<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Heips!

Trampoliinilla hyppelehtiminen kuulostaa kyllä hauskalta, varmaan ollut huvittavan näköistä :D . Kaikki keinot on tietysti sallittuja. Toimisikohan tuo vauvan pään kiinnittymiseen?! Jos oikein pomppisi, niin eiköhän se pää painuisi lähtökuoppaansa :D . Oman vauvelin pää on jo alhaalla, mutta ei kuulemma kiinnittynyt, täytyy siis lähteä etsimään lähin trampoliini :whistle: .

Vauvanhakureissuja on näköjään peruuntunu, mutta hyviä merkkejä lähestyvistä synnytyksistä alkaa olemaan ilmassa. Milloin vain voi alkaa tapahtua...jännää aikaa nyt tämä toukokuu. Huomaa kyllä, että omaa oloa ja kaiken maailman tuntemuksia tutkailee nyt vielä tarkemmin kuin muutama päivä sitten. Täällä pikkuinen on tosi aktiivisella tuulella. Pieni peppu sojottaa vähän väliä kohti taivasta tuossa kylkiluiden välissä ja jalat touhuaa vieressä. Samalla porailee päätänsä tuonne alakertaan niin, että huuto pääsee tältä mammalta välillä, kun niin "ihanasti" vihloo. Olo siis normaali ja yökin meni enimmäkseen nukkuessa.

Mukavaa viikonloppua kaikille, ihana ilma taas!

Marimint ja pikkuinen rv 39
 
Heips,

täällähän alkaa tapahtua. Hyvä hyvä!!! Huomenna olisi Carmenin tavoin laskettu aika, mutta ei tämä kai täältä omin avuin ymmärrä tulla ulos. Välillä supistelee ihan napakastikin, mutta ei mitään säännöllistä ja jatkuvampaa. Tietääkö muuten joku, että kun ottaa Panadolia, niin voiko se lopettaa tai siirtää supistelun/alkavan synnytyksen kokonaan? Ihan kun olisin muutaman semmoisen kommentin tälläkin palstalla lukenut. Joo, toivottavasti saatte selvää mitä ajan takaa. Pointti on kuitenkin se, että jos haluaa supistelujen jatkuvan, niin kannattaako noita Panadoleja sitten ottaa? Lähinnä pohjaan tätä teoriaa siihenkin kun epiduraalin saaneilla supistelut usein tyssäävät tuohon puudutukseen...

Päikkäri 39+6
 
Heippa hei kaikki :wave:

Lukemassa olen käynyt teidän juttuja, mutta ei tahdo pysyä perässä, kun tulee niin paljon uutta luettavaa :) Täällä ollaan vielä kasassa eikä voinnissa yleensä ottaen ole mitään erityistä tapahtunutkaan. Lantion seudulla ja alapäässä on mielettömiä kipuja välillä, mutta niiden kanssa on kai vain pärjättävä :kieh:

päivänsäde, Panadol ei vaikuta niihin ns. oikeisiin synnytyssupistuksiin, joten voit ihan huoletta kokeilla ottaa niitä. Jos eivät helpota oloa, niin todennäköisesti on silloin tosi kyseessä :D Epiduraali saattaa tosiaan lopettaa supistukset, jos se annetaan esim. liian aikaisin. Sen vuoksi kohdunsuun pitäisi olla vähintään 4cm auki ennenkuin epiduraalin saa. Korjatkaa joku, jos olen ihan väärässä, mutta näin olen ymmärtänyt :attn: Itse sain esikoisen synnytyksessä epiduraalin kun olin 3cm auki, mutta mahdottoman kipeä. Se auttoi kipuun, mutta supistukset tunsin ja tyttö syntyikin reilu tunti puudutteen jälkeen, kun pääsi kunnolla laskeutumaan :)

Eiköhän jo pian aleta saada vauvauutisia ihan rytinällä, kun monilla la lähenee... Tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen :wave:

Wilhelmiina 38+4 :heart:
 
Huomenta,

Täällä nukuttu loistavasti yö ja ei sitten mitään kremppaa enää...

