<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Tmvk ja muut, onnea ihan hirmuisasti vauvoista Määkään alan yksitellen enää onnittelemaan,jso vaikka unohdan jonkun!!! :headwall: Pää niin laho, kun vaan voi olla nykyisin!!!

KOhta ois vika aito neuvola, perjantaina l.a... Lauantaina meinasi alkaa supistelemaan kunnolla, oli ihan hankalaolla, mutta loppui sit parin tunnin sisään, vieraatkin olin juuri häätämässä, mutta eipä sitten tarvinnut :LOL:

Tänään on Dinah ja joku lähtenyt käynnistykseen, lämpimät ajatukset heille mukaan viime tingassa vauvan haku reissulle!!!! :heart:

Olo on mitä mainioin, palaan lueskelemaan paremmalla ajalla teitin juttuja!!!
 
Huomenta!
Alan olla kyllä tosi hermoraunioilla näiden mun viikkojen kanssa :'( , jotenkin olisin olettanut että tää vauva syntyy pari viikkoa ennen laskettua aíkaa--mut ei! Nyt sitte on sellanen fiilis ettei tää tuu ikinä ulos ja jotain on vialla... :snotty:
Ei mitään merkkejä ilmassa

:kieh:

UtaS78 ja jo ällöt rv:t 41+3 :headwall:
 
UtaS78: Mulla on ihan samanlainen fiilis... eilenki illalla aloin vielä sängyssä pohtimaan, että mikä hemmetti voi olla minussa/vauvassa/ihan missä vaan vikana, kun tämä ei lähe syntymään... :snotty: Aiemmat syntyneet kuitenki rv 39+4 ja 40+5....huoh...
 
Huomenta kaikille,

kylläpäs moni taas lähti käynnistykseen ja on jo lähtenyt. Ovat maha-asukkaat liian tyytyväisiä yksiöönsä. :LOL: Mulla se olis edessä 30.5. eli laskettunapäivänä tai sit jos näyttää hyvälle pyydän et tehtäis sisätutkimus ja josko katsottais jos viikonloppuna lähtis käyntiin itsestään. Riippuu toki olosta ja lääkärin mielipiteestä. Eipä ainakaan anneta mennä yli tällä kertaa kun -iso vauveli täälläkin mahassa asustaa. :)

Tänään olis neuvola :| on niin turvonnu oloet ei tekis mieli mennä sille pirun vaalle.

Mies osti eilen pimennysverhot ja taivas e tuli nukuttua kun tukki-toki vessassa iti rampata alkuyöstä. B) aikast mukavat verhot -vaikka niitä ihan turhina ensin pidinkin kun on kaihtimet.

No nyt pitäs lähtee tekee jotain järkevää. :wave:
 
Odottavan aika on pitkä. Itsellä ei mitenkään viellä yli, mut kun välillä liikkuu niin vähän -tää on selvästi rauhottunut, mut onneks ottaa spurtteja välillä. Tila alkaa käydä varmaan vähiin.

Mulla esikoinen synty rv 41, mut jotenkin sitä toivois et toinen syntyis aikaisemmin.

Onko teidän sf mitta jo alkanut laskemaan?

toivotaan et se kohta teilläkin alkais -ootteko saanneet jo äpoliaikoja tulevaan?

:wave:
 
:hug: ensin halit jo turhautuneille odottajille, toivottavasti pian tapahtus jotain :heart:

onnea käynnistykseen meneville :heart:

summer: ei oo pojalla ollut massu aivoja ainkaan pahasti..piereskelee kun aikamiehet

äippä: tosi paljon on ollut kyl käynnistyksiä/sektioita..mut meil päin lääkäri sano et niitä tehdään nykyään tosi paljon jo pelkästään mahtuvuuden takia lisääntyy kuulema kokoajan molemmat..eswim mun ei tarttee enää yrittää alkautta kun ei mahu niin ei mahu testattu on..

tilasin pojulle neuvolan loppukuuksi ihanaa nähdä onko paino noussut...rnnat kipeenä oon kyllä imettänyt

ihanaa alkavaa viikkoa kaikille
 
Merika: Mä menen huomenna ihan tavis neuvolaan ja viime kerralla jo terkka sanoi, että laittaa mut sitten pe 23. pvä äitipolille ellei sitä ennen vauva synny.... mutta tuo kun on perjantai päivä ja sillon "vasta" 10 pvää yli, niin tuskinpa ne silloin vielä mtn tekee vauvan häätämiseksi...

UtaS: :hug:

Poika: Niinhän se menee... ja ihan ilomielin voisin jo itekkin lähee käynnistykseen, mutta eivät taida mua vielä sinne huolia...ö :|

Muoks. Sf- mitta oli viime viikolla lähtenyt laskuun... ja vauva onkin täysin laskeutunut, mutta ei vissiin vaan halua tulla ulos...
 
Merika: Mulla on vielä tän viikon perjantaina äippäneuvola, jolloin viikkoja tasan 42+0 ja sitten vasta katsotaan ä-polille aikaa. Käväisin ä-polilla viimeksi rv 39+4, jolloin painoarvioksi ultrattiin 3220g. Lähetteen sinne sain terkalta siksi kun sf-mitta oli oli laskenut th:n mittausten mukaan 2cm. Nyt sitten sf-mitta pomppasi viimesimmässä mittauksessa tuonne 34:ään, kun edellinen oli 31. Mä en enää luota noihin th:n tekemiin mittauksiin kun heittelee miten sattuu :headwall:
Mun äitiyskortin takasivu eli se kohdunpohjankorkeus kaaviokin on söherretty ihan miten sattuu noita palleroita täyteen ja sitte vielä rönkötetty mustekynällä päälle kun menny vikaan kohtaan... :kieh:
Jännittää vaan niin pirusti, kun esikoinen kyseessä :'(

UtaS78 rv 41+3
 
poika04: oon kuullu kanssa että pilsnerin/kotikaljan juominen tosiaan lisää maidon herumista. Ei muka tarvitse juoda kuin vähän, niin maidon määrä lisääntyis ja sen muka huomaa. Kannattaa ainakin kokeilla..
Nyt on onneks noita alkoholittomiakin oluita tullut kauppoihin mukavasti. Tässä raskaana ollessa oon ollu tykästynyt ainakin saunaoluena tuohon alkoholittomaan tummaan Nikolaihin.
 
Huomenia! :)

en tiedä olenko paremmalla tuulella kuin eilen :D mutta joo, yöllä jo luulin että tihkui lapsivettä, heräsin kun jotain valui reisiä pitkin, oli sit varmaan pissaa (vaikka ei haissut mielestäni pissalta) kun ei enempää tullut, joten jatkoin uniani (nukuin pitkästä aikaa suht huonosti, enkä tajua miksa pitää aina juoda kun on ollut vessassa, sitten ainakin saa pian taas herätä ja käydä :D)

Mä oon kyllä niin kyllästynyt tähän raskaana olemiseen, haluaisin jo niin nähdä vauvan
:heart: mutta en viitsi alkaa marisemaan koska täällä on vielä "yli ajalle" menijöitä, joita varmasti ottaa enemmän päähän kuin minua! :ashamed: :)
Toivotaan että pian jokainen meistä pääsee nyytin hakuun ja voidaan siirtyä yhdessä synnyttäneiden palstalle! :)

Onnea hirveästi kaikille jotka ovat menossa käynnistykseen/sectioon :flower:
 
Päivelöitä :wave:

Äippä84,mennään täsämällen samalla ohjelmalla...mulla kans huomenna neuvola ja pe lupas laittaa polille,et saas nähä tekevätkö mitään silloin. Kaverilta kuulin että täälläpäin olis sellanen periaate et niihin aikoihin ruvetaan käynnistelemään...tiedä sitten. varmaan riippuu kypsyys asteesta =)

Onnea kaikki vauvansa saaneet!!! Tmvk:lla melkoinen pikkujätti :heart: :heart: :heart:

Ja eipä täällä sitten muuta ihmeitä,täytyis varmaan järjestää ittensä ulos ja kylille....

Repa ja kutvis 40+6
 
Heippa!

Ankea aamu. Viime aamu-yö meni taas valvoessa papsun mahavaivojen kanssa. Raukka itkee ja välillä jäykistyy ihan suoraks kun yrittää puskea kakkaa ulos. Ja lopputuloksena on tippa vihreää mönjää. Kokeilin noita Cuplatoneja, mut ei meillä auta. Meinaa käydä äitiä itkettää aina vauvan mukana, kun näyttää niin tuskaiselta pieni :'( Siirryn sis takas Disfatyliin ja jätin Relat pois. Ai niin ja sain ajan vyöhyketerapiaan tälle päivälle: josko se auttais. Ainakin monilla on hyviä kokemuksia. Eli toukonuppu tuntuu et samassa veneessä taidetaan olla mahavaivaisina... Luin muuten et sektiolapsilla olis yleisempää suolisto-ongelmat. Tiedä häntä.

Poika olisko röyhtäisy-vinkkejä? Meidän pikkuinen ei saa röyhtäistyä, vaikka kuinka hytkytellään olkapäällä, en tiedä miks. Lisäks hierotaan vatsaa, "pumpataan" jaloilla kakkaa (tarkoittaahan tuo kakkapumppaus jalkojen pyörittelyä vatsaa vasten), yms. ja silti elo on kivuliasta. Kumma homma kun Papsu oli syntyessään kuitenkin ihan hyvän kokoinen ja "valmis" vauva, mitä kätilökin sanoi. Suolisto-oireet on silti nyt pahat. Tunnen syyllisyyttä kun aloin antaa niitä Rela-tippoja: aikaisemmin ei ollut ongelmia. Neuvolasta sanottiin, ettei ne ainakaan pahaa tee. No teki. :kieh: Olenpas tyhmä-äiti. :ashamed:

Väsyttää. Ja itku on herkässä. Ja mies lähtee huomenna töihin, mikä ei suinkaan auta asiaa. Lisäks Papsu on muutaman kerran vetäny maitoa henkeensä ja yskiny hulluna jota tiety säikähdän ja ponkaisen sängystä vauhdilla, mistä taas sektio/ dreeni jälki tykkää hyvää. :( Vali-vali...koettakaa jaksaa valitusta. Toivottavasti muilla paremmin.

Ja onnea vauvautuneille ja hakuun menijöille!:flower:
eeti
 
Repa: Huh, ihan jo pelästyin että joko oot muka lähteny :LOL:

En kans varma oo, et mitä tekevät silloin perjantaina, käynnistävätkö vai ei... riippuu kait niin monesta tekijästä.... mutta sinne perjantaihinki on niiiiin tuhottoman pitkä matka.. :ashamed:
 
Neuvolasta palauduttu :headwall:

Voi jessus, siis oikeasti... Th oli niin unelias, ilmeisesti mietti edellistä potilasta, kun ei saanut oiekin mitään aikaan... Mun verenpaineet on kuulemma liika korkeat, yläpaine 92. Laittoi kiireettömän lähetteen sairaalaan... Mua alkaa oikeasti ahdistamaan ihan hulluna tämä, kun koko aika onjotain vikaa, nytkään ei th meinannut saada kunnon sydän ääniä vauvalta, kyseli huolissaan, että liikkuuhanvauva kunnolla :eek: Liikkuu liikku, hyvä ettei mahasta läpi tule!!! Musta tuntuu, ettei se vaan osaa käyttää sitä dobleriakaan kunnolla, tai tunnustella, missä kohti se vauva siellä kyljessä ompi. Nyt vissiin kolmas kerta, kun laittaa geelit väärälle puolelle mahaa tunnustelun jälkeen ja roiskii sitten sen doblerin kanssa miten sattuu, kuitenkaan kuulematta kunnolla yhtään mitään :kieh: Nooh, soitan huomenna sairaalaan siitä lähetteestä, että mikä se oikein on olevinaan, tuskin mitään kummoisempaa raskausmyrkytystä nyt on kuitenkaan päällä, kn ei ole oireen oiretta. Vähän turvotusta nilkoissa ja sormissa, thats it! :kieh:
Hyvähän se on, että laittaa eteenpäin mut polille, kun vähänkään epäilee, mutta onko tääkään sit iaheellinen..Kamala stressi päällä nyt, verenpaine mittari varmaan räjähtäis, jos tuotais mun lähellekään... Kiva koko aika pelkää, et ä jotain oahasti vialla..Muutenkin alkanut pelottamaan, jos viime metreillä sattuu jotain, vauva kuolee kohtuun tms... :'(
 
Onko muilla lähtenyt paino putoamaan reilusti imetyksen aikana? En oikein tiedä, että onko hyvä vai huono, mutta viikossa paino on pudonnut melkein 6 kiloa + synnärille jääneet kilot. Ei muuten mutta kun ruokahalu on aivan olematon, päätä särkee ja oon aika nuutunut koko ajan. Väkisin saa yrittää syödä jotain....Syön vitamiinipillereitä ja rautaa, jospa ne auttais tähän oloon edes vähän. Ja poika syö ihan hirveesti koko ajan, se on se hyvä puoli =)
Meillä syödään noin kolmen neljän tunnin välein, mutta yksi ruokailu saattaa kestää 1,5 tuntia kun pojan pitää omasta mielestään kumpikin tissi tyhjätä. Eli meillä siis tissillä koko ajan ja nukutaan välillä tunti-kaks. ihan ok, kun vielä perjantaina tuskailin, että kun ei syö ollenkaan.
 
Täällä taas. Maha sen kun laskeutuu ja nyt on kokoajan menkkamaisia jomotuksia ja jalat vetelänä iskias kivun takia. ei ruususelta näytä. Suppareita ei näy... Huomena olis se sairaala käynti niin katsotaan mitä tehään..
Vauvan ilmavaivat vauvautuneet ootte kirjoitellut noista mahavaivoista joita tuntuu useella vauvalla olevan. Meil viimeksi pojalla oli noita mahavaivoja ja kokeilin kaikki maailman temput. Poika ei nukkunut kun hetken turvakaukalossa kapaloon kiedottuna kun maha oli niin kipee. Käytin useesti lääkärissä ja mitään apua ei saatu. Poika vaan huusi mahakipuja. Itse olin kanssa ihan väsynyt kun mikään ei tehoo. Kokeilin kaikki tipat yms.. mutta ei auttanut. Eli tulin siihen tulokseen että vauvan suolisto vaan ei ole kehittynyt syntymävaiheessa tarpeeksi et kaikki aiheuttaa jotain vaivoja. Parasta lääkettä tuohon vaivaan taitaa olla aika. Meil pojan huudot loppu 4kk iässä. Et Jos ja kun joskus saan tämän vauvan ulos niin uskon että päästään taasen ilmavaivojen kanssa tutuiksi. Ajattelin että lämpimät kääreet, pierujumppa, asentohoidot ja kapalo saavat riittää. En jaksa enää ostella kaikkia tippoja joista osasta vaikutti et maha tulee kipeemmäksi.
Toki on varmaan vauvoja joille tipoista on apua samoin kuin vyöhyketerapiasta, mut tuo on mun kokemus. Ja on totta että äitin ruokavalio vaikuttaa pikkuisen mahavaivoihin. Tsemppiä teille joilla on ilmavaivoja vauvalla :hug:
 
Eeti, täällä kanssa valvottu yö takana. Typy nukku kolme tuntia ja sitten heräsi syömään. Sitten alko ähiseminen ja puhiseminen. Tää vauva ei pahemmin itke...ähisee vaan. Valvoin siitä sitten kolme tuntia. Itku tuli multakin, kun sääliksi käy. Hyvin nukkuis yötkin jos ei vääntäis mahaa. Ajattelin kanssa kokeilla tuota vyöhyketerapiaa..jos on varaa. Onko teillä kallis? Aika yleisiä ilmeisesti nää masuvaivat...
mintsi, ajattelin kanssa että kohta jää kaikki tipat pois. Eipä tunnu auttavan. Koitin ilman relaa...ei apua. Koitin ilman disfatylia..ei apua. Kohta jätän kummatkin pois. Eiköhän nää vaivat lopu viimestään, kun pääsee jotain kiinteempää antamaan. Tottuis vaan tähän univelkaan...
Annaliina73, on paino pudonnu aikas paljon. Viikko sitten oli 10 kiloo synnytyksestä lähteny. Nyt varmaan jo tippunu enemmän. Tiedän kanssa että pitäis syödä paljon ja terveellisesti jne. Eipä vaan ole pahemmin nälkä. Tuntuu oudolta, koska raskausajan söin koko ajan ja paljon. Oli vaan nälkä ja pakko syödä ettei ole huono olo. En varmasti muista juodakaan tarpeeksi.
 
Mymmelis: :hug: , kuullostaa aika epävarmalta toi sun th. Mutta sillä oli vain huono päivä, kyllä sulla ja vauvalla on kuitenkin kaikki kunnossa, älä huoli!!! Ei ihme, jos verenpaineet on koholla tuollaisesta uneliaasta terkasta johtuen :eek: Tarkoitit varmaan alapainetta tolla 92, luvulla?..muutoinhan sulla olis alhaiset paineet..

Noi vauvan ilmavaivat on kyllä hankalia.. tai no voihan toisilla olla helppookin rupsutella niitä ilmoja pois, mutta toisilla taas saa naama punasena ährätä niitä ja siltikään ei helpota olo.. Kokemusta on mullakin 8-vuoden takaa siskon pojasta, jolla oli sietämättömät mahavaivat. Kaikkea kokeiltiin tuolloin apteekin tipoista vyöhyketerapiaan, mutta koko porukka (sisko, sen mies,minä ja mummu) häärättiin pienoisen ympärillä väsyneinä ja voimattomina. Siihen vaan sitten tottui, että vauvaa sai kanniskella vuoronperään ja aina ei pystynyt auttamaan...
Tosin, kyllähän mahavaivoja/vatsanpuruja on kaikilla vauvoilla ja luulen/toivon ettei aina mene noin haastelliseksi tuo vauvanhoito :|
 
Huomenta!!

Meidän toisella pojalla oli vatsavaivoja eli ilmaa ja kakka tosi hukassa...muistaakseni jopa viikon! Vietiin poika vyöhyketerapeutille...ja johan alkoi auttamaan...sain kotiin myös hierontaohjeet joita käytin useasti päivässä...tipoista meille ei ollut apua! Tämä vyöhyketerapeutti on tulevan masukin neuvolatätsky...ihan mukava...voipi saada neuvoja vatsavaivoihin..jos ilmenee...Toivottavasti teijänkin vauvelit hyötyy hieronnasta!!

Matamimimmi68 rv 40+1



















 

Yhteistyössä