<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Jopas täällä on tekstiä ja monenlaisia kuulumisia! Meemeelle ja viivi ja vagnerille ainakin voimahalaukset :hug:

Liikkeistä: muutaman isomman muljahduksen tunsin jo pari viikkoa sitten - lieneekö Myyrä heitellyt kuperkeikkaa vai oliko omaa vatsantoimintaa vain :) No, nyt olen parina päivänä tuntenut sellaista pientä hipsutusta, erilaista kuin aiemmin. Ehkäpä tämä nyt on sitä :) Odotan kyllä, että tuntuisi käteen asti, ja että mieskin saisi tuntea potkut :heart:

Äitiysvaatteista: tänään oli ekan kerran töissä äitiyshousut jalassa. Bellybeltillä olen mennyt aiemmin, mutta viimeisen viikon aikana masu on pullahtanut esiin, niin ajattelin, että näkyköön :) Kyllä se Bellybelt vieläkin riittää, mutta autossa istuessa tuntuu paljon paremmalta nuo äitiyshousut.

Hassua, että moni menee jo rakenneultraan, mulla se vasta kuukauden päästä (8.3.) No, jospa nämä viikot menisivät nopeasti!

Liisakaisa ja Myyrä 17+1
 
meemee Voimia tosi paljon eron läpikäymiseen. :hug: Kuitenkin hyvä että joku ratkaisu löytyi kuin jatkuva riitely/mustasukkaisuus ja soutaminen ja huopaaminen, sellanen se vasta imeekin ihmisestä viimesetkin mehut ja elämänilon! : / Sulla on varmana tosi paha mieli ja se suru pitää tietysti käydä läpi ennenkuin helpottaa.
Mut nyt sitä suuremmalla syyllä jos saisit jaettua jonkun kanssa sun fiiliksiä ettei tarttis ihan yksin käydä läpi. :hug:

Tarvikkeet ja vaatehankinnat Rakenneultran jälkeiseen aikaan painottuu hankinnat mutta aina silloin tällöin jotain on huomaamatta tarttunut mukaan vauvanvaateosastoilta:whistle:

Nyt kynsien lakkausta ja nukkumaan :wave:
 
hankinnoista
Olen ostanut muutaman 50cm bodyn ja housut alennusmyynnistä.. kun esikoisella niitä ei ollut ja 56cm oli aivan liian isoja silloin kun sairaalastakin lähdettiin. Varmaankaan kovin paljoa ei tarvitse mitään ostella, kun kaikki löytyy valmiiksi. Tosin jos rakenneultrassa selviää että on tyttö, niin silloin on "pakko" ostaa vähän niitä tyttöjen vaatteita :whistle:
Mutta kaukalo,sitteri, vaatteita, tuttipulloja(tosin tutit pitää ostaa uudet) ja muuta löytyy jo varastosta. Juuri mitään en ole antanut pois, kun tiesin että haluan pikkukakkosen pian ensimmäisen jälkeen.
Tupla rattaat täytyy hommata, netistä olen vertaillut niin että on pää kipee miettimisestä.. Täytyy mennä liikkeisiin vertailemaan ja testailemaan niin saa lisätietoa ennen päätöksiä. Varmaan kyllä käytettynä tulee lopulta hommattua, sillä uudet on aika kalliita ja ei niitä kovin kauaan tarvi kun esikoinen ei sitten haluakkaan enää istua.

Painosta
Lähtöpaino oli jotain 60kg paikkeilla ja nyt puntari näyttää 63,5kg. Eli joku reilu kolmisen kiloa on tullut, tosin varmaan muutenkin vähän paino noussut, kun on tullut mässäiltyä karkkia ja muita herkkuja aikalailla. :popcorn: Tavoitteena kuitenkin että jos paino nousisi jonkun 10kg maksimissaan.

Äitiysvaatteista

Viimeraskaudessa en käyttänyt minkäänlaisia äitiysvaatteita, ihan omat vaatteet meni hyvin päälle. Ihan loppu aikoina joutu vain jättään housun napin auki, kun ei mennyt enää kiinni.. pitkä paita vain sitte päälle niin ei loistanut mihkään :cool:
Joten luultavasti en tarvi tässäkään raskaudessa mitään, kun ei tuo maha ole vieläkään juuri ponnahtanut esiin kovin paljoa.

Liikkeistä
Liikkeitä oon tuntenut jonkun viikon verran, joskus vähemmän ja joskus enemmän. Ihan käteen asti on tuntunut muutaman kerran.

Kukkaiskeiju olit tilannut turvelon :heart:
kaukalopussista joku muukin puhui, itse olen myös ostamassa sellaista. Esikoisen aikaan piti jo ostaa, mutta jäi sitten kokonaan. Onhan se paljon kätevämpi kun ei tarvi niin hemmetisti pukea toiselle päälle jos pitkällekkin automatkalle lähtee, autossa voi kätevästi sitte avata vetskaria vain :) Ja juuri sellaista missä ne vyöt on siellä pussukan sisällä.

SaaBas ja "Tarmo" 18+4
 
Enpäs huomannut kuukauden vaihtuneen, huoh.. kopsasin tammikuun pinosta..


Heipsan kaikki

Tosiaan, jouduin sairaalaan viime viikon sunnuntaina uudelleen niiden vatsakipujen takia. Olivat jo niin rajut, että jouduin tiistaina tähystysleikkaukseen. Juma, kun mua pelotti, sillä kaikki mahdolliset kokeet ja tutkimukset tekivät.. (paitsi röntgeniä) ja sanoivat, että muuta mahdollisuutta ei ole, kuin katsoa leikkaussalissa, että missä se syy on.. eli kirurgi umpimähkää lähti vain leikkaamaan ja katosmaan joko sen kautta löytyisi syy.

Löytyihän se syy.. suolisolmu ja alkavia tyriä poistettiin. Leikkaus sujui hyvin ja vaadin oman mielenrauhani vuoksi myös gynen tarkistamaan, että vauvallakin on kaikki hyvin sen leikkauksen jälkeen ja niin oli <3 siellä se teki kuperskeikkoja ja sydän löi <3 Nyt on 3 viikon sairasloma. Sukulaiset ovat saaneet auttaa todella paljon. Mulla, kun on nostoraja 5kg vielä tämän viikon.. (2. sairaslomaviikko) ensi viikolla yritän olla jo päinsä lasten kanssa kotona.

Tänään meen poistattamaan tikit vatsasta ja samalla normaali neuvola. Pahimmasta ollaan selvitty nyt, mutta toivon silti hartaasti, että nyt saisin rauhassa odottaa loppuun saakka. Kyllä tässä oli jo ihan tarpeeksi meidän perheelle. Yhteensä 4 viikon paussi normaaliin elämään. Mieluiten olisin viettänyt tämän ajan perheeni kanssa jossain etelässä.

Nyt tuli vain omaa napaa, sori naiset. Täytyy ihan ajan kanssa lukasta teidän kuulumiset.

Tsemppiä odotuksiin!
Manzu ja viikoista olen tipahtanut totaallisesti.. ööh, 16-17 kait. Viimeksi neuvolassa 8+3 viikoilla. NOh, pianhan tuo selviää.
 
A-H
Moi taas kaikille! :)

En muista oonko tässä kuussa kuulumisia kirjotellu ollenkaan, ei tunnu aikaa löytyvän kirjotteluun, vaikka lukemassa käyn päivittäin.

Kirjotellaannyt omaa napaa tässä kamalan väsymyksen keskellä... Tyttö oli aluksi kipeänä reilun viikon = valvomista. Nyt on sitten mies kipeänä = valvomista. Tytöllä näyttäs joko uusivan edellinen nuha, tai sit on saanut mieheltä uuden pöpön joka tietää VALVOMISTA. Väsymys on jotain aivan järkyttävää, mutta silti sitä energiaa vaan jostain tulee. Kaikki seinät on maalattu, lähes koko talo järkätty ja siivottu, joten tästä eteen päin siivoaminen on helppoa ja nopeaa, kun ei anna kaaoksen syntyä :)

Hankintoja ei tarvitse oikeastaan tehdä, kun esikoiselta melkeen kaikki on tallella :) Turvakaukalo ja telakka saatiin, mutta epäonneksi telakassa on vaan ISOFIX-kiinnitys, niin se joudutaan sitten ostamaan turvavyökiinnitteisenä. Säästöä joka tapauksessa, niin ei haittaa. Tuplat ostin jo viime kuussa, niin niistäkään ei tarvitse huolehtia. Vaatteet on jo tuolla laatikossa valmiina viikattuna ja vaippaharsoja alan ompelemaan noiden jo olemassaolevien sisävaippojen lisäksi. Laittelen siis kaiken valmiiksi tässä pikkuhiljaa sen mukaan kun siltä tuntuu :)

Rakenneultra on viikon päästä ja oilisi kiva tietää sukupuoli sen silmäsairauden takia, edelleen. Ja kyllähän se helpottaisi sitä nimen keksimistäkin, jos tarvitsisi vain tytön/pojan nimiä katsella.

Liikkeet tuntuneet jo pitkään hipsutuksena masun sisäpuolella ja muutama kovempi potku tuntunut ihan käteen asti :) Supistelee päivittäin, jopa ihan sohvalla maatessa :/ Ei onneksi kipeitä ole, mutta tuntuvia. Mitään raskaampaa ei voi kuvitellakaan tekevänsä ja kaikki kiertonostot yms saa aikaan supistelua. Kipuja myös jonkin verran. Liitoskipuja nivusissa ja häpyliitoksessa ja mahan sivuissa(?) tuntuu välillä sellaista omituista kipua, ehkä vatsalihaksista?

Tällästä tällä kertaa. Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville! :)

A-H & pikku-A 19+3
 
Tervehdys kaikille.
Voimia ja jaksamisia kaikille vaikeassa tilanteessa oleville :hug:

Tein tänään itselleni muutamat äippähousut, kun alkoi tuntua että niitä on ihan liian vähän =) Kovasti tekis mieli vauvallekin ostaa jo jotain vaatetta, mutta toisaalta.... esikoiselta on kaikki tallessa, eli jos poika on tulossa niin ei oikein mitään tarvita, tosin kyllä mä silti tiedän että jotain pientä kuitenkin hommaan. Sensijaan jos tyttö tulee, niin sitten saankin oikein pätevän syyn hommata kaikkee uusiks :whistle:

Rakenneultraan on vielä yli kuukausi aikaa, kaukaiselta se tuntuu. Äkkiä tämä aika tosin on kyllä mennyt. Seuraava neuvola on parin viikon päästä.
Sokereita oon mittaillu ekasta neuvolasta alkaen, toistaiseksi kaikki hyvin sillä rintamalla. Arvot on ollu koko ajan alle raja-arvojen. Silti mua hirvittää ja olen ihan varma että tälläkin kertaan joku arvo ylittyy siinä rasituksessa. Vaikka sitä koitan parhaani mukaan kyllä välttää ainakin siltä osin mitä itse pystyn ruokavaliolla vaikuttamaan asiaan. En haluaisi että vauva joutuisi sokeriseurantaan.

Te ketä olette jo hommanneet tai tiedätte niin mitkä tuplat?? Mä olen koittanu tutkia netistä kaikkee ja menen kyllä liikkeeseenkin sitten katselemaan ja vertailemaan, mutta mutta...

Lohikäärme Justus ja Justiina 16+3
 
Lohikäärme Justus täällä ollaan kans pähkäilty tuplien kanssa.. Meillä on talossa pieni hissi, joten pitäisi olla aika pienehköt. Mitään vierekkäin istuvia en mielellään ottaisi, kun niillä sitte ei pääse joka kauppaankaan kun tökkää aika oviin..
Ensin mietin P&T, muutamalla tutulla sellaiset ovat ja ovat kehuneet muuten hyviksi, paitsi aika huterat esim. bussissa.
Sitten mietin britax b-dualeja, mutta tänään näin ne ihan livenä tuolla lumessa niin ei kiitos! Se äitikin tuntui ihan tuskaiselta kun niitä työnteli.. pienten etupyörin takia.
Sitte löysin ICandy:t joista olen lukenut hyvää, kerran näin livenä ne jollain kadulla.. näytti kulkevan ihan hyvin, ainut puoli on että ovat aika kalliit!
Joten en sitten tiedä mitä tekis :D Täytyy lähteä sinne liikkeeseen testaileen ja kysymään myyjien mielipiteitä.


MUOKS.
Kummeista ootteko miettineet kummeja?
Me ollaan jonkin verran.. ja ne kenet haluttais niin vain toinen kuuluu kirkkoon. Nykyäänhän siis poikkeustapauksissa riittää että väh. yksi kummi on kirkossa. Mitkähän nämä poikkeustapaukset sitte on?
Kun kuitenkin ristiäiset haluaisimme pitää.. nykyään on vain haastavampaa löytää kaksi kummiehdokasta jotka kuuluvat kirkkoon. mm. tuon kirkosta eroamisen jälkeen ja siitä kun osa ei ole ikinä kuulunutkaan..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! Olen ihan alusta asti lukenut taustalla teidän juttuja, mutten ole uskaltanut itse liittyä seuraan. Meillä on taustalla raskas viime vuosi; keskenmenoja ja enkelivauva. Nyt kuitenkin ultrien mukaan pitäisi olla kaikki kunnossa, terve poika tulossa. LA on 30.6. ja synnäri KOS. Ja tosiaan toinen (kolmas) lapsi tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Manzu!! :hug: Pystyn kuvitteleen sun tilannettas, mut onneksi nyt "vika" löyty ja korjattiin ja nyt vaan lepäätte ja toivutte!!!! =) Sitkeitä ovat nämä pienokaiset....

Tervetuloa Nallekarkki =) :flower:

Oma (.) Lääkäri soitti sairaalasta tänään ja mun suonensisäistä antibioottihoitoa jatketaan vielä ens maanantaille. Vähän pettyny olin, ku mitään pilleri/muuta vaihtoehtoo ei sit ollu, mut vauvan turvallisuushan siinä lääkevalinnassa on se juttu, eli sen puolesta en kyl valita. Kotisairaanhoito käy sit sinne asti mun luona joka päivä.

Vieläkin on pientä punaista vuotoa. Ja lepopulssi on lähellä sata koko aika. Hengästyn huoneesta toiseen kävellessä :whistle:, mut eiköhän tämä tästä, tulehdusarvo on laskenu hyvin. Mut pitää olla ihan siel normaalissa, ennen ku lopettavat lääkkeet.

Hyviä vointeja kaikille!

Elli ja "terho" 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Heips!!!

Te joilla on jo todettu raskausdiabetes, oletteko jostain oloista tai tuntemuksista pystyneet aavistamaan, että kyseessä olisi rd??? Entä millainen olo teillä on ollut siinä sokerirasituksessa, niiden litkujen juonnin jälkeen?

Kakkosen odotuksen aikana kävin siinä sokerirasituksessa ja kaikki arvot olivat ok. Nyt sitten se on taas edessä ja jotenkin olisi kiva tietää jo vähän etukäteen voiko tällä kertaa tullakkin arvoihin ylityksiä.

Muumi ja pikkuinen 19+5
 
Nallekarkille tervetulotoivotus!

Sain tänään sokerirasituksen tulokset, kaikki kunnossa! Joten saa jatkaa "ihan mitä sattuu" syömistä :) No ei mulle tosin vieläkään herkut maistu... Ja varsinkin nyt flunssassa ei meinaa maistua tavallinen ruokakaan.

Vaunuiksi ollaan valitsemassa Brio Got (turvakaukalo, vaunukoppa ja ratasosa), kalliiksi käy... Tai sitten Maxi-Cosat (en muista mallia) samanlaisena pakettina. Ollaan ostamassa lähipäivinä käytetyt Brion pinnasänky (Basic) ja hoitopöytä, toivottavasti ei pähkäillä liian kauaa, ettei mene kaupat sivu suun!

Voi olla, että tunsin lauantaiaamuna jonkinlaisia liikkeitä makoillessani, mutta en ole ihan varma. Tunne oli kuin jokin olisi painanut hiljaa pianonkoskettimia mahani sisällä, en osaa paremmin kuvailla. Ihana tunne! :heart:

Viikonloppuna pääsen todennäköisesti pk-seudulle shoppailemaan. Vinkkejä vauvaliikekeskittymistä? Vantaalla kehä 3:n varressa taitaa olla muutama, missäs muualla?

Anna+Urmas 16+4
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Lueskellut olen kyllä mutta kaikki vapaa-aika netissä pyörimiseen on mennyt autosivuilla kun edelleen hakusessa ois auto, johon sais kolme turvaistuinta takapenkille. Ei oo helppoa muuten löytää sellasta kohtuuhintaista.

Niin ja tervetuloa uusille =)

Oli niin paljon luettavaa etten muista yhtään mitään enää mitä kommentoida joten kysäisen nyt sitten vaan omia asioita...;)
Eli meillä oli kahdet häät tulossa tässä keväällä eikä mulla ole mitään vaatteita jotka mahtuis päälle. Onko jollakin ideoita mistä alkais tollasia äitiysjuhlavaatteita etsiä? En nyt kauheesti haluis siihen edes investoida kun ei sillä varmaan paljon käyttöä enää sitten ole mutta ei ihan äitiysfarkuissakaan voi lähteä. Ideoita anyone?

Cailin 18+4
 
:wave:

Mun huono tuuri vaan jatkuu.
Nyt hajos sit pesukone :(

Ja rahaa on tulossa vasta ens viikolla,voi luoja mikä pyykkivuoro mua silloin sit jo odottaakin...

No,rakenne on vihdoin ens viikolla ja tiijä kumpi massussa köllii.
Se vähä onneks piristää kun tuntuu et nää päivät silti onneks menee nopeesti...

Nyt ei jaksa muuta,potuttaa niin toi telkkari ja pesukoneen hajoomiset..

Nenna ja möykky
 
Moi kaikille :)

Nallekarkille tervetuloa :)

Täällä oli eilen rakenneultra. Kaikki oli hyvin, ainoastaan ongelmaksi meinasi muodostua se, että vauveli nukkui. Ja ultraaja halusi nähdä sekä käsien että jalkojen liikkeet. Puoli tuntia kätilö mittaili ja yritti herätellä vauvaa, joka ei oikein ollut yhteistyöhaluinen :) Niinpä mut lopulta passitettiin kahvilaan juomaan mehua ja pyydettiin palaamaan 15 minuutin päästä. Kätilö sanoi, että hän haluaa nähdä jalkojen liikeet ennen kuin päästää mua pois.. Alkoi jo vähän ahdistaa, kun mieskään ei töiden takia päässyt mukaan. Vauvalla oli alussa jalat hassussa jooga-asennossa, eikä liikuttanut niitä mihinkään. Kun ultrattiin uudestaan, oli jalkojen asento jo vaihtunut ja mehu teki tehtävänsä, jalat liikkuivat ja heiluivat ihan normaalisti :) Ehdin jo vähän panikoitua. Sukupuolta ei selvinnyt vauvan asennosta ja jalkojen asennosta johtuen (olivat melkein kropassa kiinni koko ajan). Olisin sen mielelläni saanut selville.

Niinpä päätimme mennä ensi viikolla 4D-ultraan, jotta mieskin pääsee mukaan ja ehkä tulis selkoa sukupuoleen.. Tuosta 4D:stä haaveilimme jo esikoisen raskausaikana, mutta silloin ei meillä opiskelijoina ollut siihen varaa.

Omaa napaa vain tällä kertaa, palaan kommentoimaan myöhemmin...

Mayinga 20+1
 
Täällä on ollut puhetta hankinnoista. Esikoisen jälkeen olen myynyt kaikki paitsi vaatteet pois ja nyt kun tulee eri sukupuolta omaava niin vaatehankinnatkin on sitten edessä. Haikein mielin olen luopumassa tytön vaatteista, meille kun ei ainakaan ihan heti ole kolmatta tulossa (ja eihän silloinkaan sukupuolesta voi tietää). Rintapumpun, kaukalon ja sitterin innostuin jo ostamaan, tosin ihan vastikään. En ole uskaltanut vielä vaatteitakaan käydä kattelee... Jos jollain muuten on myydä pojan vaatteita niin mielelläni ostan. Tai vaihdan tytön vaatteisiin :) Vaunuiksi olen miettinyt emmaljungan city crosseja.

Liikkeitä olen tuntenut, uskokaa tai älkää, rv13 alkaen. Ekat potkut tuntui mahan läpi jo rv 16. Aivan uskomatonta! Nykyään tuntuu tosi selvästi ja usein potkut, hirvee meuhka päällä. Nyt siitä vielä iloitsee mutta lopussa ei ookaan enää niin kivaa kun tuntuu että kylkyluut menee katki :D Esikoista odottaessa vasta rv19 eteenpäin, tuolloin oli istukka edessä (nyt takana).

19+5
 
Kummeista mulla se on liki joka päivä mielessä, sillä emme keksi kummeja enää tälle neljännelle. Tavallaan 'käytettiin' kaikki(6kpl! 3xpariskunta) vaihtoehdot kuopuksen kanssa ja nyt ollaankin sitten ns.tyhjän päällä. Enempää lapsia kun ei pitänyt tulla. No, asiat menikin toisin :heart:
Miehen siskoa+sen miestä vähän mietittiin, että jos pyytäisimme uudestaan, mutta kun tosiaan ovat kuopuksenkin kummit ja kuopus on nyt vasta 11kk ja kaiken lisäksi heillekin tulee kesällä vauva. Vaikeaa, todella vaikeaa. :(
Mulla ei ole sisaruksia ja oikeastaan vaan kaksi läheistä ystävää (toinen on miehen serkun vaimo) jotka ovat jo kuopuksella kummina.(yllättäen) Me ehkä voisimme olla tuo poikkeustapaus ja saisimme ottaa lapselle vain yhden kummin, mutta tuntuisi sekin hassulta että kuopuksella on 6 kummia ja seuraavalla vain yksi :(

Pikkarainen&Sisu 17+6
 
Tänne onkin tullut kovasti tekstiä! Monella on asiat onneksi hienosti ja ainakin Ellillä ja Manzulla onneksi kaikki hyvin rankkojen hetkien jälkeen! Muutama ikävä parisuhteen kariutuminen, haleja ja jaksamista teille. :hug:

Omaa napaa, mulla oli tänään neuvola, oli kyllä tosi turha ja tympeä käynti! Terkka ei ottanut muuta kun painon (oli täsmälleen sama kun ekassa neuvolassa), kysy mun kotimittausten tuloksia verenpaineesta ja kirjasi ne eli ei ottanut verenpainetta eikä Hb:tä, kyseli jotain väkivallan kohtaamisesta, kun heidän kuulemma kuuluu kysyä. Sitten sanoi, että kuunnellaan sydänääniä. No terkka haki ja haki, makasin siinä varmaan puoli tuntia, mutta mistään ei löytynyt sydänääniä! Terkalla alkoi jo hiki valua ja se levitti lisää vaan sitä geeliä ja painoi lujempaa, mutta ei mitään! Lopulta sanoi, että hänen on pakko laittaa mut kiireellisellä lähetteellä äitipolille, kun ei sieltä mitään kuulu. Itse tunsin kyllä viimeksi eilen illalla liikkeet eli en ollut ihan niin huolissaan kun terkka, mutta kyllähän se pelästytti! Ajoin tuossa sairaan huonossa ajokelissä keskussairaalaan pelon sekaisin tuntein ja pääsin onneksi jonon ohi (äitipolin vastaanpanoapulainen meinas kyllä eka laittaa mut sydänäänikäyrälle, mut eikai näillä viikoilla vielä siihen käyrälle edes piirry kunnolla mitään?), mutta onneksi kätilö sanoi heti, että ultrataan. Ja siellähän se pikkukaveri köllötteli tyytyväisenä ja heilutteli vimmatusti käsiä ja jalkoja! Kätilö otti vielä kaikki tarkastusmitat ja kuunneltiin yhdessä pitkän aikaa sydämensykettä. Eli kaikki hyvin ja kunnossa, neuvolan terkka ei vaan vissiin osaa käyttää sitä doppleria, kun ei saanut silloin ennen jouluakaan sydänääniä kuulumaan! Voin vaan kuvitella jonkun ensisynnyttäjän pelästymisen, jos tää terkka ei löydä sydänääniä ja alkaa samalla lailla panikoimaan, itseäni lohdutti tosiaan se, että olen tuntenut säännöllisiä liikkeitä jo muutaman viikon, mutta esikoisen odottajat ei välttämättä tunne vielä liikkeitä näillä viikoilla.
Eli Brianna pääsin sitten vähän niinkuin "takaoven kautta" sinne ultraan, nyt tarkistettiin myös vauvelin hermostoputki ja aivorakenteet tarkkaan ja kaikki oli kunnossa! =)
 
Viimeksi muokattu:
Tänne onkin tullut kovasti tekstiä! Monella on asiat onneksi hienosti ja ainakin Ellillä ja Manzulla onneksi kaikki hyvin rankkojen hetkien jälkeen! Muutama ikävä parisuhteen kariutuminen, haleja ja jaksamista teille. :hug:

Omaa napaa, mulla oli tänään neuvola, oli kyllä tosi turha ja tympeä käynti! Terkka ei ottanut muuta kun painon (oli täsmälleen sama kun ekassa neuvolassa), kysy mun kotimittausten tuloksia verenpaineesta ja kirjasi ne eli ei ottanut verenpainetta eikä Hb:tä, kyseli jotain väkivallan kohtaamisesta, kun heidän kuulemma kuuluu kysyä. Sitten sanoi, että kuunnellaan sydänääniä. No terkka haki ja haki, makasin siinä varmaan puoli tuntia, mutta mistään ei löytynyt sydänääniä! Terkalla alkoi jo hiki valua ja se levitti lisää vaan sitä geeliä ja painoi lujempaa, mutta ei mitään! Lopulta sanoi, että hänen on pakko laittaa mut kiireellisellä lähetteellä äitipolille, kun ei sieltä mitään kuulu. Itse tunsin kyllä viimeksi eilen illalla liikkeet eli en ollut ihan niin huolissaan kun terkka, mutta kyllähän se pelästytti! Ajoin tuossa sairaan huonossa ajokelissä keskussairaalaan pelon sekaisin tuntein ja pääsin onneksi jonon ohi (äitipolin vastaanpanoapulainen meinas kyllä eka laittaa mut sydänäänikäyrälle, mut eikai näillä viikoilla vielä siihen käyrälle edes piirry kunnolla mitään?), mutta onneksi kätilö sanoi heti, että ultrataan. Ja siellähän se pikkukaveri köllötteli tyytyväisenä ja heilutteli vimmatusti käsiä ja jalkoja! Kätilö otti vielä kaikki tarkastusmitat ja kuunneltiin yhdessä pitkän aikaa sydämensykettä. Eli kaikki hyvin ja kunnossa, neuvolan terkka ei vaan vissiin osaa käyttää sitä doppleria, kun ei saanut silloin ennen jouluakaan sydänääniä kuulumaan! Voin vaan kuvitella jonkun ensisynnyttäjän pelästymisen, jos tää terkka ei löydä sydänääniä ja alkaa samalla lailla panikoimaan, itseäni lohdutti tosiaan se, että olen tuntenut säännöllisiä liikkeitä jo muutaman viikon, mutta esikoisen odottajat ei välttämättä tunne vielä liikkeitä näillä viikoilla.
Eli Brianna pääsin sitten vähän niinkuin "takaoven kautta" sinne ultraan, nyt tarkistettiin vauvelin hermostoputki ja aivorakenteet tarkkaan ja kaikki oli kunnossa! =)

skorpioni ja masu-nasu 16+0
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja.

Ellille voimia! Toivottavasti saat jonku tolkun sihen neuvolantätiin. :hug:

viivi ja wagner osanottoni.:hug:

meemeelle voimia myös :hug:

Nennalle voimia :hug:

Liikkeistä, tänään sokerirasituksessa huomasin heidän käsien räpellykset ihan kunnolla tai jalkosen... oli sillaista rapsutusta sisältäpäin tunnetta.
Huomenna kuulee tulokset :/ jännittää jos onki kohonneet arvot ni alkaa se painon kyttäily.

Neuvolantätistä!!! Jos mä vaan saisin tai kykenisin ni mä en haluis enää IKINÄ mennä tonne neuvolaan. Mut on pakko ku se on ainut. Neuvolantätiä ei kiinnostanu yhtään mikään siis nyt kun vihdoin ja viimein oli se oma neuvolantäti. Tympeä mukamas kiinnostunut mun oloista täti. :headwall:
Pissa oli puhdas ja RR ooli 99/55 mä alan olla ihan huolesta soikeena kun mun veren paine vaan laskee ja laskee... samoin hemppa. Se oli 114 ja tänään otettiin taas uudestaan koska minä itse pyysin.

Neuvolalääkäri voitteko kuvitella. Ei tutkinut mua vaikka olisin halunnut ja perustelu sihen oli et kun sisätutkimus on tehty sillo 3.1. ni ei ole tarvetta katsoa kk välein. Voi v*ttu mä sanon. Ja arvatkaas käski mun hakea muuta työtä jos en pysty oman alan töitä tekemään. Jos nyt lainaan hänen sanojaan ni lause meni kutakuinkin näin; " Raskaus ei ole syy työkyvyttömyyteen ja vaikka sinulla onkin kaksoisraskaus se ei poikkea normaalista raskaudesta mitenkään. Vauvat ovat yli puolenvälin suojassa niin syvällä ettei heille voi käydä yhtään mitään. Ja hänellä ei ole minkäänlaisia valtuuksia kirjoittaa sairaslomaa ennen rv 28 ja silloinkin tarvitsee olla erittäin pätevä syy.Kiitos ja vointeja"

Että tällästä. Ja kysyi minulta haluanko edes kuunnella sydänääniä. Siis mitä helvettiä! Anteeks. Mut minä se mua oikeen piti.

Omaan napaan sitten suoraan. Neuvolatädin suoranaisen v*ttuilun ja isäni jouduttua sairaalaan olen ollut todella masentunut ja olen yrittänyt hoidella asioita parhaani mukaan.

Isä on onneksi pääsemässä pois ja rakenneultra on 8.3. jossa teen valituksen/ kyseenalaistan kuntamme neuvolalääkärin sanat koska mulla on ihan oikeasti ruumiillinen työ joka vaatii pikkasen ponnisteluja enemmän mitä esim. toimistotyö. se on kyllä hermoja raastavaa tai en tiedä en ole kokeillut nyt voisin kokeilla jos joku palkkaa... :whistle:

Tässä itkujen keskeisessä viikossa olen jättäytynyt pois palstoilta koska en ole saanut muutenkaan mistää mitään otetta. Ehkä se aurinko alkaa paistamaan tähänkin risukasaan...

N-r+ pikkuset

 
Rakenneultra
Voi miten ihanaa et toisilla se on ihan just! Itellä siihen on vielä yli kuukausi aikaa.


Nallekarkki
Tervetuloa!!

Elli
Toivottavasti antibiootti nyt alkaa tehoo!

Anna-79
Mä voin suositella noita Brio Go-rattaita! Ne on ihanat!! Meillä nyt käytössä ne, poika 8kk.
Mä en niistä kyllä haluais ees luopua, mutta jonkin sortin tuplat on hommattava tilalle.
Ne on musta todella kätevät ja ne menee kasaan tosi helposti! Kulkee hyvin myös lumessa.

Nenna
Eiks tv mee kotivakuutuksen piikkiin, eteenkin ku pieni sen tiputti? Jos se vähä helpottais tilannetta?


Lehtis kera kukkivan lehden 15+3
 
:wave: taas!

Joo,mulla ei ole kotivakuutusta,arvatkaas harmittaako kun ei oo saanu sitä aikaseks ottaan :(
No nyt on laitettu tarjouspyyntö sitten vastaisuuden varalle.

Olot ihan ok ollu.
Tänään tossa sohvalla loikoillessani massua sitten tunnustelin ja löysin tuosta navan korkeudelta sellasen palluroisen,halkaisijaltaan olisko ollu jotain 3cm paikkeilla...miettisinki että pääkö se siinä...Sitä kun silittelin niin potkut sitten tuntui vastapäätä tätä palluroista että kyllähän se varmaan pää voipi olla :heart:

Mä en tiä miten mä maltan vielä odottaa viikon ennenkö nään vauvvelin taas.
Saa taas yhden painon harteilta pois kun mahdollisesti toivottavasti varmistuu että kaikki on ok.
Pelottaa silti kun tästäkin hetkestä on pala menneesseen jäänyt,nimittäin kohtukuolema viikoilla 20...
Se on vähän mulla että kun tuo 20 viikkoa on tullut tiensä päähän,niin oikeestaan vasta sitten uskaltaa oikeesti hengittää vähän kevyemmin...

Mä googlettelin jostain et tääl lohjalla olis 4d ultra käytössä rakenneultrassa...Voi se olis niin ihanata koska onha se aika kova hinta vielä kelakorvauksen jälkeenkin tuo maksu varsinkin nyt kun pitää ostaa pesukonetta,telkkaria,turvaporttia ja mitähän vielä..

Tänään ex taas tuli käymään.Sillä oli meijän kuumemittari lainas ku sen tytär tuli kipeeks ja laittelin sitten viestiä että nyt sitä tarvis täälkin kun oma tyttö valittaa pääkipua ja vähän lämminkin on.
Toi sen sitten ja hitto,aina se vaan sattuu se nähdä kun ei saa koskee. ;(
jahka kun tästä erosta ihan oikeesti selvii niin mielikin piristyis...vaan eihän se helppoa ole kun tunteet on niin voimakkaat....
No se sitten haki mulle tallista tuon pinnasängyn kun pyysin,ei mun tarvi ku roudata se huomenna yläkertaa,pestä ja kasata se ja ostaa siihen uus patja..
Sitten kun rakenteesta on ensin selvitty..

Sitten mä vasta alan rakentaa sitä vauvan nurkkausta valmiiks,voi olispa jo ensi viikko!!!!!

Huomenna taas poksutaan,ihanaa!

jaksuja mammat!!
Nenna ja
 
Heeeips! :wave:

Pikaisesti tulin kertomaan kuulumiset.. :)

Ensimmäisenä masu päivitystä :)



Eli siinä on rv 20+0 :heart: Tässä vielä rv 12+2 kuva verrattavaksi..



On se vähän kasvanut :) Tuossa 12 viikon kuvassa on kyllä hieman turvotusta.. mutta ei sen väliä :)

Minulle on ollut outo mielihalu erilaisiin juomiin! :O Herään monesti yöllä kun tekee aivan älyttömästi mieli limsaa, vettä, maitoa tai mehua.. Sitten joudun juoksemaan koko yön juomassa kun tekee niin kovasti mieli :LOL: ja sitä mukaan tietenkin vessassa :D
Perjantaina on rakenneultra :heart: En jaksa millään odottaa!

Liikkeet näkyy jo päällepäin! :O Tai siis ei muuten, mutta sillon, kun pikkuinen potkii oikein kunnolla, näkyy kun vatsa pomppii.. Pitäisikö sen vielä näillä viikoilla noin näkyä? :O Kuuntelin pientä tuossa yksi päivä dopplerilla, ja alavatsa selvästi nousi ja pomppi kun pikkuinen potki.. :O kyllä siellä selvästi on elämää :D <3

Emilien ja sammakko 20+1
 
Heiluteltiin eilen vähän peittoja ja kesken hommien alko pikkunen tekemään kuperkeikkaa niin että tuntu kädelläki :heart: harmittaa ku mies ei kuitenkaan kerenny omaa kättäänsä mahan päälle laittamaan. Mutta loppu kyllä hommailut vähän niinku siihen ku jäätiin kumpiki vaan ihmettelemään ja ihastelemaan. Entä sitten ku liikkeet tuntuu ihan kunnolla, miten siinä voi mitään hommailla ku toinen monottaa kylkiin :D

Tänään olis siivousta ennenku kaveri tulee käymään. Aattelin myös käydä kaikki purkit ja purnukat vaihteeks läpi. Tuli eilen koulutuksesta taas kassillinen lahjoja :) Outoa sitten ku jää äitiyslomalle, kun pitääki ite ostaa kaikki eikä mitään voiteita tai meikkejä enää tipahtele mistään, plus että kun on tottunut nyt merkkituotteisiin, niin millähän rahalla niitä sitten ostelee :D

En malttais enää oottaa sitä rakenneultraa, haluan tietää että kaikki on varmasti hyvin plus toki sen sukupuolen.. Tietenkään ei suostu näyttämään kumpaa sukupuolta on :/ viimeks ainaki oli niin itsepäinen ku aina vaan käänsi selän ultraajalle :D

Ainii, onko teillä ollu käyttöä matkarattaille nyt vauva-aikana, siis niin että se turvakaukalo tulee siihen kiinni? Varsinki jos muutenki jo asuu keskustassa...

Merlina ja muru 18+6
 
Heips toooosi pitkästä aikaa kaikille. Mä olen ollut aivan varma, että raskaus on päättynyt ja siksi varmaan mitään viitsinyt kirjoittaakaan... Mulla on ollut veristä vuotoa muutamaan kertaan, kerran katsottiin ultralla ja todettiin kaiken olevan kunnossa. Sen jälkeen on vaan käsketty odottelemaan rauhassa... Loppui ne vuodot lopulta (näitä oli siis erillisillä kerroilla, loppui ja alkoi muutaman päivän päästä uudelleen) ja nyt ei ole kolmeen viikkoon vuotanut. En ole yhtään uskaltanut luottaa siihen, että kaikki olisi hyvin ja kauheita painajaisia aiheesta nähnyt, mutta äsken neuvolassa kuului sydänäänet oikein reippaasti, joten ehkäpä taas lakkaan murehtimasta. Nyt kyllä sanoi neuvolassa, että voidaan niitä ääniä kuunnella tiuhempaan, jos pelkoja tulee. Toivottavasti ei tule. Kaikki muutenkin oikein mainiosti näytti olevan, painokaan ei ole noussut kuin 1,2 kg yhteensä, mikä on mulla loistavaa! Aiemmissa raskauksissa tässävaiheessa tullut jo noin 6 kg :O.

Liikkeitä en ole vieläkään tuntenut, niitä odotellessa.

Niisku-Rouvalle piti vastailla. Ja tämän ihan vain kannustimena tarkoitan, en mitenkään pahalla. Itse hoitoalalla työskennelleenä, en siis tiedä mikä sinun alasi on, mutta raskasta tuokin on fyysisesti. Työpaikallani kaksi naista sai kaksoset ja kumpikin oli ihan turvallisesti noin 30 viikolle töissä. Sen jälkeen nostamiset meni aivan mahdottomiksi, joten saivat sitten sairaslomaa loppuun. Tottahan tuo on, ettei raskaus ole syy työkyvyttömyyteen, eikä sen perusteella pääse sairaspäivärahalle, pitää olla todella pätevä syy noinkin pitkään sairaslomaan. Täällä ainakin vaaditaan useampi todistus asiasta, esim. supistuksista on pitänyt saada käyrää kelalle yms.
Viestistäsi ei selvinnyt onko sinulla jotain pahaakin vaivaa, mutta näin alkuraskaudesta (ennen vko 30) ei tosiaan ole useinkaan helppo saada sairaslomaa. Ehkä neuvolassa hieman kärkkäästi asia esitettiin, mutta noin se kyllä, sinun kohdallasi, valitettavasti on. Toivottavasti tämä ei nyt tunnu paasaukselta, sillä sellaista en missään nimessä tarkoita...

Mites muuten... Onko täällä muita, jotka polikliinisesti on toivonut synnyttävänsä? Miten eri sairaaloissa suhtauduttu? Itse jo esikosta kotiuduin 28 tunnin päästä (eivät päästä kuulemma ensisynnyttäjiä missään nimessä aiemmin...) ja toisesta sitten heti lääkärin tarkastuksen jälkeen noin 5 tunnin päästä synnytyksestä. Nämä siis Hyvinkäällä, ja aina on vaadittu johtava lastenlääkäri antamaan luvan, jotenkin varovaisesti päästävät, ja yrittävät kyllä saada jäämään. Sama toiveissa nytkin, kunhan pieni on kunnossa. :) Niin ja nyt siis synnyttämään menen Hämeenlinnaan...

Knox ja Papu 15+6
 
Viimeksi muokattu:
Niisku-rouva:Kyllä toi vähän tylyltä kohtelulta kuullostaa, mutta toisaalta siinä on myös pointtia... Minä kun vuotelin tuon lähes kolme ensimmäistä kuukautta milloin enemmän milloin vähemmän, niin silloin keskusteltiin lapsettomuuttamme hoitaneen lääkärin kanssa oikeen kunnolla sikiön voinnista ja siihen vaikuttavista asioista. Meille lääkäri sanoi samaa, että sikiö on suojassa kohdussa ja jos sikiö on NORMAALI ja TERVE se selviää ihan vallan mainiosti normaalista elämästä eli minun raskaasta työstäni. Lääkäri myös kysyi, että haluanko minä levätä ja vain maata koko raskauden ja saada mahdollisesti sellaisen lapsen jonka ei olisi normaalisti välttämättä kuulunutkaan syntyä... Siksi minä olin töissä koko ajan vaikka verta aina välillä holottelikin. Ja tosiasiahan on että koeputkihedelmöitykseen sisältyy aina hieman suurempi kehityshäiriöriski ja keskenmenoriski, kuten myös kaksoisraskauteen. Siksi en ole lääkärisi kanssa aivan samaa mieltä siitä että kaksoisraskaus on ihan sama asia kuin tavallinenkin raskaus, mutta silti noudatan lääkärini ohjeita (tai oikeastaan sitä suuremmalla syyllä).

Toisaalta raskaus on vieläkin jonkinlainen mysteeri ja mitä vain voi sattua yhdeksän kuukauden aikana, joten koskaan ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Toivotaan kuitenkin, että meillä kaikilla menee kaikki hyvin ja saamme ihania pienokaisia!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä