saanut mitä halusin niin ilmoitin vaan tylysti että tarjous jäi huonommaksi kuin toisessa paikassa ja ilmoitin miehelle et nyt lähdetään. Seuraavana päivänä sain puhelinsoiton jossa meille oli myönnetty jokin lisäalennus! :D
Nyt en kyllä tiedä mitkä mahdollisuudet meillä on saada vakuutusta kun on koeputkihedelmöitys ja mulla on niitä pirun hormonitoiminnan häiriöitä.... No se jää nähtäväks, mutta uskon että me otetaan vakuutus jos vaan saadaan.

jo oli romaani
Tiinu ja Jäppinen 20+6
 
minttu, sun kannattaa lukea juttu uusimmasta kaksplus-lehdestä siitä kun vatsa-asukas onkin toista sukupuolta kun toivoi. Vaikea vaiettu aihe, vaikkakin monella tapahtunut, eikä sille mitään voi.

Meidän tulevalle esikoiselle on nyt vakuutukset hankittu ja kelaan viety hakemukset, ja nyt odotellaan pakkausta innoissamme :) Me ei olla hankittu vielä juurikaan mitään vauvalle. Suunniteltu kyllä sitäkin tarkemmin mitä hankitaan. Onhan sitä tietenkin vähän vaatteita tullut ostettua, muttei vielä mitään tavaroita. Ehtii vielä hyvin :) viimeistään lomalla..

Mun olo on nyt ihan super onnellinen! Rakastan vauvavatsaani yli kaiken... ja olo on muutenkin energinen ja reipas. Jatkuva tukkosuus ja nuha on ainoa suurempi vaiva tällä hetkellä.
Onnellista odotusaikaa myös teille muille mammoille :heart:

t.mydream... rv 24+3
 
Tiinu85 ja My dream: Joo olen lukenut sen jutun Kaksplussasta. Ei mulla ihan noin voimakkaita reaktioita tullut, se hetki kesti vaan sen kun kuulin uutisen. Nyt olen jo täysin pikku-ukkelin huuruissa... Ja niin kun sanoin jo aikaisemmin, alusta asti olen ollut varma että kolmas poika tulee. Koko ajan olen pojan vaatteitakin katsonut...Pojathan on aivan ihania, mutta ehkä se jotenkin tällä kertaa vaan sitten korostui, kun tiedän että tämä tulee suurella todennäköisyydellä olemaan viimeinen vauva! :heart:

Meillä ukkeli lähtee tänään Ouluun polvileikkaukseen ja edessä monen kuukauden kuntoutus leikkauksen jälkeen...huhhuh... Noh onneks anoppi saapuu tänään hätiin pariks päiväks, niin selvitään äitin reissutyöpäivistä...Nyt töiden pariin...

Minttu-82 ja Ilmari 20+5 :heart:
 
Minttu, mullakin tuli rakenneultrassa tosi pettyny olo kun kertoi poikalupauksen, koko ajan olin tyttöä toivonut, eikä mielessä edes käynyt että se vois olla poika. Mutta äkkiäpä se tunne onneks hävis :) Ja eiköhän me se tyttökin saada :)

Jokohan pojan nimi olis päätetty, näin nimittäin viime yönä unta, että oli ristiäiset ja kuumeisesti mietittiin sohvalla, että mikä annetaan nimeksi. Sitten onneks päästiin yhteisymmärrykseen. Tytön nimenkin oon siis nähny unessa :)

Tiinu, onhan tuo mies aika pakkaus ;) :heart: Mieheen luotan kyllä täysin, ja mua ärsyttää tuo ravaaminen senki takia niin paljon ku nään kuinka paljon se miestä ärsyttää.

Enää 1,5kk töitä! JES!

Merlina ja muru 23+5
 

Yhteistyössä