<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Huomenia!!

Täällä taas monella lupaavaa supparia yms... täällä ei ylläri mitään |O

carmen,sama täällä,noissa vanhoissa kauhtanoissa käyskentely alkaa kyrsimään kunnolla. Mutta luonto ei anna periks ostaa enää loppumetreillä mitään mamma vaatetta,kävelen sit vaikka alasti :LOL:

Täällä olo siis hyvin entisenlainen,jomottelua nyt ehkä enempi,mutta saattaa simppelisti johtua ihan siitäkin,että on ollut niin kovasti liikkeellä. Mulla ois perjantaina taas neuvola,mutta enemmän kuin mielelläni lähtisin ennen sitä laitokselle....

Repa ja kutvonen rv 39+1
 
ikävä kyllä nuo piikitykset ei oo ainoo asia mikä tällä hetkellä ketuttaa, mulla on iho-ongelma ollut nyt teini-iästä asti eli sellaset 17 vuotta. ( mulla on ehkä rutikuiva iho tai seporee tai psoriaasis )ja tän raskauden aikana kun oon käynyt joko neuvolas tai äitiyspolilla oon saanut ihmetystä osakseni ja joka kerta ne on päivitelly mun ihoa ja joka kerta on saanu selittää mikä mul on, miksei ne ihmiset voi vaan olla hiljaa :kieh: :ashamed: nytkin vain tokasin ettei mul mikään oo ja mikä hauskinta niin mun iho on tällä hetkellä hyvässä kunnossa ja noita kuivia plänttejä ei oo muualla kun käsivarsissa.
tän takii mä inhoon kesää kun pitää vaatetusta vähentää, olis kiva vaan piiloutua pitkähihasiin, anteeksi vuodatus mut nyt kiehuu pahasti :ashamed:
 
Tervehdys tännekin!

Kiitos onnitteluista! Aika menee kuin siivillä, ei millään ehdi (muka) palstailemaan enää niin aktiivisti.

Neidillä ikää nyt 6vrk. Pirteä ja kovasti kontaktia hakeva neitokainen, ihana kuin mikä :heart:

Kaikkihan alkoi vappu-aattona, jolloin kävin tekemässä täydennysostoksia marketissa. Siellä iski kaksi oikein mojovaa supparia, ihan hiki nousi pintaan. Ohikulkijat katsoivat varmaan, että tuohon alkaa nyt synnyttämään. No, enpä alkanut vaan kotiin tultiin ihan hyvässä kunnossa, jotenkin tolkuttoman väsyneenä vain.
Illan siinä puuhastelin jotain pientä, ja pariin otteeseen havahduin sohvalta, johon olin kuin huomaamatta nukahtanut. Ei lainkaan mun tapaista.
Illalla kun saatiin lapset nukkumaan, alkoi supisteluja tulla välillä vartin, välillä 40 minuutin välein. Niitä sitten odoteltiin nopeutuviksi, ja niin lähellä puolta yötä päätimme lähteä ajamaan sairaalaan, suppareidin tullessa noin 10 minuutin välein hyvin tasaisesti.
Kahdeltatoista olimme sairaalassa, auki olin 6-7cm. Ilman helpottavia aineita tai ilokaasuja mentiin tuonne puoli kahteen saakka, ja sitten alettiin laittaa anestesialääkäriä hakuun spinaalin asennusta varten. Kahdelta saatiin spinaali laitettua, ja pian sen jälkeen pyydettiin lääkäri puhkaisemaan kalvot; kätilö ei useasta yrityksestä huolimatta siinä onnitunut ja sanoi, ettei enempää uskalla koska kalvot olivat niin korkealla, että napanuoran vahingoittamisen riski oli suuri. Lääkäri tuli ja teki puhkaisun varmaan 20sekunnissa ;) .
Sen jälkeen tulikin hyvin pian ponnistamisen tarve, vauva tuli ulos kahdella täysin kivuttomalla ponnistuksella, aikaa mitattiibn 3 minuuttia, syntymäaika 3.08. Yhtään en revennyt, yhtään ei ullut edes hiertymiä. A-pisteet 9, 10 ja 10. Jälkeiset tuli 7 minuutissa. Kokonaissynnytysaika 4h45min.
Lähes heti neiti alkoi olla ruokaa vaikka, joten ensimmäinen imetys katsottiin tehdyksi 20 minuuttia synnytyksestä. Sen jälkeen pääsin suihkuun ja pian sitten lähdimmekin osastolle. Kello oli tuolloin jotain puoli viisi.
Osastolla olimme kaksi vuorokautta ennen kotiutusta. Kaikki vauvalla ja äidillä ok, jälkivuotokin oli jo lähes tyrehtynyt, ja kätilö kehui vetäytynyttä kohtua. Sanoi, että jos hän ei tietäisi että vauva on syntynyt paria vuorokautta aikaisemmin, ei hän uskoisi kohdun perusteella.
Maha niinikään jäi laitokselle, omat farkut mahtuivat jalkaan loistavasti kotiutuspäivänä.
Imetys sujuu hyvin, maitoa tulee yli oman tarpeen, mutta tällä kertaa en sitä aio sairaalaan lähteä kuljettamaan, kun muuta asiaa kaupunkiin ei ole. Sinällään harmi heittää poiskaan, mutta en millään saa käytettyä kaikkia maitoja, kun en aio pullolle vauvaa opettaa lainkaan, jos vain suinin se on mahdollista. Kahdella aiemmalla lapsella ei ole tarvinnut pulloon koskeakaan.
Rytmi meillä on toistaiseksi vielä hukassa, tai siis vauvalla on oma rytmi, joka ei stemmaa millään muun perheen rytmin kanssa. Sitä tässä pikkuhiljaa käännetään kohdilleen, eiköhän se ajan kanssa onnistukin.