Päikkäri, mä olen ymmärtäny et ne poistaa harjotussuppareita, mutta niitä oikeita synnytyssuppareita ei vie pois muu ku oikeet puudutteet! Että et pystyis ite vaikuttaa siihen kulkuun, et ne tulee ku on tullakseen. Panadolhan ei ole mikään vahva lääke edes.

Tvmk
, kaikkee kandee tietty kokeilla ja trampoliinilla hyppimistä suositellaan ylipainoisille uinnin ohella, ku se on tehokasta mutta ei tapa niveliä. Niin miksi se ei sopis synnytyksen käynnistäjäksi... :LOL:

Taidanpa tästä potkia miehen ylös sängystä ja viedä sen shoppailemaan :D Se oli eilen illalla duuniporukan kanssa saunaillassa, mutta oli kiltisti autolla, jos jotain olis alkanu tapahtumaan. =)
 
Kiitos Edla ja wilhelmiina sivistyksestä :) Tosin vielä ei ole tarvetta tuolle Panadolille, mutta ajattelin, et jos vaikka keskellä yötä alkaa nuo harkkarit, niin vois yrittää kotikonstein ensin ja sit jos ei auta, niin tietää osoitteen :D Ei vaan haluis noiden suppareiden katoavan mihinkään ja siirtää mahdollista alkavaa synnytystä... Panadolia huuleen vaan siis :)
 
tmvk ja trampoliini
aikamoinen saavutus :LOL:

panadol ja supistukset
en kyllä usko että on mitään vaikutusta. sehän olisi ihan naurettavaa, että panadol voisi ne estää..siis tarkoitan, että supistukset on niin vahvoja...

nälkä
miten oikeasti koko ajan tekee mieli syödä syödä ja syödä. vaikka yritän syödä terveellisesti ja mahdollisimman täyttävästi, ainut mikä pyörii mielessä on seuraava ruoka. käsittämätöntä..ehkä tämä johtuu sokerikiellosta, että elimistö huutaa alitajuisesti SOKERIA !!!
Käytiin äsken kauppatorilla ja syötiin miehen kanssa espanjalaisia erikoisen makeita mansikoita ! Nami nami ! Tulisi jo vauva, niin leipoisin heti välittömästi mansikkatäytekakun.

mahan malli
on muuttunut, jotenkin suipompi alaspäin, kun se on laskeutunut niin alas.
mites teillä muilla, miltä maha näyttää ?
 
panadol ei sitä varmaan kannata turhaan napsia - ei se kipuja hirveesti lievitä - ja toisaalta hyvä tuntee sitä kipua et voi verrata sit niiden voimakkuuksia, kärvistelyä on kuitenkin tiedossa. Vaikka kyllä se oikee kipu sit iskee niin voimalla et tulee läpi kaikkien lääkkeiden paitsi toi epiduraali taitaa olla se ainoo mikä todella turruttaa. neuvotaanko jossain neuvolassa käyttämään niitä?

lääkkeistä viellä -siitepölyallergia onko ne antihistamiinit täysin kiellettyjä? tuntuu et ilmassa on niin paljon kaikkee pölyy ja siitepölyy -et välillä kutii niin. :| Pitäs kysästä neuvolasta varmaan -mut käsitääkseni lääkkeet on aikast pannas.
 
Laitoin aamulla ennen kaupunkiin lähtöä paperia alushousuihin ja ja kun tuliin kotiin niissä oli selvä läntti jotain märkää joka oli mennyt läpi. Mutta paperi oli muutenkin vähän hien nihkeä, niin vaikea sanoa.. Käskin siskon tuoda mulle siteen kun tulevat käymää ja jos siihen tulee selvä läntti niin soitan synnärille uudelleen, että saavat tehä sen jonkun testin onko lapsivettä vai mitä lie! :)
 
Merika, joo eiköhän se ole parempi mitä vähempi lääkettä vetää. Mua vaivaa kanssa toi allergia aika huimasti, nessu tukossa, silmiä välillä kutisee ja aivastelen aika tunteella... =).

Muistaisin jostain kuulleeni, että joku allergialääkemerkki on sellainen mitä saisi vetää, mutta useimpia ei saisi. Tarkista ihmeessä neuvolasta, jos oireet menee liian tukaliksi.

Siis, mä hikoilen ylipaljon... jospa tuossa shopatessa löytyis mulle sellainen mukana kannettava tuuletin.... :D
 
weiss
Lapsivedestä on kovasti taas jutustelua. Viimeksi, kun kontrollissa kävin ja siitä puhe, niin minuu ainakin valaistiin näin. Eli lapsivesi saattaa alkaa lirahella pois pikkuhiljaa, mikä ei ole näillä viikoilla enää vaarallista vaan ihan normaalia, koska kokonaan se tuskin häviää pitkästi ennen synnytystä. Toki, jos sitä paljon lurahtaa on lähettävä näytille, koska silloin kyse on jo lapsveen menosta. Mutta paikathan on siis jotenkin jo auki ja tällöin ei tuota infektioriskiä ole. Jos pitkään jatkuu ja viikot on viellä pienet, niin silloin se riski on ja tilanne on tietty tutkittava. Mutta aina kannattaa soittaa ja varmistaa asiat. Esim. miullakin välillä lurahtaa, enkä enää tiiä onko lapsvettä, valkkaria vai pissiä, mutta miun ei tarvii lähteä näytille, vaan vauvan liikkeet kertoo voinnista, paitsi jos lapsveet ihan selvästi menee ja supistukset ei ala tai lapsvesi on vihreetä. Sekavasti, mutta aina silti kannattaa varmistella, koska miekin oon saannu eri lääkäreiltä aivan eri ohjeistuksia milloin mihinkin..

Poika!!!!! Sinua kaipaillaan!!!
 
moron

ei saatu mekään sitten vauvaa haettua. Eli turha reissu oli, niinkun tosin vähän epäiltiinkin lähtiessä..

Menkkakipuja on edelleen, saatavat kuulemma ennakoida alkavaa synnytystä... mutta paikat ei ollu auenneet yhtään enempää joten sain ohjeet odotella kotona. kätilö tosin veikkas että ens viikkoon ei välttämättä mene, kun lapsi on maailmassa. mullahan on 7.5 kontrolli.. joten jännitetään nyt sitten että meneekö sinne asti. ja ne oikeat supparit kuulemma ihan varmasti tunnistaa kun ne osuu kohdalle. ihan niinkusta kokeneemmat jo täällä sanovatkin.. oikein nolottaa toi turha reissu synnärille...

nyt sitten koitan keksiä kaiken maailman tekemistä, jotta ei tulis mietittyä näitä menkkajomotuksia. toivon että kätilö olis oikeessa ja jomotukset olis lähtölaskenta tulevaan...

carmenille toivon suppailuja.. en mä nyt täällä toivo että kellään yli menee...

birdie
 
birdie höpö höpö, tarvi nolottaa ollenkaan. Teenhän minäkin kolmatta, mutta silti tuli turha reissu :D Sanoinkin kyllä sairaalassa kätilölle, että mistä minä tiedän miltä oikeat supistukset tuntuu, kun molemmat aiemmat on käynnistettyjä. Jotkut sanoo, että käynnistetyt synnytykset on paljon kipeempiä ja en silloinkaan ollut oikeasti kipeä kuin viimeiset tunnit ennen ponnistusvaihetta. Joten mistäpä sitä tietää... =)
Nyt ei ole koko päivänä supistellut. Loppuivat aamulla kuuden korvilla. Saapa nähdä. Miehelle sanoinkin, että katos vaan, käynnistelevät kuitenkin kahden viikon päästä....niin mun tuuria....
 
Annaliina, paljonko sulla oli paikat jo "edenny", jos sopii udella....? Harmi, kun kukaan ei päässy sit sittenkään lauteille pakertamaan!

Mymmelis, itse en missään nimessä käyttäs fleksejä koirien kanssa. Jos tuppavat sotkeentumaan hihnaan, niin sitten käyttäsin valjaita. Mulla on 2 corgia, tappijalkoja siis. Käytän niillä yhtä hihnaa, jossa Y jakaja päässä. Nopeesti oppivat siinä kulkemaan, vaikka toinen meilläkin jarruna ja toinen kaasuna. Toki tätä " kaasua" pitää kieltää vetämästä, kun "jarru" on patskalla :D Mut fleksien kanssa touhu olis katastrofi, nopeesti olis vaunutkin nurin. Kyllä meilläkin suhtautuminen eläimiin muuttu totaalisti, kun vauva synty. Välillä oon ollu jopa valmis luopumaan näistä, kun väsähtää lenkittämiseen, sairasteluihin, karvanlähtöihin, pihamaan vartioimisiin kera vauvan herättämisen jne. Noh, toistaseksi vielä meillä asuvat ja esikko tykkää varsinkin tästä "jarrusta" tosi paljon! Me rajotettiin koirat portilla (josta siis näkevät koko ajan) eri huoneeseen; näkevät meidät mutta saadaan ne pois jaloista kun on tarve ja kun pojan leikit käy liian rajuiksi. Onpahan koirillakin rauha, ja kuitenkaan eivät ole rajattuna laumasta ulos.

Asiasta kuudenteen: Pakko ihmetellä sellasta asiaa, että miksi ne joilla alushousuja menee päivisin useammat esim. juoksevat valkkarin vuoksi, niin miksi te ette käytä pikkuhousunsuojia???!

No joo, itsestä jos vielä. Nyt olis tämä mamma valmis niille lauteille pakertamaan. Kampaajalla kävin tiistaina ja äsken kasvohoidossa + kulmien ja ripsien kestovärissä + sokerilla poistattamassa jalkakarvat. Jeps, supistuksia, kiitos. Maanantaina olisi täysiaikainen, joten supparit vois alkaa vaikka heti . Toivottavasti tämä poitsu on yhtä pikkunen kuin veljensä oli, 3105 ja 49 cm

:heart:

Sinuhe ja Ukkeli 36 + 5
 
Kotiuduttu on reissusta saaliina pieni poika 30.4 kokoa herralla 3,5 kiloa ja 50 senttiä..puolivuorokautta synnytettiin ja ei mahtunut ja sit kiireellisellä sektiolla leikattiin..luen myöhemmin muitten jutut löpitte just tulin kotiin joten perheen pariin lähden.

onnea vauvautuneille
poika jaa papu 3vrk :heart:
 
ONNEA POIKA!!!!! :heart: IHANAA, onnea ihan mahdottomasti!!!!

Sinuhe Miulla kaksi russelia ja tää meitin jarru, jolle tätä flexiä jattelin, on semmoinen möhkis, että jättäytyy pissaamatta ja kakkimatta, jos ei saa vähän hihnaa, siksi sitä flexiä ajattelin,. Muuten en tod oo flexin ystävä, päinvastoin, mutta tuolle möhkikselle saattaisi sopia :LOL: Katsotaan katsotaan... Kun siis tavallinen hihnas ois jatkuvasti sotkussa mun jaloissa tai vaunuissa kiinni...Flexi kiristäis ite ittensä, nääs... äh, en tiiä, kun en osaa ajatella, pitää lähteä kokeilemaan!Hyvä idea nuo valjaat, niitäkin olen ajatellut, kiitos muistutuksesta :p

Äh, nyt on vauba keksinyt, että mun iskias hermoa on kiva kynsiä :kieh: Tuntuu oikeasti ihan siltä!!! Hahaha, ihan kamala tilanne, kun yhtä'ökkiä kaupan kassalla alkaa jalka menemään alta ja möhömnaha kiljumaan, et älä kynsi mua älä kynsi mua |O
 

Yhteistyössä