<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Tervehdys taas kaikille ja onnea pienokaisen saaneille :flower:

Mulla tullu nyt kahtena edellisenä päivänä limaa tuolta alhaalta ja vähän väliä supistelee...maha tosi pinkeenä ja vauva potkii viel siel,niin vähemmästtäkin kyljet tosi kipeät ja navan kohta mahalta!!!
Sitten vielä olen kärsiny tän aamun kamalista ilmavaivoista ja vatsa toimii n.2h välein,et ei kivaa.Menkkamaisia jomotuksia myös löytyy alavatsalta ja selästä ja entäs tää pissalla käyminen...sori,kun valitan,mut nyt meinaa mennä hermo!!!

Huomenna ois neuvola ja aion kyl avautua oikein urakalla sille terkalle,et jos tää näyttää menevän kovinki paljon yli niin asialle on alettava heti tekemään jotain tai muuten hajoo mun paikat kokonaan.

Saas nähdä minkä kokoinen vauvakin tulossa,kun mulla nyt paino noussu joka neuvola käynnillä 1-1,5kg/vk,vaikka olen syönyt todella terveellisesti ja juonutkin paljon.Ahdistaa jo toi punnitus etukäteen :ashamed:
Tunnen itseni valaaksi ja mies vain nauraa mun isoksi kehittyneelle "pötsille"!

Hemuli79 ja "mönkijä" 39+2
 
Nyt on taas nukuttu päikkärit ja jaksaa iltaan saakka. Neuvolassa olin aamulla, eipä kummempia. Vauvan PITI olla laskeutunut jne, ja sf oli kahdella edellisellä kerralla sama 33. No, nyt oli kasvanu kokoon 34.5 - ei nyt kauheen luotettavalta kuulosta tää meidänkään terkka. Kyseli tuntuuko että maha olisi muuttanut muotoaan ja painetta haaroissa. Eli eipä tuo osaa sekään sanoa, onko vauva laskeutunut vai ei. Mitä väliä. Verenpaineet oli noussu, mut ei ihmekkään näillä kivuilla. Mutta huom. kohonnut paine voi olla merkki myös synnytyksen alkamisesta ;) Ja tämä on tosi! Painoa on tullut nyt jotain 20kg yhteensä, 4 vähemmän kuin esikosta.

Pitkää pinnaa "yliaikaisille", teillä ne vasta vieterit kireellä varmaan onkin...omat lukemat on vielä ihan ok - mutta ahdistavaa silti odotella :(

sinuhe ja ukkeli 39 + 0
 
Alkuperäinen kirjoittaja sinuhe:
Nyt Mutta huom. kohonnut paine voi olla merkki myös synnytyksen alkamisesta ;) Ja tämä on tosi!
Tähän mä tarraan, kuin viimeiseen oljenkorteen :LOL:

Ehkä mun verenpaineet olisi siksi nousussa...

Juuri soittivat äitipolilta, meen sinne tsekkaukseen keskiviikkona :p Ja muistutti heti, että jos oireitita tulee, ni äkkiä sitten van paikalle... Eli kaipa ne täälläottaa pienimmästäkin sisään. Sinänsä hyvä kyllä, turhaa määkin kiukkuan ja väkätän kaikesta, harmittaa vaan, kuna ian on "jotain" ja sitten alkaa jo senkin takia stressaamaan ja pelkäämään kaikkea... :headwall:


Mymmelis 39+2 :heart:
 
Annaliina se on hyvä et paino putoo -mut muista syödä enmmän. Toi päänsärky viitais vähän siihen et olet lähinnä juonut huonosti. Syöminen ja riittävä veden juonti on maidontuotannon kannalta tosi tärkeetä. Vaikka sitä aikaa ei varmaan oo.

eeti :hug: toivottavasti helpottaa.

majjse keltainen taitaa olla sitä ternimaitoa, mulla ainakin tule kirkasta ja sit keltasta kun puristan ja liivisuojiin jää niitä keltaisia "pilkkuja". Kohta joku pikkuinen ihanuus pääsee nauttimaan ekasta ateriasta :p nam.

