<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

ooonnea hirrrrmuisesti kaikille jo pikku nyyttinsä saaneille.ihanaa luettavaa, ihania, syötävän suloisia vauvojen kuvia :hug: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:

mutta apua!!!, minnuu jännittää huominen sektio ihan hirveesti :eek: , olen ripulilla ja aivan hermona :eek: . nyt vain pitää yrittää touhuta tänään kaikkea mahollista, et sais edes hetkeksi ajatukset pois huomis aamusta. onko vinkkejä????
on jotenkin käsittämätöntä,että tämä odotusaika nyt päättyy, ihana aika jota toivoin kuin kuuta nousevaa ja olen nauttinut tästä täysin siemauksin ja nyt...se sitten syntyy, huomenna, meidän rakkausvauva :heart: , sitä on nyt kyllä niin herkillä että... :)

rakkausvauva 37+4 :heart:
 
rakkausvauva Tosi paljon jaksamista ja tsemiä huomiseen, yritä nyt päivällä nukkua jos et yöllä sit saakaan..Oisit voimissas sit huomisen koitokseen :heart: Mulla ollu tän aamua kans maha ihan sekasin, parin tunnin sisään kolmesti käyny tyhjennyksellä...Onkohan jotain tapahtumassa..?

Tää lähtee kyl nyt takas pehkuihin, kun kävi ihan sairaasti väsyttää..
:xmas:

D
 
rakkausvauvahyvin huominen sektio menee :hug:
olin vastaavassa tilantessa viikko sitten tähän aikaan odotelin koska lähetään saliin.
olin aivan paniikissa mutta yritin vaan ajatella kohta saan vauvan syliini ja kaikki menee hyvin.
sitten lähettiin saliin ja yhtäkkiä siällä hääräs noin kymmenen ihmistä ympärillä kaikki esiteli itsensä ja yrittivät rauhotella kun tärisin ja vapisin itkin.
sitten kun puudutus alkoi vaikuttaa leikkaus alkoi aloin vähän rauhottua siinä meni noin 20minsaa vauva oli pihalla ,kaksi kertaa joutui lääkäri irrottaa vauvaa imukupilla ennenkuin suostu tuleen maailmaan.
se oli kyllä ihana hetki hoitsut onniteli minä itkin onnesta,siitä noin puoli tuntia niin olin heräämössä missä mies odoteli vauvan kanssa :heart: =)

hoitajille ja lääkärille kannattaa puhua ennen leikkausta jos kovasti pelottaa tai jos on jotain kysyttävää.
 
dinah
ollaan vielä kotosalla...supistukset on pitkäkestoisia, mutta ei kipeitä.
Varmaan ennen 10:ntä soittelen taas laitokselle, jos menisi sinne...
ei tässä silti pysty nukkumaankaan, kun on elämän tärkein päivä käsillä :heart:

tsemppiä sektioon menijöille !
 
lc:lle onnittelut tytöstä :flower:

=) akkausvauvalle tsempit huomiselle :hug:

(.) täälläkin eilen alkoi supistella tosin epäsäännöllisesti ja eilisestä on ajoittain ollut huonoa oloa, en siis ole oksentanut vaan kyökkinyt mennen tullen, tänäänkin jo heti herättyä jatkoin kyökkimistä ja nyt tälläkin hetkellä on pala kurkussa, ja tuota limaista venyvää kirkasta vuotoakin on taas pari viimeistä päivää tullut, johan tässä olikin jo varmaan kuukauden tauko limoista :D enkä usko että olis mikään mahatautikaan tulossa kun podein jo kaks viikkoo sit oksutaudin, mitä lie sit on, johtuneeko lämpimistä päivistä??
ruokakaan ei ole oikein enää maistunut, pakkosyömistä lähinnä...

kurpitsa rv37+2
 
rakkausvauva hyvin se sectio menee! :)

