Kosmetiikka- ym. keskusteluun en jaksa lähteä ottamaan kantaa muuta kuin sen verran, että komppaan täysin Pearl84:a ja jasminia... Musta on aina ollut hämmästyttävää, että ihmisestä voidaan muka päätellä jotain esim. sen perusteella, että hän meikkaa päivittäin. Siitä ei voi päätellä yhtään mitään. Paitsi tosiaan että hän meikkaa päivittäin, kuten jasmin totesi
ElinaMarialle osanottoni ja iso rutistus. En voi edes kuvitella, miltä tuntuu. :hug:
Manzun sairaalavisiitti ei kuulosta mukavalta
Toivottavasti alkaa helpottaa.
Noista raskausajan huolista.. Kylläpä voi ystävä tyhmästi sanoa. Se nyt on ihan fakta, että todella moni odottaja pelkää ja huolestuu turhaan ilman, että se tarkottaisi yhtään mitään. Itse olin esim. tuossa parin viikon ajan
ihan varma, että vauvalla on joku hullusti, kun en yht'äkkiä liikkeitä enää tuntenut ja alavatsa oli jotenkin kipeä vähän väliä.. No, sittenhän selvisi rakenneultrassa että vauva on ihan istukassa kiinni sellaisessa asennossa, etteivät potkut osuneet vatsaan päin ollenkaan. Ja siitä muutaman päivän päästä vauva kääntyi toisin päin, liikkeet ovat tuntuneet sen jälkeen vähän väliä ja eilen illalla ensimmäisen kerran kädellekin, edessä olevasta istukasta huolimatta =) Eli se siitä mun "varmasta tunteesta"... Ja tuttavani on terveydenhoitaja äitiysneuvolassa, ollut vuosikymmeniä, hänen kanssaan tästä keskustelin. Hän sanoi, että jos saisi päättää, kieltäisi raskaana olevilta netin kokonaan siitä lähtien, kun testiin tulee kaksi viivaa
Koska täältä löytyy kaikki kauhutarinat ja odottava äiti jostain syystä usein pelkää pahinta ja miettii vain, mikä voisi mennä pieleen. Hän sanoi, että se huolen määrä ja voimakkuus on niin älyttömän suuri verrattuna siihen, että suurin osa raskauksista menee hienosti loppuun asti. Ongelmia tulee vain pienelle marginaalille. Ja näinhän se onkin, luulen että tämä netti tosiaan hieman vääristää asiaa. Varmasti useammin vertaistukea haetaan täältä silloin, kun joku on mennyt huonosti ja kirjoitetaan siitä enemmän eli niitä juttuja näkeekin suhteessa liikaa. Monilla raskaus menee ongelmitta loppuun, mutta eivät netissä siitä kirjoittele
No, nämä oli hänen ajatuksiaan, mutta varmasti perääkin on. Ja netistä saa korvaamatonta vertaistukea, mullakaan ei esim. nyt ole ketään lähipiirissä raskaana, joten yksin olen kasvavan mahani kanssa täällä elävässä maailmassa
Huhhuh, tulipa tekstiä! Summa summarum, ei ole "äidin aavistuksella" mun mielestä mitään tekemistä sen kanssa, onko joku oikeasti pielessä.
Ultrien maksullisuudesta, täällä HUS:n alueella meni hassusti: maksoin vielä niskapoimu-ultrasta poliklinikkamaksun 28 , mutta kun menin rakenneultraan, minulle sanottiin, että HUS on juuri tehnyt päätöksen että molemmat seulontaultrat ovat tästä eteenpäin ilmaisia. Eli rakenneultrasta ei tarvinnutkaan maksaa mitään, vaikka neuvolan papereissa niin luki.
Vauvalahjasta, en tiedä, en usko.. Mutta pitää selvittää. 400 edestä lahjakortteja on kyllä tosi hyvä lahja!
Omaa napaa, käytiin keskiviikkona siellä 4D -ultrassa. Hieno kokemus oli
Vauva oli hereillä ja liikkui vilkkaasti. Ultraaja mittasi tarkkaan kaiken mahdollisen ja selitti koko ajan, mitä tekee. Kaikki oli oikein hyvin. Kun hän yritti saada 4D -kuvaa vauvan kasvoista, hän piti koko ajan käsiä naaman edessä
Ei oikein huvittanut olla kuvattavana! Lopulta saatiin kasvoistakin muutamia selvempiä kuvia, mutta ihan niin selviä ne eivät olleet kuin ehkä odotin, johtuen edessä olevasta istukasta ja siitä, että vauva oli kovasti liikkeellä eikä ultra oikein pysynyt mukana. Nenä näytti ihan mieheni nenältä :heart: Saimme DVD:n mukaan, ja 6 -vuotiaan esikoisen mukaan oli peikon nenä pikkusiskolla :heart: :heart: Ja tosiaan, selvä
tyttölupaus tuli meille. Se oli aluksi jotenkin yllättävää, kun esikoinen on poika.. Tuntui jopa, että osaako sitä tytön kanssa olla
Mutta nyt jo olen innolla katsellut vauvan vaatteita punaisen eri sävyissä. Ihanaa oli myös nähdä ultrassa niin tarkkaan, että kaikki on hyvin. Kasvonpiirteitä myöten kaikki näkyi tosi tarkasti.
Nyt alkaa raskaus ja vauvan tulo tuntua niin todelliselta, että hankintoja olen alkanut miettiä.. Joku miettikin, onko täällä muita, jotka eivät vielä ole hankkineet mitään. Minä en ole
Hyvin ehtii. Kirppiksiltä ajattelin lähteä vaatteita katsomaan. Turvakaukalo, sitteri ym. saadaan tutuilta. Eli ainoa isompi ostos on vaunut, ja niitäkin tässä kohta lähdetään katsomaan.
Tajusin myös tällä viikolla, että 2 kk päästä jään pois töistä! Pidän kesäloman ennen äitiyslomaa. Tuntuu hullulta! Ja haikealta jäädä pois, tykkään työstäni ihan hirveästi. Mutta myös 2 kk loma ennen laskettua aikaa tuntuu ihan mahtavalta. Tahti on tällä hetkellä aika kova työn ja arjen kanssa, joten rauhoittuminen tulee tarpeeseen.
Nyt tämä pallomaha lähtee salille.. Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja onnea kaikille muillekin iloisista ultrakuulumisista!
Mayinga + Peikkotyttö 21+5