 
(.) aamulla kävin labrassa ja nyt iltapäivällä sit neuvolassa. maksa-arvot oli ok, eli ei huolta niistä. muutenki nla:ssa kaikki hyvin, pissassa tosin hieman proteiinia.. varattiin käynnistysaika ens viikon perjantaille jos sitä ennen ei synny.. toivottavasti nyt kuitenki, ei millään enää jaksais tätä.. |O
sisätutkimuksen teki taas ( :eek: ) pää ei vieläkään kiinnittynyt. ulkosuu oli auki, mut sisäsuu tiukasti kiinni, paikat pehmenneet.. olipahan pikkuisella ollut vielä tilaa kääntää kylkeäänkin.. alkaa oikeesti ahistaan et eikö tuo tuu tuolta koskaan.. ja nyt tuntuu siltä et mitä jos se ei mahdu tuleen ja ei sen takia kiinnity.. :/ no senpä näkee sit viimeistään ens perjantaina..

ja tuohon kohonneisiin verenpaineisiin meijän vauva on tainnu sit viikon, kaks jo tehdä tuloaan.. on nimittäin paineet kohonnu normaalilukemiin, mulla ku on ollu ylialhaset paineet (välillä ihan yläpainekin alle 100).. on ilmeisesti hitaanlaista sorttia tuo meijän vauva.. varmaan sit synnytänki ainaki viikon sitä.. :LOL:

hermostunut anuliina 39+6
 
Kiukkuista päivää täältäkin!!!

Ketuttaa ihan vitusti...anteeki ruma kielen käyttöni...menee vaan hermot tämän olotilan kanssa!!!! :kieh: Mulla on oksettava olo 24/7, kamala lentsu ja supistelee vähän väli, mut ei mitään KIPEITÄ vaan sellasia että tuntuu. Ruoka ei maistu, mitään ei taho saaha alas. Just neuvolasta kotiuduin ja jouvun nyt mittaileen sokereita, vaik täti sanoki et ei ne mitn luotettavia tuommosella syönnilä ole, mut jos heittävät ihan härän pyllyä niin saadaan jotain viitettä mistä tää kamala olo johtuu. Jos olo ei keskiviikkoon mennessä helpotä tää mamma lähtee tutkimuksiin ja todennäkösesti tippaan hakemaan kroppaan nestettä. Unesta ei mitään tietoo, nukuin viimeyönä hurjat 3 tuntia ja sekös parantaa jo ennestään hyvää oloa!!!!!!!!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Itkua oon täällä ukkelille väätäny et miks kaikki pitää olla aina vaan vaikeempaa.... :'( :'( :ashamed: Onneksi tytyllä kuitenkin pitäisi masussa olla kaikki hyvin. Mutta miten tässä mitään synnyttää jaksaa jos ämmösillä eväillä ja avuilla pitää viel monta päivää mennä?? Siitä sen miun neuvola tätiki oli huolissaan. Yliaikaisuus kontrolliki on VASTA 1.6. OAS:ssiin tullut uusi käytäntö ja enemmin ei vastaanoteta jos ei mitn hälyttävää. PERSEESTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :eek: Hermot totaalisesti loppu multa!!!!!!!!!

Mut tässäpä niit neuvola kuulumisia:

RV: 40+1
paino: 220g/vko
turvotus: +/-
RR: 114/70 (harvinaisen koholla mulla)
pisu oli puhas
sf: viimeks 34.5 nyt 37 :eek: ja vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt
rt
:heart: 147
liikkeet ++

Tahtoo tämän typyn ulos tuolta masusta ennenku itte on aivan rikki!!! :snotty: :ashamed: Tuntuu vaan etten jaksa enää...ANteeksi kauhee valitusvirsi... :ashamed: Taijan vetäytyä toviksi peitoalle piiloon nyyhkimään ja etsimään parempaa mieltä...

liinu83 ja möykky 40+1 joka ei halua tulla ulos
 
ONNEA TMVK :flower: :heart: ! Upean työn olet saanut tehdä, "pikku-jättinne" kanssa :hug: :flower: ja hatunnosto!

Täällä vauvan jalat ? tuntuu tulevan kyljestä läpi; sellasia 5cm kohoumia ilmestyy aika-ajoin kylkeen ja tekee piiirun inhottavaa :$ !

Huomenna ultra sen poikkitila- epäilyn takia :whistle: Käskiskö lääkäriä hiukan remplaamaan kovemmin vai odottaisko kiltisti, että vauva lähtis itse tulemaan... viikonloppuna olis kyl aidantekijä tulossa tekemään riukuaitaa meille, joten hommaa olis ... ;)

Mutta eipä muuta, kärvistelyjä kaikille!