Että tällaista meillä.
Onnea matkaan teille oman paketin noutoreissulle!

Gha ja neiti 6vrk
 
Dora Onnea, aivan supersuloinen kaunotar :heart:

Huomennan olis laskettu aika. Välillä supistelee kivastikin, silleen että peräsuolessa tuntuu... ja vatsa on ollut löysällä viikon ajan, mutta en tiijä liittyykö synnytykseen vai jotain muuta. Huomenna olis taas neuvola ja kai pitää kinuta lähete äitipolille kun mun kroppa on aika rikki ja särkkäreitä on pakko ottaa, mutmut... toivottavasti pystyisin synnyttään alateitse, paskalla käyntikin on tuskaa kun mun suora vatsalihas on revenny liitoskohdasta ja vaavi on ollut väärinpäin ja tuntuu että ei olisi vieläkään asettunut uomiinsa.

Toi kolmen S sessio - seksi, siivous,sauna ei pidä kutia vaan se on kuulkaas rakkaat sisaret kolmen R RIPULI, RAKASTELU, RAPPUSET - näin sanoi mun kaveri ken on lääkäri. Mutta matkassa on iso mutta, hän antoi mulle mun kuopuksen kanssa (oli liki 2 vkoa yli) risiiniöljyä... ja en voi suositella vaan pikemminkin kieltää lailla moisen leikkimisen. Synnytys oli karmea, ja lapsivesi vihreää eli oikeesti aika rajua toimintaa. Risiiniöljystä tulee niin voimakas ripuli että paine saa aikaan lapsivesien menon, ainakin minulle kävi niin. Muistan vielä kun kaverini katsoi kelloa ja sanoi että siihen ja siihen mennessä on vauva syntynyt. Noh, risiiniin jälkeen odottelin ripulia ja tulihan tuo. Rupesin nukkuun ja mitään ei tapahtunut. Yöllä heräsin vesien menoon ja samantien alkoi tositoimet.... tässä tämä kokemus.

Mulla on takana kolme synnytystä. Esikoinen syntyi tismalleen laskettuna ajankohtana ja keskimmäinen kaksi viikkoa etukäteen ja tämä kuopus perhana liki 2 vkoa myöhässä... katotaan miten tämä nelonen nyt sitten tulee. Vielä on toivoa lasketulle ajalle eli huomiselle tai sitten odotellaan ne maagiset kaksi viikkoa!

