3/2006 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Santtu

Vieras
6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, Jorvi
1.3. Santtu, 23, toinen, Helsinki, KOS (ultassa la sama)
1.3. Matilda, 21, eka, Vantaa, ?NKL?
1.3. Rebekka, 25, toinen, Lappi, LKS
1.3. Hipsu,24, eka,vks
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka
5.3. Thelma, 25, eka
5.3. lilli, 23, toinen, K-PKS
6.3. Angelina 21,eka,TAYS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
8.3. Sunny, 28, toinen, TAYS
9.3. Nipa, pian 28, eka, TAYS
11.3. Minnie, 37, eka, TAYS
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, Mikkeli
15.3. maami80, 24 pian 25, toinen, - , TAYS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS?
15.3. Janis, 29, eka, KOS
15.3. Tuulikki,33,eka, KOS
18.3. iines83, 22, toka, OYS
19.3. Jonsku, 29, toinen, Lounais-Suomi
20.3. Sintti 28, eka, Keski-Suomi
20.3. Ann, 28, eka, Häme eli KHKS ?
20.3. Ottilia, toinen, Keski-Pohjanmaan keskussairaala
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen
24.3. Miisa, 24, toinen, S-joki
24.3 Pinja-81, 24, eka, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
24.3. Hepetute, 32, ensimmäinen, helsinki, (KOS?)
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, Kos?
28.3. seilori, 33, esikoinen, P-KKS
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
29.3. emo, 27, esikoinen,
30.3. tinski, 29, eka, kys
30.3. Kengu-3, 28, kolmas, TAYS
30.3. Dina, 23, eka, TAYS
31.3 Eme, 25, eka, KOS

KOS= Kätilöopisto
NKL= Naistenklinikka
LKS= Lapinkeskussairaala
VKS= Vaasan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
K-PKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KHKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala ?
P-KKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
OYS= Oulun yliopistollinen sairaala

Aloitin uuden listan kun edellinen alkoi olemaan pitkä.

Tänne ei kuulu ihmeempiä, keskiviikon neuvolaa odotellessa.
-Santtu 14+5

Jätän tuosta ylhäältä nimimerkin pois, kun vihaan tätä Mozillaa ja sen ärsyttävää tapaa tarjota aina aiemmin käytettyjä hakusanoja (en ole tuhannellakaan etsinnällä löytänyt toimintoa, josta muistin saisi tyhjättyä tai muutettua).

Pystyittekste ihan tosta noin vaan tosta non vaan antamaan ne seulontanäytteet? Mä oon varmaan täys hysteerikko, mutta... päätin sitten siis miettimisen jälkeen käydä sen seulonnan, koska mies sitä toivoo, mutta sillä varauksella, että en välttämättä pysty menemään jatkotutkimuksiin, jos niihin pyydetään. Tänään sitten pitäis käydä labrassa. Ensimmäinen itku pääsi jo lomaketta katsoessa ja nyt kun lähtö lähenee, niin mopo on karannut ihan käsistä, kokonaan.

Tiedäntiedän, en ole 33-vuotiaana vielä ihan riski-iässä ja seulonnat ovat ehkä vain omaksi parhaaksi ja etukäteen ei pidä murehtia ja vielähän voisin peruakin.... mutta kun kauhistuttaa jo etukäteen, että jotain ehkä löytyykin. Jos mies ei olisi niin vahvasti sitä mieltä että raskauden voi tosta noin vaan keskeyttää jos jotain löytyy, niin ehkä tätä en niin pohtisi. Kerpele tää on mun kehossa kasvava lapsi eikä sen vaikka kovin yhteinen onkin :(.

Täytynee vain koota itsensä, ei auta ""itku markkinoilla"".

t. seilori 11+0

Seilori,

Mozillassa saat poistettua vanhat tekstit kun menet työkalut/asetukset/tietosuoja/tallennetut lomaketiedot ja paina tyhjennä! Sieltä poistuu vanhat. Ongelmana on se, että vähän väliä täytyy poistaa, mutta saat ainakin hetkeksi ongelman pois=)!
Itse olen miettinyt myös tota seulontajuttua. Ajattelin, että jos np:ssa kaikki näyttää hyvältä niin en mene seulontaan, mutta tietysti jos jotain ilmenee niin menen jatkotutkimuksiin. Mun mies on samoilla linjoilla kun sun, että kaikki tutkimukset tehdään, jotta varmistutaan lapsen terveydestä. Todellisuudessahan vaikka kaikki testit näyttäisi hyvää niin aina voi olla jotain vialla. Tai sitten synnytyksessä tulee komplikaatioita ja lapselle/äidille sattuu jotain. Tapauksia on tietysti todella vähän vuodessa, mutta sattuu ne vähätkin jollekin. No itse tiedän kertoa lisää torstaina kun tulen np-ultrasta.
Tsemppiä ja jaksamista sulle Seilori! Janis 12+6

Heipähei!

