<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

NuoriÄiti
Tänään tuli limatulppa ja eilen oli laskettuaika. Eilen oli myös kovia suppareita ja yöllä oli tiputellut kosteaa housuihin samoin tänään on tullut. Saa nähdä onko synnytys lähellä... =)
 
Tervehdys.

Vauva uutiset päivitetty.

Onnea tmvk:lle ja muru0508:lle sekä perheille :flower:

Pikkuhiljaa alkaa jänskättää huominen käynnistys. Kokoajan tietty viel toivon, että ens yönä tapahtuis jotain ihan omin avuin ettei tarvis käynnistellä, mutta aika näyttää mitä tulee tapahtumaan.

Pikkuisen on ollut kipristelevä olo tai sit vaan kuvittelen kun niin paljon toivon luonnollista lähtöä. :LOL:

Kassit on nyt pakattu valmiiksi. Saunan taidan vielä laittaa lämpiämään.

Jossu & Hemuli 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja NuoriÄiti:
Juu :) No nyt tässä odotellaan että tulis kunnon suppareita. Matkaa sairaalaan on kyllä semmoiset reippaat 50-60km :S

Joo se tuo pikkasen lisäjännitystä peliin :D Meillä on vähä yli 80 km sairaalaan ja kaksi nopeaa synnytystä jo takana :D
Mutta onnea vauvanhaku reissulle!!

sarbba rv 38+3 :heart:
 
NuoriÄiti
Joo kyllä se tuo pikkusen sitä jännitystä :p Sairaala on tossa muutaman sadan metrin päässä jossa itse synnyin mutta siitä lopetettiin synnytystoiminta vaikka juuri rakensivat sinne synnärin. Mutta rahallisista syistä eivät sitten käytä sitä nyt. :(
 
Onnea vauvautuneille!!!!!!!! :heart:

Jossu-71 Sulle kans tsemit huomiseen!! Minua ei vielä jänskätä, mut luultavasti en saa nukuttua.. Pitää jo viiden aikaan herätä kun kuudelta jo pitää lähtee ajamaan. Puol kasi käynnistys ja meillä matkaa sairaalaan 100km.. HUH!

Nyt lähen kuiteski lukee kirjaa, niin edes lepäämään jos ei uni tuu..

D ja mahan asukki(vielä vähän aikaa.. :heart: ) 41+2
 
Katsotaan jos saisin kirjoitettua jonkun näköistä synnytys kertomusta...

Eli keskiviikkona 14.5 olin aamusta kaverin kanssa cittarissa ostoksilla ja sen jälkeen menin äitini luokse kahville. Päätin mennä päikkäreille kun olin tosi väsyneen oloinen.
Heräsin 14.00 ensimmäiseen supistukseen.
Kello 15.00 ne olivat säännöllisiä ja tulivat 6 minuutin välein. Ilmoitin miehelle et kyl tää nyt haluu täält ulos et vauhdilla hakee mut.
Kello 16.00 supistukset tulivat 3 minuutin välein ja kävivät jo todella kipeää. mies tuli hakemaan minua jä lähdimme tyksiin.
Kello 16.47 saavuimme sairaalaan ja tehtiin sisätutkimus olin 8 cm auki. Menimme suoraan synnytyssaliin.
Kello 17.05 meni lapsivedet ja tehtiin sisätutkimus ja olin täydet 10 cm auki.
Ponnistusvaihe oli erittäin kivulias ja hankala. Ensin oli pää jumissa ja sen jälkeen oli hartiat jumissa.
Kello 17.33 PikkuJätti syntyi

Kiitos aivan ihanan kätilön sain ponnistettua poikamme ulos. Hän jaksoi kannustaa ja valaa minuun uskoa että kyllä hän mahtuu tulemaan. Usko meinasi jo loppua välillä. Napanuora oli kerran kaulan ympäri ja sain 1.asteen repeämiä. Poika joutui aluksi happikaappissa käväisemään, kun hän säikähti "rajua" ulosauttoa. Kokonaisuudessaan synnytyksen kokonaiskesto oli 2tuntia 45minuuttia. Hauskuus alkoi synnytyksen jälkeen, kun aloin vuotamaan. Kokonaisuudessaan vuotoa tuli 2100ml ja sen seurauksena Hb laski 68. Minuun tiputettiin nestettä viisi isoa pussia ja myöhemmin osastolla sain kaksi pussia verta. Olo on vieläkin hutera ja vetämätön... No nyt Hb on jo kuitenkin 81 eli voiton puolella ollaan. Kunnolla ei pysty istumaan kun alapää on sen verran kipeä ja turvoksissa, osa tikeistä kiristää ja kirvelee välillä... On se kiva käydä vessassa.

Meidän jättimme painoarvio oli 4700g viikkoa aikaisemmin. ja todellakin olisi ollut käynnistys torstaina edessä mutta hän päättikin itse tulla ulos...

Nyt ihailemaan PikkuJättiä :wave:
 
jopas täällä tulee vauvoja kovalla vauhdilla :D
tmvk on pojalla kokoa on tainnut olla aika pungertaminen =)
jossulle onnea huomiselle!

meillä on toiminut ne disflatylit mahavaivoja kyllä on mutta ei niin kamalasti kun ennen tippoja,maha on kyllä kovalla kakka tulee itkun kanssa ja joudun kuumemittarilla autteleen.
mallasuutetta on kaapissa mutta en uskalla antaa kun luin että voi lisätä ilmavaivoja.
just kun tänne kirjottelin että vauva vaan nukkuun niin nyt likka olikin illan hereillä :LOL:
kyllä vauva elämä on ihanaa , välillä tulee oikein itku silmään kun katselee vauvaa kun on niin sulonen, vaikka öitä joutuukin valvoo ja on univelkaa mutta kyllä on sen arvoista :heart:
 
weiss
Ihanaa tmvk!!! Vihdoin saitte nyytin vierelle, onnea koko perheelle!! :flower: :heart:

Onnea myös murulle ja muille nyyttinsä noutaneille! Ei meinaa enää perässä pysyä!

Täällä sitä harjoitellaan arjesta kiinni pääsyä ja tuntuu tosiaan, että pieni mies vie kaiken ajan. Meillä tissitellään 3 tunnin välein, mikä on hyvä väli myös loppujen bilirubiinien poistumiseen. Meillä nukutaan yö ja päivä hyvin, ilman suurempia valveillä oloja, mutta illalla hän saattaa olla jopa muutaman tunnin hereillä ja ihmetellä silmät ymmyrkäisinä.. :heart:

Vaunuttelut on aloitettu ja on tosiaan ihanaa päästä liikkumaan. Ollaanhan sitä maattu jo tämä vuosi tähän saakka. Meille sanottiin, jotta viikon ikäisenä voi aloittaa ulkoilun.

Tsemppiä teille, jotka ovat lähössä nyyttiään noutamaan!
:hug:

weiss ja pikkuinen 11vrk :heart:
 
vautsi vau, tmvk, oot kyllä ollu tosi urhea kun oot saaanu synnytettyä noin ison vauvan!!! En uskos itse siihen pystyväni. Harmi tuo vuotaminen, toivottavasti voimat palautuu nopeesti.

Paljon ponnistus voimia kaikille huomiseksi, jotka menette käynnistykseen!!

Ite oon niiin kyllästynyt jo tähän odotukseen. Voi himpulat ja vimpulat. Eikä tässä nyt mitään sen ihmeempää syytä ole - Kaikki kotihommat on tehty, tänään imuroinkin 2 x. Aika säälittävää... Paikat on niin kipeet, etten kehtaa mennä kavereitten luokse ulisemaan. Tai siis yhden äkin hyppäämään sohvalta huudon kera ylös, kun koskee niin kovasti. Säikkyyhän ne, raukat. Enkä jaksa enää olla varmaankaan mitään ilosimpaa seuraa. Yritän kovasti keskustella muista asioista kuin mahasta, mut ajatukset harhailee

Ja ihan hirveesti ärsyttää, kun koko ajan tulee joko-joko- puheluja ja viestejä. Johan on kumma, tuskin nyt kovin moni oikeesti jättää kertomatta kun vauva on syntynyt!!!???

sinuhe ja vaavi 38 + 6 (huomenna olis jo 39 + 0, varsin loistava yö siis lähteä syntymään ;) )
 
tmvk Nopeesti sä sen synnytit. Minkä kokoisia sun aikaisemmat on -oliko tämä nyt kolmas -olin lukevinani tuolta alusta. Ikävää toi vuotaminen, mut onneks kaikki nyt hyvin ja huomasivat sen.

Itseä niin alkaa jännitää, miten kauan kestää ponnistaa. Nyt maha-asukas noin 4200g ja kaks viikkoo olis tarkotus olla viel mahassa. Mut eiks se mee toisest yleensä nopeemmin? vaikka synnytyksillä onkin välii 4v. Mut hyvän kätilön kun saa ja lääkäri aina myös saatavilla niin kyllä se siitä.

Onnea viellä pikku miehestä! Pienihän se on joka tapauksessa! :flower:
 
nuoriäiti: lupaavalta kuulostaa, että synnytys olis lähellä.

jossulle ja dinahille onnea tän päivän käynnistyksiin!!

tmvk: on siinä ollut pungertamista vaikka saitkin sen synnytyskertomuksessa kuulostamaan nopealta ja helpolta, onneksi kuitenkin kaikki meni hyvin ja sait lahjasta parhaimman :hug:

itse olen ollut hereillä jo aamu 4:stä |O ei vaan tule uni silmään jännitykseltä joten mitäpäs sitä sit väkisin yrittämään. 4 tunnin päästä sitä pitäs olla tyksissä..

kurpitsa rv38+2
 
Huomenta.

Nyt se menoa sitten kasin pintaan pitäis olla tossa naapuri kaupungin puolella sairaalassa. Yö tuli nukuttua huonosti. Petiin vast noin 12 ja heräsin 2 kun närästi nousin ja palasin petiin vast puol viis. Sit tuli reilu pari tuntia nukuttua.

Stemppiä kaikille loppu raskauteen. Yritän selvitä reissustani nopeasti kertomaan kuulumiset ja toivottavasti päivittämään samalla monen monet muutukin vauvauutiset.

Jossu & Hemuli 38+6
 
Huomenta! Tänään ois sitte mun laskettupäivä.... ei mitään tuntemuksia.... Pikku hiljaa alkaa olo olemaan kärsimätön.... |O No jospa ei kovin paljua menis yli.... edllinen meni vaan yhen päivän ja esikoinen synty viikon etuajassa. Juu mutta kärvistely jatkuu Nissu76 ja ipsku rv40+0 :heart:
 
Huomenta!
Onnea taas vauvautuneille!!

Minä kärvistelen EDELLEEN masuvauvan kanssa :headwall: eikä mtn merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.... Noh, viikko vielä ja sitten on 14 vrk yli, eivätköhän silloin viim. ala vauvaa häätämään tavalla tai toisella....

Onkos täällä vielä muita yliajalla kitkuttelevia ku minä...? :ashamed:

äippä ja nytty rv 40+6 :heart:
 

Yhteistyössä