I
idiootti
Vieras
Kaksivuotias on aina ollut huono syömään mutta nyt ei söisi yhtikäs mitään; tällä viikolla on heti lautasen eteen saatuaan alkanut heittelemään ruokaa lattialle ja mankunut maitoa. On ollut kauhean kiukkuinen nälästä joten lopulta olen sit antanut tuota maitoa, kun muu perhe on jo lopettanut syömisen. Tänään iltapäivällä sit päätin että en anna maitoakaan vaan pelkästään vettä jos ruoka ei kelpaa. Ei sit illan aikana syönyt yhtään mitään, heitteli puuronkin joten laitoin heti pöydästä pois ja nälkäisenä nukkumaan, toivoen että aamulla maistuisi ruoka.
Toiminko väärin, mitä tällasessa tilanteessa pitäis tehdä? Muut lapset syö hyvin ja ruoan maussa ei pitäis olla vikaa.
Miten te toimitte jos lapsi ei suostu maistamaankaan vaikkapa tarjolla olevaa keittoa? Olen kai tehnyt virheen kun olen sitten antanut jotain muuta, esim. leipää, kun tällä tavalla ei ikinä opikaan syömään. Esimerkiksi kiisseliä hän ei ole koskaan eläessään suostunut maistamaan! Toisaalta pakottaakaan ei voi, ei edes vaatia maistamaan pientä lusikallista koska rimpuilee ja sylkee kaiken pois.
Toiminko väärin, mitä tällasessa tilanteessa pitäis tehdä? Muut lapset syö hyvin ja ruoan maussa ei pitäis olla vikaa.
Miten te toimitte jos lapsi ei suostu maistamaankaan vaikkapa tarjolla olevaa keittoa? Olen kai tehnyt virheen kun olen sitten antanut jotain muuta, esim. leipää, kun tällä tavalla ei ikinä opikaan syömään. Esimerkiksi kiisseliä hän ei ole koskaan eläessään suostunut maistamaan! Toisaalta pakottaakaan ei voi, ei edes vaatia maistamaan pientä lusikallista koska rimpuilee ja sylkee kaiken pois.