<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Onnea taasen kaikille vauvautuneille, teitä olikin niin monta että en erikseen osaa kaikkia mainita!! :heart:

Täällä vaan kasassa edelleen..

Mullakin ollu nilkat ja lonkat kipeenä. Ja yks ilta mulla oli pohkeet ihan kun oisin treenannu niitä salilla ja oisivat sen takia piukkana, ihan siis kivikovat!! Mut sit seuraavana päivänä ei mitään..

Sit käsissä on niin törkeet verisuonet et ei mitään järkee, yäk..Pullottaa ihan hulluna!!

D
 
Oikein Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille :hug: :heart: :heart:

Pikaisesti olen entinyt täällä aina välillä käväistä lukemassa, esikoinen 3,5-v pitää kyllä tätä mammaa kiireisenä. Ihan kauhulla odotan sitä mitäs sit kun jäädään ensi kertaan kolmisin kotiin vauvan ja isoveikan kanssa :eek: :D

Huomenna taas seuranta poli käynti. Nyt on alkanut vähän jännittää onks harjoitussupparit ja ikävät vihlonnat tehneet mitään tuhoa. Huomenna onneksi taas vähän viisaampi siinäkin asiassa. Vauvan huoneen remppa on edelleen vaiheessa niin kaveri vois pysyä mun puolesta vielä yksiössään :D

Vilma rv37+ risat
 
Onnea kaikille, jotka ovat oman käärön jo saaneet!!! :flower:

Täällä ei mitään uutta, eli yhdessä kasassa ollaan.. Keskiviikkona kontrolli äippäpolilla ja pelkäänpä pahoin, että mitään edistystä ei ole tapahtunut. Supistuksia ei ole, limaa ei näy.. Eli eiköhän täällä kesäkuulle asti olla..

Cheesecake + poju 39 tasan


 
ONNEA UUSIEN VAUVELIINIEN VANHEMMILLE!!!:heart:

Naukuri oltiin varmaan samaan aikaan Kättärillä: olitko osastolla 5? Me kotiuduttiin lauantaina. Dreeni on sellainen putki, joka tulee leikkauskerrosten läpi ja jota pitkin kaikki ylimääräinen mönjä valuu sellaiseen pussiin, vähän niinkuin pissa-katetri -periaatteella. Voi ole iloinen ettet tarvinnut moista kapistusta. Kyllä ottaa päähän kun täällä kärvistelen. Naukuri/ poika/ summer/ ym. sektiolaiset Oliko teillä muuten pissa-katetria: Varmaan oli? Ja vieläkö joudutte syömään/ syötte särkylääkkeitä leikkauskipuihin? Mietin viel tuota pissatuntemus-asiaa: voikohan katetrista tulla virtsatie-infektio ja siitä johtua tää tunnottomuus? Kun aina pissan loppupuolella koskee aivan h...tisti...:kieh:

Baby Blues pahimmoillaan. Taidan olla oikea "oppikirja -esimerkki" aiheesta, luin netistä oireita:'( Toivottavasti menis pian ohi.
 
Iltaa ja onneksi olkoon taas uusille vauvautuneille. Itse olen ilmeisesti vielä kesäkuun puolivälissä yhtenä vaikka tänäänkin on supistuksia ollut aamusta iltaan. Tätä samaa on jatkunut jo kuukauden päivät. Oksettaa, vatsa on ripulilla, yöt valvotaan ja mahaa repii. Vaikka muuten kunto on huipussaan, mulla alkaa päästä vippaa. Vaikea mennä 3v kanssa leikkipuistoon tai mihinkään, kun pitäis olla huusi mukana. Sen verran otti kupoliin, että lähdin synttärisuunnistukselle ja jätin 3v:n isoveljien kanssa kattoo telkkaria. Tunnin rämmin Nuuksion kallioilla ja vähän turhankin höttöisillä soilla, nyt ehkä jaksaa taas tunnin puhista kotona.
Koittakaa jaksaa paremmin kuin minä, mulla sopivasti vanhampi koira on heittäytynyt ihan romuksi, sitä pitää viedä paskoo jotain 4h välein. Viime yönä 2:30, voi johtuu iästä, kuumuudeta tai siitä, ettei sitä ruokaa, jota oon syöttänyt noille 10v, yhtäkkiä enää saa maahantuojalta. Oon yrittänyt totuttaa niitä vastaavaan, mutta molemmat tuntuu olevan vähän kuralla.

kriisi + typsy 37+2
 
Täällähän satelee ihania uutisia, onnea kaikille vauvautuneille :heart: :heart:


Kriisi tiiän kyllä mitkä sulla on fiilikset mulla samanlaisia oireita ollu jo piiiitkään mut ei auta ku ootella vaikka pääleviäis :D


sarbba 37+4
 
Eeti: Mulla kanssa tunteet heittelee kauheasti toisella hetkellä oon mailman onnellisin äiti jota ei paina mikään, ja taas toisella hetkellä itken kauheesti kun pelottaa et jos menetän vauvan tai jotain siis mieletöntä tää hormoonien heittely mä jo ajattelin et oonko kenties masentunut mut onneksi muillakin ilmenee tällaista. Tänään on ensimmäinen päivä ilma yhtään ainutta särkylääkettä mut aika vähän olen muutennkin ottanut..

Taas oli vauva uutisia tullut ONNEA KAIKILLE UUSILLE VANHEMMILLE :heart:
 
Eeti, oli mulla pissakatetri ja multa otettiin siellä sairaalassa pissanäyte sen katetrin takia.
Oon muutaman päivän ollu ilman särkylääkkeitä. Mulla otetaan vasta huomenna tikit pois. Se terveydenhoitaja ei viime viikolla vielä halunnu ottaa, kun oli kuulemma niin tuoreen näkönen vielä. Oon vaan nyt pelänny ettei tulehtuis, kun muhii tuolla teipin alla vieläkin.

Onnea wilhelmiina!!!! :flower: :heart:
 
Onnea nyyteistä Naukuri ja Wilhelmiina! :flower: :flower: Nyt niitä poikaystäviä näyttää tytöille syntyvän. :)

Eetikyllä siitä katetrista voi tulehduksen saada, josko joku pöpö sinne pääsee. mut tunnottomuutta se ei kyllä tietääkseni aiheuta. se varmaan johtuu vain ja ainoastaa tuosta sektiosta. Jos kirvely jatkuu -pyydä et neuvolassa stksaavat sun pissas.

 
onnea taas vauvautuneille :p

Täällä kans jalat tai nilkat ihan sairaan kipeet ja turvonneet! Ei pysty kunnolla kävelläkkään saati sitten seistä paikoilla! Myös tuntuu että liitos kivut/nivel ovat tulleet takaisin, auts että ottaa kipeetä esim. sängyltä nouseminen ja muutenki käveleminen! :ashamed:
 
Onnea naukuri, London Calling ja RiiaLopo sekä wilhelmiina :flower: :flower: :flower:

Ja onnea sektioon menijöille. Hyvin ne tulee menemään ja itse, rehellisesti sanottua voisin pitää sektiota siedettävämpänä vaihtoehtona kuin alatiesynnytystä. Mulle suoraan sanottuna jäi niin pahat traumat tuosta hommasta et uudestaan en tota tee. En missään tapauksessa halua nyt ketään pelotella, mut mä olen täällä niin kovin kipee vieläkin, et kivusta tulee itku vähän välii. Vedän maksimimäärän särkylääkkeitä, mut silti ei pysty istuu eikä oikein olla pystyssäkään.

eeti, kun katetri tungetaan rakkoon, joka on todella pieni muutenkin, saattaa pieniä nirhaumia tulla, jotka sitten kirveltää jonkin. Ainakin näin mulle sanottiin. Pyynnöstä ottivat multa kuitenkin PLV:n, joka oli negatiivinen.

Tissit , mulla on toinen tissi niin s******n kipee ettei mitään rajaa :kieh: Pitää huomenna soittaa neuvolaan. Siis sattuu ilman imetystäkin.

Mulle on tullu nyt yönä parina sellasia haamumuksautuksia mahaan, ihan niinku likka olis siellä vieläkin, aika jännä fiilis.

Aloitin Disflatyl-tipat eilen illalla ja ainakin jotenkuten tuntui toimivan meillä, joten melkein koko yö tuli nukuttua. Baby Bluesia täälläkin ihan hurjana, tunteet menee laidasta laitaan ja ennenkaikkea mua itkettää ku pienen vatsaa vääntää ja vaikka kuinka yrittää helpottaa toisen oloa, ei tunnu jeesaavan.

Vähän sekavaa tarinaa, mut ei ajatukset oikein pysy koossa, ku sattuu joka paikkaan :'(
 
Tuossa tuntui iltamassa taas ihan oikee supistus ja kesti n. minuutin, jotenkin tulee hyvä fiilis kun tulee tuollasia tuntuvia supistuksia eikä vaan pelkkää mahan kovetusta.. :heart:

Nyt joteski tullu sellanen olo et ei oo enää sellanen hötkyily tuon synnyttämisen kans kun esim.pari päivää sitten..Pakko vaan ajatella et kohta se kuiteskin sieltä tulee ja et nyt voin vielä tehä kaikkee kun ei oo pieni vauva koko ajan tississä kiinni..Esim. voin käydä kaupassa rauhassa..Niin se on vaan ajateltava..Esikko osaa olla ulkona isänsä apuna ja tehä omia juttujaan, kun on jo sen verran iso..Vaikkei ookaan ku 4 v, mut silti.. :D

Pitää lähtee lukee vaikka kirjaa sänkyyn jos uni tulis..Öitä!

D ja mahan asukki 40+3
 
onnittelut naukurille ja wilhelmiinalle :flower:

Täällä olo jatkuu pökkeröisenä vaikka nukuin melkein kolme tuntia. Ja taas väsyttää, saa nähdä saanko nukuttua yöllä kun nukkusin nyt päivällä. Olo ihan valasmainen tai itseasiassa mammuttimainen... Nilkat on ihan jalkapallon kokoiset on meinaa toooosi kivan näköiset... ja onneks ei satu ku paljon...

Huomenna saa taas mennä säikyttelemään neuvola tätiä... No onneksi sain järjestettyä jo torstaille ja perjantaille lapsenvahdin, niin ei tarvitse sitä murehtia. Mies tulee onneksi torstaina sinne polille jo mukaan. Nyt jos jaksais mennä kattomaan suomen peliä...

tmvk ja jättiläinen 41+3
 
Huomenta! Koossa vielä rv39 +1 täällä eilen kävin lääkärineuvolassa ja pikkusen oli edistystä tapahtunu. ... Kyllä tässä jo ois valmis synnyttään hoh hoijaa.... |O Pitää viiä kohta esikoinen kerhoon ja sitte jos siivoilis jos se jotaki auttas.... ;) Onnea uusille vaivautuneille! (pikkasen oon kateellinen) :D No eipäs tässä sen kumempaa palataan taas Moikka! Nissu76 ja ipsku rv39+1
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille :flower:

mä möhisen edelleen yhessä kasassa ja laskettua päivää siis elellään |O Sais veitikka alkaa laittamaan vauhtia... Taitaa kaikki loputkin toukokuun odottajat ehtiä nyytinhakuun ennen mua, nimittäin ei minkäännäkösiä oireita edes löydy täältä... pikkusen alkaa olemaan kypsää tämä odotus :headwall: :headwall:

mutta neuvolaan tänään, joten palailen...

äippä ja nytty rv 40+0 :heart:
 
huomenta vaan !!

voi hitsi kun on taas saanut raapia itteään pitkin yötä ja aamua, sormenpäät, jalkapohjat rintakehä kutisee niin maan perkuleesti, eikä multa enää oteta maksa/sappiarvoja kun käynnistys on kuitenkin edessä maanantaina, voi kökkö, toivottavasti tää kutina täst rauhottuis..

nyt siivoomaan yläkerta :wave:

kurpitsa rv37+3
 
Edla-mamma, jospa tuo kipumuisto hälvenisi ajan myötä. Mulle ainakin kävi niin. Mutta tosiaan synnytyskertomuksen luin vasta noin kk sitten ( kun synnytyksestä oli kulunut melkein 2 vuotta!) , en halunnut aiemmin sitä nähdäkään. Kuitenkin tässä ollaan menossa ihan hyvillä mielin synnyttämään; viimeksikin lapsi säily terveenä ja itekin sitten toivuin.

Itsellä on ihan törkeen kipeet paikat! En todella tiedä mistä hel****tistä johtuvat, saattavat osittain johtua vauvan liikkeistä??!! Alavatsaa repii, istumine välillä aivan mahdotonta kun tuntuu että alapää halkeaa, käveleminen ottaa tosi pahasti alavatsasta ajoittain ja tuo vasen nivunen tuskailee. Eilen illalla supisteli noiden tuntemusten lomassa aika hyvinkin, joten ehdotin miehelle seksiä!!! Ukko meinas pudottaa korvat päästään, ei oo nimittäin moista touhua edes harkittu varmaan kuukausiin :LOL: Itse en ole halunnut...No nyt sitten aktivoiduin sillä ajatuksella, kun se sperma auttaisi MUKAMAS käynnistyvää synnytystä eteenpäin. Pöh; ei toiminut tai sitten ei ollut mitään tapahtumassakaan. Olihan se silti ihan kivaa, yllätys!

Toivottavasti moni pääsee tänään tositoimiin, varsinkin ne joilla viikot on jo pitkällä ja odotus tuskallista :heart:

Sinuhe ja Ukkeli jo 38 + 1
 
:heart: Onnea, Onnea, Onnea kaikille vauvelinsa saaneille :heart:
Ei pysty nimiä muistamaan kun teitä on tullu taas parin päivän aikana niin monta :)

Täällä oli eilen menkoista laskettu laskettu aika, mutta eipä mitään kummosia oo tapahtunu. Hirvee väsymys kyllä koko ajan päällä, mikään ei huvita, itkettää vaan. Ja kyllä tuota mahaa vähän juilii, mutta enpä usko, että ne mitään supistuksia on. Viime yönä meni sit massu sekasin ja pöntöllä sai istukella pylly puutuneena. Ja eilisestä lähtien on kyllä tosi oksettava olokin ollu. Että meinaa jotain tai sitten ei...

Joo, jos aloittais aamupalan tarjoilun neitokaiselle ja sit lähdetäänkin veljen lapsia, 3 vee ja 9 kk, kaitsemaan :)

Tahtoo piristyä!!!!

PP ja Onni 38+5 :heart:
 
Huomenta!

Onnea kaikki vauvan saaneet :heart: :heart: :heart:

Täällä myöskin LA tänän,eli se siitä "tuskin menee lasketun yli" löpinästä :kieh: Eipä oireita juuri,eilen vihloi taas niin että henkeä salpas,oon varmaan kohta täysin auki,ilman supistustakaan,sit vauva vaan valuu reisille :LOL: Joopajoo, in my dreams :p
No ei auta ajatella kun että sisällekkään se ei voi jäädä,joten max kaks viikkoa ja sitten vihdoin ja viimein =)

Repa ja kutvis rv 40
 

Yhteistyössä