Sädis39+5
 
Merika/ UtaS78 kiitos myötäelosta=)

Summer81 oltiin vyöhyketerapiassa. Hieroi 20min. jalkapohjia, jalkoja ja masua. Vauva näytti nauttivan ja ähisi mukana. Meillä sama kuin teillä: ei siis huuda vaan ähisee ja känisee. Terapeutti oli sitä mieltä et ei mitään koliikkia vaan ihan perus sopeutumis-ähellyksiä uuteen maito-ruokavalioon. Suositti 3 - 5 hoitokertaa kunhan nyt eka katellaan tämän väikutuksia. Maksoi 28 eur ja neuvoi samalla kotihoito-ohjeita. Tuntui kyllä ihan hyvältä et käytiin. Nyt Papsu nukkutnut siitä asti rauhallisena. Suositteli muuten kapalointia yöksi. Sanoi kans muuten noista Rela-tipoista et on asiakkaat valitelleet samoja ongelmia: kuulemma tippojen öljypohjaisuus voi vaikuttaa ja siis aiheuttaa vatsavaivoja.

Poika joo ruokavalioon pitää alkaa kiinnittää huomiota. Ja tuo röyhtäys homma ottaa vakavammin. Löysinkin netistä asento-ohjeita röyhtäilyyn ;)

Kyllä tää tästä..
 
:p Tuli sitten vedettyä päivällä kokonainen Geisha-suklaalevy ja nukuttua kahden tunnin päikät, niin on hitusen parempi mieliala. Tosin heräsin siihen, että pikkarit olis ollu ihan litimärät lapsivedestä...mut ei, kumma kuinka sitä epätoivokin jo sekottuu noihin uniin. :/

Onnittelut TMK pikkujätistänne!!! :flower:

UtaS78 rv 41+3
 
Ihastuttava Maija syntyi sitten 14.5. klo 18.10 3375kg ja pituutta 49 cm. Kotiuduttiin jo perjantaina. Meillä on sujunut ihanasti ja ollaan kaikki aivan päät pyörällä kun tyttö on kaunis kuin suklaakaramelli, aivan syötävä pieni tyttövauva. Ollaan käyty pari kertaa bililabrassa, mutta nyt se tilanne on hallinnassa ja voi huokaista helpotuksesta. Olen antanut tuttelia lisänä kaiken aikaa kun biliarvot oli korkeella, vaikkakaan eivät vielä lähelläkään valohoito rajaa, mutta nousevat äkisti...ihan hurjaa. Tsemiä taas kaikille valovauvoille, ei ole kivaa teillä, mutta hyvä kun hoito tepsii ja pieni tulee kuntoon.

Meillä oli käynnistys aika 14.5., mutta edellisen yön kärvistelin supistusten kourissa ja aamulla tiesin että se on menoa... synnytys oli todellakin käynnissä, mutta vauva oli kovin korkealla. Lähdin pariksi tunniksi kaupungille sairaalaranneke ranteessa, pyörin stokkalla ja ostin Maijalle petivaatteita... Takasin taysiin ja paljoa ei ollut vielä tapahtunut. Yhtäkkiä supistukset olivat kovia ja siirryttiin synnytyssaliin kivunlievityksen pariin. Sain epiduraalin ja ilokaasua rutkasti. Eppari ei alkuun auttanut kun tuli hutipisto...joten ilokaasu humalat tuli otettua ja olihan se ainoa lohtu - kipu oli tähtitieteellistä ja taju oli mennä useaan otteeseen. Sain toisen epparin ja sitten helpotti elämä kummasti. Olin kokojan älyttömän kipeä. Jotenkin sen kivun keskellä tajusin vaan keskittyä hengitteleen sitä iloista kaasua ja sitten lähti asiat sujumaan ja vauva laskeutui ja lähti hissukseen tulemaan. Ponnistus kesti kokonaiset 1 min ja niin Rakas vauva näki päivän valon ja onnesta itkuiset vanhmenpansa :heart: :heart: :heart: Taysin kätilöt ja lääkäri olivat aivan huippuja, synnytyksessä oli kriittinenkin vaihe, mutta homma oli hanskassa ja suunnitelma valmiina, ei ollut mitään katteellaan meininkiä vaan hyvä ote koko hommaan. Ja vaikka kipua oli ja paljon ja mutkia matkassa niin silti täysi 10 ja lämmin ajatus koko hommasta. Kaikille tsemiä ja pelätä ei tarvitse, luonto hoitaa ja kokemus ja kipu on mahtava yhdistelmä, oikeesti. Mä olen nyt hyvässä kunnossa, lihaskunto on palautunut ja käyn jo kävelylenkillä ;) mulla on ihana pelastusrengas ja mahtavat reidet ja milläs muulla kun berliinin munkeilla ja muilla herkuilla varustettuina :kieh: :LOL: :LOL: ja ihmekös tuo kun tyttö on syötävä että kyllä tämän vauvan kanssa ollaan saatu herkutella kaikki 9 kk, mutta nyt rasva palaa kuntoilemalla. Taisin herkutella moneksi vuodeksi eteenpäin, yhtään ei tee mitään pullia enään mieli. Aika hauskaa kun taas tuntea itsensä!

Tässä tälläisiä kuulumisia,nautitaan elämästä ja sen ihanuudesta täysin voimin. Onnea kaikille vauvautuneille :flower: :flower: :flower: ja oikeesti kärsivällisyyttä loppu metreille. Yrittäkää jaksaa, vaikka lasketut ajat menisivätkin. Tätä rakkautta ja kauneutta kannattaa jaksaa lämmöllä odottaa - tämä on hienointa mitä voimme saada :heart:
 
NuoriÄiti
täällä odotellaan koska pääsis synnyttää... eilen tuli todella paljon niitä limaklönttejä ja tänään pari lisää.. Vähän myös tiputellut. Suppareita ei vaan ole kovin ollut. :( vauva kyllä möyrii masussa. Neuvolassa käytii tänään ja sano että synnytys voi olla hyvinkin lähellä. Rv 40 :heart:
 
Olen kapaloinut Maijaa aina unille - hän nukahtaa rauhaisasti ja nukkuu kyllä yötkin likimain putkeen. Päivälläkin kapaloin, koska välillä hän on selkeästi väsynyt mutta ähisee unen ja tisun välillä. Kapalointi rauhoittaa kummasti! En kyllä osaa neuvoa, laitan vain vinottain pari kulmaa ja jotenkin siitä sitten ihana vauvakäärö tulee.

Vyöhyketerapia on hyvä apu vauvan erilaisiin ongelmiin. Akupunktio ja ihan vauvahierontakin auttaa - hieroja ja vyöhyketerapeutti antaa varmasti neuvoja kotiin ja olen kyllä kuullut vauvahierojasta ken käväsee pari kertaa ja opettaa vanhemmat hieromaan itse vauvaa - ajattelin itse käydä vauvahieronta kurssin kun meidän koulutuksessa (urheiluhieroja) ei ollut minkäänlaista vauvahieronta osiota.

Mä olen tänään kyynelehtinyt ja itkeskellyt jonkin verran - mieli on herkkänä kun katsoo uinuvaa kaunista ja ikiomaa vauvaa, lisänä vielä ihana isä ja rakkaus kaikkien kesken. Ihan upeata. Tälläinen vastasyntynyt ihminen on niin viattoman suloisen kaunis. Aion olla tämän lapsivuode ajan ihan kiinni vauvassa - enään minulla ei ole mihinkään kiire, nautin itseni kumoon tästä onnesta :heart:
 
Olinpa sitten kaupungilla käymässä, ja pissasin housuihin? tai sitten se oli jotain muuta, reisilläkin tunsin vähän kosteutta, pian alkoi kauhea "isompi" hätä ja siinä vaiheessa olin jo kovaa vauhtia menossa kotiin päin kun luulin että vedet meni! Tuli siinä pari hassua supistustakin kun bussiin kiirehdin. Noh kotiin tulon jälkeen ei enään minkäänlaista hätää eikä mitään, pikkuhousut vaan joutui vaihtamaan :LOL:
Enpä edes älynnyt haistaa pikkuhousuja että haisiko pissalta kun pistin saman tien koneeseen pyörimään.

kapaloimisesta Olen kuullut että vauvat tykkäävät ja rauhottuvat kun saavat olla ahtaasti kapaloituina,onhan ne mahassakin pienessä tilassa :)
 
Majj; toi pissiminen kuulostaa niin tutulta - mulla tuli loppumetreillä hillittömiä ajolähtöjä vessaan, ja niitä oli paljon - heh. :LOL: koita pitää masu tiukkana ja kiemurrella jotenkin pöntölle! Toi kapalointi on ihana juttu :heart: Mie oottelen että vaavi heräilisi hiljakseen tisuttaan, ajattelin tänään ottaa pari lasia kuohua kun meidän isukki tulee tuolta jäiltä kotiin illemmalla =) mie oon aivan sekasin
 
nukkumisesta meillä neiti on niin rauhaton omassa sängyssään, että ollaan jouduttu antamaan periksi ja neiti nukkuu osan yöstä meidän kanssa samassa sängyssä. Jos jollain on ohjeita miten vauva pysyy rauhallisena omassa sängyssä, niin vastaan todella otetaan. Välillä tuntuu, että toinen olisi vaan mun vieressä ja tississä kiinni, siis öisin. Päivisin neiti viihtyy myös itsekseen. =)
vatsakivuista meillä tyttö syö niin paljon, että vatsa kipeytyy välillä ruokailun jälkeen. sitten vaan yritetään röyhtäyttää ja hierotaan masua sairaalasta saaduilla ohjeilla. vatsakivut ovat kuulema niin normaaleja alle 2 kk vanhoilla, että siksi täällä saa kaikki hierontaohjeita mukaan kotiin.
Miten teillä ovat vauvat valveilla päivisin? meidän 3,5 viikkoinen oli juuri 4,5 tuntia putkeen hereillä. Äiti saa olla koko ajan lähistöllä ja mielellään sylissä pitämässä. =)
kaikki kärvistelijät vielä vähän jaksuja. kohta ovat pikkuiset maailmassa. :hug:
 
onnea kaikille vauvaantuneille jälleen! ja vauvanhaku reissulla oleville lykkyä kovasti :hug: !

meillä oli ihka ensimmäinen mahakipuyö vauvalla. tosin ei itkenyt. vaan ährää ja puhraa ja murisee vain ku vääntää. mut eipä siinä paljoa pysty silmiään ummistamaan ku kauhia murina vieressä käy. :( hirmu vähän on toisella masun kanssa ongelmia ollutkaan. nyt tuolla isänsä kanssa murisee pieruja ulos. toivottavasti ens yönä ei olisi nii paljoa ilmaa masussa.
mutta aikansa kutakin. muutaman kuukauden sisään noi on onneksi pääasiassa ohitse.
ja pitäisi onnellinen olla ku nii vähissä on toisen masuvaivat kuitenkin. ja poika ku vetää tissillä nii kauan et enempää ei sit yhtään mahdu. ihan ähkyyn pitää syödä aina ja heti kun vähän mahtuu nii heti tissille uudestaan.. :D

nemika+jäbä 4 viikkoa :heart:
 
majj vähällä oot päässyt, jos tää oli eka vahinko ;) Itte en jaksa ees kirjoitella, kun ottaa pattiin. Vaikea lähteä mihinkään tuon 3v kanssa, kun alaosastosta saattaa valuu mitä vaan milloin vaan. Poju on tottunut ulkoilemaan paljon ja pitkiä matkoja ympäriinsä, nyt se sitten riehuu sisällä seinät nurin. Mulla oli ukaasi pitää tää sisällä ainakin tän viikon vielä, ukkelin töiden takia, onneksi noi aamutyhjennykset ja säännölliset supparit on vähän rauhoittuneet. Ehkä sitten viikonloppuna lähden puolenpäivän lenkille, niin et loppuis rutina.

Tänää koirat lääkäriin, toisella virtsatietulehdus ja toinen on muuten vaan vanhus.


Hyvää jatkoa kaikille!
 
Huomenet!!!

Onnea Kirsikkatomaatti :heart: Ihana tarina, sait mut itkemään heti aamusta :heart: Vähän oon herkkänä kaikkine näine ajatuksineni :p

Hitto, mitenköhän sitä pääsisi ulos...Koirat tarttis pissattaa, mtta mulla on nin jumalattoman kipee tuo alapää, oikeasti, ettei kukaan usko :eek: Hyvä, et pääsee ylös, kun jonnekin on ittensä läväyttänyt :LOL: Istuminen on pahinta, siispä poistun taka vasemman kautta sohvalle ja ihmettelemään, millä mä saan nuo haisu-peput ulos :LOL: Viritän narut partsin kautta, juoskoot siinä... Hahhaa... *(vitsi, älkää soittako eläinsuojeluun :LOL: )
 

Yhteistyössä