<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

tuhannesti onnea vauvaantuneille!!!! :flower: :flower:
en ole kerinny ku pikaiseen lueskella palstaa väliin. nyt myös pieni mies tissillä tässä niin hidasta kirjoittaa yhdellä kädellä. :)

nemika+jäbä kohta 3 viikkoa :heart:
 
no jopas on vauvoja tullut maailmaan :LOL:
onnea kaikille tuoreille äideille :flower: :heart:

eeti mua kiinnostaisi tiätää kuinka kipeä olet?
kun mä olen kans todella kipeä mahastani :eek:
kävelykin on yhtä tuskaa viälä tai sänkyyn meno ja ylös nouseminen,muistaakseni eka sektion aikaa en ollut näin kipeä :/
vuotokin on lisääntynyt taas tänään kai sitä on huomenna soitettava lääkäriin ihan kysyä onkohan tulehdus kyseessä ja sitten kysyä kuinka huomaa jos tikit repee sisältä mahasta.
kun en tajunut kysyä sairaalassa.
 
Erityisonnittelut kaikille juuri vauvansa saaneille! :flower: Kukaan ei ole vastaillut että aavistitteko päivän-pari etukäteen synnytyksen lähestyvän vai oliko sellainen olo ettei mitään tapahdu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mouku80:
Erityisonnittelut kaikille juuri vauvansa saaneille! :flower: Kukaan ei ole vastaillut että aavistitteko päivän-pari etukäteen synnytyksen lähestyvän vai oliko sellainen olo ettei mitään tapahdu?
Minä haluaisin kans tietää et onko jotain ennakkoaavistuksia tullu lähellä synnytystä? Tahtoo synnyttämään!!!!!!!!!!!!!!!!!!

D
 
täällä ainakin minä yhtenä kappaleena :headwall: JA FLUNNSSAN KOURISSA :(
keitä odottajia täällä vielä on?? kun tuntuu että kaikki jo saaneet nyyttinsä..
niin ja onnea jälleen uusille vauvautuneille :heart:

huomenna itellä neuvola.ja ajattelin kysyä että kuinka helposti saisi sektio ajan ilman mitn.kunnon syytä....kun supistuksia ei kuulu ei näy..niin veikkaan että menen sinne asti et käynnistetään ja sit tuleekin hätä sektio, niin mieluummin haluisin suunnitellun sektion.

nyt olo ainakin hyvin räjähdysmäinen, kun on tullut syötyä :x
 
Heippa!

mouku80 mä en ainakaan aavistellut, että synnytys olisi lähellä. Olo oli illalla nukkumaan mennessä ihan normaali. Illalla oltiin lenkilläkin, eikä mitään erityisiä tuntemuksia ollut. Vasta yöllä heräsin supistuksiin.

Synnytyskertomus

5.5. heräsin yöllä klo 1 siihen, että vatsaan sattui ensimmäisen kerran. Nukahdin kuitenkin heti uudelleen. Klo 2 heräsin vessahätään. Kävin vessassa ja sänkyyn palattua sattui taas vatsaan. Seuraavan kerran vatsaan sattui 10 minuutin päästä ja sitten taas 10 minuutin päästä. Supistuksia tuli tunnin ajan n.7-10 minuutin välein. Seuraavan tunnin ajan väli lyheni 5-7 minuuttiin. Makoilin sängyssä n. klo4 asti. Supistukset tuntuivat selässä, mutta eivät olleet vielä erityisen kovia. Pystyin hyvin pakkailemaan sairaalakassin loppuun ja syömään. Olimme kotona vielä tunnin ajan, koska ajattelin, että onkohan tässä nyt tosiaan jotain tapahtumassa, kun supistukset eivät olleet kovin kivuliaita. Viiden jälkeen päätimme kuitenkin lähteä näytille, koska olo ei ollut helpottanut. Olimme sairaalassa puolikuuden aikoihin.
Kätilö otti meidät vastaan ja pääsin käyrille. Supistuksia tuli n. viiden minuutin välein, mutta kätilö sanoi, että niissä ei ole riittävästi voimaa. Pääsimme aulaan katselemaan televisiota ja odottelemaan lääkäriä, koska en halunnut jäädä makuulle. Lääkäriin pääsimme klo8.
Kohdunsuu oli vajaa sormelle auki ja sisätutkimus sattui ihan sairaasti. Vauvan pää oli alhaalla, mutta ei täysin kiinnittynyt. Vauvan kokoarvio oli 3400g. Lääkäri epäili, että synnytys varmaankin käynnistyy, mutta odotellaan että supistukset muuttuisivat "paikkoja avaaviksi". Limatulppa alkoi irrota lääkärikäynnin jälkeen. Kävimme kanttiinissa ostamassa isukille lukemista ja menimme tarkkailuhuoneeseen.
Supistukset alkoivat ottaa aika napakasti selkään klo 12:sta jälkeen. Yhdeltä kätilö ehdotti, että voisin kohta mennä kokeilemaan kylpyä, koska tässä vaiheessa ei vielä voida antaa varsinaisia puudutteita. Kohdun suun tilanne oli yhdeltä sormelle auki. Klo 14:sta menin kylpyyn. Lämmin vesi tuntui ihan hyvältä, mutta ei se tietenkään kipuja kokonaan poistunut. Yritin hengitellä rauhassa supistusten läpi. Kylvyssä meni lapsivedet. Kolmen aikoihin supistusten teho oli sen verran voimakas, että tahdoin pois ammeesta. Pääsinkin sieltä omin jaloin pois, mutta en saanut enää vaatteita päälleni. Miehini avustuksella pukeuduin ja istuin tuolille. Kätilö pyysi kävelemään tarkkailuhuoneeseen, että voitaisiin tarkistaa tilanne. En kyennyt kävelemään, joten kätilö päätti hakea petidiinipiikin ja pääsin pyörätuolilla tarkkailuhuoneeseen. Piikki pistettiin pakaraan. Piikki ei poistanut kipuja, vaan n. 10 minuutin päästä pistoksesta olo oli todella tukala. Miehini hälytti kätiön takaisin, koska supistusten väli oli alle minuutti. Sattui ihan mielettömästi!!! Kätilö pyysi vain huokaisemaan ja tarkisti kohdun suun tilanteen. Olin viisi senttiä auki. Kätilö ei meinannut uskoa, että tilanne etenee niin hurjaa vauhtia. Pyörätuolin kyydissä mut kiidätettiin saliin. Salissa olo oli todella tukala ja anelin jotain kivunlievitystä. Sain ilokaasumaskin, jota iminkin melkoisella vauhdilla :D . Ilokaasu vei ajantajun ja kädet meni ihan veltoiksi. Pian tuli lääkäri joka pisti pudendaalipuudutteen ja saman tein kohdun suu olikin täysin auki. Pudendaalipuudutteenkaan tehoa en pahemmin huomannut, mutta kait se jotain lihaksia ja paikkoja rentoutti ja puudutti :/ . Painon tunne oli ihan mieletön jo petidiinipiikin jälkeen. Pääsin pian ponnistamaan ja ponnistusvaihe kestikin ainoastaan 10minuuttia. Ponnistaminen oli mielestäni koko synnytyksen kivuttomin vaihe. Synnytyksen kokonaiskesto oli 3h40min. Pikkuinen prinsessamme (2790g, 49,5cm) syntyi illalla klo 16.30. Epparia ei tarvinnut tehdä, sain ainoastaan pienen pienen repeämän ja siihen muutaman tikin. Ompeleminen ei sattunut yhtään, koska rinnan päällä makoili oma rakas ja niin pikkuinen nyytti :heart: .
Kätilön kanssa juttelin seuraavana päivänä ja hänen mielestään synnytkseni eteni todella hurjaa vauhtia. Hän ei ollut voinut uskoa, että tilanne muuttuu kylvyssä ollessani niin radikaalisti, etten kykene kävelemään itse sieltä tarkkailuhuoneeseen. Olen kyllä enemmän kuin kiitollinen paikalla olleelle kätilölleni, hän oli ihan mielettömän hyvä tsemppari! Itseltä meinasi jossain vaiheessa usko loppua, että voiko tämän enempää kipua enää kestää, mutta tässä sitä vaan ollaan :D . Oli tuo rutistus kyllä ikimuistoinen kokemus ja vaivan arvoinen. Päivät kuluu pikkuista hoitaen ihan siivillä.

Yritän lisätä profiiliin kuvan pikkutuhisijasta.

Marimint
 
:heart: Kaikille yhteisesti Oikein Ihanaa Äitienpäivää ! :heart:

Edla Mammalle Suuret Onnentoivotukset Prinsessasta!
Ronja Roycelle Suuret Onnittelut Prinssistä!
Eetille Suuret Onnittelut Prinsessasta!
:heart:

Täällä ihan järkyttävät jalkaturvotukset! Ja massu kipeenä, liiasta syömisestä :ashamed: Eli ihan on oma vika!
Hölmö minä!

Josko kävis vähän suihkussa rentoutumassa :)

Mukavaa iltaa kaikille!

PP ja Onni 38+3

Huomenna olis sit menkoista laskettu la...vaan eipä taida tämä herra vielä tuloillaan olla.
 
Heippa ja ONNEA HURJASTI KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE! TODELLA SULOISIA KUVIA =) !
Ja HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ MYÖS :flower:

Täällä on todella porukka alkanut " poksahdella " oikeen urakalla. Hyvä niin :) . Itsellä ei mitää merkkiä lähenevästä synnytyksestä, muutakuin ehkä himpun verran limatulppaa tuossa yksi päivä taisi tulla :D
Kotihommia olen tehnyt taas tuntuvasti: ruohonleikkausta, oksiensahausta, huonekalujen siirtämistä, kaappien hiomista ja maalaamista yms. Eikä tunnu missään :snotty: .

Onpa porukalla ollut nopeita synnytyksiä, vai olenko väärässä?! Meneeköhän tuo synnytyksen keston laskenta jotenkin eritavalla eri sairaaloissa/ kätilöillä? Nimittäin esikosta synnytyksen kesto laskettiin kivuliaista supistuksista ja kakkosen kohdalla kesto laskettiin säännöllisistä kivuttomista .

Mutta eipä tässä taas kummempia, saunaan seuraavaksi!

Sädis rv 38+4
 
RR, Eeti ja Mollakka paljon onnea nyyteistä! :flower: :flower:


Moukku80 Mulla oli kyllä aavistus et jotai on tapahtumassa. Pe kävin äippäpolilla ja otettiin käyrät -supisteli, mutta en niitä sinäänsä tuntenut. La oltiin grillaamassa päivällä ja alkoi tulee säännöllisesti supistuksia, mitkä tuntu selvästi ja piti vähän pysähtyä. Ja niitä vaan sit tuli ja illalla tei tukkimiehen kirjanpitoa -miten usein tulivat. Eivät kivuliaita kuitenkaan, mut sit kun menin nukkumaan en saanutkaan enää unta -ehkä hetkeksi, mut sit ne koveni ja etsin asentoa, mut missään ei hyvä. Lopulta olin kontallaan lattialla ja oikeesti tuskissani siellä pyörin aina supistuksen tullessa. Supistusten väli tiheni ja kesto piteni samoin kipu lisäänty. Noin klo 4 oltiin sairaalassa ja 3cm oli auki et sinne sit jäätiin. Kyllä se enteili.
 
Meillä laskettiin ainakin esikoisesta siitä kun mentiin sairaalaan ja paikat oli todettu kypsiksi ja mut passitettiin ammeeseen. Jos olis pystynyt nukkumaan -silloin aika olis jotenkin nollaantunut. Ponnistuvaihe oli omansa ja jälkeiset omansa.
Itsellä kesti esikoisesta 14h kaikenkaikkiaan ja ponnistus oli 1h15min. Nyt ooitan et aika puolittuis ainakin ...saas nähdä.

TOIVOSSA ON HYVÄ ELÄÄ!

:D
 
Onnea vauvautuneille :flower:
täällä edelleen yhtenä kappaleena...supistuksia on tullut, mutta ei paljon, eikä säännöllisiä..huomenna on LA.

Kyselin viimeksi neuvolasta, että, onko oikeesti jotain vippas poppas konsteja synnytyksen käynnistämiseen, niin vastasi: EI OLE. Mun aivoissa joku juttu vaan käynnistää sen ja jotain...no silti olen 3 ässää yritellyt.

Huomenna aion soitella synnytyslaitokselle, ja kysyä milloin saan sen koko ultran ym. Ja tuleeko sitä mahdollista käynnistystä. Ei tässä pitkä aika enää voi olla kun on oma käärö sylissä. :heart:
 
Hirmuisen paljon onnea kaikille teille, jotka olette saaneet vauvan syliinne!!!!

Voi vimpula, mitkä kivut mulle on nyt tullu, tuonne jonnekin alas...Pirskatti sentään, rusahtelee ja säikähdän et vedet menee. No joo, vähän yliampuvaa, onhan se tietty mahdollista. Lisäks on tullu ajoittaiset kivut lonkan koukistajiin, eli tuonne nivusiin. Näitä nivuskipuja ei oo olllukaan, onkohan ne liitoskipuja??? Tietääkö joku?

Edellinen synnytys ei kyllä mitenkään enteilly- olo oli ollu jo kauan tukala ja painetta alhaalla. Tulppa meni su, maanantaina jouduin polille kohonneen verenpaineen vuoks. ma - ti välisenä yönä sit vedet ja poika synty to aamuna. Mut ei tuota tulppaakaan voi oireeks sanoa, kuten esim. Repa on "joutunut" huomaamaan.

Jeps, nyt vielä vähän herkkuja suuhun. Pitkää pinnaa kaikille, on tää ihan hirveen pitkä tää loppusuora. Varsinkin, jos meni sinne 41 + viikoille...

sinuhe ja ukkeli 37 +6
 
Hyvää äitienpäivää synnyttäneille ja niillekin, joilla koitos on vielä edessä. Itse siis kuulun vielä jälkimmäisiin...

Mutta ajattelin kertoa, että London calling sai eilen tyttövauvan. Synnytystarinan hän tulee varmasti kertomaan itse. Tytär ja äiti voivat molemmat hyvin - ja sehän se on tärkeintä!

Mukavaa odotuksen loppua muille odottajille!

t.
Brighton calling
 
Iltaa.
Pikaisesti poikkesin kuulumisianne lukemassa ja samalla päivitin vauva uutiset etusivulle.

Onnea kaikille vauvautuneille ja heidän perheilleen :flower:

(.) Kahden vaiheilla ollaan. Tuliko vettä vai ei. Nyt koitan seurailla olisko ollut kuitenkin ihan tavallinen pissa vahinko, kun Hemuli kyllä samaan aikaan piti omaa jumppaansa. Eiköhän sieltä jotain suppareita kohta alkais ilmaantumaan, jos oikeasti lirahti.

Jossu & Hemuli 37+5
 
Onnittelut taas kaikille "uusille" mammoille! :flower:

Täällä on vietetty ihanaa päivää grillaillen, takapihaa hoidellen ja Kaivarissa kävellen. Äitejä ei lähdetty moikkaamaan, kun lähin on 160km ja toinen 280km päässä. En voisi kuvitellakaan istuvani autossa tuollaista matkaa! Onneksi ymmärsivät molemmat.

(.) Huomenna on sitten viimeinen äitiysneuvolakäynti ja ainakin viime viikolla kätilöni sanoi, että jos en ole huomiseen mennessä synnyttänyt niin hän koittaa saada minulle yliaikakontrollin keskiviikolle (silloin 41+3).
Pieniä supistuksia tulee silloin tällöin ja Nirppu melskaa jo neljättä tuntia putkeen.. Ei siis mitään uutta voinnissa :whistle:

Huomiseen,
Carmen ja Nirppu 41+0
 
juhuu !! vauva juhlinut kiitettävästi masussa koko yön. vatsa meni sekaisin. supistellut ensin epäsäännöllisesti, sitten alkoi tulemaan säännöllisiä supistuksia ja lapsivesistä osa meni ja limatulppa irtosi. soitin synnärille, ja kun kerran supistukset eivät ole kipeitä, vielä ei ole hoppua, viimeistään iltapäivällä pitää mennä sinne, jos olo sallii olla kotona. nyt olen kyllä niin täpinöissä, kun vihdoin alkaa tapahtua, ja on se kellontarkka vaavi, kun LA on tänään. :)
 
VOI EI karpalo78 !! Mikä tilanne tällä hetkellä? Minä heräsin tuossa vaille 5 kun ei enää nukuttanu, tiedän et kostautuu päivällä..Pakko varmaan päikkärit nukkuu :D

Mie näin unta et piti lähtee synnyttämään ja mie olin ihan et mitä pitää tehä ja mitä pitikään ottaa mukaan jne..Vaikka laukku ollu jo yli kuukauden pakattuna :LOL: Mut oli joteski niin todentuntuinen uni, just ennenku heräsin..Olikohan joku enne?

Mies ja poika nukkuu täyttä häkää vielä, aamun lehti luettu ja aamupala syöty.. Mitähän sitä seuraavaks? Sohvalle pötköttelee vai lähtiskö ihan takas sänkyyn, rupee nimittäin jo hiukka väsyttää.. :xmas:

Luultavasti sitä sit vielä torstaina siellä neuvolan pakeilla ollaan.. :eek:

D ja mahan asukki 40+3
 

Yhteistyössä