<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

Hyvää viikonloppua kaikille :)

Loppu viikko ollut taas aika hulinaa ja kirjoittaminen jäänyt, vaikka lukemassa oon käynyt. Olossa kun ei oo mitään erikoista muutosta, mahaa vaan kasvattelen. Torstaina kävin pitkästä aikaa zumbaamassa. Edellisestä kerrasta oli aikaa varmaan reilu kuukausi. Mukavaa oli ja hyvin jaksoin ja pystyin tekemään :) Joitain hyppyjä tein varovasti, muuten menin porukan mukana!!! Kahvakuula vaan on lähempänä sydäntä ja sitä vaan taidan mieluummin jatkaa.

Eilen ostin kaupasta vauvalle pienen 56 cm ruskean bodyn, oli niin liikkis. Ei se varmaan kauaa mahdu, mutta saan vaikka kotiin tulo vaatteeksi. Serkku lupailu poikansa vauvavaatteita mulle, joten eipähän tarvii tosiaankaan uusia ostella, voi olla että niitä kamppeita alkaa olla kohta jo liikaakin :)

Minunkin pitäisi mennä maanantaina kelaan kyselemään noista äippäraha asioista. Haluun nimittäin hakea sitä kuuden kuukauden tulojen mukaan, kun olen nyt ollut koko aika töissä syksystä asti. Tai se puolivuotta tulee täyteen huhtikuun lopussa. sitä ennen olen tehnyt vain osa-aika hommia. Siispä selvittelyä riittää!!!

Supistuksista: Ei ole ollut. eikä kyllä aikaisemmissakaan raskauksissa ole ollut kun vasta vähän ennen synnytystä ja hyvin vähän silloinkin.

Olkona hieno aurinkoinen päivä, joten me lähdetään porukalla mökille hiihtelemään. Saa nauttia ulkona olemisesta ja koiratkin pääsee viilettämään vapaana :)

Muumi ja pikkumies 24+2
 
Huomenta mammat :wave:

Mä menin aamusella heti luuraan kelan sivuja kun mähän laitoin heti kaikki kerralla hakuun...hmm,paitsi lapsilisän.
No mulle tulee se äippäpakkaus 2010 mutta kun mä en vaan jaksanut odottaa uutta pakkausta enää,haluun pian päästä hypisteleen niitä kaikkia ihania vaatteita :heart:
Eilen on mulle tehty päätökset kaikesta ja nyt sit odotellaan pakkausta saapuvaksi :)
Mä alkasin miettiin kun en yhtään muista miten noi nyt menee...
Siis ku ala saamaan vanhempainrahaa niin loppuuko sitten tästä kaks vuotiaasta toi kotihoidontuki ja toisesta hoitolisä?? Tietääks joku??
Tää on taas pihalla ku seinäkello tästä aiheesta :p

Meillä neiti heräs jo kuudelta aamulla,voi että ja mä olisin niin nukkunut mielelläni:(
Mä jäin sit omaan sänkyyn makoileen ku poikaki kohta heräs ja ne leikki siinä yläkerran huoneissa ku mä makasin sängyssä...sit tokikin ne tuli välillä pomppiin sänkyyn jolloin päädyin tulokseen et haluun isomman sängyn. Mulla on nyt 120cm ja ei se kyl mulle riitä :D
Eli isoo jenkkisänkyy tms katselemaan...Sit ku vauvaki syntyy niin mä haluun sen kumminki aluks paljo syötöillä kaikkuuni :heart:

Mulla on kans noita supapreita lähes päivittäin...välil iha sattuu mut välil iha vaa sellasia napakoita kiristyksiä.
Ja iha selkeesti tuntuu ku maha paisuu :D

Näin iha sekoo unta taas yöllä.
Tän lapsen isä oli muka vessas synnyttämäs o_O ja mä meni sit ottaan vastaan sellase hillittömä kokose kalvopussin ja avasin kalvot niiku koirapennuilta ikää ja tadaa,siellä oli oikee pulska tyttövauva :confused:
No ei menny aikaakaan kun siltä tuli jo toinenki tämmönen ja taas revin kalvoja auki ja siellä oli poika !! Eli saatii muka kaksoset :D :D
Voi kiesus näitä unia!!

Jahas mutta nyt mää poistun taas...

Nenna ja möykky 23+3
 
heipä hei pitkästä aikaa :)

ei oo taas tullu kirjoteltua vaikka lukemassa käyn jokapäivä..en oo kyl kirjottanu sinne facebookiinkaan jotenki tykkään tästä kuitenki enemmän :)

täällä elellään todella seesteistä keskiraskautta..pieniä supistuksia tuntuu joskus iltaisin mutta ei kivuliaita..

isyyslomasta..kunhan lähtö tulee sairaalaan niin mies ilmottaa työpaikalle ja alottaa siitä hetkestä isyysloman ja kesäloman joten on kotona sit reilun kuukauden..:)

äitiyspakkauksesta..laittelin kelan paperit viime viikolla ja tultiin siihen tulokseen että otetaan kuitenki se rahana koska meillä on kaikki esikoisen vaatteet yms tallella joten voin ostella sit pieniä mieluisia vaatteita lisää..meillä esikoinen oli kuitenki 48 cm pitkä joten myös ne 50 ja 56 senttiset vaatteet meni jonku aikaa eikä niitä montaa ollu kun kaikki sano ettei niitä ihan pienimpiä tarvita joten niitä ostan muutaman :)

moneen muuhunki piti vastailla mut pää taas ihan tyhjä joten tuun vastailee uudestaan kun muistan mitä kaikkee piti vastailla :)

nyt pitää lähtee parantelee rasittavaa flunssaa joka vie kyl lähes kaikki voimat iteltä :(

tähtikeiju ja kirppu 23+5 :heart:
 
Heippa myös pitkästä aikaa!

Kylläpä aika on vierähtänyt edellisestä täällä käynnistä...
Jotenkin ollut vaan niin kovin vetämätön olo, se on vissiin nyt sitten sitä "parasta" keskiraskautta:whistle:
no tosin pari kertaa kun oon meinannu tänne kirjoitella on kone tilttaillut ja kirjoittaminen jäänyt sitten sikseen.

Mulla noitasupistuksiatuntuu olevan lähes päivittäin. ei nyt onneks mitään kipeitä, mut sellaisia et kyllä selvästi huomaa.
Vauvan liikkeet taas ei tunnu lainkaan niin selvästi:( Ultrassa siitä sanoin ja lohduttelivat sillä että hyvin siellä liikkuu ja näkyihän se kuvassa. Mut eteisistukka kuulemmaa heikentää huomattavasti näiyä tuntemuksia. Välillä pitää oikein ajatuksella maata paikoillaan ja odotella et jotain tuntisi.

millaisia hankintoja olette tehneet vauvalle?
Mä olen kirpputorilta sekä kaupasta muutaman pienen vaatteen ostanut, siinä se sitten onkin. Tosin paljon meillä on vielä noita vanhojakin tavaroita, mut kyllä uusia aina tekee mieli;)

uusi turvakaukalo ollaan ajateltu ostaa. Haluisin sellaisen isofix kiinnitteisen niin olis sitten helpompi kulkea sen kanssa.
osaako joku suositella jotain hyväksi toteamaansa isofix turvakaukaloa?

No kai tästä täytyy jatkaa taas puuhastelua, esikoinen lähdössä syntymäpäiville ja itsekin pitäis kauppaan mennä, joten palataan....:wave:
 
Ilmoittaudutaanpas pitkästä aikaa.

Mulla iski ihan järkyttävä turvotus päälle torstaina ja oli jotenkin muutenkin tosi outo olo. Kävin sit neuvolassa tarkastuttamassa tilanteen, mutta kaikki oli ok, ei mitään erityistä syytä löytynyt. Turvotus on edelleen ihan järkyttävää. Käsiä ja jalkoja särkee ja olo on tukala ja väsynyt. Toivottavasti ei nyt jää pysyväksi olotilaksi loppuraskauden ajaksi.

Supistuksia tuntuu päivittäin. Ihan napakoita ovat, mutta ei kipeitä varsinaisesti. Esikoisestakin oli jo näillä viikoilla päivittäin, joten ei sinänsä ole uutta.

Pieni vaatteita olen joitain ostellut, lähinnä 56 cm. Meillä on myös esikoiselta tallessa joitain 50 cm ja aika paljon sit noita 56 ja 60 cm. Äitiysavustus otetaan rahana, kun on noi esikoisen kamppeet tallessa ja lähes uuden veroisia.

Mun maha on jo ihan järkyn iso. Kaikki sitä jaksaa aina päivitellä. Mutta niin se oli esikoisestakin iso ja nyt tietty kasvaa vielä reippaammin, kun on pieni väli raskauksissa. Yläkäyrillä menee sf-mitta. Mahanhipelöijiä ei ole kovin paljon vielä tullut vastaan, mutta mua ne ei sinänsä edes niin häiritse. Yleensä ne on kuitenkin läheisiä ihmisiä.

Meillä mies jää varmaan lomalle juhannukselta ja pitää sit kesälomat ja isyyslomaa pari viikkoa putkeen. Yksi viikko säästetään sit isyyslomaa syksymmälle. Vaikka jääkin kotiin jo ennen laskettua-aikaa, niin silti pelottaa miten sen alkukesän pärjään kahdestaan esikoisen kanssa sen jättimahan kera. Tosin en jotenkin usko, että tämäkään raskaus menee täysille viikoille, kun esikoinen syntyi rv 36+0.

Tässähän tätä tarinaa taas tulikin.

Aurinkoista kevättä kaikille!

Barbapörrö ja Urkki 24+0 POK!POKS!
 
Hei!

Piti tulla kurkkimaan vielä tähän vanhaan pinoon. Putosin teidän porukasta tammikuussa kun meidän raskaus päättyi. Viime viikolla oli raskaus kovinkin paljon taas mielessä kun olisi tullut puoliväli täyteen. Tuli mietittyä miten iso maha jo olisi, miten paljon liikkeet tuntuisi ja kumpaa sukupuolta tulokas olisi jos se rakenneultrasta olisi selvinnyt. Mutta tällä viikolla päästiin taas positiivisiin tunnelmiin kun raskaustesti näytti taas kahta viivaa :D Me ruvetaan nyt odottelemaan marrasmurua, josko tämä raskaus onnistuisi edellistä paremmin. Tsemppiä teille kaikille heinäkuisille, toivotaan että kaikilla menee raskaus hyvin loppuun asti!

Sanle ja marrasmuru (4+2)
 
Sanle Onnea plussasta, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin! :)

Mies lähti tässä jonku aikaa sitten pesemään anoppilaan pyykkiä ja kappas eiköhän sen exä ollu taas siellä. Mä en helvetti ymmärä mitä se akka ramppaa tuolla, menis jo elämässä eteenpäin. En mä ees halua viiä sitten joskus meidän lasta sinne hoitoon jos sattuu, että tuo exä tulossa sinne kylään, mun lapseenhan se ei koske eikä tule näkemäänkään toivottavasti. Ymmärrän että viis vuossa on pitkä aika, mutta silti ei mun mielestä tarvis ex-anoppilassa ravata yhtenään, kai sitä voi kuulumisia vaihtaaa facebookissaki? Mun oli tarkotus mennä tuonne anoppilaan kans, mutta en oo menossa ku tiiän että taas "vahingossa" anoppi mua sanooki tuolla exän nimellä. Näin käyny joka kerta kun se akka on tuolla ollu ennen meitä. Sanoinki miehelle, että seuraavan kerran mä oikeesti raivostun, tähän mennessä oon tyytyny vaan lähtemään kotia.

Sainpa siivottua kunnolla, nyt pitäs vielä makkariin tehä pientä järjestelyä, että mahtuu hoitopöytä sinne.

Merlina ja muru 23+2
 
:wave:

Isot onnittelut kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista! :heart:
Mulla ultra ensi keskiviikkona :)

Nenna No wau mikä masu! :heart:

Siilis Sullako tuli kävellessä se kivulias piston tunne alamahaan? Mulla on ollut nyt viikon verran ihan sama ongelma! Vaihtelevan matkan on saanut kävellä niin rupeaa tuntuu toi pistäminen ja kovenee joka askeleella joten lopulta on pakko pysähtyä jolloin kipu lakkaa.
Viimeksi puolivälissä lenkkiä sattui jo niin paljon että tunnin lenkistä tuli melkein pari tuntinen kun tosi hitaasti nilkutin takas kotiin :|
Mulla oli tää sama esikoisestakin ja tuli kans jo ennen puoltaväliä. Neuvolassa ei osannut terkka sanoa oikeen juuta eikä jaata. Pitää kaivaa tukivyö esiin, se auttoi jonkun verran vaikkei täysin aina kipua poistanutkaan.
Tää on tosi kurja vaiva kun tykkään hirveästi koiran kans lenkkeillä ja se on tanssin lisäksi ainut liikuntamuoto mulla tällä hetkellä. Ja ainakaan kävelyvauhti ei vaikuta kivun ilmaantumiseen, tänään käveltiin keskustassa koiran ja pojan kans ja taaperon tahtiin ei kovin lujaa kävellä, silti rupes n. vartin kävelyn jälkeen pistää niin vietävästi :|

Tuplarattaita Käytiin kattelee ja testailee ihan livenä ja tällä hetkellä eniten kiinnostaa noi Britaxin B-dual rattaat. Meillä on turvakaukalon hankintakin edessä joten kun noi tuplat on sellaset travel system-tyyppiset niin niihin sais sen britaxin kaukalonkin sitten kiinni ja vois myydä Gracon matkikset pois. Pitää vaan ensin säästää se tonni mikä tohon vaunupakettiin uppoaisi, no onneksi on muutama kuukausi aikaa :D

Kukkis En nyt mikään himoleipoja ole mut joka viikko tulee jotain leivottua! Kakkua en oo tosi itse tainnut koristella yhtäkään sitten lapsuuden, siihen ei taidot enää riitä :D Katsotaan sitten kun tuo esikoinen rupeaa vaatimaan synttäreikseen äidin tekemän luomuksen että mitä loihdin. Pojan kummitäti on onneksi kokki ja melkoinen kakkukeisari joten hän on luvannut toteuttaa kaikki synttärikakkutoiveet :)

Mies hoivaa vaihtelevasti. Tietää (kun joka päivä valitan..) että mulla kipeytyy alaselkä nykyään pienestäkin imuroinnista tai muusta seisoskelusta joten tosi usein tarjoutuu hieromaan. Tarjoutuisipa imuroimaankin yhtä usein niin ei ees tulis sitä tilannetta että selkä kipeytyisi :D Iltaisin silittelee mahaa ja kuulostelee potkuja. Monesti vauva on meillä puheissa vaikka onkin varmaan molemmille kuitenkin aika outo ajatus vielä, ei sitä vaan tahdo uskoa :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :)

Jasmin ja siiri rv 19+6
 
Sanle Voi että, valtavan suuret onnittelut ihanista uutisista ja isot tarrasukat matkaan mukaan ja kaikkea hyvää odotukseen! :flower: :heart:

Merlina Voin kuvitella miten sua raivostuttaa toi ex. Ja anoppi vielä päälle jos on useamman kerran sekottanut nimet, varmana tuntuu pahalta! Aika vaikea tilanne jos ex ja anoppi on niin lämpimissä väleissä että haluavat toisiaan tavata säännöllisesti. Voisitkohan sä tai vaikka sun mies sanoa että tulevaisuudessa jos teidän lapsi on siellä hoidossa niin anoppi sanois exälle että tulee toisen kerran kyläilee, luulisi että kunnioittaa sen verran sun/teidän toivetta?
 
jasmin Niin minä aion sanoakki, teen kyllä asian selväks että ei tarvi varsinkaan sillon tulla jos meidän lapsi on siellä hoidossa. Ja varmaan mieskin sanoo, oli se jo tänään onneks sanonu, että vois se exäki jatkaa jo omaa elämää ym. Ja sittenpähän tuon näkee kunnoittaako vai ei.

Ihanaa huomenna saa melkein kaikki loput tavarat :) Jotenki mua inhottaa ku ei oo kaikki valmiina. Ehkä hätiköin, mutta oon luonteeltani semmonen että kaikkien pitää olla tarpeeks ajoissa valmiina. Ja esim. vaatteistaki mielellään tarkat tiedot montako mitäkin vaatetta tarvii :D
 
Hitto pitkät pätkät kirjotin ja kaikki häviss...grr... Noh jotenkin näin se meni...
Eiliset neuvolakuulumiset:
Paineet 129/78
Pissa puhdas
HG 135
Paino +700g/vko, YHT JO 5,9KG...KAUHEETA MITÄ VAUHTIA TÄÄ NOUSEE!!!
Sf-mitta: Aikaisemmissa raskauksissa ollut tässä vaiheessa 17-18 nyt 21!!!! Terkkari oli ihan ihmeissään...Noh maanantaina on rakenneultra, niin nähfdään mikä jättiläinen sieltä on tulossa...

Uusia vaivoja on taas ilmennyt roppakaupalla...Vasempaan pohkeeseen on tullut suonet ihan pintaan...Olen koittanut ostella tukisukkia ja nytkin makaan kintut kohti kattoa...On vissiin vaan ajan kysymys milloin alkaa tuleen suonikohjuja...Toinen uusi vaiva on iskias. Tätäkään ei ole ollut aikasemmissa raskauksissa. Jalka ja alaselkä menee välillä niin lukkoon, että itku meinaa tulla...Eikä siihen auta mikään. Pari viimestä päivää on ollut ihan tuskasia ku oon siivonnu ja leiponnu aamusta iltaan esikoisen 6v juhliin... Huhhuh...Ärsyttää kun koko ajan tulee uusia vaivoja, niin tuntuu ettei pääse nauttiin tästä ollenkaan. Tai onhan tämä ihanaa nytkin, mutta täytyy myöntää että kadehdin niitä jotka selviävät ilman mitään vaivoja...Itellä kun on tuoreessa muistissa se 3kk oksentaminen yötäpäivää...

Minttu-82 ja Ilmari 20+2:heart: PUOLIVÄLI YLITETTY!!!
 
Sanlelle tosi paljon onnea plussasta!!!

Mun mies hellittelee mahaa paljon ja puhuu sille. Valitettavasti hän ei tunne vielä liikkeitä, mutta dopplerilla niitä aina välillä kuunnellaan yhdessä. On muutenkin kiinnostunut mun hyvinvoinnista ja yllättävän paljon myös hankinnoista. Yritän hillitä itseäni ja puhua välillä muustakin kuin maha-asukista / tulevasta vauvasta! ;)

Pieniä vaatteita (alle 60cm) mulla ei ole yhtään. Pahaa pelkään, että meille tulee iso vauva (geenit...). Haen sitten kesemmällä pieniä, jos näyttää että meille tulisikin pieni vauva.
Pinnis ja hoitopöytä on ostettu, saadaan kotiin muutaman viikon päästä. Vaunut ja turvakaukalo on päätetty, nyt seurataan tilannetta jos saisi käytettynä vaunut tai jossain olisi hyvä tarjous. Väri on vielä hiukan hakusessa. Vaatteita on ullut ostettua vuosien varrella jonkin verran (kaksi isoa muovilaatikollista löytyy) ja jotain on saatu käytettynä. Mun vanhoja vaatteita löytyy iso laatikollinen käytettynä, osa on niin ihanan retroja (mutta ei meidän poikaa liian tyttömäisiin vaatteisiin pueta!), että tulee uusiokäyttöön!!! Ä-pakkaus otetaan. Joten paljoa ei välttämättä enää SAISI ostaa. Pitää tehdä inventaario, kun Ä-pakkaus on saatu. Tällä hetkellä tutkailen nettikaupoista liinavaatteita, hoitoalustaa, pinniksen reunapehmuisteita, punkkaa jne. Rahanmenoa ei voi välttää...

Taas olen aika aikaisin kirjoittelemassa, sillä aamu(yö)heräily jatkuu. Arkisin herään 5-6 aikaan (menen kuitenkin vasta 8 töihin), viikonloppuisin 6-8 aikaan (mies herää 9-10 aikaan). Melko rasittavaa, mutta toisaalta en tunne iltaisin itseäni kovin väsyneeksi, enkä tarvitse enää päiväuniakaan, joten tilnne ihan ok. Joku sanoo, että johtuu hormoneista tai siitä, että äidin elimistö harjoittelee vähemmällä unella toimeen tulemista. Tiedä mistä johtuu, mutta aika kummallista on minulle! Olen tyytyväinen, että enää hyvin harvoin herään 24-5 välillä!

Kutimet on otettu esiin! Jatkan kesällä aloittamiani neulehousuja (jäivät kesken kun tuli km), samasta langasta on tehty jo myssy ja syntyy EHKÄ vielä neuletakki. Värinä vihreä-valkoinen. Tosin nyt kun teidän, että tulee poika, tekisi mieli neuloa selkeämpiä poikavärejä, siis sinistä, harmaata ja ruskeaa! Ruskea kokohaalari nallukkakorvilla kutkuttaisi! Ompelukonetta/saumuria en ole vielä kaivanut esiin, mutta selasin vanhat käsityölehteni ja otin erilleen ne, jossa oli kivoja vauva-/äitiysohjeita.

Vauvavakuutusta varten aloin täyttämään eilen terveysselvitystä. En saanut valmiiksi, koska en osannut päättää kuinka valikoiva muisti minulla on. Useita vuosia sitten minulta evättiin sairaskuluvakuutus liiallisen rehellisyyteni takia. Voi olla, että emme saa syntymättömälle vakuutusta. Jos näin käy, niin toivottavasti syntymässä ei selviä / tapahdu mitään ennen kuin saamme vauvalle oman vakuutuksen. :(

Nyt ei tule muuta mieleen...

Anna&Urmas 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä kysyn teiltä mitä mieltä ootte.. Tilasin tuon laitteen koska mulla on selässä välilevyn pullistuma.. Ja muutama selänkäsittelijä tuota mulle suositteli ainakin kokeilemaan että löytyisikö tästä apu.. Noo, minähä tilasin ja sit aloin lukee tarkemmin et ei saa käyttää jos on raskaana.. no mä kyselin muutamalta et mitä mieltä ootte että kun liike ei muuta kun tuota alarankaa vetreytä, jota voisi tehdä salilla, tai yms.. niin kaikki sanoneet että on amerikkalaisten käytäntö laittaa joka asiaan että ei saa käyttää jos raskaana, koska jos nyt sattuu jotain tapahtua ja ei olis mitenkää laitteen syytä, niin ei vois nostaa syytettä tuota vastaan... Mutta mä en tiedä että tohdinko käyttää??? Mitä te ootte mieltä?? Ja tosiaan, kun tuo ei liikuta kun alarankaa, ei mitenkää tärise tms!!!

Back 2 life - Tvins.com
 
Täällä juhlitaan tänään kuusivuotista yhteistä taivalta:heart:
Tai no, eilen käytiin juhlimassa ravintolassa syömällä pitkän kaavan kautta, ihanaa!
On kyllä tämä raskaus selvästi vaikuttanut ruokahaluun, koska en mä ennen
oo jaksanu syödä kolmea ruokalajia tuosta vaan;)

Miehen mukana olosta voisi samalla kirjoitella. Meillä mies on
ollut aivan mahtava alun epäuskon jälkeen. Silittelee masua ja huolehtii minkä
ehtii. Rakenneultran jälkeen on uskaltautunut kertomaan vauvasta vähän laajemmin.
Nyt alkaa molemmilla olemaan jo sellainen olo, että ehkä tosiaan saamme tämän vauvan kotiin asti:heart: Vaikka ei ne pelot kokonaan taida kadota, mutta parempaan päin!=)

Niin ja Sanlelle isot onnittelut plussasta!!

Hjannah&Nappula 21+5
 
Heips..en ole pitkään aikaan ehtinyt oikein kirjoittaa. Joka päivi luen minäkin.
Rakenneultrassa kävimme muutama viikko sitten ja siellä kaikki ok, napanuora jalkojen välissä, mutta mitään "ulokkeita" ei ainakaan näkynyt..liekö sitten tyttö..?! :)

Neuvolassa viime viikolla
paineet 130/79
pissa puhdas
hb 132
paino +400/vk, yhteensä onneksi vasta 4 kg!
sf ei mitannut

Siilis ja jasmin Mulla kans ihan sama pistos kuin teillä ja ihan samassa paikassa kuin Siilis kuvaili! Ei ole äitynyt vielä hirveän kovaksi, helpottaa just kun hiljentää vauhtia entisestään.

Supistuksia täällä ei ole, muutamia harkkareita ehkä.. Muutenkin olo aika seesteinen. Esikoisen aikaan vaan ihmettelin, missä mun kultainen keskiraskaus on, mutta onneksi nyt saan kokea sen.

Ai vitsi, kun alkoi ahdistamaan, kun pojan hoitaja ilmoitti, että on rajussa mahataudissa. No ei siitä mitään, varahoitoon huomenna, mutta jos tarttuu siihen hoitajan mieheen, niin on ihan hiton kiva viedä lapsi sellaseen taloon, jossa joku oksentaa!! Mä en voi sietää sitä tautia ja oon ihan hysteerinen sen suhteen. Tiedän, että tulee jos on tullakseen mutta mutta.. Tuntuu vaan tosi kamalalle viedä oma lapsi suurinpiirtein siihen oksennukseen pyörimään! Ahdistaa.. Eikä ole itellä lomapäiviäkään, että vois olla kotona. Tai sitten olen valesairaslomalla! Hyi hyi ja hyi.

Milja ja vaavi 23+3
 
Sanlelle onnittelut plussasta! Toivottavasti vauva pysyy nyt tiukasti mukana. :)

Merlinan anopin ja miehen ex:n toiminta on aika outoa.
Ite seurustelin melkein 10 vuotta edellises suhtees ja oltiin naimisiinkin menossa kun entinen mies sitten päättikin et kokeilee vielä muutamia muita naisia. Mutta pointtini on, kertaakaan en ole edes soittanut ex-anopille, miksi ihmeessä pitäisi? Suhde on loppu joten miksi roikkua jossain entisessä anopissakaan?
Koita kestää ja sanot suoraan anopille miten asiat on. Sun lapsi kun siellä on niin ex ei sinne tule ja anoppikin voisi herätä jo, ja sanoa entiselle heilalle heihei. Samaa voisi sun mieheskin tehdä, soittaa entiselle ja sanoa et hankkii oman elämän.

pieniä vaatteita oon ostanut hulluna kirppareilta ja huutiksesta. Esikko oli 52cm pitkä ja silti 50 cm vaatteet meni pitkään ja kotiutumisvaatteena ollut 50cm body oli iso hänelle! Joten kyllä niitä pieniä tarvii ja ite ainakin tykkään et on vauvalla sopivan kokoiset vaatteet.

supistaa täälläkin ihan joka päivä ja välillä tuntuvat selvästi jo tuolla alhaalla. Inhottavaa, kun töissä haluais olla, mutta pelkään et ens lääkärinvlassa määräävät mut kotilepoon. Tosin mukavaa on jos tulee tieto et paikat tiukasti kiinni, sitten mennään minkä supparit periksi antaa töissä ja vapaalla.

keskiraskaus on menossa ja odottelen sitä pirteää fiilistä ja energialatausta. Nyt on taas niin väsyttänyt, että sänkyyn menen klo.21 ja siltikin aamusti väsyttää! Rautalisä on käytössä ja HB llut 120 tai jotai.

Painon kehitys on ollut maltillista, nyt on tullut 5kg. Esikkoa odottaessa oli tässä vaiheessa 2kg enemmän. Odotin et painoa tulis enemmän kun lopetin pyöräilynkin kolmisen viikkoa sitten.
No kyllä sitä vielä ehtii tulla. :)

Vauva potkii ihan kamalasti, pienet jalat iskee napakasti milloin kylkien alle ja milloin kohdunsuulle. Reilusti poika vielä mahassa mahtuu pyörimään.

Bree 24+5
 
Heips!
Yritän minäkin hieman ahkerammin pistää kuulumisia, kun tuntuu tosiaan, että hieman on hiljentynyt tää palsta...

Tänään vauva potki jo aika paljon enemmän ja itse asiassa pitkin päivää, eikä vaan illalla! Ihanaa!

Meillä on appivanhempien tiibetinspanieli yökylässä tänään ja on kyllä koettelemus. Vanha mamma vinkuu koti-ikävää taukoamatta ja meidän piski yrittää välillä komentaa! Harmittaa vaan kun just perjantaina imuroin ja siivosin kovalla työllä koko kämpän niin nyt on kaikki paikat täynnä koirankarvoja. Omasta koirasta kun ei paljon irtoa, mutta mamma levittää niitä kyllä joka puolelle!

Muuten mulla alkanut jotenkin hyvä vaihe raskaudessa. Enää ei pelota koko aika ja kaikista nipistelyistä ei huolestu hullun tavalla! Ihania kommentteja kuulee vähän väliä nyt kun raskaus alkaa näkyä. Jotenkin kiva huomata ihmisten aito ilo kun huomaavat raskaana olevan.

Kovin olen nyt virkannut vauvan täkkiä ja suunnittelin että pitäis aloittaa sit joku kunnon käsityöprojekti kun jää lomalle! Mä oon kyllä täysin poropeukalo, mutta mikään ei estä mua yrittämästä! Aina voi oppia jotain uutta!

Nyt täytyy mennä nukkumaan jos toi mamma vaan lopettais ton vinkunan!

Tiinu ja Jäppinen 20+5
 
Pienistä vaatteista kans pakko kommentoida että mun kokemus on sama kuin Briannalla että pieniä 56cm vaatteita tulee meiltä löytymään ihan kunnolla. Poika oli muutamaa grammaa vaille nelikiloinen ja 52cm syntyessään ja käytti silti ekan kuukauden 50cm ja sit pitkään vielä 56cm vaatetta, 60cm vaatteet ois olleet kyllä niin lötköjä ja minunkin mielestä on mukava kun vaatteet on sopivat eivätkä "laahaa mukana" =)

Onnea Hjannah vuosipäivästä! :heart: Oli varmasti herkulliset pöperöt ravintolassa :p

Anu En osaa auttaa mitenkään enkä uskalla sanoa mitään suuntaan enkä toiseen, ihan vieras laite :confused:

Tää päivä oli niin ihanan aurinkoinen, ollaan ulkoiltu pojan kans koko päivä kun mies on nukkunut ylityöviikonlopun univelkojaan, lähti taas yöksi töihin.
Nyt nukkumaan, öitä ja mukavaa viikon alkua! :wave:


Jasmin ja siiri rv 20 :heart:
 
Hei taas kaikki! :wave:

Ääääh. Mies aiheutti sitten tänä aamuna niin älyttömän stressin, että en tiedä mitä tässä nyt pitäisi ajatella. Hän oli nyt sitten päättänyt yön aikana lopettaa koulun. Oli laittanut opettajalleen jo viestinkin. Vauvan pitäisi syntyä muutamisen kuukauden päästä, ja me ollaan nyt sitten aivan kus*ssa! Hänellä ei ole mitään ammattia, ja en tiedä millä ihmeellä meidän pitäisi tulla toimeen! Hänellä olisi ollut enää pari kuukautta jäljellä. Voi apua. Me ollaan nyt oltu päälle vuosi sosiaalituilla, kun minä en ole onnistunut työllistymään, ja mies on opiskellut. En todellakaan ajatellut elää tällä tavalla, kun vauva syntyy. Stressi on pilvissä!

Supistuksista: Täällä on nyt muutamana päivänä supistellut. Eilen kun otin päikkäreitä, vatsassa tuntui kamala paine, ja se meni ihan kivikovaksi ja alaselkää poltti. Koko viime yön meni kuukautiskipumaisia kipuaaltoja, mutta niistä en ole varma, että oliko supistuksia, vai kipuiliko vatsa muuten vain. Eihän nuo ole mitään vaarallisia? :confused:
Keskiviikkona on neuvola, niin tarvii varmaankin ottaa siellä puheeksi..

Kipuja: Nivusissa ja lantionseudulla tuntuu välillä niin älytöntä kipua, että käveleminen on yhtä tuskaa, ja joutuu kävelemään kyyryssä kun ei saa itseään suoraan. :O Varmaankin paikat löystyy, mutta voi että kun se tekee kipeetä! Lepäilemällä hieman helpottaa.

Flunssa jatkuu edelleen. Toissapäivänä nousi sitten 38,5 asteen kuumekin! : / Onneksi sitä ei kestänyt kun sen yhden päivän. Nyt on jo hieman parempi. Sain lääkäristä toisen 7pv antibiootti reseptin, kun vasemman puolen poskiontelo on edelleenkin pahasti tulehtunut. Toivottavasti se nyt lähtisi paranemaan. Sain myös kortisooni pohjaista nenäsuihketta, ja se tuntuu auttavan ainakin jonkun verran. Ei tunnu niin painavalta. Perjantaina pitäisi alkaa viemään laatikoita ja huonekaluja pakettiautolla uuteen asuntoon, ja meillä on tasan yksi laatikko pakattuna. :O En yksinkertaisesti ole pystynyt pakkaamaan, kun olen ollut niin kipeänä, ja mies ei ole laittanut tikkuakaan vielä ristiin muuton eteen. :ashamed: Tarttee varmaan vähän patistaa, eihän me muuten ehditä yhtään millään.

Olipas tämä nyt pelkkää kitinää :D

Emilien ja pikku prinsessa 24+6 :heart:
 
Emilien otapa yhteyttä jo tänään neuvolaan. Mulle just sanoi viime viikolla neuvolassa noista supistuksista, joita ollut paljon, että heti jos tulee kovaa paineentunnetta ja kipua selkään pitäisi yhteyttä ottaa. Ei tosiaan varmaan vaarallista, kun ei jatkuvaa ole ollut, mutta täällä suhtautuvat vakavasti noin kipeisiin supistuksiin ja aina parempi ajoissa tarkistaa.

Meillä tänään ultra, hirvittää... Toivottavasti kaikki kunnossa.

Knox ja Papu 20+4
 
Emilien tylsä juttu tuo miehesi temppu! Voin kokemuksesta kertoa että oma mieheni on kanssa pelkällä peruskoulupohjalla ja eipä hän mitään kunnon työtä tule sillä saamaan! Aina saa tehdä p**hommia, eikä niistä koskaan makseta kuin se minimi. Nyt alkaa miehellä tuo ikäkin olemaan jo hienoinen este, ainakin omasta mielestään, ettei tuo koulu enää tule kuulema kysymykseenkään. Olemme usein keskustelleet asiasta ja olen kertonut hänelle miten tyhmä hän on, mutta toisaalta jokainen tekee omat päätöksensä, eikä toisen puolesta voi elää. Minä olen jo hyväksynyt tilanteen (luovuttanut), mutta yritä vielä puhua järkeä miehellesi. Tuskin hän kovin hyvin tulee työllistymään, varsinkin nyt kun työttämänä on paljon koulutettujakin joita palkata! Ja noudatathan Knox:n neuvoa ja ainakin soita neuvolaan jo tänään! Ja ole varovainen sen muuton kanssa!

Meillä tuskien yö takana! Aonopin koira heräsi tunnin välein vinkumaan mitä milloinkin eikä rauhoittunut millää! No minun unenlahjoilla käänsin vain kylkeä, mutta mies sai hermoromahduksen! Huusi koiralle niin pirusti klo 3.00, ihan niin kuin koira siitä jotain olisi tajunnut! Vanhalla mammalla oli vain koti-ikävä! No siinä miehen huutaessa minä vain itsekseni ajattelin ,että voi raukkaa onkohan se yhtään tajunnut mitä vauva tulee tekemään kaikki yöt! :D EI meinaan varmasti toi meijän isukki ajatellut yhtään yösyöttöjä sun muita yöherätyksiä! Täytyy toivoa että meidän Jäppinen on rauhallinen vaavi, kun noi miehen unenlahjat on kyllä ihan made in Taiwan! :D

Mun ikävin raskausvaiva menneellä viikolla oli ummetus! Mulla on muutenkin kova vatsa ja olen tottunut olotilaan että se nyt ei sinällään haittaa, mutta nyt kun tulee tarve ponnistaa niin tuntuu kuin kohtukin tulisi ulos! Ja se ei ole yhtään kivaa kun ei uskalla kakkia, vaikka tarve olis!
Ja toinen uusi vaiva on puutuminen! Työpäivän jälkeen jalat on ihan loppu ja kun on esim. seissyt paljon ja sitten erehtyy istumaan vähäksi aikaa niin tuolista ei meinaa ylös päästä kun on jalat niin kipeät! Ja nestettä tuntuu kertyvän nyt jo melko lailla. Ainakin sukat jättävät kauheat rantut jalkoihin!

No tulipas taas höpistyä....

Tiinu ja Jäppinen 20+6

Ainiin piti vielä kysellä Merlina että millaiset välit teillä muuten on anopin kanssa? Mielestäni anopin pitäisi tukea omaa lastaan tämän valinnoissa eikä todellakaan olla mikään vastarannan kiiski!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sitten puuttuu enää muutama tavara vauvalta. Vaatteet laitoin hoitopöydän laatikoihin ja tulin siihen tulokseen, että 50cm vaatteita saattaa tarvita lisää, mutta niitä voi käydä ostamassa sitten kun vauva syntyy. Kaikkia muita kokoja on nyt hyvin.

Emilien miks ihmeessä miehes lopetti koulun jos noin vähän enää käymättä :eek: Puhuppa sille vähän järkeä! Täällä jännnätään ehtiikö mies valmistua vielä tässä kuussa, huomiseks pitäs olla viimiset pari numeroa merkittynä ja opinnäytetyö esiteltynä, kaikki riippuu nyt parista opettajasta. Jos ne ei viitti noita numeroita hoitaa, niin mies valmistuu sitten toukokuun alussa, ja kuukausi menee ihan täysin hukkaan :/

Varasin sokerirasitukseen ens viikolle ajan, pitää nyt muistaa olla syömättä herkkuja!

Tiinu Ihan hyvät välit on, enkä koe että kohtelis mua muuten jotenkin huonommin. Tai sitten oon vaan niin sinisilmänen enkä jaksa huomota, että kohtelis mua jotenki huonommin. Olihan anoppi miehelle sanonu, että onhan tällä exällä ollu jo vuoden mies, että ei se sen takia tuolla laukkaa. Voi anoppi rukka kun tietäisi asian oikean laidan... Mutta oon päättäny, että jos minun näköetäisyydelle erehtyy, niin sanon kyllä mitä mieltä oon tästä anoppilassa ravaamisesta.

Merlina ja muru 23+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä