<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Kysymys teille viisaammat: miten vauva voi vielä tässä vaiheessa kääntää kylkeään eli pyörähtää akselinsa ympäri, vaikka pään piti olla kiinnittynyt? :eek: Meillä on neiti heitänyt taas tassunsa tuonne vasemmalle kyljelle eilen - enkä minä ole huomannut mitään ennen kuin aloin ihmettelemään, että missäs ne kantapäät tuntuvatkaan :/ Tämä on kyllä sellainen ikiliikkuja tämä meidän pimu B)

carmen
onpas teillä erikoinen vauva ! neuvolassa sanoi mielestäni myös, että pään kiinnittymisen jälkeen sen pitäisi olla kuin tatti siinä. huitoa tietysti käsiä ja jalkoja. mitä jos se ei olekkaan kiinnittynyt... :eek:

Huomenta!

majjkuulostaa tosi hyvälle. Niin paljon jo auki tossa vaihees. Supistusten voimakkuudesta- se kone piirs itsellekin esikoisesta eikä mulla tuntunut silloin missään. Mut sen kronklaamisen jälkeen alkoi tuntuu parin päivän päästä. Se lääkäri varmaan ärsytti sun kohdunkaulaa tahallaan -ehkä sai limatulpan pois tai liikkeelle, jos vertakin vähän tuli. Se on jännää miten odottaa tosi kipeitä suppareita ja ne pienet alkaa tuntuu normaaleilta.

(. ) jotain limaa outoa vihreetä sellanen klöntti. Ei kait valkovoto nyt vihreeks voi muuttuu?? Kyllä mulle kans tulee pikkareihin vähän kaikenlaista. Eilen pitkäst aikaa puuhailtiin sängyssä -pitäs useemmin, joko sekin vähän ärsyttäis tota alakertaa. :D

maha-asukkaan rauhoittumisestase on tosi pelottavaa kun tuntuu ettei toista saa hereille -nukkuuhan sekin ja on voinnut yön melskata. Tänään aamul oli tosi ikävää :( hyvä etten alkanut itkee kun ei mitään kuulunut -mut auringonvalo auttoi ja alkoihan niitä potkuja tulla. Jotenkin pelkääet jos se jotenkin kuristuu napanuoraan tai jotain :| ihan tyhmää, mut kait täs kohtaa tulee sit niit pelkoi. Eikä niille itse voi yhtään mitään.

Pitää lähtee keittää kahvii, pikkuneiti pelaa Nemoa ja vaatii karkkia näin aamutuimaan :)

M ja maha-asukas 36+2 :heart:

Onnea Pojalle pojasta ja Ghalle tytöstä :flower:

Majj: Toivottavasti sulla merkkais jotain noi aikasin aukenevat paikat,mullahan nimittäin oli kans rv 36 3cm auki ja kaulaa puolisenttiä jälellä...limatulpat menny yms. mutta täällä vaan kitkutetaan :D Sain samaisen ohjeen että heti sairaalaan kun alkaa supparit,mut ei oo näkynnä.... Ja toi sisätutkimus aiheutti mullekkin sellasen muutaman päivän jomotuksen yms. että luulin jo kerran että tulee lähtö...pitäiskö mennä uudestaan ronklattavaks jos tää lähtis tulemaan sillä :LOL:

Mahanmuoto: Alhaalla on. Kun istuu niin tulee sellanen "pöytä" eli sellanen suikula lätty :LOL:

Vaatetus: Kärsin myös siitä että mulla ei oo mitään ns.kesävaatteita mitkä päälle mahtus ja tulikin tälläset helteet :kieh: Että siiäkin hyvästä vois kohta synnyttää,kun ei oo vaatteita :D

Mutta ei...eilen kyllä tuli yks suppari,wau :LOL: Tänään on miehen synttärit,joten käyn vääntämään kakkua valmiiks :p

Hyvää sunnuntaita kaikille :flower:

Repa ja kutvis rv 38+5

Majj hyvä että kävit varmuuden vuoksi näytillä!! Taitaa sullakin olla lähtö edessä ennen laskettua aikaa... tosin mäkin luulin että se on menoa, mutta ketut...

