<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Neamma: Toivotaan että menee yhtä helposti. Me tosiaan nyt sitten katkaistiin tutista imuosa ja tyttö kun löysi sen niin sano vaan että "oho". Kokeili sitten että ei toimi enää ja vei sen roskiin. (okei haki sen sieltä kyllä vielä pari kertaa ja kokeili uudestaan, oli siis tyhjä roskis ;) ) mutta lopulta se jäi sinne roskiin. Nukkumaan mennessä meinas itku pari kertaa tulla, mutta alko tosi nätisti nukkumaan kun muistutettiin ettei se tutti enää toiminut. Katsotaan nyt miten yö menee kun herää pöpperöisenä yöllä eikä muista että ei toimi...no sitä odotellessa. Nyt meni kuitenkin alku näköjään odotettua paremmin :D
 
Kiitos.

Eilen alkoi niin runsas vuoto, joka ei millään loppunu, joten jouduin kutsumaan hotellille ambulanssin ja matkustamaan lähikaupungin keskussairaalaan tutkittavaksi. Ultrassa näkyi sikiöpussia ja ehkä jonkinlaista sikiökaikua muttei sykettä. Pussin koko vastas viikkoa 7+1 ja eilenhän ois pitäny olla jo 10+0. Sain cytotecia, jonka ois pitäny saada kohtu tyhjenemään kunnolla, muttei sillä ollu mitään vaikutusta. Aamulla oli edelleen sama pussi ja kun vuoto oli rauhoittunut, pääsin kotikaupunkiin jatkohoitoon. Huomenna täytyy soittaa äippäpolille ja kysyä, mitä tehdään. Luultavasti joudutaan kaavintaan, jos ei tyhjene muuten.

Palailen vaikkapa vuoden viimeisenä päivänä tekemään viimeiset joulukuun päivitykset listaan. Hyviä vointeja jokaiselle!

Sinderella
 
Pahoittelut niille, jotka ovat pinon jättäneet.
Itse olen taustalla ollut, ei hirveesti ollut kertomista ja kirjautumisen kanssa ongelmia. Itselläni oli eilen kauheat kivut ja verta tuli. Soitin päivystykseen Kättärille, eivät voineet asialle tehdä mitään kun en ollut käynyt ultrassa ja soitin naikkarin päivystykseen sieltä sain pientä neuvoa,käskivät levätä ja panadolia huiviin. Onneksi vuoto loppui saman tien kun alkoikin. Torstaina vasta ultra, muutaman päivän joudun jännityksessä odottamaan.
Itselläni on alkanut muisti heiketä, hävitin jonkun tärkeen laskun.
Äitiyspakkauksesta: Ei todennäköisesti oteta, kun on kolmas tulossa.
 
Huihui tunnin päästä np-ultraan! Jännittää niin kovasti..

Näin yöllä sitten unta, että synnytin. Olin kaverin kanssa uimassa ja yhtäkkiä vaan tuli pää ulos ja kohta koko vauva :D ei mitään kipuja tai mitään.. Kyllähän mä nauroin ku heräsin :D Mutta oli se sentään tyttö, niinku joka unessa on ollu :)

Mutta palataanpa sitten ultran jälkeen, toivottavasti kuullaan hyviä uutisia!

Merlina ja muru 12+4
 
Moi! Vieläkö huolitte mukaan?

Elikkäs.. Ikää minulla 27v. 3. lapsi, sairaala K-HKS, ajankohta 22.7, niin ja nimimerkki Knox.

Meidän ei pitänyt enää lapsia yrittääkään, mutta mieli muuttui molemmilla :whistle: On kyllä ollut rankka alku, väsymys ja pahoinvointi paljon aiempia pahempaa, vähän kuin olis sairaana jatkuvasti. Toivon tämän tästä kohta edes vähän helpottavan. Lisäksi pelottanut keskenmeno jatkuvasti, vaikkei mitään merkkejä sellaisesta ole ollutkaan. Kauheita unia aiheesta nähnyt monena yönä :| . Muutenkin unia näen kauheasti, monia muistan jokaisen yön jälkeen, onko muillakin yöt vilkastuneet?