Oikeiden supisten tulon kyllä erottaa, silloin mennään ja pidetään repsikan kauhukahvasta kaksin käsin kiinni supisten tuskissa... siinä on se ero, ei mieti vaan mennään vaikka mikä olisi. Mukavampihan on kotona olla lievempien polttojen kera kun kärkkyä ruuhkaisilla synnäreillä. Toivottavasti me kaikki tässä äitiydytään piakkoin ja saadaan toimiva synnytys aikaan ja mukava kätilö kaupan päälle, voisiko elämältä enempää toivoakaan. :wave:
 
Enpä oo tänne palstalle juurikaan kirjotellut, mutta nyt pitää kyllä viimeistään. :attn: Tänään se päivä sitten koitti, 7.5. 40+0 eikä mitään tapahtunut vieläkään, olo on kun pikkulapsella kun ei synttäripäivänä saanutkaan jotakin toivottua lahjaa :xmas: Eniten tässä ärsyttää se, että varmaan 20 viikoilta kaikki hokenut että ota nyt rauhallisesti että se lapsi vielä pysyy siellä, luulempa että se on tuolla vielä juhannuksenakin vaikka sängyssä makaisin, tai vaikka olisinkin ollu töissä sun muuta :LOL:

No joo, positiivista ajattelua taasen. Voihan tässä mennö vielä parikin viikkoa mutta eniten ärsyttää varmaan kun luulin selvinneeni ilman arpia, ja nyt viikon aikana maha on räjähtänyt ihan käsiin :ashamed: Hyvästi ulkomaan rantalomat siis tämä tyttö ottaa aurinkonsa visusti parvekkeella tästä lähtein B)

Huomenna on neuvola, aattelinpa ettei sinne tarvitsisi mennä mutta jospa sitten kuitenkin. Tänään meillä on onneks pihatalkoot, sinne haravan kanssa jospa se siitä lähtisi käyntiin.. =)
 
Tänään 38 tasan.
aiemmat synnytykset : Esikko lähti käyntiin normaalisti supistuksilla ja roimalla suolen tyhjennyksellä rv 41. Tulivat heti 4 min välein ja tekivät kipeää |O . Kakkonen lähti niin ikään supistuksilla rv 41+2. Kipeät supistukset eivät kestäneet kuin n. tunnin ja synnytys oli kaiken kaikkiaan ekan vastakohta : nopea ja " kivuton".

Sädis rv 38
 
Vitsit, Gha:lla oli ihana tarina, ihan kuin jostain oppikirjasta :eek: :heart: Ihana kuulla, että kaikki voi mennä noinkin "täydellisesti", siis ihan kuin oisi kirjasta lukenut. Onnea onnea, vielä kerran onnea :heart:

Täällä vaan tultiin kurkkimaan, onkovauva uutisia, omaan karvaiseen napaa ei kuulu yhtikäs mitään ihmettä, ei des mitään valitettamisen arvoista :eek: :LOL: (kerrankin) Olo on ihan normaali, ei kipua missään, ei minkään asteen supistuksia, ei mitään. Taidan pitää Ruun sisälläni kaksi kymppiseksi ja päästää sitten vapauteen, suoraan omilleen asustamaan ja tekemään kaikki eelämässä tarvittavia mokia :LOL: jep jep...Tiskauksen pariin MARS! :wave:
 
Huomenta,

gha:kiva että teillä meni kaikki noin hyvin! Itse olen lähtökohtaisesti aika positiivisella mielellä tulevan (esikoisen) synnytyksen suhteen, mutta saa nähdä kääntyykö kaikki vielä päälaelleen. Olen yrittänyt olla lataamatta kauheasti mitään odotuksia itselleni.

shv: joko se on menoa?

dora: suloinen tumma tyttö teillä! Tosiaan ei ihan supisuomalaisen näköinen vauva.

kurpitsa: tsemppiä iho-oireiden kanssa! Varmaan tosi ikävää jo muutenkin saati joutua selittämään kaikille. Mulla on harmittomana mutta epäesteettisenä vaivana tullut kauhea määrä pieniä luomia kaulaan raskauden aikana, muistaakseni joku muukin täällä niistä mainitsi. Taidan hakeutua ne sitten poistattamaan kun raskaus on ohi. Onko kellään muuten kokemusta miten ne kannattaa poistaa?

Täällä nyt 39+2 eikä mitään erikoisia tuntemuksia. Jotenkin olen ajatellut että vauva voisikin nyt tulla vasta ensi viikolla, kalenteri on jo täynnä täksi viikoksi. ;) Viime viikolla oli paljon malttamattomampi fiilis ja nyt taas tuntuu että ei kiirettä. Toivotaan siis, että ne pääsevät ensin jotka jo odottavat synnytystä kuin kuuta nousevaa!
 
Mymmelis vai oppikirjasta :LOL: mutta kyllä on ihan pakko sanoa, että helpoin synnytys ikinä! Spinaalin myötä katosi lonkkakivut, alaselkäkivut, jalkojen säryt, supistuskivut, siis ihan kaikki. Enkä saanut edes sitä spinaali-päänsärkyä. Siis uskomattoman helppo synnytys, kaikkineen. Pahimmat kivut ja säryt oli, ihme kyllä, odotusaikana, jolloin särkyä ja kipua riitti runsain mittoin joka päivälle ja yölle.
Tällaisten tapahtumien jälkeen sitä aina ajattelee, että josko kuitenkin vielä yksi meidän perheeseen, vaikka raskausaikana vannotin miestänikin kieltäytymään kaikesta siihen suuntaavastakin.
 
gha:lla oli kyllä tosi ihana synnytyskertomus tai miksikä sitä nyt sanotaan :D MINÄKII HALLUUUUUUN!!!! Minun tuurilla minä reppeen ja ratkiin joka paikasta ja synnytys kestää ainakii viikon :D No ei nyt sentään varmaankaan... toivottavasti :p

Täälläkään ei ole oikein mittään tuntemuksia edelleenkään!! Yötkin olen saanut nukuttua tosi hyvin, vessassakaan ole tarvinnut käydä ja tänäänkin heräsin vasta yhdeltätoista :eek: Miten lie kehtasin nukkua niin pitkään.. Pidetään sormet ja varpaat ristissä että olis tyyntä myrskyn edellä!

En kyllä kehtaa paljoa valitella yliaikaisuudesta kerta mollakka on niin paljon pidemmällä kuin mää (rv 40+3 menossa), toivottavasti poksahdat pian!! :hug:

Mutta jokatapauksessa ei taida minunkaan raskautta kestää enää pitkään jos asiat menee niinkuin äippäpolilla uhkasivat, eli siis perjantaina olis käynnistys edessä :eek: :D

Muttta kohta kauppaan ostamaan lettutarpeita, kuka se oli niin ilikee ja meni höpöttelemään letuista, nyt tekkee mieli ihan sikana lettuja!!!!!!! :p :wave: :D

santrra 40+3
 
mouku80, minullekin on ilmestynyt vähän joka paikkaan pikku luomia raskauden myötä, jotka ei kyllä ole haitaksi ollenkaan. Mutta yksi haittaava luomi on, jonka olen nimennyt "kolmanneksi nänniksi" (lääkärikin on todennut sen semmoiseksi :D ). Se on rinnan alapuolella ja jää hankautumaan just tuohon rintsikan alle. Ennen siitä ei ollut mitään haittaa kun se oli pikkuinen, mutta jo heti raskauden alussa se kasvoi inhottavan isoksi eli poistattaminen edessä jossain vaiheessa :| :ashamed: :/ :(
 
heipä hei.

kylläpä laittoi nauramaan tuo 3 ÄRRÄÄ 3:N s:n sijaan !
Täälläkin on ollut 3 päivää vatsa sekaisin, välillä tullut kipeitä supistuksia, mutta vain muutamia. Joku tuossa mainitsi, että kyllä ne oikeat supistukset sitten tietää, ettei kuule eikä nää mitään ympärillä, eli sellaisia ei ole nyt näkynyt..