Omaan napaan ei yhtään mitään uutta!
On se kans ku eka 34viikolle pitää olla vuode levossa, ettei varmasti tule ulos ja nyt sitten toinen viihtyykin mahassa! :D no on täs vielä reilu 2 viikkoa L-A.. :)

onko muutein weissistä jo kuulunut? :p
 
Huomenta,

kiitos kaikille kysymykseeni vastanneille! Karpalo: toivottavasti pääset vielä tänään lähtemään! Mullakin on la tänään, mutta ei tuo taida nyt vielä olla tulossa... Ihan hyvä toisaalta jos ei tulisikaan kun tässä olisi vielä ohjelmaa. ;) Huomenna vois vaikka tulla.

Rakkausvauvalle tsempitykset, rauhallisin mielin vaan! :hug:

Ja onnea jo LC:lle, vaikkei olekaa vielä itseltään kuulunut mitään! :flower:
 
Huomenta kaikille,

karpalosulla on tosiaan täsmällinen maha-asukas. temppiä synnytykseen! :hug:

Rakkausvauvasinullekin tsemppiä huomiseen -olo on varmasti outo kun tietää, koska pitää lähteä. :hug:

(. ) eipä mitään uutta täällä -mut jotenkin alkaa [/b]ahdistaa on sellanen väsynyt olo ja jotenkin levoton -ei huvita oikein mikään. :( Mulla varmaan hb laskenut tai jotain. Tänään taas neuvolaan - ehkä tää lämpökin ahdistaa kun ei oo kesävaatteita(housuja) ja turvotusta alkaa oleen ++. Mut kyllä tämä tästä taas.

Aurinkoista päivää kaikille :hug:
 
Huomenta!

Onnea kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti :flower:

Annaliina ja karpalolle tsemppiä synnytkseen... :heart:

Rakkausvauvalle onnea huomiseen sektioon,kaikki menee varmasti hyvin :heart:

Täällä ollaan yhes koos... eilen painoi koko päivän niin vietävästi tonne alakertaan,kun tuntuu että tää olis laskeutunut vielä alemmas,kohta se on jo reisillä :D Paikkoja siis kolotti lupaavasti,mutta täällä sitä edelleen notkutaan. En kärsis olla aloillani yhtään,kun tuntuu et aika ei kulu ja ajatukset pyörii vaan synnytyksessä koko ajan :kieh:

Repa ja kutvis rv 39+6
 
moikka
majj ja limatulppa kysymys
mä en usko (mutta en tietenkään faktasti tiiä ,mutta siis ei kuulosta toi sun limatulpalta. mä luulin kanssa, että mulla meni nimittäin aikaisemmin jo limatulppa, kun se oli valkosta ym. ja soitin synnärille (sanoi, että saatto olla). mutta tämä limatulppa tänään siis oli selkeetä limaa ja seassa ruskeeta ja lisäksi tuli siis lapsivettä ,niin aika selkee tapaus.

joo mun vatsa on ihan sekaisin,yritin jotain kevyttä syödä, mutta kaikki tulee ulos :kieh: . hö.
no pitää vaan sitten juoda. supistukset on helpottanut, ja ei siis vieläkään ole kipeitä. noooh kyl tää tästä.

kiitoksia onnitteluista jo, mut saa nähdä milloin se putkahtaa maailmaan...
 
Heips!

Onnea hirmuisesti kaikille vauvan saaneille :flower: (niccejä en muista kun teitä oli niin monta... :ashamed: )

Ja tsemppiä rakkausvauva huomiseen!

Limatulpasta: Mä en ole koskaan bongannut itseltäni sitä.... ja se voi olla lähes minkä näköinen, kokoinen yms. vaan... toisilla vaalea, toisilla rusehtava, joillakin verta mukana, joillakin ei...