Knox ja Papu 10+3
 
Sinderellalle oikein suuri :hug:

Onnea kaikille tällä viikolla ultraan suuntaaville. Minulla kauan odotettu hetki on huomenna enkä tiedä, pitäisikö pelätä vai jännittää. Molempia sitten.

Tämä saattaa kuulostaa hiukan hullulta, mutta olen jo kuvitellut tuntevani vauvan liikkeitä. Ja viikkoja on vasta 12 jotain. Pitää ultrassa muistaa kysyä, missä kohden istukka on. Jos se on kohdun takaseinämässä, niin eikös silloin liikkeetkin tunnu aikaisemmin? Kyse on ihan parista kerrasta vaan. Kerran tunsin ihan selvästi sellaista lepatusta ja se tuntui vähän ilkeältäkin kun en osannut yhtään varautua ja toisella kerralla oli pieni töks. Esikoisesta pystyin varmuudella sanomaan vasta viikolla 18, että liikkeitähän ne on ja aika pian sen jälkeen muksaukset alkoi näkyä myös ulospäin. Oliskohan tällä toisella kerralla mammalla vaan tuntosarvet turhan herkästi tunnustelemassa jokaista niksausta ja suolenvääntöä?

Hjannah on ollut Tallinnassa reissussa! Toivottavasti teillä oli kiva matka. Mä sain jouluviikolla jostain ihan kamalan pistoksen, että olis vielä ennen heinäkuuta kiva päästä miehen kanssa kaksistaan reissuun jonnekin. Viimeistään keväällä vois lähteä jonnekin... Aina voi haaveilla! :whistle:

Lopuksi huokaan vaan, että onneksi joulu ja se ylenmääräinen mässääminen on jo takanapäin. Tuli nimittäin syötyä enemmän kuin tarpeeksi, ja siihen kun yhdistää aika ajoin vaivaavan ummetuksen, niin avot!

Sukkasillaan ja pikku sukka 11+5 (12+1)
 
Moikka!

Minäkin taidan ilmoittautua joukkoon! Olen hetken jo lueskellutkin, mutta nyt sain aikaiseksi kirjoittaa. :) Eli jos porukkaan mahtuu, niin odotan 1. lasta, la on 6.7. ja sairaala K-HKS. Niin ja nimimerkki espe-- ja ikää 23v.

Onnea kaikille ultraan menijöille! Mä voisin käydä ultrassa koko ajan, on niin ihana nähdä ja kuulla pikkuinen. Meillä oli nt-ultra viime viikolla, turvotusta oli 0,5mm, joten kaikki kunnossa.

espe ja murunen 12+5
 
neamma vau menipä teidän tutinvieroitus hyvin :) meillä ei ajankohtasta viel mut aika tärkeä tutti on tuolle typylle, niin saas nähä..

cinderella suurensuuri :hug:

äitiyspakkaus alkuun ajattelin et tottakai otan taas, on se aina niin ihana saada :) mut esikoisella jäi kyl käyttämättä suuri osa siinä olleistä kamppeista, puku ja makuupussi löytyy hyvässä kunnossa, niin että onko sittenkin turhaa ottaa... : / jos se on oikeen söpö pakkaus niin kyl mie sen saatan ottaakkin, mut kelpais ne 140euroakin, mm. tuplarattaat pitää hankkia..

merlina ultrakuulumisia odotellessa, tuohan kuvaakin tänne pinoon :D

kinkku ällötti vähän muakin.. saipa mies syyä enemmän :D mutta oli kyllä muuten ihana syödä aattona valmiissa ja ruokaa notkuvassa pöydässä :)
en tiiä miten kilojen kurissä pitäminen sujuu, meillä on vielä 3 konvehtirasiaa tuolla kaapissa, äsken kävinkin pari nappaamassa........:ashamed:

tänään olis verikokeen otto, jos neuvolantäti vastaa puhelimeen, monelta voisin mennä.

olot ihan perus, ällötystä jos syöminen unohtuu, alavatsaa ja selkää serkee varsinkin illasta :/ viiltokipuja nopeista liikkeistä, turvotusta mahassa jonkin verran, väsymystä ehkä vähän normaalia enemmän, pahin väsy taitaa olla ohi kuitenkin.. ainakin toistaiseksi :)
 
Huomenta vaan kaikille!


