<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Mulla kesti jälkivuoto about 3 viikkoa ja napatynkä tais irrota kummaltakin noin viikon ikäisenä.

(.) Kävin pyörällä kaupassa ja täytyy kyllä hattua nostaa niille jotka voivat vielä näillä viikoilla ajaa pyörällä. Ekaksikin maha ottaa kiinni istuimeen ja toiseksi en pysty polkemaan kunnolla kun maha on tiellä. Tieten pyörän mallillakin voi olla osuutta asiaan: ehkei tommonen maastipyörä ihan paras ole...
Nyt ärsyttää. Onhan se kiva kun ihmiset kyselee vointia jne, mutta en halua kuulla enää kertaakaan, että "voi kauhea kun sulla on tullut painoa lisää. Paljonko?" IHAN NIINKU EN TIETÄISI JA MITÄ SE KENELLEKÄÄN KUULUU!!!! On ne lähteneet ennenkin. Tuli ilkeyksilläni mieleen, että pullukammat immeiset taivat olla onnessaan kun kerrankin pääsevät mulle mainitsemaan asiasta. Hoikka kun olen normitilassa aina ollut. ÄRSYTTÄÄ :kieh: :kieh:
Sori tämä purkaus. Alkaa vaan väsyttämään ihan tosissaan tämä olotila :ashamed:
 
annaliina73
aika pokkaa kysyä, että paljonko painoa on tullut. multa on paras ystävä kysynyt ja se on ihan ok. mutta oonmä sanonukkin paljon on tullut, ei se mua hävetä mitenkään. kyllä ne pois lähtee. toisaalta kyllä toivon, että seuraavassa raskaudessa tulisi ehkä hieman vähemmän kiloja. mutta pääasia että vauva voi masussa hyvin :heart:
 
annaliina73: Tuo raskaana olevan päivittely on kyllä syvältä :headwall: mun kohdalla se on taas päinvastasta kun sulla mutta vähintään varmasti yhtä ÄRSYTTÄVÄÄ, eli voih, kuinka sun maha on noin pieni, miten sä voit olla noin hoikka, mahtaa tulla pieni lapsi jne jne jne...(esikosta olin ihan samoissa mitoissa samanlaisen mahan kanssa ja terve vähän vajaa 3kg tyttö syntyi...) Pitäiskö meidän kaikkien odottajien olla muka samasta muotista veistettyjä, eikö se ole pääasia, että raskaus on sujunut hyvin ja vauva voi hyvin??? Eli myötätunto halit sulle :hug:
 
Tuosta vihertävästä klöntistä ootta puhuneet, ei kai se voi limatulppa olla? Ite oon ollu siinä uskossa että mukana ois aina verta kuitenki. Mulla nimittäin kans tullu tuollasta limaa nyt ja kunnolla, sellasia klönttejä just. Selkää juilii kunnolla toista päivää ja suppareitaki iha kivasti tullu. Mut sais kai tuo vaavi vielä sisällä pysyä.

sarbba 36+3 :heart:
 
sisarHENTOvalkoinen: Mulle kans tulee samanlaista jeesustelua mahan "pienuudesta" ja ihan ollu kahessa eka raskaudessa tällänen samanlainen ja 3365 ja 3700 kokosen beibit on tullu!!

Annaliina 73: Toi on kyllä iha pyllystä toi päivittely :kieh:
 
Tervehdys! Kotona taas =)
Onnea vauvautuneille!!! :heart:
Justiinsa siis tultiin kotiin. Eli 30.4 klo.12.02 syntyi meille tyttö. Paino 3945g ja pituus 50 cm. Mentiin aamulla seiskaan suunnitellusti ja sitten vasta puoli kaksitoista päästiin leikkaussaliin lähtemään. Joku kiireellinen meni edelle..niinku etukäteen pelkäsinkin. Leikkaus meni hyvin ja toipuminen on lähteny hyvin käyntiin. Tyttö vietti ekan päivän teholla tarkkailtavana kun oli natiseva ja valitteleva. Katsoivat ettei ole tulehduksia tms. Mutta kaikki hyvin. Nyt sitten vaan totuttelemaan tähän arkeen. Ainakin kesä oli tullut sillä aikaa...
Summer ja typy 4 vrk :heart:
 
weiss
tmvk: Tiiän tunteen. :hug: Minut laitettiin melkein jo puolivälissä raskautta makuulle, koska pienen oli vaara syntyä ja supistuksia oli vaikka muille jakaa. Kyllähän siinä väkisinkin aattelee, jotta se sieltä aikasemmin syntyy. Tietysti hyvä, jottei syntynny, mutta eipä nämä viimoiset päivätkään (ei puhuta enää viikoista, eihän..) kyllä helppoja ole. Saa aamulla tsempata ihteänsä kyllä selviämään päivästä iltaan ja taas illasta aamuun. Kivut on ihan järkyt, mutta synnytys on ties kuinka kaukanna vielä. :headwall:
 
weiss: Mulla on maximissaan 12 päivää jäljellä... Mutta oikeasti helpotti kun siirsi ajatukset että se tulee vasta sitte 16. päivä. Enää ei tarvitse kiinnittää mihinkään oloihin huomiota ja jos jotain tapahtuu sitä ennen niin se on positiivista... Pää kopassa on helpompi... =)

Summer: Onnea prinsessasta :flower:
 
summer onnea pienesä nyytistä! :flower:

vatsan päivittelystä joo se menee välillä kyllä yli -multa taas kysytään onko sielläkaksi :LOL: kumpa oliskin mahtuis ainakin mun mahas kasvaa molemmat kolmekiloisiks. :D No, yksihän siel on, mut järkytän vieraita ihmisiä sit sillä et esikoinen oli melkein 5kg, istukka 800g +muut mömmöt et kait sen mahan pitää komia ollakkin. :D
ei me odottavat todellakaan voida olla kaikki samasta muotista kun ollaan kaikki niin eri kokoisia kuten ihmiset yleensäkin. Mut kun mahasta pääsee eroon , jatkuu päivittely neuvolassa, jos lapsi ei satu olemaan just sitä keskivertosuomalaisen kokoo :( Meidän neiti kasvaa tasaista käyräänsä yläkäyrän yläpuolella ja ennuste osuu 180cm -aika huima mut ne on ne geenit (itse 179cm) :)

Mua vihloo alakerrasta :| ikävää, mut jotenkin kivaa kun tietää et jotain taas tapahtuu. :wave:
 
Moikka! Onnea Summerille pikku prinsessasta! :flower: Täälläki vähä supistelee välillä mutta ei kovin kovasti vielä. Huomenna viikoja tasan 38 =) Joo se pyörällä ajo on kyllä aika hankalaa.... tän mahan kans :| Isäntä saannu tyttöjen kans pyöräilläkki. =) Mutta palataan taas Moro! :wave: Nissu76 ipsku kohta 38 tasan :heart:
 
:flower:Ihanaa Summer ja :heart: -täydeltä onnea!!! :flower:

Jos voin vielä kysyä ja jos ehdit lukea/ vastata, niin miltä leikaushaava tuntuu? Oliko vaikeaa nousta ylös/ käydä wc:ssä yms. Täällä kyselee jännityksestä pinkeä eeti ja miettii tiistaita ja elämänsä ensimmäistä leikkausta yms...:|
 
Summerille onnittelut pienestä tylleröstä :flower:

PipsaPossu Pystyt vielä käyttämään tukisukkia? Minun olisi pitänyt käyttää joko tukisukkiksia tai sellaisia nivusiin asti meneviä tukisukkia ihan alusta asti, mutta enpä ole tainnut kahteen-kolmeen kuukauteen niitä pitänyt... :whistle: Ne kun ovat sellaista inhottavaa keinokuitusekoitetta, joka hiostaa aivan älyttömästi!! Leuto talvi ja aikainen kevät niin en todellakaan ole voinut niitä pitää. Ajattelin, että kaipa tuo verenohennuslääkitys auttaa sen verran ettei sitä tulppaa sukilla pysty estämään :ashamed:

annaliina Minä pidin kanssa eräälle perheenjäsenelle pienen puhuttelu, kun puhelut ja tapaamiset alkoivat aina samalla tapaa "no paljonkos sinulle on nyt tullut painoa?" :kieh: Syynä saattaa olla, että ko. ihminen on lääkäri ja hehän suhtautuvat raskauteen jotenkin paljon ei-inhimillisemmin tai ei-tunteellisemmin ja miettivät näistä fysiologisia asioita enemmän, mutta ärsyttävää kuitenkin kaikki tyynni. Varsinkin kun en todellakaan ole lihonut paljoakaan vaan lähinnä minulla on iso maha.

Toinen ärsyttämään alkanut päivityksen aihe on lähenevä synnytys/laskettu aika: KAIKKI naapurimme kysyvät joka kerta minut nähdessään, että "eikö vieläkään?" ja "voi että, kun sinun kävelysi on vaikean näköistä" tai sitten pelkkä säälivä katse. Hyväävän he tarkoittavat - sitä en epäile - mutta tänään jo suunnittelin, että alan kulkemaan takapihan kautta kotiin ettei tarvitse tuosta sisäpihan kautta näyttäytyä. Pikkuisen rivariyhtiön miinuksia B)

(.) Ei uutta (helteisen :p ) auringon alla - odotellaan... Kävin jopa Stockkalla pyörimässä siinä toivossa, että vedet olisivat lorahtaneet meikkiosastolle, mutta ei niin ei B)

Kiitos muuten kaikille kiinnittymiseen ja vauvan pyörähtelyyn kommentoineille: kiva kuulla, että Nirppu ei ole mikään erikoistapaus vaan muutkin vaavit hyörivät vielä näin loppumetreillä!

Carmen ja N 40+0
 
Yliaikaisuudeta Käynnistetäänkö synnytys automaattisesti kun on rv42+0 vai onko silloin vasta yliaikakontrolli jossa mietitään tilannetta yksilöllisesti? Lueskelin vanhoja ketjuja joissa oli käynnistetty rv42+5 ja 43+0. :eek:

Taitaa sittenkin olla juhannusvauva mahdollinen jos montakin viikkoa yliaikaa joutuu kärsimään :LOL:

Vilma vasta rv 36+6
 
Käyn vain nopsaan ilmoittautumassa että meille haettiin sairaalasta pieni vaaleanpunainen nyytti. Tyttö syntyi 25.4. eli 37+6, mitat 3130g ja 50cm. :heart:

Onnea ja halaus vauvan saaneille Katrinaiselle, Lirolle, Laurenzialle, Poika04lle, Ghalle ja Summerille!! :flower: =) Olikohan muita..??

Täällä alkaakin tunnelma tiivistyä, kukahan ois seuraava?
;)

ONNEA MATKAAN!

Lumikko71 :wave:
 
Vilma77: se riippuu sairaalasta miten ne käynnistää mutta yleisesti kun on mennyt lasketusta ajasta 12päivää yli niin on kontrolli ja sen 14päivää niin käynnistetään viimeistään.

Onnea Lumikko71 prinsessasta :flower:
 
eeti, hyvin se menee! Sulla varmaan tehdään vinottain, kun on suunniteltu. Mulla avattiin vanha joka on pystyssä. Aamulla menin ja laitettiin ekana katetri. Laitto ei sattunut. Ainoastaan oli inhottavan tuntunen paikoillaan. Sitten laitettiin käteen tippa systeemit. Leikkaussaliin kun vietiin, niin selittivät ja rauhoittelivat tosi hyvin. Olin nimittäin aivan paniikissa...jännitin ihan kauheesti. Laittoivat kaiken maailman piuhoja ja sitten puudutuksen. Jonka laitto ei sattunut ollankaan. Sitten isä sai tulla sinne vierelle. Siitä muutama minuutti ja tyttö oli masusta pois. Sain sitten hetken katsoa sitä ja isä lähti kätilön kanssa pesemään, punnitsemaan jne. Mulla meni sitten puolisen tuntia kun oli maha ommeltu kiinni.
Loppujen lopuks nopeesti ohi. Pari tuntia heräämössä ja sitten osastolle. Pyysin vaan lääkkeitä, niin paljon kun vaan sai. Ajattelin että minähän en kivuissa kärvistele.
Seuraavana aamuna otettiin katetri pois ja koitin vessaan, mutta huippas niin paljon et takas äkkiä sänkyyn. Päivällä sit nousin ylös ja siitä se toipuminen vähitellen lähti. Tottakai olin kipee ja haava on vieläkin jonkun verran kipee, mutta kyllä sen kestää. Ja palkinto, ihana vauva auttaa toipumisessa! Eihän se mukavaa ole, mutta tuskin normaali synnytyskään. Ja nyt oon kuitenkin jo kotona vauvan kanssa. Ite koin inhottavimmaks sen kun kohtua paineltiin sen jälkeen. Ja sehän tietty sattuu, kun on haava mahassa ja varmasti synnytyksenkin jälkeen.
Kerrot että jännität, kyselet mitä haluat tietää leikauksessa ja pyydät tarpeeks lääkettä.
Hyvin se menee!!!
:hug:
 
ONNEA SUMMERILLE TYTÖSTÄ
ihana kuulla että kaikki meni hyvin :flower:

mä olen ihan paniikissa sain jo yhden paniikkikohtauksen en ole kohtausta saanut vuosiin järkyttävää :(
sitten olen ollut varsinainen niagaran vesiputous,itkettää ihan joka asia. :'(
mä en kyllä kestä itseäni huomiseen asti jos oon tällänen itkupilli |O
 

Yhteistyössä