Carmenille täältä suppareita... Teidän neiti taitaa olla aikas säntillinen tapaus.. jos vaikka tänään pääsisitte tositoimiin...

Täällä kanssa pulma vaatteiden kanssa. Tuntuu että kaikki paidat on liian lyhyitä. Onneks kelit alkaa oleen viilenemään päin niin varmaan helpottaa olokin..

(.) ei edelleenkään kummempia. Menkkajomotuksia, ei muuta.. Kunnon suppareita ei oo tullut. Eli vieläkään en tiedä mitä ne oikein on. no onhan tässä aikaa ottaa selvää..

nyt täytyy mennä keksimään jotain tekemistä, jotta tää aika kuluis nopeemmin..

birdie rv 37+4

poika onnittelut pojasta :heart: :flower: :heart:
gha onnittelut tytöstä :heart: :flower: :heart:
carmen meillä neiti teki tuota samaa kieppumista vaikka piti olla kiinnittynyt. Synnytyksessä sitten selvisi, että oli lähes kiinnittynyt, vain pieni liikkumavara. ei kuitenkaan kuulema vaarallista ja kiinnittyi ihan normaalisti synnytyskanavaan synnytyksen edetessä. Ei kuulema edes hidasta synnytystä. näin sanoivat mulle, ja kovin yleistä.

Meillä on ollut ihanan vireä pikkuneiti nyt kaksi päivää, bilirubiini arvot viimeinkin laskeneet. Ollaan saatu nauttia pikku neidin suloisesta hymystä ja vauvapuhelusta. Aktiivinen neiti ääntelemään.

muistaisiko koku synnyttänyt koska verenvuoto loppui?
milloin vauvan napatuppi yleensä irtoaa?

katrinainen ja neiti 1 vko 3 pvää

Heippa!

Onnea GHA tyttö-vauvasta!! :flower: :flower:

Mitähän sitä pitikään... Ai niin Carmen; mulle neukkutäti sanoi perjantaina neuvolassa kun kyselin tuota vauvan asentoa, että usein vauva on loppuajasta kyljellään ja voi kääntyillä akselinsa ympäri. Juuri ennen synnytystä kääntyy siten, että selkä on masun päälle päin, laittaa leuan kaulaa vasten ja työntää itsensä takaraivo edellä ulos. En vaan tajunnut kysyä missähän vaiheessa tuo pyörähdys tapahtuu ja entä jos pää on jo kiinnittynyt? Eikös tuo pää voi kiinnittyä ihan viime hetkilläkin?

vaatetus: Vähiin käy täälläkin, nyt jos tosiaan lähtisi ostamaan jotain kivaa päälle, niin taatusti tulisi lähtö :)

Yö meni valvoessa. Olen lukenut tässä parin päivän aikana kirjan, katsonut telkusta kaiken roskan jne. Joutavat jotain tekee. Alkaa jo ottaa päähän tämä tekemättömyys. Suppareista ei juurikaan tietoa :|

maj: Mun piti myös laittaa pikkuhoususuoja pöksyyn, jotain oli lirahtanut aamun tunteina pöksyn, mutta musta se ei näyttänyt valkovuodolta. Tutkitaan ennen kuin hutkitaan...

Lämmintä sunnuntai päivää kaikille ja oikein ärtsyjä suppareita niitä kaipaaville :)

Päikkäri, tasan 40

Katrinainen näköjään vastasikin tuohon kiinnittymiseen... Mulla kesti muistaakseni n. kuukauden jälkivuoto. Lopussa oli enää pientä tiputtelua, mutta silti se on melko ikävää. Raskauden aikana oli jo ehtinyt unohtaa kaikki menkkavuodot.