Tulin juuri tuolta np-ultrasta, jossa sitten tulikin jymy-ylläri: olenkin viikolla 17 aiemmin arvioidun 13 sijaan! Ihan käsittämätöntä, kun mulla on tullut ihan normaaliin aikaan menkat kesäkuun alussa ja vielä kesäkuun lopussakin. Eli hedelmöitys olisi uuden arvion mukaan tapahtunutkin noin 22.5. Uusi laskettu aikani on 14.2., joten pitänee kysellä helmikuisilta josko huolivat minut vielä mukaan. Kävi siis samoin kuin Sportille! Mutta olen kyllä mielelläni vielä mukana tässä ketjussa, kannustajajoukoissa :-).

On kyllä ajatukset aivan sekaisin! Ihan kuin olisin joku teinityttö, joka ei moneen kuukauteen huomaa olevansa raskaana. Mutta MISTÄ IHMEESTÄ sen voisi tietää, jos menkat tulee ihan normaalisti. Ja mulla on oireita ollut niin vähän koko ajan. Mutta eipä tarvitse ihmetellä, kun tuntui että tuo masu kasvoi viime viikolla aika reilusti! Vauva on noin 20 cm jo. Iskä oli mukana eikä osannut hämmästykseltään muuta kommentoida kuin ""joko sillä on lippiskin päässä?"".

Vauva voi hyvin, ja lääkäri sanoi kaiken näyttävän ihan normaalilta. Siellä se heilutteli käsiään kovasti! Sain kuvan mukaan, mutta se on kyllä aika epäselvä vielä. Mutka matkaan tuli, kun vauva on nyt jo niin iso, ettei niskapoimua enää voitu mitata! Ja veriseulonnan ajankohta oli mennyt umpeen! Lääkäri kuitenkin täytti mun lähetteen ja käski mennä labraan kysymään josko ne ottaisivat mut vielä, kun olen ""vaan"" päivän myöhässä. Kävin sitten verikokeessa saman tien. Kaikki tuli niin äkkiä, että en ehtinyt edes miettiä sitä veriseulaan menoa, se oli nyt ainoa keino jos haluaa jotain suuntaa esim. downista. Yksityisellä tekevät kuulemma lapsivesinäytetutkimuksia, mutta sinne en oikein haluaisi, kun siinä on kuitenkin aikamoiset riskit. Pääsen kuitenkin myös rakenneultraan myöhemmin, se otetaan 4D laitteella, jossa on iso screeni.

Mutta huh, olipas aamu! Eipä tämä kai muuten niin maata mullistavaa ole, mutta heti tuli mieleen, että olis sitä alkoholin nauttimista voinut rajoittaa hiukan aiemmin, kun vaan olisi tiennyt. Mutta turha näitä asioita on jälkeenpäin murehtia. Nyt tuli myös kiire kertoa työnantajalle jne., kun sitä ollaan melkein puolessa välissä jo.

Sellaista täällä. Toivottavasti muilla on menneet ja menevät ultrat hienosti!

Täällä sitten on näitä karkulaisia ja joukkueen vaihtajia useampiakin.

Älä ole huolissasi tuosta teinityttöjen huomaamattomuudesta Minnie. Itse tajusin yhdeksännellä viikolla, oikestaan jo melkein 10.:llä viikolla olevani raskaana. Sattuu ja tapahtuu.

Neuvolan lääkärin epävirallisessa ultrassa oma laskettu piti paikkaansa, joten tuskin muuttuu. Että joku nyt ainakin vielä maaliskuisten listaan jää, vaikka kato onkin kova ;)

Hienoa Minnie! Voi vitsi! 20cm:n vauva. Että mä nauroin ääneen sun miehen kommentille: Onko sillä jo lippiskin päässä? Hauska!

Kaikki on varmasti hyvin masussa. Mielenrauhan takia varmaan ihan hyvä, että verinäyte otettiin.
Me halutaan pitää sut kyllä täällä meillä kun olet niin ahkerasti kirjoitellut. Just pääsin kehumasta, että meitä on 41...määrää ei päästetä laskuun vielä ainakaan=)! Meillä ultrataan tosiaan vasta torstaina, mutta meillä ei tapahdu samaa, koska olin alkuraskauden ultrassa jo ja siellä katsottiin koko. Janis

Tervetuloa Milla! Tietosi on päivitetty!
Janis 12+6

1.3. Hipsu,24, eka,vks
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka
5.3. Thelma, 25, eka
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
11.3. Minnie, 37, eka, TAYS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, NKL
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen
24.3. FarB, 43, eka, NKL
31.3 Eme, 25, eka, KOS

KOS= Kätilöopisto
NKL= Naistenklinikka
LKS= Lapinkeskussairaala

Minnien tiedot muutettu! Onnea odotuksen lyhentymisestä, heh:)
-Santtu 14+6

14.2. Minnie, 37, eka, TAYS

1.3. Hipsu,24, eka,vks
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka
5.3. Thelma, 25, eka
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen
24.3. FarB, 43, eka, NKL
31.3 Eme, 25, eka, KOS

KOS= Kätilöopisto
NKL= Naistenklinikka
LKS= Lapinkeskussairaala

mozilla firefoxissa ton formien hakusanojen muistamisen saa tyhjättyä ja otettua pois päältä täältä: tools - options - privacy - saved form information.

Tsemppiä seulontaan! Turhaa sanoa, että turha murehtia etukäteen, kun se on mielessä kuitenkin. Mutta mitä pikemmin se on takana niin sitten voi taas keskittyä muihin mukavempiin juttuihin :).

No enpä muuten tullut tuota ajatelleeksikaan, totta! Mutta kukapa sitä tietää, vaikka venyisin joka tapauksessa maaliskuiseksi...

Joo, tähän ketjuun on kiva kirjoitella jatkossakin, tuonne helmikuisiin on varmaan vaikea yht'äkkiä hypätä mukaan, kun ei ""tunne"" ketään.

Tänään tuli hätä senkin vuoksi, että miten ihmeessä sitä ehtii touhuta ja saada kaikkea kuntoon, kun aika lyheni kuukaudella. Taidan jäädä jo vuodenvaihteesta ""lomille"".

Janis ja Seilori puhuivat np:sta ja seulasta.
Me aiotaan tehdä kans samalla tavalla että eka np ja jos siinä ilmenee jotain niin sitte seulaan. Meillä mies on eettisesti sitä mieltä että raskautta ei tulisi keskeyttää. mutta meillä elämä ei muutenkaan tule olemaan helppoa niin itse olisin valmis asiaa harkitsemaan. Huom, harkitsemaan, en välttämättä toteuttamaan. Toivon ja rukoilen että kaikki olisi kunnossa ensi viikolla kun ultra on.
Sitä vaan ajattelee kaikkea hassua, kun kaveripiirissä on parin vuoden sisällä syntynyt 18 lasta ja kaikki hyvin terveitä, niin sitä sitten miettii että eihän maailman kaikki lapset terveitä ole, että jos se arpa onkin sitte meidän kohdalla. Olenko seonnut? USkon kuitenkin rauhottuvani ensi viikon jälkeen.
Kyselin tuolla edellisessä ketjussa että onko kenellekään ilmaantunut maksaläiskiä iholle? Niitä kun raskaus tuo joillekin tullessaan. Minulle on tullut kasvoihin.

Moikka kaikki maaliset,
Olisiko mahdollista saada kaikilta listalle paikkakunta tai paikka missä synnyttää? Olisi kiva vähän seurata mistäpäin ihmiset on. Katsokaa ylläolevasta Santun viestistä tietonne ja laittakaa päivitystietoja tulemaan! En tiedä kiinnostaako muita, mutta tunnustan olevani itse ainakin kiinnostunut! Kiitos, Janis

Huh, johan helpotti, ainakin toistaiseksi. Hengissä on otus mahassa, vaikka pari päivää olin aika paniikissa ollut. Oli aika rasittavan vähäpuheinen terkkari, ja ensimmäisen pari minuuttia se vaan siirteli sitä laitetta mahalla, eikä siis todennut heti, että joo, yksi täällä on ja sydänkin sykkii, mitä minä siis odotin. Sydämen sykettä en kyllä itse erottanut (muutenkin kuva oli tosi epäselvä, ehkä rakko ei ollut tarpeeksi täynnä... ajoitin sen veden litkimisen turhan myöhään, jo kotimatkalla oli muuten hirveä hätä, vaikka olin ultran jälkeen käynyt neuvolassa vessassa :D), mutta kyllä se vauva sen verran monta kertaa asentoa vaihtoi, että uskoin minäkin sen kunnossa olevan.

Laskettu aika aikaistui vähän (virallinen mulla on ollut 23.3., mutta en ole korjannut tänne, kun olin aika varma ovispäivästä, täällä on ollut jonkun nettilaskurin antama), juuri siihen kohtaan kuin sen ovispäivän mukaan pitäisikin mennä eli 18.3. on uusi aika. Ja jos päivitätte sen, niin laittkaa sairaalaksi Keski-Suomen keskussairaala (en tiedä lyhennettä, olisiko KKS?) ja iänkin voisi päivittää samalla vaivalla, vaikka 29. synttärreihin vielä pari viikkoa onkin.

No, kaikki huoli ei vielä ole ohi, huomenna on siis yksityisellä se np-ultra. Sen jälkeen, jos kaikki on kunnossa, olen ajatellut kertoa pomolle töissä (muuten ei töissä kiirettä, huomatkoon ja kysyköön... sitä en vielä tiedä, koska kerron oppilaille ja vanhemille), ja sitten viikonloppuna ollaan menossa vanhemmilla käymään, niin tarviihan niillekin kertoa. En vaan oikein tiedä, miten sen kertoisin... Kavereille sitten tilanteen mukaan.

Sinne veriseulontaan tulee todennäköisesti mentyä, siinähän näkyi jotain muitakin juttuja, joita np-ultrassa ei näy, joku selkäydinhomma ainakin. Pelkään kyllä hulluna verikokeita, mutta pakko kai tässä on niihin totutella.

Annettiinko sulle sellasia ohjeita, että ultraan pitäis tulla rakko täynnä? Ainakin Helsingin Kätilöopistolla neuvotaan, että just ultraa ennen pitää nimenomaan tyhjentää rakko. Itse ehdin odotella ultraa 15 minuuttia vessassa käymisen jälkeen, ja se jo haittasi kätilön mielestä vähän tutkimusta, kun vähän täyttynyt rakko painoi kohtua niin että sikiötä oli aluksi hankala nähdä.

Sintti: uudet tiedot. Kaikkien kohdalle laiteetu sairaaloiden lyhenteet (siis ne jotka ovat sairaalan ilmoittaneet)
-Santtu 14+6

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Hipsu,24, eka,VKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka
5.3. Thelma, 25, eka
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen
24.3. FarB, 43, eka, NKL
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
30.3. tinski, 29, eka, KYS
31.3 Eme, 25, eka, KOS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala

Joo, meillä luki ohjeessa ""vähintään 3 tuntia virtsaamatta ja lisäjuomista vielä ennen tutkimusta"". Käsittääkseni silloin kun tutkitaan mahan päältä, niin pitää olla rakko täynnä (tai sitten täällä on vaan vanhat ja huonot laitteet), onko sitten niin, että alakautta tutkiessa rakon pitää olla tyhjä? Eikös nimittäin jossain tehdä np-ultrakin alakautta?

Itse mietin nyt, kun on siis huomenna se erillinen np tuolla Mehiläisessä, että pitääkö siellä olla rakko tyhjä vai täysi. Pitänee mennä vastaanottotiskille rakko täynnä ja kysyä saako käydä vessassa vai mennäänkö sisään näin.

Meillä ainankin np-ultra tehtiin alakautta eikä ohjeissa puhuttu virtsarakosta mitään. Ainankin vauveli näkyi hyvin ja oli vilkkaan oloinen, joten eiköhän mennyt ihan hyvin vaikka ei ollutkaan rakko täynnä.

Itse kävin tänään jättämässä sen virtsanäytteen, mutta eivät nämä selkäkivut selittyneet virtsarakontulehduksella, koska näyte oli puhdas.

Mulle voi päivittää synnytyssairaalaksi Lohjan sairaalan.

Kiitos EMppu sairaalatiedon päivityksestä:) !
Muistattehan muutkin joilta tietoja puuttu, ilmoitella niitä että voimme lisäillä!
-Santtu

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Hipsu,24, eka,VKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
5.3. Thelma, 25, eka
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen
24.3. FarB, 43, eka, NKL
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
30.3. tinski, 29, eka, KYS
31.3 Eme, 25, eka, KOS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala

Heips!
Tämä käsittääkseni on maaliskuussa vauvveleita saavien äitien yhteinen jutska.. mitenkäs tähän pääsisi mukaan?? itelläni on tuo laskettu aika 7.3.2006=)

Terve! Ihana lukea, että ultrassa on ollut kaikki hyvin porukalla!
Kylläpäs sattui Minnie, että sullakin aikaistui samalla tavalla kun mulla! Eikö olekkin hassu tunne, kun yhtäkkiä kuukausi on ""mennyt""??!! Tunnetko jo liikkeitä? Mä tunnen ihan äivittäin ja olenkin alkanut niitä seurailemaan. Todella nopeasti ne vahvistuu. Mulla on viikonpäästä rakenneultra, että pian taas pääsee näkemään pikkuisen!
Janiksen ehdotus synnäreiden lisäämisestä listaan on hyvä, mäkin nimittäin olen utelias,että mistäpäin kukin on. :o)
Ainiin Minnie, mä kirjoittelin muutamia kertoja tonne helmikuisten listoille, (joita muuten liikkuu kolme eri), niin tänne kuitenkin tunnen itseni kuuluvan. Täällä porukka on aktiivisempaa ja kun täällä on kerran aloittanut niin täällä pysytään. Hyvä me maaliskuiset ja (helmikuiset :o))