gha:n synnytys kuulosti kyllä ihan hyvältä ja "helpolta", jos noin voi sanoa... :whistle:

mulla on neuvola huomenna ja nyt kasassa 39rv ja 2 päivää ja mitään sisätutkimusta ei tehdä, la maanantaina. kun olisi kiva tietää ,onko se kohdunsuu auennut jo yhtään. pitää kysyä neuvolasta. mutta tuskin ne mitään turhaan alkaa ronkkimaan. jotenkin koko ajan aikaisemmin toivoi, että syntyispä aikaisemmin ym. nyt yritän vain olla ajattelematta ja odotan vaan sitä la:ta ja toivon, että se edes silloin tulisi.

 
Neuvolassa taas. Kaikki ennallaan, paino kerrankin pudonnut 100g (tullut yhteensä jo 24kg). Turvotuksia ++, kaikki muuten kunnossa. Sf-mitaksi saatiin ennätyksellinen 40cm! Viime viikolla oli 36cm eri terkkarin mittaamana, joten näköjään noi mitatkin heittelee mittaajasta riippuen... Vauva on laskeutunu, muttei vielä täysin kiinnittyny.

Laskettu aika on sunnuntaina eli äitienpäivänä. Tulispa nyt sitten viimein silloin!

Kuulemma maha supisteli kun terkkari mittas sf-mittaa. Mä en tuntenu mitään erikoista, pientä kiristelyä vaan. Sellasta on ollu muutenkin jatkuvasti, en oo vaa tajunnu, että nääkin lasketaan suppareiksi. Eli kaipa täälläkin on toivoa, että vaavi tulee jossain vaiheessa ulos.
 
Mouku80 - Multa on poistettu laserilla luomia Turun Pulssissa. Makso kai jotain 100e, jos muistan oikein, ja sillä sai 5 luomea pois. Tosta on kyllä muutama vuosi aikaa. Laserilla luomista ei jää isoja arpia, ja toimenpide on nopea, kivuton ja helppo.
 
GHA Oli kiva lukee tuollainen "iloinen" synnytystarina, hyvä että kaikki mennyt hyvin :)
itsellenikin toivon juuri tuollaista synnytystä!
Tosiaan tua 3 ÄRRÄÄ kuulosti hyvältä, oon kuullutkin että jossain sairaaloissa laitetaan avautumis vaiheessa rappusia kävelemään :D
 


Onko teidän mielestä miun massu iso, pieni vai ihan normaali kokoinen?? Mua alkoi jo tänään v*tuttamaan, kun ihmis-ryökäleet olivat aina kauhistelemassa, ettäö jopas on, saisi jo loppua tuo mahan kasvaminen... :| Eikö tuo pötsi oo ihan tavis-kokoinen?? Kurjaa kaikki semmoine kauhistelu, eikö nyt jokainen massu oo omalla tavallaan ihan hyvä...


Mymmelis ja hormooni myrskyn aiheuttama itku kohtaus :snotty:
 
Mymmelis soma massu sinulla on ! Ei millään tavalla "suuri". Itse myös olen törmännyt moisiin ihmettelyihin tuttujen suusta ja se tuntuu kurjalta. Itse yrittää mahd paljon nauttia tästä olosta ja raskaudesta niin NYPPII tuommoiset. Tässä vaiheessa niin kuumentaa pinnaa ja itkuttaa kun sanotaan " sitten laihduttamaan vaan reippaasti synnytyksen jälkeen". :'(

Tänään on täällä tasan 37+0 ja aamulla oli kokoarvioultra. Mytty nyt 3170 g... veikkasi, että jos täysiaikaisena syntyy niin n 3600g vauveli suunnilleen olisi. Neuvolasta puolestaan laittoivat maksa- ja sappikokeisiin, kun on hieman kutinoita ollut. Uutena tuli tieto, että jos liikkeet alkaa mielestäni vähentymään (+tuota kutinaa) niin samantein pitää lähteä sairaalaan. :eek: en jotenkin tiennyt sen olevan "noin vakavaa".