Repa Joo pitäis varmaan käydä aina pari kertaa viikossa lääkärillä ronklittavana! :D
Mulla onki ens keskiviikkona lääkäri :LOL:

No toivotaan että syntyis edes vähä ennen L-A! :) jos vähä aikaa vielä sisällä olis, mutta voihan se olla et kesäkuullekkin menee.
Nyt on koko aamun supistellu, mut ei nää vielä mun mielestä niitä napakoitakaan ole :D
Seurataan tilannetta! :)
Otin muuten sitte aamulla siteen pois kun ajattelin että ei sitä verta enään tule, ja kappas vaan äsken kun pissalla kävi alushousut ihan veriset! tuli mieleen kauheat menkka ajat jota en kaipaa!! :x

paivansade toivotaan että jos sulla ois sitä lapsivettä kun sulla näyttää olevan viikotkin jo täynnä :p

weiss
Sunnuntaita kaikille! Nauttikaa auringosta, kun tiiä taas miten nuo ilmat muuttuu..

Kivut jatkuu täällä, joten en kiusaa teitä enempiä.. :ashamed:

weiss ja pikkuinen 38+5 :heart:

Onnea kaikille, jotka ovat jo saaneet pikkuprinssin tai pikkuprinsessan!! :flower:

Täällä kanssa on liikkeet vähentyneet kovasti nyt parin päivän sisällä. Kirjoittelin aiemmin niistä peloista ja tietenkin ne pelot ovat taas vahvistuneet kun liikkeet ovat vähentyneet. Huojentavaa lukea, että muillakin on samanlainen tilanne, eli eiköhän se tosiaan kuulu asiaan näin ihan loppuraskaudessa? Ja toivotaan tosiaan, että se on merkki pian alkavasta synnytyksestä!
Olo on nyt viimeiset päivät ollut tosi tukala: turvotusta on tullut tännekin lisää, närästys on pahentunut ja nyt olen tuntenut niitä 'sukkapuikkoja' mistä jotkut täällä ovat kirjoitelleet. Menkkajomotusta on vähän väliä, mutta kunnon supistuksia on vissiin tasan 1 ollut! Eli täällä siis yhtenä kappaleena varmasti toukokuun loppuun...
Keskiviikkona oli kokoarvio sairaalassa, kun neuvolassa epäilivät vauvan olevan isokokoinen. Painoarvio oli tuolloin (rv 37+2 ) 3,6kg, eli kyllä yli keskiarvon ollaan.. Uusi kontrolli 2 viikon päästä. Ei mitään edistystä alhaalla.. Ulkosuu sormelle auki, mutta paikat kiinteät ja 4cm kanavaa jäljellä. '

Nyt siivoomaan..

Cheesecake ja poju 37+6

Huomenet!

Kylläpäs meikäläisestä - ent. 10 tunnin yö-unien hotkija/ aamu-nukkuja - onkin tullut vähällä toimeen tuleva aamuvirkku... :kieh: Unta ei vaan saa enää 6-7 jälkeen, rasittavaa! Ja iltaisin oon kuitenkin ihan super-väsyny. No kroppa valmistautuu :whistle:

Summeria kaivataan kertomaan pikaisesti sektio kuulumisia ja muutenkin!!!

Miten Naukuri ja toukonuppu? Alkaako jo jänskättää? Meillä mies totesi tänä aamuna et alkaa jo vatsanpohjassa kutittelee. Huuuu, tiistaina meille tulee vauva! Ihan uskotmatonta!!! Jotenkin vaikea käsittää koko asiaa. Olo on kuin olis menossa tekemään jotakin hankintaa, heh, joka tempaistaan mun mahasta :LOL: No siihen ne naurut sitten loppuukin kun taustalla pelottaa vähän kaikki asiat koskien leikkausta, sitä onko vauvalla kaikki hyvin, toipumista yms. Tuntuu karmeelta ajatus, et mun maha aukaistaan, vaikka - taas hoen tätä matraa - tässä tapauksessa parempi näin.

Carmenille ja Päikkärille onnea LA:sta: ajatella et nyt sitä ollaan tässä pisteessä! Ja vasta oli elokuu...huh!

Merika joo, tuttu tuo "vihreä klöntti", mullaki tuli pari päivää sitten. Varmaan sitä limatulppaa. Siitähän voi sitten kuitenkin mennä jonkin aikaa synnytyksen käynnistymiseen.

Poika katsoin mielenkiinnolla sun vauvelin syntymäpainoa, kun meillähän oli ihan samoissa nuo painoarviot viikolla 36(?). Niin mut kuiteskin ei siis ihan jättiläistä vamaan mullakaan tiedossa ;) Kerro tosiaan viel tarkemmin tuosta synnytyksestä jos jaksat/ haluat/ ehdit?=)

Jep, meen käymään puutarhalla viel kun voin

Vointeja ja suppareita sinne: jollekin mun suparit kyl lähti kun viime yö oli niin rauhallinen
t. eeti+papsu 39+jotain :heart:

eeti jep kyllä alkaa jännittään toden teolla huomenna tähän aikaan pitäisi olla vauva sylissä ,uskomatonta :eek:
mua pelottaa ihan samat asiat mutta kyllä meillä kaikilla menee varmasti ihan hyvin leikkaus ja saadaan suloset vauvat =)
summerin kuulumisia kans kaivataan mutta taitaa päästä vasta huomenna kotio.
pojan sektio kertomusta odottelen kunhan kerkiää pikku pojaltaan kertomaan.

nuppu 39+ viimeinen päivä raskaana :heart:

Katrinainen se napaklöntti lähti muistaakseni 2 viikossa- taivas miten sitä unohtaa. Näet sitten kun sitä topsitikulla putsaat ja se alkaa lirputtaa kunnes sit joku päivä se on jossain paidass/vaipassa kun on irronnut. Mulla ei kyllä vuotanut kovin pitkään en muista et olisin kuukautta käyttänyt sidettä. sairaalassa tuli ns.isoon vaippaan- ja kotona käytin yösidettä. Ei se vaarallista ole kunhan sitä ei tule lorisemalla -joskus kun voi tulla jotain komplikaatioita vaikka olis jo päässyt kotiin, mut se vuoto on sit jotain ihan toistaluokkaa.

Aurinkoista sunnuntaita B)

Carmen täällä kans on neuvolassa todettu että olis kiinnittynyt mutta meilläkin kaveri pyörii ja hyörii akselinsa ympäri useasti päivässä. Alhaalla on mutta ei varmastikkaan kiinnittynyt :D

Katrinainen :

Jälkivuoto kesti vajaa pari viikkoa. Tarkalleen en muista mut se on jääny mieleen että tasan kaks viikkoa synnytyksestä harrastettiin seksiä meidän keittiön lattialla :LOL: Enkä nyt jälkeenpäin edes muista et miksi siellä? :D ;)

Napatynkä lähti meidän pojalta jo 10 päivän sairaala-aikana. Antoivat sen sitten meille mukaan pienessä kipossa. hamsteri kun olen se on vieläkin tallessa samassa kipossa kaapissa :whistle:

Oma vointi on ihan loistava enkä vois kuvitella vielä lähteväni mihinkään (en tosin vielä haluakkaan) . Suppareita tulee, alapäätä vihloo ja selässä tuntuu silloin tällöin mutta sama on jatkunut jo pari kuukautta ja vielä olen kuitenkin kasassa.

Ainoa mikä vaivaa on allergia. Kesä tuli niin nopeasti että mun allegia iski tosi voimalla. Pitää istua vain sisällä. Heti kun avaan ikkunan tai menen ulos alkaa silmät ja nenä valua aivastuksia tulee ihan sarjana :snotty: Mitään lääkettä en ole uskaltanut ottaa. Odottelen vain sadetta että vähän rupeaisi helpottamaan! :p

Nyt nautin rauhasta kun mies lähti pojan kanssa mökille.

Vilma rv36+risat

Suuren suuret Onnittelut Pojalle Prinssistä ja GHAlle Prinsessasta :heart:

Katrinainen Mulla jälkivuoto kesti semmoset 4 vkoa ( tyhmänä ensikertalaisena luulin, ettei sectiossa semmoista edes tule :ashamed: ) ja neidin napa irtosi viikko synnytyksestä.

Kelläs kaikilla ensi viikolle suunnitellut synnytykset/ käynnistykset?

Turvotuksesta Täälläkin löytyy, välillä runsaasti, välillä vähän vähemmän. Oloa helpottaakseni, vetäsen joka aamu tukisukat jalkaan ja otan vasta illalla pois. Lisäksi syön päivittäin 1-2 isoa purkillista ananasta ja mansikoita nestettä poistaakseni. Ja toimii :) Kannattaa kokeilla !!!

Majj Anteeks kun näin kyselen, mutta tuleeko sulta sitä verta ihan paljonkin? Siis niin paljon kun menkat olis? Antoko ne sieltä synnäriltä mitään ohjetta miten toimia jos verta alkaa tulemalla tulla? Itestä kuulostaa vaan vähän pelottavalta, jos sitä menkkojen verrankin vuotaa...huih. Varmaankin kyllä johtuu siitä lääkärin sisätutkimuksesta! Toivotaan, että sedän pyörittelyt ovat auttaneet ja pääset vähän ajan päästä vauvaa ulos pukkaamaan :)

Omaan napaan ei mitään uutta. Tai uutta ja uutta, olo on mitä mainioin ja virtaa riittää, ei kipuja ei kolotuksia :) Koputa puuta, kop kop...Onni rauhoittunut kummasti, välillä pitää ihan tökkiä hereille :) Mulle kätilö sanoi, että kunhan kerran päivässä tulee tunnissa se 10 liikettä täyteen, niin se riittää, ja kyllä meillä kumminkin enemmän kun tuo ohje oli, liikutaan.

Lämmintä sunnuntaita kaikille ja isoja supistus puhureita tarvitsijoille! Puh huh :)

PP ja Onni 37+3 :heart:

Majj Multa tuli kans lääkärin sisätutkimuksen jälkeen verta. Sidettä sain käyttää kolmisen päivää ja ruskeaa valkovuotoa tuli viikon verran. Mukana oli kans verisiä hyytymiä/limaklönttejä. Olin silloin sairaalassa ja oli kuulemma ihan normaalia. Luultavasti oli lähtenyt samalla limatulppa tai ainakin osa siitä. Viikkoja mulla oli silloin 34+.

Vilma

Pipsa Possu ei ne mitään ohjeita antanut, ei edes tainnut puhua koko veren tulosta mitään jos oikein muistan (vaikka näin että lääkärin kumihanskoissakin oli verta) mutta tosiaan nyt se veren tulo on alkanut jo niukkenemaan, että uskon että se tuli siitä lääkärin ronklaamisesta :) toki jos monta päivää tulee niin sitten kyllä huolestun!

majj: Mä toivon kans, mut ei tuosta ota mitään selvää muuta kun että väritöntä on. Tää alkaa jo olla kärvistelyä. Vaikka kyllähän sen tietää, että ei vauvat synny just laskettuna aikana, niin silti sitä on henkisesti asennoitunut siihen, että tähän päivään mennessä jotain tapahtuisi. Toivotaan, että sullakin jotain tapahtuisi ja saisi ainakin selvyyden, että onko jotain meneillään vai ei. Epätietoisuus ja arvailu on rasittavaa!

ensiksi saa pelätä että toinen syntyy liian aikaisin ja sitten ollaankin yhtä äkkiä ylitetty laskettu aika niin kyllä ottaa päähän. Nyt olenkin asennoitunut että syntyy viimeistään 16.5 kun silloin 42+0 ja viimeistään pakkohäätö.

tmvk ja toukka 40+2

poika: ONNEA PIENEN POIKASI SYNTYMÄN JOHDOSTA!!! :flower: :heart:

Gha: ONNEA PIKKU PRINSESSAN SYNTYMÄN JOHDOSTA!!! :heart: :flower:

Tulkaahan kertomaan tarkemmin tapahtumia kun ennätätte =)

katrinainen: Meidän esikolla napatynkä irtosi viikon iässä ja jälkivuoto kesti 2vkoa...

Kaunista sunnuntaipäivää, nauttikaa auringosta!!!

Yhteistyössä