Eilen illalla aloin taas vuotamaan rusehtavaa verta....olipa taas mukava yö takana vatsakivun kanssa.
Keskiviikkona olis taas se viikkoinen ultra jossa pällistellään sitä hematoomaa.....tää on henkisesti rankkaa tää oottaminen.

Pahoinvointi ei mulla ole enää ollu niinkää aamuinen ongelma vaan on nykyään enempi illalla....ja se vessas ravaaminen...huoh...

On ollut yhden tuttavan puolesta paha mieli...koksissa oli tehty hyvä moka...kaveri oli yliaikasena raskaana ja lekuri oli sanonut et kyllä se sieltä tulee....kun synnytys alkoi...lapsi kuoli.nyt jälkeenpäin on epäilty että lekuri oli sekoittanut kaksi äitiä joita oli ultrannut yliaikaisena.juuri tämä olisi pitänyt käynnistää ajt sitten ja toinen oli laskettu väärin...niinpä tämä vauva oli jo siis 4 viikkoa yliaikainen!!!pistää vihaksi tuommoinen...mullakin on kaikki lapset tulleet yliaikaisina...joten jospa tää uhkaa mennä yhtää yli ni pidän huolen että se käynnistetään hyvissä ajoin....


pinja ja papu 9+2
 
Siellä se pieni potki ja hypähteli<3 Kätilö sano, että itsepäinen kaveri kun koko ajan käänsi selän eikä millään tahtonu olla paikoillaa :D Ja sydänääniäki kuultiin. Niskaturvotus oli normaali (0,8) ja kaikki raajat ja muut tarvittavat löyty :)

Tää tuleva äiti on nyt tosi onnellinen<3
 
Pinja: voi kamalasti voimia sun kaverille:'( Mutta älkää tuomitko ennenkuin todellinen syy selviää, Jos vasta epäillään oliko sekoittanut vai ei tai oliko taustalla jotain muuta. Kauhea ottaa lääkärinkään tuollainen "maine" ja vastuu, varsinkin jos asialle on oikeasti joku muu selitys.

Meillä meni yö ilman tuttia hienosti, mutta heräskin sitten jo puoli viideltä eikä tietenkään sitten enää nukahtanut edes mun viereen kun ei saanut tuttia. Nyt päikkäreille jouduin antamaan sen tyngän sille, että muisti ettei toimi enää. Nukahti sitten tynkä kädessä kylläkin suht nopeasti.

kaksi yötä ultraan on...:D

kukkis ja tossukka 11+6
 
Moi!

Iso :hug: pinon jättäneille. Toivottavasti kuulimme viimeiset huonot uutiset. :(

Ja onnea hyvistä uutisista kaikille jotka niitä on ultrassa saaneet! :) On se vaan ihanaa nähdä se vauva ekaa kertaa siellä ultrassa. :heart:

Pinja82 ai kamala!!! :( Kamala ajatus että tuollaisen takia on käynyt noin. Liian kiireelliset lääkärit eivät ehdi keskittyä kunnolla potilaisiinsa. :/ Sitä on äitinä osattava itse pitää puolensa näissä asioissa... kurjaa kurjaa.

Täällä on hyvä olo, turpea kylläkin kun pieni ummetus vaivaa. :/ äh. No oma vika kun on pitänyt ahtaa jouluna masu täyteen ja napostella koko ajan... :D heh. Muuten ei oikein ole mitään kerrottavaa, huomisen neuvolan jouduin siirtämään viikolla, mut sittenpähän ainakin kuuluu jo sydänäänet. :)

Tänään ja huomenna vielä vapaata, sit ois pari päivää töitä ja alkais pitkä viikonloppu. Mut ei yhtään kiinnostais olla töissä!!! Haluisin vaan olla kotona tytön kanssa ja suunnitella kevään juttuja ja miettiä uudelle vauvalle juttuja... Ihan hassua kun aikaisin syksyllä oikein innosta odotin töihinpääsyä! Sitä se raskaus teettää... :) En malttaisi yhtään olla töissä. Äh.