Synnytyksen ajankohdan ennakoiminen: En ole kahdessa aiemmassa tapauksessa huomannut mtn, joten tuskin tästäkään... illalla olen normisti mennyt nukkumaan ja yölllä herännyt suppareihin...

täällä siis huomenna la, eikä pikku- kaverilla tunnu olevan hädän päivää... en tiiä, miks oonki niin kypsä jo tähän odotteluun |O joten tsemppiä Carmen ja tmvk, teillä ei ole enää paljon jäljellä.... =)

Miehen sisko oli nähnyt unta, että meidän vauva syntyy 23. päivä... eli kai se sitten 10 päivää yli menee :LOL:

äippä ja nytty rv 39+6 :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan hakeneille :flower: :flower: :heart: Aivan ihania tuhisijoita teillä.
Täällä kanssa odotellaan omaa lähtövuoroa malttamattomana. Viikko sitten oli äippäpoli käynti ja vihdoin todettiin pienen kääntyneen pääalaspäin. Käynnistysaikaa ei saatu ja paikat oli 2:lle sormelle auki. Vauva oli silloin 2800g vaikka neuvolatäti oli pelotellut jo 5kg painavalla.
Supistuksia kaivataan :wave: Kamalaa kun paikalla ei malta olla vaan kokoajan pitää hössöttää ja pinna alkaa oleen kireellä. Ja ruoka ei maistu. et eiköhän tämä siis tästä =)
Ihanaa että tälllä palstalla vielä on muitakin odottajia. Jaksamisia kaikille odottajille! Ja toivotaan et helteet on hetkeksi ohi.

T:mintsi ja lepakkovauva 38+1
 
Huomenta.

stemppiä kaikille suppailijoille ja käynnistykseen/sektioon menijöille.

(.) Ei mitään uutta. Yön nukuin jopa ilman vessareissua. Hemuli möyrii minkä nyt enään ahtaassa yksiössään pystyy.

Esikoiselle pitäis kerhoeväät laittaa valmiiksi. Ja hiukset harjata. Joka onkin sit haasteellisempi juttu, kun ovat pitkät ja likka ei oikein pidä harjaamisesta, suostuu siihen pakon edessä hampaat irvessä.

Isäntäkin on ainakin tämän päivän kotona, kun käsissä jotain ihmeellistä särkyä. Viittaisi joteinkin jännetuppitulehdukseen ja tenniskyynärpäähän. No, lääkäri on jo varattuna, joten kohta saadaan tietää tuleeko pidempikin saikku.

Jossu & Hemuli 37+6
 
tervehdys täälä sitä kitkutellaan viäläkin kotona.
Eilen käytiin vastaanotolla mut ei vätpä huolineet, vaikka kunnon verinenlimatulppa irtos ja 3 cm oli auki, supistuksiakin tuli mutta kun ei oo kipeitää :headwall: :headwall:
Alamahaan sattuu niin per..........leesti hyvä kun pääsee käveleen.
Ottaa niin kun vähän päähän, nyt kun lähettiin ajoissa passitetaan kotio, Toisesta kun kitkuttelin viimeseen saakka kotona niin kun päästiin vastaanotolle paikat oli 4 cm aukija ja aikaa meni 40 min kun synty. Eli taaskin tulee kiire ja en kerkiä varmaankaan saamaan mitään kipulääkettä ajoissa.
Junnu 40+4
 
Jessus, mikä vauva räjähdys Vau!


:heart: ONNEA KAIKILLE VAUVANSA JO SAANEILLE :heart: (teitä tuli tänään koneen avatessa silmille niin tusinoittain, etten muista kaikkien niccejä :eek: )

Mä oon ihan kateellinen, oikeasti!!! Itkin monet jätti-kyyneleet näitä lukiessa, ihan ku eilinen äitien päivä ois oikeasti vähän saanut pään sekaisin!!!
Eilen, kun manailin, että jospa kuitenkin saatais jo tänään semmoinen söpö lahja, ihan ehta äitienpäivä paketti..No eih...
Yöllä hortoilin ees taas, pyörin sängyssä, juoksin vessassa ja kuvittelin "jotain ihme oloa". Todennäköisesti moon vaan puoli unessa kuvitellut, että olisi jotenkin semoinen olo, että synnytys voisi jo alkaa :LOL:

Mikä lie hormooni-hoppu tässä loppu metreillä alkaa iskemään :p Kaikki muutkin saa vauvan, määkin haluuuuun!!! Kolmisen viikkoa tässä voidaan vielä itkeskellä kateellisena(siis en mä kateellinen ole, tahtoisin vaan jo oman...:ashamed: ), ja näin mää vähän luulen, että meneekin, kaikki "olot" on kadonneet taivaan tuuliin täksikin päiväksi.

Aamuisessa neruvolassa oli kaikki hyvin, hb 127, aikoihin enää raurtaakaan syönyt, ihme, että on pysynyt noin hyvänä... Pissa puhdas, paineet hyvät, Ruun syke hyvä, liikeet ++ ja painoakin tullut vaan +100g.

Ekan raskausarven bongasin eilen ja sekin on ihan itseaiheutettu :LOL: Ostin uudet capri,m joissa nappi painaa mahaan, siihen painatuneeseen kohtan on ilmaantuntu joku sentin leveä jälki, luulin eka, et on vaan painautuma, mutta on se raskausarpi :LOL: Katsotaan vaan, synnytyksessä repeää koko maha viimeistään.

Pahaa oloa, oksetusta, selkä´juilintaa/jomotusta, löysää p*skaa, menkkajomotusta, limaista vuotoa...Mitäs muuta, eipä ne mitään näytä merkkaavan :LOL: Pöh pöh sanoo Mymmelis ja menee kiukuttelemaan tiskien pariin... :whistle:

Mymmelis ja Ru 38+3
 
Joo nukuin sit tuossa vielä pari tuntia ja nyt on olo kun ois krapula..Kuitenkin sen tunteen vielä muistaa vaikka siitä niin pitkä aika onkin, kun sellasta on potenu..

Mut eipä olossa muuten sen kummempaa..Huomiseks varasin hiustenleikkuuajan, kun ei kuiteskaan mitään tapahdu!! Ja jos käänteinen psykologia tehois, et vaiks ens yönä tulis lähtö :kieh: Pakko käydä kieroilemaan kun ei mitään tapahdu!! Joka päiväks vaan jotain ohjelmaa niin eiköhän ala tulemaan!!!

D ja mahan asukki 40+3
 
eeti, mollakka ja lc onnea pikkuisista! :heart:

ja tsempitykset lähteville! :hug:

täällä ei omassa (.) muutoksia.. turvotus on kauheaa ja verenpaineet hiukka nousussa.. pitänee seurata tässä. hermot alkaa jo meneen (mieskin jo kärsimättömänä), aamuisin maha tyhjentyy, vähän kipuilee ja se siitä.. :kieh: kesäkuussa vielä täällä kirjoittelen yksin näitä samoja tuntemuksia.. limatulpan bongasin torstaina jo, siitä lähtienhän mulla on tuota tyhjentelyä ollutkin.. ja pahaa oloa on välillä mut ei sentään oo täytyny vielä kaiken muun lisäksi käydä pönttöä halailemassa, se vielä puuttuis.. :kieh:

ah niin negatiivinen anuliina 38+6
 
no onneks en oo ainoo tän yökkäilyn kans, tosin olo helpotti ku halailin tota pönttöö ja äsken heräsin 3 tunnin päikkäreiltä ja edelleen väsyttää |O ja tuo eilen illalla alkanut pohjekipu ei ota laantuakseen, mistä lie sekin tullut. mihis se mun sessteinen olo nyt häipys??
onneks tätä ei tartte kestää ku maanantaihin ku pääsen tositoimiin jollei nää oireet ny enteile jotain jo ennempää tapahtuvaks...
joten :hug: teille muille jo pidemmillä viikoilla oleville kärvistelyyn..
 
