<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Jos täällä aletaan jakamaan vuoronumeroita niin älkää etuilko... No siihen asennoitunut että torstai on toivoa täynnä... Jaksa enää ihmisten päivittelyä mahan jätti koosta ja kaksosista :headwall: Ja aina kun menee johonkin niin tulee et "ai et oo viel räjähtänyt" :headwall: "Oot niin tuskasen näkönenkin jo..." Ai olen vai? Miten vois olla kun ei pysty enää kävelemään kun jalat on turvoksissa ja sattuu niin paljon... Jättiläinen painaa keuhkoihin ja mahaan niin et on kokoajan pahaolo ja ei pysty hengittämään kun pinta puolisesti... Mut nyt taitaa olla parempi lopettaa tämä valitus virsi...

tmvk ja jättiläinen 41+3
 
Aktivoidunpa pitkästä aikaa =) .

Meidän toukokuulainen syntyi 15.4. rv36+6 ja strategiset mitat 3515g ja 50,5cm =) . Huomenna poikanen täyttää kuukauden ja kasvaa kohisten :D .

Elämä 2-vuotiaan uhmakkaan esikoisen ja vauvan kanssa on sen verran kiireistä, ettei paljoa ehdi koneella istumaan :D .

Paljon tsemppiä loppurutistukseen niille, jotka sitä kaipaavat! :flower: :)
 
tmvk: :hug: tuohan kuulostaa tutulta.. ihan sama mihin menee niin tulle kysymys et etkö sä vieläkää oo lähteny tai onko tukalaa tai jotai vastaavaa.. :kieh: :kieh: ja mulla kku ei vielä ees la oo menny, pahimmillaan sen 3 viikkoa voi vielä joutua kestään.. :kieh: ihmiset ei vissiin älyä et kyllä sitä sit ilmoitetaan ku vauva on syntyny.. |O
 
Eikai 29 + viikoilla vielä liinu kannata synnyttää, ei kai tarkotat varmaan ihan 39 + .. :LOL: ompa mulla hauskaa :ashamed:

hei kokeilin tos äitiys farkkuja kokoa 38 jotka tosiaan oli nimen omaan oli, vielä pari kuukautta sitte sellaset ihanan löysät, niin hyvä kun sain ne pyllystä ylös vedettyä :eek: :eek:
mulla on normaalisti 34 kokosia housuja, parit 36 kokoa, oonko mä oikeesti levenny niin paljo että synnytyksen jälkeen ei yhetkään farkut mee enää ikinä jalkaa?? vai voiko olla pelkkää turvotusta :whistle: onko muilla mitään tällästä ollut ?? :ashamed:
Paitsi koitin yhtä normaalia minihametta kokoa 36 niin se meni kyl ihan okosti, maha vaan tiellä. (koitanko jotenki puolustella itseeni ? :LOL: :ashamed: )

Nukuin äsken 2h päikkärit :p
 
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille! :flower:

Minä kovasti odottelen, edes pientä merkkiä. Ei mitään, ei kerta kaikkiaan mitään. Ei yhen yhtä supistusta ole ollut :| Tosin onhan tuo kohdunsuu jo jonkin verran auki :)

Stiigu & Otus rv. 38+1
 
Tmvk, soot ihan varppina kyllä jonon kärjessä,pidetään huoli, ettei kukaan pääse siun ohi vilistämään!!!
Samperi, ihmisten toljottaminen ja kummat kommentit on kyllä ihan viime hilkulla mottaamisen arvoisia... Varsinkin, jso oikein selvästi paitaa päälle päin, ettei olo oo mikään ihan vimpan päälle mahtavin enää ja kipuja on :headwall: Nooh, eiköhän jokainen niistäkin saa joskus omalle kohdalle vähintään yhtä typerän möläytyksen, oli tilanne sitten mikä tahansa :whistle:

