<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

weiss
Onnea Lumikko prinsessasta!!! :flower: :heart:

Vilma:
Äidin voinnillakin on suuri merkitys kuin yli raskaus päästetään. Miullakin on aika jo viikon päästä, jos vauva ei siihin mennessä ole maailmaan putkahtannu. Silloin ehkä myös käynnistellään, jos paikat ovat siihin kunnolla valmiit.. :D Esikoisesta pyöräyteltiin kunnolla kalvoja ja siitä jo käynnisty, mutta viikkojakin oli yli 41. Nyt ei taieta antaa niin pitkälle mennä.

vilma77 mä kans kysyin tuota polilla kun ajattelin että kauanko joutuu oleen yli LA:n, niin tayssissa ainakin käynnistetään 41+ viikoilla, et munkin tapauksessa se menis 30.5 tai ekat kesäkuun päivät :eek: ja sinne asti ei sit millän jaksaisi odottaa...plaah, kun täällä ei vielä tunnu mitkään supistukset, ne varmaan tulee sit ihan kauheina kipuina yllättäen!
onnea gha,poika ja summer :flower:

huomenna neuvola et kuulee taas kuinka asiat on.

Mikähän mun vasemmanpuoleisessa keskisormessa on?? sitä kun näliilä nipistelee ja tuntoo että puutuu/tuntuu tunnottomalta?? ja vain se yksi sormi siis....

Täällä myös vauva alkanut puskeen itseensä ulospäin..tuntuu aikas oudolta..

PieniTytönTylleröinen ethän oo näyttänyt kansainvälisiä sormimerkkejä liikaa.. Jos se ois vaikka rangaistus :LOL: no joo. sori. hyvät vitsit mulla

summerille ja lumiukolle onnea vauvoista!!!

Mua kanssa alkaa ärsyttämään toi mahan koon päivittely. Millon kukakin tulee kaupassa päivittelemään että onpas sulla iso maha, ja onko siellä kaks jne... Enkä mä edes mikään hirveän valtava ole. toki 161 senttisellä pätkällä maha kuin maha näyttää isolta.. onneks mies pitää mun roikkuvaa maha just sopivana ;)

Mun appiukko oli kans semmonen, et se kyseli kokoajan että paljonko on tullu painoa jne.. Ärsyttävää. Enhän mäkään siltä kysy että paljonkos nyt oot lihonut. Ei mua ton painon kertominen niinkään haittaa, mutta ei se tässä oo se pääasia. Ja naisten kysymysket ymmärrän varsinkin jos omasta raskaudesta ei oo kauaa tai itte on raskaana.. sitä varmaan ikäänku haluaa vertailupohjaa... Tosin täytyy muistaa että jokainen raskaus ja mamma on erilainen...

(.) mun täytyy varmaan kanssa iskostaa tonne päänuppiin ajatus että vauva saattaa putkahtaa maailmaan vasta esim 4.6, jolloin viikkoja on se 42. Nyt on oon jotenki aatellu että kohta se tulee... mutta tyhmäähän tää jännääminen on.. se kun voi tulla koska tahansa enkä mä voi siihen vaikuttaa.. Hahaa. nyt vastako tajusin...

suppareita niitä toivoville... tää mamma rupee elämään (taas) päiväkerrallaan

birdie

ps: täällä oli eka ihana kesäsade äskön!!!

Onnea kaikille vauvelin saaneill! Päivä oli etten käyny niin öö viis tai olla näitä jotka on saanu vauvan!! Aika tahtia! Millonhan mie... :|

Perjanataina ois neuvola ja laskettu aika..Kerkeeköhän siihen mennessä mitään tapahtuu? Tuskin.. Mie alan taas tulla epätoivoseks kun näin se vaan lähenee tuo 40 vk ja ei siis minkäänlaisia supistuksia tai mitään muutakaan havaittavissa...:(

Lonkat on siis NIIN kipeet et tuntuu välillä et irti lähtevät ja mikään ei siis auta!! ONKO jollain jotakin konstia millä sais helpotusta tähän vaivaan?????!! :heart:

D ja mahan asukki 39+2

:hug:
Täällä tuskailen vanhan vamman kanssa, olkapää ja koko käsi aivan hurjana. Soitin äsken äitipolille kipulääkityksestä, kun yleensä tässä vaiheessa annetaan kortisonia kipukohtaan sekä tramalia pari päivää. Tramalia voi ottaa ja otinkin ja odotan sen vaikutusta, huomenna selviää sitten jatko kortisonin kanssa. Tuntuu vaan aika hurjalta ja pelottaa jos vaaville tulee jotakin vahvasta myrkkylääkkeestä, mutta kait ammattihenkilöön on uskominen. Olen pärjännyt koko raskausajan hyvin tän käden kanssa, koska olen hoitanut tätä liikunnalla mutta nyt viimeisen kk ajan olen ollut passiivinen liikunnnan kanssa, koska se kiellettiin. Höh.Kaikkea nyt pitää sitten tulla.

Pieni tytön tylleröinen
Sulla on hermo pinteessä mitä todennäköisimmin jos oireet ovat tuon kaltaiset. Ei ole vaarallista, koita vaan liikutellla koko hartiaseutua, pyöritellä hartioita, niskaa, sormia, ranteita... pitäis helpottaa!

Mullakin on alkanut tuleen turvotusta kiitettävästi, nilkat hieman paksuna - heh. Seksikästä. Ja painoa on rutkasti tullut lisää koko raskausaikana, mutta samoilla linjoilla kuin aikaisemmat raskaudetkin ja aina olen takaisin päässyt omiin uomiini, mitä nyt vatsanahka on vähän venynyt,mutta sehän on vain elettyä elämää! Mietin että kehtaako tunnustaa... mutta mulla on alkanut tässä loppuvaiheessa ihan törkeesti seksittään - oonkohan jotenkin pipo vinossa kulkija. hohoo - kevättä rinnassa. B)

Toukonupulle isot tsempitykset huomiselle :hug: ! Yritä olla liikaa murehtimatta, hyvin kaikki varmasti menee. Kaikkia tuleva varmasti jännittää. Mieti, että jos maailmassa naiset saavat vauvoja savimajoissa ja ties missä risukasoissa, niin eiköhän me siitä selvitä nykylääketieteen voimin sairaalassa. Noin olen itseäni yrittänyt rauhoitella, paniikkia kun meinaa välillä pukata pintaa.

Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower:

toukonuppu
: Hurjasti voimia ja tsemppiä huomiseen! Hyvin se menee. Sanoo täällä sellainen, joka jännittää ihan hulluna torstaita... :ashamed:

eeti
: Kova on kyllä jännitys jo täälläkin vaikka vielä neljä yötä olis h-hetkeen. Muakaan ei ole ikinä leikattu enkä ole ees sairaalassa ollu mistään syystä, joten jänskättää ihan kaikki... Onneks olen kuullut hyviä kokemuksia, ettei nyt sektiota kohtaan sinällään ole pelkoa, mutta onhan se uusi kokemus kuitenkin. Iik! Mut kovasti tsemppiä sulle tiistaille!! Torstaina mä tuun sitte perässä... :)

summer
: Onnea vaavin johdosta ja kiitos kun kirjoittelit kokemuksia sektiosta! Tuli tarpeeseen :)

Omaa napaa sen verran, että unet jää kyllä täälläkin pääsääntöisesti aika lyhyiksi. Nukahdan kyllä, mutta heräilen kans niinku eeti joskus 6-7 maissa enkä meinaa enää saada unta. Ja ennen nukuin kellon ympäri ilman mitään ongelmia! Toinen mikä ärsyttää on NUHA! Sain riesakseni sellaisenkin vielä ja näillä helteillä! Miten on mahdollista edes...? Toivottavasti helpottaa ennen torstaita.

Kovasti tsemppiä myös käynnistykseen menijöille, kohta on pienet nyytit sylissä :)

naukuri 38+4

Onnea Lumiukko!!! :heart:

Summer81 kiitos paljon synnytyskertomuksestasi, tuli tosiaan terpeeseen! Hyvä kuulla tuore ja positiivinen kokemus - vaikka tietty tietoa oon lukenut paljon asiasta, mut se on eri juttu :)

Toukonuppu: voima- :hug: sinne ja kuten tuossa summerkin kirjoitti, kaikki menee varmasti hyvin! Ja hermostumisesta ja itkemisestä: mielestäni on luonnollisempaa tässä tilanteessa vähän "tunteilla", kuin olla jääkaappina - kysymys on kuitenkin yhdestä elämän merkittävimmistä asioista: ei sitä joka päivä omaa lasta synnytetä! :heart: Joten suo itsellesi hyvällä omalla tunnolla nuo tunteiden ailahtelut - ja itkeminenhän sitä paitsi puhdistaa ;) ja Naukurille kans super-tsempit torstaille ja pika-pika paranemiset nuhasta!!! Olen varmaan myös itse huomenna ihan hermo-heikkona. Tänään oon vaan järjestelly asioita/ siivoillu/ tehny puutarhahommia sekopäisenä. Ihan kun olis maailmanloppu odotettavissa. Hupsu tää ihmis-mieli! :ashamed: Edla-mammalle myös hyvää käynnistystä - eiköhän me kaikki hengissä selvitä...kun ollaanhan me 2000-luvun Suomessa eikä Afrikan savimajoissa, kuten Marimint tuolla kirjoittelikin. Huh, että hermostuttaa. Mutta totta: "palkinto" on kyllä kaiken tämän arvoinen! :heart:

Onnea kaikille vauvautuneille=)

Meillä on mies lomaillut vapusta asti, ja kauniiden ilmojen siivittämänä on ollut niiiiin paljon hommaa etten ole koneellekkaan ehtinyt... mutta yhdessä kasassa edelleen... |O

Tänäänkin olen ollut klapihommissa, vaihtanut petivaatteita, perustanut uusia perennapenkkejä ym... mutta eipä vaan taida vauhdittaa sekään tuota vauvelia...
Eilen tuli pari tiukempaa supparia ja luulin jo pääseväni matkaan, mutta kissan viikset... eipä siis ennakoinut mitään tuo paikkojen aukeaminen silloin pari viikkoa sitten...

mutta nyt lähden vielä siivoilemaan ja sitten saunaan, joten :wave:

Äippä ja nytty rv 38+5 :heart:

Kuka haluaa supistuksia??? Täältä sais nyt... Mies lähti puol kahdeksan maissa yö vuoroon niin johan alkoi supistuksia tulla... Nyt kokeilen avittaa oloa kaurapussilla ja jumppapallolla... No katotaan vaan niin huomenna ollaan vielä yhdessä koossa... Nyt jatkaa 24:sen kattelua...

summerille onnittelut pienestä prinsessasta!

lumikolle onnittelut myös omasta prinsessasta!

oon kyllä niiiin kateellinen kaikille jo vauvautuneille, oma olo alkaa olemaan turhautunut, ei oo tullut mitään uusia merkkejä synnytyksen lähellä olemisestakaan.ne limat oli ja meni eikä uusia näy ja mitään ei tapahdu..

edla-mammalle ja eetille onnentoivotukset huomisaamun käynnistykselle..

-muru 38+4

kiitos tsempityksistä :D
eiköhän tästä selvitä,vauvan sänky pedattu ja kassit pakattu nyt pitäisi yrittää nukkua edes vähän.
eetille,naukurille tsemppaukset ja onnitelut etukäteen ja edla-mammalle myös :hug:
myös muille jotka ens viikolla vauvan saa =)

tmvk mä voin ottaa sun supparit... Joko niitä tulee ihan säännöllisesti??? Erottaako ne helposti??? Että on niinku tosi kyseessä??? Mä täällä jo surkuttelen etten varmasti erota koska on tosi kyseessä. Voi mua. täällä ei mitään edistystä... masua vaan viiltelee... ja kohta tekin kyllästytte mun voivotteluun...

extra paljon tsemppiä huomenna käynnistykseen menijöille!!!! Hyvin se menee!!!!!!!! Tulkee sitten kertomaan kuulumiset, jahka koneelle pääsette.. Ja mitä tohon tunteiluun tulee, niin parempi tunteilla kun olla jääkappi.. johan sitä vauvaa on 9 kuukautta masussa kannettu.. eli ei ihme jos jotain tunteita herättää!!!!

hyvää yötä kaikille!!

Yhteistyössä