[/b]Halaukset kaikille vauvautuneille ja tuskautuneille :heart:
Täälläkin vielä kökitään, mullakin on iltaisin yököttävän paha olo ja tänään ollut aika kovaa päänsärkyä, tosin olihan sitä vkl. Suppareita ollut mukavasti ja limaa ja löyshää vatsaa ollut...mutta still at home. Huomenna taas äitipoli, ans kattoo miten päin Maija mahassa köllii. On kyllä tuntunut että olisi oikeinpäin ja porautunut alas mukavasti, mutta jotakin kuperkeikkailua on aktiivisesti. Kuulukohan päänsärky tähän hormonihirvitykseen? Mä olen kans nyt aika loppu ja huolestunut milloin mistäkin - ei oo kivaa, mutta näillä mennään mitä on...
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!! :heart: :heart: :flower:

Täällä kans eilis illasta podettu oksettavaa oloa mut oksentanu en ole. Nyt masua meinaa väännellä. Toivottavasti lupailis jotain!! Toivossa hyvä elää. Täällä meinaa moni kirmata jo mun ohi!!!Tahtoo nyyttiä hakemaan.

Toisaaltaan oottaa kamalasti et pääsis jo synnyttämään ja sais sen vauvan jo syliin, mut toisaalta mua pelottaa ihan hirmuisesti toi synnytys. Ennenkaikkee se kipu. Mä oon tosi kipuherkkä ihminen ja itken pienemmästäkin kivusta. Mutta toivon että kaikki menis hyvin ja eiköhän tosta synnytyksestä selviä, kun on siitä muutkin selvinneet.

KELLÄ OLI POHE KIPUA??? Mulla kans vasen jalka polvesta alaspäin ihan sairaan kipee ja nilkka on kans ihan vitun kipee. Mitähän kummaa sekin on???

Pitäs vääntäytyä tiskaamaan ja ruoan laittoon, mut laiskotuttaa ihan vietävästi. |O

Sori omanapaisuus... :ashamed: Huomista neuvolaa ootellessa...mut jospa sitä pääsiskin yöllä lähtemään. :D (niin varmaan)

Jatkan kärvistelyä kotihommien parissa....

llinu83 ja möykky 29+1
 
Onnittelut kaikille nyytin saaneille ! :) .. ja jaksamista meille ikuisille odottajille..

Täälläkin vielä viime viikolla supisteli ihan kipakastikin, mutta nyt.. ihan lässähtänyt koko supistelu. Tämä on kyllä kaiken kaikkiaan NIIN jännää aikaa, toisaalta olisi jo ihan valmis lähtemään Nyytin hakuun, toisaalta taas JÄNNITTÄÄ aika tavalla kaikki :). -ja kun on vielä esikoinen kyseessä. Elämä muuttuu, vauva-arki alkaa (jota niin kovasti odotan, mutta silti se kihelmöi ja jännittää.. kuinka sitä osaa toimia, kuinka meistä tulee ihan oikea perhe..kaikki !)

Ja kuinka toivoisi sen kaiken jo koittavan. Näkisi silmätysten Oman Poikasen, joka on jo masussa kovin tutuksi tullut ja osaksi meidän elämää. *Huokaus*

Mutta IHANAA olla mammalomalla. Ei tarvitse enää pelätä supistuksia vaan voi kahta kovemmin pistellä menemään :). Tänään on kolmioleipiä tehty, villahousut ja hahtuvaimut pesty ja lanoliinitettu (kestoilua silmällä pitäen..) ja nyt odottelen, että pullataikina kohoaisi. Ja sitten mamma varmaan jo väsähtääkin päikkäreille. :LOL:

Puliina & Mytty 37+5

 

Yhteistyössä