Äääh, mulla on niiin ällön laiska olo, että ei uskoiskaan! Väsyttää, veltostuttaa vaan kahta kauheammin, kun yritin tuossa soffalla hiukkasen lepoilla :LOL: Tulin vaan väsyneemmäksi |O oisan tuota tekemistä, mutta kun tietää sit, minkälainen kipuilu siitä alkaa, kun vähänkään pitempään on jalkeilla ja tekemässä kaikkia hommia. Mies tehkäät, tai jääkööt vaikka tekemättä, ei oo tän päivä murhe :p TÄNÄÄN ON MAANANTAI :LOL: Huomenna alkaa vasta kunnolla viikko, maanantait on tämmöisiä tyhmiä päiviä, ihan turhia... :LOL:

 
Tervehdys,

Majj se on sitä imetysvaraa, mikä kerääntyy sinne reisiin ja persuksiin. Onhan se jollakin niin et tuumakoko muuttuu -mut kyllä sä varmaan sovit entisiin housuihin. Itse kans kokeilin ja tuntu ihan tuskalta -mut kun on toi maha tos tiellä. Mulla meni omat ihan hyvin viikko-kaks synnytyksestä. mut kyllähän se löysä maha siinnä päällä vähän roikku. onneks nyt on tää ihan tunikka muoti ei tarvii ostaa mitään yli lyhyitä napapaitoja.

Neuvolassa on taas käyty ja siellä näytti ihan hyvälle. Paino oli jopa laskenut -turvotusta vähemmin ilmeisesti kuin viimeksi. :heart: ok. RR laskenut ja sf mitta pysynyt samana 35. :) Mahassa kova möyrinä. Pää oli laskeutunut ja neuvolatäti suositteli SEKSIÄ.
oli kiva jutella synnytyksestä ja kelata vähän edellistä.

voi kun tää aika kuluis nopeesti M ja maha-asukas 37+3

ONNEA nyyteistä LC ja RiiaLopo! :flower: :flower:
 
Majj : Minä kanss ollut kokoa 34 housuista ja ostin viikko sitten kirpparilta pitkän hameen, jonka koko oli 38. Ajattelin ilman muuta siihen mahtuvani nyt enkä miettinytkään sovittamista. Olipas ylläri kun ei vaan kotona ei niin mitenkään mennyt pyllystä päälle :LOL:
 
Heipat!

Rakkausvauva: voi tiedän hyvin tunteesi! Itse olin samassa tilanteessa viime ma ja nyt tuolla sängyssä tuhisee pikku-Papsulainen :heart:. Kipeää tekee, turha valehdella, mutta on siis kärsimyksen arvoista! Tuossa sulle mun kokemus, jos vaik auttaa jännitykseen?

Synnytyskertomusta: Henk. koht. kätilöni soitti meille edellis-iltana ja kertoi seuraavan päivän tapahtumat, sain myös kysellä häneltä asioista. Mentiin sitten viime tiistaina Kättärille aamu 7:ksi. Sitä ennen piti olla syömättä ja 6 eteenpäin juomatta. Meidän sektion piti olla aamupäivällä, mutta väliin tuli kaikkea muuta eli päästiin "tositoimiin" vasta kolmelta. Aika oli mulle liian pitkä syömättä/ juomatta ja tajusinkin lopulta pyytää tipan, mutta olin jo ehtinyt kuivua, mikä paljastui leikkauksen jälkeen ja jouduin olemaan tipassa pitkään. Kävelin itse leikkaussaliin, jossa henkilökunta esittäytyi ja sitten minulle laitettiin spinaalipuudutus, joka tuntui vähän selässä. Tämän jälkeen makasin selälläni ja puudutuksen vaikutusta testailtiin jaloista. Tilanne oli pelottava ja minua itketti kovasti. Mieheni tuli viereeni ja yhtä äkkiä anestesia lääkäri sanoi, että viilto on tehty. Kohta lääkäri jatkoi, että lapsi syntyy ja sitten yhtä äkkiä Papsu olikin siinä. Papsu ei meinanut alkaa hengittää, onneksi hieronnan jälkeen kaikki ok. Mieheni otti lapsen kätilön kanssa ja vei hänet ihokontaktiin samanaikaisesti kun minut vietiin heräämöön. Tunnin kuluttua mieheni ja vauva tulivat heräämöön ja sain vauvan rintani päälle lepäämään. Siitä vielä tunti ja olimmekin jo perhehuoneessa. Sairaalassa olimme 3 päivää plus puolikas. Haava on parantunut tosi hyvin, mutta dreeniaukko, dreeni laitettiin ja poistettiin 2 pv:n jälkeen, tekee edelleen tosi kipeää.

Toukonuppu kuten tuossa jo kerroinkin tuo dreeniaukko on se joka mulla eniten vihoittelee. Polttaa ja tekee elosta/ liikkeestä vaikeaa. Samoin toinen kumma juttu, johon kysyisin sulta/ pojalta/ naukurilta/ summerilta muilta sektiolaisilta kokemuksia: en tunne ollenkaan pissa-hätää. Joudun siis aina arpomaan vessaan menot, onko tuttua?

Mielialat heittelee todenteolla ja illat itkeä pillitän. Aamut olen onnellinen ja iloinen. Johtunee maidonnoususta? Vauva nukkuu kohtalaisesti ja paljon, kakkaa PALJON, syö paljon ja välillä kurkkii suloisesti silmiensä raosta. On tämä suuri elämänmuutos! :heart:

eeti+papsukkainen 6pv :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

Ja odottajille kauheasti tsemppiä ja onnea matkaan

Anteeksi etten ole kirjoitellut mut pojat pitää kiireisenä.

Sektioon meneville se on varmaan pelottavampi ajatuksena mutta turvassa te siellä olette onnea matkaan teille ja vauvoille..kipeetä tekee mut palkinto on niin ihana et sen kestää =)

Eeti mullakin alussa olis pissahätä hakusessa mut nyt ihan normaalisoitunut jo

kirjoittelen taas paremmalla aikaa maitoautoa kutsutaan taas...siis mun rinnat on ihan jotain älytöntä oikeesti :eek:
 
Tervehdys kaikki!
rakkausvauva, edellinen ilta ja se aamu siihen sectioon asti oli mulla kans kauheeta. Pelkäsin ja tärisin...itku tuli kaikesta. Mutta pidät mielessä mikä ihanuus on palkintona kun kestät :hug: Sitten se on ohi.
Eeti, mulla ei ollut tota pissahommaa. Mulla kanssa mielialat heitteli ihan kauheesti ja heittelee vieläkin. Nyt alkaa jo vähän tasaantua. Miehellekin aina selittelemässä että rakastan kyllä vauvaa, ei tää siitä...itkettää vaan muuten. Hurjastihan elämä muuttuu vauvan myötä ja vaatii aikaa sopeutumiseen. Se on nyt outoa, kun en kauheasti kerkiä/jaksa esikoisen kanssa touhuta. Ennen tietysti tuli ainokaisen kanssa koko ajan hommailtua kaikkea. Imetys vie aika lailla aikaa.

Tsemppiä kaikille joilla vielä koitos edessä!!
 
Hei kaikille!

Meille syntyi pieni poika (3194g ja 49cm) viime to 8.5. klo 10:36. Perätilasektiolaisia siis minäkin :) Eilen kotiuduttiin ja nyt on ollut kyllä ihmettä täällä kotona, kun kaikki on niin uutta.

Sektiosta: Kaikki meni mielestäni hyvin. Päästiin sektioon klo 10 maissa, yksi päivystys meni edelle. Eli en joutunut kärvistelemään kuten eeti tuon syömättömyyden kanssa. Ikävä kokemus varmaan :( Itse tosin voin pahoin koko iltapäivän ja alkuillan sen spinaalipuudutuksen vuoksi. Kävelemään pääsin siis vasta seuraavana aamuna koska torstaina olo oli melko heikko. Onneksi helpotti iltaa kohti. Itse leikkaus eteni samoin kuin eetillä (koska samassa paikassa oltiin). Muakin jännitti ihan hirveesti, mutta kaikki meni ihan hyvin. Vauva huusi jo ennen ku saatiin vatsasta ulos :D Heräämössä olin tunnin verran ja iltapäivästä päästiin sitten perhehuoneeseen. Haava on parantunut hyvin, mutta aina välillä siihen kirvelee ja nipistelee. Mäkään en oo huomannu tuota pissahätäjuttua, mistä eeti kyseli. Mikä muuten eeti on tuo sulle laitettu dreeni...?

Mielialat vaihtelee ja imetys on tuskallista, au :/ Se on itseasiassa tällä hetkellä se kivuliain juttu...

Mutta nyt vauvan syöttöön. Joudutaan antamaan hieman lisämaitoa, kun rassukalta putosi paino sairaalassa ihan hurjasti. Ehkä se siitä lähtee pian nousuun!

Vointeja kaikille!!!

naukuri ja napero 4vrk
 
Onnea Naukuri !!!!
Niin me ollaan kaikki kohta sectioista selvitty! Rakkausvauva vielä ja oisko sitten kaikki.
Mulla menny imetys ihan hyvin, mutta nyt toiseen nänniin sattuu ihan kauheesti kun vauva alkaa imeä..auts. Ostin bebanthenia, mutta en tiiä auttaisko. Minkälainen on rintatulehdus? Kun mulla ei ole kokemusta.
 
Mullakin oli muutama viikko takaperin äkillinen ja todella äkäinen pohjekipu. En sitten meinannu päästä kotiin koiran kanssa lainkaan. Kipu oli koko pohkeessa ja hivenen säteili reiteenkin. Todennäköisesti oli jonkin sorin hermo/lihas pinteessä, tosin kävi mielessä myöskin laskimotukos mikä sitten äitipolilla tutkittiin ultralla. Onhan tämä loppuraskaus verenkierrollisesti aika haastavaa aikaa koko kropalle. Otin muistaakseni panadolia pari kappaletta ensi alkuun ja levossa hellitti kipukin (jalka koholle) sitten äippäpolilla sain panacodia muutaman ja kotiinkin sitä sain mukaan. Kipu meni vrk kuluessa kuitenkin ohi. :wave:

Pitkät päikkärit takana, olo on aika kehno, uupunut ja kalpea möhkäle... Noh, tätä on muillakin ilmassa - jalat painaa enemmän kuin laki sallii. Jos jotain positiivista, niin onneksi tulee hyvä jägematsi - olen alkanut innokkaasti seuraaamaan jääkiekkoa =) hauskaa. Vointeja taas kaikille, huomenna äippäpoli...saas nähdä josko tässä saisi tämän vaavin syliin piakkoin. :heart:
 
ONNEA LONDON CALLING, RIIALOPO JA NAUKURI:flower: :heart: !
pohje- ja nilkkakivusta: minä olen myös kärsinyt nilkkakivuista muutaman päivän. Nilkat on jotenki " väsyneet" ja niitä täytyy venytellä ja hieroa kokoajan. En tiä johtuisko siitä, että vyöhyketerapeuttiset 2 naistenelinten" vyöhykepisteet sijaitsevat juuri nilkan ja säären alueella?!! ;)

nivuskivusta: Täällä myös muutaman päivän kärvistelty niiden parissa :/ . Olisko vauva tukevasti lähtökuopissaan? =)

Sädis ja rv 38 +5
 
Meille syntyi 10.5. pieni poika rv 39+4 :heart: Mitat 3408g ja 49cm. Synnytyksen kokonaiskesto oli 2,5h ja sairaalassa ehdin olla vain vajaan tunnin ennen pojan syntymää, joten kivunlievitystä en ehtinyt saamaan. Kaikki meni kuitenkin hyvin ja eilen päästiin jo kotiin. Oma toipuminen on ollut paljon nopeampaa kuin esikoisesta, ainoastaan väsymys on karmea :ashamed: Poika on suloinen, syö ja nukkuu :)

Jaksamista kaikille odotuksen viime metreille ja paljon onnea vauvan saaneille :hug: :heart:

Wilhelmiina & poitsu 2vrk :heart:
 

Yhteistyössä