G: milloin olette kertoneet työpaikalla raskaudesta? Mulla on määräaikainen soppari maaliskuun loppuun, periaatteessa olis mahdollista olla vielä kaks kuukautta töissä sen jälkeen, eli pohdin et pitäiskö tässä vielä odotella ja kertoa vasta kun tulevat työkuviot selviää vai pitäiskö jo nyt kertoa... hmmm.

EM ja tirppa rv 13+jotain.
 
Niin ja tässä vielä kuvaa:



Työpaikalla kerroin aika alussa, joskus rv 7-8 :) Puhuttiin pomon kans töiden jatkuvuudesta niin siinä sitten samalla kerroin mihin asti voin olla, ja sinne astihan mulla työt jatkuuki. Tuskin kovin monellekkaa pomolle, olis tuossa vaiheessa uskaltanu puhua mitään, mutta mun pomo onki mukava ja ymmärtävä, harmittaa että se tulee jäämään ens vuoden aikana eläkkeelle :(
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista, ja toi Merlinan kuva :heart:
muiden ultrakuviakin kattoo nykyään ihan eri tavalla (:)

en ole vielä pohtinut millon kerron pomolle tilanteesta, mutta tuskin nyt hetkeen ainakaan. Mulla loppuu huhtikuussa työsopimus ja silloin pomo kyselee halukkuutta tulla kesäksi töihin. Mähän voisin vielä touko- ja kesäkuussakin olla töissä, mutta voi olla että eivät mua palkkaa enää, kun en voi koko kesää olla :s Saa nähdä miten käy.

Superärsytys, kun on pinna muutenkin kireellä ja tämän tyypin isä kiristää sitä entisestään. En siis seurustele ko. henkilön kanssa. Laitoin hänelle viestiä (eilen), jossa ilmoitin ekan ultra-ajan ja tiedustelin hänen kiinnostustaan tulla mukaan. Mutta hän ei ole viitsinyt vastata yhtään mitään, mikä on mielestäni aika epäkohteliasta. Vaikka hän ei olekaan kovin innoissaan asiasta ollut (eikä edes varma tahtooko osallistua koko hommaan) niin ollaan pystytty tähän asti puhumaan asioista järkevästi yms. Ihmetyttää ja ärsyttää. En nyt tiedä onko tää ylireagointia mun puolelta ..

Mutta nyt lähen tuhlaamaan rahat alennusmyynteihin :D
 
Sinderella: olen pahoillani:hug:
Tervetuloa uusille! Muutamalla olikinkin sama synnäri kun mulla. =)
Mä olen kipeä... Kauhea flunssa ja 39 astetta kuumetta... :snotty: Ja superhuono olo kun ei pysty mitään syömään... Jaahas, palaan sängynpohjalle. :wave:
Neamma ja masukki 9+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Erittäi ikävä lukee ketjusta poistuneitten viestejä. Toivottavasti uus vuosi tuo uuden toivon.

Tänään varasin ultran ja sain ajan jo tän viikon perjantaiks! Oon ihan innoissani!! Viime viikolla kävin neuvola-lääkäri-labra -reissulla ja siellä sitte sain ekan kerran kuulla vauvan sydänäänet. Pitä nauhottaa kännykällä ääniä miehelle mut menin nii sekasi etten mitää äänityksiä muistanu. Sen jälkee en enää pystyny pidättelee itteeni enää vaa soitin kaikille joille ei viä siihe mennessä oltu kerrottu.

Jouluna kasvo yhtäkkii tollane maha toho. Se ei kyl johdu viä vauvasta vaa kaikista herkuista. Eikä ton reilun syömisen kans toimi ollenkaa hyvänä parina ummetus. Onneks luumut auttaa siihe vaivaa ainaki jonki verra. Ja onneks tää mässäily loppuu ny (tai siis ainaki iha kohta.....)

Huono olo on hävinny melkei kokonaa, mut väsymys on entisestää pahentunu. Iha hyvän joulun sain aikaseks vaikka en iha täysillä jaksanukaa laittaa. Mut on sit tarttenu vastapainona mennä aina välillä kirjan ja konvehtirasian kans peiton alle lepuuttaa.

