<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Tänään on tullut leikattua oman isän ja veljen hiukset, leikitty siskon lasten kanssa ja oltu saunassa :p ja nyt on pelkästään hyvä olo!
Oon kyl sitä mieltä ettei ne 3 ÄSSÄÄ mitään auta! Päin vastoin, jos en tee kokopäivänä mitään niin silloin niitä suppareita ilmestyy, eli taidan olla seuraavat viikot olla tekemättä mitään! :D

11 päivää enää laskettuun aikaan, hui :eek: :heart:
 
Heips,

onnea iritnalle nyytistä :flower:

santrrakyllä sä siitä rintakumista eroon pääset. Nännit sieltä nousee ajallaan ja joku kaunispäivä pikkunen tarraa siihen hyvin kiinni. :) Kokeilet vain aina välillä.

dinahMä veikaisin et olis jotain alle 3800g. Se on niin yksilöllistä, itsellä oli just viikolla 38 painoarvio ja 4200g näytti neitonen olevan -elän toivos et 300g tulis vaan kahdes viikos.

kurpitsaikävää toi pistäminen, saanko udella miksi joudut itseäsi pistämään?

Majj mun täytyy touhuta ja paljon silloin viiltää ja maha on pinkee. Ne ässät, enpä tiedä -mut sitä seksiä aijon nyt kokeilla oikeesti.

öitä :wave:
 
Kiitos Dinah kannustavista sanoista :hug: , niin kuin moni on mua lohduttanut niin "tiettävästi yksikään vauva ei oo jäänyt mahaan".

Mulla toteutunut vaan noista kolmesta äSSSästä vain toi siivous ja sauna... vaikka kuinka saanut noita suosituksia niin jotenkin tää koko raskausaika mennyt niin ettei oo tullu miehen kanssa peuhattua peiton alla kuin muutamaan otteeseen :ashamed:
Tosin oli kyllä puhetta siitä ukolle, mitä th oli suositellut mutta se siitä.... itse en osaa aloitetta tehdä kun ei oo mitään hirveityä haluja ja mieskään ei tee aloitetta... no ehkä sit joskus taas kun pääseen normaaliin kuosiin.

Tänään tuli käveltyä 7km kävelylenkki. Lenkkeiltyä (=laahustettua) on tullut päivittäin pienen koiran kanssa joka päivä koko äippäloman ajan. Tänään alkoi vasta tuntua siltä että pitää kävellä jalat harallaan, kun vauva punkes päätä mun rakkoo vasten... olin ihan varma että nyt se syntyy kesken lenkin, kun pikkarit tuntui kosteilta. Mut ei--pelkkää hikeä, valkkaria tai pissaa liraus :eek: Uhkailin ja manailinkin miehellekin lenkillä, että kohta saat lähtee hakee autoo kotoo juosten tai sit kantaa mut kotiin reppuselässä, jos jotain alkais tapahtuu :D . Olis ollut kyllä melkonen suoritus mun mieheltä, jos se ois kantanut mut reppuselässä kotiin puolesta välistä matkaa, hän kun on melkein mun kokoinen, eikä kovin rotevarakenteinen... varsinkin kun nyt muhun vertaa :p

UtaS78 rv41+1
 
Tänään olis sitten mun laskettu aika!

Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille ja tsemppiä odottajille. Aikaisemmin tuli luettua viestit täällä päivittän, mutta nyt on ollut pitkä tauko.

Meidän poika syntyi 8.4 raskausviikolla 34+2. Painoa oli 4460g ja pituutta 52cm, ei siis ihan pieni keskonen!! Mulla diabetes ja siks kai vauvakin iso. Poika oli sairaalassa muutaman viikon ... opetteli syömään ja "vanhentui". Kaikki mennyt mukavasti sen jälkeen kun pääsi viimein kotiin.
 
huomenta vaan!

merika: mulla on apc-resistenssi ( geenivirhe 5 keskivaikea )

noista kolmesta ässästä, sauna siis rentouttaa liiaksi, siivotessa maha on pinkee pallo koko ajan ja saa aikaseks jotain supistelun poikasta ja tosta seksistä en tiiä kun ei oo harrastettu sitten syyskuun..no ei oo kyl halujakaan ei sen puoleen

virpille onnittelut pojasta :flower:

jos tänään kokeilin vaihteeks tota siivousta jos sais lähdön aikaiseks ennen huomista ;)

kurpitsa rv38+1
 
Huomenta täältäkin!!

Ensinnäkin onnittelut nyyttinsä noutaneille taas kerran.. Teitä oli taas niiiiiiiiiin paljon sitten mun viime kirjoittelun.. :hug: :flower:
Mites muut,, miten nukutte? täällä yöt on hevonkukkua.. Koko yön kääntelee ja vääntelee, pissattaa, närästää ym ym.. Ja aamulla sitä herää n klo 6 muutaman tunnin unien jälkeen täysin pirteenä.. Voisko keho ymmärtää et nyt kannattaa nukkua.

Eilisestä asti on ollut niiiiiin paha olo.. Mitä lie?? Oksettaa ja ällöttää.. *örp*

Huomenna ois sitten se kuuluisa päivä.. tuskin tapahtuu mitään. Esikoinen oli 11 päivää myöhässä, joten eiköhän tämäkin tuu vasta jooooskuus.. Huomenna tosin ois jorvissa kontrollit, pitää varmaan valittaa ihan karmeesti, niin josko ne vaikka käynnistäs tän.. Alkaa olo olee tukala..

Tsemppiä vielä kasassa oleville.. Montahan meitä vielä on,, meitä ei-rantautuneita :kieh:

muoks: niin ja rv:t tänään 39+6
 
Huomenta.

Etusivu päivitetty, Onnea virpile ja perheelle :flower:

Sarvipää Sammakko: Jos yhtään olen laskuisa pysynyt pitäis viel olla 90 rantautumatonta. Tosin vain murto-osa niistä tietysti aktiivisesti kirjoittelee. Eli jossain vaiheessa laskin, että 124 toukokuun toivottua olis listan mukaan tulossa ja nyt 34 on ilmoittanut nyyttinsä jo saaneen.

(.) Taas tuli kunnon yöunet kiskaistua ja viel ilman vessareissua. Illalla kömmin sänkyyn tarkoituksena katsoa jääkiekkoa lämpimän peiton alta, kun koko päivä tuli huhkittua enemmän tai vähemmän noissa kotihommissa, kun pitää ottaa lopukiri, kun tietää, että huomisaamuna viimeistään sairaala kutsuu.

Kummitytön synttärit pitäis viel tänään saada kahviteltua ja sit vois vaikka heti lähtee omaa nyyttiä hakemaan, kun samalla reisulla viedän noi vanhemmat lapset mummolaan.

VIRPI73: Oliko sulla varmasti laskettuaika määritetty oikein? Itellä on kans ollut noita sokerijuttuja täs matkan varrella, mutta ei pistoshoitoa. Ruokavaliiota pidetty ja lisäkontrolleissa polilla käyty. Mulla kokoarvio rv38+ oli tota luokkaa kuin teillä syntymäpaino. Tosin tiedän, että sokerit vaikuttaa jokaisella eritavalla.

Jossu & Hemuli 38+5
 
Huomenta! Mullois sitte huomenna la aika... saapa nähä tuskin syntyy huomenna.... :eek: Yöllä vähä supisteli mutta se siitä....Hieno homma Suomi voitti pronssia !! =) :wave: aina makia voittaa Ruotsi ;) Jeps mutta jatkamma kärvistelyä Onnea uusista nyyteistä kovasti! :flower: Nissu76 ja ipsku huomenna tasan 40rv :heart:
 
Huomenta,

Onnea Virpille nyytistä! :flower:

nukkumisesta se todella vaihtelee joka toinen yö hyvin ja joka toinen sit huonosti wc.ssä ravaten. Tyynyt on hyviä, sellanen jalkojenvälissä ja kainalossa ja kyljellään nukun enimmäkseen. Kuulemma KUORSAAN :LOL: ja mies tönii yöllä ja mä puolestani häntä. Sit yritetään taas nukkuu.

Jossu-71 tsemppiä huomiseen, ootan innolla minkä kokoisen vauvelin noilla mitoilla saat kun itsellä tosiaan olis viel kaks viikkoa ja meidän mitet oli aikast samanlaiset.

TMVK, MOUKKU JA PieniTytönTylleröinen taitavat olla vauvaa hakemassa, missäs Mymmelis?

Mukavaa sunnuntaita kaikille. :wave:
 
Onnea taas vauvaantuneille!
:flower:

Me saatiin muru eilen kotiin :heart: On poika ainakin rinnalta oppinut syömään kun on kokoajan tississä kiinni. Ei irrottais millään :) Maitoa mulla tulee aivan älyttömästi, joten hyvä kun poika syö. Toissayönä kun vielä lypsin, niin yön kokonaissaldo oli liki 3 dl muutamalla lypsykerralla :p Onneksi alkaa pikkuhiljaa tasaantumaan ts ainakaan ei ole kokoajan tuntu, että on ihan ääriään myöten täynnä.
Muutoin olo on hyvä paitsi että selkää ja lonkkia särkee....

Annaliina ja muru 6 pv
 
Oireetonta huomenta myös täältä. Sauna ja siivous ei tehonnu joten nukuin yöni taasen kuin tukki. Ihanaa kun voi nukkua 9h putkeen ees vessassa rampaten.
Puhuitte paino-arvioista. Heittäkääpä mulle epäilyksiä kuinka iso vauveli meil olis kun paino-arvio oli viikolla 37 2800g. Neuvolassa sano että varmaan 5kg painava ku tuntuu niin isolta. Muut lapseni ovat olleet n. 3500g joten epäilen että samaa luokkaa olisi tämä. Sf mitta on nyt 39.
Mukavaa ja rentouttavaa päivää kaikille ja kokeiltasko tänää tuota lepäämistä? Josko se vaikkapa tehoisi suppareihin =)

mintsi ja lepakkovauva rv 39 (Jee!!! enää viikko la)
 
Huomenta!

Huomenna sitä meitsi lähtee vauvanhakureissulle, vihdoinkin!! Nopeesti meni loppujen lopuks tää "ylimenoaika", vaikka välillä tuntu jo ihan kauheelta! :eek:

Jänskättää et kumpi sieltä tulee kun ei oo siis mitään tuntumaa et kumpi vois olla..Täysin erilaisen raskausajan perusteella tyttö ois tulossa, mut onhan se toinen raskaus aina joka tapauksessa erilainen..Miehen siskokin koki kaks täysin erilaista raskautta, eka helppo toinen ihan kauheen vaikee ja molemmat tyttöjä..Mut jospa sen huomenna sit näkee! Mut voihan siinä mennä tietty pidempäänkin, että jotain tapahtuu..Mut mennään aamulla jo "kukonlaulun aikaan" käynnistykseen, niin periaatteessa aikaa ois huomisen puolella synnyttää.. :heart:

Tänään pitää kyllä nukkuu päikkärit ja olla muutenkin rauhallisesti niin jaksaa huomenna "huhkia" :LOL:

Loppuviikosta sit tuun ilmottelee, miten kävi! :D

D ja mahan asukki 41+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja mintsi:
Oireetonta huomenta myös täältä. Sauna ja siivous ei tehonnu joten nukuin yöni taasen kuin tukki. Ihanaa kun voi nukkua 9h putkeen ees vessassa rampaten.
Puhuitte paino-arvioista. Heittäkääpä mulle epäilyksiä kuinka iso vauveli meil olis kun paino-arvio oli viikolla 37 2800g. Neuvolassa sano että varmaan 5kg painava ku tuntuu niin isolta. Muut lapseni ovat olleet n. 3500g joten epäilen että samaa luokkaa olisi tämä. Sf mitta on nyt 39.
Mukavaa ja rentouttavaa päivää kaikille ja kokeiltasko tänää tuota lepäämistä? Josko se vaikkapa tehoisi suppareihin =)

mintsi ja lepakkovauva rv 39 (Jee!!! enää viikko la)
Siis minä veikkaan et vauvelis painaa n.3,5kg..Ei se nyt noin isoks voi kasvaa..Jos siis tuo painoarvio on tehty noilla viikoilla..Kun n.210g/vko kasvaa 37 vkosta eteenpäin..

D

 
huomenet täältäkin! kasassa ollaan.. |O muutama oikeen kipeä suppari aamulla tuli, mut se siitä taas sitten.. :kieh:

nukkumisesta aika hyvin saan nukuttua sit ku ensin saan unen.. pari kertaa herään vessaan ja samalla juon.. mut kuitenki jotai 10,11 tuntia yössä tulee nukuttua.. :whistle: tyynyjä on.. 2 pään alla, 1 jalkojen välissä ja 1 käsien välissä.. ja kyjellään oon nukkunu jo piiiitkään.. oikeen ootan et pääsen takas selälleen nukkuu.. :)

tsemppiä käynnistyksiin huomiselle! ja onnea taas vauvautuneille!

anuliina 39+5
 
dinah onnea koitokseen :D :flower:

kyselyä laitan kuinka paljon 2viikkonen vauva on hereillä?
kun musta tuntuu nuppu nukkuu koko ajan herää kyllä syömään mutta nukahtaa taas takaisin syönnin jälkeen :/
yöllä on ollut hereillä mahavaivojen takia.
viime yönä kylläkin nukkui heräsi 2xkertaa yön aikana syömään ja nukahti aina uudelleen.
 
Jossu: Samaa taisi epäillä lastenlääkäri kun kysyi et onko laskettua aikaa tarkennettu raskauden edetessä? Kävin polilla yhteensä 9 kertaa ja joka kerta ultrattiin. Kertaakaan ei mainittu mahdollisesta väärinlasketusta la:sta. Ennen ensimmäistä käyntiä oltiin itse laskesteltu la ja se heitti sitten 2 päivää lääkärin sikiönalun koosta laskemasta la:sta. Mutta en sitten tiedä...
Mulla ollu diabetes vuodesta 91. Aluksi mulla oli monipistoshoito ja pari viimeistä vuotta insuliinipumppu hoito. Kyllä musta tuntuu et aika iso poika oli jopa diabeetikoiden vauvaksi.
 
Dinah: tsemppiä sullekin huomiseen nyytinhakumatkaan! Onko sulla sykkeet molemmista ollut samanmoiset -joskus sanotaan et olisko tytöillä nopeempi syke kuin pojilla. vai toisin päin.

Mintsi: mulla esikoisesta oli arvio viikolla 36/ 3300g ja syntyessään oli 4800g. Veikkaisin et sulla olis jotain yli 4000g kun toi mitta noin suuri kuitenkin. Enpä tiedä- jänniä ne arviot. mut en kyllä uskois ihan 5kg arvioon. On ne arviot vaikeita, mut sit sen näkee kun syntyy.

Nyt pitää taas mennä! :wave:
 
virpi73 Ei tosiaan ollut mikään ihan pikkuinen tua teijän vauveli syntyessään vaikka viikkoja oli vasta tuan verta! :)
dinah onnea huomiseen! :p
painoarvioista Meillä oli RV 36+ jotain paino arvio ultrassa 2700g ja syntymäpainoksi veikattiin n. 3200-3500g että en tiedä sitten. :) SF mitta ollut siinä 32 paikkeilla korkeimmillaan.
nukkumisesta Täällä on nyt jo parina yönä nukuttu sellaisia 12h yö unia! :p ja siihen pari vessa reissua ( ja joku sanoi että juo aina kun on vessassa käynyt,täällä ihan sama! ) jonka jälkeen olen taas nukahtanut heti uudestaan. Tapaan nukkua vasemmalla kyljellä, ja harvoin vaihdan asentoa koska se ottaa oikeasti h*lvetin kipeetä, koko lantio on niin tulessa!!!! :| Tänään aamulla mun koko vasen puoli oli ihan tunnoton, se oli aika kauhee, varmaan jotenki ollut sellaisessa asennossa ettei veri päässyt kiertämään tms.

Muuten omaan napaan ei mitään uutta, ainut että odottavan aika on PITKÄ!!!!
Olen jo asennoitunut että yli se menee :ashamed:

kärsimätön maj ja 38+3 (enään 10 päivää laskettuun aikaan! :D )
 
Mintsi, mulla on tollanen käyrä, jonka mukaan vauva painas 3300 - 3500 g, mikäli oletus olisi että kasvaa tasasesti omalla käyrällään.

Eipä tainnu Merikallakaan nämä peiton alla peuhaamiset tuoda tulosta? Pitihän se vielä itekin yrittään, kun ilta oli niin vaikea. Olin siis 110 % varma, että nyt se alkaa ja kerkesin jo todeta etten haluakaan synnyttää kun koskee niin s***'tanasti :D Ei olis sit varmaan pitäny sanoa noin. Vatsakin toimi totaalisti 5 kertaa, et ihan olis voinu olla tosi kysymyksessä.

Sattuuko teillä muilla nuo vauvan liikkeet??
Siis mulla koskee ihan oikeesti, pää painuu lantioon ja kaikki vipatukset sattuu välillä ihan kamalasti. Pistää, viiltää, jomottaa...prklle.

Repa kyselit tuosta limasta, ei mulla ainakaan oo mitään limavuotoja sen tulpan menon jälkeen ollu. Ennemminkin limakalvot on ihan älyttömän kuivat. Inhottavan tuntusta on sekin :|

Aikasta erikoista on, kun aluks vaikutti vauvojen tulevan maailmaan tässä ketjussa liian aikaseen - nyt tilanne tämä et HYVIN MONI mennyt yliajalle. Ja että noita käynnistyksiä on useilla. Omaakin jo suunnittelen, se menis kesäkuun ekalle viikolle. Toivo nimittäin hiipuu. Miten voi ihmiseen sattua ensin niin paljon, ja yhä vaan porskutellaan.

Jep jep, palataanhan taase. Ja jos tosiaan rauhallinen sunnutai tois sit tulosta...Syön suklaata kilon masennukseen...

sinuhe ja ukkeli 38 + 6
 
toukonuppu, meillä muksulle tuli tänään viikko täyteen ja se on oikeastaan koko ajan ollut sellainen että syöpi ja nukkuu, syöpi ja nukkuu ja unet on sitä 3-4 tunnin unia.. Mutta herää kuitenkin itse syömään ettei tarvii olla herättelemässä, itse olen saanu sellaisen käsitysken että jos vauva kuitenkin saa syötyä unien välissä niin ei niistä mitään haittaa ole?? Itsekin käy koko ajan kurkkimassa että onko toinen elossa kun ei kuulu minkäänlaisia inahduksia sängystä :ashamed: =)
 

Yhteistyössä