Niin ja Mytyn päätä ei enää täti saanut irti ronklattua.. hmm ... :)

Onnittelut kaikille jo vaavinsa saaneille.. perässä tullaan.. :) Mukava lukea teidän kuulumisia!

Puliina & Mytty 37+0
 
Moro! Kärvistely jatkuu täälläki.... Siivosin leikkimökin tuossa aamupäivällä. :) Jospa se jotain vaikuttas.... Eilen neuvolassa käyty kaikki OK. Vauva laskeutunu että jospas kohta alkais tapahtuun.... Jeps eipäs sen kumempaa Palaamisiin ! Nissu76 ipsku rv38+3
 
Heipä hei! ja Onneksi olkoon nyyttinsä saaneille :flower: :flower:

Täälläkin vain odotellaan tosi toimia. Viime yönä supisti muutaman kerran napakastikin, mutta se siitä. Vaavi on varmaan nyt jo 4kg. Ensi viikolla äippäpolille ja saa nähdä jäädääkö sitten käynnistelyille, jos ei ole tullut ennen sitä. Kovasti toivotaan, että jotain tapahtuisi, kun säännöllisiä supistuksia tulee lähes päivittäin useamman tunnin ja todellakin viime yönä tuntuivat jo ihan kunnolla.
Vointi on ollut ihan hyvä.. ainoastaan yöunet ovat katkonaisia osittain esikoisen teettämänä ja osittain pissalla ramppaamisen ym takia.

Ghan synnytystarina oli aivan unelman kuuloinen :)
Mymmeliksen maha minunkin silmään aivan normi söpö massu :)

Huomenna neuvolaan.
 
Toi ghan tarina on kyllä aivan uskomattoman ihana. Mieki oon itte varautunu et pusken ja pusken ja repeen ja ratkeen. :whistle:

Mymmelis. Sun maha on ihan ns normaali ja aivan ihana massu!! Elä etes mieti ettäkö siinä olisi jotain vialla!! TÄydellinen vauva massu!! :heart: =)

Mä nukuin viime yönä peräti 4 tuntia aina putkeen ja sit kävin pisulla. Harvinaista herkkua. Yöllä heräsin kyl muutaman kerran siihen et kävi sillai omituisesti tonne alamsuun oikeelle puolen kipeetä, en ainakaa suppariksi sitä tunnistanu. Nyt sitten tyty on tuolla masussa ollu jotenkin hiljaisempi ja sekö on mielen saanut hiukka huolestuneeksi. Mut eiköhän se tästä ilta kohden tytykin virkisty. Liikkeitä on kuitenkin tuntunut. Eilen illalla ne menkkajomotukset taas palasi mut sitten ne taas vastaavasti katosi. :kieh: Anoppi oli veikkaillu et oisin eilen lähteny nyytin hakuun, mut täälläpä sitä vaan kykitään. Tahtosin jo jakaantumaan. Nyt tuossa äsken vähä tiskailin ja siivoilin ja puhti on ihan pois. Vähän menkkajomotusta sain aikaseksi tolla touhuilulla mut siinäpä se sit.

Nyt tekemään jauhelihakeittoa ja sit jos paistelis viel vohveleita ja söis hillon ja kermavaahon kera!!!!NJAM

liinu83 ja möykky 38+3
 
hei vaan tännekin kävi sitten niin, että pysyin kuin pysyinkin tuolla huhtikuun puolella eli meille syntyi ihana tyttö 30.4.2008 klo 18.33, mitat 3465 g ja 52 cm. Tyttö on tänään siis viikon ikäinen ja suloinen kuin mikä. Jatkossa taidan pysytellä enimmäkseen tuolla huhtikuisten vauvapuolella, mutta jos jaksatte tiedot kuitenkin tuohon etusivulle päivittää. :)

ja tässä kuva
 

Yhteistyössä