Tänää tuli eka puhelu asunnonvälityksestä, että eiköhä meille löydy isompi kämppä enne heinäkuuta, harmi vaa et luultavasti kerrostalosta ku ei oo varaa viä ostaa omaa taloo.

Maalla ja mahassa 11+1
 
A-H
Liikkeiden tuntumisesta joku kyseli. Jokuthan tuntee liikkeet tosi aikasin. Mulla tuntu ekassa raskaudessa joskus 11+ viikoilla ja nyt on ruennu tuntumaan 12+. Sellaisia ihan hentoja liikkeitä, mutta ei ne muutakaan voi olla. Ultraa ennen en ollut varma, että onko kyse niistä liikkeistä, vai kuvittelenko vaan, mutta ultran jälkeen olin varma, kun ultratessa tuntui liikettä ja samalla näin näytöltä, että pieni juuri silloin liikkui <3

Äitiyspakkauksen meinasin nyt sittenkin ottaa, vaikka aluksi ei pitänyt :) On siinä niin paljon kuitenkin kaikkea, mitä pitäs sit ostaa, jos ei pakkausta ottais. Ja on se vaan niin ihan päästä hypistelemään niitä vaatteita.

En taas oikeen mitään osaa kirjotella, kun kamala väsymys vaivaa :/ Tullut tässä vähän valvottua, kun neiti on ajatellut, että aamuyöstä on mukavaa valvoa... Jospa sitä taas ottas itteään niskasta kiinni ja alkas herätä siinä 7n aikaan, niin sais taas päivärytmin kohalleen :)

A-H 13+2
 
Hitsi, kirjoitin pitkät pätkät ja kaikki hävis!!!:mad:
Noh eka neuvola takana, (neuvolatäti superihana, aikaa meni 1,5h)kaikki ok, hg 151, pissassa oli valkuaiset kahella plussalla, joten huomenna antaan pissanäyte labraan... Sydänäänet ei kuulunnu, mutta neuvolantäti olikin sitä mieltä, että ihme olisi jos olisivat kuuluneet... Hiukan oli huolissaan tästä pahoinvoinnista. Oksennan yötä päivää puolen tunnin/tunnin välein. Ehdotti sairaslomaa, mutta kieltäydyin ainakin vielä. Pyysi soittamaan heti jos tästä pahenee, niin mietitään tiputusta...Esikoiselta siihen jouduin, toivotaan että nyt ei.

Päivällä muutui la, joten saa muuttaa 28.7.2011.

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista...

Minttu ja Ilmari 9+4 :heart: (neuvolareissulla saatu pikkuiselle yksi päivä lisää...:LOL:)
 
Niskapoimu-ultra onnellisesti takana ja kaikki valtakunnassa hyvin!

:hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille! Onneksi meillä kaikilla rupeaa pian olemaan sen verran viikkoja koossa että pitäisi ne ikävät uutiset jo vähentyä!

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti, koska ensimmäistä vasta odotan eikä mitään vielä ole hankittuna. Saan kyllä ystävältäni kaikki hänen säästämät vauvatarvikkeet, mutta silti haluan pakkauksen uutena, eihän se raha ole läheskään sen paketin hinnan arvoinen edes. Sitten jos joskus toisen lapsen saamme niin saatan jättää ottamatta.

Siellä se erittäin vilkas napero mennä vipotti niin kovaa karkuun ultrauslaitetta ettei meinattu kuvia saada. Mutta siis muuten kaikki todella hyvin ja koko vastasi viikkoja eikä turvotusta ollut kuin 0,7 mm eli erittäin normaali!!! Vihdoinkin sitä taitaa saada ruveta uskomaan että meille tulee ihan oikeasti VAUVA!!! Aivan uskomatonta oli nähdä pikkuinen sieltä ruudulta ja kätilökin oli aivan ihanan rempseä naisihminen (voi kuinpa hän olisi sitten heinäkuussa kätilönä)!

Nyt saa siis vihdoin nauttia odotuksesta, kun pahoinvointikin on melkein kokonaan loppunut! :cool: :D

Sannuli 12+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti vaan ilmoittelen, että hengissä ollaan, vaikka aina ei ihan siltä tunnu. Minulla on tämä vessassa kielillä puhuminen ja pöntön halailu tulleet liian tutuiksi lähiaikoina. Sinnikkäästi olen töissä kulkenut, mutta nyt alkaa tuntua, ettei taida kohta rahkeet riittää. Eipä ole siis voimia riittänyt kirjoitella, eikä edes lueskella...huoh. Jospa tämä tästä pian helpottuu ja sais alkaa nauttia tästä raskaudesta.
Hyvää loppuvuotta kaikille :)

Soleriini ja pieni 13+1 muistaakseni :)
 
Voi Sinderella todella paljon voimia!!!! :hug:

Voi että kun tuonne kolmanteen päivään malttaas odottaa että pääsis sinne np-ultraan!!! Mulla ollut nyt monta päivää olo todella hyvä, pelkään että liiankin hyvä.. Välillä ei enään edes muista että vauva on masussa.. Mutta onneksi tietyt hajut muistuttaa yökkäilyllä että kyllä sielä masussa se pikkuinen on!!!

Anu ja pikkuinen 11+2
 
Käytiin miehen kans kattomassa eilen vaunuja ja vähän testailtiinki jo :) Voi sitä rahanmenoa kun haluan uudet vaunut ja uuden turvakaukalon, ja kaikki muutki uutena... Plus että pitää ensin hommata isompi kämppä, tänne ei mitään mahu vaikka neliöitä on 60 -.-

Mulla ei oo huono olo ollu enää parii viikkoon, väsymystä vielä on, mutta sekään ei enää niin kauheata oo :)

merlina ja muru 12+5
 
Täällä olikin jo vastailtu kysyjille noista Hcg-arvoista. Tuo seulonta hcg on todellakin eri kuin milla raskaus varmennetaan.

Itse verikoe tulokset eivät siis kerro kenellekään yhtään mitään ja sen takia itseänikin soimasin, että mitä menin niitä vertailemaan ja pähkäilemään. Seulonnoissa verikokeen lisäksi katsotaan myös nt, ikä, paino, tupakointi, diabetes, aiemmat trisomiat. Ja näistä lasketaan siis riskilukemat.

Päivä mulla meni tuota pohtiessa ja sit rauhotuin, kun järkeilin ja järkeilin ja järkeilin :D
Huomenna ultra ja niin loppuu viimeisetkin pähkäilyt :)

Jouluna kerrottiin miehen vanhemmille ja veljelle. Mun isä katseli mua tuossa kaksi viikkoa sitten kummallisesti ja ennen joulua sit soitteli niitä näitä ja jutusteli, kuinka meillä nyt on niin helppoa kun lapset on niin isoja; ELLETTE SITTEN MEINAA VIELÄ SITÄ POIKAA TEHDÄ :LOL: luulen, että aavistelee siis jo, en kuitenkaan vielä paljastanut, taidan tuon ultran jälkeen tehdä kaapista ulos tulon.

Äitiyshousut vedin eilen jalkaani töihin, kun ei tavallisilla housuilla istumisesta, etenkään loppupäivänä tule enään mitään. Ja kyllä nää äitiyshousut vaan tuovat vatsan esiin. Nyt kun seisoo, niin ei varmasti jää asiakkailtakaan huomaamatta :)

No, näillä kuulumisilla tällä erää, huomista ultraa odotellessa!!

MimSe ja työnimeä vailla oleva "ei enään niin suuri salaisuus" 12+1
 
Työpaikalla: Kerroin heti muutamille työkavereille kaikki ties sen jälkeen, seuraavana päivänä pomolle. Muutama viikko sen jälkeen sain lopputilin. (Syy ei ollut raskaus). Oli muutenkin stressaava työ. Mulle luvattiin että saisin tehdä yövuoroja, toinen työkaveri otti ne mun vuorot (oli jutellut pomon kanssa), kun juttelin asiasta pomon kanssa, niin oli hiljainen.

martsu76 ja joku 11+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä